Ik doe dat niet meer. Consequenties aan wel of niet eten verbinden. Het werkt (hier) toch niet en het verpest de sfeer. Desnoods geef ik haar een extra toetje (ja, soms ook een bakje ijs, maar meestal yoghurt of vla).quote:Op maandag 22 september 2014 22:47 schreef danic het volgende:
Thanks, fijn om te horen. Agter, helaas is het niet alleen bij het avondeten, dan zou ik het beter kunnen loslaten.
Wel een goed idee van dat kdv. Vaak zijn ouders pas laat thuis en als je dan nog moet koken is je kind vaak te moe om nog lekker te eten.
Ik heb ook op een kdv gewerkt waar we die kant op dachten. Wij hadden een Surinaamse of antiliaanse gastvrouw. Zij maakte regelmatig soep met rijst of aardappel erin. Kinderen vonden het Heerlijk en hadden ongemerkt een hele maaltijd binnen.
Maar je raad het al: eva lust geen soep.
CS, eva krijgt best regelmatig een ijsje hoor. Wat dat betreft niks tekort zeg maar.
Maar het stond me nu echt tegen. Heel de dag niks eten, maar dan wel een bak ijs naar binnen werken![]()
Ik werd vanmiddag wel met mijn neus op de pijnlijke feiten gedrukt dat ik dus ongemerkt wel degelijk consequenties hang aan het goed eten. We hebben haar geneuzel met haar boterham genegeerd en toen heeft ze 2 of 3 keer gevraagd of we dan ook niet naar het strand gingen als ze niet at.
Ze was echt verbaasd dat we heel luchtig zeiden: "nee hoor, dan is er niks aan de hand. We gaan gewoon".
Ja, dat denk ik ook. Een van de weinige dingen waar ze echt zelf grip op hebben.quote:Op maandag 22 september 2014 23:26 schreef kleinzusje het volgende:
eten en slapen zijn "uitingsmomenten" toch ?
Dat dusquote:Op maandag 22 september 2014 23:27 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Een van de weinige dingen waar ze echt zelf grip op hebben.
En zindelijkheid....quote:Op maandag 22 september 2014 23:26 schreef kleinzusje het volgende:
eten en slapen zijn "uitingsmomenten" toch ?
quote:Op dinsdag 23 september 2014 20:42 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben vandaag het 'peuterbed' opgezet (jaja, lekker op tijd. Hoofdreden was dat we onveilige ramen hadden en die nu eindelijk vervangen zijn zodat M ze niet zelf open kan krijgen). Samen het nieuwe bedje opgebouwd. Hij vond het idee erg spannend maar moest toen toch even erg huilen toen zijn oude bed aan de kant ging. We hebben er de rest van de middag steeds even over gepraat en een paar keer proefgelegen en nu ligt hij heerlijk te slapen. Ik vind het zo'n knuf gezicht, m'n grote kleine jongetje onder een dekbedje![]()
Ben benieuwd hoe het vannacht gaat
ik ben een beetje bang dat dat hier nog geen heeft.quote:Op woensdag 24 september 2014 14:22 schreef Vanyel het volgende:
Dot heeft daar ook last van. Bij haar geldt hoe onveiliger ze zich ergens voelt, hoe meer controle ze wil hebben en hoe dwingender ze daarin is. Vaak helpt het al als de kaders heel erg duidelijk zijn, dan voelt ze zich blijkbaar toch zekerder en kan ze zich er ook beter aan houden.
quote:Op donderdag 25 september 2014 15:23 schreef PureEvil het volgende:
Ik heb van de week voor iemand de luierprijzen in duitsland bekeken, misschien hebben jullie er ook wat aan:
Bij de Penny
Pampers Simply Dry
Junior 32 st 6.99
Maxi 37 st. 6.99
Midi 45 st. 6.99
Bij de Rossmann:
Pampers Baby Dry:
Maat 3 90 st. 18.45
Maat 4 78 st. 18.45
Maat 4+ 76 st. 18.45
Maat 5 72 st. 18.45
Pampers Active Fit:
Maat 4 64 st. 18.45
Maat 4+ 62 st. 18.45
Maat 5 60 st. 18.45
Rossmann Babydream (eigen merk luiers):
Maat 3 92 st. 10.79
Maat 4 80 st. 10.79
Maat 4+ 72 st. 10.79
Maat 5 68 st. 10.79
Maat 4 120 st. 15.99
Maat 5 102 st. 15.99
Maat 6 32 st. 5.69
Maat 6+ 30 st. 5.69
Nou ja, een bed van 160 cm zou ie theoretisch nog tot z'n 10de in kunnen. Voor die tijd vind ik het geld wel waard. En M's kamertje is te klein voor een bed van 80x200 en voor de grote kamer op zolder vins ik 'm nog te klein.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:27 schreef PureEvil het volgende:
Danic, altijd luisteren naar je onderbuikgevoel![]()
Bar, herkenbaar van het dwingen en drammen. Hier nog zo een.... :/ Geen tips voor ook
Peuterbedje vind ik zo'n geldverspilling he....Duur bed, duur matras, en dan ook natuurlijk een speciale maat dekbed....Nah, niet aan mij besteedze slaapt al een tijdje in het grote bed, meestal gaat dat goed, maar alleen in slaap komen wil niet lukken..
In ons peuterbed ligt een normaal dekbed. Voor een 2,5jarige vonden we een normaal bed nog te groot. Hier past ze nog wel een paar jaar in.quote:Op donderdag 25 september 2014 15:27 schreef PureEvil het volgende:
Danic, altijd luisteren naar je onderbuikgevoel![]()
Bar, herkenbaar van het dwingen en drammen. Hier nog zo een.... :/ Geen tips voor ook
Peuterbedje vind ik zo'n geldverspilling he....Duur bed, duur matras, en dan ook natuurlijk een speciale maat dekbed....Nah, niet aan mij besteedze slaapt al een tijdje in het grote bed, meestal gaat dat goed, maar alleen in slaap komen wil niet lukken..
Hm, misschien met een boekje waar de letters instaan en dan woorden die met die letter beginnen of met de letters van de eigen naam beginnen?quote:Op vrijdag 26 september 2014 16:35 schreef Tally het volgende:
Zoë heeft een peuterbed. Eigenlijk voor jan lul want ze slaapt nog bij ons en slaapt nu voor de derde keer dat het bedje er staat in het bedje. Gewoon een dutje. Doet ze ook niet vaak en al helemaal niet in haar eigen bedje.
Ik heb een vraag. Zoë wil graag leren lezen. Maar hoe pak ik zoiets aan? Ik weet echt even niet waar te beginnen.
Mn dochter van 5 krijgt ook nog steeds D.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:32 schreef Puggi het volgende:
Geen idee of dit topic de juiste plek is, maar ik was benieuwd hoe lang je moet doorgaan met het geven van vitamine D. Ik heb dit zo'n beetje vanaf de geboorte van mijn zoontje gedaan, maar hij is net 4 geworden. Wat doen jullie, doorgaan of stoppen?
Stuur ik M bij jou langs, kijken of hij jouw kookkunsten weet te waarderenquote:Op zaterdag 27 september 2014 14:25 schreef bitterend het volgende:
Misschien kan je beter koken![]()
breng ik haar bij jou een keer kijken of ze wat eet
quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:42 schreef Kyara het volgende:
[..]
Stuur ik M bij jou langs, kijken of hij jouw kookkunsten weet te waarderen
Ik hoor hier wel bijna dagelijks "zo, heeft mama lekker gekookt! Lekker eten nmmmmmmm"
quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:00 schreef olivia_321 het volgende:
Wuj aten een tijdje geleden kant en klare lasagne, was rond onze verhuizing. Ons gasstel was al verkocht. Oudste at enorm veel en zei :" sow mama, jij hebt lekker gekookt"
Zijn de normale prijzenquote:Op zondag 28 september 2014 08:47 schreef Tinuviel het volgende:
PE dank. Binnenkort zijn we in DE, hoop dat de aanbiedingen dan nog gelden.
Nou om eerlijk te zijn viel me dat eigenlijk een beetje tegen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 14:05 schreef kleinzusje het volgende:
Tj hoe was ouder- peuter gym ?
PE: wat fijn dat ze het zo naar dr zin heeft
Leuk al die verhalen, kletsende peuters en handige vitamine info.
Wat kan zoiets je gelukkig maken hequote:Op dinsdag 30 september 2014 19:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Danic ben je al bij de HA geweest met Eva?ik ben alleen met de kinderen en ze liggen beide al in bed
ean gaf zelf aan dat ze moe was dus die ging makkelijk naar bed.
Ah kijk dat klinkt me beter in mijn oren.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:46 schreef bitterend het volgende:
TJ nee hier is het een echte les met een gym docent. We doen warming up samen (rondjes rennen door de zaal, snel op de grond zitten en fietsen met de beentjes dan weer op staan en rennen) daarna spelletje met ballen, op de step lopen, door een tunneltje, mama proberen te vangen (rond rennen weer) een spelletje met een reus/boskabouter noemen ze het...
Het is best leuk en super actief. Alleen....mijn R doet niet aan lessenniet met peuter gym en niet met peuter zwemmen. Ze wil NIET in een kring, ze wil NIET doen wat wordt verteld...ze wil dr eigen gang gaan...dus we doen niet meer mee. We doen onze eigen gym hier en vrij zwemmen
![]()
Hoe gaat het met jullie??quote:
Ah bij jullie dus ook zo.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:36 schreef Susie het volgende:
Hier ging die ene keer peutergym ook zo TJ. Precies zoals je omschrijftDat vind ik het geld dus ook niet waard.
Ah wat leukquote:Op dinsdag 30 september 2014 21:58 schreef olivia_321 het volgende:
Mijn peuter heeft zich vandaag cerwonderd in de efteling. Het was dr allereerste keer. De paddestoelen, festival carnaval en het sprookjesbos
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |