Er staan anders ook gewoon AD artikelen op Blendlequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blendle is dan ook niet bedoeld voor dom volk.
Maar die leest niemand.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
Er staan anders ook gewoon AD artikelen op Blendle
Ze vertellen je dan ook precies wat je horen wil.quote:Op zondag 28 december 2014 01:14 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik vind Jalta best vermakelijk zo nu en dan :p,..
Ja, je bent/wordt libertariër door precies te vinden wat de mainstream vind. Ik waardeer de poging maar nee,.quote:Op zondag 28 december 2014 01:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ze vertellen je dan ook precies wat je horen wil.
Aha want Jalta vertelt precies wat de mainstream vindt? Of praten ze gewoon lekker in je straatje?quote:Op zondag 28 december 2014 05:39 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ja, je bent/wordt libertariër door precies te vinden wat de mainstream vind. Ik waardeer de poging maar nee,.
je betaalt al. met je ziel in de vorm van reclame.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:43 schreef Rezania het volgende:
Echt totaal kansloos.Waarom zou ik betalen voor iemand anders zijn mening op het fucking internet? Als ik een mening van iemand wil horen open ik wel een topic hier.
Blendle is niet te vergelijken, gewoon een betaalmuur waar men de stukjes achter een paypall kan plaatsen, waarom die lui in godsnaam weer 3 miljoen funding nodig hadden is mij een raadsel, het is een vrij eenvoudig platform. Ik voorspel dat Blendle het in huidige vorm niet gaat redden, maar dat komt omdat uitgevers nog steeds helemaal niets van het internet snappen, laat staan van verdienmodellen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blendle is dan ook niet bedoeld voor dom volk.
Daar heeft de Telegraaf toch ook flink op af moeten boeken? En ze gaan het vast ook niet afstoten omdat het zo leuk bijdraagt aan de winstquote:Op zondag 28 december 2014 09:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Blendle is niet te vergelijken, gewoon een betaalmuur waar men de stukjes achter een paypall kan plaatsen, waarom die lui in godsnaam weer 3 miljoen funding nodig hadden is mij een raadsel, het is een vrij eenvoudig platform. Ik voorspel dat Blendle het in huidige vorm niet gaat redden, maar dat komt omdat uitgevers nog steeds helemaal niets van het internet snappen, laat staan van verdienmodellen.
1 van de weinige blogs die het begrepen heeft is geenstijl (laten we het even niet over inhoud van het blog hebben).
Blendle heeft een team van 15+ man. Drie miljoen is voor het ambitieniveau en omvang van een dergelijke tech start-up echt niet veel en ik vraag mij af of het genoeg is. Het project waar ik aan verbonden ben (ook een tech start-up) heeft het dubbele opgehaald (ook een team van 15+ man) en dat is al beknibbelen.quote:Op zondag 28 december 2014 09:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Blendle is niet te vergelijken, gewoon een betaalmuur waar men de stukjes achter een paypall kan plaatsen, waarom die lui in godsnaam weer 3 miljoen funding nodig hadden is mij een raadsel, het is een vrij eenvoudig platform. Ik voorspel dat Blendle het in huidige vorm niet gaat redden, maar dat komt omdat uitgevers nog steeds helemaal niets van het internet snappen, laat staan van verdienmodellen.
1 van de weinige blogs die het begrepen heeft is geenstijl (laten we het even niet over inhoud van het blog hebben).
Ik heb even gezocht, maar volgens mij word er wel winst gemaakt, team is niet heel groot, en draaien best veel grote campagnes.quote:Op zondag 28 december 2014 09:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar heeft de Telegraaf toch ook flink op af moeten boeken? En ze gaan het vast ook niet afstoten omdat het zo leuk bijdraagt aan de winst
Ik ben zelf ook al jaar of 20 developer, dus weet wat teams kostenquote:Op zondag 28 december 2014 10:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Blendle heeft een team van 15+ man. Drie miljoen is voor het ambitieniveau en omvang van een dergelijke tech start-up echt niet veel en ik vraag mij af of het genoeg is. Het project waar ik aan verbonden ben (ook een tech start-up) heeft het dubbele opgehaald (ook een team van 15+ man) en dat is al beknibbelen.
De grootste moneydrain is niet developement en tech onderhoud (daar gaat wel wat geld inzitten) maar is het verkrijgen van voldoende bereik. Het idee kan aardig zijn, de app kan prima werken maar als het bereik te laag is dan heeft het voor zowel de gebruiker als voor de uitgever te weinig nut om iets met de app te doen. Dat is het probleem van elke dienst die twee markten afzonderlijke markten bedient. Om het bereik te vergroten moet de uitgever de app integreren in de eigen websites, maar de uitgever doet dat niet als er geen gebruikers zijn. Klassiek kip/ei situatie waar heel veel start-ups tegenaan lopen.
Blendle heeft nog een klein jaar speeltijd, maar ze hebben nu al echt reuzestappen gemaakt. Over een jaar zien wij of ze het gehaald hebben.
Voor een concept als Blendle is de Nederlandse markt te klein om ooit winstgevend te worden. Dat wist men van te voren ook al. Het concept krijgt voldoende financiering om zich in een vrij korte tijd (2 a 3 jaar) in Nederland te bewijzen en voldoende bereik op te bouwen. Als X% van de Nederlandse markt bereikt kan worden, dan kan X% van de Franse, Duitse en Britse markt ook gehaald worden. Met die volumes ben je wel winstgevend (voor zowel de investeerder als voor de uitgevers) maar dat vereist een aanzienlijk grotere investering dan die 3 miljoen die er nu in zit.quote:Op zondag 28 december 2014 10:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook al jaar of 20 developer, dus weet wat teams kosten![]()
Maar dat is ook probleem met startup, je moet soms ook even de wind mee hebben, dat kan toeval zijn, maar kan ook iemnd zijn die er brood in ziet en de lange adem wilt financieeren, de reden waarom ik denk dat blendle het niet red is dat ik het model niet goed vind, ik zou veel liever een NetFlix model zien waarbij ik gewoon onbeperkt toegang krijg. Overigens denk ik dat Blendle niet mag klagen qua gratis exposure bij de publieke omroep, was gewoon genant.
Ze zeggen wel winst te maken. Maar wellicht is het niet voldoende voor de rendementseisen van TMG?quote:Op zondag 28 december 2014 10:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb even gezocht, maar volgens mij word er wel winst gemaakt, team is niet heel groot, en draaien best veel grote campagnes.
Neuh, is al geprobeerd met de Burkestichting e.d. En dat brak ook niet echt door. Ook in katholieke hoek zitten wat van dergelijke initiatieven maar het blijft bij preken voor de zeer beperkte eigen parochie.quote:Op zondag 28 december 2014 11:48 schreef FelixDB het volgende:
Geef het een christelijk tintje en de Bible belt is hooked.
Het past fijn in mijn straatjequote:Op zondag 28 december 2014 09:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha want Jalta vertelt precies wat de mainstream vindt? Of praten ze gewoon lekker in je straatje?
Geenstijl moet het puur en alleen hebben van online advertentieinkomsten. Dat kan simpelweg niet heel veel opleveren.quote:Op zondag 28 december 2014 10:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb even gezocht, maar volgens mij word er wel winst gemaakt, team is niet heel groot, en draaien best veel grote campagnes.
Bij veel bezoekers levert het wel het nodige op en ik kan me ook niet voorstellen dat GS zo duur is om te maken.quote:Op zondag 28 december 2014 19:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geenstijl moet het puur en alleen hebben van online advertentieinkomsten. Dat kan simpelweg niet heel veel opleveren.
Ik weet wat ons bedrijf in totaal ongeveer verdient aan online advertenties en dat is echt peanuts in vergelijking met andere bedrijfsonderdelen.quote:Op zondag 28 december 2014 19:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bij veel bezoekers levert het wel het nodige op en ik kan me ook niet voorstellen dat GS zo duur is om te maken.
Veel zal het niet zijn maar zo duur lijkt me GS ook weer niet in het beheer. Jullie krant zal een stuk meer kosten.quote:Op zondag 28 december 2014 19:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet wat ons bedrijf in totaal ongeveer verdient aan online advertenties en dat is echt peanuts in vergelijking met andere bedrijfsonderdelen.
En voordat je begint over bezoekersaantallen: alleen onze krant zit al op meer dan een miljoen unieke bezoekers per maand.
Met alleen online advertenties als inkomstenbron kun je wel winst maken, maar voor een bedrijf als de TMG is het peanuts, een schijntje.
Dat is evident.quote:Op zondag 28 december 2014 20:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Veel zal het niet zijn maar zo duur lijkt me GS ook weer niet in het beheer. Jullie krant zal een stuk meer kosten.
Nee, maar gezien de media toch langzaam richting het internet beweegt zou ik het als TMG houden als strategische verwerving. Het kost ook niks en wie weet heb je er nog ooit wat aan.quote:Op zondag 28 december 2014 20:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is evident.
Mijn punt is echter dat een bedrijf als de TMG tientallen miljoenen euro's omzet maakt. De opbrengsten van een site als GS zijn in dat licht te verwaarlozen. Meer dan een paar ton omzet zal de site niet maken. En dan houd je uiteindelijk niet veel over.
Nuttiger is om meer geld en energie te steken in de zoektocht naar een werkbaar verdienmodel, zoals de Persgroep doet.quote:Op zondag 28 december 2014 20:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, maar gezien de media toch langzaam richting het internet beweegt zou ik het als TMG houden als strategische verwerving. Het kost ook niks en wie weet heb je er nog ooit wat aan.
Ik denk dat je onderschat wat campagnes daar kosten, bovendien doen ze best vaak positionering van zaken op een hele slimme manier, zo slim dat 99.99 procent van de mensen het niet eens door hebben.quote:Op zondag 28 december 2014 19:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geenstijl moet het puur en alleen hebben van online advertentieinkomsten. Dat kan simpelweg niet heel veel opleveren.
Ik denk dat je onderschat hoeveel geld personeelsadverenties opbrengen, zowel online als offline.quote:Op zondag 28 december 2014 19:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet wat ons bedrijf in totaal ongeveer verdient aan online advertenties en dat is echt peanuts in vergelijking met andere bedrijfsonderdelen.
En voordat je begint over bezoekersaantallen: alleen onze krant zit al op meer dan een miljoen unieke bezoekers per maand.
Met alleen online advertenties als inkomstenbron kun je wel winst maken, maar voor een bedrijf als de TMG is het peanuts, een schijntje.
Ik denk dat ze al snel 1.5 tot 2 miljoen per maand aan advertentie inkomsten hebben.quote:Op zondag 28 december 2014 20:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is evident.
Mijn punt is echter dat een bedrijf als de TMG tientallen miljoenen euro's omzet maakt. De opbrengsten van een site als GS zijn in dat licht te verwaarlozen. Meer dan een paar ton omzet zal de site niet maken. En dan houd je uiteindelijk niet veel over.
Moet je voor die onzin betalen dan? Heb vaak genoeg een artikel daar gratis gelezen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:11 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Betreft het hier niet gewoon een rechtse kopie van de De Correspondent van Rob Wijnberg? De Correspondent is voldoende succesvol dacht ik.
Inderdaad, men heeft daar volgens mij het idee dat als een stuk maar ellenlang is, dat het dan ook kwalitatief goed is, hoop pretentieus geneuzel veelal verkapte meningen als feiten gepresenteerd.quote:Op maandag 29 december 2014 00:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Moet je voor die onzin betalen dan? Heb vaak genoeg een artikel daar gratis gelezen.
Als dat al lange stukken zijn, dan moet je wat minder nu.nl lezen.quote:Op maandag 29 december 2014 00:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Inderdaad, men heeft daar volgens mij het idee dat als een stuk maar ellenlang is, dat het dan ook kwalitatief goed is, hoop pretentieus geneuzel veelal verkapte meningen als feiten gepresenteerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |