Ja, het is wel droevig dat iedere leek gelijk ziet dat het verschrikkelijk mis kan gaan als zo'n ding uit de bocht vliegt, en de mensen die er verstand van hebben gewoon een vergunning afgevenquote:Op zondag 28 september 2014 18:05 schreef Mani89 het volgende:
Je ziet toch zo dat dit vreselijk onverantwoord is. De burgermeester moet gelijk opstappen.
Ik? Niets. Maar de ambtenaar die zijn handtekening gezet heeft blijkbaar ook niet.quote:Op zondag 28 september 2014 18:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En waarom niet? Wat weet jij van evenementbeveiliging, demonstraties en deze monstertruck om die beoordeling te kunnen maken?
Er was kermis in het stadje en dit evenement gebeurde op randje centrum, natuurlijk komt iedereen kijken wat daar gebeurt, kijk een monstertruck en iedereen blijft even hangen om te kijken.quote:Op zondag 28 september 2014 18:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je bent sowieso een tokkie als je naar monster trucks gaat kijken
Bron:quote:Organisatie: hekken zijn voldoende
Toegevoegd: zondag 28 sep 2014, 18:02
De veiligheidsmaatregelen bij de autoshow in Haaksbergen, waarbij het publiek achter dranghekken stond, waren normaal gesproken voldoende voor de veiligheid. Dat zegt voorzitter Geerlof Kanis van de Stichting Sterevenementen Haaksbergen.
Het evenement Automotorsportief Haaksbergen, waarbij een monstertruck het publiek is ingereden, werd vandaag gehouden in het centrum van het dorp. Op een parkeerplaats reed een monstertruck over een aantal geparkeerde auto's heen. Daarbij ging het mis.
De truck boog linksaf het publiek in, dat verderop achter een hek stond te kijken. Er vielen drie doden.
Honderden mensen waren getuige van het ongeluk. Bob, die boven de parkeerplaats woont waar het gebeurde, vertelt aan RTV Oost dat de truck eerst rondjes reed over het plein. "Het was de bedoeling dat hij over geparkeerde auto's zou rijden. Dat deed hij, maar op een gegeven moment begon hij te wiebelen en reed hij vol het publiek in."
"Het was net alsof het gas bleef hangen. De truck reed het publiek in en ik hoorde geschreeuw en gegil. Het was heel akelig om te zien. Het viel wel mee qua snelheid. Maar zo'n truck is zo zwaar, daar is niets tegen te doen."
"Volgens mij hadden mensen geen tijd meer om weg te springen. Het was veel te laat. Ik zag allemaal mensen op de grond liggen, en mensen erheen rennen om te helpen. Er lagen ook mensen onder de truck."
Huilend naar binnen
Een vrouw stond met haar zus op het balkon te kijken. "Ik dacht dat het een grap was. We gingen huilend naar binnen", zegt ze. "Er wordt elk jaar iets groots georganiseerd. Maar ik dacht hierbij voor het eerst: dit kan niet op zo'n klein plein. Dan zie je toch dat het fout gaat."
en dat beoordeel jij zonder enige kennis?quote:Op zondag 28 september 2014 18:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik? Niets. Maar de ambtenaar die zijn handtekening gezet heeft blijkbaar ook niet.
Hoe kun je dat beoordelen als je er zelf ook niets van weet?quote:Op zondag 28 september 2014 18:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik? Niets. Maar de ambtenaar die zijn handtekening gezet heeft blijkbaar ook niet.
Ongelukken kunnen gebeuren. Juist daarom moet je dit soort evenementen afdoende beveiligen, zodat áls er dan een ongeluk gebeurt de schade beperkt blijft.quote:Op zondag 28 september 2014 18:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En waarom niet? Wat weet jij van evenementbeveiliging, demonstraties en deze monstertruck om die beoordeling te kunnen maken?
komt die burgemeester er ook makkelijk vanaf. Gewoon strafrechtelijk vervolgen voor poging tot moordquote:Op zondag 28 september 2014 18:05 schreef Mani89 het volgende:
Je ziet toch zo dat dit vreselijk onverantwoord is. De burgermeester moet gelijk opstappen.
En hoe kan je 100% alle ongelukken van te voren uitsluiten?quote:Op zondag 28 september 2014 18:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ongelukken kunnen gebeuren. Juist daarom moet je dit soort evenementen afdoende beveiligen, zodat áls er dan een ongeluk gebeurt de schade beperkt blijft.
Neuh, dat is alleen Fir3lfy, die zich in iedere discussie die hij aangaat als 'expert' presenteert.quote:Op zondag 28 september 2014 18:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
iedereen hier weet alles en is superieur
Niet.quote:Op zondag 28 september 2014 18:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En hoe kan je 100% alle ongelukken van te voren uitsluiten?
Er zijn drie doden en een sloot gewonden gevallen. Dat zijn feiten die aantonen dat de veiligheid niet was gewaarborgd. Dan kan de gemeente wel in de krant zetten dat die hekjes veilig genoeg waren om hun eigen straatje schoon te vegen, maar de lijkwagens vertellen toch echt een ander verhaal.quote:Op zondag 28 september 2014 18:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe kun je dat beoordelen als je er zelf ook niets van weet?
Leer lezen pik, dat zeg ik toch echt totaal, maar dan ook TOTAAL, niet.quote:Op zondag 28 september 2014 18:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als toeschouwer/bezoeker van het evenement was het mij waarschijnlijk niet opgevallen inderdaad.quote:Op zondag 28 september 2014 18:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
als er niks was gebeurd had je niks over die kleine ruimtes gezegd, puur omdat je verwacht dat deze truck mensen gewoon professioneel zijn
Precies, alleen achteraf dus. Roepen dat de ambtenaar dit had moeten zien aankomen is dus onzin.quote:Op zondag 28 september 2014 18:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn drie doden en een sloot gewonden gevallen. Dat zijn feiten die aantonen dat de veiligheid niet was gewaarborgd. Dan kan de gemeente wel in de krant zetten dat die hekjes veilig genoeg waren om hun eigen straatje schoon te vegen, maar de lijkwagens vertellen toch echt een ander verhaal.
Niet, maar wel de schade beperken als er toch een ongeluk gebeurt.quote:Op zondag 28 september 2014 18:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
http://nos.nl/liveblog/70(...)t-in-op-publiek.htmlquote:Organisatie: hekken zijn voldoende
De veiligheidsmaatregelen bij de autoshow in Haaksbergen, waarbij het publiek achter dranghekken stond, waren normaal gesproken voldoende voor de veiligheid. Dat zegt voorzitter Geerlof Kanis van de Stichting Sterevenementen Haaksbergen
Dat ben ik niet met je eens. Mensen die de veiligheid moeten waarborgen moeten juist dingen van te voren aan zien komen. Dat is zo'n beetje hun beroep.quote:Op zondag 28 september 2014 18:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Precies, alleen achteraf dus. Roepen dat de ambtenaar dit had moeten zien aankomen is dus onzin.
Waarom? Ik ben er niet voor opgeleid, maar ik mag hopen dat de gemeente wél mensen in dienst heeft die een degelijke risico-inschatting kunnen maken op basis van de relevante informatie.quote:Op zondag 28 september 2014 18:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Precies, alleen achteraf dus. Roepen dat de ambtenaar dit had moeten zien aankomen is dus onzin.
Ja maar dat kan onmogelijk elke mogelijkheid zijn. We weten nog niet eens wat er precies gebeurd is dus roepen dat men dit had moeten zien aankomen is sowieso al veel te voorbarig.quote:Op zondag 28 september 2014 18:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Mensen die de veiligheid moeten waarborgen moeten juist dingen van te voren aan zien komen. Dat is zo'n beetje hun beroep.
Absoluut niet mee eens. Je weet helemaal niks van het beslissingsproces dat eraan voorafging, of wel?quote:Op zondag 28 september 2014 18:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
En als je dan nog niet ziet dat de ruimte voor zo'n grote truck gevaarlijke situaties kan veroorzaken dan ben je niet geschikt voor die functie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |