abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144806166
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

maandag 22 september 2014 @ 22:20:27 #2
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144806416
Dat klinkt een stuk logischer Juud :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_144806488
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 22:20 schreef laziness het volgende:
Dat klinkt een stuk logischer Juud :D
Ik was ook al zeer onder de indruk. Haha!
Make my day!
pi_144806555
Jeetje, zier er lekker uit Juud :9.
Eva is helaas naast een slechte eter, ook een kieskeurige eter. Dus rauwkost wordt niet gegeten, onbekend beleg of ander eten.....Ze weigert. We willen dat ze alles proeft, maar dat lukt zelden en is meestal huilen (ze huilt heel snel hoor :') ).

Dus het is al snel het standaard broodje pindakaas.
Maar toen ik een keer thuis kwam met gestampte muisjes was het al op voorhand vies. Ik heb van de week schuddebuikjes gekocht. Omdat dat net kleine koekjes zijn heb ik het haar kunnen laten proeven. En het was wel oké....maar ze was niet super enthousiast.

Het gaat echt met vlagen. Vorige week gaf ik haar een dubbelgevouwen boterham met appelstroop en nog voor ik de boterham van Rosalie gesmeerd had, had ze hem op :o ik wist niet wat me overkwam. Maar dat was dus een eenmalig succes.

Score van vandaag: ongeveer 1/3 broodje met speculoos, halve peer, 2 happen boterham met pindakaas, 1 koekje, 5 patatjes. Ze wilde graag een ijsje in het restaurant (vakantie) dus afgesproken dat als ze goed had gegeten dat ze dan een ijsje mocht. Maar toen hoefde het al niet meer. Het boeit haar dan ook echt niet dat ze het niet krijgt.

Ik straf/beloon niet met toetjes en net als Mignonne heb ik het zelden in huis en vond ik dat het bij de maaltijd hoort. Maar ik ga niet eerst mijn geld uitgeven aan een hoofdgerecht wat niet gegeten wordt om dan vervolgens wel een ijsje te geven.

Ik ben benieuwd of ze morgen beter eet omdat ze vandaag weinig gegeten heeft en dus meer honger heeft.
  maandag 22 september 2014 @ 22:28:53 #5
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_144806781
Ze eet overigens wel gerust in dr eentje een appel en een flinke peer op en dan het liefst ook nog een kaakje erbij. O+

Mijn kind eet voornamelijk als ze groeit heel goed, liefst de hele dag, op het moment dat ze minder groeit, leeft ze ook gerust op twee keer 1 boterham, wat fruit, een koekje en dan geen warm eten.

Ik ben niet zo van straf oid, als ze proeft en ze lust het niet dan mag ze fruit of een boterham pindakaas. Eet ze bijv 1/3 van haar bord leeg dan mag ze een toetje. Eet ze geen hap, dan krijgt ze ook niets anders. Deze zomer heb ik haar ook wel eens nieuwe dingen laten eten, zoals bijv bami, wat ze tot dan toe niet at, in ruil voor een ijsje. :o :@ :7
pi_144807095
Nou ja, dat dus. Ik ga niet straffen. Maar als ze ineens geen kiwi meer lust :? Mag ze van mij best een appel of een peer. Banaan lust ze ook niet, dat bind ik wel eens jammer gezien de voedingswaarde ervan.
Qua fruit eet ze dus alleen appel, peer of druiven. Heel af en toe mandarijn.

Pasta en rijst eet ze prima. Aardappel ook wel. Vlees zelden tot niet, hooguit een halve slavink. Groenten zijn wisselend, maar wel redelijk.
pi_144807162
Hier ook vaak een niet-eter 'S avonds.

Het grappige is:
We zitten bij een nieuw KDV, en daar bereiden ze (vers) warm eten tussen de middag. Dus geen brood, maar echt een serieuze warme maaltijd. Vis, rijst, groente, couscous, dat soort dingen. Geen brood. Ook geven ze daar alleen water te drinken.
Nou, ze is daar een hele goede eetster. Wij waren zeer verbaasd. Ze eet daar gewoon haar bordje leeg.
Maar ja, daar is ze onderdeel van een groep, dat zal het verschil mss wel zijn.

Hier thuis eet ze regelmatig niets qua avondeten. :(
Make my day!
pi_144807170
Danic, ik herken het vooral van mezelf als kind. Mijn hele basisschooltijd heb ik met hangen en wurgen 's ochtends een halve boterham naar binnen gewerkt. Dat was het absolute minimum voor mijn moeder en ik vond het een enorme opgave, zo veel eten en zo weinig honger. Want het was echt geen machtsstrijd of dwars liggen of uitproberen, ik had simpelweg absoluut geen honger en vond bijna al het eten echt gewoon vies. Bij mijn vader at ik altijd soep, knakworstjes en appelmoes één keer in de week en dat was min of meer het enige waar ik wat lol aan beleefde :+ Ik was ook altijd erg mager.

Anyway, het kwam uiteindelijk vanzelf goed toen ik in de puberteit kwam, opeens kreeg ik honger als een paard. Nu lust ik praktisch alles en mager ben ik allang niet meer O-) Dus, als het je lust, zou ik zeggen: laat het los. En zo'n ijsje zou ik denk ik wel gegeven hebben trouwens, goed gegeten of niet. Gewoon omdat het fijn is om van eten te genieten (en je kind ervan te zien genieten), ook al is het dan misschien niet 'verantwoord';
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_144807489
Thanks, fijn om te horen. Agter, helaas is het niet alleen bij het avondeten, dan zou ik het beter kunnen loslaten.
Wel een goed idee van dat kdv. Vaak zijn ouders pas laat thuis en als je dan nog moet koken is je kind vaak te moe om nog lekker te eten.

Ik heb ook op een kdv gewerkt waar we die kant op dachten. Wij hadden een Surinaamse of antiliaanse gastvrouw. Zij maakte regelmatig soep met rijst of aardappel erin. Kinderen vonden het Heerlijk en hadden ongemerkt een hele maaltijd binnen.
Maar je raad het al: eva lust geen soep.

CS, eva krijgt best regelmatig een ijsje hoor. Wat dat betreft niks tekort zeg maar.
Maar het stond me nu echt tegen. Heel de dag niks eten, maar dan wel een bak ijs naar binnen werken :N

Ik werd vanmiddag wel met mijn neus op de pijnlijke feiten gedrukt dat ik dus ongemerkt wel degelijk consequenties hang aan het goed eten. We hebben haar geneuzel met haar boterham genegeerd en toen heeft ze 2 of 3 keer gevraagd of we dan ook niet naar het strand gingen als ze niet at.
Ze was echt verbaasd dat we heel luchtig zeiden: "nee hoor, dan is er niks aan de hand. We gaan gewoon".
pi_144808550
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 22:47 schreef danic het volgende:
Thanks, fijn om te horen. Agter, helaas is het niet alleen bij het avondeten, dan zou ik het beter kunnen loslaten.
Wel een goed idee van dat kdv. Vaak zijn ouders pas laat thuis en als je dan nog moet koken is je kind vaak te moe om nog lekker te eten.

Ik heb ook op een kdv gewerkt waar we die kant op dachten. Wij hadden een Surinaamse of antiliaanse gastvrouw. Zij maakte regelmatig soep met rijst of aardappel erin. Kinderen vonden het Heerlijk en hadden ongemerkt een hele maaltijd binnen.
Maar je raad het al: eva lust geen soep.

CS, eva krijgt best regelmatig een ijsje hoor. Wat dat betreft niks tekort zeg maar.
Maar het stond me nu echt tegen. Heel de dag niks eten, maar dan wel een bak ijs naar binnen werken :N

Ik werd vanmiddag wel met mijn neus op de pijnlijke feiten gedrukt dat ik dus ongemerkt wel degelijk consequenties hang aan het goed eten. We hebben haar geneuzel met haar boterham genegeerd en toen heeft ze 2 of 3 keer gevraagd of we dan ook niet naar het strand gingen als ze niet at.
Ze was echt verbaasd dat we heel luchtig zeiden: "nee hoor, dan is er niks aan de hand. We gaan gewoon".
Ik doe dat niet meer. Consequenties aan wel of niet eten verbinden. Het werkt (hier) toch niet en het verpest de sfeer. Desnoods geef ik haar een extra toetje (ja, soms ook een bakje ijs, maar meestal yoghurt of vla).

Een goede vriendin van mij, die kookt zelfs apart voor haar kind. Eten wat het kindje wel lust, pasta etc. Ik doe dat niet, vind dat te ver gaan, en ik heb er ook de tijd niet voor. Maar ik probeer het eten dan wel zo te maken dat zij het ook lust: kaas over de aardappels etc. Maar goed, grote kans dat ze het dan alsnog niet eet. Tis maar net hoe haar pet staat, kennelijk.

Wat ze op een dag hier eet (bijna 3):
Ontbijt is een halve boterham met chocoladehagelslag.
9.30 uur één plakje kaas.
Rond 12 uur weer een halve of soms hele boterham, maar dan met bijv. smeerkaas.
1430 uur fruit. Dat gaat meestal wel goed: een hele appel of een halve banaan, een kiwi etc.
En dan geen, of nauwelijks avondeten. Plus 1 a 2 toetjes.

Wij doen dus roomboter op haar brood, geven volle melk..alles waar calorieën en vetten inzitten.
En dan opeens om de zoveel weken eet ze bij het avondeten een hele slavink, of 3/4e schnitzel.

Oh, en als ik in de AH ben, wil ze de hele tijd die blokjes kaas eten die daar staan, en ook die plakjes vleeswaren...maar thuis niet hoor. Misschien moet ik maar in de Ah met haar gaan eten...haha!
Make my day!
pi_144808933
eten en slapen zijn "uitingsmomenten" toch ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_144808995
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 23:26 schreef kleinzusje het volgende:
Ja, dat denk ik ook. Een van de weinige dingen waar ze echt zelf grip op hebben. :)
Make my day!
pi_144809003
"macht" klinkt zo naar !
Maar hier heb ik naast structuur ook veel flexibiliteit rond om dit thema
pi_144809074
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 23:27 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook. Een van de weinige dingen waar ze echt zelf grip op hebben. :)
Dat dus ;)
+ keuze uit roze of blauwe laarzen ;)
pi_144813136
Nou ik denk dat we de oorzaak van gisteren iig hebben gevonden. Ze ligt nu ziek op de bank van ons vakantiehuisje -O-
pi_144813145
Danic, beterschap.
Het verklaard wel iets, maar zou fijn zijn als ze iets reserve hebben voor zo'n dag..

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 23:26 schreef kleinzusje het volgende:
En zindelijkheid....
  dinsdag 23 september 2014 @ 11:10:37 #17
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_144816592
Beterschap danic.

Cristel gaat vanmiddag voor het eerst naar de PSZ *O*
pi_144817868
Eten gaat hier over het algemeen prima, hij eet zelf en wij voeren hem ook flink wat happen.
Stamppot is niet zo zijn ding, net als gekookte aardappelen. Voor de rest kan ik hem eigenlijk alles wel geven, pasta is favoriet!
pi_144819757
Hoezee hoezee! Wie doet er mee!
Secret Santa 2014
pi_144828520
Interessante discussie wbt het eten!

Hier ook een peuter die geen avond eten eet...ze eet gewoon niks warms. Toetjes eet ze ook niet, ik vraag of ze yoghurt wil? neeee mama hoef niet!
Wat ze wel eet...fruit, komkommer, rauw wortels, worst, biologische smeerworst, biologische boterham worst, kaas, havermout, brinta...hmm thats it :9
Ze krijgt vitaminen en nog borstvoeding maar ze wil gewoon niks nieuws proberen! Pasta gaat heel soms en zelfgemaakte pizza eet ze alleen de bodem en schrapt ze de rest er vanaf :D

Chantage/beloning werkt ook niet (uit wanhoop weleens geprobeerd)...ik heb het los gelaten eindelijk..
Net als CS was ik vroeger graatmager (ik ben nu echt een kliko :') ) ik lustte niks en wou niks eten! misschien heeft ze het van mij }:|
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:49:30 #21
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144830290
Juist vandaag wil ze een gehaktbal....heb ik ze gemaakt met sambal erdoor :+ Wel geproefd die gek, uiteraard niet lekker :P Maar gezegd dat mama geen gehaktballen kan maken en dat papa ze de volgende keer zal maken, die kan dat beter :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_144833146
Hier gaf ik mijn peuter als hij langzaam at s'ochtends of later wakker werd een boterham in de auto.

Danic is ze dan niet aan het uitproberen/ uitdagen/ aandacht trekken door niet te eten? Misschien toch maar even geen aandacht aan schenken voor een paar dagen.

Hier gaan de meeste maaltijden redelijk, alleen avondeten minder.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_144834309
Wat sneu Danic, dat verklaart het moeizame eten wel ja. Ik bedoelde het overigens geenszins als kritiek of als suggestie dat Eva tekort zou komen hoor! Het was meer een soort overpeinzing naar mezelf, dat ik blijkbaar toch net zoveel waarde hecht aan genieten als aan voedingswaarde.

Wij hebben vandaag het 'peuterbed' opgezet (jaja, lekker op tijd. Hoofdreden was dat we onveilige ramen hadden en die nu eindelijk vervangen zijn zodat M ze niet zelf open kan krijgen). Samen het nieuwe bedje opgebouwd. Hij vond het idee erg spannend maar moest toen toch even erg huilen toen zijn oude bed aan de kant ging. We hebben er de rest van de middag steeds even over gepraat en een paar keer proefgelegen en nu ligt hij heerlijk te slapen. Ik vind het zo'n knuf gezicht, m'n grote kleine jongetje onder een dekbedje O+ O+ Ben benieuwd hoe het vannacht gaat :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 23-09-2014 20:54:40 ]
pi_144834497
Ik zie het ook niet als kritiek hoor. En nu schiet ze even uit in het extreme qua eten, maar dat blijkt dus te verklaren door het ziek zijn.
Maar normaal is het ook hangen en wurgen.
Rosalie doet trouwens ineens ook heel gezellig mee hierin -O-
Dus we gaan het hier een strenger aanpakken inderdaad: half uur om te eten. Ben je niet klaar, helaas bord weg. Maar in dat half uur geen gezeur over het eten.
pi_144834534
Oh en je kleine grote in zijn bed O+
Ik vind het er ook zo schattig uit zien.
Eva ligt nu in haar eentje in een tweepersoonsbed. Die verzuipt er helemaal in. Maar ze slaapt heerlijk.
pi_144834671
Beterschap voor Eva.
Zo schattig he zo'n kleintje in zo'n groot bed. Ik vind ze dan ineens weer heel klein.

Ean at hier vanavond wel wat spaghetti. Zonder saus maar wel met kaas. Ik was allang blij dat ze wat gegeten heeft. Van het weekend wilde ean 's morgens nog even in ons bed liggen. Prima dus ik ging plassen kom ik terug zegt ze:
,, mama ga jij maar in bed liggen. Daar is ook een zacht kussen en pak maar een pop of aapie om mee te slapen"
pi_144834740
Ik hoop dat het rust brengt als jullie meer structuur aanbieden en het daarbinnen loslaten.

En heerlijk moet dat zijn, in je eentje in zo'n groot bed. Mijn (Amerikaanse) neefjes hebben allebei een twijfelaar, heel fijn lijkt me dat ook. M heeft nu eigenlijk nog maar een ledikantje met de zijkant eruit (gebruikte we vroeger als co-sleeper). Maar hij kan er dus zelf in en uit een heeft geen slaapzak meer. Als het goed gaat en hij niet om half 5 naast ons bed staan te dansen, gaan we binnenkort een heus peuterbed uitzoeken :+
pi_144838635
Even nog een eetdingetje, het is hier ook regelmatig bal en we twijfelden of het echt uit moeheid niet lukte (vies mondgevoel) of macht was. Dot mag als ze niet wil proeven alleen een droge rijstwafel ter vervanging. Mevrouw wilde smeerkaas op haar rijstwafel, dus dat brulde ze te pas en te onpas door ons met opzet zeer geanimeerde gesprek heen. Overigens had ze stoofvlees met aardappelpuree, erwtjes, rode kool en appelmoes, dus m.i. niks te klagen.
Zeker een kwartier eet ze niet, WIL NIET puree, wil APPELMOES! Dan bedenkt ze plots dat ze haar rijstwafel best in de appelmoes kan soppen. En nog eens. Machtsstrijd vergeten en ze gooit zo de pu en de erwten naar binnen. Heeft ze de smeerkaas toch nog verdiend.

Oh en peuterbedden O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_144839831
Whahaha Dot O+

En goed verzonnen!
  dinsdag 23 september 2014 @ 23:15:22 #30
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_144840282
Beetje negeren werkt soms het beste :)

Cristel vond het helemaal geweldig op de psz. Toen we binnenkwamen ff achter mama verstoppen, maar dat was al snel over, na 15/20 minuten heb ik gezegd dat ik wegging (en hoe laat ik terug kwam) en ze vond het helemaal prima :)

Toen ik haar had opgehaald was ze liedjes aan het zingen "handjes, blij blij" Hele middag :P Geweldig O+

Als t goed is gaat ze vrijdag weer. eea hangt nog van het antwoord van de gemeente af, wij krijgen namelijk geen kinderopvangtoeslag via de belastingdienst (ik werk niet) en wij wonen niet in de gemeente waar ze nu naar de psz gaat.....(en normaal gesproken betaald de gemeente een deel als de belastingdienst dat niet doet, anders kost het me 100 euro in de maand, en dat gaan we mooi niet doen :X )
pi_144841397
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:42 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben vandaag het 'peuterbed' opgezet (jaja, lekker op tijd. Hoofdreden was dat we onveilige ramen hadden en die nu eindelijk vervangen zijn zodat M ze niet zelf open kan krijgen). Samen het nieuwe bedje opgebouwd. Hij vond het idee erg spannend maar moest toen toch even erg huilen toen zijn oude bed aan de kant ging. We hebben er de rest van de middag steeds even over gepraat en een paar keer proefgelegen en nu ligt hij heerlijk te slapen. Ik vind het zo'n knuf gezicht, m'n grote kleine jongetje onder een dekbedje O+ O+ Ben benieuwd hoe het vannacht gaat :+
O+

M ligt trouwens ook nog in zijn ledikant :@

Hier dus een goede eter. Op een slechte dag eet hij 2 boterhammen, geen fruit, koekje, paar happen avondeten en een bakje yoghurt.
  dinsdag 23 september 2014 @ 23:46:43 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144841462
Soneal heeft tot een paar maanden geleden in z'n ledikant gelegen, hij klom er niet uit, dus ik vond het wel prima.
Maar omdat we bezig gingen met zindelijk worden vond ik het wel handiger als hij gewoon in een bed zou slapen waar hij ook uit zou gaan.

Hij was dus ruim 3½ toen hij naar een "groot" bed ging.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_144844407
Danic, beterschap! Dat ziek zijn verklaart dan wel het nog slechtere eten denk ik.

CS wat lief zo een kleintje in een (groot) bed. Hoe oud is M. nu?

Vanyel, fijn, dat het negeren toch heeft geholpen.

PE ik hoop dat er dan subsidie komt. Zeker als Cristel het zo naar haar zin had.

Kyara jouw M is ook als slechte eter nog best een goede eter. Ik hoop dat je me niet misverstaat :)

Leandra dan was hij dus ook al een grote jongen.

Onze Kleuter ging met 2,5/ 2 en driekwart jaar samen met de verhuizing naar een peuter uitschuifbed. Dat kun je dus uitschuiven naar een volwaardig eenpersoonsbed. Met mijn peuter ga ik denk ik geen vaart maken met een peuterbed. Hij ligt nog prima in zijn ledikant en we hebben nog het aanschuifbedje waarin we hem kunnen leggen als we een bedje met open zijkant willen. Als er een groter bed komt, gaan we dat misschien voor kleuter kopen en dan krijgt L het peuter uitschuifbed ook vanwege de grootte van zijn kamer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_144844703
Tinu, dat is ook precies wat ik bedoelde. Zelfs op slechte dagen eet ie bijna nog meer dan sommuge peuters.

Leandra, M gaat voorlooig ook nog niet over. Ik denk dat hij het geborgene van het ledikant ook nog wel fijn vindt.
  woensdag 24 september 2014 @ 07:56:49 #35
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144844761
Ik ken een tweeling van net 4 en die slapen nog in de ledikant.
Anouk sprong door de lattenbodem, dus tja :P
pi_144844798
Tja, dan houd het op hè :D

Als kinderen en zelf klimmen of je het ledikant nodig hebt voor een 2e kindje dan gaat het natuurlijk ook weer sneller.

Moet dat peuterbed eerst nog schuren en schilderen :(
pi_144844953
Tinu, M is nu 32 maanden, eind januari wordt hij drie.

Reden voor een ander bed was dat ik vaak rugpijn heb en het in en uit bed tillen me te zwaar wordt. En het babybed is van mijn exschoonzusje en dat moet een keer terug. Hebben wij ook meer plek op zolder ;)

Kind heeft uitstekend geslapen tot 8 uur :o en daarna kwam hij stralend naar me toe gerend O+
pi_144845149
Roy heeft tot afgelopen juli bij opa en oma nog in zijn ledikant geslapen.
Bij ons slaapt hij in een aangepast hoog/laag bed. Alleen daar klimt hij nu uit :') in oktober komen ze kijken voor een vervangend bed.

mag ik even trots zijn O+
Roy kan sinds een paar dagen zelf zijn eten aan een vorkje prikken *O*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_144845269
Wat goed bar!

M kijkt mee terwijl ik dit typ op de iPad. "Hey, dat is een andere computer! Mama even typen"

Peuterbijdrage aan dit topic:

Uuhggdfgfggffvfdgfgthy
pi_144845623
Wat goed Bar! Het gaat fijn bij jullie he, de laatste tijd?

Typende peuters O+ ^O^
  woensdag 24 september 2014 @ 10:32:10 #41
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144847052
wat super van Roy! O+
pi_144853640
Vraagje hoort dit gedrag ook bij een "2jarige"?
Roy is de laatste dagen nog al dwingend wil steeds iets wat niet kan of niet in het programma past of waar een ander kindje mee aan het spelen is. Hij laat zich goed horen

@clubsoda qua ontwikkeling gaat het maar door idd zijn we erg blij mee.
Zijn temperament daar in tegen is een ander verhaal. Dat wat ze aangeven op school,zo is Roy thuis ook. Hij bepaald,hij dwingt en owee als het dan eens niet kan of mag :X :')
pi_144853895
Dot heeft daar ook last van. Bij haar geldt hoe onveiliger ze zich ergens voelt, hoe meer controle ze wil hebben en hoe dwingender ze daarin is. Vaak helpt het al als de kaders heel erg duidelijk zijn, dan voelt ze zich blijkbaar toch zekerder en kan ze zich er ook beter aan houden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_144867886
Oh fijn zeg Clubsoda, hopelijk houdt hij deze lijn vast.

En jeuj voor Roy. Goed man, zelf prikken!

Wij hebben net in overleg besloten dat we bij terugkomst toch even met Eva naar de huisarts willen om te overleggen en eventueel bloed te laten prikken.

Moe is ze al langer, daar postte ik al eerder over. Sinds een week is ze dus ook drastisch minder tot niks eten en heeft nu ook lichte (!) haaruitval.
Mijn onderbuikgevoel zegt dat er iets niet klopt.
Ik vroeg aan mijn vriend of ik niet overbezorgd was en hij zei ook 'nu niet meer'.

Ze heeft vandaag wel redelijk gegeten: halve boterham met schuddebuikjes, 's middags 1 punt van een tosti en tussendoor nog een flink stuk ontbijtkoek. Avondeten was bewust iets wat ze graag eet (pasta) maar dat was maar 3 happen, waarvan de laatste 25 minuten (!!!) in haar wang heeft gezeten. We hebben haar niet gepusht, maar ik wilde wel dat ze haar mond leeg at voordat ze ging spelen. En dat deed ze dus niet.....
pi_144868666
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 14:22 schreef Vanyel het volgende:
Dot heeft daar ook last van. Bij haar geldt hoe onveiliger ze zich ergens voelt, hoe meer controle ze wil hebben en hoe dwingender ze daarin is. Vaak helpt het al als de kaders heel erg duidelijk zijn, dan voelt ze zich blijkbaar toch zekerder en kan ze zich er ook beter aan houden.
ik ben een beetje bang dat dat hier nog geen heeft.
en kaders hebben ze en op school en thuis. En de verwijzers werken ook erg mee.

wij wijken ook niet af van de dag indeling.

een dagje plopsaland is voor ons best een hele uitdaging,en kost ons een hele zondag om Roy terug in het "gareel" te krijgen en met een beetje pech kost het ons een hele week.
  woensdag 24 september 2014 @ 21:23:41 #46
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144871974
*O* voor Roy *O*

Danic, wijs besloten naar mijn mening. Als je zo'n onderbuikgevoel hebt gelijk naar handelen.
Rayen 2½ jaar!
pi_144889343
Bar, zo te horen leert Roy een hoop nieuwe dingen. Ik merk bij mijn jongens dat ze in zo'n fase vaak ook veel minder kunnen hebben.Zeker op peuterleeftijd. Nee is geen optie, ander drama (huilbuien, niet willen meewerken etc). Misschien zit daar wel een wisselwerking in, ook bij jullie. Dat het wel overwaait als de ontwikkeling weer even rustiger gaat. En tot die tijd doorbijten en niet teveel meegeven

Danic, Klinkt als een goed besluit om even te kijken of er niet meer achter zit. Vitaminetekort ofzo..
pi_144893445
danic hopelijk is ze snel beter :*

Bar *O*

Haahaha Susie! stoute Anouk!

Hier ook nog ledikant hoor!! we hebben geen haast/zin/geld op dit moment...!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 25 september 2014 @ 15:24:19 #49
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_144893703
Hier ook maar ff:

quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:23 schreef PureEvil het volgende:
Ik heb van de week voor iemand de luierprijzen in duitsland bekeken, misschien hebben jullie er ook wat aan:

Bij de Penny
Pampers Simply Dry
Junior 32 st 6.99
Maxi 37 st. 6.99
Midi 45 st. 6.99

Bij de Rossmann:
Pampers Baby Dry:
Maat 3 90 st. 18.45
Maat 4 78 st. 18.45
Maat 4+ 76 st. 18.45
Maat 5 72 st. 18.45

Pampers Active Fit:
Maat 4 64 st. 18.45
Maat 4+ 62 st. 18.45
Maat 5 60 st. 18.45

Rossmann Babydream (eigen merk luiers):
Maat 3 92 st. 10.79
Maat 4 80 st. 10.79
Maat 4+ 72 st. 10.79
Maat 5 68 st. 10.79

Maat 4 120 st. 15.99
Maat 5 102 st. 15.99
Maat 6 32 st. 5.69
Maat 6+ 30 st. 5.69

:s)
  donderdag 25 september 2014 @ 15:27:06 #50
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_144893821
Danic, altijd luisteren naar je onderbuikgevoel :*

Bar, herkenbaar van het dwingen en drammen. Hier nog zo een.... :/ Geen tips voor ook :(

Peuterbedje vind ik zo'n geldverspilling he....Duur bed, duur matras, en dan ook natuurlijk een speciale maat dekbed....Nah, niet aan mij besteed :) ze slaapt al een tijdje in het grote bed, meestal gaat dat goed, maar alleen in slaap komen wil niet lukken..
pi_144895372
Wij hebben een peuterbed van mijn neefje :) Ik weet niet wat ik voor de meiden ga doen straks. Weet niet of 2 grote bedden in de kamer passen en voor een stapelbed vind ik ze dan nog wat jong. Misschien sloop ik de zijkanten wel uit het ledikant of zo. Of een twijfelaar voor samen O+
pi_144897677
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:27 schreef PureEvil het volgende:

Bar, herkenbaar van het dwingen en drammen. Hier nog zo een.... :/ Geen tips voor ook :(

Peuterbedje vind ik zo'n geldverspilling he....Duur bed, duur matras, en dan ook natuurlijk een speciale maat dekbed....Nah, niet aan mij besteed :) ze slaapt al een tijdje in het grote bed, meestal gaat dat goed, maar alleen in slaap komen wil niet lukken..
Nou ja, een bed van 160 cm zou ie theoretisch nog tot z'n 10de in kunnen. Voor die tijd vind ik het geld wel waard. En M's kamertje is te klein voor een bed van 80x200 en voor de grote kamer op zolder vins ik 'm nog te klein.

Samen in een twijfelaar is wel heel erg O+
  donderdag 25 september 2014 @ 18:04:10 #53
244125 laziness
pi_144898494
Een peuterbed paste net op onze kamer. Met een eenpersoons zou de deur niet meer open kunnen. Keuze snel gemaakt :P
pi_144901510
Hier een peuterbed. Oudste slaapt er in, maar krijgt ws binnenkort een 1 persoons bed.

De aftel kalender is gemaakt, volgende week naar de efteling en de week daarop gaat ze wennen op school. De kalender geeft dr best wat zekerheid. Elke avond strepen we een vakje door.
pi_144902489
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:27 schreef PureEvil het volgende:

In ons peuterbed ligt een normaal dekbed. Voor een 2,5jarige vonden we een normaal bed nog te groot. Hier past ze nog wel een paar jaar in.
  vrijdag 26 september 2014 @ 10:54:22 #56
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144918427
Leuk Olivia naar de Efteling !

Hier nog een babybedje, ben nog op zoek naar een peuterbed (iets groters past niet in zijn kamer), maar heb nog niets leuks kunnen vinden.
En ik geloof nooit dat hij zelf blijft liggen als hij er zelf uit kan, dus dat word nog wat.

Aanstaande dinsdag gaan we voor de eerste keer naar ouder-peutergym. Volgens mij vind die dat wel leuk die klimgeit van me ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_144919492
Geen idee of dit topic de juiste plek is, maar ik was benieuwd hoe lang je moet doorgaan met het geven van vitamine D. Ik heb dit zo'n beetje vanaf de geboorte van mijn zoontje gedaan, maar hij is net 4 geworden. Wat doen jullie, doorgaan of stoppen?
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:37:27 #58
244125 laziness
pi_144919663
Ik geef kauwvitamines waar het al in zit en die blijf ik geven.
pi_144923387
Hier ook kauwvitamines en ik blijf het ook gewoon geven.
pi_144924023
Kauwvitamines, dat is ook een goed idee! Ik geef druppels van Bonusan (smaakt naar olijfolie, maar mijn zoontje vindt het lekker ...) en dat is puur vitamine D, ik heb eigenlijk nooit gedacht aan multivitamines.

Iemand ervaring met wat het CB aanraadt na 4 jaar?
  vrijdag 26 september 2014 @ 14:39:45 #61
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144924425
Volgens mij vit D tot 4 jaar.
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:04:57 #62
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144925278
Oeiiiiii :@ ik ben het al weken vergeten :@
Nou goede reminder dan, hij speelt wel elke dag buiten misschien scheelt dat nog.
Rayen 2½ jaar!
pi_144925847
Wij hebben, sinds hij 3 is, ook een 1-persoons bed, maar omdat er heel veel knuffels aan het voeteinde liggen en ik een extra deken tegen de muur heb opgerold liggen ( mijn zoontje ging altijd het hoofd stoten) lijkt het niet zo groot. Een beetje stom is wel dat er geen plank in kan tegen het uitvallen, eerst had ik het voedingskussen onder het bedlaken en nu zo een zwemnoodle en ook nog een stoel ervoor. Hij is één keer uitgevallen, maar dat liep gelukkig goed af. Vervelend vind ik wel dat hij zich af en toe behoorlijk draait en dan niet meer onder de deken ligt, hij heeft dus nu altijd en warme pyjama aan en sokken. Ik dacht dat hij vanuit het grote bed eventueel zelfs naar toilet zou gaan, maar dat durft hij niet. De eerste weken heb ik hem 's nachts nog een keertje wakker gemaakt om te plassen, maar sinds enkele weken doe ik dat niet meer, heel af en toe gaat hij dan heel hard roepen als hij moet plassen en meestal ben ik er snel genoeg bij.

Laatst las ik ergens een berichtje , volgens mij in de nieuwsbrief van Kassa, dat er misschien te veel vitamines in de kindervitamines zitten, en dat de de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid gebaseerd is op volwassenen.
pi_144927891
Zoë heeft een peuterbed. Eigenlijk voor jan lul want ze slaapt nog bij ons en slaapt nu voor de derde keer dat het bedje er staat in het bedje. Gewoon een dutje. Doet ze ook niet vaak en al helemaal niet in haar eigen bedje.

Ik heb een vraag. Zoë wil graag leren lezen. Maar hoe pak ik zoiets aan? Ik weet echt even niet waar te beginnen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_144928888
" Multivitaminepillen voor kinderen bevatten veel meer vitamines dan wat ze dagelijks nodig hebben. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond naar 15 potjes kindervitamines. De Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH) die op de etiketten staat, slaat op volwassenen en niet op kinderen. Een teveel aan vitamines kan in sommige gevallen gevaarlijk zijn. De Consumentenbond pleit bij het ministerie van Volksgezondheid voor aanpassing van de regels voor etiketten.

Onderzoek
De Consumentenbond bekeek de etiketten van 15 multivitamines voor kinderen vanaf 3 jaar. Daaruit blijkt dat er vaak onnodig veel vitamines in zitten. Hoewel de meeste kinderen helemaal geen tekort hebben aan vitamines, nemen ouders vaak toch het zekere voor het onzekere. De gedachte 'baat het niet, dan schaadt het niet', gaat echter niet op; te veel vitamine A of foliumzuur uit vitaminepillen kan schadelijk zijn voor kinderen. De gummies van Optimax en Roter bevatten bijvoorbeeld ruim 200% van de aanbevolen hoeveelheid foliumzuur (vitamine B11) voor kinderen tot en met 3 jaar. Daarmee zitten ze op de maximumgrens van wat nog veilig is. Een hogere dosering kan schadelijk zijn voor het zenuwstelsel. Met vitamine D, een vitamine die kinderen tot 4 jaar juist extra nodig hebben, zijn fabrikanten minder scheutig. In diverse producten zit slechts 5 microgram, terwijl de Gezondheidsraad 10 microgram adviseert om botproblemen te voorkomen.

Rekenmachine
Fabrikanten houden zich met de etiketten wel aan de huidige regels. Het is namelijk verplicht om te refereren aan de behoefte voor volwassenen. Echter, de ADH voor jonge kinderen ligt vaak de helft lager. Bart Combee, directeur Consumentenbond: "Als een product speciaal bedoeld is voor kinderen, moet er ook rekening worden gehouden met de voedingsadviezen voor kinderen. Je kunt niet van ouders verwachten dat ze zelf met de rekenmachine aan de slag gaan." Alleen Davitamon vermeldt op de verpakking dat de ADH is afgestemd op volwassenen. De Consumentenbond vraagt het ministerie voor alle vitamines een referentiewaarde voor kinderen vast te stellen."

http://kassa.vara.nl/actu(...)rvitamines-erg-hoog/

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 27-09-2014 01:42:51 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 26 september 2014 @ 17:13:16 #66
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144929027
ik geef zelfs geen vitamine d. Genoeg en gevarieerd eten én genoeg buiten zijn vind ik wel voldoende.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_144929075
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:35 schreef Tally het volgende:
Zoë heeft een peuterbed. Eigenlijk voor jan lul want ze slaapt nog bij ons en slaapt nu voor de derde keer dat het bedje er staat in het bedje. Gewoon een dutje. Doet ze ook niet vaak en al helemaal niet in haar eigen bedje.

Ik heb een vraag. Zoë wil graag leren lezen. Maar hoe pak ik zoiets aan? Ik weet echt even niet waar te beginnen.
Hm, misschien met een boekje waar de letters instaan en dan woorden die met die letter beginnen of met de letters van de eigen naam beginnen?

Mijn zoon kan trouwens nog niet tot 10 tellen, ik weet niet of dat met deze leeftijd al "moet", maar de logopediste zei dat het misschien bij de taalachterstand hoort, dat de kinderen nog niet in de juiste volgorde kunnen tellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zana op 27-09-2014 01:44:53 ]
pi_144929437
Over multivitamine: ik neem bewust een potje met een aanbevolen hoeveelheid van 2-3 pillen per dag, en geef er altijd maar 1. Dat is een aanvulling op het (lang niet altijd voldoende gezond) eten, maar niet zoveel dat het snel te veel is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144930440
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:32 schreef Puggi het volgende:
Geen idee of dit topic de juiste plek is, maar ik was benieuwd hoe lang je moet doorgaan met het geven van vitamine D. Ik heb dit zo'n beetje vanaf de geboorte van mijn zoontje gedaan, maar hij is net 4 geworden. Wat doen jullie, doorgaan of stoppen?
Mn dochter van 5 krijgt ook nog steeds D.

Ik vergat dat vaak en vond het niet zo boeiend, ze at goed en we kwamen ruim voldoende buiten, toch had ze een flink tekort. Sindsdien krijgt ze dubbele dosis.
:)
pi_144932011
Jij bent mijn held. Daarom geef ik t nog.
pi_144932206
Ik heb zelf een vitamine D tekort en krijgt via de huisarts pilletje om aan te vullen. Beide kleintjes krijgen dus kauwvitamine. Ondanks gevarieerd eten en veel buiten.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:17:48 #72
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144932826
Ik geef mijn pubervolk ook extra vitamine D met de R in in de maand. Bedenk me door deze discussie dat ik een maand achter loop
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144933375
Zo te lezen, moet ik dus nog even doorgaan met vitamine D ;-)
pi_144954414
Ik geef ook kauw vitaminen van dagavit (met spongebob erop) die is de enige die ze lekker vindt. Ze eet totaaal niet gevarieerd hier helaas
pi_144954726
Ik geef eigenlijk alleen vitamine D. Maar hier dus wel goede eters.
pi_144954758
Misschien kan je beter koken :') :D breng ik haar bij jou een keer kijken of ze wat eet :Y)
pi_144955144
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:25 schreef bitterend het volgende:
Misschien kan je beter koken :') :D breng ik haar bij jou een keer kijken of ze wat eet :Y)
Stuur ik M bij jou langs, kijken of hij jouw kookkunsten weet te waarderen ;)

Ik hoor hier wel bijna dagelijks "zo, heeft mama lekker gekookt! Lekker eten nmmmmmmm" O+
  zaterdag 27 september 2014 @ 14:52:36 #78
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_144955347
Ik geef Lientje alleen vitD als de r in de maand zit. Verder geen multi, vorige winter wel even geprobeerd aangezien ze toen in nov-jan erg veel verkouden/ziek was, maar ze eet ze niet. -O-

Mijn ventje krijgt een flinke dosis vitD en ook nog ijzerdrank want hij heeft een ijzertekort opgelopen na zijn geboorte en is daar nog niet helemaal vanaf.

Ik let dus ook heel erg op met eten, de juiste combi zodat hij ook voldoende ijzer via zijn voeding binnenkrijgen. Dus geen zuivel bij brood en warme maaltijd en juist wel vitC erbij. Veel rood vlees en groene groentes. e.d.
pi_144955397
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:42 schreef Kyara het volgende:

[..]

Stuur ik M bij jou langs, kijken of hij jouw kookkunsten weet te waarderen ;)

Ik hoor hier wel bijna dagelijks "zo, heeft mama lekker gekookt! Lekker eten nmmmmmmm" O+
:D
Ze zingt wel regelmatig "lieve mama mooie lieve mama" op de fiets O+

Vanochtend heeft ze een hele bakje havermout op, 2 boterhammen met chocopasta en een halve peer :P denk dat ze nu geen honger meer heeft de rest van de dag :')
pi_144963088
Wuj aten een tijdje geleden kant en klare lasagne, was rond onze verhuizing. Ons gasstel was al verkocht. Oudste at enorm veel en zei :" sow mama, jij hebt lekker gekookt"
pi_144975121
Even een inhaalpost, dus een hele lange.

Cs, dat zou dan voor mij op dit moment de enige reden zijn voor overgang naar een groter bed. Hij valt namelijk nog weleens bij ons op bed in slaap. En hij wordt nu te zwaar om te tillen. Dus moet nog even kijken hoe ik dat doe met voeden in ons bed. Mijn man wil ook het traphekje weg, maar ik vind het voor de veiligheid toch nog wel fijn. Bij de buren is de jongste van 2,5 net van de trap gevallen, heeft nu echt een blauw oog.

Bar, wat goed van Roy. Dat gedrag van Roy misschien een combinatie van ontwikkeling, maar misschien ook omgang met zijn grenzen?

Kyara en Bitterend mag ik ook meedoen met de peuterruil voor een eten? Hier ook een slechte eter. Was hij altijd al. Maar nu begint hij ook eten in zijn mond te houden en weer uit te spugen.
Wij geven alleen vitamine D, maar vergeten het ook vaak. Maar op dat label is de hoeveelheid toch echt voor kinderen toch?

PE dank. Binnenkort zijn we in DE, hoop dat de aanbiedingen dan nog gelden.

Kleuter zegt hier weleens "dankjewel mama, dat je zo lekker hebt gekookt". Mijn peuter moet dit nog leren volgens mij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 28 september 2014 @ 09:05:43 #82
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144975224
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:00 schreef olivia_321 het volgende:
Wuj aten een tijdje geleden kant en klare lasagne, was rond onze verhuizing. Ons gasstel was al verkocht. Oudste at enorm veel en zei :" sow mama, jij hebt lekker gekookt"
_O-
haha geweldig!
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 30 september 2014 @ 09:50:41 #83
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145045056
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 08:47 schreef Tinuviel het volgende:
PE dank. Binnenkort zijn we in DE, hoop dat de aanbiedingen dan nog gelden.
Zijn de normale prijzen :) Voor folderaanbiedingen kan je kijken op www.kaufda.de (daar is ook een app van)

Whaha Olivia , geweldig! _O-

Ik heb gisteren het 1 persoons dekbedvan zolder gehaald voor Cristel, had pasgeleden nog een dora dekbedovertrek gekocht. Gister er maar ff opgelegd. En ze heeft de hele nacht doorgeslapen, dat was echtwel heerlijk na een paar avonden/nachten dat ze wakker werd en chagerijnig deed en niks wou. *ff afkloppen* :+
pi_145053008
Tj hoe was ouder- peuter gym ?
PE: wat fijn dat ze het zo naar dr zin heeft
Leuk al die verhalen, kletsende peuters en handige vitamine info. ^O^
pi_145063196
Danic ben je al bij de HA geweest met Eva?

*O* ik ben alleen met de kinderen en ze liggen beide al in bed *O* ean gaf zelf aan dat ze moe was dus die ging makkelijk naar bed.
pi_145064545
Hier ook nog even:

Nog 24 uur...
meld je aan als je dat nog niet hebt gedaan.

OUD / Secret Santa 2014 - September voorpret
S. 2014
J. 2016
pi_145066537
f_r *O*

Vandaag heeft mijn R zooo fijn gespeeld met M van Kyara O+
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:41:30 #88
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145067837
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:05 schreef kleinzusje het volgende:
Tj hoe was ouder- peuter gym ?
PE: wat fijn dat ze het zo naar dr zin heeft
Leuk al die verhalen, kletsende peuters en handige vitamine info. ^O^
Nou om eerlijk te zijn viel me dat eigenlijk een beetje tegen.
Ik dacht er is een beetje structuur in dat "gymlesje". Helaas was het ook niet zo druk dus er waren maar 5 kinderen inclusief Rayen.
Ze begonnen met een liedje maar daarna was het, doe maar wat jezelf wil. Dus hebben we met zijn allen maar een beetje gespeeld met de ballen en gymattributen.
Maar met Rayen spelen kan ik ook in de tuin of in het bos om daar nou 19 euro (of zoiets) per maand voor te betalen :{
En ze sloten af in een kringetje met een liedje.
Er zijn er hier meer die naar peutergym gaan, gaat dat overal zo? vraag ik me af.
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:46:11 #89
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145068073
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:04 schreef ferrari_rood het volgende:

*O* ik ben alleen met de kinderen en ze liggen beide al in bed *O* ean gaf zelf aan dat ze moe was dus die ging makkelijk naar bed.
Wat kan zoiets je gelukkig maken he :D

S. zei net ook spontaan dat hij heel moe was. Een paar maanden geleden was hij liever dood gegaan dan dat hij zoiets zou toegeven :s)
Oude (on)bekende.
pi_145068081
TJ nee hier is het een echte les met een gym docent. We doen warming up samen (rondjes rennen door de zaal, snel op de grond zitten en fietsen met de beentjes dan weer op staan en rennen) daarna spelletje met ballen, op de step lopen, door een tunneltje, mama proberen te vangen (rond rennen weer) een spelletje met een reus/boskabouter noemen ze het...
Het is best leuk en super actief. Alleen....mijn R doet niet aan lessen :') niet met peuter gym en niet met peuter zwemmen. Ze wil NIET in een kring, ze wil NIET doen wat wordt verteld...ze wil dr eigen gang gaan...dus we doen niet meer mee. We doen onze eigen gym hier en vrij zwemmen :D
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:54:13 #91
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145068519
Jammer dat R het niks vindt, mij klinken die lessen wel leuk in de oren :)

Ik ben ook op zoek naar "iets" voor S en nu heb ik een beetje mij zinnen gezet op peuterjudo. Lijkt me zo heerlijk voor hem om gewoon lekker te kunnen rennen en stoeien O+ Nu alleen nog een plek in de buurt waar ze dat aanbieden op een moment dat ik kan :X
Oude (on)bekende.
pi_145068760
Mijn kind vindt sporten geweldig. Ze vraagt steeds wanneer we het gaan doen maar zodra we er zijn doet ze alleen met het rennen mee en daarna wil ze steeds in de ringen hangen en met de ballen spelen of springen van de steps. Eigenlijk voor ons zou een peutergym zoals TJ het hier verteld beter zijn :')

Peuter judo klinkt leuk! Musje, hier zijn de meeste dingen op woensdag en vrijdag..dagen die ik niet kan -O- ik moet echt een stuk rijden voor peuter dingen
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:14:57 #93
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145069698
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:46 schreef bitterend het volgende:
TJ nee hier is het een echte les met een gym docent. We doen warming up samen (rondjes rennen door de zaal, snel op de grond zitten en fietsen met de beentjes dan weer op staan en rennen) daarna spelletje met ballen, op de step lopen, door een tunneltje, mama proberen te vangen (rond rennen weer) een spelletje met een reus/boskabouter noemen ze het...
Het is best leuk en super actief. Alleen....mijn R doet niet aan lessen :') niet met peuter gym en niet met peuter zwemmen. Ze wil NIET in een kring, ze wil NIET doen wat wordt verteld...ze wil dr eigen gang gaan...dus we doen niet meer mee. We doen onze eigen gym hier en vrij zwemmen :D
Ah kijk dat klinkt me beter in mijn oren.
Toevallig was de gymjuf nu een invaller, maar aan de 2 moeders die er ook waren te merken, ging het er altijd zo aan toe.
Nou dan kan ik mijn geld wel beter besteden.

Met Rayen heb ik ook peuterzwemmen gedaan, ik had een kaart van 10 strippen gekocht. Maar na de 6de keer wilde hij ook niks meer met de les te maken hebben.
Naar het grote zwembad wilde hij, en naar het bubbelbad, en naar het peuterzwembad met het glijbaantje. Dus toen zijn we maar met peuterzwemmen gestopt :{ :+
Dus misschien zou het met de gymlessen ook wel zo gaan.

Afijn ik ga nog maar eens naar het bos :+ of speeltuin :+ hij moet nog 3 worden dus nog tijd genoeg voor allerlei "lesjes" :+
Rayen 2½ jaar!
pi_145070038
:D :D
Ze doet hier koprol op bed. En ik dien als klimpaal/muur :')
Ja hier wou ze ook naar de glijbaan! "kom mama naar ander zwembad" "niet bij de les" "is niet leuk!!" "stomme juf" "kom mama gaan naar ander zwembad!!"
:') O+
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:31:27 #95
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145070797
Peuters O+ :D
Oude (on)bekende.
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:36:10 #96
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145071055
Hier ging die ene keer peutergym ook zo TJ. Precies zoals je omschrijft :D Dat vind ik het geld dus ook niet waard.
pi_145071310
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:31 schreef Mevr_Mus het volgende:
Peuters O+ :D
Hoe gaat het met jullie?? :*
pi_145072420
Mijn peuter heeft zich vandaag cerwonderd in de efteling. Het was dr allereerste keer. De paddestoelen, festival carnaval en het sprookjesbos O+
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:15:10 #99
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145073469
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:36 schreef Susie het volgende:
Hier ging die ene keer peutergym ook zo TJ. Precies zoals je omschrijft :D Dat vind ik het geld dus ook niet waard.
Ah bij jullie dus ook zo.
Ja dat vind ik het die 19 euro niet waard. En ik heb nog steeds geen baan, dus ik draai de euro nog eens om ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:58 schreef olivia_321 het volgende:
Mijn peuter heeft zich vandaag cerwonderd in de efteling. Het was dr allereerste keer. De paddestoelen, festival carnaval en het sprookjesbos O+
Ah wat leuk O+ Wij zijn ook van plan om binnenkort eens te gaan.

Oh en hier zitten we in de "vraag-fase " een hele dag door ;) Mama wat is dat, of als we in de stad lopen...mama wat gaan we doen? Mama waarom lopen we in de winkel? haha echt hilarisch vind ik het dat gevraag :+
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:55:14 #100
244125 laziness
pi_145075896
Ouder en kind gym is hier wel zoals TJ omschrijft.
Ik vind juist dat gezamenlijk openen en afsluiten een goede oefening en verder doen wat hij wil. Gymattributen zijn hartstikke leuk om op te spelen en er is contact met de andere kindjes.
pi_145076060
Hier was het ook op die manier. Maar dat is inderdaad ook de essentie van Ouder & kind gym: dat je het samen met je kind doet. Je hebt volgens mij ook wel peutergym en dat is dan een klasje waar je kind voor de les aflevert en daarna weer ophaalt.

Voor ons werkte het trouwens ook niet. M vond maar bepaalde dingen leuk en dat waren nou niet de dingen die het geld waard waren (op de mat liggen, met een bal gooien en schommelen).
pi_145076079
En mijn peuter heeft vandaag zijn allereerste kus gehad. En zoals hij zelf al uitriep "op de mond!". O+ *; O+
pi_145077246
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:04 schreef ferrari_rood het volgende:

Lief dat je het vraagt. Maar: nee.
En wel omdat alle (!) Symptomen als sneeuw voor de zon verdwenen toen we haar zaterdag vertelden dat we nog 1 dagje bleven en dan maandag weer naar huis gingen.
Misschien toch een uiting van heimwee? In juni heeft ze daar erg last van gehad en heeft toen echt iedere dag meerdere keren gevraagd wanneer we naar huis gingen. Ze had heg echt niet naar haar zin.
Nu is het andersom. Ze wil terug en niet thuis zijn....
Dacht dus ook dat ze er nu geen last van had. Maar wellicht dus toch.

Ik had alle symptomen opgeschreven en dat briefje bewaar ik voorlopig wel en hou het goed in de gaten.

Morgen even meten en wegen, maar vooral uit nieuwsgierigheid naar dr zus. En Eva mag dan ook gelijk even :+
Ff kijken of ze nog een lijntje volgt. Welke dan ook...
pi_145082461
Er was toch een topic over amandelen knippen en/of trommelvliesbuisjes? Lukt op de telefoon niet om het te zoeken kan iemand ie voor mij uppen? 27 oktober word dit gedaan bij lisa aangezien ze nu al meteen een dubbele oorontsteking heeft en het seizoen pas net begonnen is.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_145082834
Danic, dan heeft ze de heimwee wel er goed te pakken. Die klachten kun je wel krijgen bij stress, maar als een kleine vakantie al zoveel impact heeft.. Misschien omdat ze al wat achterop loopt?

Sam: OUD / Buisjes plaatsen, neus amandel en/of keel amandelen knippen. Ervaring?
Balen van die oorontsteking, vroeg inderdaad.
Hoe gaat het verder met jou?
pi_145090885
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:58 schreef bitterend het volgende:
Mijn kind vindt sporten geweldig. Ze vraagt steeds wanneer we het gaan doen maar zodra we er zijn doet ze alleen met het rennen mee en daarna wil ze steeds in de ringen hangen en met de ballen spelen of springen van de steps. Eigenlijk voor ons zou een peutergym zoals TJ het hier verteld beter zijn :')

Peuter judo klinkt leuk! Musje, hier zijn de meeste dingen op woensdag en vrijdag..dagen die ik niet kan -O- ik moet echt een stuk rijden voor peuter dingen
http://www.muziekschoolno(...)ekinstrumenten-c155/

Dit misschien iets voor R ?
pi_145091138
Hier is ze juist erg dol op het krijgen van "les" :D
Is wel afhankelijk van wie het geeft en wat ze aanbieden merk ik. Samen in een kring handen vasthouden, niet dus ! Wel echte pasjes oefenen en dansoefeningen.

We moeten helaas op zoek naar een andere balletles. Bij die waar we naar toe gingen mogen de ouders er niet meer bij zijn. Dat trekt ze dus echt niet. Ze vindt het dansen zo ontzettend leuk dat ik nu een proefles ga doen ergens anders. Kijken wat het verschil is en hoe het daar gaat.

Door het uitproberen merk ik wel echt wat ze leuk vindt en wat niet.
Maar als we zo doorgaan kan ze met Koningsdag in haar roze tutu onze oude dag sponsoren ;) :@ :)
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:54:25 #108
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145096152
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:24 schreef kleinzusje het volgende:
Maar als we zo doorgaan kan ze met Koningsdag in haar roze tutu onze oude dag sponsoren ;) :@ :)
Ik denk dat wij een jaartje extra moeten werken tzt :+ Ik baar harken :7

En hier gaat het goed! Ben zelf weer aan het werk en S gaat nu samen met z'n broertje naar het kvd. Tegen mijn verwachtingen in gaat dat super! S is hartstikke trots dat T "zijn" baby is :D Van de jaloezie die thuis nog wel eens de kop op steekt heeft hij daar geen last. Fijn :)

En hij is gewoon leuk, mijn grote peuter O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oude (on)bekende.
pi_145100358
Die laatste foto O+ wat een mooierds !
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:02:09 #110
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145103078
Jouw peuter is ontzettend leuk! O+
pi_145103794
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Danic, dan heeft ze de heimwee wel er goed te pakken. Die klachten kun je wel krijgen bij stress, maar als een kleine vakantie al zoveel impact heeft.. Misschien omdat ze al wat achterop loopt?
Hoe bedoel je 'achter loopt'? Met haar gewicht bedoel je?

Ze kan inderdaad weinig hebben wat dit betreft.
Toch is ze afgelopen week geen gram afgevallen: 98 cm en 13,3 kg.
heel netjes dus voor haar.
En ze eet weer goed, alle andere symptomen zijn ook weg....denk dus toch heimwee. Of een lange nasleep vanwege eendagsvlieg ziekzijn vorige week dinsdag.
pi_145109990
Wij kregen vandaag post van school, dat we konden bellen om te wennen. Maar ze gaat pas in feb. Is dit niet bizar vroeg?
pi_145110285
Huh? Ja!

Eva is in de meivakantie jarig. Dus afgesproken dat ze in april komt wennen en in mei start.

Hoe vaak mag ze gaan wennen dan?
Wat die we periode kan toch geen half jaar duren? En nu wat wendagen en dan weer maanden niks, schiet ook niet op.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 1 oktober 2014 @ 22:42:03 #114
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145110653
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:31 schreef Vanyel het volgende:
Wij kregen vandaag post van school, dat we konden bellen om te wennen. Maar ze gaat pas in feb. Is dit niet bizar vroeg?
ik kreeg dat ook ruim van te voren te horen. Ze willen de nieuwe kindjes graag gespreid laten wennen, zodat ze niet op één dag met alle kindjes tegelijk komen wennen.

Geert gaat overigens waarschijnlijk drie maanden langer naar de psz, en pas na de zomervakantie doorstromen naar groep 1. Hij is in groepen nog ontzettend verlegen en onverstaanbaar voor vreemden, terwijl hij 1 op 1 prima te verstaan is, en op alle gebieden qua taalontwikkeling, met uitzondering van de articulatie, een kleine voorsprong heeft op leeftijdsgenootjes. Echter omdat hij zich niet laat horen op de psz, komt dat dus ook niet in de overdracht etc te staan. We hopen dat door die drie maanden verlengen, hij toch wat losser komt zeg maar, omdat hij dan de oudste van de groep gaat zijn.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_145116335
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:35 schreef danic het volgende:
Huh? Ja!

Eva is in de meivakantie jarig. Dus afgesproken dat ze in april komt wennen en in mei start.

Hoe vaak mag ze gaan wennen dan?
Wat die we periode kan toch geen half jaar duren? En nu wat wendagen en dan weer maanden niks, schiet ook niet op.
Oh maar jullie hebben dus ook de afspraak al heel ruim van tevoren gemaakt. Ik wil best nu wat afspreken voor januari, geen punt.

DJMO was het veel gedoe om die 3 maanden te wachten? Lijkt mij ook niet slecht om het heel even uit te stellen. Aan de andere kant heb ik plek op de BSO en dat is hier niet zo makkelijk.
pi_145116360
Hier zagen ze het vroeger bij het kdv niet zo graag, dat een kind langer bleef in plaats van door te stromen naar school. Nu dat het zo leeg loopt, is het volgens mij minder problematisch. Plek op de BSO zou ik ook niet zo snel opgeven, die was ook schaars. Ik heb wel het idee dat het ook daar op ons kdv leeg loopt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 oktober 2014 @ 07:24:00 #117
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145116390
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 05:53 schreef Vanyel het volgende:
DJMO was het veel gedoe om die 3 maanden te wachten? Lijkt mij ook niet slecht om het heel even uit te stellen. Aan de andere kant heb ik plek op de BSO en dat is hier niet zo makkelijk.
eigenlijk een kwestie van één opmerking richting zijn vaste leidster, en ze is er meteen achteraan gaan bellen. Tenzij Geert nu een enorme sprong gaat maken in z'n gedrag (dus minder teruggetrokken, meer praten etc) dan gaat de verlenging niet doorl maar gaat hij alsnog gewoon met z'n verjaardag. (hoewel ik daar zelf nog steeds geen voorstander van ben; ik heb liever dat hij sowieso na de zomervakantie gaat, zodat hij eerst rustig de tijd heeft om aan de baby te wennen, voor hij ook aan school moet wennen) .

donderdag 2 oktober 2014 @ 07:28:53 #118
244125 laziness
pi_145116414
Hier ook een mail van de juf welke dagen wij de voorkeur aan geven voor het wennen na de kerstvakantie.
2x per week, 5 weken lang komt precies uit tot zijn verjaardag.
pi_145116464
Hier ishet 5 fdagdelen wennen, zo dicht mogelijk op de start van school.
Dinsdag gaat ze starten.
pi_145116467
Wij zullen ook wel binnenkort een kaartje krijgen voor E. Ben benieuwd, A. Is gewoon direct gestart zonder wennen. Voor E. Denk ik dat het wel goed is. Het plan is om in januari te laten wennen, na alle feestdrukte en dan kan ze vanaf dr verjaardag meedraaien. Ze is er wel enorm aan toe, veel meer dan haar zus destijds.
pi_145116502
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:19 schreef danic het volgende:

[..]

Hoe bedoel je 'achter loopt'? Met haar gewicht bedoel je?

Ze kan inderdaad weinig hebben wat dit betreft.
Toch is ze afgelopen week geen gram afgevallen: 98 cm en 13,3 kg.
heel netjes dus voor haar.
En ze eet weer goed, alle andere symptomen zijn ook weg....denk dus toch heimwee. Of een lange nasleep vanwege eendagsvlieg ziekzijn vorige week dinsdag.
Dat bedoel ik inderdaad :P
Daan is nu iets van 92 cm en bijna 15 kg. Ik maakte me vorige week niet zoveel zorgen toe hij niet wilde eten door een nieuwe kies. Een beetje reserve is wel fijn.

Ik vraag me af of Daan wel gaat wennen. Hij is net voor de kerstvakantie jarig en dat zijn al hectische weken. Dus misschien start hij gewoon vol na de kerstvakantie. De oudste is op 1 ochtend na voor de zomervakantie ook verder niet wezen wennen. En hij draaide ook zo mee. Maar dat zien we over een dik jaar wel eens ;)
pi_145116620
10x wennen lazi, das niet weinig.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 06:59 schreef Tinuviel het volgende:
Hier zagen ze het vroeger bij het kdv niet zo graag, dat een kind langer bleef in plaats van door te stromen naar school. Nu dat het zo leeg loopt, is het volgens mij minder problematisch. Plek op de BSO zou ik ook niet zo snel opgeven, die was ook schaars. Ik heb wel het idee dat het ook daar op ons kdv leeg loopt.
Ons kdv heeft het nog meer dan ddruk zat, dus ik weet niet of ze erom staan te springen, maar de voorjaarsvakantie is vlak na de startdatum en t lijkt mij loos om na een dikke week school al een week vakantie te hebben. Liever daarna starten dan.
Bovendien is Dot er echt nog niet aan toe. Ze zit nu wel enorm in de lift, maar heeft nog steeds veel moeite met sociaal communiceren (in bed gaat t prima, maar daar heb je zo weinig aan). Volgende week starten met logopedie, hopelijk helpt dat haar weer verder.
pi_145127150
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 05:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Oh maar jullie hebben dus ook de afspraak al heel ruim van tevoren gemaakt. Ik wil best nu wat afspreken voor januari, geen punt.

Niks concreet. Alleen de maand. De dagen moeten we nog regelen.
pi_145156712
Wie was het ook alweer die de leuke vakantie autoreis dingen gepost heeft, die zij zelf had gemaakt (naar voorbeeld van Pinterest deels)? Ik herinner me nog iets van voorbeelden om duplo dingen te bouwen, maar kan het topic niet terugvinden. Zou je het svp nog eens kunnen posten?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_145156748
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 08:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ons kdv heeft het nog meer dan ddruk zat, dus ik weet niet of ze erom staan te springen, maar de voorjaarsvakantie is vlak na de startdatum en t lijkt mij loos om na een dikke week school al een week vakantie te hebben. Liever daarna starten dan.
Bovendien is Dot er echt nog niet aan toe. Ze zit nu wel enorm in de lift, maar heeft nog steeds veel moeite met sociaal communiceren (in bed gaat t prima, maar daar heb je zo weinig aan). Volgende week starten met logopedie, hopelijk helpt dat haar weer verder.
Voor een paar weken langer zullen ze denk ik niet moeilijk doen. Zeker niet als het eigenlijk maar 1 week school is direct voor de voorjaarsvakantie.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_145157294
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:09 schreef Tinuviel het volgende:
Wie was het ook alweer die de leuke vakantie autoreis dingen gepost heeft, die zij zelf had gemaakt (naar voorbeeld van Pinterest deels)? Ik herinner me nog iets van voorbeelden om duplo dingen te bouwen, maar kan het topic niet terugvinden. Zou je het svp nog eens kunnen posten?
Laziness was dat oa.
pi_145159533
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 08:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mijn oudste is tot na de zomervakantie naar het kdv gegaan. Hij werd een week voor de vakantie 4 en kwam mij beter uit voor die 7 weken het kdv aan te houden. Was hier geen probleem (maar gigantische terugloop)
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:27:19 #128
244125 laziness
pi_145160171
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:09 schreef Tinuviel het volgende:
Ja moi. Ik heb je getagd bij het juiste album op facebook!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 oktober 2014 @ 17:58:17 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145161030
Ah vanmorgen de officiële reden gekregen dat geert langer op de psz mag blijven. Hij is sociaal nog niet weerbaar genoeg. We hopen dat die drie maanden extra, waarin hij de oudste zal zijn, hem net dat zetje extra geven om zich staande te kunnen houden op de basisschool. Doordat hij na de vakantie pas start komt hij ook in een relatief kleine groep terecht ipv in een groep waarvan de helft na de vakantie doorstroomt naar de volgende groepen.

vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:37:06 #130
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145162053
Slaan,bijten,gillen,krijsen ;( :{

peuterpuberteit to the max :')
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:37:31 #131
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145162067
Slaan,bijten,gillen,krijsen ;( :{

peuterpuberteit to the max :') voor de 2de ronde :+
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:58:12 #132
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145165289
Dat klinkt inderdaad als peuterpubertijd Bar :* Hier af en toe ook echt zo'n bui...
pi_145178964
Trouwens nog bedankt laziness voor de boodschap vorige maand dat Thomas in de kleuterbios was. Was tof.
Morgen Maja de bij (of heet die Maya?). Kijken of die net zo leuk is.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 18:27:54 #134
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145191990
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:58 schreef Susie het volgende:
Dat klinkt inderdaad als peuterpubertijd Bar :* Hier af en toe ook echt zo'n bui...
wij elke dag ;(
gisteren was het zelfs zo erg dat het epilepsie uitlokte.
pi_145192190
Das wel heel nasty zeg, dat je dat ook nog er bovenop krijgt.
Alsof zzo'n bui niet belastend genoeg is..
pi_145199504
Bar, wat erg voor Roy en jullie. Hopelijk zakt het gauw weer af met die buien.

Dankje Lazi!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_145221655
Oei Bar, dat klinkt niet best. Sterkte.

Ik heb al de hele dag een zielig vogeltje. Rond de middag klaagde ze over buikpijn en dat is alleen maar erger geworden. Ze zit sindsdien op de bank en komt er niet meer vanaf. Ze kan niet op dr voeten staan, want dan klapt ze dubbel van de pijn, grijpt naar haar buik en begint te huilen. Ook heeft ze lichte verhoging en haar hele buik is hard. Het zit ook in het midden, rondom haar navel, maar alles is gevoelig en ik mag er eigenlijk niet aanzitten.

Ik hoop eigenlijk dat ze gewoon een keer goed moet poepen, maar ik vind het wel vreemd. Zo heftig.
Maar wil niet gelijk hypochonderen dus toch maar even afwachten tot morgen.

Niet leuk dit.

Pcm van vanmiddag leek niks te helpen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 oktober 2014 @ 17:24:42 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145221983
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:17 schreef danic het volgende:

Ik heb al de hele dag een zielig vogeltje. Rond de middag klaagde ze over buikpijn en dat is alleen maar erger geworden. Ze zit sindsdien op de bank en komt er niet meer vanaf. Ze kan niet op dr voeten staan, want dan klapt ze dubbel van de pijn, grijpt naar haar buik en begint te huilen. Ook heeft ze lichte verhoging en haar hele buik is hard. Het zit ook in het midden, rondom haar navel, maar alles is gevoelig en ik mag er eigenlijk niet aanzitten.

Ik hoop eigenlijk dat ze gewoon een keer goed moet poepen, maar ik vind het wel vreemd. Zo heftig.

Niet leuk dit.

zou voor mij toch reden zijn om even de HAP te bellen, al was het maar om zeker te weten dat er niks ergs aan de hand is.. sterkte ermee :*

zondag 5 oktober 2014 @ 17:43:32 #139
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145222849
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:17 schreef danic het volgende:

Niet leuk dit.

ik zou ook de hap bellen Danic
pi_145223232
Ja heb ik toch maar gedaan. Tis Potver iedere keer in het weekend }:|
18.30 even langskomen.
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:55:07 #141
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145223362
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 17:52 schreef danic het volgende:
Ja heb ik toch maar gedaan. Tis Potver iedere keer in het weekend }:|
18.30 even langskomen.
kleine troost... Hebben wij ook of na 17 uur door de weeks.
pi_145223552
Stom hè. Moet ook wat urine meenemen. Dus net plast ze op het potje en piept ze dat het zo zeer doet. Wijst ook de plek aan waar haar blaas ongeveer zit. Zal mij niks verbazen als het een blaasontsteking blijkt te zijn -O-
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:07:35 #143
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145226976
Ben benieuwd Danic. Hoop dat het meevalt :*
pi_145227875
Danic, wat sneu, hopelijk valt het mee..
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:32:51 #145
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145228109
Hopelijk valt het mee Danic.
pi_145228906
Nou ja en nee. Ze heeft een flinke buikgriep. Als dit pas dag 1 is.....Ze heeft namelijk nauwelijks diarree en spuugt ook niet. Dacht dat dat erbij hoorde. Maar ik werd gewaarschuwd dat dat waarschijnlijk nog wel ging komen. We wachten het maar af.
Ze ligt nu met pcm op bed. Teiltje, handdoeken en schone pyjama liggen klaar. Dan hoeven we daar midden in de nacht niet naar te zoeken ;)
  zondag 5 oktober 2014 @ 19:51:36 #147
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145229058
Arme meid, dat het dan maar snel los mag komen, denk ik dan maar. Dan is de buikpijn waarschijnlijk ook stukken minder.

Beterschap
pi_145229070
Beterschap danic, wat ontzettend sneu ;( fijn dat je weet wat er is vertroetel haar maar lekker O+
pi_145229403
Dank jullie wel.
Ik voel me toch wel een muts dat ik met zoiets bij de hap kom :@ Maar het schaap kan niet meer lopen van de pijn.
Het is een enorme stuiterbal, maar ze heeft heel de dag op de bank gezet.
pi_145231427
Beterschap voor Eva. Dan kun je liever looglopen volgens mij dan zo'n buikpijn te hebben dat je niet meer kunt lopen. Hopelijk knapt ze snel weer op. Heb je iets van aquarius in huis mocht de buikgriep echt doorzetten en ze weigert te eten.

Wij waren vanmiddag bij mijn ouders en Ean zei tegen mijn moeder dat ze zelf naar huis wilde en later zei ze tegen mij ik wil even in bed liggen. half uur later sliep ze en ze was met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Ze voelde ook wat warm en zweterig aan. Uiteindelijk slapend naar beneden getild en toen werd ze wakker. Ze is al de hele week een beetje pieperig en hangerig ik gok dat haar ook iets dwars zit.

Alleen slaapt ze nu nog niet.
  zondag 5 oktober 2014 @ 20:54:57 #151
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145232696
Waarom zou je een muts zijn?? Voor hetzelfde geld heeft ze blinde darmontsteking of iets? Als ze amper kan lopen van de pijn, gelijk heb je hoor. (Anouk had geen pijn toen met die bult bij haar buik en toch ben ik naar de ha gegaan, dat klinkt dan toch veel suffer of niet?)
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:03:17 #152
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145233277
Beterschap voor E Danic. Wat jij beschrijft zou voor mij ook echt wel reden zijn om de hap te bellen En let wel, op basis van wat jij beschreef zagen zij ook aanleiding om haar even te zien he. Dus niet schuldig om voelen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 oktober 2014 @ 21:11:26 #153
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145233727
quote:
2s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:03 schreef Kyara het volgende:
Beterschap voor E Danic. Wat jij beschrijft zou voor mij ook echt wel reden zijn om de hap te bellen En let wel, op basis van wat jij beschreef zagen zij ook aanleiding om haar even te zien he. Dus niet schuldig om voelen.
Een HAP / HA , en zelfs de SEH, hebben liever dat je tien keer voor niets voor belt, dan dat je één keer niet belt en het dan fataal afloopt. Als je je zorgen maakt, of het bloed er nou uitspuit of niet, gewoon bellen.

zondag 5 oktober 2014 @ 21:12:10 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145233770
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:11 schreef DJMO het volgende:

[..]

Een HAP / HA , en zelfs de SEH, hebben liever dat je tien keer voor niets voor belt, dan dat je één keer niet belt en het dan fataal afloopt. Als je je zorgen maakt, of het bloed er nou uitspuit of niet, gewoon bellen.
:Y
pi_145235279
Ja dat is ook wel zo. Ik heb ooit op de hap de tip gekeken om de website www.thuisarts.nl te raadplegen. Dat is een betrouwbare site met goede informatie.
En daar stond ook dat ik moest bellen als buikpijn gecombineerd werd met koorts, niet meer kunnen lopen of harde buik. En dat had ze alledrie.

Ik hoop dat ze heter snel uit werkt.

Klinkt inderdaad Alsof er bij Ean wat aan het rommelen is ferrari_rood. Zeker als ze zelf wil slapen. Dat is voor mij wel een duidelijk teken bij Eva.
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:12:08 #156
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_145236989
Danic, ik had precies hetzelfde gedaan! En als je belt naar de HAP krijg je toch vanzelf te horen of ze willen dat je langs komt of niet. Beterschap voor de kleine dame
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_145239731
Hoe weten ze dat het een buikgriep is? Vind het heel logisch dat je naar de HAP gegaan bent hoor!

Bar, ik vraag me steeds af of het wel met peuterpuberteit te maken heeft...is het geen gedrag wat andere kinderen met een achterstand ook hebben? Heeft hij een vaste dokter bijv. die hier meer vanaf weet en jullie hier bij kan helpen?
pi_145240067
Geen idee troeta. Afgaande op mijn verhaal in combinatie met luisteren naar de darmen (waar veel gerommel te horen was) en dat kloppen op de vingers op de buik.
Ik hou het ook goed in de gaten.
Ik hoop dat het door ontlasting over gaat. Dat de spanning dan uit haar buik is.
pi_145240252
Ook gecheckt op wormen? Dat kan ook ontzettend pijnlijk zijn! Beterschap voor je meisje iig!
  zondag 5 oktober 2014 @ 23:23:41 #160
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145240268
Heeft ze dan geen drankje gekregen of iets?
Jordy heeft ook wel eens erge buikpijn gehad, en die kreeg toen een soort van vloeibaar medicijn van de HA. (kan t zo gauw niet vinden in de kast....Maar hij moest dat pakken, en dan ook nog paracetamol of ibrufen vloeibaar)

Beterschap iig!
pi_145244548
Ik heb haar ontlasting nagekeken en niks qua wormpjes kunnen ontdekken.

Wat voor drankje PE? Wat zou dat moeten doen?

De nacht is goed gegaan en er lijkt nu helemaal niks meer aan de hand. Ze rent zelfs weer door de kamer. Onderbouwt wel mijn gevoel dat het geen buikgriep is/was.
Maar misschien zat er iets klem in haar darmen wat vannacht lis is gekomen en moet ze straks ontzettend poepen. Ik hoop het. Anders wordt het weer een vraagteken....
pi_145244641
Kan het ook stress zijn danic ?
pi_145244670
Ja dat heb ik ook als optie in mijn achterhoofd. Maar waarvan dan?
We hebben wel veel gedaan deze vakantie, maar niks wat een kind niet aan zou kunnen. Rosalie hoor ik er bijvoorbeeld niet over. En het waren allemaal leuke dingen. En gedoseerd met rust momenten.

Tuurlijk hebben we het over poepen op de wc met haar en straks naar school gaan. Maar dat pushen we niet.
Maar het is een ongelooflijke binnenvetter dus wie weet.

Wel een heftige reactie dan hoor!
pi_145244722
Goed dat je het ook meeneemt in je overwegingen. Misschien is het geen oorzaak, maar verergert het de boel wel.
pi_145244742
Maar dan ook zo heftig dat je er niet meer van kon lopen?

En hoe groot was dan de stressfactor?

Ik kan me bij Eva nam goed indenken dat dit het is. Ze blijkt erg gevoelig te zijn, maar is niet echt een prater. Zoals ik van de week tegen familie al zei: eva is een denker, Rosalie een doener.

Maar misschien kan ik met jouw toelichting hier nog wat aanpassen in de manier van leven waardoor het voor haar prettiger is

(Mèn waar is die gebruiksaanwijzing als je hem zo hard nodig hebt :P )
pi_145245005
Misschien kun je met behulp van tekenen en poppetjes "praten" over wat haar dwars zit. Dat je "school" of "zindelijkheid" naspeelt. Misschien dat je er zo achter komt wat haar dwars zit ? Ik roep maar wat , ben geen dokter.

massage kan ook heel goed helpen
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:53:46 #167
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145248910
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 23:09 schreef Troeta het volgende:
Hoe weten ze dat het een buikgriep is? Vind het heel logisch dat je naar de HAP gegaan bent hoor!

Bar, ik vraag me steeds af of het wel met peuterpuberteit te maken heeft...is het geen gedrag wat andere kinderen met een achterstand ook hebben? Heeft hij een vaste dokter bijv. die hier meer vanaf weet en jullie hier bij kan helpen?
Roy heeft een vaste dokter ;) hij zit op een orthopedagogisch dagverblijf waar hij kan blijven tot zijn 16de.
De leidsters daar en de orthopedagoog weten het ook momenteel niet.
We gaan wel een aanvraag doen voor weekendopvang, dan als het goed gekeurd word en er plek is, dan gaat hij om de 14 dagen een zaterdag ook naar de opvang.
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:09:52 #168
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145249430

ze was tv aan t kijken :')

En net hebben we samen een cake gebakken, dat vroeg ze O+
  maandag 6 oktober 2014 @ 13:59:28 #169
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145252570
leuke foto PE O+
pi_145253228
Bar, heb het misschien ooit gemist, maar wat is er met Roy ?
PE: wat wordt ze groot O+
pi_145256712
Ze ziet er lekker eigenwijs uit Pe!

Bar, hij krijgt ook wel de volle laag, geestelijk de peuterpuberteit, maar met een lichaam dat al meer kan. Normaal kunnen is die fase al moeilijk, maar helemaal als het zo a-synchroon gaat.. Succes!

Danic, ik was ook gegaan hoor. Liever een keer teveel dan een keer te weinig.
Chris had ook vaak last van onrust. Zelfs 2 kdv dagen achter elkaar waren moeilijk. En een weekend bij mijn ouders, wat we zo'n 10 keer per jaar deden, was standaard tot dinsdag pet. En dan heb je het over bekende dingen.. Hier bleek het een kwestie van voorbereiden, praten, uitleggen en gelukkig kon hij al jong zijn gevoelens benoemen. Dan kun je erop inspelen. Maar tot hij het uit kon leggen was hij vooral qua gedrag van de leg. Dus tot een jaar of 3,5/4. En vaak misselijk(zonder spugen). Dat laatste heeft hij nog bij spanning. Het hoort er gewoon bij. Het was als baby al zo, en nu nog. We hebben er niet veel om gelaten, maar wel altijd goed opgelet dat we echt rustdagen hadden.
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:12:45 #172
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145257392
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 14:19 schreef kleinzusje het volgende:
Bar, heb het misschien ooit gemist, maar wat is er met Roy ?
PE: wat wordt ze groot O+
Roy heeft rond de 1,5jr een herpes bacterie in zijn hersenen gekregen. Waardoor hij epilepsie ontwikkelde en een ontwikkelingsachterstand ontwikkelde. En daardoor nu verstandelijk gehandicapt is.
Hij kan nog niet praten buiten papa en mama.
Hij is al 5 jaar maar verstandelijk 2jr.
pi_145296430
Daar ging ze dan vanmorgen. Rugzakje om met daarin een trommeltje met druiven en wat tomaatjes. Want daar had ze zin in. In dr peppa big beker limonade.
Toen we gingen zwaaide ze nog even. Daaag mama.
Toen we dr op haalden rende ze naar ons toe. Boos, want het was zo leuk. Ze wilde de middag weer. En dr juf had gezegd dat ze morgen weer kwam.
Nu zit ze met rode wangetjes op de bank.

Mijn meisje wordt groot <3
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:55:10 #174
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145299219
Lief olivia!!

:@ wij vonden Roy zo lief en naar Roy's maatstaven rustig. Hij komt bij me zitten en denk jongen wat ben je warm... Ga ik eens meten 39, 7 koorts ;(

Danic hoe gaat het met jou dochter?

[ Bericht 6% gewijzigd door _Bar_ op 07-10-2014 17:31:36 ]
pi_145303268
Ach wat lief Olivia. En fijn dat ze het naar haar zin heeft ^O^

Beterschap voor Roy.

Ik snap er niks van bij Eva. Het gaat goed met haar. Bijna te goed. Zoals jullie weten is het een matige eter en de laatste tijd helemaal.
Vanochtend at ze 2 boterhammen :o
een koek en een kleine krentenbol tussendoor en als lunch een boterham. Daarna naar de psz.
om 15.30 een fruitsmoothie en 2 droge bruine boterhammen :o (ze wilde geen beleg). Net een goed bord eten en een schaaltje vla (wat we zelden eten omdat ze nooit wil). En dan tussen de boterhammen en avondeten ook nog vragen om eten.

Zou ze zo'n buikpijn hebben gehad van een groeispurt? Dat zit toch meestal in de benen?
Lijkt bijna alsof ze een probleem had met haar darmen waardoor ze slecht at en dat dat met grof geweld zondag is 'opengebroken'

Ze is lief, druk en stuitert alsof ze wat heeft in te halen :D
pi_145304975
Danic, misschien heeft ze wel groeipijn inderdaad, kinderen zeggen vaak dat ze hoofd/buikpijn hebben, terwijl het ergens anders zit. Mijn oudste had het ook weleens in zijn rug, maar meestal wel benen inderdaad.
Misschien was de pijn tot zondag ook al zeurend en daardoor geen honger, en nu toch weer bijeten?

Bar, jammer dat het rustig zijn zo'n reden heeft ;)
Beterschap!

Fijn Olivia, goed begin van haar schooltijd.
pi_145317534
Conclusie danic: meisje is sterk en regelt het zelf ^O^
Olivia wat beschrijf je dat O+
Heftig van Roy ! En voor jullie wooowh :{ ^O^
pi_145320474
Ik hoop het kz. Ergens hebben we nog steeds het gevoel dat er iets niet klopt... :X
  woensdag 8 oktober 2014 @ 07:44:23 #179
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145320617
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 07:04 schreef danic het volgende:
Ik hoop het kz. Ergens hebben we nog steeds het gevoel dat er iets niet klopt... :X
als jullie het gevoel hebben er klopt iets niet,zou ik zeggen maak een afspraak bij de huisarts. Misschien komt er dan meer duidelijkheid.

ik duik samen met Roy terug in bed, na een nacht van 1,5 uur slaap,zijn we er aan toe. :O :z
pi_145322461
Nou denk dat het toch een groeispurt was.
Ik heb vrijdag voor haar een onesie gekocht die ze in de winkel heeft gepast. En is nu dus te klein :o

Straks maar maat 104 kopen 8)7
Andere bewaar ik wel voor zusje
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:21:03 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145323979
OMG Danic :o
In 5 dagen van passend naar te klein? :o
En je hebt m niet te heet gewassen/gedroogd? ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145324130
Ik had hem nog niet gewassen :')
en volgens mijn vriend is hij echt hoogwater.
Ik heb haar in de winkel zelfs nog laten rennen om zeker te weten dat hij niet omhoog kroop.
pi_145324351
Wow danic! :o Ik kan me voorstellen dat zo'n groeispurt wel pijnlijk is :X.

Olivia, wat fijn dat ze het zo naar haar zin heeft gehad!

Bar, wat gaan jullie toch door een heftige periode. Roy leert ook heel veel, dat heeft vast ook een weerslag op zijn gedrag. Maar ik hoop dat jullie snel wat meer rust vinden :*.

Hier gaat alles goed! Peuter is wel in een aanhankelijke periode en plots bang voor van alles. Dat is wel even wennen :D. Gister waren we samen in de supermarkt en ik had al gezegd dat we naar de kassa gingen omdat we klaar waren. Sta ik nog even te treuzelen voor het vak met de chocolade O-), zegt hij: "Nee mama, hebben we niet nodig, gaan naar huis!" _O- Hij had natuurlijk wel een punt :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:39:01 #184
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145324426
phaidra _O- hahaha

Wow Danic :o Het kan maar snel gaan ineens 8-)
  donderdag 9 oktober 2014 @ 08:42:39 #185
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145354676
Er hangt toch geen maximum aan de hoeveelheid fruit dat je eet?

Roy wilt al even smorgens maar slecht tot niet eten. Brood of pap wilt hij niet.
sinds gisteren ben ik fruit gaan geven. Maar dat is bovenop het fruit wat hij al over de dag verspreid krijgt.
Maar hij eet dit wel.
(Roy moet door zijn medicijnen even er wat bij eten)

Roy houd niet van snoep en koek. Als je rozijnen niet meetelt. In plaats daarvan geef ik fruit dat vind hij heerlijk ;)
pi_145354823
Fruit bevat veel suiker. Dat kan je tegenhouden, maar als het alternatief is niks eten, zou ik t wel weten.
Bovendien zit in spul als brood en pasta ook veel koolhydraten, ook suiker.

Ik moest gister wel even grinniken. Mijn weinigprater trok opeens aan mijn oren en zei tring tring. Kijkt ze me daarna verwachtingsvol aan en roept oorbel!
pi_145355080
hahaha Vanyel :D grapjas O+

Bar als dat het enige is wat Roy op zo'n moment eet en hij moet iets eten bij zijn medicijnen dan zou ik ook voor fruit kiezen als hij dat wel eet. Wat Vanyel zegt, in fruit zit veel suiker dus je kunt er wel teveel van geven maar volgens mij heb je het dan wel echt over heel veel. En bovendien als hij in plaats van een boterham een appel eet dan lijkt me dat het wel meevalt allemaal.

Danic :* wat fijn dat het goed gaat. Mijn oudste at meestal zo veel vlak voor een groeispurt, alsof het een soort opladen vooraf was :D Kinderen schijnen vaker aan te geven dat ze buikpijn hebben omdat ze de pijn nog niet goed kunnen localiseren. Wie weet was het idd groeipijn die ze als buikpijn aangeduid heeft? Ik denk wel dat je er goed aan gedaan hebt langs de HAP te gaan.

Hier gaat t goed met de jongste. Ze kletst de oren van mn hoofd, is overduidelijk toe aan school en ze knutselt zo graag O+ en dat doet ze best goed! Oh en ze is echt heel hardnekkig linkshandig, zo grappig om te zien :D mijn kleine eigenwijs, nu al tegen de geldende normen in ;)
  donderdag 9 oktober 2014 @ 10:09:44 #188
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145356249
Ik heb het al eens bij de apotheek gevraagd maar die kwamen niet met een passende oplossing.

extra vitaminen het word weer herfst en winter. Alleen die op olie basis staat niet bij dat als je kind ouder is dan 5 hoeveel je dan kan geven...

de zogenaamde "snoep" varianten vind Roy niks aan die eet hij ook echt niet.

nu moeten we half oktober naar de ka wil het daar ook nog eens vragen.
want het kan toch niet zo zijn dat er geen druppels meer gegeven kunnen worden ivm de leeftijd... Ik wil alleen weten hoeveel je dan moet geven.

met de zieke gaat het goed,hij staat te springen op de bank :')
vanmiddag komen ze langs voor het bed, kan Roy mooi een demonstratie geven hoe klim je uit je bed ;) :7
pi_145358993
Misschien kun je kijken hoe de verhoudingen zijn van die vitamines, in de druppels en zo'n pilletje. En anders zou ik voor nu die 3/4 jaars dosis geven. Zoveel verschil zit er denk ik niet in op deze leeftijd.

Fruit geeft veel suiker inderdaad. Maar in ieder geval met nog vezels en vitamines erbij. Dan vult net ook langer.
En iets als yoghurt als ontbijt, met evt fruit erin?

Daan zat net achterin de auto. "Ikke wil geen smurfenmuziek, ik wil hekje muziek"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P
pi_145359182
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:15 schreef mignonne het volgende:
Hier gaat t goed met de jongste. Ze kletst de oren van mn hoofd, is overduidelijk toe aan school en ze knutselt zo graag O+ en dat doet ze best goed! Oh en ze is echt heel hardnekkig linkshandig, zo grappig om te zien :D mijn kleine eigenwijs, nu al tegen de geldende normen in ;)
Ik heb gister nog maar eens geprobeerd om te playmaisen. Wij bieden normaal niks knutseligs aan en dat vond ik een beetje zielig.
Tig stukjes werden samen een dikke samengeperste berg, zodat ze het schaap dat ik maakte in die 'hooiberg' kon pletten. Daar bleef het bij tot ze smeekte of ze weer mocht spelen.
Ze mist t geloof ik niet echt.

Hekje muziek? Wat probeert ie met hekje te zeggen, ik kan er niks van maken?
pi_145359359
Herriemuziek, de favo cd van papa en Chris met allerlei muziekbank de offspring, Nirvana, greenday etc
pi_145359785
Dat verklaart :D
De mijne houdt van Pink. Kost wat moeite, maar dan heb je ook wat.
pi_145359897
Dit liedje wat gisteren favoriet

Doe mij maar herrie dan;)
pi_145360165
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:05 schreef Vanyel het volgende:
Dat verklaart :D
De mijne houdt van Pink. Kost wat moeite, maar dan heb je ook wat.
:D zingt ze ook mee?

Mijn jongste zingt dus mee met frozen :') vreselijk hahahaha
en de japanse meuk van papa ;( oor-aids. Maar goed.

Momenteel zijn ze helemaal wild van deze :')
met dank aan wreck it ralph ook.
pi_145360294
Ik ben thuis overigens vooral van het tekenen en schilderen. De gastouder is echt van het fröbelen. Een schaap knutselen met wattenbolletjes, een trui maken met reepjes wol op een uitgeknipte trui op karton en nu heeft ze weer een boom geknutseld van een geverfd wc rolletje en een groen rondje erin gestoken met daarop geplakt zelf geknipte "blaadjes". Haske leuk, je moet er maar opkomen :D

Ik heb laatst halloween aankleding met ze geknutseld dat vond ze erg leuk. Wel serieuze bizz though.
SPOILER
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:23:01 #196
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145360336
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 08:42 schreef _Bar_ het volgende:
Er hangt toch geen maximum aan de hoeveelheid fruit dat je eet?
Roy wilt al even smorgens maar slecht tot niet eten. Brood of pap wilt hij niet.
sinds gisteren ben ik fruit gaan geven. Maar dat is bovenop het fruit wat hij al over de dag verspreid krijgt.
Maar hij eet dit wel.
(Roy moet door zijn medicijnen even er wat bij eten)
Roy houd niet van snoep en koek. Als je rozijnen niet meetelt. In plaats daarvan geef ik fruit dat vind hij heerlijk ;)
Rayen (bijna 3) zit nu ook in die "periode". Wil 's ochtends geen brood want getverderrie ;)
Rolletje worst gaat er nog wel in, maar verder ook veel fruit, peer, druiven, appel.
Tsja ik denk dan maar beter iets dan niets.

Trouwens wat een lastige periode is dat zeg, als hij geen middagslaapje meer wil doen.
Aangezien ik mijn vriend elke dag moet ophalen, moet Rayen mee in de auto en valt dan natuurlijk geheid in een diepe slaap zonder middagslaapje.
Komt het avondeten ook niet ten goede. :N En zijn humeur ook niet :+ Soms laat ik hem nog even slapen in de auto maar soms maak ik hem gelijk wakker als we weer thuis zijn.
Het eindresultaat is hetzelfde, dus geen succes.
Rayen 2½ jaar!
pi_145360675
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:21 schreef mignonne het volgende:
Ik ben thuis overigens vooral van het tekenen en schilderen. De gastouder is echt van het fröbelen. Een schaap knutselen met wattenbolletjes, een trui maken met reepjes wol op een uitgeknipte trui op karton en nu heeft ze weer een boom geknutseld van een geverfd wc rolletje en een groen rondje erin gestoken met daarop geplakt zelf geknipte "blaadjes". Haske leuk, je moet er maar opkomen :D
Ik heb laatst halloween aankleding met ze geknutseld dat vond ze erg leuk. Wel serieuze bizz though.
SPOILER
O+
Die van mij vind ik nog veel meer baby, maar das misschien omdat daar een spekje meer op zit.
pi_145360875
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:23 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Rayen (bijna 3) zit nu ook in die "periode". Wil 's ochtends geen brood want getverderrie ;)
Rolletje worst gaat er nog wel in, maar verder ook veel fruit, peer, druiven, appel.
Tsja ik denk dan maar beter iets dan niets.

Trouwens wat een lastige periode is dat zeg, als hij geen middagslaapje meer wil doen.
Aangezien ik mijn vriend elke dag moet ophalen, moet Rayen mee in de auto en valt dan natuurlijk geheid in een diepe slaap zonder middagslaapje.
Komt het avondeten ook niet ten goede. :N En zijn humeur ook niet :+ Soms laat ik hem nog even slapen in de auto maar soms maak ik hem gelijk wakker als we weer thuis zijn.
Het eindresultaat is hetzelfde, dus geen succes.
TJ, hoe laat is dat dan?
Daan slaapt al een poos niet meer in de middag. Maar soms stort hij toch nog rond half 6/6 uur in op de bank(als ik sta te koken). Meestal krijgen we hem dan toch niet fatsoenlijk wakker. Dan tillen we hem naar boven en horen hem niet tot 7 uur de volgende ochtend.. Dan slaat hij wel zijn avondeten over, maar dat haalt hij wel in de dag erna..
  donderdag 9 oktober 2014 @ 12:51:03 #199
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145361132
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 12:41 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
TJ, hoe laat is dat dan?
Daan slaapt al een poos niet meer in de middag. Maar soms stort hij toch nog rond half 6/6 uur in op de bank(als ik sta te koken). Meestal krijgen we hem dan toch niet fatsoenlijk wakker. Dan tillen we hem naar boven en horen hem niet tot 7 uur de volgende ochtend.. Dan slaat hij wel zijn avondeten over, maar dat haalt hij wel in de dag erna..
Ja rond half vijf, kwart voor 5. Lastige tijd ook om iemand op te halen.
We moeten dan in totaal, heen en terug, een dik half uur rijden.
Soms om vier uur zegt hij "ik ben moe" maar ja dan is het dus te laat om hem nog naar bed te doen.
Ik dacht dat kinderen hun middagslaapje langzamerhand lieten vallen, dus nog af en toe 's middags wel slapen.
Maar het lijkt hier dat hij ineens niet meer wil. Soms leg ik hem 's middags wel op bed maar dit is dan onder groot protest en een half uur roepen.
Dan slaapt hij zo'n drie kwartier of 1 uur max. Dus soms vraag ik me af of ik hem niet beter op kan houden.
Mocht hij slaap tekort komen dat hij dat dan wel gaat inhalen of zo :? :+
Rayen 2½ jaar!
pi_145362266
Zo tegen vijfen is ook echt te vroeg voor de nacht inderdaad.
Misschien iets zoets voor het weggaan, dat hij wat energie heeft en niet zo weg dut? Of harde muziek aan(al slaapt Daan daar juist goed bij)?

Mijn oudste had ook een dwarse periode, maar hij had het echt nodig. Die heb ik wel laten brullen. Of hij nou om half 2 een half uur brult, of van 16:00 tot 19:00jengelig en huilerig. Hij is na een week of 3 ook weer gewoon gaan slapen. Of hij lag lekker chill een uurtje te babbelen.
Daan kan prima zonder. Heeft hij ook zelf geregeld. De ene dag viel hij Adam in slaap, de andere dag lag hij een uurtje te babbelen. En dat babbelen gebeurde steeds vaker.
Alleen in de middag na peuterspeelzaal gaat het het vaakst mis. Maar dat is hier net de dag dat we om half 5 al warm eten voor het zwemmen van de oudste. Dus dan is het minder erg als hij om 6 uur al slaapt..
pi_145362330
TJ wil hij niet rond 13-14 nog even liggen?

Ze wil hier bijna geen brood in de ochtend. Wel Brinta/Havermout! verder is ze dol op appels en peren en heel af en toe een banaan.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 13:47:46 #202
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145362916
Aargh... Niet willen slapen S middags klinkt bekend :X Ik vind dat echt heel lastig omdat ik hem niet wil, laat staan kan dwingen om gegaan slapen, maar hij het zonder slaapje eigenlijk niet red, uiteindelijk oververmoeid naar bed gaat en daardoor 's nachts ook onrustig is. Ik hoop maar dat deze fase snel voorbij is.
Oude (on)bekende.
pi_145363223
Voor de tv installeren rond een uur of 14 in de hoop dat hij toch eventjes in slaap kan vallen? of werkt dat niet?
  donderdag 9 oktober 2014 @ 14:05:49 #204
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145363483
Ik laat Cristel altijd slapen op de bank 's middags. Soms wil ze wel, soms niet....Net gaf ze zelf aan dat ze moe was, ze gaat dus op de bank liggen en slaapt binnen 5 minuten...
  donderdag 9 oktober 2014 @ 14:06:55 #205
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145363516
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:57 schreef bitterend het volgende:
Voor de tv installeren rond een uur of 14 in de hoop dat hij toch eventjes in slaap kan vallen? of werkt dat niet?
Ja, dat werkt soms, godzijdank :@ Zo lastig, hij wil zo graag groot zijn maar is stiekem nog zo klein...
Oude (on)bekende.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 14:11:51 #206
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145363661
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Misschien kun je kijken hoe de verhoudingen zijn van die vitamines, in de druppels en zo'n pilletje. En anders zou ik voor nu die 3/4 jaars dosis geven. Zoveel verschil zit er denk ik niet in op deze leeftijd.
Fruit geeft veel suiker inderdaad. Maar in ieder geval met nog vezels en vitamines erbij. Dan vult net ook langer.
En iets als yoghurt als ontbijt, met evt fruit erin?
Daan zat net achterin de auto. "Ikke wil geen smurfenmuziek, ik wil hekje muziek"
SPOILER
hehehe leuk :D

yoghurt met stukjes daar gruwelt Roy van :P Nee ik laat het maar even zo. vanmorgen was het een banaan, gister een peer. smiddags eet hij wel weer normaal brood 3 boterhammen ^O^
  donderdag 9 oktober 2014 @ 15:43:33 #207
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145366030
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 13:29 schreef bitterend het volgende:
TJ wil hij niet rond 13-14 nog even liggen?
Ze wil hier bijna geen brood in de ochtend. Wel Brinta/Havermout! verder is ze dol op appels en peren en heel af en toe een banaan.
Nou laat ik het zo zeggen, hij wil eigenlijk nooit niet gaan liggen _O-
Meestal probeer ik het wel, maar "proberen" gaat in je nadeel werken, want dan denkt hij dat hij iedere keer eruit mag ;s middags.
Dus daar heb ik al van geleerd. :@
Als ik denk dat hij een middagslaapje echt nodig heeft leg ik hem op bed en haal ik hem er pas een uur nadien uit of hij nou slaapt of niet.
Klinkt een beetje hard als ik het zo overlees, maar rayen is een echte grenzenopzoeker en kan je helemaal inpalmen. Dus dat heeft hij wel nodig.

Maar vanmiddag ging hij dan toch slapen, 1 uur, en daarna bij mij nog op de bank een uur zitten "suffen".

Maar net zoals MevrMus zegt, soms als ik hem niet laat slapen of hij wil niet, dan tegen 7 uur heb ik een ADHD-er in huis en is hij 's avonds in bed helemaal overstuur.

Afijn blijft een lastige periode, voor de tv werkt hier niet op een heelllll enkele keer na.
Rayen 2½ jaar!
pi_145366294
Hier hebben we sinds een week of 2 juist weer een middagslaapje terug. Dot is zich, na een hele tijd stilstaan, plots weer heel erg aan het ontwikkelen. Dat kost blijkbaar energie, ze slaapt zeker 4 dagen in de week 2 a 3 uur weer. Best fijn voor haar moeder :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 9 oktober 2014 @ 16:09:28 #209
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145366713
mijn peuter ligt op dit moment ook te slapen 8-)

ook alleen maar uit zachte dwang omdat we vanavond naar Jong Oranje - Jong Portugal gaan kijken in het AFAS Stadion :D Normaal gaan ze hier om half zeven naar bed, maar dan begint de wedstrijd pas :') Dus dan maar van te voren slapen :Y :')

donderdag 9 oktober 2014 @ 16:15:17 #210
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145366882
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 15:43 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou laat ik het zo zeggen, hij wil eigenlijk nooit niet gaan liggen _O-
Meestal probeer ik het wel, maar "proberen" gaat in je nadeel werken, want dan denkt hij dat hij iedere keer eruit mag ;s middags.
Dus daar heb ik al van geleerd. :@
Als ik denk dat hij een middagslaapje echt nodig heeft leg ik hem op bed en haal ik hem er pas een uur nadien uit of hij nou slaapt of niet.
Klinkt een beetje hard als ik het zo overlees, maar rayen is een echte grenzenopzoeker en kan je helemaal inpalmen. Dus dat heeft hij wel nodig.

Maar vanmiddag ging hij dan toch slapen, 1 uur, en daarna bij mij nog op de bank een uur zitten "suffen".

Maar net zoals MevrMus zegt, soms als ik hem niet laat slapen of hij wil niet, dan tegen 7 uur heb ik een ADHD-er in huis en is hij 's avonds in bed helemaal overstuur.

Afijn blijft een lastige periode, voor de tv werkt hier niet op een heelllll enkele keer na.
Maar hier is het overdag juist zo dat hij hoe meer hem stimuleer om even te rusten (verkapte term voor slapen :+ ), hoe meer hij zich tegen zijn vermoeidheid verzet. Als ik zelf even ga lezen, opruimen, koken oid en het rusten helemaal loslaat is de kans veel groter dat het opeens stil is :s) Sinds ik het loslaat zegt hij soms ook weer dat hij moe is, terwijl hij eerder liever dood zou gaan dan dat toe te geven :')
Oude (on)bekende.
pi_145367031
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:15 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Maar hier is het overdag juist zo dat hij hoe meer hem stimuleer om even te rusten (verkapte term voor slapen :+ ), hoe meer hij zich tegen zijn vermoeidheid verzet. Als ik zelf even ga lezen, opruimen, koken oid en het rusten helemaal loslaat is de kans veel groter dat het opeens stil is :s) Sinds ik het loslaat zegt hij soms ook weer dat hij moe is, terwijl hij eerder liever dood zou gaan dan dat toe te geven :')
Precies zo met het potje!! hoe meer je nadruk op legt hoe meer ze het negeert en naast plast (of poept :X )
pi_145367161
Dat schattige obstinate peutergedrag. Wij aten van de week tom kha kai met rijst. Dat is best anders dan haar dagelijks voer en gezien een zware dag mocht Dot direct zeggen wat ze op haar boterham wilde. Soep en rijst stonden natuurlijk wel klaar. En ja hoor, na 2 boterhammen moest en zou ze hetzelfde, dus gingen de lepels rijst zo de soep in.
Blijft leuk.

Net als hoe meer we zeggen dat sambalkaas te scherp is voor kindjes, hoe meer ze het wil (en eet en niet klaagt, moet gezegd worden).
  donderdag 9 oktober 2014 @ 16:24:56 #213
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145367200
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:19 schreef bitterend het volgende:

[..]

Precies zo met het potje!! hoe meer je nadruk op legt hoe meer ze het negeert en naast plast (of poept :X )
Aargh, ook zo'n ding :') Ik vind het zo leuk, deze leeftijd. Maar dat stronteigenwijze van peuters... :X waarschijnlijk is meneer van mening dat moeders stronteigenwijs zijn }:|
Oude (on)bekende.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 21:23:29 #214
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145376879
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:09 schreef DJMO het volgende:
mijn peuter ligt op dit moment ook te slapen 8-)
ook alleen maar uit zachte dwang omdat we vanavond naar Jong Oranje - Jong Portugal gaan kijken in het AFAS Stadion :D Normaal gaan ze hier om half zeven naar bed, maar dan begint de wedstrijd pas :') Dus dan maar van te voren slapen :Y :')
Wat een leuke activiteit voor die boys :Y Zal vast ook veel indruk maken zo'n echte voetbalwedstrijd en het sfeertje eromheen natuurlijk.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 16:15 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Ah misschien moet ik dat maar ook eens gaan doen. En zit ik me teveel zorgen te maken van is hij straks niet oververmoeid en zo.
Gewoon gaan geloven dat een kind wel gaat slapen zodra hij het nodig vind. ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_145386693
Ik push bij ean het slapen ook niet. Wel parkeer ik haar even voir de tv. Ze mag dan kiezen of dat beneden is of in ons bed.

Voor de rest is ze de fase met alles onderweg vinden, op pakken en mooi vinden aan het inhalen. Alles moet meer naar huis. Laatst was ze met d'r vader weg en wilde ze paardenbloemen plukken. Oke zei hij maar maar eentje.

Hij moest zijn ogen dicht doen en ze bleef maar plukken.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:43:04 #216
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145387001
Oh, mijn peuter staat 's middags bij de deur dat hij wil slapen.

En s ochtends wil meneer zijn bed niet uit :')
Het lijkt wel een puber :X
pi_145387196
Oudste zou best wel eens overdag Willem slapen, maar ze mag niet meer. Ik weet dat ze dan in de avond niet gaat slapen. Ze heeft dan al geslapen. Ze mag dus met haar bed doeka op de bank en pakt zo wel wat rust. Slapen doet ze niet.
Ze was woensdag avond woest op me. " het is niet eerlijk, iedereen mag morgen naar school en ik niet. Ik wil ook naar school. Ik wil niet naar het kdv, dat is voor kleine kindjes. Ik ben al groot. "
het was gisteren ochtend ook het eerste wat ze weer herhaalde.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:33:11 #218
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145387990
Hmmm door de weeks als Roy op school zit dan slaapt hij niet.
maar in de weekenden slaapt hij met gemak nog 3uur smiddags.
En dan ook weer normale tijd naar bed. (tussen 18.00-18.30)
pi_145388018
Bij Jelle was het vanaf dat hij twee was ongeveer een gevecht voor het middagslaapje, hij wilde dan echt niet, maar als hij eenmaal sliep sliep hij ook zo drie uur. (Als ik terug denk was dat gevecht er trouwens al veel eerder). Incidenteel redde hij het ook wel zonder slaapje, als hij maar bezig gehouden werd, zodra hij zichzelf moest vermaken werd hij 'lastig' dan wist hij niet meer wat hij met zichzelf aan moest..

Vanaf 2,5 slaapt hij helemaal niet meer smiddags. Toen wilde hij echt niet meer en ik was ook zo klaar met dat gevecht elke middag, toen een paar dagen getest of dat dat goed ging (was met carnaval en zijn we s middags weg geweest en was hij dus bezig) en dat ging best heel goed.

Sowieso zal hij nooit toegeven dat hij moe is en naar bed wil. Ook s avonds niet :{ en heeel af en toe valt hij in de auto in slaap tijdens een lange rit (maar meestal blijft hij gewoon aan een stuk door kletsen O+ )

Als we s middags thuis zijn mag hij wel altijd even tv kijken, komt hij toch even tot rust (en kan mama ook even het huishouden doen)
pi_145407050
Hier wordt echt niet meer geslapen overdag :{w Ze wordt ook echt boos als ze wel 'moet'.

Oh, en kennen jullie dat verhaal van die slechtetende peuter die zondag op de hap zat ivm buikpijn?
Ze heeft woensdag inderdaad erg veel moeite gehad met haar ontlasting, dus dat zat zeker dwars....
Maar ze eet ineens (haar zusje ook trouwens, zit het in de lucht?) 1,5 á 2 boterhammen per maaltijd en 's avonds een flink bord avondeten.
Gisteren 2 zakjes knijpfruit, want volgens haar wilde zusje ook :P Maar die wilde dus niet, dus kon zij hem opeten. Slimmerd.

Maar ineens eten joh!
*O* mag dit voorlopig zo blijven?
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:26:23 #221
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145407419
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:43 schreef Kyara het volgende:
Oh, mijn peuter staat 's middags bij de deur dat hij wil slapen.
En s ochtends wil meneer zijn bed niet uit :')
Het lijkt wel een puber :X
Wat heb jij toch een lekker "slaapmormel" ;) Doe mij er ook zo één.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 10:33 schreef _Bar_ het volgende:
Hmmm door de weeks als Roy op school zit dan slaapt hij niet.
maar in de weekenden slaapt hij met gemak nog 3uur smiddags.
En dan ook weer normale tijd naar bed. (tussen 18.00-18.30)
Of zo ééntje ;) jee lekker zeg, heb je zelf ook effe rust.

Nou ik kan er alleen maar van dromen :+ haha
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 20:29:53 #222
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145407521
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 20:26 schreef TimeJumper het volgende:
Wat heb jij toch een lekker "slaapmormel" Doe mij er ook zo één.
Ja, alleen die andere 2 waren vanaf 6 uur wakker :( :O
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:24:32 #223
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145413152
Hier soms wel slapen in de middag soms niet. Maar dan valt ze vaak half 5 op de bank in slaap en word ze niet leuk wakker. Als we ergens zijn, dan red ze het wel.
Ze slaapt inmiddels wel wat vaker 's morgens tot 7 uur uit op mijn vrije dagen en in het weekend. Ik kijk dan ook enorm uit naar 26 oktober als de klok weer een uur terug gaat :( Gelukkig wel in de nacht dat we op de dag haar verjaardag vieren, dus wie weet valt het mee...

Fijn dat ze weer lekker eet Danic! *O*
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:25:45 #224
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145413223
En dus...nog maar 2 weken, dan is mijn baby gewoon alweer 3 :X
pi_145413289
Hier zijn ze beide voor 06:00 wakker :O
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:20:18 #226
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145415882
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 20:29 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, alleen die andere 2 waren vanaf 6 uur wakker :( :O
Uh da['s weer minder. Maar ik ken het helaas, Rayen wordt elke dag om 6 uur wakker, drinkt wat borstvoeding en slaapt dan gelukkig weer tot 7 uur.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 22:25 schreef Susie het volgende:
En dus...nog maar 2 weken, dan is mijn baby gewoon alweer 3 :X
Uh Susie :D schrikken he, wij volgen je dan een paar weken later.
Echt hoe snel die 3 jaar zijn gegaan :o
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:44:53 #227
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145416877
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 20:26 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Wat heb jij toch een lekker "slaapmormel" ;) Doe mij er ook zo één.

[..]

Of zo ééntje ;) jee lekker zeg, heb je zelf ook effe rust.

Nou ik kan er alleen maar van dromen :+ haha
Roy heeft dat ook echt nodig die slaap,anders dendert meneertje gewoon maar door :+
pi_145421365
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 23:20 schreef TimeJumper het volgende:
Uh da['s weer minder. Maar ik ken het helaas, Rayen wordt elke dag om 6 uur wakker, drinkt wat borstvoeding en slaapt dan gelukkig weer tot 7 uur.
Ja, dat is hier meestal ook zo (meestal wel iets vaker per nacht trouwens).
Maar wat ik maar wilde zeggen,. het lijkt zo fijn een goed slapende peuter en dat is ook wel zo. Maar vergeet niet dat er nog 2 kinderen zijn ;)
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:45:46 #229
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145421882
Wat je zegt TJ! Het gaat echt veel te snel allemaal.
pi_145427085
Wij zijn derde in de rij :o
pi_145427211
Gaat echt hard, al bijna 3 :o

duurt hier nog tot volgend jaar dus dat is nog lang niet.
pi_145428482
En als jullie allemaal bijna mogen, dan mag ik hier ook wel beginnen met een verlanglijstje ;)
pi_145431467
Die van mij wordt over 12 dagen 4
pi_145456226
Ean was weer om 05:45 wakker en wilde absoluut niet meer in haar eigen kamer blijven. Ik merk al de hele week dat ze eigenlijk heel moe is. Er hoeft met iets te gebeuren en standje luchtalarm gaat af. Ik heb haar in ons bed gelegd met de tv aan en ze is in slaap gevallen. Nu zal ze vanavond wel weer later gaan slapen en zo blijven we in de vicieuze cirkel. Ik vind het meer een lastige fase.

Gisteren ging ik met mijn vader de lichtjesroute fietsen. Ik vroeg nog toen we vertrokken jij hebt een fietspomp mee he? en je bandenplakspul? Ja dat had hij. Ergens zijn we weer verkeerd gefietst elk jaar wel rond dat punt maar goed scheelde een stukje van de 22km. Zegt hij mijn band is lek. Dus fiets op de kop en veel toeterende auto's en joelende jeugd verder was zijn band weer geplakt. 1,5km later ofzo band weer lek. Dus hij op mijn fiets naar de auto terug gefietst om die met imperial op te halen en ik ben een stukje gaan lopen en op het terras gaan zitten. Ik was zo snugger om geen tas en telefoon mee te nemen die moet ik de volgende keer toch maar mee nemen.

Kom ik thuis hoor ik ean huilen. Vriend ging kijken was in haar slaap ik zet mijn fiets in de garage en kom binnen en hoor haar weer huilen. Ze moest plassen ze bleef huilen tot ik haar weer in bed legde. Toen slaakte ze een diepe zucht en draaide zich om. Ik kan wel zeggen dat ze dus echt wel zindelijk is. Dit was de 3e nacht op rij dat ze 's avonds/'s nachts moest plassen.
pi_145459094
Dat is vroeg f_r!! en wat fijn dat ze al helemaal zindelijk is *O*

Hier soms wel soms niet op het potje...maar we maken ons niet druk om..
pi_145459324
Als mijnes 3 wordt, hebben we al een tweede kindje hier thuis :o! Dat duurt nog heeeeeel lang hoor!

Wat goed F_r! Wij hadden ook een mijlpaal, meneer wilde opeens plassen op het potje :o! Hij zat wel eens op het potje, maar wilde nooit zijn luier uit. Nu dus wel en hij heeft vervolgens wel 6 'plasjes' naar de wc gebracht om leeg te kiepen (met veel persen steeds 1-2 druppels, het leeggooien was toch wel het hoogtepunt :P). 1x was het ietsjes meer, dus ik vind dat het telt als eerste keer plassen op het potje *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145459380
Dat telt zeker *O* O+
pi_145459486
Dat telt zeker knap hoor.

Ean is al een tijdje zindelijk maar tot nu moest ze vooral 's morgens naar de wc. Maar het wordt kouder dus plast ze vaker.
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:00:57 #239
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145473202
Een *O* voor alle zindelijke kindjes . Hier ééntje die nog helemaal niet op het potje wil zitten, maar wel meld als hij een plasje in zijn luier heeft gedaan :{

Gisteren waren we al vroeg bij Ikea voor het ikea-ontbijt ;) daarna heeft rayen heeft de winkel rondgerend, want gewoon lopen zit er bij hem niet in ;)
Alle bedden even geprobeerd. Daarna thuis "meegeholpen" met de kast in elkaar aan het zetten.
En daarna was hij eigenlijk al flink uitgeput tegen een uur of vier.
Maar mijn vriend had storingsdienst en moest even langs zijn werk. Dus hup Rayen mee met zijn gereedschapskoffertje waarin hij nog extra batterijen en een paar schroeven in had gedaan.
"om papa's machine te maken" O+ :+ En zijn "bouwhelm" op O+
Hij was helemaal onder de indruk, zo onder de indruk dat hij ook niet in slaap viel in de auto, niet op de heenweg en ook niet op de terugweg.
Was een leuke drukke dag, hij sliep 's avonds gelijk.
Maar wel een beetje te vermoeiend misschien want vandaag was hij eigenlijk nog wel een beetje afgepeigerd.

Zo einde dagboek ;) maar op zo'n dag ben je verliefd op je eigen peuter O+ :@ :+
Rayen 2½ jaar!
pi_145473546
Wat leuk zo TJ O+

Ik ben ook elke dag verliefder op mijn peuter! we waren ook naar de Ikea en ze vond het geweldig..ook zo rustig wachten in de rij voor het eten! :o ik was zo trots! vroeger had ze geen geduld!
ook toen we zeiden dat we naar de kassa moesten voor dat ze met haar nieuwe garage mocht spelen vond ze het geen probleem! "kom mama eerst betalen!" :D O+
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:09:53 #241
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145473700
*O* voor de zindelijke peuters.
Hier ook een die niet op het potje wil en ook amper merkt als ie staat te plassen. Zindelijk worden lijkt dus nog wel even te duren.

Wat leuk TJ! Klinkt als een leuke dag!

Wat lief Bitterend!

O+ peuters O+
pi_145473814
We hebben boeken over plassen en poepen op het potje en die lees ik echt elke avond voor het naar bed gaan (op haar verzoek!) maar overdag meldt ze dat ze gaat poepen..als ik vraag wil je op het potje? zegt ze neeeee hoeft niet!!
:')
pi_145474149
Volgens mij voelt mijn peuter ook echt nog niet wanneer hij moet plassen. Poepen soms wel, maar vaker pas achteraf. Ik denk dat hij op het KDV het hele potjesgebeuren heeft opgepikt, want wij hebben het nooit over het leeggooien in de wc gehad, en dat was nou juist het leukste onderdeel :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:21:35 #244
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145474440
M weet precies waar een potje en de wc voor is. Maar de interesse is gewoon weg. Ik kan ook gewoon zelf (weer) alleen naar het toilet. Maar als ik het voorstel wil hij niet. En poep idd ook pas achteraf. Hoewel ik wel altijd aan hem zie als hij dat doet. Ik vroeg een keer of hij poep in de luier had. Zijn antwoord "nog niet klaar" :')
pi_145474516
:D :D
Ik kan ook eindelijk alleen naar de wc!!! *O*
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:26:14 #246
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145474734
:D

Fijn he, echt genieten zo'n eerste keer weer :D
  zondag 12 oktober 2014 @ 23:09:21 #247
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145477459
Iemand de tip om hoesten snachts wat te verminderen?
onze man hoest zijn eigen verloren snachts. Echt hoest buien.

hij krijgt als druppels om het hoesten tegen te gaan tustistin. Maar werkt nog niet echt goed.

morgen sowieso naar de arts. Hij knapt maar niet op koorts blijft. Veel moe. En enorm druk. En zichtbaar zich zelf in de weg zitten.en hoesten en zo dus snachts veel wakker.
pi_145481996
Ik wilde ook tussistin/tussikind aanraden. Maar als je toch naar de arts gaat zou ik het gewoon even aan hem vragen. Zeker omdat al zolang duurt. Kunnen ze even goed naar hem kijken.

Eva plast al heel lang op de wc. Pitje heeft zelfs een tijdje niet meer in de kamer gestaan. Ze ligt altijd zelf de brilverkleiner erop en regelt dat allemaal zelf. Maar als ze ergens is zonder brilverkleiner dan is dat oooh geen probleem.
Ze voelt donders goed aan als ze moet poepen en vraagt dan om een luier :') . Zodra ze klaar is kan hij weer uit.
Ik heb haar uitgelegde dat ze dat straks op school niet gaan doen en hoe ze dacht het dan op te lossen. Haar antwoord: 'maar dan ga ik het wel op de wc doen' }:|
pi_145482177
Zo deed oudste dat ook. Toen hebben we een klein doosje playmobil op de kast gezet, als jij op de wc poept mag je m hebben. Dat ging snel goed, na een paar doosjes werd t er. Iets groter doosje en die mocht ze als t een hele dag goed ging.
Doosjes waren de doosjes van 3 tot 5 euro.
pi_145482189
Bar, wij hebben siroop van dampo die wel goed lijkt te werken (en hij drinkt het graag). Thijmsiroop kan ook, dat mag vanaf 6 maanden, dampo vanaf 2 jaar (wat voor mij als leek klinkt alsof er in de dampo meer werkzame stoffen zitten, maar geen idee of dat ook echt zo is :+).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145482214
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 07:34 schreef olivia_321 het volgende:
Zo deed oudste dat ook. Toen hebben we een klein doosje playmobil op de kast gezet, als jij op de wc poept mag je m hebben. Dat ging snel goed, na een paar doosjes werd t er. Iets groter doosje en die mocht ze als t een hele dag goed ging.
Doosjes waren de doosjes van 3 tot 5 euro.
En als het niet de hele dag goed ging?
Make my day!
pi_145482343
Dan kreeg ze m niet. Volgende dag beter. Ze poepte niet in een luier maar in dr onderbroek . Ze leek er gewoon geen zin in te hebben. Met school in t vooruitzicht moesten we iets.
pi_145482392
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:03 schreef olivia_321 het volgende:
Dan kreeg ze m niet. Volgende dag beter. Ze poepte niet in een luier maar in dr onderbroek . Ze leek er gewoon geen zin in te hebben. Met school in t vooruitzicht moesten we iets.
En leerde ze het snel met deze methode?
Wat is dat dan hè, als het lijkt dat ze er gewoon geen zin in hebben. Vind dat altijd een vreemd iets. Toch iets van controle en macht voor het kind?
Make my day!
pi_145482429
Het kostte denk ik 5 kleine doosjes en 3 grotere. Toen had ze het door.
Ze was dus al bijna 4 hè?
pi_145482438
Ze was te druk met van alles. Had dr helemaal geen tijd voor.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 oktober 2014 @ 08:18:24 #256
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145482471
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 07:03 schreef danic het volgende:
Ik wilde ook tussistin/tussikind aanraden. Maar als je toch naar de arts gaat zou ik het gewoon even aan hem vragen. Zeker omdat al zolang duurt. Kunnen ze even goed naar hem kijken.
Eva plast al heel lang op de wc. Pitje heeft zelfs een tijdje niet meer in de kamer gestaan. Ze ligt altijd zelf de brilverkleiner erop en regelt dat allemaal zelf. Maar als ze ergens is zonder brilverkleiner dan is dat oooh geen probleem.
Ze voelt donders goed aan als ze moet poepen en vraagt dan om een luier :') . Zodra ze klaar is kan hij weer uit.
Ik heb haar uitgelegde dat ze dat straks op school niet gaan doen en hoe ze dacht het dan op te lossen. Haar antwoord: 'maar dan ga ik het wel op de wc doen' }:|
nou heb ik dat probleem nooit aan de hand gehad, maar wat gebeurt er als je zegt dat je per ongeluk de luiers bent vergeten te kopen en dan vraagt of ze voor deze keer een keer op de wc wil poepen??

pi_145482483
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:14 schreef olivia_321 het volgende:
Het kostte denk ik 5 kleine doosjes en 3 grotere. Toen had ze het door.
Ze was dus al bijna 4 hè?
Dus binnen een week ongeveer. Snel!
Ik vraag me overigens af hoe dat dan gaat op de kleuterschool als ze echt nog niet zinlijk zijn. Die kinderen moeten er ook zijn, denk ik?
Lijkt me erg rot voor het kind in kwestie. De medekleuters moeten dat ook ruiken.
Make my day!
  maandag 13 oktober 2014 @ 08:21:15 #258
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145482502
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:19 schreef agter het volgende:
[..]
Dus binnen een week ongeveer. Snel!
Ik vraag me overigens af hoe dat dan gaat op de kleuterschool als ze echt nog niet zinlijk zijn. Die kinderen moeten er ook zijn, denk ik? Wat dan...
vaak natte / vieze onderbroeken in een plasticje zakje mee naar huis krijgen en het kind een leenonderbroek en leenbroek aan.
pi_145482522
Bij een poep ongelukje zouden we gebeld worden om te komen verschonen. Er hadden al overleg gehad met kdv om later te starten met school en dan nog wat langer op het kdv te blijven
pi_145482536
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:21 schreef Marrije het volgende:

[..]

vaak natte / vieze onderbroeken in een plasticje zakje mee naar huis krijgen en het kind een leenonderbroek en leenbroek aan.
oh, dat lijkt me als ouder helemaal niet fijn. Een keertje kan natuurlijk gebeuren.
Denk je dat dat rot is voor het kind, of zitten die daar zelf niet zo mee?
Make my day!
pi_145482558
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:23 schreef olivia_321 het volgende:
Bij een poep ongelukje zouden we gebeld worden om te komen verschonen. Er hadden al overleg gehad met kdv om later te starten met school en dan nog wat langer op het kdv te blijven
Zo. Dat zou ik niet fijn vinden. Veel ouders werken beiden.
En dan laten ze dat kind de hele dag in vieze kleding lopen?
Make my day!
pi_145482662
Ze kunnen niet zo kinderen gaan verschonen op school. Ze hebben veel kinderen in de klas en 1 juf dr bij
pi_145482673
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:26 schreef agter het volgende:
[..]
Zo. Dat zou ik niet fijn vinden. Veel ouders werken beiden.
En dan laten ze dat kind de hele dag in vieze kleding lopen?
Maar het is ook niet fijn als een klas kinderen alleen gelaten moet worden omdat een kindje helemaal schoongepoetst moet worden.
Vervangende kleding kan een kleuter zelf aantrekken na een ongelukje. Een poepongelukje moet gewassen en schoongemaakt worden.
  maandag 13 oktober 2014 @ 08:46:55 #264
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145482769
Een keer een ongelukje kan natuurlijk gebeuren. Maar ik snap wel dat scholen als "eis" hebben dat kinderen in principe zindelijk zijn.

Maar goed, volgens mij plassen kleuters nog best wel van zenuwen in hun broek dus dat wordt vast erg leuk op "spannende dagen" :D
pi_145482840
Bij Chris had ik eens sticker blad op de wc gehangen. Na elke 3 stickers kreeg hij iets.
In het begin kreeg hij al een sticker als hij überhaupt op de wc durfde te zitten, later bij een boodschap. Hij was toen 3,5 en kreeg wat dingen als een kleurboek en ander klein spul van de action. Na 5 dagen plakte hij wel stickers, maar taalde niet meer maar de cadeautjes ;)

Kyara, Daan doet het ook niks, hij zegt niks, en als ik hem eens zonder luier laat lopen kijkt het verbaasd naar zijn natte voeten.. Maar geen haast, we hebben nog een dik jaar..

Hier op school wordt je gebeld bij een poepbroek. Bij een plasbroek doen de kindjes het omkleden grotendeels zelf, juf helpt alleen even snel bij het vieze spul uittrekken. Op school liggen genoeg reserve kleren dat juf aan het kind geeft om zich aan te kleden.
Bij poep mogen de ouders zelf komen poetsen. Dat kost teveel tijd en zit een klas te lang alleen.
  maandag 13 oktober 2014 @ 08:59:09 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_145482896
Ja hier exact zo DF. Maar idd, geen haast hoor. Hij is er duidelijk nog niet aan toe. Ook prima.

Stickers gaan hier (tzt) niet meer werken vrees ik, daarvoor is de waarde van een sticker teveel gedevalueerd. Het is hier inmiddels een soort routine dat M elke avond een sticker uitkiest om op zijn bus te plakken (niet als beloning oid maar door hem in het leven geroepen, eerst sticker en dan naar bed).
pi_145482975
En als ouders niet kunnen of 2 uur rijden weg zijn, laten ze het kind in vieze kleding rondlopen?
Vernederend.
Make my day!
pi_145483014
Dan moet je wat anders regelen. Lijkt mij niet meereden logisch.
Vandaar we keken of we het uit konden stellen.
pi_145483051
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:06 schreef agter het volgende:
En als ouders niet kunnen of 2 uur rijden weg zijn, laten ze het kind in vieze kleding rondlopen?
Vernederend.
er moet toch ook een tweede telefoonnummer zijn om te waarschuwen in geval van ziekte oid. Dit nummer zal dan ook gebeld kunnen worden om een poepongelukje te verschonen. Het laten lopen is niet als vernedering tov het kind bedoeld. De klas mag gewoon niet alleen gelaten worden. Incidenteel kan een juf natuurlijk wel verschonen, maar structureel moet er gewoon een regel zijn.
pi_145483546
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2014 08:46 schreef Kyara het volgende:
Een keer een ongelukje kan natuurlijk gebeuren. Maar ik snap wel dat scholen als "eis" hebben dat kinderen in principe zindelijk zijn.
Maar goed, volgens mij plassen kleuters nog best wel van zenuwen in hun broek dus dat wordt vast erg leuk op "spannende dagen" :D
"Eis" schrijf je. Anders kan je kind niet naar school?
Make my day!
pi_145483676
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:11 schreef Verida het volgende:
[..]
er moet toch ook een tweede telefoonnummer zijn om te waarschuwen in geval van ziekte oid. Dit nummer zal dan ook gebeld kunnen worden om een poepongelukje te verschonen. Het laten lopen is niet als vernedering tov het kind bedoeld. De klas mag gewoon niet alleen gelaten worden. Incidenteel kan een juf natuurlijk wel verschonen, maar structureel moet er gewoon een regel zijn.
Ik heb geen idee, heb nog geen schoolgaande kinderen. :)
Maar kan me zo voorstellen dat er genoeg kinderen zijn die op hun 4e niet volledig zindelijk zijn.
Die kunnen dus nog niet naar school, tenzij er een ouder/verzorger op korte afstand beschikbaar is.
Make my day!
pi_145483687
Jawel, maar dan moet je zelf komen verschonen.
pi_145483694
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:08 schreef olivia_321 het volgende:
Dan moet je wat anders regelen. Lijkt mij niet meereden logisch.
Vandaar we keken of we het uit konden stellen.
Ja, begrijp ik. Dat je het uit wilde stellen omdat ze nog niet goed zindelijk was.
Make my day!
pi_145483707
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:50 schreef olivia_321 het volgende:
Jawel, maar dan moet je zelf komen verschonen.
En anders dus schoolgaan uitstellen.
Correct?
Make my day!
  maandag 13 oktober 2014 @ 10:20:41 #275
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_145484253
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 23:09 schreef _Bar_ het volgende:
Iemand de tip om hoesten snachts wat te verminderen?
onze man hoest zijn eigen verloren snachts. Echt hoest buien.
hij krijgt als druppels om het hoesten tegen te gaan tustistin. Maar werkt nog niet echt goed.
morgen sowieso naar de arts. Hij knapt maar niet op koorts blijft. Veel moe. En enorm druk. En zichtbaar zich zelf in de weg zitten.en hoesten en zo dus snachts veel wakker.
Hier stoppen we met alle melkproducten tijdens verkoudheid hoest, bij Lientje. David krijgt natuurlijk nog gewoon borst.
Verder hoofdeinde omhoog, maar jouw ventje ligt volgens mij niet telkens op dezelfde plek te slapen. Heeft ie sowieso een kussen, wij hebben voor Lientje al een normaal kussen, alleen dan niet een heel hoog kussen, maar dat is wel veel prettiger.
En ik zou als ie er vaker/langdurig last van heeft overwegen om pufjes Ventolin te vragen voor de nacht, dat helpt gewoon heel goed.

En vooral neusspray gebruiken, nog eerder als Tussistin, goed sprayen, ook al is er niet zichtbaar snot, het helpt het slijm weghalen/houden, onze kinderarts zei, dat is echt altijd het belangrijkste, bij verkoudheid en/of hoest, want daarmee los je iets op ipv onderdrukken. ;)
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:03:23 #276
244125 laziness
pi_145485242
Wij hebben stickers geprobeerd. Dat werkte niet. Los gelaten direct toen.
Toen het plassen goed ging en poepen nog niet hebben we opnieuw stickers geprobeerd. Toen ging het wel.
Dit gaf voor mij aan dat hij er eerder niet aan toe was en nu wel.
Hij heeft er ook een mooi cadeau voor gekregen want het was echt een angst die hij moest overwinnen, dat op de wc poepen.

Hij wil nog wel eens het doen in de nachtluier, net voordat hij af gaat 's ochtends. Stiekemerd :D
Maar daar heb ik geen moeite mee. Als hij overdag moet gaat hij op de wc.
's Nachts zindelijk zie ik vanzelf wel wanneer dat gaat lukken. De hoeveelheid in de luier neemt af dus dat komt straks ook wel.
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:06:09 #277
244125 laziness
pi_145485309
Was hij niet over een paar maanden ook vier had ik geen stickers gepakt trouwens. Dan had ik het langer op zijn beloop gelaten nog.
pi_145485388
Wij hebben het met stickers geprobeerd, maar meneer deed harder zijn best als hij voor een geslaagd toiletbezoek een rozijntje kreeg... En nu vraagt hij daar soms nog wel naar, maar ook vaak niet.
pi_145485451
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:06 schreef agter het volgende:
Vernederend.
Als je kind ziek wordt moet je toch ook iemand hebben die er snel kan zijn?

En als een kind echt niet zindelijk is, is er soms in overleg wel iets te regelen.
Bij Chris in de klas was een jochie die er ook moeite mee had, hij had ook lichte gedragsproblemen. De juf had de problemen los nog wel kunnen hebben, tijd/aandacht gezien. Maar met beide werd het echt teveel en is er gekozen om het jochie naar speciaal onderwijs te doen (of een variant waar heel weinig kinderen in de klas zitten).
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:18:45 #280
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145485638
Midi is nu bijna 4 en nog niet zindelijk. Hij wil zo erg graag maar het lukt hem niet :(
31 oktober start hij met wennen.. -O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:29:10 #281
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145485929
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 10:20 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Hier stoppen we met alle melkproducten tijdens verkoudheid hoest, bij Lientje. David krijgt natuurlijk nog gewoon borst.
Verder hoofdeinde omhoog, maar jouw ventje ligt volgens mij niet telkens op dezelfde plek te slapen. Heeft ie sowieso een kussen, wij hebben voor Lientje al een normaal kussen, alleen dan niet een heel hoog kussen, maar dat is wel veel prettiger.
En ik zou als ie er vaker/langdurig last van heeft overwegen om pufjes Ventolin te vragen voor de nacht, dat helpt gewoon heel goed.

En vooral neusspray gebruiken, nog eerder als Tussistin, goed sprayen, ook al is er niet zichtbaar snot, het helpt het slijm weghalen/houden, onze kinderarts zei, dat is echt altijd het belangrijkste, bij verkoudheid en/of hoest, want daarmee los je iets op ipv onderdrukken. ;)
nee een kussen hebben we niet,hoofeinde kan in dit bed ook niet omhoog,en matras ligt los en die verbouwt ventje regelmatig(hij slaapt er met gemak onder) melkprodukten krijgt Roy al minimaal althans alleen wat nodig is.
neusspray gebruiken we al.

hij ligt nu weer in bed even de rust erin gegooid want hij werd zo giga druk. Toch gek hoe hoger de koorts hoe drukker ons ventje.
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 11:30:37 #282
5428 crew  miss_sly
pi_145485968
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:29 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
nee een kussen hebben we niet,hoofeinde kan in dit bed ook niet omhoog,en matras ligt los en die verbouwt ventje regelmatig(hij slaapt er met gemak onder) melkprodukten krijgt Roy al minimaal althans alleen wat nodig is.
neusspray gebruiken we al.
hij ligt nu weer in bed even de rust erin gegooid want hij werd zo giga druk. Toch gek hoe hoger de koorts hoe drukker ons ventje.
Een doorgesneden uit bij zijn bed leggen?

Ik kon gisteren ook weer niet slapen van het hoesten. Een uur liggen hoesten, toen toch maar een ui gehaald en binnen een kwartier sliep ik en geen last meer gehad van hoesten.
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:33:56 #283
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_145486084
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kon gisteren ook weer niet slapen van het hoesten. Een uur liggen hoesten, toen toch maar een ui gehaald en binnen een kwartier sliep ik en geen last meer gehad van hoesten.
die heb ik bij hoesten nog niet geprobeerd,maar kan ik zeker doen straks.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 oktober 2014 @ 11:36:16 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_145486160
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
werkt dat ook bij hoesten?? Toch maar eens naast m'n bed zetten dan, hoest me al een paar dagen m'n longen uit het lijf door verkoudheid. thnx voor de tip

Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 11:42:01 #285
5428 crew  miss_sly
pi_145486339
Het gaat erom dat alles open gaat door de geur van de ui. Helpt ook tegen hoesten, dus.
pi_145488401
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:11 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Als je kind ziek wordt moet je toch ook iemand hebben die er snel kan zijn?
En als een kind echt niet zindelijk is, is er soms in overleg wel iets te regelen.
Bij Chris in de klas was een jochie die er ook moeite mee had, hij had ook lichte gedragsproblemen. De juf had de problemen los nog wel kunnen hebben, tijd/aandacht gezien. Maar met beide werd het echt teveel en is er gekozen om het jochie naar speciaal onderwijs te doen (of een variant waar heel weinig kinderen in de klas zitten).
Dat vind ik niet het zelfde. Een kind wat ziek is of een kind wat 'gewoon' nog niet zindelijk is.
Een ziek kind overkomt je maximaal mss een paar keer per jaar (als het goed is). Dan stuur ik oma wel met een taxi.
Niet zindelijk betekent dat je daar dagelijks je kind kunt verschonen.

Ik denk dat ik het schoolgaan dan uit zou stellen, als het kind niet zindelijk is en je moet daar dagelijks langs om je kind te verschonen. Dat lijkt me nl heel vervelend voor je kind.
Make my day!
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:51:28 #287
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145488509
Een juf heeft al zo enorm veel te doen.
Ik vind het al heel wat dat er scholen zijn waar een niet zindelijk kind mag komen.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145488561
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:51 schreef Moppert het volgende:
Een juf heeft al zo enorm veel te doen.
Ik vind het al heel wat dat er scholen zijn waar een niet zindelijk kind mag komen.
Geen idee.
Ik las hier dat je dat dan zelf maar moest verschonen.. :)
Make my day!
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:54:30 #289
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145488612
Mijn zoon heeft nog 2 weken en anders ontdek ik vast wel hoe ze dat willen gaan doen bij hem op school. Maar ik vind het geen probleem dat hij dan nog even thuis is. Hij zelf wel denk ik.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 13 oktober 2014 @ 12:58:36 #290
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145488753
Zal je zien Moppert, is het binnen nu en 2 weken in ene voor elkaar ;)
pi_145488770
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:54 schreef Moppert het volgende:
Mijn zoon heeft nog 2 weken en anders ontdek ik vast wel hoe ze dat willen gaan doen bij hem op school. Maar ik vind het geen probleem dat hij dan nog even thuis is. Hij zelf wel denk ik.
Begrijp ik het dan goed dat iedere school hier andere regels over heeft?

[ Bericht 0% gewijzigd door agter op 13-10-2014 13:13:27 ]
Make my day!
  maandag 13 oktober 2014 @ 13:17:56 #292
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145489307
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:58 schreef Susie het volgende:
Zal je zien Moppert, is het binnen nu en 2 weken in ene voor elkaar ;)
Ik hoop het :D Ook voor hem.

quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:59 schreef agter het volgende:
[..]
Begrijp ik het dan goed dat iedere school hier andere regels over heeft?
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145489373
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:17 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik hoop het :D Ook voor hem.
[..]
Dank voor je antwoord!
Ja, lijkt me niet fijn. Vooral niet voor hem, als ie moet stoppen met school om zoiets kleins.
Make my day!
pi_145489775
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:19 schreef agter het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord!
Ja, lijkt me niet fijn. Vooral niet voor hem, als ie moet stoppen met school om zoiets kleins.
tja als je 25 kleuters in de klas hebt waarvan er 4 (bijv) nog poeponzindelijk zijn, moet je dus als juf misschien wel 4 keer (of meer) je andere kleuters in de klas alleen laten.
Ik zou dat, als ouder van een zindelijke kleuter, denk ik ook een probleem gaan vinden. Als juf moet je bij je klas blijven, het zijn wel 25 kleuters die toezicht nodig hebben.

Kijk een ziek kind wat incidenteel een keertje in zijn broek poept is natuurlijk wat anders, zo,n kind kun je natuurlijk als juf niet met een volgepoepte broek laten lopen.
pi_145490103
Eva is niet omkoopbaar. Er hangt een stickerlijst. Daarop zit 1 sticker (ietsiepietsie minibeetje maar hij telde) en een stempel die ze krijgt als ze het iig probeert.
3 stempels is een sticker.
Maar die hangt daar dus maar te staren.
Als ik ze niet zou kopen dan raakt ze in paniek en houdt ze het op.
Ze lijkt het echt eng te vinden.
Ach.....Eva heeft het vaak genoeg bewezen: ze regelt het zelf.
pi_145490420
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 12:47 schreef agter het volgende:

[..]

Dat vind ik niet het zelfde. Een kind wat ziek is of een kind wat 'gewoon' nog niet zindelijk is.
Een ziek kind overkomt je maximaal mss een paar keer per jaar (als het goed is). Dan stuur ik oma wel met een taxi.
Niet zindelijk betekent dat je daar dagelijks je kind kunt verschonen.

Ik denk dat ik het schoolgaan dan uit zou stellen, als het kind niet zindelijk is en je moet daar dagelijks langs om je kind te verschonen. Dat lijkt me nl heel vervelend voor je kind.
Nee, juist een incident als een ziek kind is iets eenmaligs. Zindelijkheid is dagelijks,misschien meerdere malen. Als je dan een kleuterklas elke keer alleen moet laten, is dat niet echt ideaal..
Het is gewoon niet anders met die volle klassen van tegenwoordig.
Maar sommige scholen doen er niet moeilijk over..
pi_145490622
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:52 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Nee, juist een incident als een ziek kind is iets eenmaligs. Zindelijkheid is dagelijks,misschien meerdere malen. Als je dan een kleuterklas elke keer alleen moet laten, is dat niet echt ideaal..
Het is gewoon niet anders met die volle klassen van tegenwoordig.
Maar sommige scholen doen er niet moeilijk over..
Ook niet alle scholen hebben 'maar' 1 leerkracht voor de klas staan. En ook zijn er scholen met meer personeel dan alleen leerkrachten.
Het heeft, denk ik, idd te maken met wegbezuinigd.
Make my day!
  maandag 13 oktober 2014 @ 14:18:30 #298
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145491343
Meer personeel dan alleen leraren valt ook vies tegen en zelfs dan hebben ze ook nog gewoon dingen te doen.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145491676
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 14:18 schreef Moppert het volgende:
Meer personeel dan alleen leraren valt ook vies tegen en zelfs dan hebben ze ook nog gewoon dingen te doen.
Dat mag ik wel hopen, ja.
Make my day!
  maandag 13 oktober 2014 @ 14:35:24 #300
244125 laziness
pi_145491989
Weg bezuinigd? Meer dan 1 leerkracht voor de klas? Dat was vroegah niet anders hoor.
Toen ik naar school ging 26 jaar geleden waren de regels niet anders dan nu. Moest je ook gewoon zindelijk zijn.
  maandag 13 oktober 2014 @ 14:35:40 #301
244125 laziness
pi_145491995
Dicht maar meteen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')