Inderdaad. Ze preken over tolerantie en sociale vooruitgang, terwijl ze zelf nou niet bepaald tolerant zijn t.o.v. mensen die een andere mening hebben.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:19 schreef De_Dakgoot het volgende:
Maarja SWJ's zijn een bedreiging voor de FREEdom of FREE speech. met hun censuur die ze iedereen proberen op te leggen.
Maar dat is ook een groot probleem. Een developer voor Kingdom Come: Deliverance kreeg ook allemaal haatmail omdat zijn spel wat zich afspeelt in Europa tijdens de middeleeuwen geen speelbare etnische minderheden had of vrouwen. Nu vind ik diversiteit in een spel prima, ik juich het zelfs toe. Maar diversiteit vanwege diversiteit helpt niet.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou ja ik ben universitair docent op het gebied van game design, maar zodoende zie ik wel eens gamebedrijven van binnen, ga ik naar trade shows e.d. en is het vooral mijn werk er de hele dag over te lezen (niet over genderissues overigens). Ik denk niet dat bij veel gamebedrijven de hr afdelingen gerund worden door vrouwen (heck de meeste hebben geen hr afdeling). Maar de grap is dat veel vrouwen bij zulke bedrijven, of wel ook onbewust seksistisch zijn, omdat ze de cultuur nou eenmaal aantrekkelijk vinden (overigens komt dit ook voor bij normale bedrijven, waar vrouwelijke medewerkers van hr afdelingen stelselmatig mannen een hoger salaris geven, maar dat terzijde), of wel niet durven te praten over intimidatie, omdat ze bang zijn hun carrière kwijt te raken. Er was toen zo'n website geopend waar vrouwen anoniem hun verhaal konden doen, als reactie op dat schandaaltje rond die mannelijke journalist die zijn macht over vrouwelijke indiedevs wilde uitoefenen door ongepaste seksuele avances te maken. Het omgekeerde van hier zeg maar zonder veel ophef. Zal kijken of ik erop kan komen.
Overigens wil ik nog even benadrukken dat ik zelf zeer zeker geen SJW ben; geef mij ook maar lekkere wijven met dikke tieten waar ik foute opmerkingen over kan maken, en vindt dat Anita Sarkeesian er net zo vaak naast zit als dat ze het goed heeft. Maar het is bij culturele kritiek altijd goed om je ervan bewust te zijn wat er werkelijk achter een representatie schuilgaat, of zelfs maar zou kunnen zijn.
Dat soort klachten zijn inderdaad tamelijk onzinnig.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:23 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Maar dat is ook een groot probleem. Een developer voor Kingdom Come: Deliverance kreeg ook allemaal haatmail omdat zijn spel wat zich afspeelt in Europa tijdens de middeleeuwen geen speelbare etnische minderheden had of vrouwen. Nu vind ik diversiteit in een spel prima, ik juich het zelfs toe. Maar diversiteit vanwege diversiteit helpt niet.
Wanneer je afwijkt van de (SJW)norm dan ben je gewoon een seksist en haat je etnische minderheden.
Dan zijn we het eigenlijk gewoon eens.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:35 schreef Leafeon672 het volgende:
Ik vind het prima dat er meer videogames zijn waarin personages niet blank, heteroseksueel en/of man(nelijk) zijn, maar dat betekent niet dat gamedevs gedwongen moeten worden om zich aan te passen aan de eisen die SJWs stellen. Gamedevs zouden niet bang hoeven te zijn dat ze worden zwart gemaakt op websites als Kotaku omdat hun games seksistisch zouden zijn.
Straks wordt het steeds moeilijker voor indiedevs om publiciteit te krijgen als ze niet dezelfde mening hebben als de journalisten die over hun games schrijven.
quote:Op donderdag 18 september 2014 23:43 schreef speknek het volgende:
Nou als hun games seksistisch zijn dan mag daar best wat over gezegd worden. Het is niet erg als er een paar seksistische games zijn, maar als Sarkeesian mijns inziens terecht opmerkt dat vrijwel alle AAA games in redelijke mate seksistisch zijn, mag je je als dev achter de oren krabben. Niet dat ze nou gelijk allemaal moeten veranderen. Ik vond dat verhaal over die negers die mogelijkerwijs in middeleeuws Tsjechië leefden ook behoorlijk onzinnig, en terecht dat ze het niet gedaan hebben. Maar door de discussie werd het wel weer duidelijk dat games abstracties en denkbeeldige werelden zijn en geen simulaties, dus dat er ook niks op tegen zou zijn om er wel negers in te stoppen. Prima dat ze het niet gedaan hebben, maar altijd goed om het je te beseffen.
Stel dat spellen écht seksistisch zouden zijn.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:43 schreef speknek het volgende:
Nou als hun games seksistisch zijn dan mag daar best wat over gezegd worden. Het is niet erg als er een paar seksistische games zijn, maar als Sarkeesian mijns inziens terecht opmerkt dat vrijwel alle AAA games in redelijke mate seksistisch zijn, mag je je als dev achter de oren krabben. Niet dat ze nou gelijk allemaal moeten veranderen. Ik vond dat verhaal over die negers die mogelijkerwijs in middeleeuws Tsjechië leefden ook behoorlijk onzinnig, en terecht dat ze het niet gedaan hebben. Maar door de discussie werd het wel weer duidelijk dat games abstracties en denkbeeldige werelden zijn en geen simulaties, dus dat er ook niks op tegen zou zijn om er wel negers in te stoppen. Prima dat ze het niet gedaan hebben, maar altijd goed om het je te beseffen.
Wanneer zijn games dan seksistisch? Wie bepaalt dat?quote:Op donderdag 18 september 2014 23:43 schreef speknek het volgende:
Zelf vind ik boobarmor ook 'storend'. Ligt wel geheel aan de setting. Als het een serieuze setting zou zijn zou ik het nogalquote:Op donderdag 18 september 2014 23:48 schreef De_Dakgoot het volgende:
Man, SJW's lopen alleen al hier om te zeiken
omdat boobarmor en een blote buik seksistisch is
[ afbeelding ]
Daar loopt men al 20 jaar op te zeikenquote:Op donderdag 18 september 2014 23:48 schreef De_Dakgoot het volgende:
Man, SJW's lopen alleen al hier om te zeiken
omdat boobarmor en een blote buik seksistisch is
[ afbeelding ]
Mee eens. Waarom de man zo'n zware armor geven en de vrouw zo'n bloot ding. Dat is helemaal niet efficiënt.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:51 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Daar loopt men al 20 jaar op te zeiken
De chainmail-bikini is een fenomeen in D&D kringen, maar het wordt echt niet aangepast.
Het is natuurlijk suf dat in zo'n spel het armor van de man realistisch en functioneel is, maar die van de vrouw het vooral makkelijk maakt om snel kritieke schade te krijgen (maar er wel goed uit zien).
Net zo stupide als het verschil tussen die vrouw uit de trailer en Solid Snake hier:
[TGS] Veel naakt in MGS: The Phantom Pain
Als het een mage is hoeft ze minder PP te gebruiken om te bewegen. Die kan ze dan weer gebruiken om spells te casten. Die kerel is natuurlijk de tank.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mee eens. Waarom de man zo'n zware armor geven en de vrouw zo'n bloot ding. Dat is helemaal niet efficiënt.
Wat Happy hierboven ook zegt; als het in de setting past is het niet eens zo'n probleem.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mee eens. Waarom de man zo'n zware armor geven en de vrouw zo'n bloot ding. Dat is helemaal niet efficiënt.
Haha, dat kan natuurlijk. Overigens heb ik nooit 'revealing' vrouwelijke mages gezien. Die lopen wel keurig in van die jurken.quote:Op donderdag 18 september 2014 23:53 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Als het een mage is hoeft ze minder PP te gebruiken om te bewegen. Die kan ze dan weer gebruiken om spells te casten. Die kerel is natuurlijk de tank.
quote:Op donderdag 18 september 2014 23:51 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Zelf vind ik boobarmor ook 'storend'. Ligt wel geheel aan de setting. Als het een serieuze setting zou zijn zou ik het nogalvinden. Maar als het in een spel als bijvoorbeeld Bayonetta zou zijn zou ik het tof vinden omdat het er gewoon bij past. Zo heerlijk over the top.
quote:Op donderdag 18 september 2014 23:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Haha, dat kan natuurlijk. Overigens heb ik nooit 'revealing' vrouwelijke mages gezien. Die lopen wel keurig in van die jurken.Net als de mannen overigens.
En dat is waarom ik het seksisme in video games zo enorm overtrokken vind. Je hoort niemand (behalve wat voetbalmoeders) over geweld in video games praten. Dus waarom wel hierover?quote:Op donderdag 18 september 2014 23:55 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Net zoals Dragon's Crown, gewoon omdat het kan.
Mensen zijn heus wel slim genoeg om het verschil tussen fictie en werkelijkheid te zien.
Ik mag hopen dat hij een grapje maakt, want anders.quote:Who here hasn't slept with a PR person or game developer? #AMIRITE
— William O'Neal, editor-in-chief, TechRadar.com
Grappig dat je dit zegt. Ik had je hiervoor al gelinkt naar persoonlijke verhalen van vrouwen die in de gameindustrie werk(t)en. Maar toen deed je het af als cherrypicking.quote:Op donderdag 18 september 2014 20:44 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Kun je ook bewijzen dat misogynie wijdverspreid is in de gamingindustrie?
Ik zal je bronnen morgen nog eens bekijken. Ik zag wat dingen die je beweringen (kunnen) ondersteunen, maar ook dingen die makkelijk ontkracht kunnen worden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 04:20 schreef Kensuke het volgende:
[..]
Grappig dat je dit zegt. Ik had je hiervoor al gelinkt naar persoonlijke verhalen van vrouwen die in de gameindustrie werk(t)en. Maar toen deed je het af als cherrypicking.
Wil je nog een bron met cijfers en alles? Oké. http://www.nytimes.com/20(...)an-problem.html?_r=0
Seksisme en misogynie zijn niet alleen een probleem binnen de industrie, maar ook erbuiten. Lees dit artikel: http://www.psmag.com/navi(...)come-internet-72170/
Uit onderzoek blijkt bijv: "Feminine usernames incurred an average of 100 sexually explicit or threatening messages a day. Masculine names received 3.7."
Heb je ooit gehoord wat er gebeurt als er een vrouw in de voice-chat verschijnt tijdens een potje Call of Duty? Je kunt het vast wel raden.
Seksisme in de videogame-industrie is niet overtrokken en moet aangepakt worden. Het is daarom ook problematisch als games zelf seksistische beelden uitdragen.
Ik zou het fijn vinden als je me niet zou labelen. Ik noem jou ook geen MRA of vrouwenhater. Ik identificeer mezelf helemaal niet met 'SJW'.quote:Op vrijdag 19 september 2014 05:06 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Ik zal je bronnen morgen nog eens bekijken. Ik zag wat dingen die je beweringen (kunnen) ondersteunen, maar ook dingen die makkelijk ontkracht kunnen worden.
Waar ik me nog steeds zo over verbaas is dat flink wat gamedevs en gamejournalisten (zoals jij) keiharde SJWs zijn geworden. Welke gebeurtenissen hebben deze verandering veroorzaakt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |