Dat is jouw keuze, net zoals het jouw keuze is om een bepaald product te kopen. Je redenatie is dus bullshit in deze discussie.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Een normaal mens houdt zich niet met zulke dingen bezig.
Een normaal mens betaalt dus net zo hard mee aan commerciële televisie waar hij al of niet naar kijkt en aan publieke televisie waar hij al of niet naar kijkt.
Jouw insteek hier gaat duidelijk uit van de utopie van perfecte mededinging, maar de echte wereld is niet zo.
Maar dit is overal het geval, opera en musea krijgen subsidie, musicals niet, terwijl operabezoekers en museumgangers nu niet bepaald armlastig zijnquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat een kleine selecte groep kwaliteit noemt mag nooit een excuus zijn om een meerderheid die dat er niet in herkend met kosten op te zadelen.
meerderheid die dat niet erin herkent? Publieke omroep leeft nog altijd bij de gratie van ons Nederlanders hoor..quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat een kleine selecte groep kwaliteit noemt mag nooit een excuus zijn om een meerderheid die dat er niet in herkend met kosten op te zadelen.
Nee. Die bestaat bij gratie van de overheid. Dat die zich volksvertegenwoordigers noemen is natuurlijk een tenenkrommende gotspe.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:18 schreef keste010 het volgende:
[..]
meerderheid die dat niet erin herkent? Publieke omroep leeft nog altijd bij de gratie van ons Nederlanders hoor..
Dat is ook iets waar ik tegen ageer. Net als het betalen van een inkomen aan 'kunstenaars'quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar dit is overal het geval, opera en musea krijgen subsidie, musicals niet, terwijl operabezoekers en museumgangers nu niet bepaald armlastig zijn
Tweede Kamerleden komen vooral uit de ambtelijke sector en het onderwijs, het is zeker geen afspiegeling van de samenlevingquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Die bestaat bij gratie van de overheid. Dat die zich volksvertegenwoordigers noemen is natuurlijk een tenenkrommende gotspe.
Ledenaantallen van de publieke omroepen wel eens gezien?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Die bestaat bij gratie van de overheid. Dat die zich volksvertegenwoordigers noemen is natuurlijk een tenenkrommende gotspe.
Ja, ze maken bepaalde programma's omdat het moet. Zie ook de post van Chewie.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:06 schreef keste010 het volgende:
[..]
Gelukkig ligt er nog wel een strenge selectie aan ten grondslag. Diversiteit bijv. is er 1 van.
Ik verdedig overigens niet het gehele aanbod van de PO zoals ik al meerdere keren gezegd heb. Ik zeg alleen telkens dat bijv. bezuinigen alleen ten koste zal gaan van de kwaliteitsprogramma's die de PO juist zou moeten beschermen.
Waar in 20 jaar ruim 1,5 miljoen van verdwenen is?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:22 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ledenaantallen van de publieke omroepen wel eens gezien?
Kortom, het zijn hobby's van een elite die de kosten bij het volk neerlegtquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is ook iets waar ik tegen ageer. Net als het betalen van een inkomen aan 'kunstenaars'
Die zouden nog lager liggen als de programmabladen er niet aan gekoppeld warenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:22 schreef keste010 het volgende:
[..]
En wat heeft deze loze missiekreet te maken met deze discussie en het feit dat de PO liever voor de kijkcijfers en reclame-inkomsten gaat?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:15 schreef keste010 het volgende:
[..]
"Met onze programma’s willen we zoveel mogelijk meningen, opvattingen en overtuigingen laten horen. Dat betekent dat we soms de grens opzoeken en uitersten met elkaar in debat laten gaan. We zijn er van overtuigd dat we op die manier meehelpen bruggen te bouwen in de maatschappij."
NPO Missie en visie
En wat te denken van de cadeaus. Als ik lid word van bijvoorbeeld de Vara kost me dat een tientje en dan krijg ik een DVD-box of boek waarvoor ik in de winkel 20 euro zou betalen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die zouden nog lager liggen als de programmabladen er niet aan gekoppeld waren
En hoe zie jij dit concreet terug in de programma's waarin bv. Jan Smit te zien is of André van Duin?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:15 schreef keste010 het volgende:
[..]
"Met onze programma’s willen we zoveel mogelijk meningen, opvattingen en overtuigingen laten horen. Dat betekent dat we soms de grens opzoeken en uitersten met elkaar in debat laten gaan. We zijn er van overtuigd dat we op die manier meehelpen bruggen te bouwen in de maatschappij."
NPO Missie en visie
Doe er dan wat tegen. Ik snap dat gemekker hier niet zo. Ik ben ook niet tevreden met alles wat de publieke omroep uitzendt, maar ik ben het met een hoop dingen waar nog minder mensen gebruik van maken ook niet eens (hypotheekrenteaftrek bijv.). Klaarblijkelijk zijn er genoeg mensen die, buiten de miljoenen leden om, de publieke omroep wel waardevol vinden. Leer er mee leven of doe er wat aan zou ik zeggen..quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:22 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waar in 20 jaar ruim 1,5 miljoen van verdwenen is?
En dan nog, waarom zou de rest mee moeten betalen aan wat 3,4 miljoen mensen blijkbaar enigszins interessant vinden?
3.5 miljoen = 22% van de bevolking.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:22 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik ben al ontevreden met het simpele feit dat er TV uitzendingen betaald worden met belastinggeld.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:28 schreef keste010 het volgende:
[..]
Doe er dan wat tegen. Ik snap dat gemekker hier niet zo. Ik ben ook niet tevreden met alles wat de publieke omroep uitzendt, maar ik ben het met een hoop dingen waar nog minder mensen gebruik van maken ook niet eens (hypotheekrenteaftrek bijv.). Klaarblijkelijk zijn er genoeg mensen die, buiten de miljoenen leden om, de publieke omroep wel waardevol vinden. Leer er mee leven of doe er wat aan zou ik zeggen..
Ik ben eens benieuwd hoeveel daar van over zou blijven zonder die cadeaus e.d.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
3.5 miljoen = 22% van de bevolking.
Helemaal niemand natuurlijk op een paar bejaarden na die krampachtig vasthouden aan de verzuiling.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ben eens benieuwd hoeveel daar van over zou blijven zonder die cadeaus e.d.
Het kan ook zomaar zijn dat ze die grappen financieren van te ontvangen belastinggelden.
Denk dat de EO een van de weinige omroepen is met een sterke binding met hun achterban.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Helemaal niemand natuurlijk op een paar bejaarden na die krampachtig vasthouden aan de verzuiling.
VPRO ook wel maar dat rechtvaardigt nog steeds niet dat de niet leden eraan mee moeten betalen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk dat de EO een van de weinige omroepen is met een sterke binding met hun achterban.
Sterke binding is ook niet te meten. Iemand is lid of iemand is geen lid. Het eerste wordt dan ook nog eens beïnvloed door allerlei cadeautjes.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
VPRO ook wel maar dat rechtvaardigt nog steeds niet dat de niet leden eraan mee moeten betalen.
Dank je voor deze bijdrage.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
Meer geld naar de PO. Budget vertienvoudigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |