quote:Obree attacked Moser's record, on 16 July 1993, at the Vikingskipet velodrome in Norway.[n 2] He failed by nearly a kilometre.[14] He had booked the track for 24 hours and decided to come back the next day.[2] The writer Nicholas Roe said:
To stop his aching body seizing up, Obree then took the unusual measure of drinking pint upon pint of water so that he had to wake up to go to the lavatory every couple of hours through the night. Each time he got up, he stretched his muscles. On the next weary day, he was up and out within minutes, at the deserted velodrome by 7:55 am and on the track ready to start just five minutes after that. He had barely slept. He had punished his body hugely the previous day. Surely this was a waste of time?[2]
Obree said:
I was Butch Cassidy in terms of swagger. I didn't want any negativity. This was blitzkrieg. I'm going in there. Let me do it. I'm not going to be the timorous guy from Scotland. That's what the difference was. Purely mental state. The day before, I had been a mouse. Now I was a lion.[2]
Obree set a new record of 51.596 kilometres, beating Moser's record of 51.151 kilometres by 445 metres.[8]
Gemiddelde rondetijd denk ik.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:01 schreef heywoodu het volgende:
Wat is dat getal naast de ronden?
Rondetijd.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:01 schreef heywoodu het volgende:
Wat is dat getal naast de ronden?
Die snap ik ook niet helemaal.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Een meer aerodynamische helm is niet toegestaan?
Commerciële redenen?quote:Op donderdag 18 september 2014 19:09 schreef fl4puit het volgende:
In het schaatsen maakt dat een groot verschil, waarom fietst Jens dan niet op zo'n baan?
Cancellara zou toch eerst hier vandaag rijden?quote:Op donderdag 18 september 2014 19:09 schreef fl4puit het volgende:
In het schaatsen maakt dat een groot verschil, waarom fietst Jens dan niet op zo'n baan?
Nee?quote:Op donderdag 18 september 2014 19:07 schreef heywoodu het volgende:
Ze vergelijken dus niet met Sosenka zo te zien.
Zou kunnen. Na 5km lag hij achter het schema van Sosenka dat hier staat, hoewel er een vrij ruime "groene" tijd stond in beeld.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
Volgens mij wel, maar dan rekenen ze de rondes om.
Nou ja, als ze het vanaf nu zo houden, wordt het vanzelf weer interessant.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:12 schreef Wombcat het volgende:
Ik gaf 'm eerst geen kans, totdat ik zag op wat voor fiets hij het ging doen.
Wel bizar dat de UCI het record zo verneukt. Eerst door te stellen dat het op een gewone fiets moet, om dan vervolgens tijdritfietsen weer toe te staan.
De commentator zei dat ze eigenlijk naar het record van Rominger terug zouden moeten gaan. Die had een redelijk normale fiets met tijdritstuur. Daar kan ik me wel in vinden.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:23 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou ja, als ze het vanaf nu zo houden, wordt het vanzelf weer interessant.
De mannen op Eurosport geven 24sec aan, gelijk aan de tijd in beeld. Wat is het verschil met jouw 0.5s ?quote:
Geen idee, maar hij lag een halve seconde achter op het schema van Sosenka dat in dit topic staat.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:26 schreef fl4puit het volgende:
[..]
De mannen op Eurosport geven 24sec aan, gelijk aan de tijd in beeld. Wat is het verschil met jouw 0.5s ?
Je moet naar de blauwe klok kijken volgens mijquote:Op donderdag 18 september 2014 19:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen idee, maar hij lag een halve seconde achter op het schema van Sosenka dat in dit topic staat.
En 30:05 na 25km, waar Sosenka volgens het schema 30:04 had.
Die terug telt? Hebben ze lekker geregeld danquote:Op donderdag 18 september 2014 19:33 schreef Ericr het volgende:
[..]
Je moet naar de blauwe klok kijken volgens mij
Die andere is Sosenkaquote:Op donderdag 18 september 2014 19:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die terug telt? Hebben ze lekker geregeld dan
Misschien is het de gemiddelde tijd van Sosenka? Dat hij snel begon, later instortte?quote:Op donderdag 18 september 2014 19:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen idee, maar hij lag een halve seconde achter op het schema van Sosenka dat in dit topic staat.
En 30:05 na 25km, waar Sosenka volgens het schema 30:04 had.
Het schema in de OP wel ja.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:36 schreef franklop het volgende:
[..]
Misschien is het de gemiddelde tijd van Sosenka? Dat hij snel begon, later instortte?
Nu snap ik er nog minder vanquote:
Even aansporen dan:quote:Op donderdag 18 september 2014 19:33 schreef Momo... het volgende:
Zal wel zielig zijn als het niet lukt
Hij moet rondjes 17.8 rijden voor het record. Da's een vlak schema.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nu snap ik er nog minder van
Ik klik het schema wel lekker weg, dat kijkt overzichtelijker denk ik.
RFID tag?quote:Op donderdag 18 september 2014 19:44 schreef Wombcat het volgende:
Wat heeft 'ie voor roods onder/achter zijn zadel hangen?
Trek meet allerlei waarden, zal wel zender zijnquote:Op donderdag 18 september 2014 19:44 schreef Wombcat het volgende:
Of een GPS ontvanger, zodat 'ie het straks op strava kan zettenquote:Op donderdag 18 september 2014 19:45 schreef Ericr het volgende:
[..]
Trek meet allerlei waarden, zal wel zender zijn
SRM meterquote:Op donderdag 18 september 2014 19:44 schreef Wombcat het volgende:
quote:Op donderdag 18 september 2014 19:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of een GPS ontvanger, zodat 'ie het straks op strava kan zetten
Daarom zit het waarschijnlijk ook onder het zadelquote:Op donderdag 18 september 2014 19:47 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hij mag zelf niks zien maar zijn hartslag meten ze wel o.a.
Ja maar daar heb je een apart computertje voor wat normaal voor het stuur zit maar hij mag nu dus niets zien qua wattagesquote:Op donderdag 18 september 2014 19:48 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die zit toch in de trapas?
Al gevonden, zie bovenstaande foto.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:49 schreef kamikazebanaan het volgende:
[..]
Ja maar daar heb je een apart computertje voor wat normaal voor het stuur zit maar hij mag nu dus niets zien qua wattages
die jaquote:Op donderdag 18 september 2014 19:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Al gevonden, zie bovenstaande foto.
Wattagemeters zijn verboden hier door de UCIquote:Op donderdag 18 september 2014 19:55 schreef Wombcat het volgende:
Dit zou ook wel iets voor Froome zijn, kan 'ie lekker de hele tijd naar zijn wattagemeter kijken.
Dat moet dan wel een dummy wattagemeter zijn want een echte is niet toegestaan.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:55 schreef Wombcat het volgende:
Dit zou ook wel iets voor Froome zijn, kan 'ie lekker de hele tijd naar zijn wattagemeter kijken.
Ohquote:Op donderdag 18 september 2014 19:56 schreef Momo... het volgende:
[..]
Wattagemeters zijn verboden hier door de UCI
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |