quote:Op dinsdag 14 januari 2014 01:37 schreef static het volgende:
Heb je wel eens aan de doodskist van iemand gestaan? Hoe ging dat? Was dat bij je familie? Ouders?
Mijn vader is gestorven toen ik 10 was, niet veel van meegemaakt dus. Maar ben als de dood (leuk gevonden) als ik afscheid moet nemen van mijn moeder. Hoop dat haar einde komt door ouderdom, maar hoe ga je daar in godsnaam mee om? Ik kan mezelf alleen maar de rest van mijn leven in verdriet voorstellen.
quote:Op maandag 22 september 2014 11:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Da's wel kut man. Hoe vaak maakt een machinist zoiets nou ongeveer mee (tijdsduur mag je zelf bepalen)?
Ben je Belgisch?quote:Op maandag 22 september 2014 11:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ben geen machinist maar trambestuurder
Schiet lekker op, 3 in 2 jaarquote:en jaarlijks zo'n 1/2 zelfmoordpogingen (voornamelijk zoetermeer) en 1/2 dodelijke aanrijdingen.
Zo zijn er collega's die al 35 jaar niks meemaken en zo is er een collega die in 3 jaar al 2 zelfdodingen heeft gehad
Dat geluid maakt een lichaam ook als iemand met een acute hartstilstaand achterover valt.quote:Op maandag 22 september 2014 11:45 schreef Pikkebaas het volgende:
Een springer in de flat waar ik vroeger woonde, sprong van 14 hoog.
Maakt een beste put in de stoep. Klinkt als een zak aardappels die valt.
Dat heb ik dan gelukkig nooit meegemaakt.quote:Op maandag 22 september 2014 11:52 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat geluid maakt een lichaam ook als iemand met een acute hartstilstaand achterover valt.
Gecondoleerd Joene.quote:Op maandag 22 september 2014 10:04 schreef Joene het volgende:
Mn pap vorige week woensdag overleden.
Wow, heftig. Nog familie over?quote:Op woensdag 24 september 2014 23:09 schreef vronie het volgende:
Ik heb mijn vader verloren dat ik 17 was en mijn moeder met 19 jaar en twee broers.
En vandaag is mijn zwager overleden
Ja gelukkig welquote:Op woensdag 24 september 2014 23:45 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wow, heftig. Nog familie over?
Het moet een of andere chemische stof zijn die vrijkomt bij beginnende hersenschade.quote:Op maandag 22 september 2014 12:27 schreef K44S het volgende:
Ik vraag me toch altijd af, of het idee van "licht aan het einde van de tunnel" geld.
Ik heb ooit eens gelezen, dat als een persoon komt te overlijden dat deze ( als het hart al gestopt is ) de hersenen nog voor ongeveer 7 seconden actief is.
Dus dat ze soort dia-voorstelling van hun leven voorbij zagen komen.
Verder heb ik veel mensen met ouderdom die overleden zijn ( alle opa's en oma's ), mee gemaakt.
Er is ook een boekje over: leven na dit leven. Gaat over bijna dood ervaringen en de schrijver beschrijft er de verschillende stadia van aan de hand van vele ervaringen die hij van mensen heeft opgeschreven. Hij verbindt er geen conclusie aan en dat maakt het boekje imo goed en interessant. Ik denk zelf dat het een soort 'shut down' procedure van de hersenen is, dat je zelf als hemels ervaart. Ik hoop dat het het begin van de hemel is, maar vrees dat dat een menselijk idee is...quote:Op woensdag 24 september 2014 23:51 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het moet een of andere chemische stof zijn die vrijkomt bij beginnende hersenschade.
Het is op te wekken door veel dampo pillen te slikken. Dan kan je eenzelfde soort trip krijgen. Als je het zelf niet wil proberen, maar erover lezen: op UVT loopt er een topic over met trip reports.
Dit boekje: http://www.bol.com/nl/p/e(...)6444%26itm_role%3dinquote:Op woensdag 24 september 2014 23:56 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Er is ook een boekje over: leven na dit leven. Gaat over bijna dood ervaringen en de schrijver beschrijft er de verschillende stadia van aan de hand van vele ervaringen die hij van mensen heeft opgeschreven. Hij verbindt er geen conclusie aan en dat maakt het boekje imo goed en interessant. Ik denk zelf dat het een soort 'shut down' procedure van de hersenen is, dat je zelf als hemels ervaart. Ik hoop dat het het begin van de hemel is, maar vrees dat dat een menselijk idee is...
Er is werkelijk geen beter gevoel dan dat. En dat zeg ik uit eigen ervaring.quote:Op donderdag 25 september 2014 00:03 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit boekje: http://www.bol.com/nl/p/e(...)6444%26itm_role%3din
Gaat ook op dat stofje in, wat bijna dood ervaringen opwekbaar maakt. Bijna dood ervaringen als in:
-idee hebben uit lichaam te treden
-tunnelverschijnselen
-wit licht zien
-menen ouders en familie terug te zien
-opeens veel inzichten opdoen
Als het stofje is uitgewerkt komt men weer terug in de werkelijkheid.
Misschien is het inderdaad een trip veroorzaakt door chemische processen, maar als je werkelijk dood gaat en dit werkelijk mee maakt voor het echte einde, dan ga je met een blij gevoel het grote niets in. Geen beter gevoel dan je ouders weer terug zien toch? Dat misschien daarna het grote Niets optreedt doet niet ter zake. Het is beter dan met een verder angstig gevoel dit Aardse te verlaten.
Maar 100% weten zullen we het nooit. De doden zullen niet spreken, en of de overleveringen door glaasje draaien werkelijk waarheidsgetrouw zijn, valt over te twisten...
Meestal vallen ze vooroverquote:Op maandag 22 september 2014 11:52 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat geluid maakt een lichaam ook als iemand met een acute hartstilstaand achterover valt.
Niet bij de pakken neerzitten? Joh, 1,5 maand is niets.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:09 schreef Gehaktbal80 het volgende:
Heftig.. veel sterkte Lily.
Had in deel 1 van dit topic al gepost dat ik mijn zus (29 jaar) aan kanker ben verloren. Inmiddels is dat anderhalve maand geleden. Aanvankelijk leek het naar omstandigheden best goed met me te gaan, iets wat ik niet verwacht had.
Nu komt de klap toch best hard aan. Eerst ben je natuurlijk als nabestaande het middelpunt van de belangstelling (of je dat nu wil of niet), maar later verdwijnt die belangstelling volledig. Het voelt nu alsof iedereen het alweer vergeten lijkt te zijn en er wordt veel van je verwacht (erg drukke periode met school en andere zaken), terwijl je lichamelijk maar vooral mentaal helemaal op bent. Iemand die dit herkent? Vind zoiets moeilijk te verkroppen.
De wereld draait nu eenmaal door en dat begrijp ik maar al te goed, daarom wil ik ook niet bij de pakken neer gaan zitten. Ik vraag me af hoe jullie met het verlies van een nabestaande zijn omgegaan?
Spreek je uit ervaring? Ik heb het gevoel dat ik er ook niet beter van word als ik er te lang in blijf hangen. Niet dat ik het weg stop, integendeel. Gewoon de normale dingen weer oppakken maar ondertussen gaat het rouwproces wel doorquote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Niet bij de pakken neerzitten? Joh, 1,5 maand is niets.
Vergeet niet te rouwen. Als je het nu niet doet volgt de klap later.
Geen zus. Wel andere familielid.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:41 schreef Gehaktbal80 het volgende:
[..]
Spreek je uit ervaring? Ik heb het gevoel dat ik er ook niet beter van word als ik er te lang in blijf hangen. Niet dat ik het weg stop, integendeel. Gewoon de normale dingen weer oppakken maar ondertussen gaat het rouwproces wel door
True. Iedereen doet het op zijn of haar eigen manier. En dat herken ik inderdaad. Bedankt voor je reactie iigquote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:45 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Geen zus. Wel andere familielid.
Als je je gevoel niet negeert en doorgaat is dat ook prima toch? Je moet doen wat goed aanvoelt. Rouwen is gewoon kut. En verwarrend. Ene x denk je ik voel me ok en 1 uur later zit je huilend in de auto.
Ik had altijd begrepen dat het door zuurstofgebrek komt.quote:Op donderdag 25 september 2014 00:03 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit boekje: http://www.bol.com/nl/p/e(...)6444%26itm_role%3din
Gaat ook op dat stofje in, wat bijna dood ervaringen opwekbaar maakt. Bijna dood ervaringen als in:
-idee hebben uit lichaam te treden
-tunnelverschijnselen
-wit licht
Alles blijft in je geheugen gegrift een moeder met een zelfmoorpoging een vader die op sterven ligt.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:32 schreef trovey het volgende:
Afgelopen zondag was het 25 jaar geleden dat mijn moeder is overleden, bijna de helft van mijn leven geleden...en je hebt nog steeds het idee dat het gisteren was, zo sterk is de herinnering aan die dag dat ze er plotseling niet meer was, kan elke minuut van die dag nog herinneren, net zoal de dag dat mijn vader stierf, nu 17 jaar geleden. Zijn echt van die dagen die voor eeuwig in je geheugen zijn gegrift, hoe oud je ook gaat worden.
Ja, ik herken het. Voor iedereen gaat het leven gewoon door, alleen voor jouzelf staat het stil. Dat vond/vind ik inderdaad best moeilijk. Ook vrienden bijvoorbeeld - ik ben echt teleurgesteld in enkele van hen. Dan heb je zelf destijds veel voor iemand gedaan om die persoon te steunen of uit de shit te helpen, en op het moment dat je zelf in een rotsituatie zit, hoor je vrij weinig. Aan de ene kant snap ik het wel, maar aan de andere kant denk ik: 'is een béétje belangstelling tonen nu zóveel gevraagd?'. Al is het maar een: 'hoe gaat 't eigenlijk?'. Daar heb ik dan best moeite mee.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:09 schreef Gehaktbal80 het volgende:
Eerst ben je natuurlijk als nabestaande het middelpunt van de belangstelling (of je dat nu wil of niet), maar later verdwijnt die belangstelling volledig. Het voelt nu alsof iedereen het alweer vergeten lijkt te zijn en er wordt veel van je verwacht (erg drukke periode met school en andere zaken), terwijl je lichamelijk maar vooral mentaal helemaal op bent. Iemand die dit herkent? Vind zoiets moeilijk te verkroppen.
Ik kan helaas wel uit ervaring praten. Ik was ook zoals haar toen mijn vader 12 jaar geleden overleed. Hij was 48, ik 20. Ik praatte er niet over en dat heb ik vorig jaar gemerkt toen ik depressief werd. Dit was een groot deel te wijten aan het niet verwerkt hebben van het verlies.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:41 schreef Gehaktbal80 het volgende:
[..]
Spreek je uit ervaring? Ik heb het gevoel dat ik er ook niet beter van word als ik er te lang in blijf hangen. Niet dat ik het weg stop, integendeel. Gewoon de normale dingen weer oppakken maar ondertussen gaat het rouwproces wel door
Om hierop terug te komen, 3 weken geleden is mijn opa overleden. Ik heb niet echt heel veel moeite gehad met verwerken en was er snel overheen.quote:Op maandag 22 september 2014 12:33 schreef warp995 het volgende:
Ik heb eigenlijk niet echt iemand verloten, geen familie ofzo(wat nog wel gaat komen) alleen een paar keer een kennis van mn ouders maar dat heeft weinig impact op me gehad.
Ik heb wel een keer in een trein gezeten die een springer had aangereden, dat voelde daarna toen het was gebeurt zo raar. Een heel vreemd gevoel had ik toen die week.
Wat ik veel erger vond bij m'n pa was dat er mensen gewoon niet langs zijn geweest. Mensen waarvan je dacht dat je een goede band met ze hebt die in moeilijke tijden in geen velden of wegen te vinden zijn.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 22:52 schreef Roguee het volgende:
Een aantal familieleden al verloren, van oud tot zeer jong. Mij het meest aangegrepen heeft het overlijden van mijn oom aan botkanker, waarvan wij door 'gedoe' in de familie geen afscheid hebben mogen nemen tijdens zijn ziekbed. Ik snap niet hoe je iemand die mogelijkheid kunt ontnemen.
Dat laatste zeer zeker. Ik ben de dag na zijn uitvaart gaan werken, onder de noemer dat ik mijn gedachtes dan kon verzetten. Daar ben ik na een week wel op teruggekomen. Ik was helemaal op en ik heb me toen ziek gemeld. De eerste dagen heb ik bijna alleen maar geslapen. Nu ben ik wel weer een week aan het werk, maar heel rustig en als ik 's nachts slecht heb geslapen werk ik die dag gewoon vanuit huis. Nou ja, meer aanrommelen dan werken. Maar zoals ik al zei vindt m'n baas het allemaal goed. Hij heeft liever dat ik nu wat minder productief ben en de tijd neem, dan dat ik heel snel nog een keer instort.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:09 schreef Gehaktbal80 het volgende:
Nu komt de klap toch best hard aan. Eerst ben je natuurlijk als nabestaande het middelpunt van de belangstelling (of je dat nu wil of niet), maar later verdwijnt die belangstelling volledig. Het voelt nu alsof iedereen het alweer vergeten lijkt te zijn en er wordt veel van je verwacht (erg drukke periode met school en andere zaken), terwijl je lichamelijk maar vooral mentaal helemaal op bent. Iemand die dit herkent?
Dit herken ik wel ja. We zijn inmiddels een paar maanden verder en niemand vraagt daar meer naar. Soms heb ik daar moeite mee, maar meestal niet. Als ik er moeite mee heb is het meestal op momenten dat we samen dingen zouden doen (ook met andere vrienden erbij) en dat ik die nu zonder haar moet doen en dan maakt niemand er een woord aan vuil, de fun begint gewoon. Terwijl ik bijna een minuut stilte wil inlassen ofzo haha.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:09 schreef Gehaktbal80 het volgende:
Heftig.. veel sterkte Lily.
Had in deel 1 van dit topic al gepost dat ik mijn zus (29 jaar) aan kanker ben verloren. Inmiddels is dat anderhalve maand geleden. Aanvankelijk leek het naar omstandigheden best goed met me te gaan, iets wat ik niet verwacht had.
Nu komt de klap toch best hard aan. Eerst ben je natuurlijk als nabestaande het middelpunt van de belangstelling (of je dat nu wil of niet), maar later verdwijnt die belangstelling volledig. Het voelt nu alsof iedereen het alweer vergeten lijkt te zijn en er wordt veel van je verwacht (erg drukke periode met school en andere zaken), terwijl je lichamelijk maar vooral mentaal helemaal op bent. Iemand die dit herkent? Vind zoiets moeilijk te verkroppen.
De wereld draait nu eenmaal door en dat begrijp ik maar al te goed, daarom wil ik ook niet bij de pakken neer gaan zitten. Ik vraag me af hoe jullie met het verlies van een nabestaande zijn omgegaan?
Dat is kut he? je wil er eigenlijk wel over praten, maar dan op je eigen manier. Niet dat iedereen je er mee bestookt. En niet het verhaal elke keer weer opnieuw beginnen. Op een gegeven moment wordt het een routine als je het verhaal vanaf het begin moet vertellen en ratel je een bandje af.quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:54 schreef H1N1 het volgende:
Anderhalve maand geleden maakte mijn vader een eind aan zijn leven. Ik heb gemerkt dat ik er op een gegeven moment strontziek werd van de aandacht. Iedereen bedoelt het supergoed en wilde niemand beledigen maar ik was er compleet klaar mee. En dan opeens, praat inderdaad niemand meer over en lijkt het nooit gebeurt te zijn. Heel apart.
Ja, klopt.quote:Op zondag 7 december 2014 08:42 schreef Ordos20 het volgende:
Maar als het langer duurt dan is het weer weg, die aandacht. Maar dan ook helemaal. En dan voel je je weer kut als er iets van wil zeggen. Dat je eigenlijk maar niks zegt om maar niet weer de zielige uit te hangen. Was er maar een tussenweg.
mijn ervaring is dat er ook mensen die hun eigen ellende bij je neer willen gooien ipv jou troosten.quote:Op zondag 7 december 2014 15:45 schreef Trashcanman het volgende: maar mensen die een potje met me wouden huilen of steeds aan mijn arm gingen hangen als ik voorbij liep ontloop ik 3 kwart jaar later nog steeds. Ergens voel ik me dan weer als een ondankbaar persoon terwijl het volgens mij ook best normaal is om daarin grenzen te hebben.
Hmm, niet helemaal. Bij een van die mensen zie ik het meer als dat ze even een shot emoties wil halen, iets waar ik op de werkvloer al helemaal geen behoefte aan heb.quote:Op zondag 7 december 2014 17:33 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
mijn ervaring is dat er ook mensen die hun eigen ellende bij je neer willen gooien ipv jou troosten.
Dat zijn die die beschrijft denk ik.
Die laatste zin klopt helemaal. Wellicht erg cliché, maar o zo waar.quote:Op maandag 8 december 2014 23:53 schreef Banaanensuiker het volgende:
Het lastige vond ik juist toen mijn vader overleed ongeveer 3 jaar geleden, is dat die steun ook betuigt wordt door mensen waarvan je voor de rest van het jaar of je leven niets hoort. Dat kwam nogal niet oprecht over of plichtmatig.
En inderdaad, wat H1N1 zegt, opeens is het alsof er niets gebeurt is; je hoort er (bijna) niks meer over.
Een belangrijke les die van het overlijden van mijn vader heb geleerd is dat de world keeps on turning. Of je het wilt of niet en je moet op een gegeven moment toch verder met je leven. Het is niet erg om even bij de pakken neer te zitten, maar je moet ook verder met leven en positieve gedachten.
Herkenbaar. De eerste 15 jaar van mijn leven was er veel shit. Mensen gingen dood of raakten gehandicapt. Dat heeft me wel gevormd... in de zin dat ik de toestand waarin er 'iets aan de hand' is als 'de standaard' zie..quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:30 schreef Gehaktbal80 het volgende:
' In mijn omgeving hebben de meesten geen enkel besef hoe fijn het is dat je dierbaren gezond zijn. En ook als jijzelf een dierbare verliest, lijkt het niet helemaal door te dringen.
Zo is dat. Het is niet zo dat ik nu een negatieve kijk op het leven heb, maar ik ervaar een periode waarin het niet goed gaat als 'het hoort er nu eenmaal bij'.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:35 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Herkenbaar. De eerste 15 jaar van mijn leven was er veel shit. Mensen gingen dood of raakten gehandicapt. Dat heeft me wel gevormd... in de zin dat ik de toestand waarin er 'iets aan de hand' is als 'de standaard' zie..
En de toestand waarin alles goed gaat met mijn dierbaren als een zegen, iets waar ik blij mee ben.
Dat heb ik ook gehad, echt bizar.quote:Op woensdag 21 januari 2015 16:04 schreef Aiciu het volgende:
Ik ben een keer aangereden door een bus en deels onder die bus belandt.
Op de een of andere manier vertraagde de tijd waardoor ik nog gauw weg kon kruipen bij die banden die op me af kwamen rijden![]()
Mijn bewijs dat God bestaat
Sterkte man.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vrees dat ik het nog erg dicht bij mee mag maken, daar m'n pa kanker heeft gekregen.
Sterktequote:Op zondag 25 januari 2015 01:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vrees dat ik het nog erg dicht bij mee mag maken, daar m'n pa kanker heeft gekregen.
Veel sterkte!quote:Op zondag 25 januari 2015 01:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Sterkte.quote:Op zondag 25 januari 2015 01:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Jeetje, sterkte!quote:Op zondag 25 januari 2015 01:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Een dankbare houding is dat. Je ziet het niet als normaal, maar als geschenk. Mooi toch?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:15 schreef Gehaktbal80 het volgende:
[..]
Zo is dat. Het is niet zo dat ik nu een negatieve kijk op het leven heb, maar ik ervaar een periode waarin het niet goed gaat als 'het hoort er nu eenmaal bij'.
Sterkte...quote:Op zondag 25 januari 2015 01:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Het werd niet beter. Afgelopen dinsdag is mijn nichtje overleden. Slechts 39 jaar oud. Vandaag is ze begraven.quote:Op donderdag 29 januari 2015 19:10 schreef Kentekenplaat het volgende:
Een nichtje van mij heeft ooit kanker gehad. Daar is ze weer van hersteld en nu was ze zwanger en kreeg ze overal last van. Afgelopen week is het kindje weken te vroeg gehaald en die maakt het goed.
Mijn nichtje niet. Ze is te ziek voor chemo en het ziet er niet goed uit.![]()
Nog nooit heb ik leven en lijden zo in een week en in een gezin zien samenkomen.
Gecondoleerd. Erg naar om te horen. Ik hoop dat je steun in je familie kan vinden.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 23:52 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het werd niet beter. Afgelopen dinsdag is mijn nichtje overleden. Slechts 39 jaar oud. Vandaag is ze begraven.
Gecondoleerdquote:Op zaterdag 7 maart 2015 23:52 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het werd niet beter. Afgelopen dinsdag is mijn nichtje overleden. Slechts 39 jaar oud. Vandaag is ze begraven.
1 jaar later en ik heb een crematie mee mogen maken.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:48 schreef Etsu het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit een echte dood van dichtbij meegemaakt, maar er zijn wel een aantal sterfgevallen geweest in de familie. Mijn opa is al 47 jaar dood, overleden toen mijn oma zwanger was van mijn moeder. Dus mijn moeder is opgegroeid zonder een vader en ik heb altijd één opa gehad. Mijn tante was 3 toen ze buiten aan het spelen was met mijn opa in het water, balletje overspelen en dat balletje dreef weg. Toen wilde mijn opa het gaan halen, maar hij kon helemaal niet zwemmen en het water trok mijn opa mee en weg was hij. Uiteindelijk 3 dagen later door de politie teruggevonden, paar kilometers verderop.
Mijn tante (van mijn vaders kant) heeft zelfmoord gepleegd, ze is van het dak van een flatgebouw gesprongen. Ze was al een lange tijd ziek en had volgens mij schizofrenie en uiteindelijk kon ze het niet meer aan. Toen was ik 15. Toen waren mijn ouders al een tijdje gescheiden en had ik ook voor een lange periode ook geen contact met mijn vader en had haar ook al 1,5 jaar niet meer gezien voordat ze 'wegging'. Niet op begrafenis geweest.
Mijn oom (ook van mijn vaders kant) is overleden aan alvleesklierkanker. Ik was toen 17. Zelfde verhaal als hierboven, had hem al paar jaar niet meer gezien voordat hij 'wegging'. Niet op crematie geweest.
En tot slot mijn oma (ook van mijn vaders kant), ze had longkanker en uiteindelijk is hartinfarct haar fataal geworden. Had ik ook een lange tijd niet meer gezien en was ook niet uitgenodigd voor haar begrafenis.
Dus nooit crematie/begrafenis en directe dood meegemaakt.
Gecondoleerd. Ik wens je veel sterkte toe.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 23:52 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik herken je verhaal wel een beetje, al was mijn situatie niet vergelijkbaar. In eerste instantie ging het wel redelijk met me nadat ik mijn zus ben verloren (heb in een vorig deel een post geplaatst), maar de klap kwam al snel. Het zijn nu erg moeilijke tijden. Maar inderdaad, we gaan gewoon door.quote:Op zondag 8 maart 2015 00:46 schreef Etsu het volgende:
[..]
1 jaar later en ik heb een crematie mee mogen maken.
Mijn andere oma (van mijn moeders kant) heb ik op 1 maart 2014 voor het laatst nog heel vrolijk gezien en meteen de laatste keer. Op 25 maart 2014 is ze overleden. Ze had al jaren wat mankementen, maar iedere keer kwam ze weer bovenop. De laatste maanden voor haar overlijden gingen wel heel erg snel. Zo had ze ineens een hartstilstand, kreeg ze blindedarmontsteking en nog maar op. Ze heeft maanden in het ziekenhuis gelegen. In februari 2014 mocht ze naar een verpleeghuis, iets wat ze echt niet wilde, en het ging ietsje beter. Vervolgens mocht ze naar huis, maar daar heeft ze nog geen een week volgehouden en ze lag weer in het ziekenhuis. Drie weken later was het over.
Toen had ik er niet zoveel moeite mee, want het zat jarenlang aan te komen. Ik was wel een beetje op voorbereid, ondanks ze een belangrijke rol in mijn leven heeft gespeeld vanaf mijn geboorte (iets met ouders). Crematie was mooi.
Huilen deed ik ook niet. Tot ik in januari opeens een 'klap' kreeg dat ze echt weg was omdat ik toentertijd wat problemen had en het zo met haar zou delen. En sindsdien vind ik het nog wel lastig dat ze er niet meer is. We gaan door hè.
Binnenkort weer naar haar graf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |