quote:Obree attacked Moser's record, on 16 July 1993, at the Vikingskipet velodrome in Norway.[n 2] He failed by nearly a kilometre.[14] He had booked the track for 24 hours and decided to come back the next day.[2] The writer Nicholas Roe said:
To stop his aching body seizing up, Obree then took the unusual measure of drinking pint upon pint of water so that he had to wake up to go to the lavatory every couple of hours through the night. Each time he got up, he stretched his muscles. On the next weary day, he was up and out within minutes, at the deserted velodrome by 7:55 am and on the track ready to start just five minutes after that. He had barely slept. He had punished his body hugely the previous day. Surely this was a waste of time?[2]
Obree said:
I was Butch Cassidy in terms of swagger. I didn't want any negativity. This was blitzkrieg. I'm going in there. Let me do it. I'm not going to be the timorous guy from Scotland. That's what the difference was. Purely mental state. The day before, I had been a mouse. Now I was a lion.[2]
Obree set a new record of 51.596 kilometres, beating Moser's record of 51.151 kilometres by 445 metres.[8]
Gemiddelde rondetijd denk ik.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:01 schreef heywoodu het volgende:
Wat is dat getal naast de ronden?
Rondetijd.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:01 schreef heywoodu het volgende:
Wat is dat getal naast de ronden?
Die snap ik ook niet helemaal.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Een meer aerodynamische helm is niet toegestaan?
Commerciële redenen?quote:Op donderdag 18 september 2014 19:09 schreef fl4puit het volgende:
In het schaatsen maakt dat een groot verschil, waarom fietst Jens dan niet op zo'n baan?
Cancellara zou toch eerst hier vandaag rijden?quote:Op donderdag 18 september 2014 19:09 schreef fl4puit het volgende:
In het schaatsen maakt dat een groot verschil, waarom fietst Jens dan niet op zo'n baan?
Nee?quote:Op donderdag 18 september 2014 19:07 schreef heywoodu het volgende:
Ze vergelijken dus niet met Sosenka zo te zien.
Zou kunnen. Na 5km lag hij achter het schema van Sosenka dat hier staat, hoewel er een vrij ruime "groene" tijd stond in beeld.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
Volgens mij wel, maar dan rekenen ze de rondes om.
Nou ja, als ze het vanaf nu zo houden, wordt het vanzelf weer interessant.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:12 schreef Wombcat het volgende:
Ik gaf 'm eerst geen kans, totdat ik zag op wat voor fiets hij het ging doen.
Wel bizar dat de UCI het record zo verneukt. Eerst door te stellen dat het op een gewone fiets moet, om dan vervolgens tijdritfietsen weer toe te staan.
De commentator zei dat ze eigenlijk naar het record van Rominger terug zouden moeten gaan. Die had een redelijk normale fiets met tijdritstuur. Daar kan ik me wel in vinden.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:23 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou ja, als ze het vanaf nu zo houden, wordt het vanzelf weer interessant.
De mannen op Eurosport geven 24sec aan, gelijk aan de tijd in beeld. Wat is het verschil met jouw 0.5s ?quote:
Geen idee, maar hij lag een halve seconde achter op het schema van Sosenka dat in dit topic staat.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:26 schreef fl4puit het volgende:
[..]
De mannen op Eurosport geven 24sec aan, gelijk aan de tijd in beeld. Wat is het verschil met jouw 0.5s ?
Je moet naar de blauwe klok kijken volgens mijquote:Op donderdag 18 september 2014 19:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen idee, maar hij lag een halve seconde achter op het schema van Sosenka dat in dit topic staat.
En 30:05 na 25km, waar Sosenka volgens het schema 30:04 had.
Die terug telt? Hebben ze lekker geregeld danquote:Op donderdag 18 september 2014 19:33 schreef Ericr het volgende:
[..]
Je moet naar de blauwe klok kijken volgens mij
Die andere is Sosenkaquote:Op donderdag 18 september 2014 19:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die terug telt? Hebben ze lekker geregeld dan
Misschien is het de gemiddelde tijd van Sosenka? Dat hij snel begon, later instortte?quote:Op donderdag 18 september 2014 19:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen idee, maar hij lag een halve seconde achter op het schema van Sosenka dat in dit topic staat.
En 30:05 na 25km, waar Sosenka volgens het schema 30:04 had.
Het schema in de OP wel ja.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:36 schreef franklop het volgende:
[..]
Misschien is het de gemiddelde tijd van Sosenka? Dat hij snel begon, later instortte?
Nu snap ik er nog minder vanquote:
Even aansporen dan:quote:Op donderdag 18 september 2014 19:33 schreef Momo... het volgende:
Zal wel zielig zijn als het niet lukt
Hij moet rondjes 17.8 rijden voor het record. Da's een vlak schema.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nu snap ik er nog minder van
Ik klik het schema wel lekker weg, dat kijkt overzichtelijker denk ik.
RFID tag?quote:Op donderdag 18 september 2014 19:44 schreef Wombcat het volgende:
Wat heeft 'ie voor roods onder/achter zijn zadel hangen?
Trek meet allerlei waarden, zal wel zender zijnquote:Op donderdag 18 september 2014 19:44 schreef Wombcat het volgende:
Of een GPS ontvanger, zodat 'ie het straks op strava kan zettenquote:Op donderdag 18 september 2014 19:45 schreef Ericr het volgende:
[..]
Trek meet allerlei waarden, zal wel zender zijn
SRM meterquote:Op donderdag 18 september 2014 19:44 schreef Wombcat het volgende:
quote:Op donderdag 18 september 2014 19:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of een GPS ontvanger, zodat 'ie het straks op strava kan zetten
Daarom zit het waarschijnlijk ook onder het zadelquote:Op donderdag 18 september 2014 19:47 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hij mag zelf niks zien maar zijn hartslag meten ze wel o.a.
Ja maar daar heb je een apart computertje voor wat normaal voor het stuur zit maar hij mag nu dus niets zien qua wattagesquote:Op donderdag 18 september 2014 19:48 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die zit toch in de trapas?
Al gevonden, zie bovenstaande foto.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:49 schreef kamikazebanaan het volgende:
[..]
Ja maar daar heb je een apart computertje voor wat normaal voor het stuur zit maar hij mag nu dus niets zien qua wattages
die jaquote:Op donderdag 18 september 2014 19:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Al gevonden, zie bovenstaande foto.
Wattagemeters zijn verboden hier door de UCIquote:Op donderdag 18 september 2014 19:55 schreef Wombcat het volgende:
Dit zou ook wel iets voor Froome zijn, kan 'ie lekker de hele tijd naar zijn wattagemeter kijken.
Dat moet dan wel een dummy wattagemeter zijn want een echte is niet toegestaan.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:55 schreef Wombcat het volgende:
Dit zou ook wel iets voor Froome zijn, kan 'ie lekker de hele tijd naar zijn wattagemeter kijken.
Ohquote:Op donderdag 18 september 2014 19:56 schreef Momo... het volgende:
[..]
Wattagemeters zijn verboden hier door de UCI
Mja, ik heb toch zo'n vermoeden dat als je bij Sosenka er simpelweg een paar disc-wielen in gezet had, dat al flink wat scheelt.quote:Op donderdag 18 september 2014 20:03 schreef Ericr het volgende:
Toch wel historisch ondanks het gekloot van de uci
gewoon het punt waar hij was na 60 minuten precies, dat tot de streep kijken en dan weet je hoeveel hij heeft afgelegd van het rondje. Dat tel je weer op bij het totaal van de volledige rondesquote:Op donderdag 18 september 2014 20:02 schreef Wombcat het volgende:
Hoe berekenen ze de precieze afstand? Het aantal rondjes en dan van de laatste ronde het gemiddelde er nog bij?
Waarom reed hij dan door tot hij de laatste ronde had afgelegd?quote:Op donderdag 18 september 2014 20:05 schreef franklop het volgende:
[..]
gewoon het punt waar hij was na 60 minuten precies, dat tot de streep kijken en dan weet je hoeveel hij heeft afgelegd van het rondje. Dat tel je weer op bij het totaal van de volledige rondes
Naja dat is wat ze eerst zeiden op Eurosport hoorquote:Op donderdag 18 september 2014 20:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom reed hij dan door tot hij de laatste ronde had afgelegd?
Want dat punt bepaal je toch niet tot op de centimeter precies?
Neuh, ze gaan niet met een meetlint langs de baan kruipen hoor.quote:Op donderdag 18 september 2014 20:05 schreef franklop het volgende:
[..]
gewoon het punt waar hij was na 60 minuten precies, dat tot de streep kijken en dan weet je hoeveel hij heeft afgelegd van het rondje. Dat tel je weer op bij het totaal van de volledige rondes
Aero is everything. Ik vind het ook niet mooi.quote:Op donderdag 18 september 2014 20:07 schreef Wombcat het volgende:
Ik vind die wijde halzen bij de koersshirtjes van tegenwoordig toch wel een beetje gay
Of Ellen van Dijk.quote:Op donderdag 18 september 2014 22:20 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Is het niet iets voor Vos om het werelduurrecord voor vrouwen aan te vallen? Heeft ze er een uitdaging bij.
Wel een mooi clubje om eens zo tegen elkaar te gaan strijden inderdaad.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Aero is everything. Ik vind het ook niet mooi.
Verder: The Jensie
Mooi dat er hiermee ook zo groot is uitgepakt, denk dat ondanks het gerommel van de UCI het uurrecord zo wel weer glans terugkrijgt. Zeker als Wiggo, Cancellara en Martin het eens gaan proberen.
quote:Alex Rasmussen mengt zich in strijd om werelduurrecord
Alex Rasmussen gaat een poging wagen om het werelduurrecord aan te vallen. Dat vertelt hij aan Deense media.
De 30-jarige Rasmussen denkt het beter te kunnen doen dan Jens Voigt, die momenteel het record in handen heeft. “Onder de juiste omstandigheden en met de juiste fiets is het mogelijk,” aldus de Deen, die van plan is volgend najaar een poging te wagen.
Rasmussen reed in het verleden voor Saxo Bank, HTC en Garmin-Sharp, maar kwam in 2014 uit voor het contintenale Riwal Platform Cycling Team. In 2015 rijdt hij voor Team Trefor-Blue Water, waar hij een éénjarig contract tekende.
Idd.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 10:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
Als ik hem was zou ik het wat sneller doen, als je een jaar wacht hebben Wiggins/Cancellara ook meer de tijd gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Oostenrijker valt op 30 oktober werelduurrecord aan
De Oostenrijker Matthias Brandle wil op 30 oktober op de wielerbaan in het Zwitserse Aigle een poging ondernemen om het werelduurrecord te verbeteren. Dat maakte zijn wielerploeg IAM Cycling woensdag bekend.
De 24-jarige Brandle is drievoudig Oostenrijks kampioen tijdrijden en won dit seizoen onder meer twee ritten in de Ronde van Groot-Brittannië.
Hij valt het werelduurrecord aan dat Jens Voigt op 18 september op de tabellen zette. De Duitser reed toen in de Vélodrome Suisse in Grenchen (Zwitserland) het negen jaar oude record van de Tsjech Ondrej Sosenka (49,700) aan flarden tot 51,115 km.
UCIquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:07 schreef Wombcat het volgende:
Ik vind het overigens nog steeds niet eerlijk dat ze de records van Rominger niet meetellen
Ik neem aan dat hij er genoeg mee heeft voor een werelduurrecord knopje drukken.quote:
Zwitsers, voorheen USAquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Scott is een belgisch merk (toch?), die doen niet zo moeilijk.
Ridley, dat is belgisch, daarmee was ik ff in de war.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:24 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zwitsers, voorheen USA
[ afbeelding ]
Dumoulin vindt tijdrijden niet leuk maar het is wel de beste kans om voor het record te gaan voordat het boven de 54km/uur of nog hoger staat.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:26 schreef Wombcat het volgende:
Eigenlijk zou Tom Dumoulin dit in de winter moeten proberen. Hij moet het iig dusdanig scherp kunnen zetten dat de Wigginses, Martins en Cancellaras ook al echt hun best moeten gaan doen.
Ik had hem deze herfst ook graag een poging zien doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:26 schreef Wombcat het volgende:
Eigenlijk zou Tom Dumoulin dit in de winter moeten proberen. Hij moet het iig dusdanig scherp kunnen zetten dat de Wigginses, Martins en Cancellaras ook al echt hun best moeten gaan doen.
Rominger had op een niet zo heel erg bijzondere fiets dan ook al ruim 55 km afgelegd. De fietsen waar Voigt en Brändle het op doen, zijn echt wel een stukje aerodynamischer.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:39 schreef Ericr het volgende:
Merkcx
Boardman
Sosenka
Voigt
Brändle
Als nono heb je dus best een goede kans.
Hij is trouwens snelheid aan het verliezen.
Alleen is een hematocriet van 65 of zo nu wel opvallend waarschijnlijk. Maar Rominger had misschien nog wat oude stash liggen voor Brandle.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Rominger had op een niet zo heel erg bijzondere fiets dan ook al ruim 55 km afgelegd. De fietsen waar Voigt en Brändle het op doen, zijn echt wel een stukje aerodynamischer.
Ook weer waar. Niettemin moet 54 op een moderne fiets voor een toptijdrijder mogelijk zijn. Zoveel langzamer fietsen ze nu ook weer niet tegenwoordig.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:44 schreef Ericr het volgende:
[..]
Alleen is een hematocriet van 65 of zo nu wel opvallend waarschijnlijk. Maar Rominger had misschien nog wat oude stash liggen voor Brandle.
55 laag moet nog wel haalbaar zijn, met alle respect voor Voigt en Brandle maar het zijn toch wel tweederangs tijdrijders.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook weer waar. Niettemin moet 54 op een moderne fiets voor een toptijdrijder mogelijk zijn. Zoveel langzamer fietsen ze nu ook weer niet tegenwoordig.
Precies. Dan zou Dumoulin het dus normaal gesproken wel moeten kunnen breken.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:48 schreef Ericr het volgende:
[..]
55 laag moet nog wel haalbaar zijn, met alle respect voor Voigt en Brandle maar het zijn toch wel tweederangs tijdrijders.
Gaat wel met 1 seconde per ronde of zo, 3 ronden terug zelfs wat meer.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:51 schreef ß het volgende:
Zijn voorsprong slinkt nu wel, maar het moet genoeg zijn denk ik.
Hoogtepunt uit zijn carrière, kan nu beter gelijk stoppen. Beter zal het nooit meer worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:00 schreef Evertjan het volgende:
wel mooi voor een 24 jarige jongen om dit te doen
Nog een paar jaartjes doorgaan. Bij elke koers waar hij de startlijst tekent, wordt omgeroepen "en hier is de (voormalige) houder van het werelduurrecord Brändle". En denkt vrijwel iedereen "huh, wie?"quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:02 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hoogtepunt uit zijn carrière, kan nu beter gelijk stoppen. Beter zal het nooit meer worden.
Een beetje a la Sosenka dus.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nog een paar jaartjes doorgaan. Bij elke koers waar hij de startlijst tekent, wordt omgeroepen "en hier is de (voormalige) houder van het werelduurrecord Brändle". En denkt vrijwel iedereen "huh, wie?"
En winnaar van de GP stad Zottegem niet te vergeten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nog een paar jaartjes doorgaan. Bij elke koers waar hij de startlijst tekent, wordt omgeroepen "en hier is de (voormalige) houder van het werelduurrecord Brändle". En denkt vrijwel iedereen "huh, wie?"
ik zou Dumoulin wel eens willen zien.. maar misschien nog even wachten en dan het record van Tony Martin afpakken. Dan ben je een held.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:06 schreef TargaFlorio het volgende:
Voor hem te hopen dat Martin, Wiggo of Dumoulin nog even wachten.
Denk dat Martin (en ook Dumoulin) kansloos zijn als Wiggo een poging waagt eigenlijk, zeker omdat die een rondje op de baan met zo'n ogen dicht kan doen als hij wil.. (al is het afwachten wanneer hij het eventueel gaat doen, zo jong is hij ook niet meer)quote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:47 schreef cyclingstage het volgende:
[..]
ik zou Dumoulin wel eens willen zien.. maar misschien nog even wachten en dan het record van Tony Martin afpakken. Dan ben je een held.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)cord-aanvallen.dhtmlquote:Thomas Dekker gaat in 2015 werelduurrecord aanvallen
Door: Thijs Zonneveld
11-11-14 - 06:56
Thomas Dekker rijdt bij de start van het volgende wielerseizoen niet meer rond in het peloton. De komende maanden staan in het teken van een ander plan: in het voorjaar van 2015 valt hij het werelduurrecord aan.
De aanval op het werelduurrecord is een wake-upcall voor mezelf. Excuses zijn niet mogelijk; je kunt je niet verstoppen. Het is heel simpel: je haalt het, of je haalt het niet.
Hij had kunnen stoppen. Hij had kunnen wachten op een aanbieding van een ploeg in de marge. Nog een jaartje meefietsen in de buik van het peloton, terend op zijn talent en zijn resultaten uit een ver verleden.
Maar in plaats daarvan kiest Thomas Dekker voor de weg van de meeste weerstand. Hij gaat een aanval doen op het werelduurrecord. Een uur lang vechten tegen de 51,850 kilometer die de Oostenrijker Mattias Brändle eerder dit jaar binnen een uur aflegde, tegen de pijn in zijn benen, tegen de uitslaande fik in zijn longen en vooral: tegen zichzelf.
Dekker: 'Het zal een van de zwaarste beproevingen uit mijn leven worden, maar dat maakt me niet uit. Ik ben er niet bang voor. Ik zet er de komende maanden alles voor opzij. Ik stop alles wat ik in me heb in dat ene uur. Of ik het ga halen? Ja, natuurlijk ga ik het halen.'
Bravoure
Terug van weggeweest: de bravoure die de afgelopen drie jaar langzaam maar zeker uit zijn wielercarrière verdween. Na zijn dopingschorsing blonk Dekker uit tijdens openhartige interviews, maar niet op de fiets. Nooit kon hij meer voldoen aan zijn eigen verwachtingspatroon en dat van de buitenwereld. Zijn rol in het peloton was onduidelijk. Hij was geen kopman, hij was geen knecht. Hij zocht tevergeefs naar zichzelf, naar zijn zelfvertrouwen, naar de onbevangen jongen die hij was vóórdat hij dope gebruikte.
'Ik heb de afgelopen jaren geworsteld. Tijdens trainingen reed ik soms de stenen uit de straat, maar in de wedstrijden kwam het er niet uit. Vroeger ging het vanzelf, dacht ik er niet over na, maar de afgelopen jaren dacht ik juist veel te veel na. De zekerheid die ik ooit had sijpelde langzaam weg. Dat was een geleidelijk proces. De aanval op het werelduurrecord is een wake-upcall voor mezelf. Excuses zijn niet mogelijk; je kunt je niet verstoppen. Het is heel simpel: je haalt het, of je haalt het niet. Als je het haalt ben je de held, als je het niet haalt krijg je de hoon over je heen. Het is do or die.'
Het plan om het uurrecord aan te vallen ontstond op de dag waarop Dekker van zijn huidige werkgever Garmin te horen kreeg dat zijn contract niet werd verlengd. 'Ik was teleurgesteld, maar het opende ook nieuwe deuren. Ik ben niet klaar met wielrennen, maar wel met een rol in de marge. Kijk, ik kan wel voor een klein Italiaans ploegje gaan rijden, maar daar word ik niet beter van. De aanval op het werelduurrecord is iets anders. Ambitieus en alles of niks: dat past bij me.'
Bedrijven
De recordpoging moet plaatsvinden in het voorjaar van 2015. Waar en hoe is nog niet duidelijk. Zijn recordpoging is niet alleen een uitdaging voor hemzelf: het is ook een uitdaging voor de (fiets)industrie.
Dekkers manager Martijn Berkhout: 'We willen bedrijven uitnodigen om mee te denken en deel te nemen aan de recordpoging van Thomas. Het uurrecord is ook een materiaalstrijd. Hoe geven we hem een zo snel mogelijke fiets? Welke houding is het meest aerodynamisch? Welke helm? Welke lak? Welke wielen? Wat is de snelste wielerbaan van de wereld? Hij zit niet vast aan een ploeg, een fietsenmerk of een sponsor, dus we staan open voor alle ideeën.'
Of Dekker het nu haalt of niet: verder dan de dag van de aanval op het record wil hij niet kijken. 'Het kan mijn laatste kunstje zijn. Misschien stop ik wel met het werelduurrecord op zak, misschien ga ik door. Maar dat zie ik dan wel. De komende maanden ben ik alleen bezig met Die Ene Dag, en met Die Ene Dag alleen.'
Dit dus.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:48 schreef Ericr het volgende:
Wel leuk dat hij het gaat proberen maar het is eeuwen geleden dat hij iets heeft laten zien in een tijdrit. Nu ook nog eens zonder ploeg en echte begeleiding. Dekker zonder doping is minder dan middelmatig,
Brändle is ook geen super tijdrijder maar dit jaar toch wel beter dan Thomas Dekker.
Hij zit vanavond bij DWDD. Je zou toch zeggen dat Roompot wel iets met een Dekker zou kunnen, gewoon al door de publiciteit die hij genereert. En verder net zo dubieus als de ploegleider dus dat zou ook niet uit moeten maken. Maar wel iemand die het grote publiek herkent.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:29 schreef Wombcat het volgende:
Als 'ie het record niet breekt, is het uiteindelijk de achterdeur waardoor hij vertrekt.
Denk niet dat Boogerd er problemen mee zou hebben als Dekker bij de ploeg komt, denk dat die eerder van van Poppel en Breukink komen..quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:10 schreef quinoahipster het volgende:
Precies, Boogie en TD waren toch maatjes bij Rabo. Weet alleen niet hoeveel TD heeft verteld en in hoeverre MB hem dat kwalijk neemt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En gaat daarna Jezus spelen bij de volgende Passionquote:Op dinsdag 11 november 2014 08:08 schreef quinoahipster het volgende:
TD pakt WUR, wordt weer opgepikt door een grote ploeg, wint de Tour van 2016 en dan komt het uiteindelijk toch nog allemaal goed
Is het een grove schande om nog nooit van de beste man gehoord te hebben?quote:
Nee, is volgens mij gewoon een journalist met een projectje. Ik kende de beste man ook niet tot aan de aankondiging. Niet serieus dus, maar wel leuk om te vermelden voor de liefhebber van het WUR.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is het een grove schande om nog nooit van de beste man gehoord te hebben?
Cancellara lijkt er überhaupt niet zo veel zin meer in te hebben.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:24 schreef TargaFlorio het volgende:
Toch jammer dat Cancellara geen poging doet.
Wel leuk natuurlijk. Ik heb mezelf ook al afgevraagd hoe ver ik zou komen, en stiekem dacht ik toch wel de 40 te kunnen benaderen.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:29 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Nee, is volgens mij gewoon een journalist met een projectje. Ik kende de beste man ook niet tot aan de aankondiging. Niet serieus dus, maar wel leuk om te vermelden voor de liefhebber van het WUR.
Ik denk dat vele amateurfietsers zich dat wel eens hebben afgevraagd. Na een goede training denk ik ook aan 40 te kunnen komen, maar misschien valt dit wel heel erg tegen.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Wel leuk natuurlijk. Ik heb mezelf ook al afgevraagd hoe ver ik zou komen, en stiekem dacht ik toch wel de 40 te kunnen benaderen.
Leukste wat er is, ook al is het op een baan natuurlijk wel andere koek. Rondjes draaien is van een andere orde dan op de weg een uurtje je de vernieling in rijden. Op de baan is je weerstand constant, op de weg heb je hoe dan ook stukken met meer luchtweerstand en meestal ook rolweerstand. Baan loopt dan wel soepeler maar constant hetzefde vermogen trappen is zwaarder dan nog enigszins kunnen afwisselen qua vermogen omdat je luchtweerstand af en toeneemt al naar gelang de richting.quote:Op donderdag 13 november 2014 15:30 schreef quinoahipster het volgende:
Een uur lang een buitencategorie colletje op stampen, heerlijkmaar een uur zo hard mogelijk op het vlakke, ik moet er niet aan denken
quote:De Australische wielrenner Rohan Dennis (24) gaat het werelduurrecord aanvallen. De recordpoging zal begin februari 2015 doorgaan in Zwitserland, op dezelfde piste waar Jens Voigt zijn record vestigde. Dat maakte wielerteam BMC woensdagmiddag bekend op zijn persdag.
De Australische tijdritspecialist Rohan Dennis, ploegmaat van onder meer Philippe Gilbert en Greg Van Avermaet bij BMC, wil begin volgend jaar het werelduurrecord in het wielrennen aanvallen. Dat maakte BMC woensdag bij de ploegvoorstelling in het Spaanse Denia bekend.
De 24-jarige Dennis werd op het WK in Ponferrada vijfde in de individuele tijdrit en pakte er met BMC de wereldtitel in de ploegentijdrit. Hij plant zijn aanval op het werelduurrecord op 8 februari in het Zwitserse Grenchen, op de baan waar Jens Voigt op 18 september het negen jaar oude record van de Tsjech Ondrej Sosenka (49,700 km) aan flarden reed tot 51,115 km. Intussen stelde de Oostenrijker Matthias Brändle het werelduurrecord reeds scherper. De drievoudige Oostenrijkse kampioen tijdrijden reed op 30 oktober in het Zwitserse Aigle in één uur 51,850 km.
Ervaring
‘Ik heb al heel wat ervaring met het rijden tegen de klok, zowel op de baan als op de weg. Ik denk dan ook dat ik het werelduurrecord kan verbreken, op voorwaarde dat ik in het begin mijn zenuwen onder controle kan houden’, vertelde Dennis woensdag aan Cyclingnews.
Ook de Nederlander Thomas Dekker wil begin volgend jaar het werelduurrecord aanvallen. De Australiër Jack Bobridge en de Brit Alex Dowsett hebben eveneens hun oog laten vallen op het werelduurrecord. Bradley Wiggins, de regerende wereldkampioen tijdrijden, plant dan weer een aanval in juni.
quote:De aanvallen op het werelduurrecord stapelen elkaar op de laatste dagen. Alex Dowsett is de volgende die zijn ambities kracht bij zet door het concretiseren van zijn poging. De Brit zal op 27 februari een poging ondernemen om het werelduurrecord van houder Matthias Brändle te verbreken. Dat zal de Movistar-renner doen in het Lee Valley VeloPark te Londen, bevestigt de Spaanse ploeg.
De 26-jarige Dowsett - afgelopen zomer nog winnaar van goud op de tijdrit van de Commonwealth Games - is de derde in een maand tijd die het werelduurrecord tracht te breken. Belkin-renner (tot 31 december) Jack Bobridge zal op 31 januari een poging doen in Melbourne, terwijl zijn landgenoot Rohan Dennis op 8 februari het Zwitserse Grenchen heeft uitgekozen. Op diezelfde wielerbaan blies Jens Voigt in september het werelduurrecord nieuw leven in en reed het uit 2005 stammende record van Ondřej Sosenka uit de boeken.
Tot Wiggins alles verpulvert inderdaad. Maar mensen als Dennis en Alex Rasmussen hebben nu een kans om even in de boeken te staan.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:51 schreef Ericr het volgende:
Dennis is twee klassen beter dan Dekker, als Dekker nog niks heeft geregeld wordt het helemaal een kansloze missie. Voor zover het dat al niet was natuurlijk.
Wel mooi om te zien dat het record weer even leeft. Tot er een mijlpaal wordt neergezet die voor zo goed als iedereen onhaalbaar zal blijken te zijn
http://nos.nl/artikel/201(...)alm-voor-dekker.html (met filmpje)quote:Thomas Dekker valt eind februari het werelduurrecord aan. De dertigjarige Nederlander doet dat in het Mexicaanse Aguascalientes. "We mikken op 25 of 26 februari."
Het kamp-Dekker heeft de aanvraag inmiddels ingediend bij de KNWU. Het is aan de UCI om de datum definitief bekend te maken. "We moeten nog toestemming krijgen. Maar de plannen zijn er", zegt zijn trainer Jim van den Berg.
Dekker trekt al op 10 februari richting Mexico, waar hij hoopt dat de hooglandbaan hem een voordeel geeft ten opzichte van meer ervaren tijdrijders als Jack Bobridge en Rohan Dennis, de twee Australiërs die nog voor Dekker een poging ondernemen de afstand van Matthias Brändle (51.850) te overtreffen.
"Hoeveel voordeel hij heeft, hangt ook af van hoe goed hij acclimatiseert. Per persoon verschilt het. De winst kan één of twee procent zijn, maar ook zomaar tien of vijftien", aldus Van den Berg.
Dekker verwacht niet dat Bobridge en Dennis een afstand halen die voor hem onoverbrugbaar is. "Het gaat spannend zijn wat zij neer gaan zetten. Als Dennis 52,5 kilometer gaat rijden, dan zijn er zeker mogelijkheden voor mij in Mexico", aldus Dekker, die woensdag in Amsterdam het materiaal testte.
Met een nieuw frame, een nieuw stuur en een op maat gemaakt pak testte hij zijn snelheid en positie op de fiets.
Reportage Thomas Dekker
Verslaggever Jan Kees van der Kun maakte een reportage over de voorbereiding van Thomas Dekker op het werelduurrecord.
Doordat de baan in Aguascalientes op 1.890 meter hoogte ligt, is het door de verminderde luchtweerstand één van de snelste banen ter wereld. Leontien van Moorsel vestigde in oktober 2003 in Mexico-stad, iets ten zuiden van Aguascalientes, haar werelduurrecord. De destijds 33-jarige Nederlandse kwam tot 46,065, een record dat bij de vrouwen nog altijd niet is verbeterd.
"Ik heb bewust gekozen om het eind februari te doen en dan op de beste baan ter wereld", aldus Dekker.
Wat de Noord-Hollander na zijn poging gaat doen, is nog onzeker. Het staat nog niet vast dat het zijn laatste meters op een fiets zijn. "Ik heb één doel gesteld en dat is dat ik alles doe voor het record. Wat daarna gebeurt, zie ik wel."
Thomas Dekker overlegt met zijn trainer Leon Burger. NOS
Een procontinentale ploeg? Zou kunnen.
Thomas Dekker over zijn toekomst
Dekker kreeg in november te horen dat er bij Garmin geen plek meer voor hem was. "Maar om dan gelijk te stoppen, dat voelde niet goed. Ik zie dit nog als een goede kans. Een laatste strohalm? Zo kan je het zeker zien."
Dekker voelt zich niet te groot om op een niveau lager te acteren. "Of ik ook naar een procontinentale ploeg wil? Ja, absoluut. Zou kunnen."
Agenda pogingen werelduurrecord
Wanneer Wie Waar
31 januari Jack Bobridge Melbourne, Australië
8 februari Rohan Dennis Grenchen, Zwitserland
25/26 februari Thomas Dekker Aquascalientes, Mexico
nnb Alex Dowsett Londen, Engeland
nnb Bradley Wiggins nnb
Trainen in Mexicoquote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:04 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/201(...)alm-voor-dekker.html (met filmpje)
BTW is de maker van deze reportage nieuw bij Studio Sport?
Wat een kutstream, werkt bij mij niet langer dan 10 sec achter elkaar.quote:
Hier doet hij het gewoon prima.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 09:30 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Wat een kutstream, werkt bij mij niet langer dan 10 sec achter elkaar.
Bobridge ging ook wel een beetje hard weg...twitter:xavierdisley twitterde op zaterdag 31-01-2015 om 10:30:45Bobridge #hourrecord pacing compared with @M_Braendle and @thejensie http://t.co/SMVUtuqVvL reageer retweet
Klassieke fly and die, laatste 10 km ook totaal niet constant meerquote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bobridge ging ook wel een beetje hard weg...twitter:xavierdisley twitterde op zaterdag 31-01-2015 om 10:30:45Bobridge #hourrecord pacing compared with @M_Braendle and @thejensie http://t.co/SMVUtuqVvL reageer retweet
Dat wordt een eitje dus.quote:Thomas Dekker valt op woensdag 25 februari het werelduurrecord aan. De internationale wielerunie UCI heeft dat vrijdag bevestigd.
De dertigjarige Nederlander doet dat in het Mexicaanse Aguascalientes tussen 17.00 en 19.00 uur Nederlandse tijd.
"Er is dit jaar een aantal pogingen, wat aantoont dat dit legendarische onderdeel aan aantrekkingskracht heeft gewonnen sinds de regelwijziging. Ik ben blij dat renners hun poging ook buiten Europa doen", reageert UCI-voorzitter Brian Cookson.
Teaser uurrecord Dekker
Voordat Dekker zijn aanval doet op het record van Matthias Brändle (51.852 meter), onderneemt Rohan Dennis op 8 februari in Zwitserland een poging. "Hij is in goede vorm. Ik ben benieuwd wat hij zondag doet", aldus Dekker.
NOS
twitter:xavierdisley twitterde op zondag 08-02-2015 om 15:17:14Hour record pacing comparison #UCIHourRecord. @RohanDennis employs flat strategy with similar drop off to @M_Braendle http://t.co/4Kttjsmip6 reageer retweet
twitter:xavierdisley twitterde op zondag 08-02-2015 om 15:12:05Congratulations to @RohanDennis and @BMCProTeam on a new #UCIHourRecord ! http://t.co/Mi3AaBpyMx reageer retweet
denk dat hij de 50 km niet eens redquote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:29 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Morgen de poging van Thomas Dekker. Verwachten jullie er nog iets van? Ik niet.
Dat denk ik wel. Las pas nog verhaal van een amateur die tot 48 km kwam met het juiste materiaal.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:32 schreef franklop het volgende:
[..]
denk dat hij de 50 km niet eens red
Eurosport 2.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:28 schreef Coelho het volgende:
Er zal toch zeker wel ergens een livestream beschikbaar komen? 12.30 daar is 18.30 hier?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OT: 52006m
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:20 schreef quinoahipster het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ftfy. Geen dankquote:
19.15 begint het, staat daar.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 10:30 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Eurosport 2.
En de site van de UCI: http://wielergids.blogspo(...)g-thomas-dekker.html
Dit dus.quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:30 schreef Slobeend het volgende:
Ik geloof er totaal niet in, maar hij mag me gaan verbazen.
tttttttttttttttttttttttttttttttttttttquote:Op woensdag 25 februari 2015 19:09 schreef Momo... het volgende:
Het zal me verbazen als hij het red.
Kolkende wielerbaan, nu al ja.quote:
Ja.quote:Op woensdag 25 februari 2015 19:17 schreef franklop het volgende:
Ah Van Moorsel dus Nederlands recordhouder? Dus zowel bij mannen als vrouwen? Of zat ik niet op te letten
mag nietquote:Op woensdag 25 februari 2015 19:22 schreef Susi het volgende:
Ik kijk ook met een schuin oog. Is het gebruikelijk om een gangmaker te hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |