abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 september 2014 @ 15:17:30 #101
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144659770
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_144659828
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:07 schreef LeaderRoel het volgende:
NEDERLANDSE GAMINGJOURNALISTEN ZIJN OOK SJW'S :')
Ho ho, dit wilde ik absoluut niet beweren.
Onder de NL'se gamejournalistiek (die al heel klein is vergeleken met de Amerikaanse) is er al een tijdje een normale discussie gaande zonder moddergooien en dat getoeter. Check even de laatste podcasts van Gamecowboys of openbare posts van gamejournalisten over dit onderwerp.

Dit artikel van de NOS daarentegen... hoe generaliserend over "gamers" kan je zijn?
  Eindredactie Games donderdag 18 september 2014 @ 15:19:37 #103
188609 crew  Kensuke
pi_144659836
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:19 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

En dat was in maart gebeurt waar niets was gebeurd en om een of andere reden is het nu interessant? Daarnaast worden mannen ook bedreigt. Boogie2988, JonTron, TotalBiscuit hebben ook genoeg bedreigingen gehad van 'de andere kant'.

Ja, bedreigingen zijn laf en kansloos maar het is niet alsof het alleen van witte, blanke mannen komen.
Het is interessant dit nieuws pas nu ontdekt is. Het is interessant omdat een bom bedreiging vrij nieuw is in de gamesindustrie. Het is interessant omdat er een groepje mensen op internet is die niet gelooft dat de bedreigingen op Sarkeesian echt of serieus zijn. Dus ja, het is interessant.

Als je niet gelooft dat vrouwen vaker last hebben van veel serieuzere bedreigingen heb je oogkleppen op. Het is een bekend en langlopend probleem in de tech-industrie.

http://freethoughtblogs.c(...)possibly-cause-ptsd/
http://freethoughtblogs.com/blaghag/2012/09/goodbye-for-now/
http://talkingpointsmemo.(...)-t-virtual-for-women
http://www.wired.com/2013(...)nd-misogyny-in-tech/

Natuurlijk zijn er mannen die ook bedreigd worden, maar bijna niet op het niveau dat ze hun werk niet meer kunnen uitvoeren. En vaak zijn die bedreigingen ook niet seksueel van aard ("ik ga je verkrachten" etc).

quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:59 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je cherrypicking? En is het natuurlijk totaal niet verdacht dat Kotaku daar een artikel over laat verschijnen, juist nu een journalist een lijst heeft gevonden/gekregen met namen van de mensen die in de Google Group zit. :')
Nee, het is niet verdacht, tenzij je een complotdenker bent. Lees het artikel nou eens. Hij ging onderzoeken of de bedreigingen echt zijn. Dat is toch gewoon goede journalistiek?

Je denkt dat je ieder argument kunt winnen door simpelweg het woordje 'cherrypicking' te gebruiken? Oké. Als je geen echte tegenargumenten hebt ben ik klaar met deze discussie.
  donderdag 18 september 2014 @ 15:24:40 #104
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144659995
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:19 schreef Kensuke het volgende:

[..]

Het is interessant dit nieuws pas nu ontdekt is. Het is interessant omdat een bom bedreiging vrij nieuw is in de gamesindustrie. Het is interessant omdat er een groepje mensen op internet is die niet gelooft dat de bedreigingen op Sarkeesian echt of serieus zijn. Dus ja, het is interessant.

Als je niet gelooft dat vrouwen vaker last hebben van veel serieuzere bedreigingen heb je oogkleppen op. Het is een bekend en langlopend probleem in de tech-industrie.

Natuurlijk zijn er mannen die ook bedreigd worden, maar bijna niet op het niveau dat ze hun werk niet meer kunnen uitvoeren. En vaak zijn die bedreigingen ook niet seksueel van aard ("ik ga je verkrachten" etc).

[..]

Nee, het is niet verdacht, tenzij je een complotdenker bent. Lees het artikel nou eens. Hij ging onderzoeken of de bedreigingen echt zijn. Dat is toch gewoon goede journalistiek?

Je denkt dat je ieder argument kunt winnen door simpelweg het woordje 'cherrypicking' te gebruiken? Oké. Als je geen echte tegenargumenten hebt ben ik klaar met deze discussie.
Het gaat over belangenverstrengeling en censuur, niet over het lastigvallen van vrouwelijke gamedevs.
Ben je zelf geen amateurjournalist hier op FOK!? Een beetje integriteit mag wel.
  donderdag 18 september 2014 @ 15:28:10 #105
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144660098
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:10 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Negeer mensen met een andere mening en noem ze 'trolls', dat zal ze leren! :')
Wat een kutjournalist. Lekker alles ontwijken :')
pi_144660151
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:19 schreef Kensuke het volgende:

[..]

[..]

De eerste twee linkjes gaan over een individueel iemand, zo kan ik ook leuke blogposts maken. Bij de andere twee kun je geen comments plaatsen en is het vooral gebaseerd op hun gevoel in plaats van statistieken.

Was onlangs nog een game developer / CEO (ben zijn naam vergeten) die werd aangeklaagd door een vrouw bij hem in dienst dat hij haar seksueel heeft aangerand. Hij moest zijn kinderen van school afhalen omdat SJWs vinden dat hij een beest is en dat hij daarom bedreigt moet worden. Niet alleen hij maar ook zijn kinderen.
Wat blijkt, het is niet waar. Hij heeft haar helemaal niet aangerand. Vervolgens hoor je niemand in de gameindustrie erover praten. Maar wanneer Zoe Quinn zegt dat zij wordt lastiggevallen gaan sites als Kotaku gelijk berichten plaatsen over de aanvallers, in dit geval WizardChan. Een plek waar depressieve mensen samen komen. Mensen die bij het bericht van Kotaku commenten zeggen dat ze zichzelf moeten doden, dat ze geen mens zijn. Alleen maar gebaseerd op het woord van Zoe Quinn, toevallig een vrouw.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_144660248
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:28 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Wat een kutjournalist. Lekker alles ontwijken :')
Het helpt niet echt dat uit het niks opeens 2 man hem persoonlijk aanvalt. Dat zou ik ook heel verdacht vinden. Het was niet mijn bedoeling om dit soort gedrag uit te lokken. Ik vond het wel een slecht artikel en vond het slecht dat over het tegencommentaar zo luchtig werd gedaan. Hem meteen als kutjournalist benoemen werkt contraproductief.

[ Bericht 0% gewijzigd door Apostrof op 18-09-2014 15:39:06 ]
  donderdag 18 september 2014 @ 15:43:38 #108
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144660556
Pffff, ik heb het echt gehad met dit soort SJW-journalisten.
pi_144660689
quote:
13s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:43 schreef Leafeon672 het volgende:
Pffff, ik heb het echt gehad met dit soort SJW-journalisten.
Ze zitten nu ook al bij PU en Gamekings zo te zien :')
  donderdag 18 september 2014 @ 15:50:22 #110
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144660757
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:47 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Een 4chan-moderator blijkt ook bevriend te zijn met Zoe Quinn.
https://twitter.com/alexlifschitz

Hoe doorzichtig wil je het hebben? |:(
pi_144660835
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:47 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Vind ik wel ernstig. Had niet verwacht dat zij ook zo meegaand waren. Vroeger :(

Wat natuurlijk wel is, de reviewer die met Quinn sliep, had hij nou wel of niet een review geschreven?
Indien ja en die kan nog teruggehaald worden, dan kun je op twitter bovenstaande journalist wel zeer makkelijk debunken.
pi_144660960
Het lijkt wel of Zoe Quinn met iedereen geneukt heeft, reviewers, moderators etc.. :')
  donderdag 18 september 2014 @ 16:00:24 #113
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144661071
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:57 schreef LeaderRoel het volgende:
Het lijkt wel of Zoe Quinn met iedereen geneukt heeft, reviewers, moderators etc.. :')
Haar vagina heeft wel heel veel macht, tering. :')
pi_144661100
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:57 schreef LeaderRoel het volgende:
34 mods zijn eruit geknald door moot en vervangen door swj shills
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  Eindredactie Games donderdag 18 september 2014 @ 16:04:08 #115
188609 crew  Kensuke
pi_144661203
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:29 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

De eerste twee linkjes gaan over een individueel iemand, zo kan ik ook leuke blogposts maken. Bij de andere twee kun je geen comments plaatsen en is het vooral gebaseerd op hun gevoel in plaats van statistieken.

Was onlangs nog een game developer / CEO (ben zijn naam vergeten) die werd aangeklaagd door een vrouw bij hem in dienst dat hij haar seksueel heeft aangerand. Hij moest zijn kinderen van school afhalen omdat SJWs vinden dat hij een beest is en dat hij daarom bedreigt moet worden. Niet alleen hij maar ook zijn kinderen.
Wat blijkt, het is niet waar. Hij heeft haar helemaal niet aangerand. Vervolgens hoor je niemand in de gameindustrie erover praten. Maar wanneer Zoe Quinn zegt dat zij wordt lastiggevallen gaan sites als Kotaku gelijk berichten plaatsen over de aanvallers, in dit geval WizardChan. Een plek waar depressieve mensen samen komen. Mensen die bij het bericht van Kotaku commenten zeggen dat ze zichzelf moeten doden, dat ze geen mens zijn. Alleen maar gebaseerd op het woord van Zoe Quinn, toevallig een vrouw.
Ik weet eerlijk gezegd niet of er wetenschappelijk onderzoek is gedaan naar harassment in de tech industrie. Het is alleen wel een bekend probleem, iets dat ook veel mannen in de industrie erkennen. Niet voor niets kreeg Anita bijvoorbeeld een GDC Ambassador Award.

De situatie ligt dus heel gevoelig en als er nu een vrouw bedreigd wordt of wat dan ook krijgt ze heel snel onvoorwaardelijk steun. Daar heeft een vrouw inderdaad misbruik van gemaakt met die neppe aanklachten tegen die CEO.

Dit fenomeen zien we ook wel eens bij zwarte mensen in Amerika. Zie dit recent voorbeeld: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=894458
Iedereen is 12 pagina's lang boos op de politie, maar uiteindelijk bleek dat die zwarte actrice de 'race card' aan het misbruiken was. Ze maakt dus misbruik van de gevoeligheid rondom de situatie van zwarte mensen in Amerika.

Die actrice is dus geen slachtoffer. Maar dat betekent niet dat zwarten ontoelaatbaar veel last hebben van discriminatie in Amerika. Hetzelfde geldt voor vrouwen in de tech-industrie.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:52 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Vind ik wel ernstig. Had niet verwacht dat zij ook zo meegaand waren. Vroeger :(

Wat natuurlijk wel is, de reviewer die met Quinn sliep, had hij nou wel of niet een review geschreven?
Indien ja en die kan nog teruggehaald worden, dan kun je op twitter bovenstaande journalist wel zeer makkelijk debunken.
Er was geen review. De hele basis waaruit de zogenaamde 'corruptie in de gamesindustrie' ruste werd al heel snel gedebunkt.
pi_144661249
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:01 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

34 mods zijn eruit geknald door moot en vervangen door swj shills
34? O.o

Hoe zit dat trouwens op reddit. Die site leeft toch helemaal van hun gaming community? Slopen ze zichzelf niet helemaal als ze doorgaan met censuur?
  donderdag 18 september 2014 @ 16:06:13 #117
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144661287
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:05 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

34? O.o

Hoe zit dat trouwens op reddit. Die site leeft toch helemaal van hun gaming community? Slopen ze zichzelf niet helemaal als ze doorgaan met censuur?
Zoe Quinn had zelfs contact gehad met een van de /r/gaming-moderators op Twitter voordat de censuur over het onderwerp begon. Op reddit wordt de discussie nog steeds sterk gecensureerd.
pi_144661372
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:00 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Haar vagina heeft wel heel veel macht, tering. :')
Gelukkig hebben wij nog 2happy4u, de niet-corrupte moderator en journalist
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144661800
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:04 schreef Kensuke het volgende:

[..]

Ik weet eerlijk gezegd niet of er wetenschappelijk onderzoek is gedaan naar harassment in de tech industrie. Het is alleen wel een bekend probleem, iets dat ook veel mannen in de industrie erkennen. Niet voor niets kreeg Anita bijvoorbeeld een GDC Ambassador Award.

De situatie ligt dus heel gevoelig en als er nu een vrouw bedreigd wordt of wat dan ook krijgt ze heel snel onvoorwaardelijk steun. Daar heeft een vrouw inderdaad misbruik van gemaakt met die neppe aanklachten tegen die CEO.

Dit fenomeen zien we ook wel eens bij zwarte mensen in Amerika. Zie dit recent voorbeeld: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=894458
Iedereen is 12 pagina's lang boos op de politie, maar uiteindelijk bleek dat die zwarte actrice de 'race card' aan het misbruiken was. Ze maakt dus misbruik van de gevoeligheid rondom de situatie van zwarte mensen in Amerika.

Die actrice is dus geen slachtoffer. Maar dat betekent niet dat zwarten ontoelaatbaar veel last hebben van discriminatie in Amerika. Hetzelfde geldt voor vrouwen in de tech-industrie.

[..]

Er was geen review. De hele basis waaruit de zogenaamde 'corruptie in de gamesindustrie' ruste werd al heel snel gedebunkt.
Nu zit ik mobiel dus kan niet zo snel bronnen erbij halen en zal nu even kort reageren. Betreft die review ging het eigenlijk om de gamejam. Als iemand een duidelijk linkje kan sturen is het fijn.
En is het verder niet opmerkelijk dat vrijwel overal gecensureerd wordt? Reddit, zelfs op het /b/ board van 4chan. Waar ALLES mag behalve illegale content. Dat is waarom de meeste zo boos zijn. Alles wordt gecensureerd en als je het niet eens bent met Anita word je als een witte, heteroseksuele man neergezet (racism much?) waar ook #notyourshield vandaan kwam. Als iemand dat YouTube filmpje van notyourshield kan plaatsen graag.
  donderdag 18 september 2014 @ 16:40:36 #120
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144662330
  donderdag 18 september 2014 @ 17:09:38 #121
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144663144
http://www.twitlonger.com/show/n_1sb246l
Nog wat handige informatie over wat er met het uitlekken van het bestaan van de Google Group wel en niet gedaan kan worden.
  donderdag 18 september 2014 @ 17:58:22 #122
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144664544
Heb wat interessante informatie gevonden over een van de Nederlandse journalisten waarmee ik getweet heb. :9 Ik weet alleen niet of ik het hier mag posten.
  donderdag 18 september 2014 @ 18:34:29 #124
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144665425

Het is echt bizar hoe graag men Christina Hoff Sommers wil wegzetten als conservatief. :')
pi_144665458
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:34 schreef Leafeon672 het volgende:
[ afbeelding ]
Het is echt bizar hoe graag men Christina Hoff Sommers wil wegzetten als conservatief. :')
AEI is wel een neoconservatieve denktank, maar geen idee of ze dat zelf ook is. Eerlijk gezegd lijkt me dat wel als ze namens hen spreekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2014 18:36:33 ]
  donderdag 18 september 2014 @ 18:40:16 #126
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144665589
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 18:35 schreef robin007bond het volgende:

[..]

AEI is wel een neoconservatieve denktank, maar geen idee of ze dat zelf ook is. Eerlijk gezegd lijkt me dat wel als ze namens hen spreekt.
https://twitter.com/CHSommers/status/512223300828012545
  donderdag 18 september 2014 @ 18:42:58 #127
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144665693
Christina Hoff Sommers heeft haar huiswerk in ieder geval gedaan:
https://medium.com/@caine(...)ctcheck-f5ae584f56da
Een lange blogpost waarbij alle dingen die ze in haar laatste video beweerde naast de feiten wordt gelegd.
  donderdag 18 september 2014 @ 18:47:57 #128
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144665877
Fantastisch dat er zoveel tijd en moeite is gestoken in de bovenstaande website. ^O^
  donderdag 18 september 2014 @ 18:56:59 #129
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144666198

_O-
  donderdag 18 september 2014 @ 19:18:19 #130
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144667015

Holy shit! :o
pi_144667480
quote:
11s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:18 schreef Leafeon672 het volgende:
[ afbeelding ]
Holy shit! :o
Het stelt niet heel erg veel voor en er is niet echt sprake van een complot.

Die blogger van ArsTechnica reageert op de beschuldigingen en legt uit wat voor een groep het is, etc.
pi_144667620
quote:
Interessant.

Ze is wel bekend anti-feminist hé. Ook voor dit filmpje. Maar ze doet zeker wel aan factchecking.
  donderdag 18 september 2014 @ 19:32:21 #133
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144667636
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het stelt niet heel erg veel voor en er is niet echt sprake van een complot.

Die blogger van ArsTechnica reageert op de beschuldigingen en legt uit wat voor een groep het is, etc.
Ik vind het wel tof dat hij zijn excuses heeft aangeboden en uitlegt dat er inderdaad geen sprake is van een complot, maar we zullen zien wat Nero er nog over te zeggen heeft.
pi_144667678
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:32 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Ik vind het wel tof dat hij zijn excuses heeft aangeboden en uitlegt dat er inderdaad geen sprake is van een complot, maar we zullen zien wat Nero er nog over te zeggen heeft.
Wel netjes inderdaad.

En ik snap wel dat zoiets een 'slip of the tongue' kan zijn. Desalniettemin niet erg slim natuurlijk.
  donderdag 18 september 2014 @ 19:34:40 #135
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144667722
Er is in 4 jaar tijd niet erg veel veranderd. :D
pi_144668099
http://www.goodgamers.us/

GoodGamers is 5 days old and was created to provide the exact things, though it's not strictly PC focused. Check out their about page:

• This site will ALWAYS remain sponsorship free
• This site will be (mostly) free of political ideologies
• No more click baiting
• Your voice will always be heard
• All authors will disclose potential conflicts of interest, right on the article

Ben benieuwd :D
  donderdag 18 september 2014 @ 19:58:31 #137
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_144668741
Dit moet wel de meest zielige internethype zijn die ik ooit gezien heb.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 18 september 2014 @ 19:59:56 #138
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144668802
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:58 schreef Fir3fly het volgende:
Heb je ook nog wat zinnigs te melden?
pi_144668823
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:58 schreef Fir3fly het volgende:
Het is zielig wat die feministen doen ja..
pi_144668914
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:00 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Het is zielig wat die feministen doen ja..
Er zou geen probleem zijn als ze die bedreigingen niet zouden krijgen.

Ironisch genoeg bewijzen die vele bedreigingen juist het punt dat ze willen maken.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:04:16 #141
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_144668933
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:59 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Heb je ook nog wat zinnigs te melden?
Ja. Rot op met je halvegare kruistocht en ga games spelen.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:04:37 #142
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144668949
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoeveel betalen ze je?
pi_144669088
quote:
9s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:03 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ironisch genoeg bewijzen die vele bedreigingen juist het punt dat ze willen maken.
Die bedreigingen krijgt elk bekend persoon, Alleen omdat het vrouwelijke gamers zijn is het nu ineens een big deal :) en moeten ze maar niet dom doen en hun klauwen van onze games afblijven. Wat houdt haar tegen om zelf games te gaan maken met een vrouwelijke held?
pi_144669103
quote:

[..]

Dom kindje :)
  donderdag 18 september 2014 @ 20:09:53 #145
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144669146
quote:
9s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:03 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zoe en Anita zijn inderdaad lastiggevallen en bedreigd, maar kun je die gebeurtenissen gebruiken om belangenverstrengeling en censuur te verdedigen?
pi_144669345
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:09 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Zoe en Anita zijn inderdaad lastiggevallen en bedreigd, maar kun je die gebeurtenissen gebruiken om belangenverstrengeling en censuur te verdedigen?
Hmm, die belangenverstrengeling is dus vooral gissen en het censuur vind ik persoonlijk niet te verdedigen. Al kun je dat niet nuanceren.

Het hele probleem is dat mensen het niet los van elkaar kunnen zien. :) Vandaar ook die malle dreigers en dergelijke.
pi_144669423
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:08 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Die bedreigingen krijgt elk bekend persoon, Alleen omdat het vrouwelijke gamers zijn is het nu ineens een big deal :) en moeten ze maar niet dom doen en hun klauwen van onze games afblijven. Wat houdt haar tegen om zelf games te gaan maken met een vrouwelijke held?
Onze games? Volgens mij zijn games gewoon van iedereen. :)

Ze zegt ook helemaal niet dat games met minder vrouwvriendelijke tropes ook gelijk slechte games zijn. Dat beweert ze echt helemaal niet. Ze heeft het puur over de tropes die erin voorkomen.

Vaak zijn die tropes ook echt heel cliché. Als games de status van bijvoorbeeld literatuur zou willen bereiken, dan zou het mooi zijn om van veel van die tropes afstand te doen.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:18:56 #148
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144669529
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:14 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hmm, die belangenverstrengeling is dus vooral gissen en het censuur vind ik persoonlijk niet te verdedigen. Al kun je dat niet nuanceren.

Het hele probleem is dat mensen het niet los van elkaar kunnen zien. :) Vandaar ook die malle dreigers en dergelijke.
Twee organisatoren van het IGF en/of Indiecade hadden seksuele relaties met één van de winnaars, en 7 organisatoren hadden financieel geïnvesteerd in één van de games van een winnaar. Daar kan best het een en ander gezegd over worden.
pi_144669682
quote:

[..]

Als je niets zinnigs te melden hebt hoepel je op. Het ging telkens in andere topics hierover dus dan maar 1 centrale.
pi_144669763
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:16 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Onze games? Volgens mij zijn games gewoon van iedereen. :)

Ze zegt ook helemaal niet dat games met minder vrouwvriendelijke tropes ook gelijk slechte games zijn. Dat beweert ze echt helemaal niet. Ze heeft het puur over de tropes die erin voorkomen.

Vaak zijn die tropes ook echt heel cliché. Als games de status van bijvoorbeeld literatuur zou willen bereiken, dan zou het mooi zijn om van veel van die tropes afstand te doen.
Ja onze games ja, de mensen die al 25 jaar The legend of zelda spelen. Het is altijd al een mannelijke Link geweest en dat moet ook gewoon zo blijven. Het hoort niet zo te zijn dat zo'n over het paard getild kut feministje eventjes al dat soort tradities gaat lopen bashen omdat het niet zo is zoals zij het wilt zien.

Wat ze zegt is ook gewoon bullshit "vrouwen zijn niet het zwakkere geslacht" Dat is gewoon dom om te zeggen, want vrouwen zijn en blijven gewoon (gemiddeld genomen) zwakker dan mannen. Het vrouwelijke lichaam heeft niet de hormonen in huis om een massief gespierd lichaam te hebben. Dit omdat van nature uit de vrouw voor het kroost zorgt terwijl de man jaagt voor eten en vecht om het nest te beschermen
  donderdag 18 september 2014 @ 20:26:18 #151
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_144669828
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:24 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ja onze games ja, de mensen die al 25 jaar The legend of zelda spelen. Het is altijd al een mannelijke Link geweest en dat moet ook gewoon zo blijven. Het hoort niet zo te zijn dat zo'n over het paard getild kut feministje eventjes al dat soort tradities gaat lopen bashen omdat het niet zo is zoals zij het wilt zien.

Wat ze zegt is ook gewoon bullshit "vrouwen zijn niet het zwakkere geslacht" Dat is gewoon dom om te zeggen, want vrouwen zijn en blijven gewoon (gemiddeld genomen) zwakker dan mannen. Het vrouwelijke lichaam heeft niet de hormonen in huis om een massief gespierd lichaam te hebben. Dit omdat van nature uit de vrouw voor het kroost zorgt terwijl de man jaagt voor eten en vecht om het nest te beschermen
Pffff. En dit moeten 'gamers' tegenwoordig zijn? Kom op man, lees eens wat je schrijft. Wat boeien al die dingen nou?

Dit hele gezeik is zo enorm overdreven en uit z'n verband getrokken. Alleen maar omdat een of andere kansloze een boekje open deed over de sexuele escapades van een andere kansloze. Nou hoera, alle gamers zullen trots zijn op jullie.
pi_144669845
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:08 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Nou nou kan ook wat minder grof gebekt.
Tuurlijk mogen ze kritiek hebben maar die kritiek kan ook kritiek ontvangen.
pi_144669880
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:26 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Nou nou kan ook wat minder grof gebekt.
Tuurlijk mogen ze kritiek hebben maar die kritiek kan ook kritiek ontvangen.
met grof gebekt bedoel je "dom" en "klauwen" ?
  donderdag 18 september 2014 @ 20:28:23 #154
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144669910
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Pffff. En dit moeten 'gamers' tegenwoordig zijn? Kom op man, lees eens wat je schrijft. Wat boeien al die dingen nou?

Dit hele gezeik is zo enorm overdreven en uit z'n verband getrokken. Alleen maar omdat een of andere kansloze een boekje open deed over de sexuele escapades van een andere kansloze. Nou hoera, alle gamers zullen trots zijn op jullie.
Censuur en belangenverstrengeling verdedigen :') Ga een eind fietsen.
pi_144669924
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:27 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

met grof gebekt bedoel je "dom" en "klauwen" ?
Onder andere. Minder in de verdediging schieten. Niet fijn voor de discussie en helpt je standpunt ook niet.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:29:06 #156
8369 speknek
Another day another slay
pi_144669932
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:24 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Juist. De reden dat al die topics voortdurend gesloten worden heeft niks met een complot te maken, maar is omdat er heel wat sjappies zoals jij rondlopen waar de webiste-eigenaren zich dood voor schamen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:29:16 #157
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_144669946
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:28 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Censuur en belangenverstrengeling verdedigen :') Ga een eind fietsen.
Allemaal pure onzin en compleet irrelevant.

Leuk he, net doen alsof je een belangrijk issue verdedigt. Ik neem aan dat je jezelf heel belangrijk vindt?
  donderdag 18 september 2014 @ 20:31:16 #158
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144670033
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leuk he, net doen alsof je een belangrijk issue verdedigt. Ik neem aan dat je jezelf heel belangrijk vindt?
Vanwaar de ad hominem?
pi_144670062
quote:

[..]

En waarom is het onzin en compleet irrelevant?
pi_144670085
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Juist. De reden dat al die topics voortdurend gesloten worden heeft niks met een complot te maken, maar is omdat er heel wat sjappies zoals jij rondlopen waar de webiste-eigenaren zich dood voor schamen.
pi_144670111
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:31 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Hij neemt vermoedelijk games als media niet serieus. ;(
pi_144670149
quote:

[..]

Als je weet hoe veel mensen de mening van een reviewer waarderen en daar blind op vertrouwen zou je wel begrijpend hoe relevant het is dat een reviewer die seks heeft met een game developer
  donderdag 18 september 2014 @ 20:34:23 #163
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144670183
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Misschien moet je je eens wat beter informeren, want dit heeft er echt niets mee te maken.
pi_144670351
Het probleem is, is dat er een groep "journalisten" zijn die de gamingnieuws markt in handen hadden samen gingen beslissen waar ze het over zouden hebben, wat ze zouden negeren en hoe ze tegen bepaalde dingen gingen aankijken. Mensen als Zoe hadden de macht om nieuwsberichten naar hun hand te zetten omdat ze hun vagina ter beschikking van journalisten stelden.

Prima dat je haar neukt maar als je over haar games schrijft zeg dan op z'n minst dat er sprake is van belangenverstrengeling. Iets wat men NIET deed.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:38:59 #165
8369 speknek
Another day another slay
pi_144670362
quote:

[..]

Het is geen onzin. De game-industrie, net zoals elke niche, is redelijk incrowd. Je komt vaak dezelfde mensen tegen, of dat je via via veel mensen kent. Gewoon onderdeel van netwerken, belangrijk als je het nieuws wil verslaan. Dat er persoonlijke belangen meespelen bij de IGF is niet netjes, en daar moet tegenop getreden worden, maar wel weer volkomen te verwachten. Wat, hoe denk je dat elke verkiezing ooit gaat.

Er spelen twee verschillende zaken mee. Dat de maker van een enkele gratis online website-'spel' met collega's naar bed is geweest, en dat er vervelende wijdverspreide misogynie in onze hobby/werk plaatsvindt. Het eerste gaat niemand wat aan, het tweede iedereen. Vandaar irrelevant.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:39:12 #166
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_144670372
quote:

[..]

Zoals gewoonlijk met dit soort dingen ligt de focus op een of ander vaag incident en niet op echte problemen. Als die er al zijn.

Bovendien is mensen (vrouwen) zwart maken lekker makkelijk natuurlijk, dus daar doen altijd genoeg mensen aan mee.
pi_144670442
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:39 schreef Fir3fly het volgende:

Bovendien is mensen (vrouwen) zwart maken lekker makkelijk natuurlijk, dus daar doen altijd genoeg mensen aan mee.
:z

1 iemand roept "Ik ga je verkrachten" en gelijk begonnen de journalisten zich te focussen op die ene persoon en negeerde de echte problemen COMPLEET. Nee, zij waren de slachtoffers terwijl er een gigantisch groep mensen is die zich gewoon normaal uitlaat en een reactie afwacht van die mensen.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:41:14 #168
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144670448
quote:

[..]

Zoals gewoonlijk met dit soort dingen ligt de focus op een of ander vaag incident en niet op echte problemen. Als die er al zijn.

Seksisme! :'( Vrouwenhaat! :'(
pi_144670449
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Er spelen twee verschillende zaken mee. Dat de maker van een enkele gratis online website-'spel' met collega's naar bed is geweest, en dat er vervelende wijdverspreide misogynie in onze hobby/werk plaatsvindt. Het eerste gaat niemand wat aan, het tweede iedereen. Vandaar irrelevant.
Jammer dat het meer is dan alleen het eerste. Anders was ik het met jr eens geweest.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:41:31 #170
8369 speknek
Another day another slay
pi_144670461
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het probleem is, is dat er een groep "journalisten" zijn die de gamingnieuws markt in handen hadden samen gingen beslissen waar ze het over zouden hebben, wat ze zouden negeren en hoe ze tegen bepaalde dingen gingen aankijken. Mensen als Zoe hadden de macht om nieuwsberichten naar hun hand te zetten omdat ze hun vagina ter beschikking van journalisten stelden.

Prima dat je haar neukt maar als je over haar games schrijft zeg dan op z'n minst dat er sprake is van belangenverstrengeling. Iets wat men NIET deed.
Wat een nonsens, zo'n complot is volstrekt onhaalbaar. Maar goede journalisten zijn vaak hoger opgeleid, links en sociaal ingesteld, dus er is een wijdgedeelde afkeer van een gedeelte van het mouthbreather lezerspubliek.
pi_144670513
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:41 schreef speknek het volgende:
Wat een nonsens, zo'n complot is volstrekt onhaalbaar.
Bron?

Want er zijn genoeg bronnen dat sites als Kotaku en zelfs Ars-Technica (!) journalisten hadden die dingen met elkaar bespraken hoe ze tegen bepaalde dingen aan zouden kijken en welke games ze zouden beoordelen etc.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:43:21 #172
8369 speknek
Another day another slay
pi_144670518
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:41 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Jammer dat het meer is dan alleen het eerste. Anders was ik het met jr eens geweest.
Rob Florence e.d.? Dat is al twee jaar oud, en leverde lang niet zoveel hubris op, omdat het niet om een promiscue vrouw ging.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:44:14 #173
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144670539
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is geen onzin. De game-industrie, net zoals elke niche, is redelijk incrowd. Je komt vaak dezelfde mensen tegen, of dat je via via veel mensen kent. Gewoon onderdeel van netwerken, belangrijk als je het nieuws wil verslaan. Dat er persoonlijke belangen meespelen bij de IGF is niet netjes, en daar moet tegenop getreden worden, maar wel weer volkomen te verwachten. Wat, hoe denk je dat elke verkiezing ooit gaat.

Kun je ook bewijzen dat misogynie wijdverspreid is in de gamingindustrie?
pi_144670567
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Rob Florence e.d.? Dat is al twee jaar oud, en leverde lang niet zoveel hubris op, omdat het niet om een promiscue vrouw ging.
Nee. Ze ging niet alleen met een paar game journalisten naar bed maar deed nog meer. Maar zit nu op mijn telefoon. Als ik thuis ben wil ik linkjes sturen.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:47:03 #175
8369 speknek
Another day another slay
pi_144670645
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Bron?

Want er zijn genoeg bronnen dat sites als Kotaku en zelfs Ars-Technica (!) journalisten hadden die dingen met elkaar bespraken hoe ze tegen bepaalde dingen aan zouden kijken en welke games ze zouden beoordelen etc.
Toegegeven, er zit een hoop troep tussen de games websites, dat heeft meer met reclameinkomsten te maken dan SJWs, maar toch. Kotaku bijvoorbeeld moet je helemaal nooit serieus nemen als onderdeel van Gawker. Maar dan zijn er nog 1000 andere websites. Een complot tussen Gawkermedia, Eurogamer, GAF, 4chan, Power Unlimited? Ga toch weg.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:47:56 #176
8369 speknek
Another day another slay
pi_144670677
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:45 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Nee. Ze ging niet alleen met een paar game journalisten naar bed maar deed nog meer. Maar zit nu op mijn telefoon. Als ik thuis ben wil ik linkjes sturen.
Ja natuurlijk, maar niemand interesseerde zich voor Zoe Quinn als ze niet met allemaal mensen naar bed was geweest.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:48:19 #177
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_144670689
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, maar niemand interesseerde zich voor Zoe Quinn als ze niet met allemaal mensen naar bed was geweest.
En dat is de crux.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:48:51 #178
8369 speknek
Another day another slay
pi_144670715
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:44 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Ik game dertig jaar en begeef me acht jaar rond de industrie, ik weet wel ongeveer waar ik het over heb.
pi_144670718
quote:

[..]

Toegegeven, er zit een hoop troep tussen de games websites, dat heeft meer met reclameinkomsten te maken dan SJWs, maar toch. Kotaku bijvoorbeeld moet je helemaal nooit serieus nemen als onderdeel van Gawker. Maar dan zijn er nog 1000 andere websites. Een complot tussen Gawkermedia, Eurogamer, GAF, 4chan, Power Unlimited? Ga toch weg.
Several prominent gaming journalists across America are part of a secret mailing list on which they discuss what to cover, what to ignore, and what approach their coverage should take to breaking news, Breitbart can reveal.

In emails seen by Breitbart, Ben Kuchera repeatedly pressures other journalists and editors to take down material on their websites that is critical of Zoe Quinn and to close down debate about her role in the video games industry by removing comments and forum posts by members of the public asking questions about journalistic propriety.

The GameJournoPros emails appear to confirm widely-held suspicions that video game journalists operate with one voice and collude on major issues to distort coverage of ethics violations and to support figures to whom they are politically sympathetic.

http://www.breitbart.com/(...)ing-journalism-elite
  donderdag 18 september 2014 @ 20:49:04 #180
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_144670727
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:44 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Als je dat moet vragen vraag ik me af hoe veel jij zelf eigenlijk weet waar je over praat...
pi_144670760
quote:

[..]

Het gaat er niet om dat zij met mensen slaapt maar om met wie zij geslapen heeft. Het had elke andere developer kunnen zijn.
pi_144670796
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:49 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat zij met mensen slaapt maar om met wie zij geslapen heeft. Het had elke andere developer kunnen zijn.
Dit

Het kan mensen niet schelen met wie je naar bed gaat als je maar of aangeeft dat er sprake is van belangenverstrengeling of gewoon geen artikel schrijft over bijv. een game van haar
  donderdag 18 september 2014 @ 20:51:12 #183
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_144670804
quote:

[..]

Het gaat er niet om dat zij met mensen slaapt maar om met wie zij geslapen heeft.
Nog steeds irrelevant.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:52:27 #184
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144670847
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:41 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat een nonsens, zo'n complot is volstrekt onhaalbaar. Maar goede journalisten zijn vaak hoger opgeleid, links en sociaal ingesteld, dus er is een wijdgedeelde afkeer van een gedeelte van het mouthbreather lezerspubliek.
Huh? Jonge gamers zijn juist progressiever dan hun vorige generaties.
Trouwens, links en sociaal ingesteld =/= pro-feminisme en 'social justice'
Typisch ook dat je het niet kunt winnen zonder ad hominems te gebruiken. Het laat wel zien hoe de mensen die voor meer 'tolerantie' zijn, zelf totaal niet tolerant zijn.
pi_144670854
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als je dat moet vragen vraag ik me af hoe veel jij zelf eigenlijk weet waar je over praat...
Dat vrouwen meer bedreigt worden dan mannen lijkt me sterk. Ja ze zullen eerder met verkrachting worden bedreigt dan een man maar een man krijgt daarvoor een extra doodsbedreiging.
pi_144670874
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nog steeds irrelevant.
Waarom?
  donderdag 18 september 2014 @ 20:53:22 #187
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144670880
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik game dertig jaar en begeef me acht jaar rond de industrie, ik weet wel ongeveer waar ik het over heb.
Aan anekdotes heb ik niks.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:54:45 #188
8369 speknek
Another day another slay
pi_144670930
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Several prominent gaming journalists across America are part of a secret mailing list on which they discuss what to cover, what to ignore, and what approach their coverage should take to breaking news, Breitbart can reveal.

In emails seen by Breitbart, Ben Kuchera repeatedly pressures other journalists and editors to take down material on their websites that is critical of Zoe Quinn and to close down debate about her role in the video games industry by removing comments and forum posts by members of the public asking questions about journalistic propriety.

The GameJournoPros emails appear to confirm widely-held suspicions that video game journalists operate with one voice and collude on major issues to distort coverage of ethics violations and to support figures to whom they are politically sympathetic.

http://www.breitbart.com/(...)ing-journalism-elite
Een secret mailing list :o.

Zoals gezegd, veel mensen binnen de gamesindustrie ergeren zich dood hoe er met vrouwen en minderheden omgegaan wordt, dat het gedrag van 14-jarige knaapjes de gouden standaard geworden is waar ontwikkelaars zich weer naar convergeren. Het is dus volkomen logisch dat deze mensen de problematiek onderling bediscussieren en mogelijk een activistisch plan trekken.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:55:32 #189
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144670958
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is onnodig om hiervan een genderspecifiek probleem te maken. In de gamingindustrie hebben zowel mannen als vrouwen te maken met mensen die hen lastigvallen en bedreigen.
  donderdag 18 september 2014 @ 20:57:11 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_144671010
quote:

[..]

Nou en? Blijft dat als het een man was geweest die met een journaliste naar bed was geweest er geen enkele ruchtbaarheid aan was gegeven, of hooguit de journaliste door het slijk gehaald.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:52 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Huh? Jonge gamers zijn juist progressiever dan hun vorige generaties.
Trouwens, links en sociaal ingesteld =/= pro-feminisme en 'social justice'
Typisch ook dat je het niet kunt winnen zonder ad hominems te gebruiken. Het laat wel zien hoe de mensen die voor meer 'tolerantie' zijn, zelf totaal niet tolerant zijn.
Dat was geen ad hominem, en ik heb inderdaad geen tolerantie voor misogynisten.
pi_144671026
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:54 schreef speknek het volgende:
veel mensen binnen de gamesindustrie ergeren zich dood hoe er met vrouwen en minderheden omgegaan
:')?

Op welke manier gaat men slecht om met vrouwen en minderheden in de gameindustrie? Is men nog steeds boos dat vrouwen prinsessen zijn die gered moeten worden door Italiaanse loodgieters? Is men boos omdat Laura Croft vroeger puntige pixel tieten had?

Nou nou nou, het is wat.

Het is tegenwoordig blijkbaar schandalig om een game gericht te hebben op jonge mannen ipv iedereen.
pi_144671046
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Een secret mailing list :o.

Zoals gezegd, veel mensen binnen de gamesindustrie ergeren zich dood hoe er met vrouwen en minderheden omgegaan wordt, dat het gedrag van 14-jarige knaapjes de gouden standaard geworden is waar ontwikkelaars zich weer naar convergeren. Het is dus volkomen logisch dat deze mensen de problematiek onderling bediscussieren en mogelijk een activistisch plan trekken.
Bekijk even notyourshield op YouTube. Die zijn ook pro gamergate.
pi_144671065
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:57 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou en? Blijft dat als het een man was geweest die met een journaliste naar bed was geweest er geen enkele ruchtbaarheid aan was gegeven, of hooguit de journaliste door het slijk gehaald.
Bron? Of zuig je dat uit je duim?
  donderdag 18 september 2014 @ 21:00:50 #194
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144671120
Het zou een aantal mensen goed doen om deze webpagina eens door te lezen, om te zien dat niet alleen vrouwen te maken hebben stalkingen en bedreigingen:
https://web.archive.org/w(...)-the-games-industry/

quote:
“Anita Sarkeesian is a cunt”

“This girl needs to take a vacation with a cinder block to the bottom of the Pacific, so that maybe everyone will finally stop bitching about her.”

“Nice. Anita Sarkeesian is getting on everyones nerves and fucking pissing everyone off. Sum1 should go to her relatives homes, fuck her mom, rape her dad then ram a red hot iron bar into her pussy. She seriously needs to do everyone a favor for once and die. That mother fucking anti gamer shit. Oh well we cant blame her for doing this line of work. Hey not everyone has normal brains.”

“Wow does this girl have to complain about everything, like comon there just video games. and exactly she is just a publicity whore.”

“Does anyone know Anita Sarkeesian’s address? i wanna kill her.”

“I hope Anita Sarkeesian slips in a puddle of aids and falls on a jagged piece of rusty metal and it penetrates her spincter, thus giving her aids and tetnus, and she will get lockjaw from tetnus which would shut that cunt up untill she succombs to the aids.”

“I just sent Anita Sarkeesian yet another email. I wonder when she’ll respond to all those hatemail I sent her…”

“The girl is a fucktarded fucking cunt”

“I hope she fucking dies.”

“I’ve got another Musket fully loaded and hanging on my wall with her name on it.”

“OMG! Anita Sarkeesian is a cunt and should be shot and killed dead and I hate Anita Sarkeesian and she doesnt know fuck all about games and gamers and she is a cunt”

“I can’t wait until Anita Sarkeesian dies. At least earthworms will benefit from her existence then.”

“I hope she goes to africa and gets buttf*cked by a gorilla and dies of aids.”

“I also agree that she should be butt fucked :)
---
Just because she’s a woman, a woman, just because she’s a woman, a woman, no man would ever get this kind of abuse, no man would ever get this abuse, ever get this abuse, get this abuse, except of course….

All the above quotes were actually directed at Jack Thompson, infamous game industry opponent and self professed ‘male’. So why in the hell was he recieving RAPE THREATS? Surely this is a women’s issue? Surely only women get this kind of abuse?

NO THEY DON’T

http://www.videogamessuck.com/ftopic86.html

http://gamepolitics.com/2(...)hompson#.U_yBHPmwJws

http://www.eurogamer.net/forum/thread/100560

http://www.xboxachievemen(...)dex.php/t-39695.html

These took about 2 minutes to rustle up.
  donderdag 18 september 2014 @ 21:04:42 #195
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144671246
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:57 schreef speknek het volgende:
Dat was geen ad hominem, en ik heb inderdaad geen tolerantie voor misogynisten.
Kun je ook nog even inhoudelijk ingaan op wat ik daar heb geschreven?
  donderdag 18 september 2014 @ 21:05:00 #196
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_144671261
quote:
3s.gif Op donderdag 18 september 2014 21:00 schreef Leafeon672 het volgende:
Het zou een aantal mensen goed doen om deze webpagina eens door te lezen, om te zien dat niet alleen vrouwen te maken hebben stalkingen en bedreigingen:
https://web.archive.org/w(...)-the-games-industry/

[..]

:O. Ja, gamers zijn een stelletje IQ-lozen bij elkaar. Dat weten we nou wel. Dat vrouwenhaat daarbij hoort is ook evident.

Punt is ook helemaal niet wie er meer of minder bedreigingen per saldo ontvangt... Dit bedoel ik nou. Alle proportie is compleet zoek.
  donderdag 18 september 2014 @ 21:07:06 #197
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144671347
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2014 21:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:O. Ja, gamers zijn een stelletje IQ-lozen bij elkaar. Dat weten we nou wel. Dat vrouwenhaat daarbij hoort is ook evident.

Punt is ook helemaal niet wie er meer of minder bedreigingen per saldo ontvangt... Dit bedoel ik nou. Alle proportie is compleet zoek.
quote:

[..]

Je spreekt jezelf tegen. Mensen zoals jij leggen constant de nadruk op het geslacht van een persoon.

Als je zo redeneert kun je ook wel gaan generaliseren over gelovigen, als je eens kijkt hoeveel kritiek Richard Dawkins wel niet over zich heen krijgt.

Daarnaast, hoeveel gamers zijn er nou daadwerkelijk die Anita en Zoe hebben lastiggevallen? Een paar honderd, misschien duizend (wat misschien al te veel is)? Dat is niets in verhouding met het aantal gamers die daar niet aan mee hebben gedaan.
  donderdag 18 september 2014 @ 21:07:48 #198
8369 speknek
Another day another slay
pi_144671372
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:59 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Bron? Of zuig je dat uit je duim?
Je wil een bron voor iets wat mogelijk gebeurd is en geen ruchtbaarheid aan gegeven? Dat is mijn mening ja. Hoe anders verklaar je dat iedereen boos is over een betekenisloze indie developer, maar niet over gedocumenteerde belangenverstrengeling bij AAA developers zoals met de Wainwright affaire? Omdat dat geen promiscue vrouw was, of omdat we allemaal graag misleid worden door AAA publishers.
pi_144671425
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2014 21:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Goh een groep met tientallen dan niet meer dan honderd miljoen mensen heeft een aantal idioten.
  donderdag 18 september 2014 @ 21:11:28 #200
8369 speknek
Another day another slay
pi_144671538
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 21:04 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Kun je ook nog even inhoudelijk ingaan op wat ik daar heb geschreven?
Wat dat jonge gamers progressiever zijn dan oudere? Dat is mooi, de industrie wordt misschien langzaam volwassen. Of het is meer dat progressieve ouderen al lang afgeknapt zijn op de gamesindustrie en alleen de kindmannen overblijven.

En links en sociaal ingesteld is inderdaad niet per definitie "social justice warrior", maar laat ik het zo zeggen, mannelijke asocialen die vooral om zichzelf geven zijn wel per definitie chauvinist, wat uiteindelijk dezelfde correlatie oplevert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')