Regels die je in acht moet nemen voor een duidelijke wel-onderbouwde statistiek. Niet ene die gebaseerd is op 2 gegevens.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:00 schreef very het volgende:
[..]
1. Vaker misschien. Maar dat zegt dus nog niks over deze situatie. En daar heeft de staat van mijn wiskundelokaal weinig invloed op.
2. Het voldeed aan alle door jou gestelde voorwaarden, maar jij houdt er blijkbaar andere regels op na. Regels als dat anderen maar moeten invullen wat jij verzuimd te melden
Ik wil ook nog niks afkappen, ik stel enkel dat het nog wat erg vroeg is om de iphone 6 als een mislukking neer te zetten. En dat is wel wat jij al doet, op basis van de voor handen zijnde informatie. En dat is juist kortzichtig.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:02 schreef GhpH het volgende:
[..]
Nou wat een belangrijk aspect is, is dat het in de video met een kleine forcering ging. De persoon zelf zag een klein knikje en ging uitoefenen.
Denk je dat al die 10 miljoen hun iPhone hebben liggen breuken? Neen. Het is ook niet zo dat hij uit elkaar valt als je hem in de handen zal nemen. Maar na een wat langere tijd van gebruik, weken/ paar maandjes, zal er een significant aandeel zijn aan mensen met een bentPhone 6.
Daarom is het heel kortzichtig die statistiek af te kappen in ongeveer een paar uur na de video.
En van die 10 miljoen, hoeveel zijn er al werkelijk gebruikt? Apple heeft die 9 problemen waarschijnlijk binnengekregen toen een tiende nog niet eens uitgepakt en fatsoenlijk bekeken was.
Al met al zijn deze voorwaarden toch té cruciaal om weg te laten.
Ik hoop je hierbij genoeg verlicht te hebben, anders moet je maar even bij de gamma een lamp halen, die zijn in de aanbieding
Maar eigenlijk zeg je dus; de tijd zal het leren, want niemand weet het zeker?quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:02 schreef GhpH het volgende:
[..]
Nou wat een belangrijk aspect is, is dat het in de video met een kleine forcering ging. De persoon zelf zag een klein knikje en ging uitoefenen.
Denk je dat al die 10 miljoen hun iPhone hebben liggen breuken? Neen. Het is ook niet zo dat hij uit elkaar valt als je hem in de handen zal nemen. Maar na een wat langere tijd van gebruik, weken/ paar maandjes, zal er een significant aandeel zijn aan mensen met een bentPhone 6.
Daarom is het heel kortzichtig die statistiek af te kappen in ongeveer een paar uur na de video.
En van die 10 miljoen, hoeveel zijn er al werkelijk gebruikt? Apple heeft die 9 problemen waarschijnlijk binnengekregen toen een tiende nog niet eens uitgepakt en fatsoenlijk bekeken was.
Al met al zijn deze voorwaarden toch té cruciaal om weg te laten.
Ik hoop je hierbij genoeg verlicht te hebben, anders moet je maar even bij de gamma een lamp halen, die zijn in de aanbieding
Maar zelfs die 9 gevallen die vergeleken worden met die 10 miljoen is al foutief. Want als men de voorwaarden zou toepassen dan zou de 9 veel hoger zijn en de 10 miljoen veel lager. Het zit hem al dus in hoe apple-fans heel kortzichtig iets goed willen praten.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:09 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Maar eigenlijk zeg je dus; de tijd zal het leren, want niemand weet het zeker?
Je stelling is op zich plausibel - naarmate het toestel meer en langer gebruikt wordt, is de kans op dit soort problemen ook groter. Maar, tegelijkertijd kan het ook zijn dat precies deze 9 mensen krappe broeken dragen en geen grote telefoon gewend zijn. Op de Samsung S5 van mijn broertje zat een sticker op het scherm met daarop een waarschuwing: Doe niet in je broekzak, zeker niet als je gaat zitten, want dan breek ik en krijg je geen garantie. Blijkbaar ontbreekt die sticker voor de 6-plus, maar gok ik dat veel 6-plus bezoekers nu juist beter zullen opletten.
Oftewel, het kan zijn dat er veel meer gevallen komen, maar ook juist nauwelijks meer omdat de gebruikers er nu op letten. Extrapolatie van gegevens in de tijd kan niet, je zou hooguit een absolute extrapolatie op moment n kunnen doen op basis van 9 gerapporteerde gevallen uit x miljoen. Zou je wekelijks een meting van nieuwe gemelde gevallen moeten krijgen en die week-op-week bij houden, dan krijg je vanzelf zich op hoe het ontwikkelt. Denk alleen dat we er uiteindelijk weinig van zullen horen, Apple vervangt de toestellen en plakt wellicht uiteindelijk ook een sticker op het scherm - steek me niet in je broekzak, dan breek ik en heb je geen garantie.
Serieus? Pas op! Stop deze zaktelefoon niet in je zak, want dan vervalt de garantiequote:Op vrijdag 26 september 2014 20:09 schreef NiGeLaToR het volgende:
Op de Samsung S5 van mijn broertje zat een sticker op het scherm met daarop een waarschuwing: Doe niet in je broekzak, zeker niet als je gaat zitten, want dan breek ik en krijg je geen garantie.
Zij waarschuwen de klant ipv eerst de klant z'n telefoon te laten breken. Apple laat die taak aan anderen over.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:17 schreef very het volgende:
[..]
Serieus? Pas op! Stop deze zaktelefoon niet in je zak, want dan vervalt de garantie
En dan wel lekker dapper op deze "bendgate" reageren met een plaatje waarin de iPhone buigt naar de S5
Samsung
Ik heb het niet gezien, maar dat zei m'n broer, die een S5 heeft. Overigens is die wel knap waterdicht, vind ik dan wel weer stoer (en handig).quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:17 schreef very het volgende:
[..]
Serieus? Pas op! Stop deze zaktelefoon niet in je zak, want dan vervalt de garantie
En dan wel lekker dapper op deze "bendgate" reageren met een plaatje waarin de iPhone buigt naar de S5
Samsung
Ach, die 9 gevallen zijn vervangen. Samsung zegt in ieder geval van te voren dat je de pot op kunt. Net wat je prettig vindt.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:18 schreef GhpH het volgende:
[..]
Zij waarschuwen de klant ipv eerst de klant z'n telefoon te laten breken. Apple laat die taak aan anderen over.
Of...ze verwachtten dit niet en er zijn oncerhoopt een paar gare batches uit china gerold. Hun testen schijnen niet niks te zijn, en ze hebben ook journalisten uitgenodigd de testlaboratoria te komen bekijken. Overigens krijgen ze bij Apple wel garantie...dus.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:18 schreef GhpH het volgende:
[..]
Zij waarschuwen de klant ipv eerst de klant z'n telefoon te laten breken. Apple laat die taak aan anderen over.
Ik vraag me af hoeveel het er nu zijn, want apple blijft angstvallig stil. Volgens mij was 9 het eerste getal dat ze zagen terwijl het er nu veel meer zullen zijn.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:21 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien, maar dat zei m'n broer, die een S5 heeft. Overigens is die wel knap waterdicht, vind ik dan wel weer stoer (en handig).
En Samsung is een bedrijf in nood, dus dat die zo'n actie zou doen, snap ik wel. Zeker omdat Apple het bedrijf wat vaart op 'ervaring en kwaliteit' is zoiets natuurlijk koren op de PR-molen, ook al is het eerder lachwekkend dan realistisch.
http://tweakers.net/nieuw(...)hones-in-europa.html
[..]
Ach, die 9 gevallen zijn vervangen. Samsung zegt in ieder geval van te voren dat je de pot op kunt. Net wat je prettig vindt.
Lees twitter...ook apple gebruikers tweeten hun persoonlijke ervaringen met hun nieuwe toestel...ook als het negatief is. Geloof me, niet elke iphonegebruiker is een trouwe fanboyquote:Op vrijdag 26 september 2014 20:29 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel het er nu zijn, want apple blijft angstvallig stil. Volgens mij was 9 het eerste getal dat ze zagen terwijl het er nu veel meer zullen zijn.
Ik heb geen twitter account dus kan je me even streamen wat de stand nu is? Daarmee bedoel ik het aantal bekeken telefoons tegenover het aantal geknikte?quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:31 schreef very het volgende:
[..]
Lees twitter...ook apple gebruikers tweeten hun persoonlijke ervaringen met hun nieuwe toestel...ook als het negatief is. Geloof me, niet elke iphonegebruiker is een trouwe fanboy
Nee naar de note3quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:17 schreef very het volgende:
[..]
Serieus? Pas op! Stop deze zaktelefoon niet in je zak, want dan vervalt de garantie
En dan wel lekker dapper op deze "bendgate" reageren met een plaatje waarin de iPhone buigt naar de S5
Samsung
quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:23 schreef Zelfscanner het volgende:
Apple
Zie je jezelf al zitten als er een nieuwe samsung telefoon uit komt.
Die gebogen iPhones schijnen inderdaad ook zeer besmettelijk te zijn. Hopelijk komt Apple snel met een vaccin...quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:23 schreef GhpH het volgende:
[..]
Als je je aansluit bij wat TC03 zegt ben je inderdaad retarded![]()
Weet je wat, ik ga een statistiek beginnen over hoeveel mensen nu ebola hebben, maar ik gebruik de gegevens van de week nadat het uitbrak. Is volgens jou perfect ok.
Ondertussen weet die beste man wel beter, ben persoonlijk wel benieuwd hoeveel hij opstrijkt aan sponsoring. Evt nog wat mediavergoedingen als ze hem ergens willen hebben, volgens mij kan dat wel uit.quote:Op zaterdag 27 september 2014 02:44 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Als je voor een telefoon in de rij gaat staan of zelfs zitten wachten tot de winkel open gaat ben je gefaald als mens
Op wie doel je?quote:Op zaterdag 27 september 2014 02:51 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ondertussen weet die beste man wel beter, ben persoonlijk wel benieuwd hoeveel hij opstrijkt aan sponsoring. Evt nog wat mediavergoedingen als ze hem ergens willen hebben, volgens mij kan dat wel uit.
Op de eerste wachtende misschien?quote:
Maakt het nog droeviger.quote:Op dinsdag 23 september 2014 11:30 schreef voederbietel het volgende:
Het kan toch dat die mensen vrij genomen hebben?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |