Ik doe dat niet meer. Consequenties aan wel of niet eten verbinden. Het werkt (hier) toch niet en het verpest de sfeer. Desnoods geef ik haar een extra toetje (ja, soms ook een bakje ijs, maar meestal yoghurt of vla).quote:Op maandag 22 september 2014 22:47 schreef danic het volgende:
Thanks, fijn om te horen. Agter, helaas is het niet alleen bij het avondeten, dan zou ik het beter kunnen loslaten.
Wel een goed idee van dat kdv. Vaak zijn ouders pas laat thuis en als je dan nog moet koken is je kind vaak te moe om nog lekker te eten.
Ik heb ook op een kdv gewerkt waar we die kant op dachten. Wij hadden een Surinaamse of antiliaanse gastvrouw. Zij maakte regelmatig soep met rijst of aardappel erin. Kinderen vonden het Heerlijk en hadden ongemerkt een hele maaltijd binnen.
Maar je raad het al: eva lust geen soep.
CS, eva krijgt best regelmatig een ijsje hoor. Wat dat betreft niks tekort zeg maar.
Maar het stond me nu echt tegen. Heel de dag niks eten, maar dan wel een bak ijs naar binnen werken![]()
Ik werd vanmiddag wel met mijn neus op de pijnlijke feiten gedrukt dat ik dus ongemerkt wel degelijk consequenties hang aan het goed eten. We hebben haar geneuzel met haar boterham genegeerd en toen heeft ze 2 of 3 keer gevraagd of we dan ook niet naar het strand gingen als ze niet at.
Ze was echt verbaasd dat we heel luchtig zeiden: "nee hoor, dan is er niks aan de hand. We gaan gewoon".
Ja, dat denk ik ook. Een van de weinige dingen waar ze echt zelf grip op hebben.quote:Op maandag 22 september 2014 23:26 schreef kleinzusje het volgende:
eten en slapen zijn "uitingsmomenten" toch ?
Dat dusquote:Op maandag 22 september 2014 23:27 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Een van de weinige dingen waar ze echt zelf grip op hebben.
En zindelijkheid....quote:Op maandag 22 september 2014 23:26 schreef kleinzusje het volgende:
eten en slapen zijn "uitingsmomenten" toch ?
quote:Op dinsdag 23 september 2014 20:42 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben vandaag het 'peuterbed' opgezet (jaja, lekker op tijd. Hoofdreden was dat we onveilige ramen hadden en die nu eindelijk vervangen zijn zodat M ze niet zelf open kan krijgen). Samen het nieuwe bedje opgebouwd. Hij vond het idee erg spannend maar moest toen toch even erg huilen toen zijn oude bed aan de kant ging. We hebben er de rest van de middag steeds even over gepraat en een paar keer proefgelegen en nu ligt hij heerlijk te slapen. Ik vind het zo'n knuf gezicht, m'n grote kleine jongetje onder een dekbedje![]()
Ben benieuwd hoe het vannacht gaat
ik ben een beetje bang dat dat hier nog geen heeft.quote:Op woensdag 24 september 2014 14:22 schreef Vanyel het volgende:
Dot heeft daar ook last van. Bij haar geldt hoe onveiliger ze zich ergens voelt, hoe meer controle ze wil hebben en hoe dwingender ze daarin is. Vaak helpt het al als de kaders heel erg duidelijk zijn, dan voelt ze zich blijkbaar toch zekerder en kan ze zich er ook beter aan houden.
quote:Op donderdag 25 september 2014 15:23 schreef PureEvil het volgende:
Ik heb van de week voor iemand de luierprijzen in duitsland bekeken, misschien hebben jullie er ook wat aan:
Bij de Penny
Pampers Simply Dry
Junior 32 st 6.99
Maxi 37 st. 6.99
Midi 45 st. 6.99
Bij de Rossmann:
Pampers Baby Dry:
Maat 3 90 st. 18.45
Maat 4 78 st. 18.45
Maat 4+ 76 st. 18.45
Maat 5 72 st. 18.45
Pampers Active Fit:
Maat 4 64 st. 18.45
Maat 4+ 62 st. 18.45
Maat 5 60 st. 18.45
Rossmann Babydream (eigen merk luiers):
Maat 3 92 st. 10.79
Maat 4 80 st. 10.79
Maat 4+ 72 st. 10.79
Maat 5 68 st. 10.79
Maat 4 120 st. 15.99
Maat 5 102 st. 15.99
Maat 6 32 st. 5.69
Maat 6+ 30 st. 5.69
Nou ja, een bed van 160 cm zou ie theoretisch nog tot z'n 10de in kunnen. Voor die tijd vind ik het geld wel waard. En M's kamertje is te klein voor een bed van 80x200 en voor de grote kamer op zolder vins ik 'm nog te klein.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:27 schreef PureEvil het volgende:
Danic, altijd luisteren naar je onderbuikgevoel![]()
Bar, herkenbaar van het dwingen en drammen. Hier nog zo een.... :/ Geen tips voor ook
Peuterbedje vind ik zo'n geldverspilling he....Duur bed, duur matras, en dan ook natuurlijk een speciale maat dekbed....Nah, niet aan mij besteedze slaapt al een tijdje in het grote bed, meestal gaat dat goed, maar alleen in slaap komen wil niet lukken..
In ons peuterbed ligt een normaal dekbed. Voor een 2,5jarige vonden we een normaal bed nog te groot. Hier past ze nog wel een paar jaar in.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:27 schreef PureEvil het volgende:
Danic, altijd luisteren naar je onderbuikgevoel![]()
Bar, herkenbaar van het dwingen en drammen. Hier nog zo een.... :/ Geen tips voor ook
Peuterbedje vind ik zo'n geldverspilling he....Duur bed, duur matras, en dan ook natuurlijk een speciale maat dekbed....Nah, niet aan mij besteedze slaapt al een tijdje in het grote bed, meestal gaat dat goed, maar alleen in slaap komen wil niet lukken..
Hm, misschien met een boekje waar de letters instaan en dan woorden die met die letter beginnen of met de letters van de eigen naam beginnen?quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:35 schreef Tally het volgende:
Zoë heeft een peuterbed. Eigenlijk voor jan lul want ze slaapt nog bij ons en slaapt nu voor de derde keer dat het bedje er staat in het bedje. Gewoon een dutje. Doet ze ook niet vaak en al helemaal niet in haar eigen bedje.
Ik heb een vraag. Zoë wil graag leren lezen. Maar hoe pak ik zoiets aan? Ik weet echt even niet waar te beginnen.
Mn dochter van 5 krijgt ook nog steeds D.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:32 schreef Puggi het volgende:
Geen idee of dit topic de juiste plek is, maar ik was benieuwd hoe lang je moet doorgaan met het geven van vitamine D. Ik heb dit zo'n beetje vanaf de geboorte van mijn zoontje gedaan, maar hij is net 4 geworden. Wat doen jullie, doorgaan of stoppen?
Stuur ik M bij jou langs, kijken of hij jouw kookkunsten weet te waarderenquote:Op zaterdag 27 september 2014 14:25 schreef bitterend het volgende:
Misschien kan je beter koken![]()
breng ik haar bij jou een keer kijken of ze wat eet
quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:42 schreef Kyara het volgende:
[..]
Stuur ik M bij jou langs, kijken of hij jouw kookkunsten weet te waarderen
Ik hoor hier wel bijna dagelijks "zo, heeft mama lekker gekookt! Lekker eten nmmmmmmm"
quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:00 schreef olivia_321 het volgende:
Wuj aten een tijdje geleden kant en klare lasagne, was rond onze verhuizing. Ons gasstel was al verkocht. Oudste at enorm veel en zei :" sow mama, jij hebt lekker gekookt"
Zijn de normale prijzenquote:Op zondag 28 september 2014 08:47 schreef Tinuviel het volgende:
PE dank. Binnenkort zijn we in DE, hoop dat de aanbiedingen dan nog gelden.
Nou om eerlijk te zijn viel me dat eigenlijk een beetje tegen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:05 schreef kleinzusje het volgende:
Tj hoe was ouder- peuter gym ?
PE: wat fijn dat ze het zo naar dr zin heeft
Leuk al die verhalen, kletsende peuters en handige vitamine info.
Wat kan zoiets je gelukkig maken hequote:Op dinsdag 30 september 2014 19:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Danic ben je al bij de HA geweest met Eva?ik ben alleen met de kinderen en ze liggen beide al in bed
ean gaf zelf aan dat ze moe was dus die ging makkelijk naar bed.
Ah kijk dat klinkt me beter in mijn oren.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:46 schreef bitterend het volgende:
TJ nee hier is het een echte les met een gym docent. We doen warming up samen (rondjes rennen door de zaal, snel op de grond zitten en fietsen met de beentjes dan weer op staan en rennen) daarna spelletje met ballen, op de step lopen, door een tunneltje, mama proberen te vangen (rond rennen weer) een spelletje met een reus/boskabouter noemen ze het...
Het is best leuk en super actief. Alleen....mijn R doet niet aan lessenniet met peuter gym en niet met peuter zwemmen. Ze wil NIET in een kring, ze wil NIET doen wat wordt verteld...ze wil dr eigen gang gaan...dus we doen niet meer mee. We doen onze eigen gym hier en vrij zwemmen
![]()
Hoe gaat het met jullie??quote:
Ah bij jullie dus ook zo.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:36 schreef Susie het volgende:
Hier ging die ene keer peutergym ook zo TJ. Precies zoals je omschrijftDat vind ik het geld dus ook niet waard.
Ah wat leukquote:Op dinsdag 30 september 2014 21:58 schreef olivia_321 het volgende:
Mijn peuter heeft zich vandaag cerwonderd in de efteling. Het was dr allereerste keer. De paddestoelen, festival carnaval en het sprookjesbos
Lief dat je het vraagt. Maar: nee.quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Danic ben je al bij de HA geweest met Eva?ik ben alleen met de kinderen en ze liggen beide al in bed
ean gaf zelf aan dat ze moe was dus die ging makkelijk naar bed.
http://www.muziekschoolno(...)ekinstrumenten-c155/quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:58 schreef bitterend het volgende:
Mijn kind vindt sporten geweldig. Ze vraagt steeds wanneer we het gaan doen maar zodra we er zijn doet ze alleen met het rennen mee en daarna wil ze steeds in de ringen hangen en met de ballen spelen of springen van de steps. Eigenlijk voor ons zou een peutergym zoals TJ het hier verteld beter zijn![]()
Peuter judo klinkt leuk! Musje, hier zijn de meeste dingen op woensdag en vrijdag..dagen die ik niet kanik moet echt een stuk rijden voor peuter dingen
Ik denk dat wij een jaartje extra moeten werken tztquote:Op woensdag 1 oktober 2014 14:24 schreef kleinzusje het volgende:
Maar als we zo doorgaan kan ze met Koningsdag in haar roze tutu onze oude dag sponsoren![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude (on)bekende.
Hoe bedoel je 'achter loopt'? Met haar gewicht bedoel je?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Danic, dan heeft ze de heimwee wel er goed te pakken. Die klachten kun je wel krijgen bij stress, maar als een kleine vakantie al zoveel impact heeft.. Misschien omdat ze al wat achterop loopt?
ik kreeg dat ook ruim van te voren te horen. Ze willen de nieuwe kindjes graag gespreid laten wennen, zodat ze niet op één dag met alle kindjes tegelijk komen wennen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:31 schreef Vanyel het volgende:
Wij kregen vandaag post van school, dat we konden bellen om te wennen. Maar ze gaat pas in feb. Is dit niet bizar vroeg?
Oh maar jullie hebben dus ook de afspraak al heel ruim van tevoren gemaakt. Ik wil best nu wat afspreken voor januari, geen punt.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:35 schreef danic het volgende:
Huh? Ja!
Eva is in de meivakantie jarig. Dus afgesproken dat ze in april komt wennen en in mei start.
Hoe vaak mag ze gaan wennen dan?
Wat die we periode kan toch geen half jaar duren? En nu wat wendagen en dan weer maanden niks, schiet ook niet op.
eigenlijk een kwestie van één opmerking richting zijn vaste leidster, en ze is er meteen achteraan gaan bellen. Tenzij Geert nu een enorme sprong gaat maken in z'n gedrag (dus minder teruggetrokken, meer praten etc) dan gaat de verlenging niet doorl maar gaat hij alsnog gewoon met z'n verjaardag. (hoewel ik daar zelf nog steeds geen voorstander van ben; ik heb liever dat hij sowieso na de zomervakantie gaat, zodat hij eerst rustig de tijd heeft om aan de baby te wennen, voor hij ook aan school moet wennen) .quote:Op donderdag 2 oktober 2014 05:53 schreef Vanyel het volgende:
DJMO was het veel gedoe om die 3 maanden te wachten? Lijkt mij ook niet slecht om het heel even uit te stellen. Aan de andere kant heb ik plek op de BSO en dat is hier niet zo makkelijk.
Dat bedoel ik inderdaadquote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:19 schreef danic het volgende:
[..]
Hoe bedoel je 'achter loopt'? Met haar gewicht bedoel je?
Ze kan inderdaad weinig hebben wat dit betreft.
Toch is ze afgelopen week geen gram afgevallen: 98 cm en 13,3 kg.
heel netjes dus voor haar.
En ze eet weer goed, alle andere symptomen zijn ook weg....denk dus toch heimwee. Of een lange nasleep vanwege eendagsvlieg ziekzijn vorige week dinsdag.
Ons kdv heeft het nog meer dan ddruk zat, dus ik weet niet of ze erom staan te springen, maar de voorjaarsvakantie is vlak na de startdatum en t lijkt mij loos om na een dikke week school al een week vakantie te hebben. Liever daarna starten dan.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 06:59 schreef Tinuviel het volgende:
Hier zagen ze het vroeger bij het kdv niet zo graag, dat een kind langer bleef in plaats van door te stromen naar school. Nu dat het zo leeg loopt, is het volgens mij minder problematisch. Plek op de BSO zou ik ook niet zo snel opgeven, die was ook schaars. Ik heb wel het idee dat het ook daar op ons kdv leeg loopt.
Niks concreet. Alleen de maand. De dagen moeten we nog regelen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 05:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh maar jullie hebben dus ook de afspraak al heel ruim van tevoren gemaakt. Ik wil best nu wat afspreken voor januari, geen punt.
DJMO was het veel gedoe om die 3 maanden te wachten? Lijkt mij ook niet slecht om het heel even uit te stellen. Aan de andere kant heb ik plek op de BSO en dat is hier niet zo makkelijk.
Voor een paar weken langer zullen ze denk ik niet moeilijk doen. Zeker niet als het eigenlijk maar 1 week school is direct voor de voorjaarsvakantie.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 08:04 schreef Vanyel het volgende:
10x wennen lazi, das niet weinig.
[..]
Ons kdv heeft het nog meer dan ddruk zat, dus ik weet niet of ze erom staan te springen, maar de voorjaarsvakantie is vlak na de startdatum en t lijkt mij loos om na een dikke week school al een week vakantie te hebben. Liever daarna starten dan.
Bovendien is Dot er echt nog niet aan toe. Ze zit nu wel enorm in de lift, maar heeft nog steeds veel moeite met sociaal communiceren (in bed gaat t prima, maar daar heb je zo weinig aan). Volgende week starten met logopedie, hopelijk helpt dat haar weer verder.
Laziness was dat oa.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:09 schreef Tinuviel het volgende:
Wie was het ook alweer die de leuke vakantie autoreis dingen gepost heeft, die zij zelf had gemaakt (naar voorbeeld van Pinterest deels)? Ik herinner me nog iets van voorbeelden om duplo dingen te bouwen, maar kan het topic niet terugvinden. Zou je het svp nog eens kunnen posten?
Mijn oudste is tot na de zomervakantie naar het kdv gegaan. Hij werd een week voor de vakantie 4 en kwam mij beter uit voor die 7 weken het kdv aan te houden. Was hier geen probleem (maar gigantische terugloop)quote:Op donderdag 2 oktober 2014 08:04 schreef Vanyel het volgende:
10x wennen lazi, das niet weinig.
[..]
Ons kdv heeft het nog meer dan ddruk zat, dus ik weet niet of ze erom staan te springen, maar de voorjaarsvakantie is vlak na de startdatum en t lijkt mij loos om na een dikke week school al een week vakantie te hebben. Liever daarna starten dan.
Bovendien is Dot er echt nog niet aan toe. Ze zit nu wel enorm in de lift, maar heeft nog steeds veel moeite met sociaal communiceren (in bed gaat t prima, maar daar heb je zo weinig aan). Volgende week starten met logopedie, hopelijk helpt dat haar weer verder.
Ja moi. Ik heb je getagd bij het juiste album op facebook!quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 15:09 schreef Tinuviel het volgende:
Wie was het ook alweer die de leuke vakantie autoreis dingen gepost heeft, die zij zelf had gemaakt (naar voorbeeld van Pinterest deels)? Ik herinner me nog iets van voorbeelden om duplo dingen te bouwen, maar kan het topic niet terugvinden. Zou je het svp nog eens kunnen posten?
wij elke dagquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:58 schreef Susie het volgende:
Dat klinkt inderdaad als peuterpubertijd BarHier af en toe ook echt zo'n bui...
zou voor mij toch reden zijn om even de HAP te bellen, al was het maar om zeker te weten dat er niks ergs aan de hand is.. sterkte ermeequote:Op zondag 5 oktober 2014 17:17 schreef danic het volgende:
Oei Bar, dat klinkt niet best. Sterkte.
Ik heb al de hele dag een zielig vogeltje. Rond de middag klaagde ze over buikpijn en dat is alleen maar erger geworden. Ze zit sindsdien op de bank en komt er niet meer vanaf. Ze kan niet op dr voeten staan, want dan klapt ze dubbel van de pijn, grijpt naar haar buik en begint te huilen. Ook heeft ze lichte verhoging en haar hele buik is hard. Het zit ook in het midden, rondom haar navel, maar alles is gevoelig en ik mag er eigenlijk niet aanzitten.
Ik hoop eigenlijk dat ze gewoon een keer goed moet poepen, maar ik vind het wel vreemd. Zo heftig.
Maar wil niet gelijk hypochonderen dus toch maar even afwachten tot morgen.
Niet leuk dit.
Pcm van vanmiddag leek niks te helpen.
ik zou ook de hap bellen Danicquote:Op zondag 5 oktober 2014 17:17 schreef danic het volgende:
Oei Bar, dat klinkt niet best. Sterkte.
Ik heb al de hele dag een zielig vogeltje. Rond de middag klaagde ze over buikpijn en dat is alleen maar erger geworden. Ze zit sindsdien op de bank en komt er niet meer vanaf. Ze kan niet op dr voeten staan, want dan klapt ze dubbel van de pijn, grijpt naar haar buik en begint te huilen. Ook heeft ze lichte verhoging en haar hele buik is hard. Het zit ook in het midden, rondom haar navel, maar alles is gevoelig en ik mag er eigenlijk niet aanzitten.
Ik hoop eigenlijk dat ze gewoon een keer goed moet poepen, maar ik vind het wel vreemd. Zo heftig.
Maar wil niet gelijk hypochonderen dus toch maar even afwachten tot morgen.
Niet leuk dit.
Pcm van vanmiddag leek niks te helpen.
kleine troost... Hebben wij ook of na 17 uur door de weeks.quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:52 schreef danic het volgende:
Ja heb ik toch maar gedaan. Tis Potver iedere keer in het weekend![]()
18.30 even langskomen.
Een HAP / HA , en zelfs de SEH, hebben liever dat je tien keer voor niets voor belt, dan dat je één keer niet belt en het dan fataal afloopt. Als je je zorgen maakt, of het bloed er nou uitspuit of niet, gewoon bellen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:03 schreef Kyara het volgende:
Beterschap voor E Danic. Wat jij beschrijft zou voor mij ook echt wel reden zijn om de hap te bellen En let wel, op basis van wat jij beschreef zagen zij ook aanleiding om haar even te zien he. Dus niet schuldig om voelen.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
Een HAP / HA , en zelfs de SEH, hebben liever dat je tien keer voor niets voor belt, dan dat je één keer niet belt en het dan fataal afloopt. Als je je zorgen maakt, of het bloed er nou uitspuit of niet, gewoon bellen.
Roy heeft een vaste dokterquote:Op zondag 5 oktober 2014 23:09 schreef Troeta het volgende:
Hoe weten ze dat het een buikgriep is? Vind het heel logisch dat je naar de HAP gegaan bent hoor!
Bar, ik vraag me steeds af of het wel met peuterpuberteit te maken heeft...is het geen gedrag wat andere kinderen met een achterstand ook hebben? Heeft hij een vaste dokter bijv. die hier meer vanaf weet en jullie hier bij kan helpen?
Roy heeft rond de 1,5jr een herpes bacterie in zijn hersenen gekregen. Waardoor hij epilepsie ontwikkelde en een ontwikkelingsachterstand ontwikkelde. En daardoor nu verstandelijk gehandicapt is.quote:Op maandag 6 oktober 2014 14:19 schreef kleinzusje het volgende:
Bar, heb het misschien ooit gemist, maar wat is er met Roy ?
PE: wat wordt ze groot
als jullie het gevoel hebben er klopt iets niet,zou ik zeggen maak een afspraak bij de huisarts. Misschien komt er dan meer duidelijkheid.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 07:04 schreef danic het volgende:
Ik hoop het kz. Ergens hebben we nog steeds het gevoel dat er iets niet klopt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb gister nog maar eens geprobeerd om te playmaisen. Wij bieden normaal niks knutseligs aan en dat vond ik een beetje zielig.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 09:15 schreef mignonne het volgende:
Hier gaat t goed met de jongste. Ze kletst de oren van mn hoofd, is overduidelijk toe aan school en ze knutselt zo graagen dat doet ze best goed! Oh en ze is echt heel hardnekkig linkshandig, zo grappig om te zien
mijn kleine eigenwijs, nu al tegen de geldende normen in
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:05 schreef Vanyel het volgende:
Dat verklaart
De mijne houdt van Pink. Kost wat moeite, maar dan heb je ook wat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Rayen (bijna 3) zit nu ook in die "periode". Wil 's ochtends geen brood want getverderriequote:Op donderdag 9 oktober 2014 08:42 schreef _Bar_ het volgende:
Er hangt toch geen maximum aan de hoeveelheid fruit dat je eet?
Roy wilt al even smorgens maar slecht tot niet eten. Brood of pap wilt hij niet.
sinds gisteren ben ik fruit gaan geven. Maar dat is bovenop het fruit wat hij al over de dag verspreid krijgt.
Maar hij eet dit wel.
(Roy moet door zijn medicijnen even er wat bij eten)
Roy houd niet van snoep en koek. Als je rozijnen niet meetelt. In plaats daarvan geef ik fruit dat vind hij heerlijk
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:21 schreef mignonne het volgende:
Ik ben thuis overigens vooral van het tekenen en schilderen. De gastouder is echt van het fröbelen. Een schaap knutselen met wattenbolletjes, een trui maken met reepjes wol op een uitgeknipte trui op karton en nu heeft ze weer een boom geknutseld van een geverfd wc rolletje en een groen rondje erin gestoken met daarop geplakt zelf geknipte "blaadjes". Haske leuk, je moet er maar opkomen
Ik heb laatst halloween aankleding met ze geknutseld dat vond ze erg leuk. Wel serieuze bizz though.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die van mij vind ik nog veel meer baby, maar das misschien omdat daar een spekje meer op zit.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
TJ, hoe laat is dat dan?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:23 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Rayen (bijna 3) zit nu ook in die "periode". Wil 's ochtends geen brood want getverderrie![]()
Rolletje worst gaat er nog wel in, maar verder ook veel fruit, peer, druiven, appel.
Tsja ik denk dan maar beter iets dan niets.
Trouwens wat een lastige periode is dat zeg, als hij geen middagslaapje meer wil doen.
Aangezien ik mijn vriend elke dag moet ophalen, moet Rayen mee in de auto en valt dan natuurlijk geheid in een diepe slaap zonder middagslaapje.
Komt het avondeten ook niet ten goede.En zijn humeur ook niet
Soms laat ik hem nog even slapen in de auto maar soms maak ik hem gelijk wakker als we weer thuis zijn.
Het eindresultaat is hetzelfde, dus geen succes.
Ja rond half vijf, kwart voor 5. Lastige tijd ook om iemand op te halen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:41 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
TJ, hoe laat is dat dan?
Daan slaapt al een poos niet meer in de middag. Maar soms stort hij toch nog rond half 6/6 uur in op de bank(als ik sta te koken). Meestal krijgen we hem dan toch niet fatsoenlijk wakker. Dan tillen we hem naar boven en horen hem niet tot 7 uur de volgende ochtend.. Dan slaat hij wel zijn avondeten over, maar dat haalt hij wel in de dag erna..
Ja, dat werkt soms, godzijdankquote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:57 schreef bitterend het volgende:
Voor de tv installeren rond een uur of 14 in de hoop dat hij toch eventjes in slaap kan vallen? of werkt dat niet?
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Misschien kun je kijken hoe de verhoudingen zijn van die vitamines, in de druppels en zo'n pilletje. En anders zou ik voor nu die 3/4 jaars dosis geven. Zoveel verschil zit er denk ik niet in op deze leeftijd.
Fruit geeft veel suiker inderdaad. Maar in ieder geval met nog vezels en vitamines erbij. Dan vult net ook langer.
En iets als yoghurt als ontbijt, met evt fruit erin?
Daan zat net achterin de auto. "Ikke wil geen smurfenmuziek, ik wil hekje muziek"hehehe leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
yoghurt met stukjes daar gruwelt Roy vanNee ik laat het maar even zo. vanmorgen was het een banaan, gister een peer. smiddags eet hij wel weer normaal brood 3 boterhammen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
Nou laat ik het zo zeggen, hij wil eigenlijk nooit niet gaan liggenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 13:29 schreef bitterend het volgende:
TJ wil hij niet rond 13-14 nog even liggen?
Ze wil hier bijna geen brood in de ochtend. Wel Brinta/Havermout! verder is ze dol op appels en peren en heel af en toe een banaan.
Maar hier is het overdag juist zo dat hij hoe meer hem stimuleer om even te rusten (verkapte term voor slapenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:43 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nou laat ik het zo zeggen, hij wil eigenlijk nooit niet gaan liggen![]()
Meestal probeer ik het wel, maar "proberen" gaat in je nadeel werken, want dan denkt hij dat hij iedere keer eruit mag ;s middags.
Dus daar heb ik al van geleerd.![]()
Als ik denk dat hij een middagslaapje echt nodig heeft leg ik hem op bed en haal ik hem er pas een uur nadien uit of hij nou slaapt of niet.
Klinkt een beetje hard als ik het zo overlees, maar rayen is een echte grenzenopzoeker en kan je helemaal inpalmen. Dus dat heeft hij wel nodig.
Maar vanmiddag ging hij dan toch slapen, 1 uur, en daarna bij mij nog op de bank een uur zitten "suffen".
Maar net zoals MevrMus zegt, soms als ik hem niet laat slapen of hij wil niet, dan tegen 7 uur heb ik een ADHD-er in huis en is hij 's avonds in bed helemaal overstuur.
Afijn blijft een lastige periode, voor de tv werkt hier niet op een heelllll enkele keer na.
Precies zo met het potje!! hoe meer je nadruk op legt hoe meer ze het negeert en naast plast (of poeptquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:15 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Maar hier is het overdag juist zo dat hij hoe meer hem stimuleer om even te rusten (verkapte term voor slapen), hoe meer hij zich tegen zijn vermoeidheid verzet. Als ik zelf even ga lezen, opruimen, koken oid en het rusten helemaal loslaat is de kans veel groter dat het opeens stil is
Sinds ik het loslaat zegt hij soms ook weer dat hij moe is, terwijl hij eerder liever dood zou gaan dan dat toe te geven
Aargh, ook zo'n dingquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:19 schreef bitterend het volgende:
[..]
Precies zo met het potje!! hoe meer je nadruk op legt hoe meer ze het negeert en naast plast (of poept)
Wat een leuke activiteit voor die boysquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:09 schreef DJMO het volgende:
mijn peuter ligt op dit moment ook te slapen
ook alleen maar uit zachte dwang omdat we vanavond naar Jong Oranje - Jong Portugal gaan kijken in het AFAS StadionNormaal gaan ze hier om half zeven naar bed, maar dan begint de wedstrijd pas
Dus dan maar van te voren slapen
![]()
Ah misschien moet ik dat maar ook eens gaan doen. En zit ik me teveel zorgen te maken van is hij straks niet oververmoeid en zo.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:15 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Maar hier is het overdag juist zo dat hij hoe meer hem stimuleer om even te rusten (verkapte term voor slapen), hoe meer hij zich tegen zijn vermoeidheid verzet. Als ik zelf even ga lezen, opruimen, koken oid en het rusten helemaal loslaat is de kans veel groter dat het opeens stil is
Sinds ik het loslaat zegt hij soms ook weer dat hij moe is, terwijl hij eerder liever dood zou gaan dan dat toe te geven
Wat heb jij toch een lekker "slaapmormel"quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:43 schreef Kyara het volgende:
Oh, mijn peuter staat 's middags bij de deur dat hij wil slapen.
En s ochtends wil meneer zijn bed niet uit
Het lijkt wel een puber
Of zo ééntjequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:33 schreef _Bar_ het volgende:
Hmmm door de weeks als Roy op school zit dan slaapt hij niet.
maar in de weekenden slaapt hij met gemak nog 3uur smiddags.
En dan ook weer normale tijd naar bed. (tussen 18.00-18.30)
Ja, alleen die andere 2 waren vanaf 6 uur wakkerquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:26 schreef TimeJumper het volgende:
Wat heb jij toch een lekker "slaapmormel" Doe mij er ook zo één.
Uh da['s weer minder. Maar ik ken het helaas, Rayen wordt elke dag om 6 uur wakker, drinkt wat borstvoeding en slaapt dan gelukkig weer tot 7 uur.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:29 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, alleen die andere 2 waren vanaf 6 uur wakker![]()
Uh Susiequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:25 schreef Susie het volgende:
En dus...nog maar 2 weken, dan is mijn baby gewoon alweer 3
Roy heeft dat ook echt nodig die slaap,anders dendert meneertje gewoon maar doorquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:26 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Wat heb jij toch een lekker "slaapmormel"Doe mij er ook zo één.
[..]
Of zo ééntjejee lekker zeg, heb je zelf ook effe rust.
Nou ik kan er alleen maar van dromenhaha
Ja, dat is hier meestal ook zo (meestal wel iets vaker per nacht trouwens).quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:20 schreef TimeJumper het volgende:
Uh da['s weer minder. Maar ik ken het helaas, Rayen wordt elke dag om 6 uur wakker, drinkt wat borstvoeding en slaapt dan gelukkig weer tot 7 uur.
En als het niet de hele dag goed ging?quote:Op maandag 13 oktober 2014 07:34 schreef olivia_321 het volgende:
Zo deed oudste dat ook. Toen hebben we een klein doosje playmobil op de kast gezet, als jij op de wc poept mag je m hebben. Dat ging snel goed, na een paar doosjes werd t er. Iets groter doosje en die mocht ze als t een hele dag goed ging.
Doosjes waren de doosjes van 3 tot 5 euro.
En leerde ze het snel met deze methode?quote:Op maandag 13 oktober 2014 08:03 schreef olivia_321 het volgende:
Dan kreeg ze m niet. Volgende dag beter. Ze poepte niet in een luier maar in dr onderbroek . Ze leek er gewoon geen zin in te hebben. Met school in t vooruitzicht moesten we iets.
nou heb ik dat probleem nooit aan de hand gehad, maar wat gebeurt er als je zegt dat je per ongeluk de luiers bent vergeten te kopen en dan vraagt of ze voor deze keer een keer op de wc wil poepen??quote:Op maandag 13 oktober 2014 07:03 schreef danic het volgende:
Ik wilde ook tussistin/tussikind aanraden. Maar als je toch naar de arts gaat zou ik het gewoon even aan hem vragen. Zeker omdat al zolang duurt. Kunnen ze even goed naar hem kijken.
Eva plast al heel lang op de wc. Pitje heeft zelfs een tijdje niet meer in de kamer gestaan. Ze ligt altijd zelf de brilverkleiner erop en regelt dat allemaal zelf. Maar als ze ergens is zonder brilverkleiner dan is dat oooh geen probleem.
Ze voelt donders goed aan als ze moet poepen en vraagt dan om een luier. Zodra ze klaar is kan hij weer uit.
Ik heb haar uitgelegde dat ze dat straks op school niet gaan doen en hoe ze dacht het dan op te lossen. Haar antwoord: 'maar dan ga ik het wel op de wc doen'
Dus binnen een week ongeveer. Snel!quote:Op maandag 13 oktober 2014 08:14 schreef olivia_321 het volgende:
Het kostte denk ik 5 kleine doosjes en 3 grotere. Toen had ze het door.
Ze was dus al bijna 4 hè?
vaak natte / vieze onderbroeken in een plasticje zakje mee naar huis krijgen en het kind een leenonderbroek en leenbroek aan.quote:Op maandag 13 oktober 2014 08:19 schreef agter het volgende:
[..]
Dus binnen een week ongeveer. Snel!
Ik vraag me overigens af hoe dat dan gaat op de kleuterschool als ze echt nog niet zinlijk zijn. Die kinderen moeten er ook zijn, denk ik? Wat dan...
oh, dat lijkt me als ouder helemaal niet fijn. Een keertje kan natuurlijk gebeuren.quote:Op maandag 13 oktober 2014 08:21 schreef Marrije het volgende:
[..]
vaak natte / vieze onderbroeken in een plasticje zakje mee naar huis krijgen en het kind een leenonderbroek en leenbroek aan.
Zo. Dat zou ik niet fijn vinden. Veel ouders werken beiden.quote:Op maandag 13 oktober 2014 08:23 schreef olivia_321 het volgende:
Bij een poep ongelukje zouden we gebeld worden om te komen verschonen. Er hadden al overleg gehad met kdv om later te starten met school en dan nog wat langer op het kdv te blijven
Maar het is ook niet fijn als een klas kinderen alleen gelaten moet worden omdat een kindje helemaal schoongepoetst moet worden.quote:Op maandag 13 oktober 2014 08:26 schreef agter het volgende:
[..]
Zo. Dat zou ik niet fijn vinden. Veel ouders werken beiden.
En dan laten ze dat kind de hele dag in vieze kleding lopen?
er moet toch ook een tweede telefoonnummer zijn om te waarschuwen in geval van ziekte oid. Dit nummer zal dan ook gebeld kunnen worden om een poepongelukje te verschonen. Het laten lopen is niet als vernedering tov het kind bedoeld. De klas mag gewoon niet alleen gelaten worden. Incidenteel kan een juf natuurlijk wel verschonen, maar structureel moet er gewoon een regel zijn.quote:Op maandag 13 oktober 2014 09:06 schreef agter het volgende:
En als ouders niet kunnen of 2 uur rijden weg zijn, laten ze het kind in vieze kleding rondlopen?
Vernederend.
"Eis" schrijf je. Anders kan je kind niet naar school?quote:Op maandag 13 oktober 2014 08:46 schreef Kyara het volgende:
Een keer een ongelukje kan natuurlijk gebeuren. Maar ik snap wel dat scholen als "eis" hebben dat kinderen in principe zindelijk zijn.
Maar goed, volgens mij plassen kleuters nog best wel van zenuwen in hun broek dus dat wordt vast erg leuk op "spannende dagen"
Ik heb geen idee, heb nog geen schoolgaande kinderen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 09:11 schreef Verida het volgende:
[..]
er moet toch ook een tweede telefoonnummer zijn om te waarschuwen in geval van ziekte oid. Dit nummer zal dan ook gebeld kunnen worden om een poepongelukje te verschonen. Het laten lopen is niet als vernedering tov het kind bedoeld. De klas mag gewoon niet alleen gelaten worden. Incidenteel kan een juf natuurlijk wel verschonen, maar structureel moet er gewoon een regel zijn.
Ja, begrijp ik. Dat je het uit wilde stellen omdat ze nog niet goed zindelijk was.quote:Op maandag 13 oktober 2014 09:08 schreef olivia_321 het volgende:
Dan moet je wat anders regelen. Lijkt mij niet meereden logisch.
Vandaar we keken of we het uit konden stellen.
En anders dus schoolgaan uitstellen.quote:Op maandag 13 oktober 2014 09:50 schreef olivia_321 het volgende:
Jawel, maar dan moet je zelf komen verschonen.
Hier stoppen we met alle melkproducten tijdens verkoudheid hoest, bij Lientje. David krijgt natuurlijk nog gewoon borst.quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:09 schreef _Bar_ het volgende:
Iemand de tip om hoesten snachts wat te verminderen?
onze man hoest zijn eigen verloren snachts. Echt hoest buien.
hij krijgt als druppels om het hoesten tegen te gaan tustistin. Maar werkt nog niet echt goed.
morgen sowieso naar de arts. Hij knapt maar niet op koorts blijft. Veel moe. En enorm druk. En zichtbaar zich zelf in de weg zitten.en hoesten en zo dus snachts veel wakker.
Als je kind ziek wordt moet je toch ook iemand hebben die er snel kan zijn?quote:Op maandag 13 oktober 2014 09:06 schreef agter het volgende:
En als ouders niet kunnen of 2 uur rijden weg zijn, laten ze het kind in vieze kleding rondlopen?
Vernederend.
nee een kussen hebben we niet,hoofeinde kan in dit bed ook niet omhoog,en matras ligt los en die verbouwt ventje regelmatig(hij slaapt er met gemak onder) melkprodukten krijgt Roy al minimaal althans alleen wat nodig is.quote:Op maandag 13 oktober 2014 10:20 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Hier stoppen we met alle melkproducten tijdens verkoudheid hoest, bij Lientje. David krijgt natuurlijk nog gewoon borst.
Verder hoofdeinde omhoog, maar jouw ventje ligt volgens mij niet telkens op dezelfde plek te slapen. Heeft ie sowieso een kussen, wij hebben voor Lientje al een normaal kussen, alleen dan niet een heel hoog kussen, maar dat is wel veel prettiger.
En ik zou als ie er vaker/langdurig last van heeft overwegen om pufjes Ventolin te vragen voor de nacht, dat helpt gewoon heel goed.
En vooral neusspray gebruiken, nog eerder als Tussistin, goed sprayen, ook al is er niet zichtbaar snot, het helpt het slijm weghalen/houden, onze kinderarts zei, dat is echt altijd het belangrijkste, bij verkoudheid en/of hoest, want daarmee los je iets op ipv onderdrukken.
Een doorgesneden uit bij zijn bed leggen?quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:29 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
nee een kussen hebben we niet,hoofeinde kan in dit bed ook niet omhoog,en matras ligt los en die verbouwt ventje regelmatig(hij slaapt er met gemak onder) melkprodukten krijgt Roy al minimaal althans alleen wat nodig is.
neusspray gebruiken we al.
hij ligt nu weer in bed even de rust erin gegooid want hij werd zo giga druk. Toch gek hoe hoger de koorts hoe drukker ons ventje.
die heb ik bij hoesten nog niet geprobeerd,maar kan ik zeker doen straks.quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een doorgesneden uit bij zijn bed leggen?
Ik kon gisteren ook weer niet slapen van het hoesten. Een uur liggen hoesten, toen toch maar een ui gehaald en binnen een kwartier sliep ik en geen last meer gehad van hoesten.
werkt dat ook bij hoesten?? Toch maar eens naast m'n bed zetten dan, hoest me al een paar dagen m'n longen uit het lijf door verkoudheid. thnx voor de tipquote:Op maandag 13 oktober 2014 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een doorgesneden uit bij zijn bed leggen?
Ik kon gisteren ook weer niet slapen van het hoesten. Een uur liggen hoesten, toen toch maar een ui gehaald en binnen een kwartier sliep ik en geen last meer gehad van hoesten.
Dat vind ik niet het zelfde. Een kind wat ziek is of een kind wat 'gewoon' nog niet zindelijk is.quote:Op maandag 13 oktober 2014 11:11 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Als je kind ziek wordt moet je toch ook iemand hebben die er snel kan zijn?
En als een kind echt niet zindelijk is, is er soms in overleg wel iets te regelen.
Bij Chris in de klas was een jochie die er ook moeite mee had, hij had ook lichte gedragsproblemen. De juf had de problemen los nog wel kunnen hebben, tijd/aandacht gezien. Maar met beide werd het echt teveel en is er gekozen om het jochie naar speciaal onderwijs te doen (of een variant waar heel weinig kinderen in de klas zitten).
Geen idee.quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:51 schreef Moppert het volgende:
Een juf heeft al zo enorm veel te doen.
Ik vind het al heel wat dat er scholen zijn waar een niet zindelijk kind mag komen.
Begrijp ik het dan goed dat iedere school hier andere regels over heeft?quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:54 schreef Moppert het volgende:
Mijn zoon heeft nog 2 weken en anders ontdek ik vast wel hoe ze dat willen gaan doen bij hem op school. Maar ik vind het geen probleem dat hij dan nog even thuis is. Hij zelf wel denk ik.
Ik hoop hetquote:Op maandag 13 oktober 2014 12:58 schreef Susie het volgende:
Zal je zien Moppert, is het binnen nu en 2 weken in ene voor elkaar
quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:59 schreef agter het volgende:
[..]
Begrijp ik het dan goed dat iedere school hier andere regels over heeft?
Dank voor je antwoord!quote:
tja als je 25 kleuters in de klas hebt waarvan er 4 (bijv) nog poeponzindelijk zijn, moet je dus als juf misschien wel 4 keer (of meer) je andere kleuters in de klas alleen laten.quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:19 schreef agter het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord!
Ja, lijkt me niet fijn. Vooral niet voor hem, als ie moet stoppen met school om zoiets kleins.
Nee, juist een incident als een ziek kind is iets eenmaligs. Zindelijkheid is dagelijks,misschien meerdere malen. Als je dan een kleuterklas elke keer alleen moet laten, is dat niet echt ideaal..quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:47 schreef agter het volgende:
[..]
Dat vind ik niet het zelfde. Een kind wat ziek is of een kind wat 'gewoon' nog niet zindelijk is.
Een ziek kind overkomt je maximaal mss een paar keer per jaar (als het goed is). Dan stuur ik oma wel met een taxi.
Niet zindelijk betekent dat je daar dagelijks je kind kunt verschonen.
Ik denk dat ik het schoolgaan dan uit zou stellen, als het kind niet zindelijk is en je moet daar dagelijks langs om je kind te verschonen. Dat lijkt me nl heel vervelend voor je kind.
Ook niet alle scholen hebben 'maar' 1 leerkracht voor de klas staan. En ook zijn er scholen met meer personeel dan alleen leerkrachten.quote:Op maandag 13 oktober 2014 13:52 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Nee, juist een incident als een ziek kind is iets eenmaligs. Zindelijkheid is dagelijks,misschien meerdere malen. Als je dan een kleuterklas elke keer alleen moet laten, is dat niet echt ideaal..
Het is gewoon niet anders met die volle klassen van tegenwoordig.
Maar sommige scholen doen er niet moeilijk over..
Dat mag ik wel hopen, ja.quote:Op maandag 13 oktober 2014 14:18 schreef Moppert het volgende:
Meer personeel dan alleen leraren valt ook vies tegen en zelfs dan hebben ze ook nog gewoon dingen te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |