Je snapt het verschil toch hopelijk wel? Je word namelijk niet gedwongen om die producten af te nemen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:40 schreef Igen het volgende:
Als burger betaal je net zo goed mee aan commerciële zenders waar je niet naar kijkt, namelijk door producten te kopen van fabrikanten en winkelketens die op die zenders adverteren.
Er zijn meer mensen niet lid dan wel lid. Je krijgt ook vaak cadeaus als je lid wordt. Als ik bijvoorbeeld voor een tientje lid word van de VARA, krijg ik een DVD-box of een boek waar ik in de winkel 20 euro voor zou betalen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:43 schreef keste010 het volgende:
[..]
Oh dat geloof ik ook wel, maar aan de andere kant mag je er wel vanuit gaan dat als het anti-publieke omroep sentiment zo groot was ze inderdaad niet zoveel leden zouden hebben gehad bijvoorbeeld. Wel jammer dat ze daar programma's als Boer zoekt vrouw voor nodig hebben.
Iedereen heeft wel publieke goederen waar ze geen gebruik van maken. Dat maakt ze alleen niet meteen onnodig..
Klopt, maar ik probeerde dan ook aan te geven dat het met de Boer zoek vrouw'en van deze wereld een stuk minder mag..quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:47 schreef Halcon het volgende:
Dat klopt, alleen is er in dit geval sprake van concurrentie tussen het publieke bestel en commerciële zenders. Ook zonder er belastinggeld in te steken zou je in Nederland TV kunnen kijken en naar Boer zoekt Vrouw-achtige programma's kunnen kijken.
Niemand dwingt jou om die producten te kopen. Je kunt er ook voor kiezen om voor een ander merk te kiezen, een merk dat niet zoveel adverteert. Ben je soms nog goedkoper uit ook nog.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:40 schreef Igen het volgende:
Als burger betaal je net zo goed mee aan commerciële zenders waar je niet naar kijkt, namelijk door producten te kopen van fabrikanten en winkelketens die op die zenders adverteren.
Dat is precies mijn punt. Ik vind 1 zender voor de publieke omroep wel genoeg, net zoals 1 radiozender. Ik begrijp niet zo goed waarom de overheid bijvoorbeeld één zender moet wijden aan klassieke muziek.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:48 schreef keste010 het volgende:
[..]
Klopt, maar ik probeerde dan ook aan te geven dat het met de Boer zoek vrouw'en van deze wereld een stuk minder mag..
Als ik niet naar SBS6 kijk, weet ik ook niet wie op die zender adverteert en welke producten ik dan dus niet zou moeten kopen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niemand dwingt jou om die producten te kopen. Je kunt er ook voor kiezen om voor een ander merk te kiezen, een merk dat niet zoveel adverteert. Ben je soms nog goedkoper uit ook nog.
Het staat je vrij om dat uit te zoeken. Doe je dat niet, dan is het kennelijk niet zo belangrijk voor je.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Als ik niet naar SBS6 kijk, weet ik ook niet wie op die zender adverteert en welke producten ik dan dus niet zou moeten kopen.
Dit is ook de reden waarom de 40+ doelgroep niet of nauwelijks wordt aangesproken door reclame, die hebben al besloten welke merken ze kopen en zijn daar nauwelijks van af te brengen met reclame.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niemand dwingt jou om die producten te kopen. Je kunt er ook voor kiezen om voor een ander merk te kiezen, een merk dat niet zoveel adverteert. Ben je soms nog goedkoper uit ook nog.
Dit is een extreem trieste postquote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Als ik niet naar SBS6 kijk, weet ik ook niet wie op die zender adverteert en welke producten ik dan dus niet zou moeten kopen.
Ah nee, die mag blijvenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is precies mijn punt. Ik vind 1 zender voor de publieke omroep wel genoeg, net zoals 1 radiozender. Ik begrijp niet zo goed waarom de overheid bijvoorbeeld één zender moet wijden aan klassieke muziek.
Als je uit zou gaan van een verdeling naar ratio als het gaat om reclame voor welke doelgroep, zou je inderdaad denken dat Nederland een hele jonge bevolking heeft.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit is ook de reden waarom de 40+ doelgroep niet of nauwelijks wordt aangesproken door reclame, die hebben al besloten welke merken ze kopen en zijn daar nauwelijks van af te brengen met reclame.
Als het zoveel meerwaarde heeft, dan is dat ook vast wel privaat te regelen. Sterker nog, het is al privaat geregeld.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:56 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ah nee, die mag blijvenKlassieke muziek uitzenden heeft een absolute meerwaarde. Alleen snijden ze zichzelf nogal in de vingers door op hun TV dan vervolgens weer Wolter Kroes oid uit te zenden; tel uit je winst..
Ledenaantallen lopen alleen maar terug vooral sinds de komst van commerciële zenders.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:43 schreef keste010 het volgende:
[..]
Oh dat geloof ik ook wel, maar aan de andere kant mag je er wel vanuit gaan dat als het anti-publieke omroep sentiment zo groot was ze inderdaad niet zoveel leden zouden hebben gehad bijvoorbeeld. Wel jammer dat ze daar programma's als Boer zoekt vrouw voor nodig hebben.
Iedereen heeft wel publieke goederen waar ze geen gebruik van maken. Dat maakt ze alleen niet meteen onnodig..
Dat idee dat meerwaarde automatisch ook privaat uitgezonden zou worden is natuurlijk niet waar en is min of meer de reden waarom de publieke omroep bepaalde programma's financieert.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als het zoveel meerwaarde heeft, dan is dat ook vast wel privaat te regelen. Sterker nog, het is al privaat geregeld.
Een normaal mens houdt zich niet met zulke dingen bezig.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het staat je vrij om dat uit te zoeken. Doe je dat niet, dan is het kennelijk niet zo belangrijk voor je.
Met dit argument zou je werkelijk elk baggerprogramma op kosten van de belastingbetaler uit kunnen zenden...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:00 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dat idee dat meerwaarde automatisch ook privaat uitgezonden zou worden is natuurlijk niet waar en is min of meer de reden waarom de publieke omroep bepaalde programma's financieert.
Het is een lastige voor reclamemakers, ouderen in NL hebben namelijk wel veel geld te besteden, maar ze worden nauwelijks geadresseerd door reclamemakers. Heeft er denk ik ook mee te maken dat reclamemakers zelf jong zijn, en een reclame regel is, jong is sexy.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je uit zou gaan van een verdeling naar ratio als het gaat om reclame voor welke doelgroep, zou je inderdaad denken dat Nederland een hele jonge bevolking heeft.
Jij bent er wel erg mee bezig, je beklaagd je dat je niet weet wie er reclame maakt op SBS6 om die producten niet te kopen terwijl je er niet naar kijkt. Hoe verknipt ben je dan.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Een normaal mens houdt zich niet met zulke dingen bezig.
Een normaal mens betaalt dus net zo hard mee aan commerciële televisie waar hij al of niet naar kijkt en aan publieke televisie waar hij al of niet naar kijkt.
Jouw insteek hier gaat duidelijk uit van de utopie van perfecte mededinging, maar de echte wereld is niet zo.
Gelukkig ligt er nog wel een strenge selectie aan ten grondslag. Diversiteit bijv. is er 1 van.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met dit argument zou je werkelijk elk baggerprogramma op kosten van de belastingbetaler uit kunnen zenden...![]()
Waarom wel klassiek en niet bijvoorbeeld een Nederlandstalige zender?
Dat is een beetje de omgekeerde wereld, de PO maakt alleen maar programma's omdat de PO nog niet zo lang geleden het absolute monopoly had op radio en tv. Overigens had de PO nog niet zo lang geleden geen enkele intentie om bepaalde programma's met meerwaarde, die volgens de voorstanders van de PO hier nooit door commerciëlen gemaakt zouden worden, te maken en kreeg je dus dat de overheid de PO ging opleggen hoeveel zendtijd er aan cultuur besteed moest worden en kreeg je programma's zoals "kunst omdat het moet" . De omroepen zelf hadden zich liever bezig gehouden met gesponsorde "comedy" zoals Zeg eens Aah (met ikea interieur)quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:00 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dat idee dat meerwaarde automatisch ook privaat uitgezonden zou worden is natuurlijk niet waar en is min of meer de reden waarom de publieke omroep bepaalde programma's financieert.
Het begrip kwaliteit is natuurlijk ook subjectief. Er gaat iets neerbuigends van uit. Net als de Nederlandse filmindustrie. Die maken films voor de subsidieverstrekker en niet voor het publiek. daarom gaat er ook nooit iemand naar kijken.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:06 schreef keste010 het volgende:
[..]
Gelukkig ligt er nog wel een strenge selectie aan ten grondslag. Diversiteit bijv. is er 1 van.
Ik verdedig overigens niet het gehele aanbod van de PO zoals ik al meerdere keren gezegd heb. Ik zeg alleen telkens dat bijv. bezuinigen alleen ten koste zal gaan van de kwaliteitsprogramma's die de PO juist zou moeten beschermen.
En dat is hier dan ook al pagina's lang nooit ontkend..quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het begrip kwaliteit is natuurlijk ook subjectief.
"Met onze programma’s willen we zoveel mogelijk meningen, opvattingen en overtuigingen laten horen. Dat betekent dat we soms de grens opzoeken en uitersten met elkaar in debat laten gaan. We zijn er van overtuigd dat we op die manier meehelpen bruggen te bouwen in de maatschappij."quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is een beetje de omgekeerde wereld, de PO maakt alleen maar programma's omdat de PO nog niet zo lang geleden het absolute monopoly had op radio en tv. Overigens had de PO nog niet zo lang geleden geen enkele intentie om bepaalde programma's met meerwaarde, die volgens de voorstanders van de PO hier nooit door commerciëlen gemaakt zouden worden, te maken en kreeg je dus dat de overheid de PO ging opleggen hoeveel zendtijd er aan cultuur besteed moest worden en kreeg je programma's zoals "kunst omdat het moet" . De omroepen zelf hadden zich liever bezig gehouden met gesponsorde "comedy" zoals Zeg eens Aah (met ikea interieur)
Wat een kleine selecte groep kwaliteit noemt mag nooit een excuus zijn om een meerderheid die dat er niet in herkend met kosten op te zadelen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:15 schreef keste010 het volgende:
[..]
En dat is hier dan ook al pagina's lang nooit ontkend..
Bruggen bouwen? Haat zaaien tegen alles wat niet politiek correct is eerderquote:Op woensdag 8 oktober 2014 10:15 schreef keste010 het volgende:
[..]
"Met onze programma’s willen we zoveel mogelijk meningen, opvattingen en overtuigingen laten horen. Dat betekent dat we soms de grens opzoeken en uitersten met elkaar in debat laten gaan. We zijn er van overtuigd dat we op die manier meehelpen bruggen te bouwen in de maatschappij."
NPO Missie en visie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |