abonnement Unibet Coolblue
pi_146125492
Dat houdt ie wel.
pi_146125540
wel mooi voor een 24 jarige jongen om dit te doen
pi_146125582
HIj ging wel wat vroeg omhoog en hield ook wat te vroeg op. Dat kost 'm toch een paar meter.
in a crowd you lose humanity
pi_146125596
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:00 schreef Evertjan het volgende:
wel mooi voor een 24 jarige jongen om dit te doen
Hoogtepunt uit zijn carričre, kan nu beter gelijk stoppen. Beter zal het nooit meer worden.
pi_146125650
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:02 schreef Ericr het volgende:

[..]

Hoogtepunt uit zijn carričre, kan nu beter gelijk stoppen. Beter zal het nooit meer worden.
Nog een paar jaartjes doorgaan. Bij elke koers waar hij de startlijst tekent, wordt omgeroepen "en hier is de (voormalige) houder van het werelduurrecord Brändle". En denkt vrijwel iedereen "huh, wie?"
in a crowd you lose humanity
pi_146125685
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nog een paar jaartjes doorgaan. Bij elke koers waar hij de startlijst tekent, wordt omgeroepen "en hier is de (voormalige) houder van het werelduurrecord Brändle". En denkt vrijwel iedereen "huh, wie?"
Een beetje a la Sosenka dus.

Maar goed. Voor Brändle en Voigt geldt: maar goed dat ze nu hun poging hebben gedaan, voordat mensen als Wiggins en Tony Martin er zich op gaan storten.
pi_146125699
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nog een paar jaartjes doorgaan. Bij elke koers waar hij de startlijst tekent, wordt omgeroepen "en hier is de (voormalige) houder van het werelduurrecord Brändle". En denkt vrijwel iedereen "huh, wie?"
En winnaar van de GP stad Zottegem niet te vergeten.
pi_146125778
Voor hem te hopen dat Martin, Wiggo of Dumoulin nog even wachten.
pi_146126067
Zou Tinkov nu tegen Contador zeggen: "hop, doe ook eens iets in de winter."
in a crowd you lose humanity
  donderdag 30 oktober 2014 @ 22:14:04 #185
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_146131777
Goed dat ie het gedaan heeft en goed dat het gelukt is. Nu eigenlijk hopen dat er een andere subtopper een poging waagt voordat de Grote Drie iets proberen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_146133560
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:06 schreef TargaFlorio het volgende:
Voor hem te hopen dat Martin, Wiggo of Dumoulin nog even wachten.
ik zou Dumoulin wel eens willen zien.. maar misschien nog even wachten en dan het record van Tony Martin afpakken. Dan ben je een held.
pi_146134578
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:47 schreef cyclingstage het volgende:

[..]

ik zou Dumoulin wel eens willen zien.. maar misschien nog even wachten en dan het record van Tony Martin afpakken. Dan ben je een held.
Denk dat Martin (en ook Dumoulin) kansloos zijn als Wiggo een poging waagt eigenlijk, zeker omdat die een rondje op de baan met zo'n ogen dicht kan doen als hij wil.. (al is het afwachten wanneer hij het eventueel gaat doen, zo jong is hij ook niet meer)
pi_146523011
quote:
Thomas Dekker gaat in 2015 werelduurrecord aanvallen

Door: Thijs Zonneveld
11-11-14 - 06:56

Thomas Dekker rijdt bij de start van het volgende wielerseizoen niet meer rond in het peloton. De komende maanden staan in het teken van een ander plan: in het voorjaar van 2015 valt hij het werelduurrecord aan.


De aanval op het werelduurrecord is een wake-upcall voor mezelf. Excuses zijn niet mogelijk; je kunt je niet verstoppen. Het is heel simpel: je haalt het, of je haalt het niet.

Hij had kunnen stoppen. Hij had kunnen wachten op een aanbieding van een ploeg in de marge. Nog een jaartje meefietsen in de buik van het peloton, terend op zijn talent en zijn resultaten uit een ver verleden.

Maar in plaats daarvan kiest Thomas Dekker voor de weg van de meeste weerstand. Hij gaat een aanval doen op het werelduurrecord. Een uur lang vechten tegen de 51,850 kilometer die de Oostenrijker Mattias Brändle eerder dit jaar binnen een uur aflegde, tegen de pijn in zijn benen, tegen de uitslaande fik in zijn longen en vooral: tegen zichzelf.

Dekker: 'Het zal een van de zwaarste beproevingen uit mijn leven worden, maar dat maakt me niet uit. Ik ben er niet bang voor. Ik zet er de komende maanden alles voor opzij. Ik stop alles wat ik in me heb in dat ene uur. Of ik het ga halen? Ja, natuurlijk ga ik het halen.'

Bravoure
Terug van weggeweest: de bravoure die de afgelopen drie jaar langzaam maar zeker uit zijn wielercarričre verdween. Na zijn dopingschorsing blonk Dekker uit tijdens openhartige interviews, maar niet op de fiets. Nooit kon hij meer voldoen aan zijn eigen verwachtingspatroon en dat van de buitenwereld. Zijn rol in het peloton was onduidelijk. Hij was geen kopman, hij was geen knecht. Hij zocht tevergeefs naar zichzelf, naar zijn zelfvertrouwen, naar de onbevangen jongen die hij was vķķrdat hij dope gebruikte.

'Ik heb de afgelopen jaren geworsteld. Tijdens trainingen reed ik soms de stenen uit de straat, maar in de wedstrijden kwam het er niet uit. Vroeger ging het vanzelf, dacht ik er niet over na, maar de afgelopen jaren dacht ik juist veel te veel na. De zekerheid die ik ooit had sijpelde langzaam weg. Dat was een geleidelijk proces. De aanval op het werelduurrecord is een wake-upcall voor mezelf. Excuses zijn niet mogelijk; je kunt je niet verstoppen. Het is heel simpel: je haalt het, of je haalt het niet. Als je het haalt ben je de held, als je het niet haalt krijg je de hoon over je heen. Het is do or die.'

Het plan om het uurrecord aan te vallen ontstond op de dag waarop Dekker van zijn huidige werkgever Garmin te horen kreeg dat zijn contract niet werd verlengd. 'Ik was teleurgesteld, maar het opende ook nieuwe deuren. Ik ben niet klaar met wielrennen, maar wel met een rol in de marge. Kijk, ik kan wel voor een klein Italiaans ploegje gaan rijden, maar daar word ik niet beter van. De aanval op het werelduurrecord is iets anders. Ambitieus en alles of niks: dat past bij me.'

Bedrijven
De recordpoging moet plaatsvinden in het voorjaar van 2015. Waar en hoe is nog niet duidelijk. Zijn recordpoging is niet alleen een uitdaging voor hemzelf: het is ook een uitdaging voor de (fiets)industrie.

Dekkers manager Martijn Berkhout: 'We willen bedrijven uitnodigen om mee te denken en deel te nemen aan de recordpoging van Thomas. Het uurrecord is ook een materiaalstrijd. Hoe geven we hem een zo snel mogelijke fiets? Welke houding is het meest aerodynamisch? Welke helm? Welke lak? Welke wielen? Wat is de snelste wielerbaan van de wereld? Hij zit niet vast aan een ploeg, een fietsenmerk of een sponsor, dus we staan open voor alle ideeën.'

Of Dekker het nu haalt of niet: verder dan de dag van de aanval op het record wil hij niet kijken. 'Het kan mijn laatste kunstje zijn. Misschien stop ik wel met het werelduurrecord op zak, misschien ga ik door. Maar dat zie ik dan wel. De komende maanden ben ik alleen bezig met Die Ene Dag, en met Die Ene Dag alleen.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)cord-aanvallen.dhtml
pi_146523020
Dekkertje Dekkertje wat doe je nu?? _O_ _O_ _O_
pi_146523315
TD pakt WUR, wordt weer opgepikt door een grote ploeg, wint de Tour van 2016 en dan komt het uiteindelijk toch nog allemaal goed *O*
pi_146523783
Wel leuk dat hij het gaat proberen maar het is eeuwen geleden dat hij iets heeft laten zien in een tijdrit. Nu ook nog eens zonder ploeg en echte begeleiding. Dekker zonder doping is minder dan middelmatig,

Brändle is ook geen super tijdrijder maar dit jaar toch wel beter dan Thomas Dekker.
pi_146524596
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 08:48 schreef Ericr het volgende:
Wel leuk dat hij het gaat proberen maar het is eeuwen geleden dat hij iets heeft laten zien in een tijdrit. Nu ook nog eens zonder ploeg en echte begeleiding. Dekker zonder doping is minder dan middelmatig,

Brändle is ook geen super tijdrijder maar dit jaar toch wel beter dan Thomas Dekker.
Dit dus.
pi_146529981
Zou Adrie van Diemen hem nog willen begeleiden? Was zijn coach bij de Rabo-beloften en later Garmin, volgens mij hebben die een goede relatie met elkaar.

Ik geef hem niet veel kans, maar wel leuk dat hij het probeert. Het zal sowieso wel einde carričre zijn, maar dit is een betere manier dan helemaal via de achterdeur vertrekken.
pi_146541015
Als 'ie het record niet breekt, is het uiteindelijk de achterdeur waardoor hij vertrekt.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 11 november 2014 @ 17:48:00 #195
14505 OProg
A Life in Music
pi_146541596
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 17:29 schreef Wombcat het volgende:
Als 'ie het record niet breekt, is het uiteindelijk de achterdeur waardoor hij vertrekt.
Hij zit vanavond bij DWDD. Je zou toch zeggen dat Roompot wel iets met een Dekker zou kunnen, gewoon al door de publiciteit die hij genereert. En verder net zo dubieus als de ploegleider dus dat zou ook niet uit moeten maken. Maar wel iemand die het grote publiek herkent.

Anders misschien maar gewoon met Mandy wat leuks gaan doen. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_146542383
Precies, Boogie en TD waren toch maatjes bij Rabo. Weet alleen niet hoeveel TD heeft verteld en in hoeverre MB hem dat kwalijk neemt.
pi_146543023
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:10 schreef quinoahipster het volgende:
Precies, Boogie en TD waren toch maatjes bij Rabo. Weet alleen niet hoeveel TD heeft verteld en in hoeverre MB hem dat kwalijk neemt.
Denk niet dat Boogerd er problemen mee zou hebben als Dekker bij de ploeg komt, denk dat die eerder van van Poppel en Breukink komen..
pi_146543227
Oh ja, Breukink
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146543262
Dekker hoef ik niet te zien bij Roompot.
  dinsdag 11 november 2014 @ 23:05:35 #200
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_146557605
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2014 08:08 schreef quinoahipster het volgende:
TD pakt WUR, wordt weer opgepikt door een grote ploeg, wint de Tour van 2016 en dan komt het uiteindelijk toch nog allemaal goed *O*
En gaat daarna Jezus spelen bij de volgende Passion :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')