abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144933345
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:30 schreef very het volgende:

[..]

Oh, dus we weten wel wat statistieken zijn, maar we zijn natuurlijk zo dom om wat jij schrijft letterlijk te nemen en niet zelf in te vullen dat je het had over statistieken over een langere periode :')

De statistieken die er nu zijn, zijn de bron van alle commotie die hierover ontstaan is.
Het is op het nieuws geweest, grote bedrijven gaan er mee aan de haal, hele forums met fandroids die hier de iphone 6 al helemaal op afrekenen. Allemaal omdat er 9(!), ik herhaal NEGEN mensen zijn van de 10 miljoen die er vooralsnog problemen mee hebben.

En ja, het kunnen er meer zijn. Maar is dat een gegeven. Is het daarom nu al logisch om dus inderdaad er maar van uit te gaan dat de nieuwe iPhone 6 een faal is? Voor jou is dit natuurlijk reden genoeg, al claim je toch een harde piemel te krijgen van statistieken, dus waarom je met dit verhaal al zo aan de haal gaat is me ook een raadsel. Echter, normale mensen zouden misschien wat terughoudender zijn in hun meningsvorming bij gebrek aan hout snijdende "statistieken".
Omdat als er NU al negen zijn, het hoogstwaarschijnlijk in de toekomst een sterke stijging gaat hebben. Maar dat menig fokker geen wiskunde heeft gehad, dat ken ik.

En je negeert weer een aantal statistische voorwaarden. Is best grappig hoe je zo hard probeert.
  FOK!Fotograaf vrijdag 26 september 2014 @ 19:35:24 #122
13368 NiGeLaToR
pi_144933446
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:32 schreef GhpH het volgende:

[..]

Omdat als er NU al negen zijn, het hoogstwaarschijnlijk in de toekomst een sterke stijging gaat hebben. Maar dat menig fokker geen wiskunde heeft gehad, dat ken ik.

En je negeert weer een aantal statistische voorwaarden. Is best grappig hoe je zo hard probeert.
Ga je alle Apple topics af tot je weer weggejaagd wordt met argumenten en inhoudelijke reacties? :9
Weet je hoe leuk het is om het gewoon leuk te houden en te maken met elkaar, ipv mensen op de persoon aan te gaan zitten vallen op een internet forum? Just my 2 cts.
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:35:28 #123
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_144933450
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:32 schreef GhpH het volgende:

[..]

Omdat als er NU al negen zijn, het hoogstwaarschijnlijk in de toekomst een sterke stijging gaat hebben. Maar dat menig fokker geen wiskunde heeft gehad, dat ken ik.

En je negeert weer een aantal statistische voorwaarden. Is best grappig hoe je zo hard probeert.
:') Een defectratio van 0,00018% (uitgaande van 5 miljoen verkochte toestellen) is gewoon verwaarloosbaar klein, hoe je het ook wendt of keert.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_144933453
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:32 schreef GhpH het volgende:

[..]

Omdat als er NU al negen zijn, het hoogstwaarschijnlijk in de toekomst een sterke stijging gaat hebben. Maar dat menig fokker geen wiskunde heeft gehad, dat ken ik.

En je negeert weer een aantal statistische voorwaarden. Is best grappig hoe je zo hard probeert.
Het zijn er NU 9 ja, net als dat er NU inmiddels al meer dan 15.000.000 verkocht zijn.
Als het een groot probleem zou zijn, dan zou je inmiddels al 100en foto's voorbij moeten hebben zien komen van verbogen iphones. En als het pas later gebeurt met het toestel, en niet in de eerste week...zou het dan kunnen dat het mede door een beetje eigen toedoen heeft kunnen gebeuren? Dus bijvoorbeeld kleermakerszit op de grond met een veel te strakke skinny aan terwijl je 5,5" phablet dwars in je broekzak zit bijvoorbeeld...

En ik negeer statistische voorwaarden? Man man man, wat ben je toch een domme jongen met een wanhopige drang om intelligent over te komen.
People assume too much.
pi_144933507
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:35 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ga je alle Apple topics af tot je weer weggejaagd wordt met argumenten en inhoudelijke reacties? :9
Weet je hoe leuk het is om het gewoon leuk te houden en te maken met elkaar, ipv mensen op de persoon aan te gaan zitten vallen op een internet forum? Just my 2 cts.
Ik ben juist degene met inhoudelijke reacties.
pi_144933531
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:37 schreef GhpH het volgende:

[..]

Ik ben juist degene met inhoudelijke reacties.
_O- _O- _O-

:|W
People assume too much.
pi_144933538
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:35 schreef very het volgende:

[..]

Het zijn er NU 9 ja, net als dat er NU inmiddels al meer dan 15.000.000 verkocht zijn.
En ik negeer statistische voorwaarden? Man man man, wat ben je toch een domme jongen.
En nu ga je weer de fout in. Net waren eht er nog 10 miljoen? En nog maals LANG niet alle defecten zijn gemeld. Je bent gewoon een aap. Sorry hoor.
pi_144933581


Meestal verloopt de verwachting van het #defecten zo.

Jij oordeelt al op de X=0,001
  FOK!Fotograaf vrijdag 26 september 2014 @ 19:41:30 #129
13368 NiGeLaToR
pi_144933658
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:37 schreef GhpH het volgende:

[..]

Ik ben juist degene met inhoudelijke reacties.
Echt?

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:32 schreef GhpH het volgende:

[..]

Omdat als er NU al negen zijn, het hoogstwaarschijnlijk in de toekomst een sterke stijging gaat hebben. Maar dat menig fokker geen wiskunde heeft gehad, dat ken ik.

En je negeert weer een aantal statistische voorwaarden. Is best grappig hoe je zo hard probeert.

Gearceerde deel hierboven zijn geen inhoudelijke argumenten, maar gewoon op de man spelen.
En dan het argument erboven kan je mening zijn, maar is ongefundeerd.

Als je je beperkt tot argumenten komt het wel goed, discussiëren scherpt je zintuigen. Maar, speel dan niet op de man, dat komt erg gefrustreerd en over alsof je het in de discussie met argumenten niet kunt 'winnen'. Een discussie win je door hem te voeren, niet door je mening door te drammen.
pi_144933678
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:38 schreef GhpH het volgende:

[..]

En nu ga je weer de fout in. Net waren eht er nog 10 miljoen? En nog maals LANG niet alle defecten zijn gemeld. Je bent gewoon een aap. Sorry hoor.
Het eerste weekend waren het er 10miljoen. We zijn nu inmiddels 5 dagen en meerdere landen verder. Ik denk dat het er nog veel meer zijn dan 15miljoen eigenlijk.

En niet alle defecten zijn gemeld? Weet je dit of vermoed je dit?
Ik zou persoonlijk het dezelfde dag nog melden, als ik net een nieuwe telefoon gekocht heb en hij gaat zo snel kapot. Maar jij denkt dat de mensen zulke fanboys zijn dat ze uit liefde voor apple nog even wachten met het melden ofzo?

En je grafiekje...leuk hoor...staat erg intelligent ook.
Maar toch jammer dat het totaal uit de lucht gegrepen is :')
People assume too much.
pi_144933696
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:41 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Echt?

[..]

Gearceerde deel hierboven zijn geen inhoudelijke argumenten, maar gewoon op de man spelen.
En dan het argument erboven kan je mening zijn, maar is ongefundeerd.

Als je je beperkt tot argumenten komt het wel goed, discussiëren scherpt je zintuigen. Maar, speel dan niet op de man, dat komt erg gefrustreerd en over alsof je het in de discussie met argumenten niet kunt 'winnen'. Een discussie win je door hem te voeren, niet door je mening door te drammen.
De discussie en het punt was al geleverd, als men dan door blijft gaan met idiocratie ben ik de beroerdste niet. Ik blijf niet uitleggen aan mensen die zich ook eens kunnen verdiepen in een vierkantswortelfunctie.
pi_144933749
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:42 schreef GhpH het volgende:

[..]

De discussie en het punt was al geleverd, als men dan door blijft gaan met idiocratie ben ik de beroerdste niet. Ik blijf niet uitleggen aan mensen die zich ook eens kunnen verdiepen in een vierkantswortelfunctie.
OH...MY...GOD.... :')___________________!!!



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
People assume too much.
pi_144933788
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:42 schreef very het volgende:

[..]

Het eerste weekend waren het er 10miljoen. We zijn nu inmiddels 5 dagen en meerdere landen verder. Ik denk dat het er nog veel meer zijn dan 15miljoen eigenlijk.

En niet alle defecten zijn gemeld? Weet je dit of vermoed je dit?
Ik zou persoonlijk het dezelfde dag nog melden, als ik net een nieuwe telefoon gekocht heb en hij gaat zo snel kapot. Maar jij denkt dat de mensen zulke fanboys zijn dat ze uit liefde voor apple nog even wachten met het melden ofzo?

En je grafiekje...leuk hoor...staat erg intelligent ook.
Maar toch jammer dat het totaal uit de lucht gegrepen is :')
En hoeveel foutmeldingen zijn er nu? Dat staat niet aangegeven. Hoeveel waren er verkocht en goed bekeken op het moment dat apple concludeerde dat er 9 meldingen waren? Je klampt je te veel vast aan die 10 miljoen terwijl daar een hoop apparaten van wegvallen.

Daarbij beweer je dat mijn gegevens uit de lucht zijn gegrepen. Mag ik dit quoten?:
quote:
"We zijn nu inmiddels 5 dagen en meerdere landen verder. Ik denk dat het er nog veel meer zijn dan 15miljoen eigenlijk."
Daarbij, als je niet van het wiskundelokaal een dormitorium had gemaakt dan had je die grafiek wel wat vaker langs zien komen ;)
  FOK!Fotograaf vrijdag 26 september 2014 @ 19:47:56 #134
13368 NiGeLaToR
pi_144933851
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:42 schreef GhpH het volgende:

[..]

De discussie en het punt was al geleverd, als men dan door blijft gaan met idiocratie ben ik de beroerdste niet. Ik blijf niet uitleggen aan mensen die zich ook eens kunnen verdiepen in een vierkantswortelfunctie.
Even los van of je het juiste model kiest voor defecten aan consumentenelectronica als een mobiele telefoon, kun je die energie die je kiest te steken in narigheid steken in uitleggen van de theorie die je gebruikt om je punt te maken. Ik bedoel, ik ben wel bekend met MTBF en MTBR modellen maar je grafiekje zegt mij nog niets. Enlighten us! :)
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:48:43 #135
395200 deadprez
One more rail
pi_144933877
Weer deze discussie, ja? :')
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_144933897
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:46 schreef GhpH het volgende:

[..]

En hoeveel foutmeldingen zijn er nu? Dat staat niet aangegeven. Hoeveel waren er verkocht en goed bekeken op het moment dat apple concludeerde dat er 9 meldingen waren? Je klampt je te veel vast aan die 10 miljoen terwijl daar een hoop apparaten van wegvallen.

Daarbij beweer je dat mijn gegevens uit de lucht zijn gegrepen. Mag ik dit quoten?:

[..]

Daarbij, als je niet van het wiskundelokaal een dormitorium had gemaakt dan had je die grafiek wel wat vaker langs zien komen ;)
Ik ken de grafiek hoor. Maar of deze hier wel of niet van toepassing is is puur giswerk.
En natuurlijk mag je mij quoten...ik snap alleen niet waarom. Mijn denkbeeld is namelijk behoorlijk gefundeerd. Jouw grafiek raakt vooralsnog kant noch wal.

Maar trouwens, ik dacht dat jij je smoel zou houden wanneer reviews zouden aantonen dat de nieuwe iphone sneller was. Ga je dit nu ook niet doen, net als dat je ook het geld wat je mij verschuldigd bent na de uitdaging ook nooit over zal maken?
People assume too much.
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:49:57 #137
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_144933907
Apple is gewoon kut /slotje
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_144933935
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:44 schreef very het volgende:

[..]

OH...MY...GOD.... :')___________________!!!

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is er weer iets bij gekomen waarbij je moet nadenken? Je kan zoveel 9gag of :') posten als je wil maar je laat er alleen mee blijken dat je niet eens om kan gaan met dat simpel rekenwerk.

De enige getallen die jij stelt zijn 9 en 10 miljoen. 2 Getallen die niet gelijktijdig gemeten zijn. En waarvan de 10 miljoen een getal is wat je niet zomaar kan gebruiken door eerder genoemde redenen.

Daarbij, hoeveel foutmeldingen zijn er nu al?

Wat ik doe is in de toekomst kijken, en niet gauw een statistiek afkappen terwijl die juist begonnen is. NATUURLIJK krijg je dan extreem kleine resultaten.

Weet je waarom onze argumenten niet overeen komen? Omdat jij nu in het verleden denkt, en ik in de toekomst.
pi_144934008
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:47 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Even los van of je het juiste model kiest voor defecten aan consumentenelectronica als een mobiele telefoon, kun je die energie die je kiest te steken in narigheid steken in uitleggen van de theorie die je gebruikt om je punt te maken. Ik bedoel, ik ben wel bekend met MTBF en MTBR modellen maar je grafiekje zegt mij nog niets. Enlighten us! :)
Ik ben een fokker die op een forum nu zit om de statistiek te tonen. Voor de basiskennis daarvan moet je bij je 4-havo leerkracht zijn. Dat neem ik als een begin. Want als je die basis niet hebt dan is het niet eens waard om in te gaan op de discussie.

Kan jij kwantummechanica uitleggen aan een brugklasser?
pi_144934047
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:50 schreef GhpH het volgende:

[..]

Is er weer iets bij gekomen waarbij je moet nadenken? Je kan zoveel 9gag of :') posten als je wil maar je laat er alleen mee blijken dat je niet eens om kan gaan met dat simpel rekenwerk.

De enige getallen die jij stelt zijn 9 en 10 miljoen. 2 Getallen die niet gelijktijdig gemeten zijn. En waarvan de 10 miljoen een getal is wat je niet zomaar kan gebruiken door eerder genoemde redenen.

Daarbij, hoeveel foutmeldingen zijn er nu al?

Wat ik doe is in de toekomst kijken, en niet gauw een statistiek afkappen terwijl die juist begonnen is. NATUURLIJK krijg je dan extreem kleine resultaten.

Weet je waarom onze argumenten niet overeen komen? Omdat jij nu in het verleden denkt, en ik in de toekomst.
Nee, wat jij doet is jouw toekomstbeeld hier neerzetten als waarheid terwijl deze gebaseerd is op basis van bijzonder weinig concrete informatie.

Weet je waarom onze argumenten niet overeen komen? Omdat ik niet verblind ben door haat jegens een bepaald telefoonmerk.
People assume too much.
pi_144934073
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:52 schreef GhpH het volgende:

[..]

Ik ben een fokker die op een forum nu zit om de statistiek te tonen. Voor de basiskennis daarvan moet je bij je 4-havo leerkracht zijn. Dat neem ik als een begin. Want als je die basis niet hebt dan is het niet eens waard om in te gaan op de discussie.

Kan jij kwantummechanica uitleggen aan een brugklasser?
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:35 schreef very het volgende:
Man man man, wat ben je toch een domme jongen met een wanhopige drang om intelligent over te komen.
People assume too much.
pi_144934094
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:49 schreef very het volgende:

[..]

Ik ken de grafiek hoor. Maar of deze hier wel of niet van toepassing is is puur giswerk.
En natuurlijk mag je mij quoten...ik snap alleen niet waarom. Mijn denkbeeld is namelijk behoorlijk gefundeerd. Jouw grafiek raakt vooralsnog kant noch wal.

Maar trouwens, ik dacht dat jij je smoel zou houden wanneer reviews zouden aantonen dat de nieuwe iphone sneller was. Ga je dit nu ook niet doen, net als dat je ook het geld wat je mij verschuldigd bent na de uitdaging ook nooit over zal maken?
1. Zoals ik al zei, niet van je wiskunde lokaal een dormitorium maken, dan zou je door hebben dat die grafiek vaker overeenkomt met zulke problemen. En dan hou ik inderdaad mijn smoel over de specificaties, maar niet over de flexibiliteit.

2. Dat voordeed ook niet aan de voorwaarden maar bagatelliseren doen we hier toch aan de lopende band. Geld zal ergens volgend millenium op je rekening verschijnen.
  Moderator vrijdag 26 september 2014 @ 19:55:16 #143
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_144934101
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:55:48 #144
395200 deadprez
One more rail
pi_144934118
Ik vind dit soort topics leuker als Dimens meedoet.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_144934129
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:54 schreef very het volgende:

[..]

[..]

Als je dit al intelligent noemt heb ik nu jouw niveau al door. Dit heeft werkelijk geen zin.
pi_144934159
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:55 schreef deadprez het volgende:
Ik vind dit soort topics leuker als Dimens meedoet.
Ja, want Dimens heeft alleszins nog verstand van zaken. Dan is het soms nog een uitdaging. Nu zit ik ook met zo'n gezicht: :{
  FOK!Fotograaf vrijdag 26 september 2014 @ 19:56:58 #147
13368 NiGeLaToR
pi_144934166
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:52 schreef GhpH het volgende:

[..]

Ik ben een fokker die op een forum nu zit om de statistiek te tonen. Voor de basiskennis daarvan moet je bij je 4-havo leerkracht zijn. Dat neem ik als een begin. Want als je die basis niet hebt dan is het niet eens waard om in te gaan op de discussie.

Kan jij kwantummechanica uitleggen aan een brugklasser?
De vraag is meer wat je probeert te bereiken. Roepen 'ja zeg, volgende de quantummechanica is het nu eenmaal zo' en daarna 'ja, maar daar zijn jullie te dom voor, dus ik heb gelijk' is net zo zinloos als een teken dat je wellicht goed opgelet hebt in de klas, maar niet bij alle vakken.

Terug naar de discussie - die iPhone 6'en waren verdacht makkelijk te krijgen begrijp ik. Ze zijn her en der nog gewoon op voorraad. En vooralsnog worden geknikte Iphone 6plussen alle 9 geruild door Apple en die andere 999.991 klanten met een geknakt toestel konden Apple niet bereiken door de update-problemen. Nog vragen? :7
pi_144934262
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:55 schreef GhpH het volgende:

[..]

1. Zoals ik al zei, niet van je wiskunde lokaal een dormitorium maken, dan zou je door hebben dat die grafiek vaker overeenkomt met zulke problemen. En dan hou ik inderdaad mijn smoel over de specificaties, maar niet over de flexibiliteit.

2. Dat voordeed ook niet aan de voorwaarden maar bagatelliseren doen we hier toch aan de lopende band. Geld zal ergens volgend millenium op je rekening verschijnen.
1. Vaker misschien. Maar dat zegt dus nog niks over deze situatie. En daar heeft de staat van mijn wiskundelokaal weinig invloed op.

2. Het voldeed aan alle door jou gestelde voorwaarden, maar jij houdt er blijkbaar andere regels op na. Regels als dat anderen maar moeten invullen wat jij verzuimd te melden :')
People assume too much.
pi_144934306
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:55 schreef GhpH het volgende:

[..]

Als je dit al intelligent noemt heb ik nu jouw niveau al door. Dit heeft werkelijk geen zin.
Je probeert te hard knul. Schattig, maar op den duur een beetje vervelend wel.
People assume too much.
pi_144934319
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:56 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

De vraag is meer wat je probeert te bereiken. Roepen 'ja zeg, volgende de quantummechanica is het nu eenmaal zo' en daarna 'ja, maar daar zijn jullie te dom voor, dus ik heb gelijk' is net zo zinloos als een teken dat je wellicht goed opgelet hebt in de klas, maar niet bij alle vakken.

Terug naar de discussie - die iPhone 6'en waren verdacht makkelijk te krijgen begrijp ik. Ze zijn her en der nog gewoon op voorraad. En vooralsnog worden geknikte Iphone 6plussen alle 9 geruild door Apple en die andere 999.991 klanten met een geknakt toestel konden Apple niet bereiken door de update-problemen. Nog vragen? :7
Nou wat een belangrijk aspect is, is dat het in de video met een kleine forcering ging. De persoon zelf zag een klein knikje en ging uitoefenen.

Denk je dat al die 10 miljoen hun iPhone hebben liggen breuken? Neen. Het is ook niet zo dat hij uit elkaar valt als je hem in de handen zal nemen. Maar na een wat langere tijd van gebruik, weken/ paar maandjes, zal er een significant aandeel zijn aan mensen met een bentPhone 6.

Daarom is het heel kortzichtig die statistiek af te kappen in ongeveer een paar uur na de video.

En van die 10 miljoen, hoeveel zijn er al werkelijk gebruikt? Apple heeft die 9 problemen waarschijnlijk binnengekregen toen een tiende nog niet eens uitgepakt en fatsoenlijk bekeken was.

Al met al zijn deze voorwaarden toch té cruciaal om weg te laten.

Ik hoop je hierbij genoeg verlicht te hebben, anders moet je maar even bij de gamma een lamp halen, die zijn in de aanbieding :)
pi_144934357
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:00 schreef very het volgende:

[..]

1. Vaker misschien. Maar dat zegt dus nog niks over deze situatie. En daar heeft de staat van mijn wiskundelokaal weinig invloed op.

2. Het voldeed aan alle door jou gestelde voorwaarden, maar jij houdt er blijkbaar andere regels op na. Regels als dat anderen maar moeten invullen wat jij verzuimd te melden :')
Regels die je in acht moet nemen voor een duidelijke wel-onderbouwde statistiek. Niet ene die gebaseerd is op 2 gegevens.
pi_144934464
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:02 schreef GhpH het volgende:

[..]

Nou wat een belangrijk aspect is, is dat het in de video met een kleine forcering ging. De persoon zelf zag een klein knikje en ging uitoefenen.

Denk je dat al die 10 miljoen hun iPhone hebben liggen breuken? Neen. Het is ook niet zo dat hij uit elkaar valt als je hem in de handen zal nemen. Maar na een wat langere tijd van gebruik, weken/ paar maandjes, zal er een significant aandeel zijn aan mensen met een bentPhone 6.

Daarom is het heel kortzichtig die statistiek af te kappen in ongeveer een paar uur na de video.

En van die 10 miljoen, hoeveel zijn er al werkelijk gebruikt? Apple heeft die 9 problemen waarschijnlijk binnengekregen toen een tiende nog niet eens uitgepakt en fatsoenlijk bekeken was.

Al met al zijn deze voorwaarden toch té cruciaal om weg te laten.

Ik hoop je hierbij genoeg verlicht te hebben, anders moet je maar even bij de gamma een lamp halen, die zijn in de aanbieding :)
Ik wil ook nog niks afkappen, ik stel enkel dat het nog wat erg vroeg is om de iphone 6 als een mislukking neer te zetten. En dat is wel wat jij al doet, op basis van de voor handen zijnde informatie. En dat is juist kortzichtig.

Nogmaals: als blijkt dat mijn iphone straks ook buigt zonder logische toedracht, denk je dat ik daar dan geen probleem van zou maken.

Ik krijg constant de term fanboy naar mijn hoofd, maar ik kan je verzekeren dat ik dat niet ben. Maar ik kijk wel verder dan enkel specs op papier en prijs.
People assume too much.
  FOK!Fotograaf vrijdag 26 september 2014 @ 20:09:55 #153
13368 NiGeLaToR
pi_144934524
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:02 schreef GhpH het volgende:

[..]

Nou wat een belangrijk aspect is, is dat het in de video met een kleine forcering ging. De persoon zelf zag een klein knikje en ging uitoefenen.

Denk je dat al die 10 miljoen hun iPhone hebben liggen breuken? Neen. Het is ook niet zo dat hij uit elkaar valt als je hem in de handen zal nemen. Maar na een wat langere tijd van gebruik, weken/ paar maandjes, zal er een significant aandeel zijn aan mensen met een bentPhone 6.

Daarom is het heel kortzichtig die statistiek af te kappen in ongeveer een paar uur na de video.

En van die 10 miljoen, hoeveel zijn er al werkelijk gebruikt? Apple heeft die 9 problemen waarschijnlijk binnengekregen toen een tiende nog niet eens uitgepakt en fatsoenlijk bekeken was.

Al met al zijn deze voorwaarden toch té cruciaal om weg te laten.

Ik hoop je hierbij genoeg verlicht te hebben, anders moet je maar even bij de gamma een lamp halen, die zijn in de aanbieding :)
Maar eigenlijk zeg je dus; de tijd zal het leren, want niemand weet het zeker?

Je stelling is op zich plausibel - naarmate het toestel meer en langer gebruikt wordt, is de kans op dit soort problemen ook groter. Maar, tegelijkertijd kan het ook zijn dat precies deze 9 mensen krappe broeken dragen en geen grote telefoon gewend zijn. Op de Samsung S5 van mijn broertje zat een sticker op het scherm met daarop een waarschuwing: Doe niet in je broekzak, zeker niet als je gaat zitten, want dan breek ik en krijg je geen garantie. Blijkbaar ontbreekt die sticker voor de 6-plus, maar gok ik dat veel 6-plus kopers nu juist beter zullen opletten.

Oftewel, het kan zijn dat er veel meer gevallen komen, maar ook juist nauwelijks meer omdat de gebruikers er nu op letten. Extrapolatie van gegevens in de tijd kan niet, je zou hooguit een absolute extrapolatie op moment n kunnen doen op basis van 9 gerapporteerde gevallen uit x miljoen. Zou je wekelijks een meting van nieuwe gemelde gevallen moeten krijgen en die week-op-week bij houden, dan krijg je vanzelf zich op hoe het ontwikkelt. Denk alleen dat we er uiteindelijk weinig van zullen horen, Apple vervangt de toestellen en plakt wellicht uiteindelijk ook een sticker op het scherm - steek me niet in je broekzak, dan breek ik en heb je geen garantie.
pi_144934788
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:09 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Maar eigenlijk zeg je dus; de tijd zal het leren, want niemand weet het zeker?

Je stelling is op zich plausibel - naarmate het toestel meer en langer gebruikt wordt, is de kans op dit soort problemen ook groter. Maar, tegelijkertijd kan het ook zijn dat precies deze 9 mensen krappe broeken dragen en geen grote telefoon gewend zijn. Op de Samsung S5 van mijn broertje zat een sticker op het scherm met daarop een waarschuwing: Doe niet in je broekzak, zeker niet als je gaat zitten, want dan breek ik en krijg je geen garantie. Blijkbaar ontbreekt die sticker voor de 6-plus, maar gok ik dat veel 6-plus bezoekers nu juist beter zullen opletten.

Oftewel, het kan zijn dat er veel meer gevallen komen, maar ook juist nauwelijks meer omdat de gebruikers er nu op letten. Extrapolatie van gegevens in de tijd kan niet, je zou hooguit een absolute extrapolatie op moment n kunnen doen op basis van 9 gerapporteerde gevallen uit x miljoen. Zou je wekelijks een meting van nieuwe gemelde gevallen moeten krijgen en die week-op-week bij houden, dan krijg je vanzelf zich op hoe het ontwikkelt. Denk alleen dat we er uiteindelijk weinig van zullen horen, Apple vervangt de toestellen en plakt wellicht uiteindelijk ook een sticker op het scherm - steek me niet in je broekzak, dan breek ik en heb je geen garantie.
Maar zelfs die 9 gevallen die vergeleken worden met die 10 miljoen is al foutief. Want als men de voorwaarden zou toepassen dan zou de 9 veel hoger zijn en de 10 miljoen veel lager. Het zit hem al dus in hoe apple-fans heel kortzichtig iets goed willen praten.

Daarbij zal men nu inderdaad meer opletten. Maar als het al met een kleine forcering lukte, dan is dat overduidelijk een productiefout die aangepast moet worden. Ook al zijn er 10 miljoen verkocht (waarbij 10 miljoen een veel te groot getal is maar alsnog), als er dan al quasi DIRECT 9 personen zijn die dit aangeven bij apple, dan zegt dat al veel.

Daarbij zijn er al vele mensen die een licht knikje doorhebben, er zijn er ook zat die er geen probleem van maken.

Als men dit alles verwerkt tot een nieuwe statistiek, dan daarboven nog eens de groeiverwachting omdat dit slechts een begin is, leidt al gauw tot een vrij waterdichte conclusie dat in de toekomst best veel iPhones een hernia krijgen.
pi_144934795
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:09 schreef NiGeLaToR het volgende:
Op de Samsung S5 van mijn broertje zat een sticker op het scherm met daarop een waarschuwing: Doe niet in je broekzak, zeker niet als je gaat zitten, want dan breek ik en krijg je geen garantie.
Serieus? Pas op! Stop deze zaktelefoon niet in je zak, want dan vervalt de garantie :')

En dan wel lekker dapper op deze "bendgate" reageren met een plaatje waarin de iPhone buigt naar de S5 :')

Samsung :N
People assume too much.
pi_144934843
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:17 schreef very het volgende:

[..]

Serieus? Pas op! Stop deze zaktelefoon niet in je zak, want dan vervalt de garantie :')

En dan wel lekker dapper op deze "bendgate" reageren met een plaatje waarin de iPhone buigt naar de S5 :')

Samsung :N
Zij waarschuwen de klant ipv eerst de klant z'n telefoon te laten breken. Apple laat die taak aan anderen over.
  FOK!Fotograaf vrijdag 26 september 2014 @ 20:21:05 #157
13368 NiGeLaToR
pi_144934929
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:17 schreef very het volgende:

[..]

Serieus? Pas op! Stop deze zaktelefoon niet in je zak, want dan vervalt de garantie :')

En dan wel lekker dapper op deze "bendgate" reageren met een plaatje waarin de iPhone buigt naar de S5 :')

Samsung :N
Ik heb het niet gezien, maar dat zei m'n broer, die een S5 heeft. Overigens is die wel knap waterdicht, vind ik dan wel weer stoer (en handig).

En Samsung is een bedrijf in nood, dus dat die zo'n actie zou doen, snap ik wel. Zeker omdat Apple het bedrijf wat vaart op 'ervaring en kwaliteit' is zoiets natuurlijk koren op de PR-molen, ook al is het eerder lachwekkend dan realistisch.

http://tweakers.net/nieuw(...)hones-in-europa.html

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:18 schreef GhpH het volgende:

[..]

Zij waarschuwen de klant ipv eerst de klant z'n telefoon te laten breken. Apple laat die taak aan anderen over.
Ach, die 9 gevallen zijn vervangen. Samsung zegt in ieder geval van te voren dat je de pot op kunt. Net wat je prettig vindt.
pi_144935044
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:18 schreef GhpH het volgende:

[..]

Zij waarschuwen de klant ipv eerst de klant z'n telefoon te laten breken. Apple laat die taak aan anderen over.
Of...ze verwachtten dit niet en er zijn oncerhoopt een paar gare batches uit china gerold. Hun testen schijnen niet niks te zijn, en ze hebben ook journalisten uitgenodigd de testlaboratoria te komen bekijken. Overigens krijgen ze bij Apple wel garantie...dus.
People assume too much.
pi_144935125
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:21 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ik heb het niet gezien, maar dat zei m'n broer, die een S5 heeft. Overigens is die wel knap waterdicht, vind ik dan wel weer stoer (en handig).

En Samsung is een bedrijf in nood, dus dat die zo'n actie zou doen, snap ik wel. Zeker omdat Apple het bedrijf wat vaart op 'ervaring en kwaliteit' is zoiets natuurlijk koren op de PR-molen, ook al is het eerder lachwekkend dan realistisch.

http://tweakers.net/nieuw(...)hones-in-europa.html

[..]

Ach, die 9 gevallen zijn vervangen. Samsung zegt in ieder geval van te voren dat je de pot op kunt. Net wat je prettig vindt.
Ik vraag me af hoeveel het er nu zijn, want apple blijft angstvallig stil. Volgens mij was 9 het eerste getal dat ze zagen terwijl het er nu veel meer zullen zijn.
pi_144935189
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:29 schreef GhpH het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoeveel het er nu zijn, want apple blijft angstvallig stil. Volgens mij was 9 het eerste getal dat ze zagen terwijl het er nu veel meer zullen zijn.
Lees twitter...ook apple gebruikers tweeten hun persoonlijke ervaringen met hun nieuwe toestel...ook als het negatief is. Geloof me, niet elke iphonegebruiker is een trouwe fanboy
People assume too much.
pi_144942715
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:31 schreef very het volgende:

[..]

Lees twitter...ook apple gebruikers tweeten hun persoonlijke ervaringen met hun nieuwe toestel...ook als het negatief is. Geloof me, niet elke iphonegebruiker is een trouwe fanboy
Ik heb geen twitter account dus kan je me even streamen wat de stand nu is? Daarmee bedoel ik het aantal bekeken telefoons tegenover het aantal geknikte?
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:23:49 #162
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_144943478
Apple :')

Zie je jezelf al zitten als er een nieuwe samsung telefoon uit komt. :|W
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:54:51 #163
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_144944534
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:17 schreef very het volgende:

[..]

Serieus? Pas op! Stop deze zaktelefoon niet in je zak, want dan vervalt de garantie :')

En dan wel lekker dapper op deze "bendgate" reageren met een plaatje waarin de iPhone buigt naar de S5 :')

Samsung :N
Nee naar de note3
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:58:26 #164
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_144944659
Waarschijnlijk een marketingtruc. Die krijgen natuurlijk betaald.
  zaterdag 27 september 2014 @ 00:02:44 #165
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_144944810
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:23 schreef Zelfscanner het volgende:
Apple :')

Zie je jezelf al zitten als er een nieuwe samsung telefoon uit komt. :|W
pi_144947308
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:23 schreef GhpH het volgende:

[..]

Als je je aansluit bij wat TC03 zegt ben je inderdaad retarded :)

Weet je wat, ik ga een statistiek beginnen over hoeveel mensen nu ebola hebben, maar ik gebruik de gegevens van de week nadat het uitbrak. Is volgens jou perfect ok.
Die gebogen iPhones schijnen inderdaad ook zeer besmettelijk te zijn. Hopelijk komt Apple snel met een vaccin...
pi_144947487
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:02 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het zou me niets verbazen als Samsung die mensen inhuurt :')
  zaterdag 27 september 2014 @ 02:43:52 #168
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_144947713
Die kerel links heeft hele lelijke felle schoenen aan.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_144947719
Als je voor een telefoon in de rij gaat staan of zelfs zitten wachten tot de winkel open gaat ben je gefaald als mens
pi_144947782
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 02:44 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Als je voor een telefoon in de rij gaat staan of zelfs zitten wachten tot de winkel open gaat ben je gefaald als mens
Ondertussen weet die beste man wel beter, ben persoonlijk wel benieuwd hoeveel hij opstrijkt aan sponsoring. Evt nog wat mediavergoedingen als ze hem ergens willen hebben, volgens mij kan dat wel uit.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_144952751
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 02:51 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ondertussen weet die beste man wel beter, ben persoonlijk wel benieuwd hoeveel hij opstrijkt aan sponsoring. Evt nog wat mediavergoedingen als ze hem ergens willen hebben, volgens mij kan dat wel uit.
Op wie doel je?
pi_144957952
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:05 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Op wie doel je?
Op de eerste wachtende misschien? :P
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_144961380
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:54 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nee naar de note3
Ook goed
People assume too much.
  zaterdag 27 september 2014 @ 19:26:16 #174
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_144962027
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 11:30 schreef voederbietel het volgende:
Het kan toch dat die mensen vrij genomen hebben?
Maakt het nog droeviger. _O-
  Forum Admin zaterdag 27 september 2014 @ 19:49:27 #175
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_144962747
Volgende week maar met een stoeltje gaan zitten voor de iphone7
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_144963704
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:26 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Maakt het nog droeviger. _O-
Nee, de besteding van jouw laatste vrije dag, dat was een om over naar huis te schrijven.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  zaterdag 27 september 2014 @ 21:09:37 #177
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_144965983
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:14 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Nee, de besteding van jouw laatste vrije dag, dat was een om over naar huis te schrijven.
Alsof jij dat weet.
pi_144979124
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:55 schreef deadprez het volgende:
Ik vind dit soort topics leuker als Dimens meedoet.
Sorry man, dit topic is aan mij voorbij gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')