Ja joh.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ineens ? die associatie is er al eeuwen
denk je lollig te zijn ?quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:25 schreef Tem het volgende:
[..]
Bluesdude is al eeuwen aan het discrimineren.
Heb ik je allang gegeven in een vorig deel waar je niet op reageerde. Je overdreven gepush om alles naar racisme te trekken is nogal belachelijk en treurig eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
denk je lollig te zijn ?
kom eens met een inhoudelijk argument
Het is treurig dat jij zo graag wilt zien dat ik alles naar racisme trek.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:22 schreef Tem het volgende:
[..]
Heb ik je allang gegeven in een vorig deel waar je niet op reageerde. Je overdreven gepush om alles naar racisme te trekken is nogal belachelijk en treurig eigenlijk.
Hier zeg je alweer 3 onwaarheden, en die modkaart trekken is ook een beetje zielig.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is treurig dat jij zo graag wilt zien dat ik alles naar racisme trek.
Die overdrevenheid ligt toch echt bij jou.
Maar oke.. je hebt geen argument. Reageer dan niet en wees zo een verantwoordelijke moderator.
Een baggermodje is nog erger.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:27 schreef Tem het volgende:
Minder selectief lezen Bluesdude je begint een enorme baggeruser te worden.
Jij bent zeker nog nooit in het carnaval festival geweest in de Efteling?quote:Op donderdag 18 september 2014 17:33 schreef Kenju het volgende:
[..]
Noem er maar eens een? Ik weet dat Russel Peters het doet, maar die noemt ieder ras. Maar de Chinees met grote tanden en overdreven schreeuwerige uiterlijk? Dat heb ik al heel lang niet meer gezien. Maar zo wel, dan beschouw ik dat zeer zeker als een racistische persiflage.
Oke.... goeie smoes om niet inhoudelijk te reageren. Toch best prima als je mij niet niet meer wilt beantwoorden. Jij wilde toch mij persoonlijk afkatten.quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:34 schreef Tem het volgende:
Baggermodje zelfs. Ga maar weer fijn in je eigen wereldje spelen.
Maar mijn bijdrage heb ik hier al gedaan, waar je verder niet op reageerde maar blind je eigen waarheid blijft volgen. En nu heb ik ook geen zin meer met jou te discussiëren eigenlijk, je bent vermoeiend.
quote:Run op Zwarte Piet van Playmobil'
De Zwarte Piet van Playmobil lijkt in korte tijd een collector's item te worden. Dat meldt prijsvergelijkingssite Beslist.nl op basis van eigen gegevens. Playmobil heeft de productie van zijn sinterklaassets eerder dit jaar stopgezet.
Dinsdag en woensdag registreerde Beslist.nl ruim tienduizend zoekopdrachten naar het speelgoed. Playmobil stopt de productie niet vanwege de huidige discussie rond Zwarte Piet. "Na vier jaar sinterklaassets vonden we het tijd voor iets anders", licht een woordvoerder toe. In plaats van Piet introduceert Playmobil een kerststal. "Maar sinterklaas liep erg goed, dus misschien komt het thema over een tijdje weer terug", aldus de woordvoerder.
Playmobil bracht zijn eerste Zwarte Piet op de markt in 2010. De afgelopen verschenen er meerdere sets, waaronder een stoomboot met Sinterklaas en Zwarte Pieten, een extra setje Pieten en een sinterklaaskalender met daarop Zwarte Pieten. De stoomboot is op Beslist.nl momenteel het populairst, laat de website weten.
De discussie over of Zwarte Piet racistisch woedt sinds vorig jaar in alle hevigheid. De gemeente Amsterdam kondigde vorige maand aan binnen vier jaar over te stappen op Pieten met roetvegen. Geert Wilders diende deze week een wetsvoorstel in om Zwarte Piet verplicht zwart te houden.
Beslist.nl wordt dagelijks door ruim een half miljoen mensen bezocht. Op de vergelijkingssite staan 24 miljoen producten van bijna tienduizend winkels.
Ben je weer mensen woorden in de mond aan het leggen om ze er vervolgens op aan te vallen?quote:Op vrijdag 19 september 2014 11:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een baggermodje is nog erger.
Maar nog steeds reageer jij niet inhoudelijk ..
Doe nog een poging en reageer inhoudelijk op mijn bericht #145
Zal ik daar dan eens op in gaan? Er is inderdaad al eeuwen discriminatie en zo je wilt racisme.Zwarten zijn in bepaalde gebieden afschuwelijk behandeld, oa door blanken.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ineens ? die associatie is er al eeuwen
Het gaat in dit topic over de huidskleur van ZP . Sommige mensen vinden dat een uiting van racisme. Dat is niet mijn mening. Maar ik haakte in op een opmerking dat "ineens" zwarte huidskleur geassocieerd word met racisme en discriminatie .quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:36 schreef Alentejana het volgende:
Maar dat de kleur zwart op zich, ongeacht waarop die zich bevindt ineens met zwarte mensen in verband wordt gebracht en als racisme wordt gezien is redelijk nieuw en zelfs geheel Nederlands volgens mij.
Hoezo kan dat niet meer ? Ik draag wel eens een witte hemd en een zwarte colbert .quote:Ineens kunnen dingen als zwart op wit en negerzoenen niet meer.
Wie vind dat ?quote:Zwarte maskers of zwarte schmink mag liever niet meer.
Nee daar gaat die associatie niet over in posting #137quote:Nog even en dropjes zijn uit den boze en moet de zwarte tulp verdwijnen.
Dat is dus die nieuwe assoociatie waar het over gaat. Over de kleur zwart op zich.
Wat is jouw mening dan wel?quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het gaat in dit topic over de huidskleur van ZP . Sommige mensen vinden dat een uiting van racisme. Dat is niet mijn mening.
Een soort Django Unchained meets Sinterklaas.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:54 schreef sp3c het volgende:
het is toch gewoon een neger?
lekker belangrijk, de schoen wringt bij de negerknecht van sinterklaas, werk dat eruit en laat het verder zo
mooi multiculti verhaaltje krijg je dan met die blije bevrijde slaven enzo, daar wordt het feestje alleen maar sterker van
nee django unchained was superkutquote:Op vrijdag 19 september 2014 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een soort Django Unchained meets Sinterklaas.
De huidskleur van Zwarte Piet? Onder de schmink zitten mensen van allerlei huiskleur.quote:Op vrijdag 19 september 2014 13:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het gaat in dit topic over de huidskleur van ZP .
Wat wil je zeggen met dat plaatje?quote:Op donderdag 18 september 2014 22:53 schreef Hallotoch het volgende:
[ afbeelding ]
Laten we leren van de geschiedenis en Zwarte Piet omdopen tot Ik zie je alleen je lach in de nacht Piet.
Flauw hequote:Op vrijdag 19 september 2014 15:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat wil je zeggen met dat plaatje?
Negerzoenrel was marketingtrucquote:Op vrijdag 19 september 2014 15:34 schreef Hallotoch het volgende:
[..]
Flauw hede benaming was verbannen. Neger = zwart, dus ik denk dat de kleurlingen zich minder op hun tenen getrapt voelen met een naamsverandering
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |