abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144934357
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:00 schreef very het volgende:

[..]

1. Vaker misschien. Maar dat zegt dus nog niks over deze situatie. En daar heeft de staat van mijn wiskundelokaal weinig invloed op.

2. Het voldeed aan alle door jou gestelde voorwaarden, maar jij houdt er blijkbaar andere regels op na. Regels als dat anderen maar moeten invullen wat jij verzuimd te melden :')
Regels die je in acht moet nemen voor een duidelijke wel-onderbouwde statistiek. Niet ene die gebaseerd is op 2 gegevens.
pi_144934464
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:02 schreef GhpH het volgende:

[..]

Nou wat een belangrijk aspect is, is dat het in de video met een kleine forcering ging. De persoon zelf zag een klein knikje en ging uitoefenen.

Denk je dat al die 10 miljoen hun iPhone hebben liggen breuken? Neen. Het is ook niet zo dat hij uit elkaar valt als je hem in de handen zal nemen. Maar na een wat langere tijd van gebruik, weken/ paar maandjes, zal er een significant aandeel zijn aan mensen met een bentPhone 6.

Daarom is het heel kortzichtig die statistiek af te kappen in ongeveer een paar uur na de video.

En van die 10 miljoen, hoeveel zijn er al werkelijk gebruikt? Apple heeft die 9 problemen waarschijnlijk binnengekregen toen een tiende nog niet eens uitgepakt en fatsoenlijk bekeken was.

Al met al zijn deze voorwaarden toch té cruciaal om weg te laten.

Ik hoop je hierbij genoeg verlicht te hebben, anders moet je maar even bij de gamma een lamp halen, die zijn in de aanbieding :)
Ik wil ook nog niks afkappen, ik stel enkel dat het nog wat erg vroeg is om de iphone 6 als een mislukking neer te zetten. En dat is wel wat jij al doet, op basis van de voor handen zijnde informatie. En dat is juist kortzichtig.

Nogmaals: als blijkt dat mijn iphone straks ook buigt zonder logische toedracht, denk je dat ik daar dan geen probleem van zou maken.

Ik krijg constant de term fanboy naar mijn hoofd, maar ik kan je verzekeren dat ik dat niet ben. Maar ik kijk wel verder dan enkel specs op papier en prijs.
People assume too much.
  FOK!Fotograaf vrijdag 26 september 2014 @ 20:09:55 #153
13368 NiGeLaToR
pi_144934524
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:02 schreef GhpH het volgende:

[..]

Nou wat een belangrijk aspect is, is dat het in de video met een kleine forcering ging. De persoon zelf zag een klein knikje en ging uitoefenen.

Denk je dat al die 10 miljoen hun iPhone hebben liggen breuken? Neen. Het is ook niet zo dat hij uit elkaar valt als je hem in de handen zal nemen. Maar na een wat langere tijd van gebruik, weken/ paar maandjes, zal er een significant aandeel zijn aan mensen met een bentPhone 6.

Daarom is het heel kortzichtig die statistiek af te kappen in ongeveer een paar uur na de video.

En van die 10 miljoen, hoeveel zijn er al werkelijk gebruikt? Apple heeft die 9 problemen waarschijnlijk binnengekregen toen een tiende nog niet eens uitgepakt en fatsoenlijk bekeken was.

Al met al zijn deze voorwaarden toch té cruciaal om weg te laten.

Ik hoop je hierbij genoeg verlicht te hebben, anders moet je maar even bij de gamma een lamp halen, die zijn in de aanbieding :)
Maar eigenlijk zeg je dus; de tijd zal het leren, want niemand weet het zeker?

Je stelling is op zich plausibel - naarmate het toestel meer en langer gebruikt wordt, is de kans op dit soort problemen ook groter. Maar, tegelijkertijd kan het ook zijn dat precies deze 9 mensen krappe broeken dragen en geen grote telefoon gewend zijn. Op de Samsung S5 van mijn broertje zat een sticker op het scherm met daarop een waarschuwing: Doe niet in je broekzak, zeker niet als je gaat zitten, want dan breek ik en krijg je geen garantie. Blijkbaar ontbreekt die sticker voor de 6-plus, maar gok ik dat veel 6-plus kopers nu juist beter zullen opletten.

Oftewel, het kan zijn dat er veel meer gevallen komen, maar ook juist nauwelijks meer omdat de gebruikers er nu op letten. Extrapolatie van gegevens in de tijd kan niet, je zou hooguit een absolute extrapolatie op moment n kunnen doen op basis van 9 gerapporteerde gevallen uit x miljoen. Zou je wekelijks een meting van nieuwe gemelde gevallen moeten krijgen en die week-op-week bij houden, dan krijg je vanzelf zich op hoe het ontwikkelt. Denk alleen dat we er uiteindelijk weinig van zullen horen, Apple vervangt de toestellen en plakt wellicht uiteindelijk ook een sticker op het scherm - steek me niet in je broekzak, dan breek ik en heb je geen garantie.
pi_144934788
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:09 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Maar eigenlijk zeg je dus; de tijd zal het leren, want niemand weet het zeker?

Je stelling is op zich plausibel - naarmate het toestel meer en langer gebruikt wordt, is de kans op dit soort problemen ook groter. Maar, tegelijkertijd kan het ook zijn dat precies deze 9 mensen krappe broeken dragen en geen grote telefoon gewend zijn. Op de Samsung S5 van mijn broertje zat een sticker op het scherm met daarop een waarschuwing: Doe niet in je broekzak, zeker niet als je gaat zitten, want dan breek ik en krijg je geen garantie. Blijkbaar ontbreekt die sticker voor de 6-plus, maar gok ik dat veel 6-plus bezoekers nu juist beter zullen opletten.

Oftewel, het kan zijn dat er veel meer gevallen komen, maar ook juist nauwelijks meer omdat de gebruikers er nu op letten. Extrapolatie van gegevens in de tijd kan niet, je zou hooguit een absolute extrapolatie op moment n kunnen doen op basis van 9 gerapporteerde gevallen uit x miljoen. Zou je wekelijks een meting van nieuwe gemelde gevallen moeten krijgen en die week-op-week bij houden, dan krijg je vanzelf zich op hoe het ontwikkelt. Denk alleen dat we er uiteindelijk weinig van zullen horen, Apple vervangt de toestellen en plakt wellicht uiteindelijk ook een sticker op het scherm - steek me niet in je broekzak, dan breek ik en heb je geen garantie.
Maar zelfs die 9 gevallen die vergeleken worden met die 10 miljoen is al foutief. Want als men de voorwaarden zou toepassen dan zou de 9 veel hoger zijn en de 10 miljoen veel lager. Het zit hem al dus in hoe apple-fans heel kortzichtig iets goed willen praten.

Daarbij zal men nu inderdaad meer opletten. Maar als het al met een kleine forcering lukte, dan is dat overduidelijk een productiefout die aangepast moet worden. Ook al zijn er 10 miljoen verkocht (waarbij 10 miljoen een veel te groot getal is maar alsnog), als er dan al quasi DIRECT 9 personen zijn die dit aangeven bij apple, dan zegt dat al veel.

Daarbij zijn er al vele mensen die een licht knikje doorhebben, er zijn er ook zat die er geen probleem van maken.

Als men dit alles verwerkt tot een nieuwe statistiek, dan daarboven nog eens de groeiverwachting omdat dit slechts een begin is, leidt al gauw tot een vrij waterdichte conclusie dat in de toekomst best veel iPhones een hernia krijgen.
pi_144934795
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:09 schreef NiGeLaToR het volgende:
Op de Samsung S5 van mijn broertje zat een sticker op het scherm met daarop een waarschuwing: Doe niet in je broekzak, zeker niet als je gaat zitten, want dan breek ik en krijg je geen garantie.
Serieus? Pas op! Stop deze zaktelefoon niet in je zak, want dan vervalt de garantie :')

En dan wel lekker dapper op deze "bendgate" reageren met een plaatje waarin de iPhone buigt naar de S5 :')

Samsung :N
People assume too much.
pi_144934843
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:17 schreef very het volgende:

[..]

Serieus? Pas op! Stop deze zaktelefoon niet in je zak, want dan vervalt de garantie :')

En dan wel lekker dapper op deze "bendgate" reageren met een plaatje waarin de iPhone buigt naar de S5 :')

Samsung :N
Zij waarschuwen de klant ipv eerst de klant z'n telefoon te laten breken. Apple laat die taak aan anderen over.
  FOK!Fotograaf vrijdag 26 september 2014 @ 20:21:05 #157
13368 NiGeLaToR
pi_144934929
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:17 schreef very het volgende:

[..]

Serieus? Pas op! Stop deze zaktelefoon niet in je zak, want dan vervalt de garantie :')

En dan wel lekker dapper op deze "bendgate" reageren met een plaatje waarin de iPhone buigt naar de S5 :')

Samsung :N
Ik heb het niet gezien, maar dat zei m'n broer, die een S5 heeft. Overigens is die wel knap waterdicht, vind ik dan wel weer stoer (en handig).

En Samsung is een bedrijf in nood, dus dat die zo'n actie zou doen, snap ik wel. Zeker omdat Apple het bedrijf wat vaart op 'ervaring en kwaliteit' is zoiets natuurlijk koren op de PR-molen, ook al is het eerder lachwekkend dan realistisch.

http://tweakers.net/nieuw(...)hones-in-europa.html

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:18 schreef GhpH het volgende:

[..]

Zij waarschuwen de klant ipv eerst de klant z'n telefoon te laten breken. Apple laat die taak aan anderen over.
Ach, die 9 gevallen zijn vervangen. Samsung zegt in ieder geval van te voren dat je de pot op kunt. Net wat je prettig vindt.
pi_144935044
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:18 schreef GhpH het volgende:

[..]

Zij waarschuwen de klant ipv eerst de klant z'n telefoon te laten breken. Apple laat die taak aan anderen over.
Of...ze verwachtten dit niet en er zijn oncerhoopt een paar gare batches uit china gerold. Hun testen schijnen niet niks te zijn, en ze hebben ook journalisten uitgenodigd de testlaboratoria te komen bekijken. Overigens krijgen ze bij Apple wel garantie...dus.
People assume too much.
pi_144935125
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:21 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ik heb het niet gezien, maar dat zei m'n broer, die een S5 heeft. Overigens is die wel knap waterdicht, vind ik dan wel weer stoer (en handig).

En Samsung is een bedrijf in nood, dus dat die zo'n actie zou doen, snap ik wel. Zeker omdat Apple het bedrijf wat vaart op 'ervaring en kwaliteit' is zoiets natuurlijk koren op de PR-molen, ook al is het eerder lachwekkend dan realistisch.

http://tweakers.net/nieuw(...)hones-in-europa.html

[..]

Ach, die 9 gevallen zijn vervangen. Samsung zegt in ieder geval van te voren dat je de pot op kunt. Net wat je prettig vindt.
Ik vraag me af hoeveel het er nu zijn, want apple blijft angstvallig stil. Volgens mij was 9 het eerste getal dat ze zagen terwijl het er nu veel meer zullen zijn.
pi_144935189
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:29 schreef GhpH het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoeveel het er nu zijn, want apple blijft angstvallig stil. Volgens mij was 9 het eerste getal dat ze zagen terwijl het er nu veel meer zullen zijn.
Lees twitter...ook apple gebruikers tweeten hun persoonlijke ervaringen met hun nieuwe toestel...ook als het negatief is. Geloof me, niet elke iphonegebruiker is een trouwe fanboy
People assume too much.
pi_144942715
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:31 schreef very het volgende:

[..]

Lees twitter...ook apple gebruikers tweeten hun persoonlijke ervaringen met hun nieuwe toestel...ook als het negatief is. Geloof me, niet elke iphonegebruiker is een trouwe fanboy
Ik heb geen twitter account dus kan je me even streamen wat de stand nu is? Daarmee bedoel ik het aantal bekeken telefoons tegenover het aantal geknikte?
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:23:49 #162
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_144943478
Apple :')

Zie je jezelf al zitten als er een nieuwe samsung telefoon uit komt. :|W
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:54:51 #163
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_144944534
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 20:17 schreef very het volgende:

[..]

Serieus? Pas op! Stop deze zaktelefoon niet in je zak, want dan vervalt de garantie :')

En dan wel lekker dapper op deze "bendgate" reageren met een plaatje waarin de iPhone buigt naar de S5 :')

Samsung :N
Nee naar de note3
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:58:26 #164
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_144944659
Waarschijnlijk een marketingtruc. Die krijgen natuurlijk betaald.
  zaterdag 27 september 2014 @ 00:02:44 #165
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_144944810
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:23 schreef Zelfscanner het volgende:
Apple :')

Zie je jezelf al zitten als er een nieuwe samsung telefoon uit komt. :|W
pi_144947308
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 19:23 schreef GhpH het volgende:

[..]

Als je je aansluit bij wat TC03 zegt ben je inderdaad retarded :)

Weet je wat, ik ga een statistiek beginnen over hoeveel mensen nu ebola hebben, maar ik gebruik de gegevens van de week nadat het uitbrak. Is volgens jou perfect ok.
Die gebogen iPhones schijnen inderdaad ook zeer besmettelijk te zijn. Hopelijk komt Apple snel met een vaccin...
pi_144947487
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 00:02 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het zou me niets verbazen als Samsung die mensen inhuurt :')
  zaterdag 27 september 2014 @ 02:43:52 #168
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_144947713
Die kerel links heeft hele lelijke felle schoenen aan.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_144947719
Als je voor een telefoon in de rij gaat staan of zelfs zitten wachten tot de winkel open gaat ben je gefaald als mens
pi_144947782
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 02:44 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Als je voor een telefoon in de rij gaat staan of zelfs zitten wachten tot de winkel open gaat ben je gefaald als mens
Ondertussen weet die beste man wel beter, ben persoonlijk wel benieuwd hoeveel hij opstrijkt aan sponsoring. Evt nog wat mediavergoedingen als ze hem ergens willen hebben, volgens mij kan dat wel uit.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_144952751
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 02:51 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ondertussen weet die beste man wel beter, ben persoonlijk wel benieuwd hoeveel hij opstrijkt aan sponsoring. Evt nog wat mediavergoedingen als ze hem ergens willen hebben, volgens mij kan dat wel uit.
Op wie doel je?
pi_144957952
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:05 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:

[..]

Op wie doel je?
Op de eerste wachtende misschien? :P
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_144961380
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:54 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nee naar de note3
Ook goed
People assume too much.
  zaterdag 27 september 2014 @ 19:26:16 #174
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_144962027
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 11:30 schreef voederbietel het volgende:
Het kan toch dat die mensen vrij genomen hebben?
Maakt het nog droeviger. _O-
  Forum Admin zaterdag 27 september 2014 @ 19:49:27 #175
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_144962747
Volgende week maar met een stoeltje gaan zitten voor de iphone7
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')