abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144686796
En nog eens wat, ik ben nog nooit een Piet tegengekomen waarbij de lippen groter zijn gemaakt dan de eigen, zoals bij een blackface, behalve op tekeningen. Die zijn makkelijk genoeg aan te passen.

Ik denk sowieso dat er wel een discrepantie bestaat tussen getekende en levende Pieten.
pi_144687041
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ineens ? die associatie is er al eeuwen
Ja joh.

Zwarte Piet is zwart
Negerslaven zijn zwart
Zwarte Piet is dus een Negerslaaf

Dat soort associaties wel ja.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_144687518
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:25 schreef Tem het volgende:

[..]

Bluesdude is al eeuwen aan het discrimineren. :?
denk je lollig te zijn ?
kom eens met een inhoudelijk argument
pi_144687559
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

denk je lollig te zijn ?
kom eens met een inhoudelijk argument
Heb ik je allang gegeven in een vorig deel waar je niet op reageerde. Je overdreven gepush om alles naar racisme te trekken is nogal belachelijk en treurig eigenlijk.
pi_144687672
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:22 schreef Tem het volgende:

[..]

Heb ik je allang gegeven in een vorig deel waar je niet op reageerde. Je overdreven gepush om alles naar racisme te trekken is nogal belachelijk en treurig eigenlijk.
Het is treurig dat jij zo graag wilt zien dat ik alles naar racisme trek.
Die overdrevenheid ligt toch echt bij jou.

Maar oke.. je hebt geen argument. Reageer dan niet en wees zo een verantwoordelijke moderator.
pi_144687694
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is treurig dat jij zo graag wilt zien dat ik alles naar racisme trek.
Die overdrevenheid ligt toch echt bij jou.

Maar oke.. je hebt geen argument. Reageer dan niet en wees zo een verantwoordelijke moderator.
Hier zeg je alweer 3 onwaarheden, en die modkaart trekken is ook een beetje zielig.
pi_144687710
Minder selectief lezen Bluesdude je begint een enorme baggeruser te worden.
pi_144687779
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:27 schreef Tem het volgende:
Minder selectief lezen Bluesdude je begint een enorme baggeruser te worden.
Een baggermodje is nog erger.
Maar nog steeds reageer jij niet inhoudelijk ..
Doe nog een poging en reageer inhoudelijk op mijn bericht #145
pi_144687899
Baggermodje zelfs. Ga maar weer fijn in je eigen wereldje spelen.

Maar mijn bijdrage heb ik hier al gedaan, waar je verder niet op reageerde maar blind je eigen waarheid blijft volgen. En nu heb ik ook geen zin meer met jou te discussiëren eigenlijk, je bent vermoeiend.
pi_144688336
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 17:33 schreef Kenju het volgende:

[..]

Noem er maar eens een? Ik weet dat Russel Peters het doet, maar die noemt ieder ras. Maar de Chinees met grote tanden en overdreven schreeuwerige uiterlijk? Dat heb ik al heel lang niet meer gezien. Maar zo wel, dan beschouw ik dat zeer zeker als een racistische persiflage.

Jij bent zeker nog nooit in het carnaval festival geweest in de Efteling?
pi_144688616
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:34 schreef Tem het volgende:
Baggermodje zelfs. Ga maar weer fijn in je eigen wereldje spelen.

Maar mijn bijdrage heb ik hier al gedaan, waar je verder niet op reageerde maar blind je eigen waarheid blijft volgen. En nu heb ik ook geen zin meer met jou te discussiëren eigenlijk, je bent vermoeiend.
Oke.... goeie smoes om niet inhoudelijk te reageren. Toch best prima als je mij niet niet meer wilt beantwoorden. Jij wilde toch mij persoonlijk afkatten.

Wat is er moeilijk aan mijn bericht #145 . Als je het daar niet mee eens bent dan kun je dat toch gewoon schrijven. ? Zonder iemand persoonlijk aan te vallen.
  Moderator vrijdag 19 september 2014 @ 12:19:17 #162
8781 crew  Frutsel
pi_144689014
quote:
Run op Zwarte Piet van Playmobil'

De Zwarte Piet van Playmobil lijkt in korte tijd een collector's item te worden. Dat meldt prijsvergelijkingssite Beslist.nl op basis van eigen gegevens. Playmobil heeft de productie van zijn sinterklaassets eerder dit jaar stopgezet.

Dinsdag en woensdag registreerde Beslist.nl ruim tienduizend zoekopdrachten naar het speelgoed. Playmobil stopt de productie niet vanwege de huidige discussie rond Zwarte Piet. "Na vier jaar sinterklaassets vonden we het tijd voor iets anders", licht een woordvoerder toe. In plaats van Piet introduceert Playmobil een kerststal. "Maar sinterklaas liep erg goed, dus misschien komt het thema over een tijdje weer terug", aldus de woordvoerder.

Playmobil bracht zijn eerste Zwarte Piet op de markt in 2010. De afgelopen verschenen er meerdere sets, waaronder een stoomboot met Sinterklaas en Zwarte Pieten, een extra setje Pieten en een sinterklaaskalender met daarop Zwarte Pieten. De stoomboot is op Beslist.nl momenteel het populairst, laat de website weten.

De discussie over of Zwarte Piet racistisch woedt sinds vorig jaar in alle hevigheid. De gemeente Amsterdam kondigde vorige maand aan binnen vier jaar over te stappen op Pieten met roetvegen. Geert Wilders diende deze week een wetsvoorstel in om Zwarte Piet verplicht zwart te houden.

Beslist.nl wordt dagelijks door ruim een half miljoen mensen bezocht. Op de vergelijkingssite staan 24 miljoen producten van bijna tienduizend winkels.
pi_144689069
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 11:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een baggermodje is nog erger.
Maar nog steeds reageer jij niet inhoudelijk ..
Doe nog een poging en reageer inhoudelijk op mijn bericht #145
Ben je weer mensen woorden in de mond aan het leggen om ze er vervolgens op aan te vallen?
pi_144689505
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 09:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ineens ? die associatie is er al eeuwen
Zal ik daar dan eens op in gaan? Er is inderdaad al eeuwen discriminatie en zo je wilt racisme.Zwarten zijn in bepaalde gebieden afschuwelijk behandeld, oa door blanken.
(Blanken zijn trouwens ook wel opgegeten door zwarten, dit terzijde :P )

Maar dat de kleur zwart op zich, ongeacht waarop die zich bevindt ineens met zwarte mensen in verband wordt gebracht en als racisme wordt gezien is redelijk nieuw en zelfs geheel Nederlands volgens mij.
Ineens kunnen dingen als zwart op wit en negerzoenen niet meer.
Zwarte maskers of zwarte schmink mag liever niet meer.
Nog even en dropjes zijn uit den boze en moet de zwarte tulp verdwijnen.
Dat is dus die nieuwe assoociatie waar het over gaat. Over de kleur zwart op zich.

Er is niks mis met "zwarte" mensen. Er is niks mis met de kleur zwart. Tot in het idiote de kleur zwart willen laten verdwijnen omdat er "zwarte" mensen bestaan (die aanstoot zouden kunnen nemen aan alles wat zwart is) is nieuw.

Er wordt nu door een kleine groep "zwarte" mensen en aanhangers racisme vermeend/gecreëerd waar het er niet eens is, want stel je voor dat het verdwijnt! Hoe kunnen ze dan nog een slachtofferrol aannemen?
Oja, die slavernij, die heeft ook ooit nog eens bestaan. Best mooi dat men daar bij stil staat, maar projecteer dat niet op een kinderfeest, waar toevallig een zwart geschminkte man bij hoort die bepaald een ander verleden heeft dan "neger" of "slaaf".

En als hij er nu te veel als een neger uit ziet, maak hem dan maar zwarter. De kleur zwart op zich moet gewoon kunnen blijven bestaan.

Ik kan me trouwens nog dreadlockpruiken herinneren toen Gullit geliefde voetballer was. Daar is nooit iemand over gevallen, naar mijn weten.
  Moderator vrijdag 19 september 2014 @ 12:54:29 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144689980
het is toch gewoon een neger?

lekker belangrijk, de schoen wringt bij de negerknecht van sinterklaas, werk dat eruit en laat het verder zo

mooi multiculti verhaaltje krijg je dan met die blije bevrijde slaven enzo, daar wordt het feestje alleen maar sterker van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 19 september 2014 @ 12:55:42 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144690025
voor mijn part noem je hem Piet N'Djomobo ;)
pi_144690246
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 12:36 schreef Alentejana het volgende:

Maar dat de kleur zwart op zich, ongeacht waarop die zich bevindt ineens met zwarte mensen in verband wordt gebracht en als racisme wordt gezien is redelijk nieuw en zelfs geheel Nederlands volgens mij.
Het gaat in dit topic over de huidskleur van ZP . Sommige mensen vinden dat een uiting van racisme. Dat is niet mijn mening. Maar ik haakte in op een opmerking dat "ineens" zwarte huidskleur geassocieerd word met racisme en discriminatie .
Dat is niet 'ineens' Dat is ook niet van vorig jaar.
Ook niet van the sixties, die associatie ligt al eeuwen zo.
In Europese gebieden keek men neer op donkere mensen uit Afrika. Die zouden geen echte mensen zijn, een soort aap. Of een andere discriminatie was dat men heidens was en dus best slaaf gemaakt kon worden.

quote:
Ineens kunnen dingen als zwart op wit en negerzoenen niet meer.
Hoezo kan dat niet meer ? Ik draag wel eens een witte hemd en een zwarte colbert .
Nooit last gehad van mensen daarover.
Negerzoenen zijn toch niet verboden "
quote:
Zwarte maskers of zwarte schmink mag liever niet meer.
Wie vind dat ?
Betreffende die Piet is er een discussie over. Maar wat je zegt mag best in de algemene publieke opinie

quote:
Nog even en dropjes zijn uit den boze en moet de zwarte tulp verdwijnen.
Dat is dus die nieuwe assoociatie waar het over gaat. Over de kleur zwart op zich.
Nee daar gaat die associatie niet over in posting #137
Je overdrijft iets tot in het absurde.
Dat heet stropopredenering: http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
pi_144691335
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het gaat in dit topic over de huidskleur van ZP . Sommige mensen vinden dat een uiting van racisme. Dat is niet mijn mening.
Wat is jouw mening dan wel?
pi_144691363
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 12:54 schreef sp3c het volgende:
het is toch gewoon een neger?

lekker belangrijk, de schoen wringt bij de negerknecht van sinterklaas, werk dat eruit en laat het verder zo

mooi multiculti verhaaltje krijg je dan met die blije bevrijde slaven enzo, daar wordt het feestje alleen maar sterker van
Een soort Django Unchained meets Sinterklaas.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator vrijdag 19 september 2014 @ 14:04:54 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_144692235
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een soort Django Unchained meets Sinterklaas.
nee django unchained was superkut

al mag het verhaal best wat pittiger dan dat zoetsappige gedoe dat we nu steeds voorgeschoteld krijgen want we leven in een tijd waarin kindertjes GTA op hun mobieltjes kunnen spelen
pi_144692644
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Het gaat in dit topic over de huidskleur van ZP .
De huidskleur van Zwarte Piet? Onder de schmink zitten mensen van allerlei huiskleur.
De schmink is geen huidskleur.
Nu jij weer.
  vrijdag 19 september 2014 @ 14:27:45 #172
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_144693013
Volgens mij reageren zowel Playmobil als Fischer Price niet zozeer op die paar 'zeurnegers' in Nederland, maar zijn ze eerder bang voor (negatieve) berichtgeving in de internationale media: iets wat uiteindelijk veel meer schade kan opleveren voor hun verkopen.

Vooral in het politiek correcte Amerika is men huiverig naar alles wat maar enigszins neigt naar 'blackface'. Of zwarte piet hier ook maar iets mee te maken heeft of niet, maakt weinig uit. Deze twee bedrijven zijn gewoon bang voor imagoschade en de USA is natuurlijk een veel grotere afzetmarkt: het gaat hier dus in de eerste plaats om puur commerciële afwegingen.
Ook zonder tanden kan je best een mooi liedje zingen.
pi_144695020
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 22:53 schreef Hallotoch het volgende:
[ afbeelding ]

Laten we leren van de geschiedenis en Zwarte Piet omdopen tot Ik zie je alleen je lach in de nacht Piet.
Wat wil je zeggen met dat plaatje? :')
pi_144695162
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Wat wil je zeggen met dat plaatje? :')
Flauw he :+ de benaming was verbannen. Neger = zwart, dus ik denk dat de kleurlingen zich minder op hun tenen getrapt voelen met een naamsverandering
fallus de worstkabouter
victory is aars
pi_144695172
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 15:34 schreef Hallotoch het volgende:

[..]

Flauw he :+ de benaming was verbannen. Neger = zwart, dus ik denk dat de kleurlingen zich minder op hun tenen getrapt voelen met een naamsverandering
Negerzoenrel was marketingtruc

Je loopt met je eigen domheid te koop
Doei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')