Zelf vind ik boobarmor ook 'storend'. Ligt wel geheel aan de setting. Als het een serieuze setting zou zijn zou ik het nogalquote:Op donderdag 18 september 2014 23:48 schreef De_Dakgoot het volgende:
Man, SJW's lopen alleen al hier om te zeiken
omdat boobarmor en een blote buik seksistisch is
[ afbeelding ]
Daar loopt men al 20 jaar op te zeikenquote:Op donderdag 18 september 2014 23:48 schreef De_Dakgoot het volgende:
Man, SJW's lopen alleen al hier om te zeiken
omdat boobarmor en een blote buik seksistisch is
[ afbeelding ]
Mee eens. Waarom de man zo'n zware armor geven en de vrouw zo'n bloot ding. Dat is helemaal niet efficiënt.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:51 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Daar loopt men al 20 jaar op te zeiken
De chainmail-bikini is een fenomeen in D&D kringen, maar het wordt echt niet aangepast.
Het is natuurlijk suf dat in zo'n spel het armor van de man realistisch en functioneel is, maar die van de vrouw het vooral makkelijk maakt om snel kritieke schade te krijgen (maar er wel goed uit zien).
Net zo stupide als het verschil tussen die vrouw uit de trailer en Solid Snake hier:
[TGS] Veel naakt in MGS: The Phantom Pain
Als het een mage is hoeft ze minder PP te gebruiken om te bewegen. Die kan ze dan weer gebruiken om spells te casten. Die kerel is natuurlijk de tank.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mee eens. Waarom de man zo'n zware armor geven en de vrouw zo'n bloot ding. Dat is helemaal niet efficiënt.
Wat Happy hierboven ook zegt; als het in de setting past is het niet eens zo'n probleem.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mee eens. Waarom de man zo'n zware armor geven en de vrouw zo'n bloot ding. Dat is helemaal niet efficiënt.
Haha, dat kan natuurlijk. Overigens heb ik nooit 'revealing' vrouwelijke mages gezien. Die lopen wel keurig in van die jurken.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:53 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Als het een mage is hoeft ze minder PP te gebruiken om te bewegen. Die kan ze dan weer gebruiken om spells te casten. Die kerel is natuurlijk de tank.
quote:Op donderdag 18 september 2014 23:51 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Zelf vind ik boobarmor ook 'storend'. Ligt wel geheel aan de setting. Als het een serieuze setting zou zijn zou ik het nogalvinden. Maar als het in een spel als bijvoorbeeld Bayonetta zou zijn zou ik het tof vinden omdat het er gewoon bij past. Zo heerlijk over the top.
quote:Op donderdag 18 september 2014 23:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Haha, dat kan natuurlijk. Overigens heb ik nooit 'revealing' vrouwelijke mages gezien. Die lopen wel keurig in van die jurken.Net als de mannen overigens.
En dat is waarom ik het seksisme in video games zo enorm overtrokken vind. Je hoort niemand (behalve wat voetbalmoeders) over geweld in video games praten. Dus waarom wel hierover?quote:Op donderdag 18 september 2014 23:55 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Net zoals Dragon's Crown, gewoon omdat het kan.
Mensen zijn heus wel slim genoeg om het verschil tussen fictie en werkelijkheid te zien.
Ik mag hopen dat hij een grapje maakt, want anders.quote:Who here hasn't slept with a PR person or game developer? #AMIRITE
— William O'Neal, editor-in-chief, TechRadar.com
Grappig dat je dit zegt. Ik had je hiervoor al gelinkt naar persoonlijke verhalen van vrouwen die in de gameindustrie werk(t)en. Maar toen deed je het af als cherrypicking.quote:Op donderdag 18 september 2014 20:44 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Kun je ook bewijzen dat misogynie wijdverspreid is in de gamingindustrie?
Ik zal je bronnen morgen nog eens bekijken. Ik zag wat dingen die je beweringen (kunnen) ondersteunen, maar ook dingen die makkelijk ontkracht kunnen worden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 04:20 schreef Kensuke het volgende:
[..]
Grappig dat je dit zegt. Ik had je hiervoor al gelinkt naar persoonlijke verhalen van vrouwen die in de gameindustrie werk(t)en. Maar toen deed je het af als cherrypicking.
Wil je nog een bron met cijfers en alles? Oké. http://www.nytimes.com/20(...)an-problem.html?_r=0
Seksisme en misogynie zijn niet alleen een probleem binnen de industrie, maar ook erbuiten. Lees dit artikel: http://www.psmag.com/navi(...)come-internet-72170/
Uit onderzoek blijkt bijv: "Feminine usernames incurred an average of 100 sexually explicit or threatening messages a day. Masculine names received 3.7."
Heb je ooit gehoord wat er gebeurt als er een vrouw in de voice-chat verschijnt tijdens een potje Call of Duty? Je kunt het vast wel raden.
Seksisme in de videogame-industrie is niet overtrokken en moet aangepakt worden. Het is daarom ook problematisch als games zelf seksistische beelden uitdragen.
Ik zou het fijn vinden als je me niet zou labelen. Ik noem jou ook geen MRA of vrouwenhater. Ik identificeer mezelf helemaal niet met 'SJW'.quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:06 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Ik zal je bronnen morgen nog eens bekijken. Ik zag wat dingen die je beweringen (kunnen) ondersteunen, maar ook dingen die makkelijk ontkracht kunnen worden.
Waar ik me nog steeds zo over verbaas is dat flink wat gamedevs en gamejournalisten (zoals jij) keiharde SJWs zijn geworden. Welke gebeurtenissen hebben deze verandering veroorzaakt?
Waar uit lullen?quote:Op vrijdag 19 september 2014 01:52 schreef Leafeon672 het volgende:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd hoe ze zich hieruit gaan lullen.
Dat 99% van de spellen gewelddadig zijn is ook niet goed. Seksisme is iets anders, omdat het een cultuur van (verbale) seksuele intimidatie in stand houdt (http://fatuglyorslutty.com/) en soms zelfs in het echte leven, waarbij Zoe Quinn en Anita Sarkeesian pas de laatste twee in een lijn zijn die al zeker vijf jaar bezig is.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:46 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Stel dat spellen écht seksistisch zouden zijn.
Is het dan een probleem? Zijn genoeg spellen die gewelddadig zijn. Waar je zelfs mensen vermoord, waar je zelfs punten krijgt door ze te vermoorden. (Onnodig) geweld is slecht. En 99% van de mensen die video games spelen weten dat ook wel. Hetzelfde met seksisme.
http://www.eurogamer.net/(...)nova-chen-journeymanquote:"Film is very established; you have a genre for every single thing you want to feel," he says. "No matter your age, genre, nationality and mood there's something for you. But for games... You have a thriller, horror, action film, and sports victory film. But there is no romance, no drama, no documentary, and no thoughtful examination on life. These are basic feelings humans want to have in life, but they are just not available in games. That's why lots of people stop playing games as they grow older; they want to feel these things but games don't offer it."
It's Chen's view that most video games only cater to the kind of experience that young people are interested in, and the rhythms of learning and mastery that come later in a human's life are relatively untouched.
Gamesindustriekliek is het zat dat een kleine minderheid van gamers een stel frusto jochies is die de rest overstemt. Frusto jochies voelen zich buitengesloten uit het kliekje, proberen met veel misbaar de rest te overstemmen. Weinig boeiend, maar het raakt aan thema's van seksisme en kliekjes.quote:Op vrijdag 19 september 2014 08:16 schreef StateOfMind het volgende:
Ik had hier nog nooit over gehoord voordat ik dit topic in de AT zag staan.
Kan iemand mij even uitleggen waar die Gamers Gate nu eigenlijk over gaat?
Deze dude en de bredere games for change movement vind ik op het moment machtig interessantquote:Op vrijdag 19 september 2014 09:11 schreef robin007bond het volgende:
Oh het zou zo mooi zijn als je inderdaad ook documentaire-achtige games zou hebben.
Tof. Er zitten ook wel wat rare tussen. Eentje van de NRA bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Deze dude en de bredere games for change movement vind ik op het moment machtig interessant
http://www.molleindustria.org/
Het is wel meer Michael Moore dan PBS zeg maar.
Aangezien ik me dit onderwerp ook nog wel redelijk aantrek (zonder het labeltje te willen hebben overigens, ik schaar het gewoon onder goed fatsoen). Een neef van m'n vrouw werkt in de tech/dev-industrie in Amerika en is hier zeer bevlogen in, na een aantal gesprekken met hem op verjaardagen ben ik eens op gaan letten over hoe er over/met vrouwen wordt gesproken op game/tech sites en moest ik hem gelijk geven.quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:06 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Waar ik me nog steeds zo over verbaas is dat flink wat gamedevs en gamejournalisten (zoals jij) keiharde SJWs zijn geworden. Welke gebeurtenissen hebben deze verandering veroorzaakt?
De grafieken bewijzen niet per se dat vrouwen weggepest worden. Ze kunnen er ook voor kiezen om te stoppen met werken (wegens zwangerschapsverlof en het zorgen voor de kinderen) of voor een deeltijdbaan kiezen. Mogelijk zijn deeltijdbanen wat moeilijker te vinden in de sectoren waar zij vandaan komen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 04:20 schreef Kensuke het volgende:
[..]
Grappig dat je dit zegt. Ik had je hiervoor al gelinkt naar persoonlijke verhalen van vrouwen die in de game-industrie werk(t)en. Maar toen deed je het af als cherrypicking.
Wil je nog een bron met cijfers en alles? Oké. http://www.nytimes.com/20(...)an-problem.html?_r=0
Mannen hebben ook te maken met stalkers, pesterijen en doodsbedreigingen.quote:Seksisme en misogynie zijn niet alleen een probleem binnen de industrie, maar ook erbuiten. Lees dit artikel: http://www.psmag.com/navi(...)come-internet-72170/
Bron? Aan een willekeurige anekdote zonder context heb ik niet zoveel.quote:Uit onderzoek blijkt bijv: "Feminine usernames incurred an average of 100 sexually explicit or threatening messages a day. Masculine names received 3.7."
Heb je ooit gehoord wat er gebeurt als een vrouw bekend maakt op World of Warcraft dat ze een vrouw is? Soms worden ze dan beloond door mannelijke medespelers met massa's gifts.quote:Heb je ooit gehoord wat er gebeurt als er een vrouw in de voice-chat verschijnt tijdens een potje Call of Duty? Je kunt het vast wel raden.
Als het op de werkvloer gebeurd ben ik het met je eens, maar hoe wil je dit doen? Moet er bijvoorbeeld een dialoog komen met mannelijke werkgevers en werknemers over hun gedrag ten opzichte van hun vrouwelijke collega's?quote:Seksisme in de videogame-industrie is niet overtrokken en moet aangepakt worden.
Waarom is het problematisch dat games seksistische beelden uitdragen? Wie bepaalt dat het seksistisch is?quote:Het is daarom ook problematisch als games zelf seksistische beelden uitdragen.
Jammer hè, dat de mensen die je zo graag verdedigt ontmaskerd zijn?quote:Op vrijdag 19 september 2014 08:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Gamesindustriekliek is het zat dat een kleine minderheid van gamers een stel frusto jochies is die de rest overstemt. Frusto jochies voelen zich buitengesloten uit het kliekje, proberen met veel misbaar de rest te overstemmen. Weinig boeiend, maar het raakt aan thema's van seksisme en kliekjes.
''Stel frusto jochies''quote:Op vrijdag 19 september 2014 08:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Gamesindustriekliek is het zat dat een kleine minderheid van gamers een stel frusto jochies is die de rest overstemt. Frusto jochies voelen zich buitengesloten uit het kliekje, proberen met veel misbaar de rest te overstemmen. Weinig boeiend, maar het raakt aan thema's van seksisme en kliekjes.
Feels zijn belangrijker dan feiten, dat weet je nu toch onderhand wel?quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:10 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
''Stel frusto jochies''
Kan je geen argumenten bedenken, gewoon de andere kant kleineren. Heel veel gemerkt tijdens GamerGate.
GamerGate gaat nauwelijks over corruptie, Doritosgate ging over corruptie, en daar kun je hier op fok en op GAF mijn posts op na lezen hoe ik daar tegen ageer. GamerGate komt naar aanleiding van Gamer is Dead blogposts over de verschrikkelijke uitingen van frustie jochies, die zich vervolgens vreselijk op hun pikkie getrapt voelen en jijbakken gingen gooien. Maar probeer er vooral iets nobels van te maken, ookal ben je in de tussentijd seksisme aan alle kanten proberen te bagetalliseren.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:52 schreef Leafeon672 het volgende:
Jammer hè, dat de mensen die je zo graag verdedigt ontmaskerd zijn?Eerst beweren dat de beschuldigingen over Zoe Quinn en andere journalisten en gamedevs niet waar zijn, en vervolgens maar in alle wanhoop beweren dat het niet belangrijk is.
Corruptie en nepotisme in een industrie waar meer wereldwijd meer dan 80 miljard dollar in omgaat, daar is natuurlijk niks bijzonders aan joh. Gewoon negeren en stiekem in je vuistje lachen als het gecensureerd wordt. Ooit gehoord van het streisandeffect? Doordat de discussie gecensureerd wordt, raakt men er juist meer geïnteresseerd in.
Speknek jongen, ik zie zo door je heen.
GamersGate was al vóór die blogposts in gebruik. Het ging nooit over seksisme. Dat maken die blogposters ervan zodat zij geen moeite hoeven te doen in hun verhaal. Gewoon zeggen dat de andere kant seksisten zijn, dan win je. Want wie is er nou niet tegen seksisme?quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:22 schreef speknek het volgende:
[..]
GamerGate gaat nauwelijks over corruptie, Doritosgate ging over corruptie, en daar kun je hier op fok en op GAF mijn posts op na lezen hoe ik daar tegen ageer. GamerGate komt naar aanleiding van Gamer is Dead blogposts over de verschrikkelijke uitingen van frustie jochies, die zich vervolgens vreselijk op hun pikkie getrapt voelen en jijbakken gingen gooien. Maar probeer er vooral iets nobels van te maken, ookal ben je in de tussentijd seksisme aan alle kanten proberen te bagetalliseren.
Als je tijd hebt Quinnspiracy filmpjes kijken van deze kerel.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:26 schreef GlenSpey het volgende:
Ik snap echt niks van dit verhaal. Een meisje die toevallig een spelletje heeft ontwikkeld gaat vreemd en dit is opeens een groot internetschandaalEhh, gebeuren dit soort dingen dan niet dagelijks
![]()
Wellicht kan iemand het voor me ophelderen?
Dat was de eerste druppel zeg maar. Omdat bleek dat ze niet zomaar vreemd ging maar met allerlei mensen in de industrie. Zelfs een die later haar baas zou worden. En dit gaat dus om een dev die vreemdging met journalisten.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:26 schreef GlenSpey het volgende:
Ik snap echt niks van dit verhaal. Een meisje die toevallig een spelletje heeft ontwikkeld gaat vreemd en dit is opeens een groot internetschandaalEhh, gebeuren dit soort dingen dan niet dagelijks
![]()
Het niet vreemd vinden dat 14 precies dezelfde soort artikelen over de dood van 'gamers' worden gepubliceerd, allemaal in korte tijd achter elkaar.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:22 schreef speknek het volgende:
[..]
GamerGate gaat nauwelijks over corruptie, Doritosgate ging over corruptie, en daar kun je hier op fok en op GAF mijn posts op na lezen hoe ik daar tegen ageer. GamerGate komt naar aanleiding van Gamer is Dead blogposts over de verschrikkelijke uitingen van frustie jochies, die zich vervolgens vreselijk op hun pikkie getrapt voelen en jijbakken gingen gooien. Maar probeer er vooral iets nobels van te maken, ookal ben je in de tussentijd seksisme aan alle kanten proberen te bagetalliseren.
Ik ben een verbeterde OP aan het maken met duidelijke informatie, die zul je zo wel te zien krijgen in het tweede deel.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:26 schreef GlenSpey het volgende:
![]()
Wellicht kan iemand het voor me ophelderen?
Vooral wanneer gisteren bekend werd gemaakt dat ze allemaal met elkaar zaten te communiceren. Wat normaal is. Maar ze pushen er een agenda achter. Wat anderen wél en níet moeten schrijven.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:32 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Het niet vreemd vinden dat 14 precies dezelfde soort artikelen over de dood van 'gamers' worden gepubliceerd, allemaal in korte tijd achter elkaar.
Niet alleen dat hoorquote:Op vrijdag 19 september 2014 10:40 schreef GlenSpey het volgende:
Oke, een meisje die in de game-industrie werkt gaat vreemd met meerdere mannen om haar spellen te promoten en thus haar carriere te boosten. Volgens mij gebeuren dit soort dingen al jaren. Kijk op ieder willekeurig kantoor met een hoge werkdruk en weinig doorgroeimogelijkheden, 10 tegen 1 dat daar mensen zitten die dit ook doen of bereid zijn om dit te doen als het ze wat oplevert.
Wat een bètadiscussie, om maar even in /b/ termen te blijven denken
Het is alleen een betadiscussie als je je erbij neerlegt. Dit is, om maar even seksistisch en alfa te zijn, met je lul op tafel slaan zodat dit soort misstanden uit de weg geruimd kunnen worden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:40 schreef GlenSpey het volgende:
Oke, een meisje die in de game-industrie werkt gaat vreemd met meerdere mannen om haar spellen te promoten en thus haar carriere te boosten. Volgens mij gebeuren dit soort dingen al jaren. Kijk op ieder willekeurig kantoor met een hoge werkdruk en weinig doorgroeimogelijkheden, 10 tegen 1 dat daar mensen zitten die dit ook doen of bereid zijn om dit te doen als het ze wat oplevert.
Ja da's ook mijn mening, maar dan ben ik onderdeel van het complot en vast zelf ook met Zoe Quinn naar bed gegaan.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:40 schreef GlenSpey het volgende:
Het is erg omdat ze het ontkennen, discussies verwijderen, mensen die willen dat dit soort dingen wat meer transparant zijn worden neergezet als blanke, maagdelijke nekbaarden die vrouwen haten. Vervolgens wordt ook nog eens gezegd door een paar journalisten dat ze meer respect hebben voor ISIS dan voor de gaming community.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:40 schreef GlenSpey het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |