abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109044141
De kans is groot dat bij Rienk zijn keel amandelen geknipt zullen worden.

Er is altijd al iets niet goed geweest aan Rienk, hij had vanaf minibaby al herrie als een grote als hij sliep, hij lag binnen no time in zijn eigen kamer. Hij hijgt altijd, we kunnen hem door de babyfoon heel duidelijk horen. Hij praat door zijn neus, praat ook nog niet heel veel (al papegaait hij nu heel veel O+ ) hij eet ook heeeeeel slecht :{
Extreem vaak ziek is hij niet, maar wel altijd gerelateerd aan keelontsteking en of oorpijn.

Nu zijn we gister eindelijk eens naar de huisarts gegaan en die zag gelijk dat zijn amandelen elkaar bijna raakten, Rienk werkte verder niet goed mee en kon hij niet goed naar de neusamandel kijken. (Mocht die ook te groot zijn kun je die vaak wel zien zitten als de mond ver genoeg open is)

De dokter zei ook nog dat Rienk zijn gedrag er ook aan gerelateerd kan worden. Omdat hij snurkt, slaapt hij niet diep genoeg en rust hij dus niet genoeg uit. Rienk heeft misschien altijd slaap te kort en is daarom zo'n stuiterbal. Dit betwijfel ik. Hij lijkt gewoon op mij :@

De 27e van maart kunnen we in Leeuwarden terecht. De week erna is dan al evetueel de operatie. Wij wonen in Drachten, daar konden we pas 16 april terecht en zou hij op een 4 tot 8 weken durende wachtlijst komen tot de operatie. Dat duurt me veel te lang. Nu we eindelijk de oorzaak hebben wil ik er ook zo gauw mogelijk vanaf.

Nu heb ik dit topic aangemaakt voor ervaringen, is jou kindje ook geopereerd? Vertel! Klachten? waarderingen? Opvallende dingen? Zet graag neer.

Ik heb twee filmpjes gevonden die wel interessant zijn.

Voor zover het nu lijkt gaat het alleen om de amandelen, maar opnieuw, de KNO arts moeten we dus nog spreken. Maar omdat onze huisarts wel heel duidelijk was, lijkt me wel dat Rienk 5 april geopereerd zal worden.

Groetjes :W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_109044445
:W

Ambers keelamandelen zijn geknipt toen ze bijna 4 was. Wat een drama daarna!
Drinken wilde ze niet, ijsjes eten niet... We hebben haar met een pipetje vocht toe moeten dienen.

De reden voor amandelen knippen was bij Amber terugkomende luchtweginfectie.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 12:02:56 #3
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109044554
Noortje heeft met 13 maanden buisjes gekregen en haar neusamandelen zijn er toen uitgehaald. De hele operatie was binnen 10 minuten gepiept. Volgens mij heeft ze ook niet veel pijn gehad, ze zat die ochtend toen we thuis kwamen al weer lekker te spelen.

Ik denk alleen dat het met keelamandelen wel een ander verhaal is, dat geeft meer pijn denk ik. Vooral met slikken natuurlijk.

Uiteindelijk vraag ik me af of het iets had uitgemaakt, de buisjes en amandelen, ze is daarna nog steeds vaak ziek en regelmatig oorontsteking.
pi_109044785
Vlindur, hier ook een drama bij de keelamandelen. Zelfde als wat Vicky zegt, niet willen drinken en geen ijsjes willen. Mahre is zelfs opgenomen geweest omdat we er helemaal niets inkregen. Nou is dat natuurlijk wel afzonderlijk.

Ik herken wel dingen in je verhaal over Rienk. Houd ook ajb zijn spraak en oortjes in de gaten! Mahre had nooit echt heel duideljk klachten, het bleef altijd een beetje vaag. Af en toe ziek maar een dagje en dan weer niet. De keelamandelen waren echt mega hier, daardoor kwam de spraak niet/niet goed op gang omdat de klanken er niet goed uitkwamen. Haar oortjes waren ook niet goed en zij de 1e keer doorgeprikt. Inmiddels heeft ze haar 4e set buisjes! Mahre haar spraak klonk een beetje als een doof/slechthorend iemand.

Verder is het denk ik per kind verschillend! Sterkte en succes met Rienk!
pi_109044825
Amber zat op randje van opname in het zh.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_109044908
Oh drama he Vicky. We hadden na de dagopname tot 15.30 thuis de tijd om haar te laten drinken. De zusters hadden zoiets thuis komt het wel goed! Nou mooi niet. Dus we mochten terug. Zegt de kno-arts; oh dat doen mij assistente wel even, dat bekertje gaat wel leeg. Ja dat ging ie ook, alleen niet hoe de bedoeling was, en 2 verhitte zusters. Toen werd ze opgenomen!
pi_109045586
Bij Jelle zijn de neusamandelen een paar maanden geleden verwijderd en ook gelijk buisjes gekregen ivm steeds terugkerende oorontstekingen en continue verkouden.

Sinds de buisjes niet meer zoveel last gehad van oorontstekingen die niet zelf overgingen, verkouden nog altijd.

De operatie is hier 2x uitgesteld, pin je dus aub niet teveel vast op 1 datum, was hier een flinke tegenvaller
pi_109045689
Bij neusamandelen kan het een paar maanden duren voordat je resultaat merkt.

Ninthe moet vrijdag weer naar de KNO, denk dat ze ook op mag voor buisjes....
  dinsdag 13 maart 2012 @ 12:57:09 #9
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_109045918
Weet er weinig meer van, maar ik heb als kleintje volgens mij beiden laten knippen. Heb ook buisjes gehad. Kan me er niets van herinneren en kan me eigenlijk geen last bedenken. (Zeker niet nu, nooit ergens extra last van gehad)
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_109046127
Mijn zoontje is op de dag dat hij 1 werd geopereerd. Neus en keel amandelen eruit en buisjes erin. Duurde hooguit 10 minuten. Daarna op de uitslaapkamer wakker worden, had een beetje pijn de eerst 15 minuten en daarna niks meer.

Zichtbare verbeteringen qua ooronstekingen, verkouden, snurken en keelontstekingen. Nu 2 jaar geleden alweer en geen moment spijt gehad ervan
pi_109051633
Hm, dat niet drinken zou hier ook nog wel eens een probleem kunnen vormen. Als meneer iets niet wil kun je hoog of laag springen, maar nee is nee :X

Nou ja, we zien wel.

Is het al bijna de 27e? :@ :')

Lenaatje, Rienk praat heel hoog. Dus, ja ik zie daar al wel een probleem in.

Mrien, was Jelle daarvoor ook al ziek? Rienk is verder niet vaak ziek, dus lijkt me niet dat hij nu ineens ziek zal worden.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 16:09:23 #12
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_109051699
Rienk?

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zichtbare verbeteringen qua ooronstekingen, verkouden, snurken en keelontstekingen.
Verder dit trouwens.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_109052081
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:09 schreef Lindgren. het volgende:
Rienk?
Nee Sjonny :')
quote:
[..]

Verder dit trouwens.
Daar hoop ik dus ook vooral op :Y
  dinsdag 13 maart 2012 @ 16:55:59 #14
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_109053651
Hier bij Arwen net voor haar vijf amandelen eruit *kissing tonsils*
En die dronk eerst kleine beetjes en later gewoon en at na drie dagen gewoon :)

En. Buisjes maand geleden ongeveer begin feb ... En vandaag nacontrole was prima :)

Dus in beide gevallen dikke verbetering !!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_109063209
Ja, daarvoor had hij veel last van oorontstekingen, benauwdheid,verkouden
pi_109114514
Meike heeft ook alle symptomen, slecht eten (of liever gezegd, bijna niet eten) snurken, oorklachten, vaak verkouden, nasaal praten.
Maar ja, we hebben een huisarts die het allemaal nog niet zo nodig vindt er iets aan te doen zolang haar taalontwikkeling er niet onder te lijden had. Een half jaar aankijken.

Succes met Rienk!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_125244108
Onze jongste (3,8), mag binnenkort voor de keel- en neusamandelen...
Ze lijkt het wel interessant te vinden... ben benieuwd hoe dat na de ingreep is...
Ik zie er zelf best wel tegenop, maar volgens de KNO arts is het wel beter om het te laten doen.
I. heeft apneu, ze stopt met ademen tijdens het slapen.
Onze huisarts zei eerder dat het niet nodig was om er wat mee te doen, dat kon geen kwaad. De KNO arts vertelde dat men toch meer en meer daarop terugkomt en erachter komt dat net als bij volwassenen, apneu wel degelijk nadelige gevolgen kan hebben. En dus was het advies toch wel om ze te laten verwijderen. Hij verwacht ook dat daardoor, de vocht achter de trommelvliezen makkelijker weg kan en ze beter gaat horen (buisjes leek hem niet nodig, we gingen eigenlijk omdat ze zo slecht hoort, al is het net weer wat beter, zal je altijd zien he). Maar echt slecht hoort ze niet, want ze praat verder prima. Niet alsof ze dingen mist.
Ik hoop dat het mee gaat vallen... maar ik ben er wel een beetje bang voor...
Fake it till you make it...
pi_125245286
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mijn zoontje is op de dag dat hij 1 werd geopereerd. Neus en keel amandelen eruit en buisjes erin. Duurde hooguit 10 minuten. Daarna op de uitslaapkamer wakker worden, had een beetje pijn de eerst 15 minuten en daarna niks meer.

Zichtbare verbeteringen qua ooronstekingen, verkouden, snurken en keelontstekingen. Nu 2 jaar geleden alweer en geen moment spijt gehad ervan
Nou 14 mei mag hij weer geopereerd worden aan keel en neusamandelen en ook weer buisjes ;(
pi_125245627
:(. hopen dat het weer meevalt, althans... ik maak uit je vorige verhaal op dat het redelijk is meegevallen?
Zijn ze weer aangegroeid ofzo?
pi_125245920
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:47 schreef Nijna het volgende:
:(. hopen dat het weer meevalt, althans... ik maak uit je vorige verhaal op dat het redelijk is meegevallen?
Zijn ze weer aangegroeid ofzo?
Het ging heel goed afgelopen 3 jaar alleen langzaam aan merkte wel dat hij steeds vaker verkouden en dover werd. Ook s'ochtends slecht uitgeslapen, last van slaapapneu.

Bij controle bleek dus dat keel en neus amandelen waren aangegroeid en zijn trommelvliezen van binnenuit bol staan.

Toen hij 1 was onderging hij het met gemak (de operatie) maar nu hij 4 is is hij toch wat bewuster dus ik vrees de dag dat we naar het ziekenhuis moeten ;(
  zaterdag 13 april 2013 @ 21:58:17 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_125246083
Hij bij beide jongens neusamandelen en buisjes. Allebei veel oorontstekingen en dergelijke, Jochem heeft vanaf heel jong antibiotica gehad en mocht geopereerd worden toen hij één was, bij RUben duurde het langer omdat de huisarts vond dat hij een slijmoor had :')

Overigens wel een heel groot verschil met operaties. Soms echt met een complete operatiekamer en opname, soms inderdaad op een soort poli. Laat je van te voren goed voorlichten welke van de twee het is!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_125246360
Hier dus beide meiden eigenlijk niet echt last van de oren. Maar de oudste hoorde echt een stuk minder en met die buisjes was het gelijk 's avonds al zo'n wereld van verschil!
Dus toen de jongste ook slecht begon te horen, had ik zoiets van: buisjes erin en dat komt wel goed. Overigens moest ik daar ook aardig voor "lullen" bij de huisarts, hij vond dat we het wel konden aanzien enzovoort.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar toen het horen nog minder leek te worden ben ik toch een verwijzing gaan vragen. En de laatste week is het weer wat beter ;).
Buisjes hoeven dus niet, maar door die apneu leek het wel wijs om de keel- en neusamandelen te doen...

Ik heb in de bieb wat boekjes gereserveerd, want ze hadden niks liggen, dus ik hoop dat die er op tijd zijn. Kunnen we nog wat lezen om haar voor te bereiden. Van de oudste hadden we hier nog een kapje liggen, dus die heeft ze al gezien en geprobeerd ;).
Eerst van de week anesthesist en dan hopelijk een datum. We zullen zien.

Het is hier op de behandelpoli. Apart stukje met een "uitslaapkamertje" ernaast. Volgens mij doen ze een stuk of 8 a 10 kindjes op een ochtend. In principe tussen 8 en 9 aan de beurt, vorige keer gingen de amandel kinderen voor de buisjes kinderen, we zullen het zien.
En tegen 11.15u weer naar huis als alles gaat zoals het moet gaan.
Maar infoboekje krijgen we vast pas als we afspraak maken voor de ingreep. Ik heb het nu even op de site opgezocht, want ik hou er toch wel van om van tevoren te weten waar ik op moet rekenen en wat ik evt moet gaan regelen...
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:13:02 #23
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_125246724
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:11 schreef Nijna het volgende:
Onze jongste (3,8), mag binnenkort voor de keel- en neusamandelen...
Ze lijkt het wel interessant te vinden... ben benieuwd hoe dat na de ingreep is...
Ik zie er zelf best wel tegenop, maar volgens de KNO arts is het wel beter om het te laten doen.
I. heeft apneu, ze stopt met ademen tijdens het slapen.
Onze huisarts zei eerder dat het niet nodig was om er wat mee te doen, dat kon geen kwaad. De KNO arts vertelde dat men toch meer en meer daarop terugkomt en erachter komt dat net als bij volwassenen, apneu wel degelijk nadelige gevolgen kan hebben. En dus was het advies toch wel om ze te laten verwijderen. Hij verwacht ook dat daardoor, de vocht achter de trommelvliezen makkelijker weg kan en ze beter gaat horen (buisjes leek hem niet nodig, we gingen eigenlijk omdat ze zo slecht hoort, al is het net weer wat beter, zal je altijd zien he). Maar echt slecht hoort ze niet, want ze praat verder prima. Niet alsof ze dingen mist.
Ik hoop dat het mee gaat vallen... maar ik ben er wel een beetje bang voor...
Niet bang zijn!

Ik ben alleen maar positief over verwijderen van keel-en neus amandelen van mijn zoontje. + tegelijkertijd buisjes
Uur erna ff moeilijk met de pijn, daarna goed te doen en binnen 7 dg in vliegtuig op weg naar verre bestemming.
Alles ivm apneu, was daarna gelijk niet meer aan de orde.
Als je zelf niet moeilijk doet, doet je kind het ook niet. En als er reden voor is, laat ze er lekker uithalen. :)
fake a dream
pi_125247138
Oh je bent de 2e die ik hoor over apneu, kimmie. Onze oude buren ook en bij hen was het daarna ook over.
Kind sliep ook weer lekker, niet meer dat onrustige. Dus wat dat betreft denk ik dat het wel positief is hoor. En ik probeer er ook niet al te schijterig over te doen of het niet teveel te laten merken.
Eerst maar kijken wanneer ze aan de beurt is, dan kunnen we het dan in de week leggen ;).
Hoe oud was jouw zoontje toen ze eruit gingen?
  zondag 14 april 2013 @ 00:44:13 #25
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_125252414
Ik leerde vandeweek dat een neusamandel weer aangroeit wanneer verwijderd voor het 4e levensjaar. Daarna dus niet meer.
Mijn jongens hebben regelmatig buisjes gehad vanwege Glue Ears ze groeien er uiteindelijk wel overheen. Buisjes plaatsen is echt zo gepiept en een wereld van verschil!
Hopelijk heeft Rienk er ook snel baat bij. Lang wachten dus in Drachten ;( potver...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')