abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 september 2014 @ 08:00:03 #176
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_144779811
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2014 07:59 schreef Zolder het volgende:

[..]

Heel de discussie hier is niet erg sterk
Daar ben ik het helemaal mee eens.
  Trouwste user 2022 maandag 22 september 2014 @ 19:39:32 #177
7889 tong80
Spleenheup
pi_144799158
De twee jongens van 14 en 15 jaar die donderdag zijn aangehouden wegens mishandeling van een 15-jarig meisje in IJmuiden, zijn weer op vrije voeten. De maakte de rechtbank in Haarlem vandaag bekend.

De rechter-commissaris besloot de twee onder voorwaarden te laten gaan. Ze zijn nog wel verdachten. Voor hen geldt een avondklok en een contactverbod met het slachtoffer. Ook komen ze onder toezicht van de reclassering.

De mishandeling was gefilmd door een 15-jarige jongen uit Heemskerk, die het filmpje op internet zette. Hij werd gisteren aangehouden en zit nog vast, aldus de politie.

De vrijgelaten jongens sloegen en schopten het meisje. Ze werd met een zware hersenschudding in het ziekenhuis opgenomen, maar is inmiddels weer thuis, aldus de politie. Vrijdag werd nog duidelijk dat de toestand van het meisje sterk was verslechterd.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)lden-weer-vrij.dhtml

Dus degene de het filmde zit nog vast :?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_144799257
Ja, dat verbaasd me ook. Vreemd.
Make my day!
pi_144801097
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 19:39 schreef tong80 het volgende:
De twee jongens van 14 en 15 jaar die donderdag zijn aangehouden wegens mishandeling van een 15-jarig meisje in IJmuiden, zijn weer op vrije voeten. De maakte de rechtbank in Haarlem vandaag bekend.

De rechter-commissaris besloot de twee onder voorwaarden te laten gaan. Ze zijn nog wel verdachten. Voor hen geldt een avondklok en een contactverbod met het slachtoffer. Ook komen ze onder toezicht van de reclassering.

De mishandeling was gefilmd door een 15-jarige jongen uit Heemskerk, die het filmpje op internet zette. Hij werd gisteren aangehouden en zit nog vast, aldus de politie.

De vrijgelaten jongens sloegen en schopten het meisje. Ze werd met een zware hersenschudding in het ziekenhuis opgenomen, maar is inmiddels weer thuis, aldus de politie. Vrijdag werd nog duidelijk dat de toestand van het meisje sterk was verslechterd.

:')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_144801342
2 lichtgetinte ventjes :X
pi_144801759
Die twee beesten lopen alweer rond, maar de filmer zit vast? Omdat het incidentje door het filmpje niet meer onder de tafel te vegen is zeker? :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_144802576
Ik snap dat meisje en de omstandigers niet. Zij stond bij de bushalte te wachten en voordat ze haar begonnen te slaan stonden ze al een hele tijd te klieren. Waarom is ze niet gewoon wat verder op gaan staan? En er waren vele ooggetuigen die het zagen gebeuren, die later niet eens ondervraagd zijn. Deze mensen grepen niet in:S
pi_144802621
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 21:00 schreef Kemestry het volgende:
Ik snap dat meisje en de omstandigers niet. Zij stond bij de bushalte te wachten en voordat ze haar begonnen te slaan stonden ze al een hele tijd te klieren. Waarom is ze niet gewoon wat verder op gaan staan? En er waren vele ooggetuigen die het zagen gebeuren, die later niet eens ondervraagd zijn. Deze mensen grepen niet in:S
He ja, laten we het slachtoffer blamen.
pi_144802657
quote:
En dan moet zij maar weggaan? Bizar.
Make my day!
pi_144802788
Ik beschuldig haar niet. Natuurlijk ligt de schuld alleen bij die jongens. Maar als je als meisje alleen bent en er staat daar een groep jongens extreem vervelend te doen... dan kan het raadzaam zijn om daar niet alleen te blijven staan. De meeste mensen gaan dan een stukje verderop staan of bij andere mensen.
  maandag 22 september 2014 @ 21:22:12 #186
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_144803526
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 21:04 schreef Kemestry het volgende:
Ik beschuldig haar niet. Natuurlijk ligt de schuld alleen bij die jongens. Maar als je als meisje alleen bent en er staat daar een groep jongens extreem vervelend te doen... dan kan het raadzaam zijn om daar niet alleen te blijven staan. De meeste mensen gaan dan een stukje verderop staan of bij andere mensen.
Soms, heel soms kan het voorkomen dat de jongens jou gaan volgen wanneer je ergens anders gaat staan. Of dacht je dat ze een actieradius van 2 meter hebben :')
pi_144803777
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 19:39 schreef tong80 het volgende:

Goede zaak, die filmt in het vervolg niet meer.
pi_144805531
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 21:28 schreef Nober het volgende:

[..]

Goede zaak, die filmt in het vervolg niet meer.
Ja, als de daders hieraan een trauma overhouden, is het de schuld van de filmer.
pi_144806214
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 21:04 schreef Kemestry het volgende:
En dan is het opgelost denk je? Die jongens stonden daar genageld aan de grond? :')
pi_144808895
quote:
En natuuuuuuurlijk zou jij wel ingrijpen, net als al die duizenden facebookers die ook echt wel in zouden grijpen.

Wat jammer dat elke keer als zoiets gebeurd deze mensen er nét niet zijn ;(
  maandag 22 september 2014 @ 23:47:12 #191
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144809670
Niemand heeft nog begrip voor de daders.
Die hebben een KUTJEUGD gehad ;(
En dan worden ze ook nog gefilmd :'(
pi_144809893
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 23:47 schreef Domnivoor het volgende:
Niemand heeft nog begrip voor de daders.
Die hebben een KUTJEUGD gehad ;(
En dan worden ze ook nog gefilmd :'(
Five minutes of Fame, en dan kom je zo in beeld...
Make my day!
pi_144812389
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:36 schreef Re het volgende:

[..]

mishandeling daar 1 van? en hoeveel had je daarvoor in gedachte, voor een 14-jarige?
Wat is jouw visie/oplossing dan? Mijn visie was in ieder geval niet vrij laten in deze vorm (bewijzen), maar tot verdere stappen volgen, met enkelband bij ouders in huis. Niet willen zien op openbaar terrein.

Niet straffen vind ik in ieder geval geen optie.

quote:
In dat bericht staat ook
quote:
De politie laat weten dat de geruchten over de aanrijding niet blijken uit het nog lopende onderzoek.
En dan nog...geeft je geen recht iemand te mishandelen.

Laat ze maar 2 jaar bij hun ouders in huis vastzitten wanneer ze schuldig worden bevonden. Net als gewone gevangenen even luchten onder begeleiding, maar niet op de openbare weg. Geen bezoek dan van de mensen die toch al in dat huis wonen. Zijn er camera's in de cel? Dan ook deze tijdelijk bevestigen in de slaapkamer van de jongen.

Er mag trouwens onderhand wel een wet komen die omstanders ook strafbaar stelt. In mijn ogen ben je medeschuldig wanneer je alleen gaat staan kijken zonder iet te ondernemen. Wil je er echt niets mee te maken hebben zoals die jongen zegt....loop je door.

Trots op dat meisje. Blijkbaar zijn er getuigen (zoals ik uit de post van een user vernam) die licht op de zaak kunnen werpen. Benieuwd of deze mensen nog iets hebben ondernomen om de politie wijzer te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 23-09-2014 02:39:15 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_144812423
-dubbelpost-
pi_144812428
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 02:33 schreef paddy het volgende:

[..]

Wat is jouw visie/oplossing dan? Mijn visie was in ieder geval niet vrij laten in deze vorm (bewijzen), maar tot verdere stappen volgen, met enkelband bij ouders in huis. Niet willen zien op openbaar terrein.

Niet straffen vind ik in ieder geval geen optie.

[..]

In dat bericht staat ook

[..]

En dan nog...geeft je geen recht iemand te mishandelen.

Laat ze maar 2 jaar bij hun ouders in huis vastzitten wanneer ze schuldig worden bevonden. Net als gewone gevangenen even luchten onder begeleiding, maar niet op de openbare weg. Geen bezoek dan van de mensen die toch al in dat huis wonen. Zijn er camera's in de cel? Dan ook deze tijdelijk bevestigen in de slaapkamer van de jongen.

Er mag trouwens onderhand wel een wet komen die omstanders ook strafbaar stelt. In mijn ogen ben je medeschuldig wanneer je alleen gaat staan kijken zonder iet te ondernemen. Wil je er echt niets mee te maken hebben zoals die jongen zegt....loop je door.

Trots op dat meisje. Blijkbaar zijn er getuigen (zoals ik uit de post van een user vernam) die licht op de zaak kunnen werpen. Benieuwd of deze mensen nog iets hebben ondernomen om de politie wijzer te maken.
Alsof jij wel in zou grijpen. Jij bent net zo goed een van de duizenden internethelden die "toevallig" nooit in de buurt zijn om in te grijpen.

De rest van je ideeën over 2 jaar thuis met een enkelband slaan ook nergens op.
pi_144812436
Ze zal die twee "lieve jongens die nooit een vlieg kwaad doen" wel racistisch bejegend hebben
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_144812480
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 02:40 schreef Zolder het volgende:

[..]

Alsof jij wel in zou grijpen. Jij bent net zo goed een van de duizenden internetheldeb die "toevallig" nooit in de buurt zijn om in te grijpen.
Jij kent mij overduidelijk niet. Heb al eens ingegrepen. Twee jongens die een jongetje (was vijf ofzo) aan het slaan en trappen waren. Ze gingen er vandoor, maar ik moet eerlijk zeggen dat wanneer het twee jongens zijn en er staan een paar vrienden om heen, ik niet ingrijp maar de politie ga bellen. Dit is een kennis van mij trouwens duur komen te staan, maar zou het zo weer doen.

Ik weet dat ik het niet ga redden met een groep, en dat een groep het voor elkaar opneemt. In mijn geval waren het trouwens geen Marokkanen. Met een groep loop ik door, maar bel wel meteen. Je bent in mijn ogen medeschuldig wanneer je er bij gaat staan kijken.

Maar jij zou er bij gaan staan kijken en niets doen?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_144812494
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 02:43 schreef Mortaxx het volgende:
Ze zal die twee "lieve jongens die nooit een vlieg kwaad doen" wel racistisch bejegend hebben
Euhm, dit was geen volbloed autochtoon meisje.

Wat mij betreft doet dat er ook helemaal niet toe.

Ik walg van die lafaards die het niet eens alleen afkunnen en dat onderkruipsel wat haar nog even (blijkbaar omdat hij het niet durfde wanneer ze niet KO was) een trap na moest geven

Maar benieuwd of er nog getuigen uit zichzelf naar het politiebureau zijn gegaan. Die waren er blijkbaar volgens een andere user.

Dat de filmer nog vastzit heb ik niets op tegen. Dat de daders (beelden zeggen genoeg) alweer naar hun maatjes mogen vind ik vreemd.

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 23-09-2014 03:03:21 ]
  dinsdag 23 september 2014 @ 08:06:51 #199
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144813240
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 02:41 schreef Zolder het volgende:

[..]

Alsof jij wel in zou grijpen. Jij bent net zo goed een van de duizenden internethelden die "toevallig" nooit in de buurt zijn om in te grijpen.

De rest van je ideeën over 2 jaar thuis met een enkelband slaan ook nergens op.
volgens mij is Paddy een van de weinige die wel in zou grijpen :o
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_144813255
Ik heb respect voor mensen die in zouden grijpen.
Zelf zou ik het gewoon niet durven.
Ja, wel bij 6 jarige jongetjes, maar als ze groter zijn, dan heb ik het lef gewoon niet.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')