abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144806166
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

maandag 22 september 2014 @ 22:20:27 #2
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144806416
Dat klinkt een stuk logischer Juud :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_144806488
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 22:20 schreef laziness het volgende:
Dat klinkt een stuk logischer Juud :D
Ik was ook al zeer onder de indruk. Haha!
Make my day!
pi_144806555
Jeetje, zier er lekker uit Juud :9.
Eva is helaas naast een slechte eter, ook een kieskeurige eter. Dus rauwkost wordt niet gegeten, onbekend beleg of ander eten.....Ze weigert. We willen dat ze alles proeft, maar dat lukt zelden en is meestal huilen (ze huilt heel snel hoor :') ).

Dus het is al snel het standaard broodje pindakaas.
Maar toen ik een keer thuis kwam met gestampte muisjes was het al op voorhand vies. Ik heb van de week schuddebuikjes gekocht. Omdat dat net kleine koekjes zijn heb ik het haar kunnen laten proeven. En het was wel oké....maar ze was niet super enthousiast.

Het gaat echt met vlagen. Vorige week gaf ik haar een dubbelgevouwen boterham met appelstroop en nog voor ik de boterham van Rosalie gesmeerd had, had ze hem op :o ik wist niet wat me overkwam. Maar dat was dus een eenmalig succes.

Score van vandaag: ongeveer 1/3 broodje met speculoos, halve peer, 2 happen boterham met pindakaas, 1 koekje, 5 patatjes. Ze wilde graag een ijsje in het restaurant (vakantie) dus afgesproken dat als ze goed had gegeten dat ze dan een ijsje mocht. Maar toen hoefde het al niet meer. Het boeit haar dan ook echt niet dat ze het niet krijgt.

Ik straf/beloon niet met toetjes en net als Mignonne heb ik het zelden in huis en vond ik dat het bij de maaltijd hoort. Maar ik ga niet eerst mijn geld uitgeven aan een hoofdgerecht wat niet gegeten wordt om dan vervolgens wel een ijsje te geven.

Ik ben benieuwd of ze morgen beter eet omdat ze vandaag weinig gegeten heeft en dus meer honger heeft.
  maandag 22 september 2014 @ 22:28:53 #5
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_144806781
Ze eet overigens wel gerust in dr eentje een appel en een flinke peer op en dan het liefst ook nog een kaakje erbij. O+

Mijn kind eet voornamelijk als ze groeit heel goed, liefst de hele dag, op het moment dat ze minder groeit, leeft ze ook gerust op twee keer 1 boterham, wat fruit, een koekje en dan geen warm eten.

Ik ben niet zo van straf oid, als ze proeft en ze lust het niet dan mag ze fruit of een boterham pindakaas. Eet ze bijv 1/3 van haar bord leeg dan mag ze een toetje. Eet ze geen hap, dan krijgt ze ook niets anders. Deze zomer heb ik haar ook wel eens nieuwe dingen laten eten, zoals bijv bami, wat ze tot dan toe niet at, in ruil voor een ijsje. :o :@ :7
pi_144807095
Nou ja, dat dus. Ik ga niet straffen. Maar als ze ineens geen kiwi meer lust :? Mag ze van mij best een appel of een peer. Banaan lust ze ook niet, dat bind ik wel eens jammer gezien de voedingswaarde ervan.
Qua fruit eet ze dus alleen appel, peer of druiven. Heel af en toe mandarijn.

Pasta en rijst eet ze prima. Aardappel ook wel. Vlees zelden tot niet, hooguit een halve slavink. Groenten zijn wisselend, maar wel redelijk.
pi_144807162
Hier ook vaak een niet-eter 'S avonds.

Het grappige is:
We zitten bij een nieuw KDV, en daar bereiden ze (vers) warm eten tussen de middag. Dus geen brood, maar echt een serieuze warme maaltijd. Vis, rijst, groente, couscous, dat soort dingen. Geen brood. Ook geven ze daar alleen water te drinken.
Nou, ze is daar een hele goede eetster. Wij waren zeer verbaasd. Ze eet daar gewoon haar bordje leeg.
Maar ja, daar is ze onderdeel van een groep, dat zal het verschil mss wel zijn.

Hier thuis eet ze regelmatig niets qua avondeten. :(
Make my day!
pi_144807170
Danic, ik herken het vooral van mezelf als kind. Mijn hele basisschooltijd heb ik met hangen en wurgen 's ochtends een halve boterham naar binnen gewerkt. Dat was het absolute minimum voor mijn moeder en ik vond het een enorme opgave, zo veel eten en zo weinig honger. Want het was echt geen machtsstrijd of dwars liggen of uitproberen, ik had simpelweg absoluut geen honger en vond bijna al het eten echt gewoon vies. Bij mijn vader at ik altijd soep, knakworstjes en appelmoes één keer in de week en dat was min of meer het enige waar ik wat lol aan beleefde :+ Ik was ook altijd erg mager.

Anyway, het kwam uiteindelijk vanzelf goed toen ik in de puberteit kwam, opeens kreeg ik honger als een paard. Nu lust ik praktisch alles en mager ben ik allang niet meer O-) Dus, als het je lust, zou ik zeggen: laat het los. En zo'n ijsje zou ik denk ik wel gegeven hebben trouwens, goed gegeten of niet. Gewoon omdat het fijn is om van eten te genieten (en je kind ervan te zien genieten), ook al is het dan misschien niet 'verantwoord';
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_144807489
Thanks, fijn om te horen. Agter, helaas is het niet alleen bij het avondeten, dan zou ik het beter kunnen loslaten.
Wel een goed idee van dat kdv. Vaak zijn ouders pas laat thuis en als je dan nog moet koken is je kind vaak te moe om nog lekker te eten.

Ik heb ook op een kdv gewerkt waar we die kant op dachten. Wij hadden een Surinaamse of antiliaanse gastvrouw. Zij maakte regelmatig soep met rijst of aardappel erin. Kinderen vonden het Heerlijk en hadden ongemerkt een hele maaltijd binnen.
Maar je raad het al: eva lust geen soep.

CS, eva krijgt best regelmatig een ijsje hoor. Wat dat betreft niks tekort zeg maar.
Maar het stond me nu echt tegen. Heel de dag niks eten, maar dan wel een bak ijs naar binnen werken :N

Ik werd vanmiddag wel met mijn neus op de pijnlijke feiten gedrukt dat ik dus ongemerkt wel degelijk consequenties hang aan het goed eten. We hebben haar geneuzel met haar boterham genegeerd en toen heeft ze 2 of 3 keer gevraagd of we dan ook niet naar het strand gingen als ze niet at.
Ze was echt verbaasd dat we heel luchtig zeiden: "nee hoor, dan is er niks aan de hand. We gaan gewoon".
pi_144808550
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 22:47 schreef danic het volgende:
Thanks, fijn om te horen. Agter, helaas is het niet alleen bij het avondeten, dan zou ik het beter kunnen loslaten.
Wel een goed idee van dat kdv. Vaak zijn ouders pas laat thuis en als je dan nog moet koken is je kind vaak te moe om nog lekker te eten.

Ik heb ook op een kdv gewerkt waar we die kant op dachten. Wij hadden een Surinaamse of antiliaanse gastvrouw. Zij maakte regelmatig soep met rijst of aardappel erin. Kinderen vonden het Heerlijk en hadden ongemerkt een hele maaltijd binnen.
Maar je raad het al: eva lust geen soep.

CS, eva krijgt best regelmatig een ijsje hoor. Wat dat betreft niks tekort zeg maar.
Maar het stond me nu echt tegen. Heel de dag niks eten, maar dan wel een bak ijs naar binnen werken :N

Ik werd vanmiddag wel met mijn neus op de pijnlijke feiten gedrukt dat ik dus ongemerkt wel degelijk consequenties hang aan het goed eten. We hebben haar geneuzel met haar boterham genegeerd en toen heeft ze 2 of 3 keer gevraagd of we dan ook niet naar het strand gingen als ze niet at.
Ze was echt verbaasd dat we heel luchtig zeiden: "nee hoor, dan is er niks aan de hand. We gaan gewoon".
Ik doe dat niet meer. Consequenties aan wel of niet eten verbinden. Het werkt (hier) toch niet en het verpest de sfeer. Desnoods geef ik haar een extra toetje (ja, soms ook een bakje ijs, maar meestal yoghurt of vla).

Een goede vriendin van mij, die kookt zelfs apart voor haar kind. Eten wat het kindje wel lust, pasta etc. Ik doe dat niet, vind dat te ver gaan, en ik heb er ook de tijd niet voor. Maar ik probeer het eten dan wel zo te maken dat zij het ook lust: kaas over de aardappels etc. Maar goed, grote kans dat ze het dan alsnog niet eet. Tis maar net hoe haar pet staat, kennelijk.

Wat ze op een dag hier eet (bijna 3):
Ontbijt is een halve boterham met chocoladehagelslag.
9.30 uur één plakje kaas.
Rond 12 uur weer een halve of soms hele boterham, maar dan met bijv. smeerkaas.
1430 uur fruit. Dat gaat meestal wel goed: een hele appel of een halve banaan, een kiwi etc.
En dan geen, of nauwelijks avondeten. Plus 1 a 2 toetjes.

Wij doen dus roomboter op haar brood, geven volle melk..alles waar calorieën en vetten inzitten.
En dan opeens om de zoveel weken eet ze bij het avondeten een hele slavink, of 3/4e schnitzel.

Oh, en als ik in de AH ben, wil ze de hele tijd die blokjes kaas eten die daar staan, en ook die plakjes vleeswaren...maar thuis niet hoor. Misschien moet ik maar in de Ah met haar gaan eten...haha!
Make my day!
pi_144808933
eten en slapen zijn "uitingsmomenten" toch ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_144808995
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 23:26 schreef kleinzusje het volgende:
Ja, dat denk ik ook. Een van de weinige dingen waar ze echt zelf grip op hebben. :)
Make my day!
pi_144809003
"macht" klinkt zo naar !
Maar hier heb ik naast structuur ook veel flexibiliteit rond om dit thema
pi_144809074
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 23:27 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook. Een van de weinige dingen waar ze echt zelf grip op hebben. :)
Dat dus ;)
+ keuze uit roze of blauwe laarzen ;)
pi_144813136
Nou ik denk dat we de oorzaak van gisteren iig hebben gevonden. Ze ligt nu ziek op de bank van ons vakantiehuisje -O-
pi_144813145
Danic, beterschap.
Het verklaard wel iets, maar zou fijn zijn als ze iets reserve hebben voor zo'n dag..

quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 23:26 schreef kleinzusje het volgende:
En zindelijkheid....
  dinsdag 23 september 2014 @ 11:10:37 #17
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_144816592
Beterschap danic.

Cristel gaat vanmiddag voor het eerst naar de PSZ *O*
pi_144817868
Eten gaat hier over het algemeen prima, hij eet zelf en wij voeren hem ook flink wat happen.
Stamppot is niet zo zijn ding, net als gekookte aardappelen. Voor de rest kan ik hem eigenlijk alles wel geven, pasta is favoriet!
pi_144819757
Hoezee hoezee! Wie doet er mee!
Secret Santa 2014
pi_144828520
Interessante discussie wbt het eten!

Hier ook een peuter die geen avond eten eet...ze eet gewoon niks warms. Toetjes eet ze ook niet, ik vraag of ze yoghurt wil? neeee mama hoef niet!
Wat ze wel eet...fruit, komkommer, rauw wortels, worst, biologische smeerworst, biologische boterham worst, kaas, havermout, brinta...hmm thats it :9
Ze krijgt vitaminen en nog borstvoeding maar ze wil gewoon niks nieuws proberen! Pasta gaat heel soms en zelfgemaakte pizza eet ze alleen de bodem en schrapt ze de rest er vanaf :D

Chantage/beloning werkt ook niet (uit wanhoop weleens geprobeerd)...ik heb het los gelaten eindelijk..
Net als CS was ik vroeger graatmager (ik ben nu echt een kliko :') ) ik lustte niks en wou niks eten! misschien heeft ze het van mij }:|
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 23 september 2014 @ 18:49:30 #21
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144830290
Juist vandaag wil ze een gehaktbal....heb ik ze gemaakt met sambal erdoor :+ Wel geproefd die gek, uiteraard niet lekker :P Maar gezegd dat mama geen gehaktballen kan maken en dat papa ze de volgende keer zal maken, die kan dat beter :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_144833146
Hier gaf ik mijn peuter als hij langzaam at s'ochtends of later wakker werd een boterham in de auto.

Danic is ze dan niet aan het uitproberen/ uitdagen/ aandacht trekken door niet te eten? Misschien toch maar even geen aandacht aan schenken voor een paar dagen.

Hier gaan de meeste maaltijden redelijk, alleen avondeten minder.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_144834309
Wat sneu Danic, dat verklaart het moeizame eten wel ja. Ik bedoelde het overigens geenszins als kritiek of als suggestie dat Eva tekort zou komen hoor! Het was meer een soort overpeinzing naar mezelf, dat ik blijkbaar toch net zoveel waarde hecht aan genieten als aan voedingswaarde.

Wij hebben vandaag het 'peuterbed' opgezet (jaja, lekker op tijd. Hoofdreden was dat we onveilige ramen hadden en die nu eindelijk vervangen zijn zodat M ze niet zelf open kan krijgen). Samen het nieuwe bedje opgebouwd. Hij vond het idee erg spannend maar moest toen toch even erg huilen toen zijn oude bed aan de kant ging. We hebben er de rest van de middag steeds even over gepraat en een paar keer proefgelegen en nu ligt hij heerlijk te slapen. Ik vind het zo'n knuf gezicht, m'n grote kleine jongetje onder een dekbedje O+ O+ Ben benieuwd hoe het vannacht gaat :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 23-09-2014 20:54:40 ]
pi_144834497
Ik zie het ook niet als kritiek hoor. En nu schiet ze even uit in het extreme qua eten, maar dat blijkt dus te verklaren door het ziek zijn.
Maar normaal is het ook hangen en wurgen.
Rosalie doet trouwens ineens ook heel gezellig mee hierin -O-
Dus we gaan het hier een strenger aanpakken inderdaad: half uur om te eten. Ben je niet klaar, helaas bord weg. Maar in dat half uur geen gezeur over het eten.
pi_144834534
Oh en je kleine grote in zijn bed O+
Ik vind het er ook zo schattig uit zien.
Eva ligt nu in haar eentje in een tweepersoonsbed. Die verzuipt er helemaal in. Maar ze slaapt heerlijk.
pi_144834671
Beterschap voor Eva.
Zo schattig he zo'n kleintje in zo'n groot bed. Ik vind ze dan ineens weer heel klein.

Ean at hier vanavond wel wat spaghetti. Zonder saus maar wel met kaas. Ik was allang blij dat ze wat gegeten heeft. Van het weekend wilde ean 's morgens nog even in ons bed liggen. Prima dus ik ging plassen kom ik terug zegt ze:
,, mama ga jij maar in bed liggen. Daar is ook een zacht kussen en pak maar een pop of aapie om mee te slapen"
pi_144834740
Ik hoop dat het rust brengt als jullie meer structuur aanbieden en het daarbinnen loslaten.

En heerlijk moet dat zijn, in je eentje in zo'n groot bed. Mijn (Amerikaanse) neefjes hebben allebei een twijfelaar, heel fijn lijkt me dat ook. M heeft nu eigenlijk nog maar een ledikantje met de zijkant eruit (gebruikte we vroeger als co-sleeper). Maar hij kan er dus zelf in en uit een heeft geen slaapzak meer. Als het goed gaat en hij niet om half 5 naast ons bed staan te dansen, gaan we binnenkort een heus peuterbed uitzoeken :+
pi_144838635
Even nog een eetdingetje, het is hier ook regelmatig bal en we twijfelden of het echt uit moeheid niet lukte (vies mondgevoel) of macht was. Dot mag als ze niet wil proeven alleen een droge rijstwafel ter vervanging. Mevrouw wilde smeerkaas op haar rijstwafel, dus dat brulde ze te pas en te onpas door ons met opzet zeer geanimeerde gesprek heen. Overigens had ze stoofvlees met aardappelpuree, erwtjes, rode kool en appelmoes, dus m.i. niks te klagen.
Zeker een kwartier eet ze niet, WIL NIET puree, wil APPELMOES! Dan bedenkt ze plots dat ze haar rijstwafel best in de appelmoes kan soppen. En nog eens. Machtsstrijd vergeten en ze gooit zo de pu en de erwten naar binnen. Heeft ze de smeerkaas toch nog verdiend.

Oh en peuterbedden O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_144839831
Whahaha Dot O+

En goed verzonnen!
  dinsdag 23 september 2014 @ 23:15:22 #30
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_144840282
Beetje negeren werkt soms het beste :)

Cristel vond het helemaal geweldig op de psz. Toen we binnenkwamen ff achter mama verstoppen, maar dat was al snel over, na 15/20 minuten heb ik gezegd dat ik wegging (en hoe laat ik terug kwam) en ze vond het helemaal prima :)

Toen ik haar had opgehaald was ze liedjes aan het zingen "handjes, blij blij" Hele middag :P Geweldig O+

Als t goed is gaat ze vrijdag weer. eea hangt nog van het antwoord van de gemeente af, wij krijgen namelijk geen kinderopvangtoeslag via de belastingdienst (ik werk niet) en wij wonen niet in de gemeente waar ze nu naar de psz gaat.....(en normaal gesproken betaald de gemeente een deel als de belastingdienst dat niet doet, anders kost het me 100 euro in de maand, en dat gaan we mooi niet doen :X )
pi_144841397
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:42 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben vandaag het 'peuterbed' opgezet (jaja, lekker op tijd. Hoofdreden was dat we onveilige ramen hadden en die nu eindelijk vervangen zijn zodat M ze niet zelf open kan krijgen). Samen het nieuwe bedje opgebouwd. Hij vond het idee erg spannend maar moest toen toch even erg huilen toen zijn oude bed aan de kant ging. We hebben er de rest van de middag steeds even over gepraat en een paar keer proefgelegen en nu ligt hij heerlijk te slapen. Ik vind het zo'n knuf gezicht, m'n grote kleine jongetje onder een dekbedje O+ O+ Ben benieuwd hoe het vannacht gaat :+
O+

M ligt trouwens ook nog in zijn ledikant :@

Hier dus een goede eter. Op een slechte dag eet hij 2 boterhammen, geen fruit, koekje, paar happen avondeten en een bakje yoghurt.
  dinsdag 23 september 2014 @ 23:46:43 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144841462
Soneal heeft tot een paar maanden geleden in z'n ledikant gelegen, hij klom er niet uit, dus ik vond het wel prima.
Maar omdat we bezig gingen met zindelijk worden vond ik het wel handiger als hij gewoon in een bed zou slapen waar hij ook uit zou gaan.

Hij was dus ruim 3½ toen hij naar een "groot" bed ging.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_144844407
Danic, beterschap! Dat ziek zijn verklaart dan wel het nog slechtere eten denk ik.

CS wat lief zo een kleintje in een (groot) bed. Hoe oud is M. nu?

Vanyel, fijn, dat het negeren toch heeft geholpen.

PE ik hoop dat er dan subsidie komt. Zeker als Cristel het zo naar haar zin had.

Kyara jouw M is ook als slechte eter nog best een goede eter. Ik hoop dat je me niet misverstaat :)

Leandra dan was hij dus ook al een grote jongen.

Onze Kleuter ging met 2,5/ 2 en driekwart jaar samen met de verhuizing naar een peuter uitschuifbed. Dat kun je dus uitschuiven naar een volwaardig eenpersoonsbed. Met mijn peuter ga ik denk ik geen vaart maken met een peuterbed. Hij ligt nog prima in zijn ledikant en we hebben nog het aanschuifbedje waarin we hem kunnen leggen als we een bedje met open zijkant willen. Als er een groter bed komt, gaan we dat misschien voor kleuter kopen en dan krijgt L het peuter uitschuifbed ook vanwege de grootte van zijn kamer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_144844703
Tinu, dat is ook precies wat ik bedoelde. Zelfs op slechte dagen eet ie bijna nog meer dan sommuge peuters.

Leandra, M gaat voorlooig ook nog niet over. Ik denk dat hij het geborgene van het ledikant ook nog wel fijn vindt.
  woensdag 24 september 2014 @ 07:56:49 #35
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144844761
Ik ken een tweeling van net 4 en die slapen nog in de ledikant.
Anouk sprong door de lattenbodem, dus tja :P
pi_144844798
Tja, dan houd het op hè :D

Als kinderen en zelf klimmen of je het ledikant nodig hebt voor een 2e kindje dan gaat het natuurlijk ook weer sneller.

Moet dat peuterbed eerst nog schuren en schilderen :(
pi_144844953
Tinu, M is nu 32 maanden, eind januari wordt hij drie.

Reden voor een ander bed was dat ik vaak rugpijn heb en het in en uit bed tillen me te zwaar wordt. En het babybed is van mijn exschoonzusje en dat moet een keer terug. Hebben wij ook meer plek op zolder ;)

Kind heeft uitstekend geslapen tot 8 uur :o en daarna kwam hij stralend naar me toe gerend O+
pi_144845149
Roy heeft tot afgelopen juli bij opa en oma nog in zijn ledikant geslapen.
Bij ons slaapt hij in een aangepast hoog/laag bed. Alleen daar klimt hij nu uit :') in oktober komen ze kijken voor een vervangend bed.

mag ik even trots zijn O+
Roy kan sinds een paar dagen zelf zijn eten aan een vorkje prikken *O*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_144845269
Wat goed bar!

M kijkt mee terwijl ik dit typ op de iPad. "Hey, dat is een andere computer! Mama even typen"

Peuterbijdrage aan dit topic:

Uuhggdfgfggffvfdgfgthy
pi_144845623
Wat goed Bar! Het gaat fijn bij jullie he, de laatste tijd?

Typende peuters O+ ^O^
  woensdag 24 september 2014 @ 10:32:10 #41
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144847052
wat super van Roy! O+
pi_144853640
Vraagje hoort dit gedrag ook bij een "2jarige"?
Roy is de laatste dagen nog al dwingend wil steeds iets wat niet kan of niet in het programma past of waar een ander kindje mee aan het spelen is. Hij laat zich goed horen

@clubsoda qua ontwikkeling gaat het maar door idd zijn we erg blij mee.
Zijn temperament daar in tegen is een ander verhaal. Dat wat ze aangeven op school,zo is Roy thuis ook. Hij bepaald,hij dwingt en owee als het dan eens niet kan of mag :X :')
pi_144853895
Dot heeft daar ook last van. Bij haar geldt hoe onveiliger ze zich ergens voelt, hoe meer controle ze wil hebben en hoe dwingender ze daarin is. Vaak helpt het al als de kaders heel erg duidelijk zijn, dan voelt ze zich blijkbaar toch zekerder en kan ze zich er ook beter aan houden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_144867886
Oh fijn zeg Clubsoda, hopelijk houdt hij deze lijn vast.

En jeuj voor Roy. Goed man, zelf prikken!

Wij hebben net in overleg besloten dat we bij terugkomst toch even met Eva naar de huisarts willen om te overleggen en eventueel bloed te laten prikken.

Moe is ze al langer, daar postte ik al eerder over. Sinds een week is ze dus ook drastisch minder tot niks eten en heeft nu ook lichte (!) haaruitval.
Mijn onderbuikgevoel zegt dat er iets niet klopt.
Ik vroeg aan mijn vriend of ik niet overbezorgd was en hij zei ook 'nu niet meer'.

Ze heeft vandaag wel redelijk gegeten: halve boterham met schuddebuikjes, 's middags 1 punt van een tosti en tussendoor nog een flink stuk ontbijtkoek. Avondeten was bewust iets wat ze graag eet (pasta) maar dat was maar 3 happen, waarvan de laatste 25 minuten (!!!) in haar wang heeft gezeten. We hebben haar niet gepusht, maar ik wilde wel dat ze haar mond leeg at voordat ze ging spelen. En dat deed ze dus niet.....
pi_144868666
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 14:22 schreef Vanyel het volgende:
Dot heeft daar ook last van. Bij haar geldt hoe onveiliger ze zich ergens voelt, hoe meer controle ze wil hebben en hoe dwingender ze daarin is. Vaak helpt het al als de kaders heel erg duidelijk zijn, dan voelt ze zich blijkbaar toch zekerder en kan ze zich er ook beter aan houden.
ik ben een beetje bang dat dat hier nog geen heeft.
en kaders hebben ze en op school en thuis. En de verwijzers werken ook erg mee.

wij wijken ook niet af van de dag indeling.

een dagje plopsaland is voor ons best een hele uitdaging,en kost ons een hele zondag om Roy terug in het "gareel" te krijgen en met een beetje pech kost het ons een hele week.
  woensdag 24 september 2014 @ 21:23:41 #46
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144871974
*O* voor Roy *O*

Danic, wijs besloten naar mijn mening. Als je zo'n onderbuikgevoel hebt gelijk naar handelen.
Rayen 2½ jaar!
pi_144889343
Bar, zo te horen leert Roy een hoop nieuwe dingen. Ik merk bij mijn jongens dat ze in zo'n fase vaak ook veel minder kunnen hebben.Zeker op peuterleeftijd. Nee is geen optie, ander drama (huilbuien, niet willen meewerken etc). Misschien zit daar wel een wisselwerking in, ook bij jullie. Dat het wel overwaait als de ontwikkeling weer even rustiger gaat. En tot die tijd doorbijten en niet teveel meegeven

Danic, Klinkt als een goed besluit om even te kijken of er niet meer achter zit. Vitaminetekort ofzo..
pi_144893445
danic hopelijk is ze snel beter :*

Bar *O*

Haahaha Susie! stoute Anouk!

Hier ook nog ledikant hoor!! we hebben geen haast/zin/geld op dit moment...!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 25 september 2014 @ 15:24:19 #49
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_144893703
Hier ook maar ff:

quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:23 schreef PureEvil het volgende:
Ik heb van de week voor iemand de luierprijzen in duitsland bekeken, misschien hebben jullie er ook wat aan:

Bij de Penny
Pampers Simply Dry
Junior 32 st 6.99
Maxi 37 st. 6.99
Midi 45 st. 6.99

Bij de Rossmann:
Pampers Baby Dry:
Maat 3 90 st. 18.45
Maat 4 78 st. 18.45
Maat 4+ 76 st. 18.45
Maat 5 72 st. 18.45

Pampers Active Fit:
Maat 4 64 st. 18.45
Maat 4+ 62 st. 18.45
Maat 5 60 st. 18.45

Rossmann Babydream (eigen merk luiers):
Maat 3 92 st. 10.79
Maat 4 80 st. 10.79
Maat 4+ 72 st. 10.79
Maat 5 68 st. 10.79

Maat 4 120 st. 15.99
Maat 5 102 st. 15.99
Maat 6 32 st. 5.69
Maat 6+ 30 st. 5.69

:s)
  donderdag 25 september 2014 @ 15:27:06 #50
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_144893821
Danic, altijd luisteren naar je onderbuikgevoel :*

Bar, herkenbaar van het dwingen en drammen. Hier nog zo een.... :/ Geen tips voor ook :(

Peuterbedje vind ik zo'n geldverspilling he....Duur bed, duur matras, en dan ook natuurlijk een speciale maat dekbed....Nah, niet aan mij besteed :) ze slaapt al een tijdje in het grote bed, meestal gaat dat goed, maar alleen in slaap komen wil niet lukken..
pi_144895372
Wij hebben een peuterbed van mijn neefje :) Ik weet niet wat ik voor de meiden ga doen straks. Weet niet of 2 grote bedden in de kamer passen en voor een stapelbed vind ik ze dan nog wat jong. Misschien sloop ik de zijkanten wel uit het ledikant of zo. Of een twijfelaar voor samen O+
pi_144897677
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:27 schreef PureEvil het volgende:

Bar, herkenbaar van het dwingen en drammen. Hier nog zo een.... :/ Geen tips voor ook :(

Peuterbedje vind ik zo'n geldverspilling he....Duur bed, duur matras, en dan ook natuurlijk een speciale maat dekbed....Nah, niet aan mij besteed :) ze slaapt al een tijdje in het grote bed, meestal gaat dat goed, maar alleen in slaap komen wil niet lukken..
Nou ja, een bed van 160 cm zou ie theoretisch nog tot z'n 10de in kunnen. Voor die tijd vind ik het geld wel waard. En M's kamertje is te klein voor een bed van 80x200 en voor de grote kamer op zolder vins ik 'm nog te klein.

Samen in een twijfelaar is wel heel erg O+
  donderdag 25 september 2014 @ 18:04:10 #53
244125 laziness
pi_144898494
Een peuterbed paste net op onze kamer. Met een eenpersoons zou de deur niet meer open kunnen. Keuze snel gemaakt :P
pi_144901510
Hier een peuterbed. Oudste slaapt er in, maar krijgt ws binnenkort een 1 persoons bed.

De aftel kalender is gemaakt, volgende week naar de efteling en de week daarop gaat ze wennen op school. De kalender geeft dr best wat zekerheid. Elke avond strepen we een vakje door.
pi_144902489
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 15:27 schreef PureEvil het volgende:

In ons peuterbed ligt een normaal dekbed. Voor een 2,5jarige vonden we een normaal bed nog te groot. Hier past ze nog wel een paar jaar in.
  vrijdag 26 september 2014 @ 10:54:22 #56
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144918427
Leuk Olivia naar de Efteling !

Hier nog een babybedje, ben nog op zoek naar een peuterbed (iets groters past niet in zijn kamer), maar heb nog niets leuks kunnen vinden.
En ik geloof nooit dat hij zelf blijft liggen als hij er zelf uit kan, dus dat word nog wat.

Aanstaande dinsdag gaan we voor de eerste keer naar ouder-peutergym. Volgens mij vind die dat wel leuk die klimgeit van me ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_144919492
Geen idee of dit topic de juiste plek is, maar ik was benieuwd hoe lang je moet doorgaan met het geven van vitamine D. Ik heb dit zo'n beetje vanaf de geboorte van mijn zoontje gedaan, maar hij is net 4 geworden. Wat doen jullie, doorgaan of stoppen?
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:37:27 #58
244125 laziness
pi_144919663
Ik geef kauwvitamines waar het al in zit en die blijf ik geven.
pi_144923387
Hier ook kauwvitamines en ik blijf het ook gewoon geven.
pi_144924023
Kauwvitamines, dat is ook een goed idee! Ik geef druppels van Bonusan (smaakt naar olijfolie, maar mijn zoontje vindt het lekker ...) en dat is puur vitamine D, ik heb eigenlijk nooit gedacht aan multivitamines.

Iemand ervaring met wat het CB aanraadt na 4 jaar?
  vrijdag 26 september 2014 @ 14:39:45 #61
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144924425
Volgens mij vit D tot 4 jaar.
  vrijdag 26 september 2014 @ 15:04:57 #62
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144925278
Oeiiiiii :@ ik ben het al weken vergeten :@
Nou goede reminder dan, hij speelt wel elke dag buiten misschien scheelt dat nog.
Rayen 2½ jaar!
pi_144925847
Wij hebben, sinds hij 3 is, ook een 1-persoons bed, maar omdat er heel veel knuffels aan het voeteinde liggen en ik een extra deken tegen de muur heb opgerold liggen ( mijn zoontje ging altijd het hoofd stoten) lijkt het niet zo groot. Een beetje stom is wel dat er geen plank in kan tegen het uitvallen, eerst had ik het voedingskussen onder het bedlaken en nu zo een zwemnoodle en ook nog een stoel ervoor. Hij is één keer uitgevallen, maar dat liep gelukkig goed af. Vervelend vind ik wel dat hij zich af en toe behoorlijk draait en dan niet meer onder de deken ligt, hij heeft dus nu altijd en warme pyjama aan en sokken. Ik dacht dat hij vanuit het grote bed eventueel zelfs naar toilet zou gaan, maar dat durft hij niet. De eerste weken heb ik hem 's nachts nog een keertje wakker gemaakt om te plassen, maar sinds enkele weken doe ik dat niet meer, heel af en toe gaat hij dan heel hard roepen als hij moet plassen en meestal ben ik er snel genoeg bij.

Laatst las ik ergens een berichtje , volgens mij in de nieuwsbrief van Kassa, dat er misschien te veel vitamines in de kindervitamines zitten, en dat de de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid gebaseerd is op volwassenen.
pi_144927891
Zoë heeft een peuterbed. Eigenlijk voor jan lul want ze slaapt nog bij ons en slaapt nu voor de derde keer dat het bedje er staat in het bedje. Gewoon een dutje. Doet ze ook niet vaak en al helemaal niet in haar eigen bedje.

Ik heb een vraag. Zoë wil graag leren lezen. Maar hoe pak ik zoiets aan? Ik weet echt even niet waar te beginnen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_144928888
" Multivitaminepillen voor kinderen bevatten veel meer vitamines dan wat ze dagelijks nodig hebben. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond naar 15 potjes kindervitamines. De Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH) die op de etiketten staat, slaat op volwassenen en niet op kinderen. Een teveel aan vitamines kan in sommige gevallen gevaarlijk zijn. De Consumentenbond pleit bij het ministerie van Volksgezondheid voor aanpassing van de regels voor etiketten.

Onderzoek
De Consumentenbond bekeek de etiketten van 15 multivitamines voor kinderen vanaf 3 jaar. Daaruit blijkt dat er vaak onnodig veel vitamines in zitten. Hoewel de meeste kinderen helemaal geen tekort hebben aan vitamines, nemen ouders vaak toch het zekere voor het onzekere. De gedachte 'baat het niet, dan schaadt het niet', gaat echter niet op; te veel vitamine A of foliumzuur uit vitaminepillen kan schadelijk zijn voor kinderen. De gummies van Optimax en Roter bevatten bijvoorbeeld ruim 200% van de aanbevolen hoeveelheid foliumzuur (vitamine B11) voor kinderen tot en met 3 jaar. Daarmee zitten ze op de maximumgrens van wat nog veilig is. Een hogere dosering kan schadelijk zijn voor het zenuwstelsel. Met vitamine D, een vitamine die kinderen tot 4 jaar juist extra nodig hebben, zijn fabrikanten minder scheutig. In diverse producten zit slechts 5 microgram, terwijl de Gezondheidsraad 10 microgram adviseert om botproblemen te voorkomen.

Rekenmachine
Fabrikanten houden zich met de etiketten wel aan de huidige regels. Het is namelijk verplicht om te refereren aan de behoefte voor volwassenen. Echter, de ADH voor jonge kinderen ligt vaak de helft lager. Bart Combee, directeur Consumentenbond: "Als een product speciaal bedoeld is voor kinderen, moet er ook rekening worden gehouden met de voedingsadviezen voor kinderen. Je kunt niet van ouders verwachten dat ze zelf met de rekenmachine aan de slag gaan." Alleen Davitamon vermeldt op de verpakking dat de ADH is afgestemd op volwassenen. De Consumentenbond vraagt het ministerie voor alle vitamines een referentiewaarde voor kinderen vast te stellen."

http://kassa.vara.nl/actu(...)rvitamines-erg-hoog/

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 27-09-2014 01:42:51 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 26 september 2014 @ 17:13:16 #66
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144929027
ik geef zelfs geen vitamine d. Genoeg en gevarieerd eten én genoeg buiten zijn vind ik wel voldoende.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_144929075
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:35 schreef Tally het volgende:
Zoë heeft een peuterbed. Eigenlijk voor jan lul want ze slaapt nog bij ons en slaapt nu voor de derde keer dat het bedje er staat in het bedje. Gewoon een dutje. Doet ze ook niet vaak en al helemaal niet in haar eigen bedje.

Ik heb een vraag. Zoë wil graag leren lezen. Maar hoe pak ik zoiets aan? Ik weet echt even niet waar te beginnen.
Hm, misschien met een boekje waar de letters instaan en dan woorden die met die letter beginnen of met de letters van de eigen naam beginnen?

Mijn zoon kan trouwens nog niet tot 10 tellen, ik weet niet of dat met deze leeftijd al "moet", maar de logopediste zei dat het misschien bij de taalachterstand hoort, dat de kinderen nog niet in de juiste volgorde kunnen tellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zana op 27-09-2014 01:44:53 ]
pi_144929437
Over multivitamine: ik neem bewust een potje met een aanbevolen hoeveelheid van 2-3 pillen per dag, en geef er altijd maar 1. Dat is een aanvulling op het (lang niet altijd voldoende gezond) eten, maar niet zoveel dat het snel te veel is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144930440
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:32 schreef Puggi het volgende:
Geen idee of dit topic de juiste plek is, maar ik was benieuwd hoe lang je moet doorgaan met het geven van vitamine D. Ik heb dit zo'n beetje vanaf de geboorte van mijn zoontje gedaan, maar hij is net 4 geworden. Wat doen jullie, doorgaan of stoppen?
Mn dochter van 5 krijgt ook nog steeds D.

Ik vergat dat vaak en vond het niet zo boeiend, ze at goed en we kwamen ruim voldoende buiten, toch had ze een flink tekort. Sindsdien krijgt ze dubbele dosis.
:)
pi_144932011
Jij bent mijn held. Daarom geef ik t nog.
pi_144932206
Ik heb zelf een vitamine D tekort en krijgt via de huisarts pilletje om aan te vullen. Beide kleintjes krijgen dus kauwvitamine. Ondanks gevarieerd eten en veel buiten.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 26 september 2014 @ 19:17:48 #72
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_144932826
Ik geef mijn pubervolk ook extra vitamine D met de R in in de maand. Bedenk me door deze discussie dat ik een maand achter loop
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_144933375
Zo te lezen, moet ik dus nog even doorgaan met vitamine D ;-)
pi_144954414
Ik geef ook kauw vitaminen van dagavit (met spongebob erop) die is de enige die ze lekker vindt. Ze eet totaaal niet gevarieerd hier helaas
pi_144954726
Ik geef eigenlijk alleen vitamine D. Maar hier dus wel goede eters.
pi_144954758
Misschien kan je beter koken :') :D breng ik haar bij jou een keer kijken of ze wat eet :Y)
pi_144955144
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:25 schreef bitterend het volgende:
Misschien kan je beter koken :') :D breng ik haar bij jou een keer kijken of ze wat eet :Y)
Stuur ik M bij jou langs, kijken of hij jouw kookkunsten weet te waarderen ;)

Ik hoor hier wel bijna dagelijks "zo, heeft mama lekker gekookt! Lekker eten nmmmmmmm" O+
  zaterdag 27 september 2014 @ 14:52:36 #78
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_144955347
Ik geef Lientje alleen vitD als de r in de maand zit. Verder geen multi, vorige winter wel even geprobeerd aangezien ze toen in nov-jan erg veel verkouden/ziek was, maar ze eet ze niet. -O-

Mijn ventje krijgt een flinke dosis vitD en ook nog ijzerdrank want hij heeft een ijzertekort opgelopen na zijn geboorte en is daar nog niet helemaal vanaf.

Ik let dus ook heel erg op met eten, de juiste combi zodat hij ook voldoende ijzer via zijn voeding binnenkrijgen. Dus geen zuivel bij brood en warme maaltijd en juist wel vitC erbij. Veel rood vlees en groene groentes. e.d.
pi_144955397
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:42 schreef Kyara het volgende:

[..]

Stuur ik M bij jou langs, kijken of hij jouw kookkunsten weet te waarderen ;)

Ik hoor hier wel bijna dagelijks "zo, heeft mama lekker gekookt! Lekker eten nmmmmmmm" O+
:D
Ze zingt wel regelmatig "lieve mama mooie lieve mama" op de fiets O+

Vanochtend heeft ze een hele bakje havermout op, 2 boterhammen met chocopasta en een halve peer :P denk dat ze nu geen honger meer heeft de rest van de dag :')
pi_144963088
Wuj aten een tijdje geleden kant en klare lasagne, was rond onze verhuizing. Ons gasstel was al verkocht. Oudste at enorm veel en zei :" sow mama, jij hebt lekker gekookt"
pi_144975121
Even een inhaalpost, dus een hele lange.

Cs, dat zou dan voor mij op dit moment de enige reden zijn voor overgang naar een groter bed. Hij valt namelijk nog weleens bij ons op bed in slaap. En hij wordt nu te zwaar om te tillen. Dus moet nog even kijken hoe ik dat doe met voeden in ons bed. Mijn man wil ook het traphekje weg, maar ik vind het voor de veiligheid toch nog wel fijn. Bij de buren is de jongste van 2,5 net van de trap gevallen, heeft nu echt een blauw oog.

Bar, wat goed van Roy. Dat gedrag van Roy misschien een combinatie van ontwikkeling, maar misschien ook omgang met zijn grenzen?

Kyara en Bitterend mag ik ook meedoen met de peuterruil voor een eten? Hier ook een slechte eter. Was hij altijd al. Maar nu begint hij ook eten in zijn mond te houden en weer uit te spugen.
Wij geven alleen vitamine D, maar vergeten het ook vaak. Maar op dat label is de hoeveelheid toch echt voor kinderen toch?

PE dank. Binnenkort zijn we in DE, hoop dat de aanbiedingen dan nog gelden.

Kleuter zegt hier weleens "dankjewel mama, dat je zo lekker hebt gekookt". Mijn peuter moet dit nog leren volgens mij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 28 september 2014 @ 09:05:43 #82
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144975224
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:00 schreef olivia_321 het volgende:
Wuj aten een tijdje geleden kant en klare lasagne, was rond onze verhuizing. Ons gasstel was al verkocht. Oudste at enorm veel en zei :" sow mama, jij hebt lekker gekookt"
_O-
haha geweldig!
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 30 september 2014 @ 09:50:41 #83
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_145045056
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 08:47 schreef Tinuviel het volgende:
PE dank. Binnenkort zijn we in DE, hoop dat de aanbiedingen dan nog gelden.
Zijn de normale prijzen :) Voor folderaanbiedingen kan je kijken op www.kaufda.de (daar is ook een app van)

Whaha Olivia , geweldig! _O-

Ik heb gisteren het 1 persoons dekbedvan zolder gehaald voor Cristel, had pasgeleden nog een dora dekbedovertrek gekocht. Gister er maar ff opgelegd. En ze heeft de hele nacht doorgeslapen, dat was echtwel heerlijk na een paar avonden/nachten dat ze wakker werd en chagerijnig deed en niks wou. *ff afkloppen* :+
pi_145053008
Tj hoe was ouder- peuter gym ?
PE: wat fijn dat ze het zo naar dr zin heeft
Leuk al die verhalen, kletsende peuters en handige vitamine info. ^O^
pi_145063196
Danic ben je al bij de HA geweest met Eva?

*O* ik ben alleen met de kinderen en ze liggen beide al in bed *O* ean gaf zelf aan dat ze moe was dus die ging makkelijk naar bed.
pi_145064545
Hier ook nog even:

Nog 24 uur...
meld je aan als je dat nog niet hebt gedaan.

OUD / Secret Santa 2014 - September voorpret
S. 2014
J. 2016
pi_145066537
f_r *O*

Vandaag heeft mijn R zooo fijn gespeeld met M van Kyara O+
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:41:30 #88
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145067837
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:05 schreef kleinzusje het volgende:
Tj hoe was ouder- peuter gym ?
PE: wat fijn dat ze het zo naar dr zin heeft
Leuk al die verhalen, kletsende peuters en handige vitamine info. ^O^
Nou om eerlijk te zijn viel me dat eigenlijk een beetje tegen.
Ik dacht er is een beetje structuur in dat "gymlesje". Helaas was het ook niet zo druk dus er waren maar 5 kinderen inclusief Rayen.
Ze begonnen met een liedje maar daarna was het, doe maar wat jezelf wil. Dus hebben we met zijn allen maar een beetje gespeeld met de ballen en gymattributen.
Maar met Rayen spelen kan ik ook in de tuin of in het bos om daar nou 19 euro (of zoiets) per maand voor te betalen :{
En ze sloten af in een kringetje met een liedje.
Er zijn er hier meer die naar peutergym gaan, gaat dat overal zo? vraag ik me af.
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:46:11 #89
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145068073
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Danic ben je al bij de HA geweest met Eva?

*O* ik ben alleen met de kinderen en ze liggen beide al in bed *O* ean gaf zelf aan dat ze moe was dus die ging makkelijk naar bed.
Wat kan zoiets je gelukkig maken he :D

S. zei net ook spontaan dat hij heel moe was. Een paar maanden geleden was hij liever dood gegaan dan dat hij zoiets zou toegeven :s)
Oude (on)bekende.
pi_145068081
TJ nee hier is het een echte les met een gym docent. We doen warming up samen (rondjes rennen door de zaal, snel op de grond zitten en fietsen met de beentjes dan weer op staan en rennen) daarna spelletje met ballen, op de step lopen, door een tunneltje, mama proberen te vangen (rond rennen weer) een spelletje met een reus/boskabouter noemen ze het...
Het is best leuk en super actief. Alleen....mijn R doet niet aan lessen :') niet met peuter gym en niet met peuter zwemmen. Ze wil NIET in een kring, ze wil NIET doen wat wordt verteld...ze wil dr eigen gang gaan...dus we doen niet meer mee. We doen onze eigen gym hier en vrij zwemmen :D
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:54:13 #91
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145068519
Jammer dat R het niks vindt, mij klinken die lessen wel leuk in de oren :)

Ik ben ook op zoek naar "iets" voor S en nu heb ik een beetje mij zinnen gezet op peuterjudo. Lijkt me zo heerlijk voor hem om gewoon lekker te kunnen rennen en stoeien O+ Nu alleen nog een plek in de buurt waar ze dat aanbieden op een moment dat ik kan :X
Oude (on)bekende.
pi_145068760
Mijn kind vindt sporten geweldig. Ze vraagt steeds wanneer we het gaan doen maar zodra we er zijn doet ze alleen met het rennen mee en daarna wil ze steeds in de ringen hangen en met de ballen spelen of springen van de steps. Eigenlijk voor ons zou een peutergym zoals TJ het hier verteld beter zijn :')

Peuter judo klinkt leuk! Musje, hier zijn de meeste dingen op woensdag en vrijdag..dagen die ik niet kan -O- ik moet echt een stuk rijden voor peuter dingen
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:14:57 #93
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145069698
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:46 schreef bitterend het volgende:
TJ nee hier is het een echte les met een gym docent. We doen warming up samen (rondjes rennen door de zaal, snel op de grond zitten en fietsen met de beentjes dan weer op staan en rennen) daarna spelletje met ballen, op de step lopen, door een tunneltje, mama proberen te vangen (rond rennen weer) een spelletje met een reus/boskabouter noemen ze het...
Het is best leuk en super actief. Alleen....mijn R doet niet aan lessen :') niet met peuter gym en niet met peuter zwemmen. Ze wil NIET in een kring, ze wil NIET doen wat wordt verteld...ze wil dr eigen gang gaan...dus we doen niet meer mee. We doen onze eigen gym hier en vrij zwemmen :D
Ah kijk dat klinkt me beter in mijn oren.
Toevallig was de gymjuf nu een invaller, maar aan de 2 moeders die er ook waren te merken, ging het er altijd zo aan toe.
Nou dan kan ik mijn geld wel beter besteden.

Met Rayen heb ik ook peuterzwemmen gedaan, ik had een kaart van 10 strippen gekocht. Maar na de 6de keer wilde hij ook niks meer met de les te maken hebben.
Naar het grote zwembad wilde hij, en naar het bubbelbad, en naar het peuterzwembad met het glijbaantje. Dus toen zijn we maar met peuterzwemmen gestopt :{ :+
Dus misschien zou het met de gymlessen ook wel zo gaan.

Afijn ik ga nog maar eens naar het bos :+ of speeltuin :+ hij moet nog 3 worden dus nog tijd genoeg voor allerlei "lesjes" :+
Rayen 2½ jaar!
pi_145070038
:D :D
Ze doet hier koprol op bed. En ik dien als klimpaal/muur :')
Ja hier wou ze ook naar de glijbaan! "kom mama naar ander zwembad" "niet bij de les" "is niet leuk!!" "stomme juf" "kom mama gaan naar ander zwembad!!"
:') O+
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:31:27 #95
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145070797
Peuters O+ :D
Oude (on)bekende.
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:36:10 #96
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_145071055
Hier ging die ene keer peutergym ook zo TJ. Precies zoals je omschrijft :D Dat vind ik het geld dus ook niet waard.
pi_145071310
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:31 schreef Mevr_Mus het volgende:
Peuters O+ :D
Hoe gaat het met jullie?? :*
pi_145072420
Mijn peuter heeft zich vandaag cerwonderd in de efteling. Het was dr allereerste keer. De paddestoelen, festival carnaval en het sprookjesbos O+
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:15:10 #99
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145073469
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:36 schreef Susie het volgende:
Hier ging die ene keer peutergym ook zo TJ. Precies zoals je omschrijft :D Dat vind ik het geld dus ook niet waard.
Ah bij jullie dus ook zo.
Ja dat vind ik het die 19 euro niet waard. En ik heb nog steeds geen baan, dus ik draai de euro nog eens om ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:58 schreef olivia_321 het volgende:
Mijn peuter heeft zich vandaag cerwonderd in de efteling. Het was dr allereerste keer. De paddestoelen, festival carnaval en het sprookjesbos O+
Ah wat leuk O+ Wij zijn ook van plan om binnenkort eens te gaan.

Oh en hier zitten we in de "vraag-fase " een hele dag door ;) Mama wat is dat, of als we in de stad lopen...mama wat gaan we doen? Mama waarom lopen we in de winkel? haha echt hilarisch vind ik het dat gevraag :+
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:55:14 #100
244125 laziness
pi_145075896
Ouder en kind gym is hier wel zoals TJ omschrijft.
Ik vind juist dat gezamenlijk openen en afsluiten een goede oefening en verder doen wat hij wil. Gymattributen zijn hartstikke leuk om op te spelen en er is contact met de andere kindjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')