abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 september 2014 @ 23:06:44 #226
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144676790

:'(
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_144676890
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:06 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

He does it for free.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Complotten.. :')
  donderdag 18 september 2014 @ 23:10:57 #228
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144676965
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:09 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Complotten.. :')
Het is geen complot als het de waarheid is.
Maar serieus, als hier zelfs in Nederland gamingjournalisten SJWs zijn. :') Hoe ontstaat zoiets überhaupt? Waar komt het allemaal vandaan?
pi_144677040
quote:
12s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:10 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Het is geen complot als het de waarheid is.
Maar serieus, als hier zelfs in Nederland gamingjournalisten SJWs zijn. :') Hoe ontstaat zoiets überhaupt? Waar komt het allemaal vandaan?
Als ik eerlijk ben vind ik het zijn van een Social Justice Warrior hetzelfde als het niet zijn van een racist. Het zou vanzelfsprekend moeten zijn.

Juist dat dit onderwerp zo gevoelig ligt betekent volgens mij dat er iets niet helemaal lekker zit. Hetzelfde met Zwarte Piet eigenlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2014 23:13:25 ]
pi_144677079
Overigens is die vergelijking met INGSOC uit 1984 wel erg kinderachtig. :')
  donderdag 18 september 2014 @ 23:14:35 #231
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144677116
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:13 schreef robin007bond het volgende:
Overigens is die vergelijking met INGSOC uit 1984 wel erg kinderachtig. :')
Het begint anders steeds meer op een cult te lijken.
pi_144677195
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:14 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Het begint anders steeds meer op een cult te lijken.
Een protestbeweging is wel van een andere orde.

En misschien dat veel gamejournalisten zo denken omdat zij ook deskundigheid hebben omtrent de gamingindustrie en weten dat er wel degelijk iets mis is.
pi_144677205
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben vind ik het zijn van een Social Justice Warrior hetzelfde als het niet zijn van een racist. Het zou vanzelfsprekend moeten zijn.

Juist dat dit onderwerp zo gevoelig ligt betekent volgens mij dat er iets niet helemaal lekker zit. Hetzelfde met Zwarte Piet eigenlijk.
Maar die trekken het door. Je mag geen grappen maken over [geslacht/huidskleur/seksuele voorkeur]
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_144677256
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:16 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Maar die trekken het door. Je mag geen grappen maken over [geslacht/huidskleur/seksuele voorkeur]
Hmm.. Dat is wel een lastige kwestie. Grappen houden stereotypen in stand. :P

Maar taboes misschien juist ook wel..
pi_144677269
[̲̅$̲̅(̲̅0)̲̅$̲̅]
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  donderdag 18 september 2014 @ 23:18:06 #236
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144677272
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Er is een reden waarom ze SJWs genoemd worden hè? Het is geen term die de SJWs voor zichzelf hebben bedacht. _O-
  donderdag 18 september 2014 @ 23:18:42 #237
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144677303
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:18 schreef De_Dakgoot het volgende:
[̲̅$̲̅(̲̅0)̲̅$̲̅]
Speknek krijgt die 10 dollar niet meer terug iig.
pi_144677337
Maarja SWJ's zijn een bedreiging voor de FREEdom of FREE speech. met hun censuur die ze iedereen proberen op te leggen.
  donderdag 18 september 2014 @ 23:20:19 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_144677395
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:40 schreef Leafeon672 het volgende:

Je zei toch dat je zelf in de gamesindustrie hebt gewerkt? Dan lijkt het me toch dat seksisme op de werkvloer een no-go is? Zeker als HR-afdelingen worden gedomineerd door vrouwen.
Nou ja ik ben universitair docent op het gebied van game design, maar zodoende zie ik wel eens gamebedrijven van binnen, ga ik naar trade shows e.d. en is het vooral mijn werk er de hele dag over te lezen (niet over genderissues overigens). Ik denk niet dat bij veel gamebedrijven de hr afdelingen gerund worden door vrouwen (heck de meeste hebben geen hr afdeling). Maar de grap is dat veel vrouwen bij zulke bedrijven, of wel ook onbewust seksistisch zijn, omdat ze de cultuur nou eenmaal aantrekkelijk vinden (overigens komt dit ook voor bij normale bedrijven, waar vrouwelijke medewerkers van hr afdelingen stelselmatig mannen een hoger salaris geven, maar dat terzijde), of wel niet durven te praten over intimidatie, omdat ze bang zijn hun carrière kwijt te raken. Er was toen zo'n website geopend waar vrouwen anoniem hun verhaal konden doen, als reactie op dat schandaaltje rond die mannelijke journalist die zijn macht over vrouwelijke indiedevs wilde uitoefenen door ongepaste seksuele avances te maken. Het omgekeerde van hier zeg maar zonder veel ophef. Zal kijken of ik erop kan komen.

Overigens wil ik nog even benadrukken dat ik zelf zeer zeker geen SJW ben; geef mij ook maar lekkere wijven met dikke tieten waar ik foute opmerkingen over kan maken, en vindt dat Anita Sarkeesian er net zo vaak naast zit als dat ze het goed heeft. Maar het is bij culturele kritiek altijd goed om je ervan bewust te zijn wat er werkelijk achter een representatie schuilgaat, of zelfs maar zou kunnen zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_144677425
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:19 schreef De_Dakgoot het volgende:
Maarja SWJ's zijn een bedreiging voor de FREEdom of FREE speech. met hun censuur die ze iedereen proberen op te leggen.
Boehoe wat erg dat je geen minstrels meer hebt. :'(
  donderdag 18 september 2014 @ 23:23:08 #241
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144677529
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:19 schreef De_Dakgoot het volgende:
Inderdaad. Ze preken over tolerantie en sociale vooruitgang, terwijl ze zelf nou niet bepaald tolerant zijn t.o.v. mensen die een andere mening hebben.
pi_144677570
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:20 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou ja ik ben universitair docent op het gebied van game design, maar zodoende zie ik wel eens gamebedrijven van binnen, ga ik naar trade shows e.d. en is het vooral mijn werk er de hele dag over te lezen (niet over genderissues overigens). Ik denk niet dat bij veel gamebedrijven de hr afdelingen gerund worden door vrouwen (heck de meeste hebben geen hr afdeling). Maar de grap is dat veel vrouwen bij zulke bedrijven, of wel ook onbewust seksistisch zijn, omdat ze de cultuur nou eenmaal aantrekkelijk vinden (overigens komt dit ook voor bij normale bedrijven, waar vrouwelijke medewerkers van hr afdelingen stelselmatig mannen een hoger salaris geven, maar dat terzijde), of wel niet durven te praten over intimidatie, omdat ze bang zijn hun carrière kwijt te raken. Er was toen zo'n website geopend waar vrouwen anoniem hun verhaal konden doen, als reactie op dat schandaaltje rond die mannelijke journalist die zijn macht over vrouwelijke indiedevs wilde uitoefenen door ongepaste seksuele avances te maken. Het omgekeerde van hier zeg maar zonder veel ophef. Zal kijken of ik erop kan komen.

Overigens wil ik nog even benadrukken dat ik zelf zeer zeker geen SJW ben; geef mij ook maar lekkere wijven met dikke tieten waar ik foute opmerkingen over kan maken, en vindt dat Anita Sarkeesian er net zo vaak naast zit als dat ze het goed heeft. Maar het is bij culturele kritiek altijd goed om je ervan bewust te zijn wat er werkelijk achter een representatie schuilgaat, of zelfs maar zou kunnen zijn.
Maar dat is ook een groot probleem. Een developer voor Kingdom Come: Deliverance kreeg ook allemaal haatmail omdat zijn spel wat zich afspeelt in Europa tijdens de middeleeuwen geen speelbare etnische minderheden had of vrouwen. Nu vind ik diversiteit in een spel prima, ik juich het zelfs toe. Maar diversiteit vanwege diversiteit helpt niet.
Wanneer je afwijkt van de (SJW)norm dan ben je gewoon een seksist en haat je etnische minderheden.
pi_144677638
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:23 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Maar dat is ook een groot probleem. Een developer voor Kingdom Come: Deliverance kreeg ook allemaal haatmail omdat zijn spel wat zich afspeelt in Europa tijdens de middeleeuwen geen speelbare etnische minderheden had of vrouwen. Nu vind ik diversiteit in een spel prima, ik juich het zelfs toe. Maar diversiteit vanwege diversiteit helpt niet.
Wanneer je afwijkt van de (SJW)norm dan ben je gewoon een seksist en haat je etnische minderheden.
Dat soort klachten zijn inderdaad tamelijk onzinnig.
  donderdag 18 september 2014 @ 23:35:45 #244
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144678119
Ik vind het prima dat er meer videogames zijn waarin personages niet blank, heteroseksueel en/of man(nelijk) zijn, maar dat betekent niet dat gamedevs gedwongen moeten worden om zich aan te passen aan de eisen die SJWs stellen. Gamedevs zouden niet bang hoeven te zijn dat ze worden zwart gemaakt op websites als Kotaku omdat hun games seksistisch zouden zijn.

Straks wordt het steeds moeilijker voor indiedevs om publiciteit te krijgen als ze niet dezelfde mening hebben als de journalisten die over hun games schrijven.
pi_144678401
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:35 schreef Leafeon672 het volgende:
Ik vind het prima dat er meer videogames zijn waarin personages niet blank, heteroseksueel en/of man(nelijk) zijn, maar dat betekent niet dat gamedevs gedwongen moeten worden om zich aan te passen aan de eisen die SJWs stellen. Gamedevs zouden niet bang hoeven te zijn dat ze worden zwart gemaakt op websites als Kotaku omdat hun games seksistisch zouden zijn.

Straks wordt het steeds moeilijker voor indiedevs om publiciteit te krijgen als ze niet dezelfde mening hebben als de journalisten die over hun games schrijven.
Dan zijn we het eigenlijk gewoon eens. :7
  donderdag 18 september 2014 @ 23:43:46 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_144678413
Nou als hun games seksistisch zijn dan mag daar best wat over gezegd worden. Het is niet erg als er een paar seksistische games zijn, maar als Sarkeesian mijns inziens terecht opmerkt dat vrijwel alle AAA games in redelijke mate seksistisch zijn, mag je je als dev achter de oren krabben. Niet dat ze nou gelijk allemaal moeten veranderen. Ik vond dat verhaal over die negers die mogelijkerwijs in middeleeuws Tsjechië leefden ook behoorlijk onzinnig, en terecht dat ze het niet gedaan hebben. Maar door de discussie werd het wel weer duidelijk dat games abstracties en denkbeeldige werelden zijn en geen simulaties, dus dat er ook niks op tegen zou zijn om er wel negers in te stoppen. Prima dat ze het niet gedaan hebben, maar altijd goed om het je te beseffen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_144678524
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 23:43 schreef speknek het volgende:
Nou als hun games seksistisch zijn dan mag daar best wat over gezegd worden. Het is niet erg als er een paar seksistische games zijn, maar als Sarkeesian mijns inziens terecht opmerkt dat vrijwel alle AAA games in redelijke mate seksistisch zijn, mag je je als dev achter de oren krabben. Niet dat ze nou gelijk allemaal moeten veranderen. Ik vond dat verhaal over die negers die mogelijkerwijs in middeleeuws Tsjechië leefden ook behoorlijk onzinnig, en terecht dat ze het niet gedaan hebben. Maar door de discussie werd het wel weer duidelijk dat games abstracties en denkbeeldige werelden zijn en geen simulaties, dus dat er ook niks op tegen zou zijn om er wel negers in te stoppen. Prima dat ze het niet gedaan hebben, maar altijd goed om het je te beseffen.
^O^
Overigens voldoen ongelofelijk veel AAA-films ook niet aan de Bechdeltest, dus is daar sowieso ook nog werk aan de winkel.

En als ze seksistisch zijn mag dat inderdaad gezegd worden. Net zo min als dat kritiek daarop dat ook mag zijn.

Als alle AAA-titels zo'n beetje die tropes bevatten, dan vind ik het wel getuigen van een bepaalde cultuur die heerst en wellicht moet veranderen. Vroeger zagen we ook veel meer verhalen met een damsel in distress, maar tegenwoordig veel minder. Games zijn een nieuw medium en moet die ontwikkeling nog helemaal doormaken lijkt het wel.
pi_144678525
quote:
Stel dat spellen écht seksistisch zouden zijn.
Is het dan een probleem? Zijn genoeg spellen die gewelddadig zijn. Waar je zelfs mensen vermoord, waar je zelfs punten krijgt door ze te vermoorden. (Onnodig) geweld is slecht. En 99% van de mensen die video games spelen weten dat ook wel. Hetzelfde met seksisme.
pi_144678615
Man, SJW's lopen alleen al hier om te zeiken :')
omdat boobarmor en een blote buik seksistisch is :')
  donderdag 18 september 2014 @ 23:50:40 #250
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144678683
quote:
Wanneer zijn games dan seksistisch? Wie bepaalt dat?
Moet het verboden worden om vrouwen in weinig kleding te tonen in videogames?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')