abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144895372
Wij hebben een peuterbed van mijn neefje :) Ik weet niet wat ik voor de meiden ga doen straks. Weet niet of 2 grote bedden in de kamer passen en voor een stapelbed vind ik ze dan nog wat jong. Misschien sloop ik de zijkanten wel uit het ledikant of zo. Of een twijfelaar voor samen O+
pi_144897677
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:27 schreef PureEvil het volgende:
Danic, altijd luisteren naar je onderbuikgevoel :*

Bar, herkenbaar van het dwingen en drammen. Hier nog zo een.... :/ Geen tips voor ook :(

Peuterbedje vind ik zo'n geldverspilling he....Duur bed, duur matras, en dan ook natuurlijk een speciale maat dekbed....Nah, niet aan mij besteed :) ze slaapt al een tijdje in het grote bed, meestal gaat dat goed, maar alleen in slaap komen wil niet lukken..
Nou ja, een bed van 160 cm zou ie theoretisch nog tot z'n 10de in kunnen. Voor die tijd vind ik het geld wel waard. En M's kamertje is te klein voor een bed van 80x200 en voor de grote kamer op zolder vins ik 'm nog te klein.

Samen in een twijfelaar is wel heel erg O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 25 september 2014 @ 18:04:10 #53
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144898494
Een peuterbed paste net op onze kamer. Met een eenpersoons zou de deur niet meer open kunnen. Keuze snel gemaakt :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_144901510
Hier een peuterbed. Oudste slaapt er in, maar krijgt ws binnenkort een 1 persoons bed.

De aftel kalender is gemaakt, volgende week naar de efteling en de week daarop gaat ze wennen op school. De kalender geeft dr best wat zekerheid. Elke avond strepen we een vakje door.
pi_144902489
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:27 schreef PureEvil het volgende:
Danic, altijd luisteren naar je onderbuikgevoel :*

Bar, herkenbaar van het dwingen en drammen. Hier nog zo een.... :/ Geen tips voor ook :(

Peuterbedje vind ik zo'n geldverspilling he....Duur bed, duur matras, en dan ook natuurlijk een speciale maat dekbed....Nah, niet aan mij besteed :) ze slaapt al een tijdje in het grote bed, meestal gaat dat goed, maar alleen in slaap komen wil niet lukken..
In ons peuterbed ligt een normaal dekbed. Voor een 2,5jarige vonden we een normaal bed nog te groot. Hier past ze nog wel een paar jaar in.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 26 september 2014 @ 10:54:22 #56
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144918427
Leuk Olivia naar de Efteling !

Hier nog een babybedje, ben nog op zoek naar een peuterbed (iets groters past niet in zijn kamer), maar heb nog niets leuks kunnen vinden.
En ik geloof nooit dat hij zelf blijft liggen als hij er zelf uit kan, dus dat word nog wat.

Aanstaande dinsdag gaan we voor de eerste keer naar ouder-peutergym. Volgens mij vind die dat wel leuk die klimgeit van me ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_144919492
Geen idee of dit topic de juiste plek is, maar ik was benieuwd hoe lang je moet doorgaan met het geven van vitamine D. Ik heb dit zo'n beetje vanaf de geboorte van mijn zoontje gedaan, maar hij is net 4 geworden. Wat doen jullie, doorgaan of stoppen?
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:37:27 #58
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144919663
Ik geef kauwvitamines waar het al in zit en die blijf ik geven.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_144923387
Hier ook kauwvitamines en ik blijf het ook gewoon geven.
pi_144924023
Kauwvitamines, dat is ook een goed idee! Ik geef druppels van Bonusan (smaakt naar olijfolie, maar mijn zoontje vindt het lekker ...) en dat is puur vitamine D, ik heb eigenlijk nooit gedacht aan multivitamines.

Iemand ervaring met wat het CB aanraadt na 4 jaar?
  vrijdag 26 september 2014 @ 14:39:45 #61
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144924425
Volgens mij vit D tot 4 jaar.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:04:57 #62
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144925278
Oeiiiiii :@ ik ben het al weken vergeten :@
Nou goede reminder dan, hij speelt wel elke dag buiten misschien scheelt dat nog.
Rayen 2½ jaar!
pi_144925847
Wij hebben, sinds hij 3 is, ook een 1-persoons bed, maar omdat er heel veel knuffels aan het voeteinde liggen en ik een extra deken tegen de muur heb opgerold liggen ( mijn zoontje ging altijd het hoofd stoten) lijkt het niet zo groot. Een beetje stom is wel dat er geen plank in kan tegen het uitvallen, eerst had ik het voedingskussen onder het bedlaken en nu zo een zwemnoodle en ook nog een stoel ervoor. Hij is één keer uitgevallen, maar dat liep gelukkig goed af. Vervelend vind ik wel dat hij zich af en toe behoorlijk draait en dan niet meer onder de deken ligt, hij heeft dus nu altijd en warme pyjama aan en sokken. Ik dacht dat hij vanuit het grote bed eventueel zelfs naar toilet zou gaan, maar dat durft hij niet. De eerste weken heb ik hem 's nachts nog een keertje wakker gemaakt om te plassen, maar sinds enkele weken doe ik dat niet meer, heel af en toe gaat hij dan heel hard roepen als hij moet plassen en meestal ben ik er snel genoeg bij.

Laatst las ik ergens een berichtje , volgens mij in de nieuwsbrief van Kassa, dat er misschien te veel vitamines in de kindervitamines zitten, en dat de de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid gebaseerd is op volwassenen.
pi_144927891
Zoë heeft een peuterbed. Eigenlijk voor jan lul want ze slaapt nog bij ons en slaapt nu voor de derde keer dat het bedje er staat in het bedje. Gewoon een dutje. Doet ze ook niet vaak en al helemaal niet in haar eigen bedje.

Ik heb een vraag. Zoë wil graag leren lezen. Maar hoe pak ik zoiets aan? Ik weet echt even niet waar te beginnen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_144928888
" Multivitaminepillen voor kinderen bevatten veel meer vitamines dan wat ze dagelijks nodig hebben. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond naar 15 potjes kindervitamines. De Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH) die op de etiketten staat, slaat op volwassenen en niet op kinderen. Een teveel aan vitamines kan in sommige gevallen gevaarlijk zijn. De Consumentenbond pleit bij het ministerie van Volksgezondheid voor aanpassing van de regels voor etiketten.

Onderzoek
De Consumentenbond bekeek de etiketten van 15 multivitamines voor kinderen vanaf 3 jaar. Daaruit blijkt dat er vaak onnodig veel vitamines in zitten. Hoewel de meeste kinderen helemaal geen tekort hebben aan vitamines, nemen ouders vaak toch het zekere voor het onzekere. De gedachte 'baat het niet, dan schaadt het niet', gaat echter niet op; te veel vitamine A of foliumzuur uit vitaminepillen kan schadelijk zijn voor kinderen. De gummies van Optimax en Roter bevatten bijvoorbeeld ruim 200% van de aanbevolen hoeveelheid foliumzuur (vitamine B11) voor kinderen tot en met 3 jaar. Daarmee zitten ze op de maximumgrens van wat nog veilig is. Een hogere dosering kan schadelijk zijn voor het zenuwstelsel. Met vitamine D, een vitamine die kinderen tot 4 jaar juist extra nodig hebben, zijn fabrikanten minder scheutig. In diverse producten zit slechts 5 microgram, terwijl de Gezondheidsraad 10 microgram adviseert om botproblemen te voorkomen.

Rekenmachine
Fabrikanten houden zich met de etiketten wel aan de huidige regels. Het is namelijk verplicht om te refereren aan de behoefte voor volwassenen. Echter, de ADH voor jonge kinderen ligt vaak de helft lager. Bart Combee, directeur Consumentenbond: "Als een product speciaal bedoeld is voor kinderen, moet er ook rekening worden gehouden met de voedingsadviezen voor kinderen. Je kunt niet van ouders verwachten dat ze zelf met de rekenmachine aan de slag gaan." Alleen Davitamon vermeldt op de verpakking dat de ADH is afgestemd op volwassenen. De Consumentenbond vraagt het ministerie voor alle vitamines een referentiewaarde voor kinderen vast te stellen."

http://kassa.vara.nl/actu(...)rvitamines-erg-hoog/

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 27-09-2014 01:42:51 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 26 september 2014 @ 17:13:16 #66
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144929027
ik geef zelfs geen vitamine d. Genoeg en gevarieerd eten én genoeg buiten zijn vind ik wel voldoende.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_144929075
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:35 schreef Tally het volgende:
Zoë heeft een peuterbed. Eigenlijk voor jan lul want ze slaapt nog bij ons en slaapt nu voor de derde keer dat het bedje er staat in het bedje. Gewoon een dutje. Doet ze ook niet vaak en al helemaal niet in haar eigen bedje.

Ik heb een vraag. Zoë wil graag leren lezen. Maar hoe pak ik zoiets aan? Ik weet echt even niet waar te beginnen.
Hm, misschien met een boekje waar de letters instaan en dan woorden die met die letter beginnen of met de letters van de eigen naam beginnen?

Mijn zoon kan trouwens nog niet tot 10 tellen, ik weet niet of dat met deze leeftijd al "moet", maar de logopediste zei dat het misschien bij de taalachterstand hoort, dat de kinderen nog niet in de juiste volgorde kunnen tellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zana op 27-09-2014 01:44:53 ]
pi_144929437
Over multivitamine: ik neem bewust een potje met een aanbevolen hoeveelheid van 2-3 pillen per dag, en geef er altijd maar 1. Dat is een aanvulling op het (lang niet altijd voldoende gezond) eten, maar niet zoveel dat het snel te veel is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144930440
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:32 schreef Puggi het volgende:
Geen idee of dit topic de juiste plek is, maar ik was benieuwd hoe lang je moet doorgaan met het geven van vitamine D. Ik heb dit zo'n beetje vanaf de geboorte van mijn zoontje gedaan, maar hij is net 4 geworden. Wat doen jullie, doorgaan of stoppen?
Mn dochter van 5 krijgt ook nog steeds D.

Ik vergat dat vaak en vond het niet zo boeiend, ze at goed en we kwamen ruim voldoende buiten, toch had ze een flink tekort. Sindsdien krijgt ze dubbele dosis.
:)
pi_144932011
Jij bent mijn held. Daarom geef ik t nog.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_144932206
Ik heb zelf een vitamine D tekort en krijgt via de huisarts pilletje om aan te vullen. Beide kleintjes krijgen dus kauwvitamine. Ondanks gevarieerd eten en veel buiten.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:17:48 #72
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144932826
Ik geef mijn pubervolk ook extra vitamine D met de R in in de maand. Bedenk me door deze discussie dat ik een maand achter loop
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144933375
Zo te lezen, moet ik dus nog even doorgaan met vitamine D ;-)
pi_144954414
Ik geef ook kauw vitaminen van dagavit (met spongebob erop) die is de enige die ze lekker vindt. Ze eet totaaal niet gevarieerd hier helaas
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_144954726
Ik geef eigenlijk alleen vitamine D. Maar hier dus wel goede eters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')