abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 september 2014 @ 15:26:58 #1
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144694953

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Sets & Reps
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Steroïden
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013
SPOILER: Versiebeheer
SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014
pi_144695447
Totaal niet voor échte mannen, maar moest toch even lachen.

Schijnbaar is vet ongezond. Vanaf 1:20 :D
Vandaag een 4RM gezet met de deadlifts op 132,5kg, volgende week een 1RM (6e week Candito) proberen. Zaten meer reps in denk ik, maarja Candito eh. Squats helaas niet kunnen doen vanwege een pijnlijke knie (patella maltracking, door m'n rechter enkel die de flexibiliteit heeft van een schuilkelder :'().

Zit een beetje te twijfelen tussen wat niet en wat wel aan te schaffen voor een powercage pulley.

Zat te denken aan het volgende:
http://www.exrx.net/Weigh(...)CBFrontPulldown.html (wide grip)
http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/CBSeatedRow.html (small/triangle grip)
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBPushdownRope.html (tricep touw)

Geen idee hoe die dingen heten maar goed. Iemand hier met ervaring?

[ Bericht 27% gewijzigd door Lightweight op 19-09-2014 16:10:47 ]
pi_144697244
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:44 schreef Lightweight het volgende:
Totaal niet voor échte mannen, maar moest toch even lachen.

Schijnbaar is vet ongezond. Vanaf 1:20 :D
Vandaag een 4RM gezet met de deadlifts op 132,5kg, volgende week een 1RM (6e week Candito) proberen. Zaten meer reps in denk ik, maarja Candito eh. Squats helaas niet kunnen doen vanwege een pijnlijke knie (patella maltracking, door m'n rechter enkel die de flexibiliteit heeft van een schuilkelder :'().

Zit een beetje te twijfelen tussen wat niet en wat wel aan te schaffen voor een powercage pulley.

Zat te denken aan het volgende:
http://www.exrx.net/Weigh(...)CBFrontPulldown.html (wide grip)
http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/CBSeatedRow.html (small/triangle grip)
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBPushdownRope.html (tricep touw)

Geen idee hoe die dingen heten maar goed. Iemand hier met ervaring?
Lat bar
rowing grip bar (roeigreep)
tricep rope
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  vrijdag 19 september 2014 @ 18:37:20 #4
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_144700742
Jongens, ik ben mijn hele squat feel/groove kwijt en voor mijn gevoel doe ik heel erg een squat-morning zeg maar. 115-120kg voelt al kapot zwaar aan op mijn rug. Voor de vakantie squatte ik 140kg voor 2 reps en 120-135kg voor reps zonder problemen en voelde mijn squat sterker dan ooit..

Iemand die weet hoe ik de groove terug krijg en mijn squat-morning kan fixen? Volgende week even kijkje of ik een filmpje kan maken :).
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  vrijdag 19 september 2014 @ 18:44:02 #5
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_144700943
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 18:37 schreef Cataclyst het volgende:
Jongens, ik ben mijn hele squat feel/groove kwijt en voor mijn gevoel doe ik heel erg een squat-morning zeg maar. 115-120kg voelt al kapot zwaar aan op mijn rug. Voor de vakantie squatte ik 140kg voor 2 reps en 120-135kg voor reps zonder problemen en voelde mijn squat sterker dan ooit..

Iemand die weet hoe ik de groove terug krijg en mijn squat-morning kan fixen? Volgende week even kijkje of ik een filmpje kan maken :).
Ik denk even deloaden op 60 - 70% en op form trainen.
  vrijdag 19 september 2014 @ 18:56:41 #6
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_144701297
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2014 18:44 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik denk even deloaden op 60 - 70% en op form trainen.
Dat lijkt me denk ik wel een handige optie. Denk dat ik ook op mijn ellebogen en tightness moet letten, volgende squat sessie filmpje maken!
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
pi_144702418
Sinds ik mijn eiwit-inname heb verhoogd is mijn ontlasting erg dun en moet ik ook meerdere keren per dag hiervoor naar de WC. Heeft iemand tips qua dieet?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_144703956
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2014 19:30 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Sinds ik mijn eiwit-inname heb verhoogd is mijn ontlasting erg dun en moet ik ook meerdere keren per dag hiervoor naar de WC. Heeft iemand tips qua dieet?
Wat heb je gedaan om je eiwitinname te verhogen?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_144704180
quote:
Havermout?
Geen referral hier.
  vrijdag 19 september 2014 @ 20:23:06 #10
69994 seto
-|||--------|||-
pi_144704523
quote:
Meer vezels in je dieet.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_144708504
Nog tips over de invulling van een voedingsschema? Wat moet er sowieso in? En over de vetten; verzadigde vetten geheel weglaten toch? (althans proberen) en voornamelijk onverzadigd?

De meeste sites praten bij een indeling trouwens alleen over koolhydraten, eiwitten en vetten. Er zit toch veel meer in voeding? Waarom wordt dit dan alleen gebruikt als grote speerpunten?
pi_144708656
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:45 schreef nickhguitar het volgende:
Nog tips over de invulling van een voedingsschema? Wat moet er sowieso in? En over de vetten; verzadigde vetten geheel weglaten toch? (althans proberen) en voornamelijk onverzadigd?

De meeste sites praten bij een indeling trouwens alleen over koolhydraten, eiwitten en vetten. Er zit toch veel meer in voeding? Waarom wordt dit dan alleen gebruikt als grote speerpunten?
Macro>micro, als je een beetje afwisseld zit het vaak wel goed met je micro's.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zaterdag 20 september 2014 @ 00:14:24 #13
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_144711817
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 21:45 schreef nickhguitar het volgende:

Hou voor mijzelf dit altijd aan:
Eiwitten:1,5-2g per kg lichaamsgewicht (100 tot 140 gram eiwitten voor mij)
Vetten: 1g per kg lichaamsgewicht (~65-70 gram vet)
Koolhydraten: Geen minimum, hou aan wat mijn kcal target toe laat. (meestal tussen ~200-350 gram koolhydraten)

Zorg er altijd voor dat ik deze minima hit. Daarna vul ik het gewoon op met wat mij het beste uitkomt. Op die manier blijft het vrij simpel en makkelijk te halen. Het is dus niet zozeer een vast schema, maar een richtlijn die ik gebruik.

Over vetten, lees deze serie eens door:
http://www.bodyrecomposit(...)ry-fats-part-1.html/
http://www.bodyrecomposit(...)ry-fats-part-2.html/
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  zaterdag 20 september 2014 @ 02:53:18 #14
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_144714777
quote:
Macros bijhouden, en niet zomaar verhogen...

Hoe zit je met je macros?
  zaterdag 20 september 2014 @ 12:41:48 #15
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144719826
LOL, ik mocht van de sportschoolchick de baar bij het benchen niet meer op m'n borst laten komen. :') Het ergste was nog, ze stond dat uit te leggen naast een papier waarop als criterium voor een geldige recordpoging staat: "De baar moet gecontroleerd tot op de borst gebracht worden." :')
pi_144719975
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
LOL, ik mocht van de sportschoolchick de baar bij het benchen niet meer op m'n borst laten komen. :') Het ergste was nog, ze stond dat uit te leggen naast een papier waarop als criterium voor een geldige recordpoging staat: "De baar moet gecontroleerd tot op de borst gebracht worden." :')
Zo kut. Ongewilde adviezen.
BEASTMODE
  zaterdag 20 september 2014 @ 12:49:21 #17
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_144720034
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
LOL
Sowiezo is dat een beetje krom om als ongevraagd commentaar te geven aan iemand die diep genoeg gaat en gewoon goed met zn form bezig is.

Het opliften van je hoofd ( heel ligtjes vh bankje af houden actief, n daarbij actief je nekspieren aan te spannen) is trouwens ook een manier om je bench te verbeteren... Is ongelig tijdens een westrijd, maar als je zo traint, en dan eens in de zoveel tijd wel met hoofd op bank traint, kun je sterker worden in bench. En dan zijn dr mensen die meteen daar over durven vallen.

Goed bedoelt waarsch. Maar de manier waarop het gebracht word is vaak een beetje kansloos idd
Lol
  zaterdag 20 september 2014 @ 12:55:39 #18
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144720193
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:49 schreef RaymondK het volgende:

[..]

LOL
Sowiezo is dat een beetje krom om als ongevraagd commentaar te geven aan iemand die diep genoeg gaat en gewoon goed met zn form bezig is.

Het opliften van je hoofd ( heel ligtjes vh bankje af houden actief, n daarbij actief je nekspieren aan te spannen) is trouwens ook een manier om je bench te verbeteren... Is ongelig tijdens een westrijd, maar als je zo traint, en dan eens in de zoveel tijd wel met hoofd op bank traint, kun je sterker worden in bench. En dan zijn dr mensen die meteen daar over durven vallen.

Goed bedoelt waarsch. Maar de manier waarop het gebracht word is vaak een beetje kansloos idd
Lol
Zo'n halve rom kan inderdaad goed zijn voor je pecs, maar dat is gewoonlijk als voorbereiding en training, niet voor het echie. Ik had haar juist om een spot gevraagd voor een 1RM poging. Een beetje raar dat ze me dat dan gaat aanraden.

Maar goed, gezien haar uiterlijk ze staat er waarschijnlijk niet voor haar sporttalent.
  zaterdag 20 september 2014 @ 12:58:44 #19
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_144720270
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zo'n halve rom kan inderdaad goed zijn voor je pecs, maar dat is gewoonlijk als voorbereiding en training, niet voor het echie. Ik had haar juist om een spot gevraagd voor een 1RM poging. Een beetje raar dat ze me dat dan gaat aanraden.

Maar goed, gezien haar uiterlijk ze staat er waarschijnlijk niet voor haar sporttalent.
en zie daar de reden dat je haar om een spot vraagt :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 20 september 2014 @ 12:59:27 #20
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_144720285
Pre-judging gezien. Denk dat het Phill weer word. Iets droger dan Kai.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 20 september 2014 @ 13:15:14 #21
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_144720666
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:49 schreef RaymondK het volgende:

[..]

LOL

Lol
Niks mis met een gecontroleerde cheat.
pi_144720725
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 12:59 schreef stinkie het volgende:
Pre-judging gezien. Denk dat het Phill weer word. Iets droger dan Kai.
Wie staat er voorop in de beachboy comp?

Trouwens prima training gezet. Laatste tijd meer gelet op techniek en ik merk dat dat z'n vruchten afwerpt.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_144720784
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 00:14 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Hou voor mijzelf dit altijd aan:
Eiwitten:1,5-2g per kg lichaamsgewicht (100 tot 140 gram eiwitten voor mij)
Vetten: 1g per kg lichaamsgewicht (~65-70 gram vet)
Koolhydraten: Geen minimum, hou aan wat mijn kcal target toe laat. (meestal tussen ~200-350 gram koolhydraten)

Zorg er altijd voor dat ik deze minima hit. Daarna vul ik het gewoon op met wat mij het beste uitkomt. Op die manier blijft het vrij simpel en makkelijk te halen. Het is dus niet zozeer een vast schema, maar een richtlijn die ik gebruik.

Over vetten, lees deze serie eens door:
http://www.bodyrecomposit(...)ry-fats-part-1.html/
http://www.bodyrecomposit(...)ry-fats-part-2.html/
Thx, ik zoek ook een soort van basis waarmee ik zelf de indeling verder nog kan maken, een 100% vast schema is ook niks voor mij ;) Maar jij hebt het dus echter over 2g eiwit per kg lichaamsgewicht, terwijl anderen uitgaan van een algehele verdeling van 50/25/25 (koolydraten, eiwtten, vetten)?

quote:
12s.gif Op zaterdag 20 september 2014 02:53 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Macros bijhouden, en niet zomaar verhogen...

Hoe zit je met je macros?
Ik heb nog niks op papier hoor :P Oefeningen is geen probleem (form e.d.), maar de voeding ben ik totaal niet in thuis. Vandaar dat ik me eerst even aan het inlezen was. Heb nu zo'n excel bestand gedownload waar je voedingsartikelen kan invoeren, dan handmatig de koolhydraten, vetten en eiwitten moet invoeren en waar het geheel dan wordt opgeteld.
pi_144721933
Download gewoon een willekeurige kcaltracker man. Myfitnesspal of Calorieteller van fatsecret. Zet een calorisch en eiwitdoel en that's it. Hoeft allemaal niet ingewikkeld te zijn.
BEASTMODE
  zaterdag 20 september 2014 @ 14:16:07 #25
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_144722319
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:18 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Thx, ik zoek ook een soort van basis waarmee ik zelf de indeling verder nog kan maken, een 100% vast schema is ook niks voor mij ;) Maar jij hebt het dus echter over 2g eiwit per kg lichaamsgewicht, terwijl anderen uitgaan van een algehele verdeling van 50/25/25 (koolydraten, eiwtten, vetten)?
Met een macro verhouding kom je er ook wel. Dan haal je mijn targets ook wel van eiwitten en vetten, maar dan moet je ook nog enigszins rekening houden met de verhoudingen van het eten.

Zelf gebruik ik dus minima zodat ik als eerst alles binnen krijg wat ik wil. Daarbuiten ben ik dus vrij om het op te vullen naar wens.

Met beide principes kom je er wel. Kies gewoon iets en hou het vol. Daarna kan je wel bekijken wat fijn is en voor je werkt of niet.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')