Hoe kom je daar dan weer bij? En hoop je dat uit dit soort insinuaties een inhoudelijk gesprek voortkomt of wat?quote:Op maandag 22 september 2014 11:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat is de oplossing volgens jou? Alle moslims deporteren? Executeren wellicht?
Vanuit de hoek van separatistische groeperingen.quote:Op maandag 22 september 2014 11:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oh? En uit welke hoek komt die grootste dreiging dan wel volgens jou?
Das nogal vaag. Kan je concreter zijn?quote:Op maandag 22 september 2014 12:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vanuit de hoek van separatistische groeperingen.
Ik stel een terechte vraag, want jij ziet alle moslims blijkbaar als een gevaar, getuige je vorige post. Ik zou dus willen weten hoe jij dat gevaar zou willen elimineren. Ik neem aan dat je ze wilt wegnemen uit de samenleving.quote:Op maandag 22 september 2014 12:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hoe kom je daar dan weer bij? En hoop je dat uit dit soort insinuaties een inhoudelijk gesprek voortkomt of wat?
En weer leg je mij woorden in de mond en doe je bizarre insinuaties.quote:Op maandag 22 september 2014 12:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik stel een terechte vraag, want jij ziet alle moslims blijkbaar als een gevaar, getuige je vorige post. Ik zou dus willen weten hoe jij dat gevaar zou willen elimineren. Ik neem aan dat je ze wilt wegnemen uit de samenleving.
Zoals een ETA bedoel je? Die zijn de laatste tijd anders poeslief, en veel andere afscheidingsbewegingen zie ik niet in Europa, terwijl je bijna dagelijks in de kranten de lijsten met aanslagen in de islamitische hoek kunt updaten.quote:Op maandag 22 september 2014 12:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vanuit de hoek van separatistische groeperingen.
Oké, misschien wat flauw van me...quote:Op maandag 22 september 2014 12:06 schreef NotYou het volgende:
[..]
En weer leg je mij woorden in de mond en doe je bizarre insinuaties.
https://www.europol.europ(...)ions/europoltsat.pdfquote:Op maandag 22 september 2014 12:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Das nogal vaag. Kan je concreter zijn?
Nou?quote:Op maandag 22 september 2014 11:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
Really? En hoe denk jij dat zij over jou/ongelovigen denken?
quote:
quote:Oh Allah, laat Uw gebed, vrede en zegeningen over Uw dienaar en boodschapper Mohammed zijn en over zijn familieleden en zijn metgezellen. En zo verder, de choetbah gaat deze week over dat we moeten opletten wie je vrienden zijn en met wie je omgaat. Het is onmogelijk om in je eentje te leven. Overal kom je mensen tegen, zelfs mensen die je liever niet tegen zou komen. Om blij te kunnen zijn, om verdrietig te kunnen zijn, om te leven hebben we anderen nodig. Blijdschap zonder anderen om je heen is anders dan blijdschap als je met vrienden bent. Verdriet kan makkelijker worden als je het kan delen met een goede vriend. Het leven wordt beter met mooie mensen om je heen. Omgaan met andere mensen kan ook nadelen hebben. Als je namelijk met de verkeerde mensen omgaat, dan kan dat jouw gedrag veranderen. In de H. Qur'aan en de soenna staan daarover waarschuwingen. We moeten proberen voor de goede mensen te kiezen en we moeten juist proberen weg te blijven van de slechte mensen. Dat klinkt gemakkelijker dan dat het is; het is niet zomaar te zien of iemand goed of fout is. Het is ook niet zo dat slechte mensen nooit goed doen of dat goede mensen nooit slecht doen. Dat maakt het ingewikkeld. Daarom moet je kijken naar wat je vrienden en de mensen om jou heen aan de islaam doen. Staan jouw vrienden naast jou tijdens het gebed of laten ze jou maar gewoon even je ding doen? Zijn jouw vrienden bezig met geld en dunya, het wereldse, of zitten ze hier nu naast je in de moskee? En, zijn jouw vrienden eigenlijk wel moslim?
Nee. Je hebt nu alleen een antwoord van een individu netjes geplakt en gekopieerd.quote:Op maandag 22 september 2014 12:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat is 'het' antwoord op je vraag, wat wil je nog meer van me horen?
Dit komt uit een erg recente vrijdagpreek van een goed ingeburgerde moskee, door henzelf vertaald en online gepubliceerd.quote:Op maandag 22 september 2014 12:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Je hebt nu alleen een antwoord van een individu netjes geplakt en gekopieerd.
Als je al die islamitische termen er uit gooit is het toch geen vreemd stukje ?quote:Op maandag 22 september 2014 12:29 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dit komt uit een erg recente vrijdagpreek van een goed ingeburgerde moskee, door henzelf vertaald en online gepubliceerd.
Om goede mensen van slechte mensen te onderscheiden kijk je naar de mate waarin zij geloven/islamitisch zijn? Geen vreemd stukje?quote:Op maandag 22 september 2014 12:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als je al die islamitische termen er uit gooit is het toch geen vreemd stukje ?
Nee zo bedoelde ik het juist niet. Ik zei als je alle islamitische termen er uit haalt.quote:Op maandag 22 september 2014 12:32 schreef NotYou het volgende:
[..]
Om goede mensen van slechte mensen te onderscheiden kijk je naar de mate waarin zij geloven/islamitisch zijn? Geen vreemd stukje?
Dat is toch ook wat jij doet?quote:Op maandag 22 september 2014 12:32 schreef NotYou het volgende:
[..]
Om goede mensen van slechte mensen te onderscheiden kijk je naar de mate waarin zij geloven/islamitisch zijn?
Dan verlies je de strekking en is er eigenlijk niets raars meer aan? Nee goh. Als je al dat islam raakt eruit haalt dan..quote:Op maandag 22 september 2014 12:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee zo bedoelde ik het juist niet. Ik zei als je alle islamitische termen er uit haalt.
Er staat dat je je beter kan omgeven met 'goede' mensen. Dat het je gelukkiger maakt als je dingen kan delen met anderen, en dat goede mensen slechte dingen doen en slechte mensen goede dingen doen.quote:Op maandag 22 september 2014 12:36 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dan verlies je de strekking en is er eigenlijk niets raars meer aan? Nee goh. Als je al dat islam raakt eruit haalt dan..
Toch nog een lichtpuntje gevonden dus.quote:Op maandag 22 september 2014 12:35 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik dacht altijd dat die gemene moslims alle ongelovigen wilden onthoofden maar uit dit stukje kan ik dat niet halen.
Nee. Erg jammer dat je, je van dit soort trucjes bedient in plaats van inhoudelijk te blijven.quote:
Goede mensen betekent in de context van deze preek islamitische mensen = segregatie bevorderen. En dan vraag je mij wat daar vreemd aan is?quote:Op maandag 22 september 2014 12:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er staat dat je je beter kan omgeven met 'goede' mensen. Dat het je gelukkiger maakt als je dingen kan delen met anderen, en dat goede mensen slechte dingen doen en slechte mensen goede dingen doen.
Wat is hier zo vreemd aan?
Het is niet vreemd dat gelovigen denken dat andere leden van het zelfde geloof 'goed' zijn.quote:Op maandag 22 september 2014 12:39 schreef NotYou het volgende:
[..]
Goede mensen betekent in de context van deze preek islamitische mensen = segregatie bevorderen. En dan vraag je mij wat daar vreemd aan is?
Waar precies noemde ik moslims gemeen?quote:Op maandag 22 september 2014 12:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is niet vreemd dat gelovigen denken dat andere leden van het zelfde geloof 'goed' zijn.
Jij wilde aantonen wat de gemene moslims vinden van ongelovigen. En dan kom je met dit aan zetten. Totaal niet extreem en zelfs voor ongelovigen best goed advies. Nogmaals voor mij persoonlijk zonder die gelovige termen.
Dat gemeen maak ik er van. Nogmaals jij wilde aantonen hoe de moslims over ongelovige denken. Ik verwacht dat je met een stukje over publiekelijk onthoofden aan zou komen. Kom je met dit. Er is niks vreemds aan dat gelovige andere leden van het zelfde geloof 'beter' vinden dan niet gelovige. Of gelovige van een ander geloof.quote:Op maandag 22 september 2014 12:45 schreef NotYou het volgende:
[..]
Waar precies noemde ik moslims gemeen?
Het moet niet veel gekker worden zeg. Je wordt puur op grond van je niet geloven een slecht mens genoemd, iemand om maar vooral te mijden en je vindt het niets vreemds. Helemaal prima.quote:Op maandag 22 september 2014 12:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat gemeen maak ik er van. Nogmaals jij wilde aantonen hoe de moslims over ongelovige denken. Ik verwacht dat je met een stukje over publiekelijk onthoofden aan zou komen. Kom je met dit. Er is niks vreemds aan dat gelovige andere leden van het zelfde geloof 'beter' vinden dan niet gelovige. Of gelovige van een ander geloof.
Ik geef ook de voorkeur aan niet gelovige.
En dat moet aantonen dat het merendeel van de moslims helemaal niet prima is omdat ze worden aangespoord met mede-gelovigen om te blijven gaan ofzo?quote:Op maandag 22 september 2014 12:39 schreef NotYou het volgende:
[..]
Goede mensen betekent in de context van deze preek islamitische mensen = segregatie bevorderen.
Omdat religie naar mijn idee sowieso al idioot is. Maar jij wilde een punt maken. Dat is dus niet gelukt.quote:Op maandag 22 september 2014 12:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het moet niet veel gekker worden zeg. Je wordt puur op grond van je niet geloven een slecht mens genoemd, iemand om maar vooral te mijden en je vindt het niets vreemds. Helemaal prima.
Is lezen echt zo moeilijk voor je?quote:Op maandag 22 september 2014 12:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En dat moet aantonen dat het merendeel van de moslims helemaal niet prima is omdat ze worden aangespoord met mede-gelovigen om te blijven gaan ofzo?
quote:Op maandag 22 september 2014 11:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
Really? En hoe denk jij dat zij over jou/ongelovigen denken?
Zeg dat 'ze' eens. Zeg 'ze' eens eerlijk wat je van Allah, Mohamed en hun geloof vindt.quote:Op maandag 22 september 2014 12:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat religie naar mijn idee sowieso al idioot is. Maar jij wilde een punt maken. Dat is dus niet gelukt.
Wat is nu je punt ?quote:Op maandag 22 september 2014 12:51 schreef NotYou het volgende:
[..]
Is lezen echt zo moeilijk voor je?
[..]
Dat de woorden die hij mij in de mond legt niets te maken hebben met wat ik in dit topic gepost heb.quote:Op maandag 22 september 2014 12:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat is nu je punt ?
Het is niet vreemd dat mensen die lid zijn van een bepaalde club voorkeur geven aan andere leden van die club. Dat verbind hun. Zelfde interesses en zelfde opvattingen. Dit gebeurd overal.
Het is de preek van een imam en daarmee een vrij theoretisch verhaal en zegt vooralsnog niets over hoe moslims in het algemeen over ongelovigen denken. Try again.quote:Op maandag 22 september 2014 12:51 schreef NotYou het volgende:
[..]
Is lezen echt zo moeilijk voor je?
[..]
Waarom zou ik dat doen. Ieder zijn ding. Zolang zij mij niet vertellen wat zij van ongelovige vinden vertel ik hen niet wat ik van het geloof vind. Hebben we beide niks aan.quote:Op maandag 22 september 2014 12:53 schreef NotYou het volgende:
[..]
Zeg dat 'ze' eens. Zeg 'ze' eens eerlijk wat je van Allah, Mohamed en hun geloof vindt.
Een vrij theoretisch verhaal? Volgens mij maakte de beste man het anders behoorlijk concreet.quote:Op maandag 22 september 2014 12:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is de preek van een imam en daarmee een vrij theoretisch verhaal en zegt vooralsnog niets over hoe moslims in het algemeen over ongelovigen denken. Try again.
En daar heb je het dus mis. Prima dat jij je kop in het stand wilt steken maar ik hoop dat je begrijpt dat je dit niet maar zo van iedereen kunt verlangen.quote:Op maandag 22 september 2014 12:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat doen. Ieder zijn ding. Zolang zij mij niet vertellen wat zij van ongelovige vinden vertel ik hen niet wat ik van het geloof vind. Hebben we beide niks aan.
Zolang we allemaal samen kunnen leven zonder elkaar onze ideeën op te dringen moet ieder doen wat hij/zei wil.
Nou als dit de mening is van 'de moslim' over ongelovige is er niks aan de hand.quote:Op maandag 22 september 2014 12:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Een vrij theoretisch verhaal? Volgens mij maakte de beste man het anders behoorlijk concreet.
Kop in het zand steken omdat ik gelovige niet lastig ga vallen met mijn mening ?quote:Op maandag 22 september 2014 12:57 schreef NotYou het volgende:
[..]
En daar heb je het dus mis. Prima dat jij je kop in het stand wilt steken maar ik hoop dat je begrijpt dat je dit niet maar zo van iedereen kunt verlangen.
Een vrij theoretisch verhaal, ja. Dominees zeggen ook wel eens tegen de jonge pubers dat ze niet mogen rukken. Ben je dan ook zo naiëf om te denken dat christelijke jongetjes dat dan ook nooit doen?quote:
Vreemde opvattingen over het omgaan met mensen hou je er op na.quote:Op maandag 22 september 2014 12:57 schreef NotYou het volgende:
[..]
En daar heb je het dus mis. Prima dat jij je kop in het stand wilt steken maar ik hoop dat je begrijpt dat je dit niet maar zo van iedereen kunt verlangen.
Lijkt me een bizarre conclusie maar ach, mij ging het in dezen eigenlijk alleen om het mensen op voorhand maar prima noemen. Mensen die zo over mij denken/spreken, zou ik persoonlijk niet prima vinden.quote:Op maandag 22 september 2014 12:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou als dit de mening is van 'de moslim' over ongelovige is er niks aan de hand.
En weer mis je het punt volledig. Autism much?quote:Op maandag 22 september 2014 12:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vreemde opvattingen over het omgaan met mensen hou je er op na.
Ach aan mensen die gelovige beter vinden dan ongelovige heb ik toch niets. Ik kies namelijk weer voor ongelovige dus ik doe het zelfde. Ik val de gelovige er niet mee lastig en dring hen niet mijn mening op. Maar zo raar is het niet.quote:Op maandag 22 september 2014 12:59 schreef NotYou het volgende:
[..]
Lijkt me een bizarre conclusie maar ach, mij ging het in dezen eigenlijk alleen om het mensen op voorhand maar prima noemen. Mensen die zo over mij denken/spreken, zou ik persoonlijk niet prima vinden.
Je mist je eigen punt ook volledig. Je doet net of de preek die jij als voorbeeld gaf verschrikkelijk extreem is. Is het niet.quote:Op maandag 22 september 2014 13:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
En weer mis je het punt volledig. Autism much?
Dat is mijn punt nou juist, het komt uit een 'goed ingeburgerde' moskee. Zelfs zij sturen aan op verdere segregatie. Dat dit vanuit geloof niet zo gek is, fair enough, maar wanneer een aanzienlijk deel van je geloofsgemeente in alle waarschijnlijkheid niet eens de taal van het land (/de verzorgingsstaat) waar ze wonen behoorlijk spreekt..quote:Op maandag 22 september 2014 13:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je mist je eigen punt ook volledig. Je doet net of de preek die jij als voorbeeld gaf verschrikkelijk extreem is. Is het niet.
Het maakt het dan nóg makkelijker om alles op één hoop te gooien met IS.quote:Op maandag 22 september 2014 13:12 schreef Re het volgende:
waarom mag "fundamentalisme" niet in onze maatschappij? wanneer ben je eigenlijk fundamentalist? je vast houden aan bepaalde grondbeginselen. Waarom mag dat hier niet?
Omdat men het beestje niet graag bij de naam noemt.quote:Op maandag 22 september 2014 13:12 schreef Re het volgende:
waarom mag "fundamentalisme" niet in onze maatschappij? wanneer ben je eigenlijk fundamentalist? je vast houden aan bepaalde grondbeginselen. Waarom mag dat hier niet?
Lang leve de ruimte voor nuance, die er onder - net iets - andere moslimfundamentalisten dan die van IS evengoed niet zou zijn.quote:Op maandag 22 september 2014 13:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het maakt het dan nóg makkelijker om alles op één hoop te gooien met IS.
We moeten samenleven, punt. Fundamentalisme staat dat in de weg.quote:Op maandag 22 september 2014 13:12 schreef Re het volgende:
daar weet jij als fundamentalist genoeg van af me dunktquote:Op maandag 22 september 2014 13:16 schreef NotYou het volgende:
[..]
Lang leve de ruimte voor nuance, die er onder - net iets - andere moslimfundamentalisten dan die van IS evengoed niet zou zijn.
Werkelijk? Ik, fundamentalist? Waarin/waarvan precies dan?quote:Op maandag 22 september 2014 13:19 schreef Re het volgende:
[..]
daar weet jij als fundamentalist genoeg van af me dunkt
wat is dat nou voor hippiemeuk " we moeten samenleven" fundamentalistisch geneuzelquote:Op maandag 22 september 2014 13:19 schreef truthortruth het volgende:
[..]
We moeten samenleven, punt. Fundamentalisme staat dat in de weg.
Leuk, zo'n geforceerde samenleving. Moet ik dan ook bij m'n buurman op de koffie enzo?quote:Op maandag 22 september 2014 13:19 schreef truthortruth het volgende:
[..]
We moeten samenleven, punt. Fundamentalisme staat dat in de weg.
verlichtingsfundamentalistquote:Op maandag 22 september 2014 13:20 schreef NotYou het volgende:
[..]
Werkelijk? Ik, fundamentalist? Waarin/waarvan precies dan?
Als je niet vriendelijk genoeg lacht bij het bedanken voor het koekje verdwijn je maanden in een interneringskamp.quote:Op maandag 22 september 2014 13:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Leuk, zo'n geforceerde samenleving. Moet ik dan ook bij m'n buurman op de koffie enzo?
Er zit nogal een ruimte tussen bij de buurman op de koffie of zijn leefwijze strafbaar willen laten stellen.quote:Op maandag 22 september 2014 13:20 schreef Xa1pt het volgende:
Leuk, zo'n geforceerde samenleving. Moet ik dan ook bij m'n buurman op de koffie enzo?
Hoe kan jij verwachten van iemand dat die voor jouw zorgkosten, uitkering of wat dan ook wil betalen als je zijn levenswijze afwijst?quote:Op maandag 22 september 2014 13:20 schreef Re het volgende:
wat is dat nou voor hippiemeuk " we moeten samenleven" fundamentalistisch geneuzel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |