abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148078857
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 00:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als dat al lange stukken zijn, dan moet je wat minder nu.nl lezen.
De correspondent heeft voor zover ik heb kunnen zien voornamelijk beschouwingen. Met meningen als feiten presenteren heeft dat verder weinig van doen.
Laat me niet lachen, er zitten soms aardige artikelen bij, maar het zijn allemaal linkse stokpaardjes veelal gebaseerd op achterhaalde shit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_148078928
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 00:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Laat me niet lachen, er zitten soms aardige artikelen bij, maar het zijn allemaal linkse stokpaardjes veelal gebaseerd op achterhaalde shit.
Net waren ze nog lang en meningen gepresenteerd als feiten, nu zijn ze 'linkse stokpaardjes gebaseerd op achterhaalde shit'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_148079139
Goed initiatief. Een aantal zeer capabele mensen schrijft voor het platform. Het is echter nog volop in ontwikkeling. Ben benieuwd hoe de zaak er over een jaar voor staat.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sobieski op 29-12-2014 01:15:10 ]
Israel was not created in order to disappear. It is the child of hope and the home of the brave. It can neither be broken by adversity nor demoralized by success. It carries the shield of democracy and it honors the sword of freedom.
pi_148084241
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 23:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat ze al snel 1.5 tot 2 miljoen per maand aan advertentie inkomsten hebben.
Welnee. Verre van zelfs. Zulke bedragen verdient Geenstijl niet eens op jaarbasis.

Denk je dat er een felle discussie zou plaatsvinden over online verdienmodellen voor nieuwssites als Geenstijl jaarlijks een omzet maakte van ruim 20 miljoen euro?

Kerel, de meeste Nederlandse kranten halen zulke omzetcijfers zelfs niet.

Als Geenstijl 20 miljoen euro verdiende op jaarbasis, dan was de site nu het voorbeeld voor de globale nieuwsmedia. De website zou worden genoemd in belangrijke media-onderzoeken en Rutger Castricum zou een media-goeroe zijn geworden.

2 miljoen euro aan advertentie-inkomsten per maand. Pffff, was het maar zo'n feest. Dan waren uitgevers momenteel niet aan het worstelen met hun websites.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148084347
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Bij veel bezoekers levert het wel het nodige op en ik kan me ook niet voorstellen dat GS zo duur is om te maken.
Nou ze hebben wel "toppers" als David Pinto en Hans Jansen.
pi_148084366
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 23:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat ze al snel 1.5 tot 2 miljoen per maand aan advertentie inkomsten hebben.
Daarom wil TMG ervanaf inderdaad. :D
pi_148084375
De totale jaaromzet van de online activiteiten van de TMG bedroeg een aantal jaar geleden iets meer dan 30 miljoen euro.

Dat zou betekenen dat Geenstijl verantwoordelijk is voor iets meer dan de helft van de totale jaaromzet.

Neuh,,,,
pi_148084429
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 00:33 schreef Sobieski het volgende:
Goed initiatief. Een aantal zeer capabele mensen schrijft voor het platform. Het is echter nog volop in ontwikkeling. Ben benieuwd hoe de zaak er over een jaar voor staat.
Heber dit weekend wat rondgestruind maar die zeer capabele figuren net gemist denk ik. Op wie doel je dan?
pi_148084462
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 08:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welnee. Verre van zelfs. Zulke bedragen verdient Geenstijl niet eens op jaarbasis.

Denk je dat er een felle discussie zou plaatsvinden over online verdienmodellen voor nieuwssites als Geenstijl jaarlijks een omzet maakte van ruim 20 miljoen euro?

Als Geenstijl 20 miljoen euro verdiende op jaarbasis, dan was de site nu het voorbeeld voor de globale nieuwsmedia. De website zou worden genoemd in belangrijke media-onderzoeken en Rutger Castricum zou een media-goeroe zijn geworden.

2 miljoen euro aan advertentie-inkomsten per maand. Pffff, was het maar zo'n feest. Dan waren uitgevers momenteel niet aan het worstelen met hun websites.
Globale ja Koos? Proost kerel.
Je suis Charlie Sheen
pi_148084515
quote:
10s.gif Op maandag 29 december 2014 09:16 schreef NotYou het volgende:

[..]

Globale ja Koos? Proost kerel.
De schedelmeters van Geenstijl worden beledigd ja?

Koetsjie koetsjie
  maandag 29 december 2014 @ 09:22:47 #161
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_148084552
Hou het gezellig hier. En on-topic.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 29 december 2014 @ 09:33:16 #162
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_148084730
1.5 miljoen omzet per maand zou Geenstijl ook de cashcow van TMG maken. Laten we gaan rekenen:

Bij Geenstijl werken er 15 mensen. Dat levert op jaarbasis een som op van 600.000 aan arbeidskosten. Wij weten dat arbeidskosten gemiddeld 75% van de totale werkgeverskosten bedragen. Dit gaat dan op voor kapitaalintensieve bedrijven, wat een website niet is, maar vooruit, om conservatief te rekenen en er vanuit te gaan dat Geenstijl ook aardig wat juridische kosten met zich meebrengt. De totale kosten van Geenstijl bedragen dan een kleine 8 ton per jaar.

De omzet die zij op jaarbasis hebben is dan 18.000.000 per jaar. Dat is euhm.. een winst van een ruime 17 miljoen per jaar. Met de TMG multiplier van 12 x de winst zou Geenstijl dan een waarde vertegenwoordigen van 204 miljoen euro. Niet alleen dat: men zou daar zwemmen in het goud. Het verkopen van Geenstijl als onderdeel van de Nieuwsmedia aan TMG voor slechts een karige 3 a 4 miljoen euro in 2008 zou dan de misser van het millennium zijn geweest. Ook het behouden van de (veelal relatief jonge) redacteuren zou geen enkel probleem moeten zijn. Bij Geenstijl zouden mensen per maand kunnen verdienen wat ze bij Jalta in een decennium verdienen.

Realistischer is om in te schatten dat de Nieuwsmedia (Geenstijl, Dumpert etc.) in totaal een kleine 2 miljoen omzet draait per jaar en dat zij 4 ton winst draaien. Door de huidige topman van TMG (die Nieuwsmedia de deur uit wil doen) wordt de gebrekkige syenergie van Geenstijl met andere TMG redacties genoemd. M.a.w: Geenstijl genereert alleen extra traffic voor Nieuwsmedia sites en niet voor andere TMG initiatieven. Dat maakt zij als onderdeel van TMG niet alleen een kleine speler, maar ook geen onderdeel van het geheel. Je merkt daar op lange termijn dus weinig van als je het verliest, maar kan op korte termijn een flinke bom duiten opleveren (vanwege de winstgevendheid) door het in de verkoop te zetten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_148084778
Als die15 man 15 fte zijn zullen ze het met zes ton wel niet redden.
pi_148084897
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 09:36 schreef 99.999 het volgende:
15 fulltime banen bij Geenstijl?

No way.
  maandag 29 december 2014 @ 09:44:36 #165
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_148084921
quote:
Daar heb ik ook even naar gekeken, maar ze werken, zoals de meeste redacties, grotendeels met freelancers ik denk dus niet dat het om 15 fte gaat. Om die reden leek mij 40.000 euro aan loonkosten (gemiddeld) per teamlid reëel. Ook als je kijkt naar de leeftijd van de redacteuren en wat mensen binnen de sector over het algemeen verdienen.

Ik denk trouwens ook dat ze het marketing en developmentteam delen met de rest van Nieuwsmedia. Dus dat die afdeling (zal ook maar een paar FTE bedragen) daar ondergebracht is.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_148085084
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 09:44 schreef Ryon het volgende:

[..]

Daar heb ik ook even naar gekeken, maar ze werken, zoals de meeste redacties, grotendeels met freelancers ik denk dus niet dat het om 15 fte gaat. Om die reden leek mij 40.000 euro aan loonkosten (gemiddeld) per teamlid reëel. Ook als je kijkt naar de leeftijd van de redacteuren en wat mensen binnen de sector over het algemeen verdienen.

Ik denk trouwens ook dat ze het marketing en developmentteam delen met de rest van Nieuwsmedia. Dus dat die afdeling (zal ook maar een paar FTE bedragen) daar ondergebracht is.
OK, dat verklaart :).
  maandag 29 december 2014 @ 10:00:06 #167
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_148085240
quote:
Ach, 3 stagiaires die het werk doen, journalisten werken veelal voor een habbekrats en de IT-afdeling maak je blij met een PlayStation in de bedrijfskantine.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_148085494
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 08:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een klant van ons heeft er laatst nog een media campagne gedaan, ik zal eens vragen wat dat daar kost, overigens de eerder genoemde 1.5 a 2 miljoen is misschien wat hoog, maar de door jouw genoemde jaaromzet is zeker hoger. Wat je niet moet vergeten is dat GS een behoorlijk interessant publiek is om op te adverteren, behoorlijk kritisch en behoorlijk hoog opgeleid.
pi_148085517
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 10:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een klant van ons heeft er laatst nog een media campagne gedaan, ik zal eens vragen wat dat daar kost, overigens de eerder genoemde 1.5 a 2 miljoen is misschien wat hoog, maar de door jouw genoemde jaaromzet is zeker hoger. Wat je niet moet vergeten is dat GS een behoorlijk interessant publiek is om op te adverteren, behoorlijk kritisch en behoorlijk hoog opgeleid.
Dat zogenaamd hoogopgeleid geloof ik daar niet echt. Als je ziet wat voor onzin er uitgekraamd wordt...
pi_148085529
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 10:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mijn goede forumvriend GSbrder postte net een linkje in onze SC waaruit bleek dat Geenstijl in 2012 een jaaromzet haalde van 2,1 miljoen euro.

Nogal een verschil met jouw 20 miljoen euro.
pi_148085559
quote:
10s.gif Op maandag 29 december 2014 10:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat zogenaamd hoogopgeleid geloof ik daar niet echt. Als je ziet wat voor onzin er uitgekraamd wordt...
Is gewoon gebleken uit onafhankelijk onderzoek, je hebt gewoon meetdiensten op internet a'la kijk en luisteronderzoek die monitoren welke sites door wie bezocht worden.
pi_148085589
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 10:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn goede forumvriend GSbrder postte net een linkje in onze SC waaruit bleek dat Geenstijl in 2012 een jaaromzet haalde van 2,1 miljoen euro.

Nogal een verschil met jouw 20 miljoen euro.
Wellicht handig om dat linkje ook hier te plaatsen, journalisten vinden linkjes kennelijk nogal eng!
pi_148085741
quote:
10s.gif Op maandag 29 december 2014 10:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens metingen van onder andere de STIR is GeenStijl een van de populairste weblogs in Nederland. De populatie GeenStijl-bezoekers bestaat volgens eigen zeggen voor 70% uit mannen, jong en hoogopgeleid. Driekwart van hen is tussen de 25 en 35 jaar oud, volgens de statistieken van Stichting Internetreclame (STIR) waarbij GeenStijl is aangesloten.

Maar goed, jij hebt natuurlijk liever gewicht doende journalisten die liever de boel bij elkaar liegen.
pi_148085758
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 10:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wellicht handig om dat linkje ook hier te plaatsen, journalisten vinden linkjes kennelijk nogal eng!
Was trouwens 2006, geen 2012: Aub

Wellicht dat het de afgelopen jaren iets meer is geworden, maar ik betwijfel het. Adverteerders zijn eerder zuiniger geworden na het uitbreken van de crisis.

Verder blijft mijn eerdere post staan. Als Geenstijl werkelijk 20 miljoen euro omzet draaide, dan was de discussie over online verdienmodellen in een klap voorbij.
  maandag 29 december 2014 @ 10:22:46 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148085774
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 09:08 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Nou ze hebben wel "toppers" als David Pinto en Hans Jansen.
Die kunnen ze wel weer op straat zetten zonder kwaliteitsverlies ja. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')