Ik zie een cable crossing binnen hun loopbereik? Dat is volgens de bronnen dus onmogelijk.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:52 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de temperaturen die ik heb aangegeven. Misschien dat dat de verwarring veroorzaakt.
Hier de kaart zonder temperaturen:
[ afbeelding ]
De rivier is hier duidelijker te zien en is door google maps zo aangegeven.
Die zijn hier nu een paar maal gegeven, door mij en iemand anders.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:56 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Heb je een link naar die bronnen?
En nogmaals, als we niet weten over welke punten de gidsen het hebben, kun je niet zeggen dat het tegenstrijdig is met de kaart. En als we die punten wel weten, zou je die dan op de kaart aan willen geven?
Hoe weet je de locatie van de eerste cable crossing? Daar moet domweg water of een ravijn onder gelegen hebben.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:52 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de temperaturen die ik heb aangegeven. Misschien dat dat de verwarring veroorzaakt.
Hier de kaart zonder temperaturen:
[ afbeelding ]
De rivier is hier duidelijker te zien en is door google maps zo aangegeven.
Vraag het Perico. Hij heeft hem in een kaartje aangegeven:quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:34 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Weet iemand waar die vierde crossing precies is?
Volgens mij zijn er kaarten van een andere user gebruikt die bij schatting de locaties van de vindplaatsen heeft ingetekend. En een kaart van Baru over wie er toch ook vraagtekens zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:57 schreef agter het volgende:
[..]
Hoe weet je de locatie van de eerste cable crossing? Daar moet domweg water of een ravijn onder gelegen hebben.
Na het beekje wordt de track erg lastig en gevaarlijk las ik gisteravond op het blog van ene Mike.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:49 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
De snelheid van de heenweg kun je uitrekenen (aan hand van de foto's). Omlaag zal iets sneller gaan. Laat maar weten wat je uitkomst is (in km/uur hemelsbreed).
Dit gaat over de Pianista trail vóór de Mirador. Het beekje waar naar gerefereerd wordt is de Rio Pianista in dit geval.quote:[..]
Na het beekje wordt de track erg lastig en gevaarlijk las ik gisteravond op het blog van ene Mike.
http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/
De gemiddelde snelheid gaat eerder omlaag dan omhoog.
Een NOS artikel is eerder waar dan een google maps kaart?quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die zijn hier nu een paar maal gegeven, door mij en iemand anders.
Oohhhh. Verwarrend al die stroompjes overal.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:02 schreef miura het volgende:
[..]
Dit gaat over de Pianista trail vóór de Mirador. Het beekje waar naar gerefereerd wordt is de Rio Pianista in dit geval.
Afstand tussen Mirador en quebrada hemelsbreed 800 meter, tijd een klein uur. Gemiddelde snelheid net geen km/uur hemelsbreed. Maar goed, het ene stukje is het andere niet. Kan best zijn dat je elders sneller/langzamer loopt. Gemiddeld 1 km/uur lijkt me wel het max over enkele kilometers voor ongeoefende lopers en niet-locals in dit terrein.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:49 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
De snelheid van de heenweg kun je uitrekenen (aan hand van de foto's). Omlaag zal iets sneller gaan. Laat maar weten wat je uitkomst is (in km/uur hemelsbreed).
F heeft gezegdquote:Op dinsdag 16 september 2014 01:05 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Een NOS artikel is eerder waar dan een google maps kaart?
Ik heb de NOS ook horen zeggen dat de Mirador 2300m hoog is (of iets dergelijks, zal het nog opzoeken voor je), dus feiten worden niet altijd goed gecheckt door ze.
Bovendien zeg Feliciano dat ze mogelijk in de rivier zijn beland. Hoe dan als het meer dan een dag lopen zou zijn?
Heel duidelijk punt!quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:06 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Oohhhh. Verwarrend al die stroompjes overal.
Heb je een bron van die 800m verschil?quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:06 schreef miura het volgende:
[..]
Afstand tussen Mirador en quebrada hemelsbreed 800 meter, tijd een klein uur. Gemiddelde snelheid net geen km/uur hemelsbreed. Maar goed, het ene stukje is het andere niet. Kan best zijn dat je elders sneller/langzamer loopt. Gemiddeld 1 km/uur lijkt me wel het max over enkele kilometers voor ongeoefende lopers en niet-locals in dit terrein.
Tja, dus als die kaart aansluit op Google maps, ben ik dan gek om Google maps te geloven?quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:07 schreef jackie12 het volgende:
[..]
F heeft gezegd
1- dat ze verdwaald waren
2- dat ze in afgesloten huizen zaten
3- dat ze in de rivier waren gevallen
FB is de juiste plaats daarvoor.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:09 schreef jackie12 het volgende:
Ik wil dat de OP verandert wordt (als er tenminste alleen feiten in mogen staan)
heb dit nu al 3 keer gezegd
Lavender?
Dat was voor de noodoproepen bekend werden en zegt dus niet wanneer ze dan bij de rivier gekomen zouden zijn. Wel geeft dat aan dat F toen ook niet aan echt verdwalen, als in het pad kwijtraken, dacht.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:05 schreef Geruisloos het volgende:
Bovendien zegt Feliciano ook dat ze mogelijk in de rivier zijn beland. Hoe dan als het meer dan een dag lopen zou zijn?
Nou inderdaad pffff.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:07 schreef agter het volgende:
[..]
Heel duidelijk punt!
Vanaf wanneer noemt men het daar 'de rivier'! Alle stroompjes komen samen, en samen en samen.
Ja, kaartje van ene Geruisloos, maar dan de quebrada op een andere plaats (iets zuidzuidwestelijker) geschat in plaats van de schatting die er nu op staat ;-)quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:07 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Heb je een bron van die 800m verschil?
Als de kaart niet klopt moet deze worden aangepast, niet worden weggehaald. Wat er nu staat is tot nu toe de beste benadering van alle bronnen die we hebben. Als er anders beweerd wordt, moet vast staan wat er wordt beweerd en dat dit inderdaad niet klopt met de kaart.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:09 schreef jackie12 het volgende:
Ik wil dat de OP verandert wordt (als er tenminste alleen feiten in mogen staan)
heb dit nu al 3 keer gezegd
Lavender?
Ben ik het helemaal mee eens. Geef maar aan wat er veranderd moet worden op die kaart!quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:13 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Als de kaart niet klopt moet deze worden aangepast, niet worden weggehaald. Wat er nu staat is tot nu toe de beste benadering van alle bronnen die we hebben. Als er anders beweerd wordt, moet vast staan wat er wordt beweerd en dat dit inderdaad niet klopt met de kaart.
Een zin als "het is onmogelijk om in 3 uur de rivier te bereiken" uit een NOS artikel kan niet getoetst worden met de kaart, want we weten niet welke punten er bedoeld worden.
Als dat wel duidelijk is, zal ik de kaart aanpassen.
Ga nog maar een keer meten dan, want er zit veel meer dan 800m tussen. Succes.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:12 schreef miura het volgende:
[..]
Ja, kaartje van ene Geruisloos, maar dan de quebrada op een andere plaats (iets zuidzuidwestelijker) geschat in plaats van de schatting die er nu op staat ;-)
Maar wat wil je dan precies veranderd zien worden in de nieuwe OP? Dat is mij niet helemaal duidelijk.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:14 schreef jackie12 het volgende:
Ik wil gewoon dat degene die de nieuwe topic opent dat doet.
Ga daar niet als een schnitz een beetje lopen zeuren.
In je eigen link zegt de gids ook: "De rivier waarin de spullen gevonden zijn, ligt op ongeveer twee dagen lopen." Dit is een letterlijke quote van de ondertiteling.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:05 schreef Geruisloos het volgende:
Bovendien zegt Feliciano ook dat ze mogelijk in de rivier zijn beland. Hoe dan als het meer dan een dag lopen zou zijn?
Klopt redelijk met de kaart denk ik zo. (Zie locatie backpack.)quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In je eigen link zegt de gids ook: "De rivier waarin de spullen gevonden zijn, ligt op ongeveer twee dagen lopen." Dit is een letterlijke quote van de ondertiteling.
Dan klopt die kaart toch?quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In je eigen link zegt de gids ook: "De rivier waarin de spullen gevonden zijn, ligt op ongeveer twee dagen lopen." Dit is een letterlijke quote van de ondertiteling.
Je haalt wat dingen door elkaar: Hij heeft wisselende theorieën gehad maar dat maakt zijn omgeving/trail kennis niet onbetrouwbaar.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:08 schreef agter het volgende:
[..]
Tja, dus als die kaart aansluit op Google maps, ben ik dan gek om Google maps te geloven?
Is dat misschien een andere (de eerste?) oversteek, met een enkele kabel over water? En staat er niet zo'n touw op de beide nachtfoto's?quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zie een cable crossing binnen hun loopbereik? Dat is volgens de bronnen dus onmogelijk.
Dus je hebt schattingen en benaderingen die volgens de bronnen kloppen (NOT) maar de simpele tekst dat de meiden ONMOGELIJK de eerste noodoproep bij de rivier (ongeacht op welk punt) hadden kunnen doen is niet feit genoeg om jouw schattingen en benaderingen in twijfel te trekken?quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:13 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Als de kaart niet klopt moet deze worden aangepast, niet worden weggehaald. Wat er nu staat is tot nu toe de beste benadering van alle bronnen die we hebben. Als er anders beweerd wordt, moet vast staan wat er wordt beweerd en dat dit inderdaad niet klopt met de kaart.
Een zin als "het is onmogelijk om in 8 uur de rivier te bereiken" uit een NOS artikel kan niet getoetst worden met de kaart, want we weten niet welke punten er bedoeld worden.
Als dat wel duidelijk is, zal ik de kaart aanpassen.
"De rivier waarin de spullen gevonden zijn" is iets heel anders dan: "De spullen die in de rivier gevonden zijn"...quote:
Als iemand een tijdlijn maakt van de dag met alleen feiten zal Pool deze wel vervangen neem ik aan.quote:
Jij gaat uit van een quebrada waarvan je niet zeker weet waar die ligt. De quebrada kan zelfs op minder dan 800 meter afstand van de mirador liggen. Kortom, je gaat zelf nu van zaken uit waarvan je niet zeker weet of ze juist zijn en baseert daar andere aannames op.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:15 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Ga nog maar een keer meten dan, want er zit veel meer dan 800m tussen. Succes.
Nee. Dat zijn twee lage kabels met plankjes er tussen en twee hoge kabels om je aan vast te houden.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:19 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Is dat misschien een andere (de eerste?) oversteek, met een enkele kabel over water? En staat er niet zo'n touw op de beide nachtfoto's?
Laten we gaan uitzoeken waar die quebrada precies ligt dan. Wie zou dit kunnen weten?quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:27 schreef miura het volgende:
[..]
Jij gaat uit van een quebrada waarvan je niet zeker weet waar die ligt. De quebrada kan zelfs op minder dan 800 meter afstand van de mirador liggen. Kortom, je gaat zelf nu van zaken uit waarvan je niet zeker weet of ze juist zijn en baseert daar andere aannames op.
En nee, ik weet het ook niet precies, maar ik heb van meerdere gidsen en ervaren hikers vernomen dat 1km/uur gemiddeld in dit terrein een aardige leidraad is voor korte afstanden.
Kortom, het blijft onduidelijk welke afstand precies bedoeld wordt. Uitspraak kan niet gebruikt worden.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
"De rivier waarin de spullen gevonden zijn" is iets heel anders dan: "De spullen die in de rivier gevonden zijn"...
In de echte zin gaat het om de rivier. In wat jij denkt te lezen gaat het om de locatie van de spullen.
Dan vraag ik je nogmaals: vanaf welk punt wordt het 'de rivier' genoemd?quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
"De rivier waarin de spullen gevonden zijn" is iets heel anders dan: "De spullen die in de rivier gevonden zijn"...
In de echte zin gaat het om de rivier. In wat jij denkt te lezen gaat het om de locatie van de spullen.
Ga je me nu verwijten dat ik jouw kaartje met geschatte locaties en loopafstanden wil aanpassen aan mijn scenario? Zo zout heb ik hem nog nooit gegeten. Vertel eens; wat is mijn scenario dan?quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:24 schreef Geruisloos het volgende:
En zo kan ik nog wel even doorgaan. De kaart is zo goed mogelijk bij benadering gemaakt. Maar ik zie heel graag bronnen met heldere info die de kaart verder kunnen verbeteren. Ik ben namelijk niet uit om een kaart aan te passen aan een scenario, maar een scenario te vinden die past bij een zo goed mogelijke kaart.
Dit bedoelde ik niet zo, en begrijp je verkeerd. Excuses als ik daar onduidelijk in was.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:32 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ga je me nu verwijten dat ik jouw kaartje met geschatte locaties en loopafstanden wil aanpassen aan mijn scenario? Zo zout heb ik hem nog nooit gegeten. Vertel eens; wat is mijn scenario dan?
De gidsen weten het niet precies. Ze gebruiken geen (satelliet)kaarten om daar te navigeren. Het is moeilijk om de vertaalslag van de situatie op de grond naar een kaart te maken als de quebrada's er niet duidelijk op staan... Dus nee helaas, ik kan zo niet met zekerheid zeggen waar het is.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:30 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Laten we gaan uitzoeken waar die quebrada precies ligt dan. Wie zou dit kunnen weten?
Als we dat vast kunnen leggen, kunnen we de gemiddelde km/h van de meiden gaan berekenen.
Zijn die contacten van jou te benaderen om dit te vragen?
quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:27 schreef miura het volgende:
[..]
Jij gaat uit van een quebrada waarvan je niet zeker weet waar die ligt. De quebrada kan zelfs op minder dan 800 meter afstand van de mirador liggen. Kortom, je gaat zelf nu van zaken uit waarvan je niet zeker weet of ze juist zijn en baseert daar andere aannames op.
En nee, ik weet het ook niet precies, maar ik heb van meerdere gidsen en ervaren hikers vernomen dat 1km/uur gemiddeld in dit terrein een aardige leidraad is voor korte afstanden.
Maar het moet toch te achterhalen zijn. Dat zou onze focus moeten worden. Om dit soort zaken strak te krijgen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:34 schreef miura het volgende:
[..]
De gidsen weten het niet precies. Ze gebruiken geen (satelliet)kaarten om daar te navigeren. Het is moeilijk om de vertaalslag van de situatie op de grond naar een kaart te maken als de quebrada's er niet duidelijk op staan... Dus nee helaas, ik kan zo niet met zekerheid zeggen waar het is.
Geen idee, maar in het ieder geval bij de 1e crossing. En de meiden konden niet met het water van de rivier daar terecht zijn gekomen waar de resten gevonden zijn omdat ze niet bij de rivier zijn gekomen op dat moment. (Uitgaande van een onmiddellijk overlijden) Dus ook niet bij stukken die men volgens deze gedachtegang 'de voorloper van de rivier' noemt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:32 schreef agter het volgende:
[..]
Dan vraag ik je nogmaals: vanaf welk punt wordt het 'de rivier' genoemd?
Begin nou eens gewoon bij het begin.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:36 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Maar het moet toch te achterhalen zijn. Dat zou onze focus moeten worden. Om dit soort zaken strak te krijgen.
Ik zal eens kijken of ik mensen uit die regio kan vinden die dit kunnen weten.
Dan graag wel mensen die na te trekken zijn en niet iemand die iets beweert op een internet forum.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:36 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Maar het moet toch te achterhalen zijn. Dat zou onze focus moeten worden. Om dit soort zaken strak te krijgen.
Ik zal eens kijken of ik mensen uit die regio kan vinden die dit kunnen weten.
Jammer dat we kennelijk dus niet weten waar die eerste crossing is.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Geen idee, maar in het ieder geval bij de 1e crossing. En de meiden konden niet met het water van de rivier daar terecht zijn gekomen waar de resten gevonden zijn omdat ze niet bij de rivier zijn gekomen op dat moment. (Uitgaande van een onmiddellijk overlijden) Dus ook niet bij stukken die men volgens deze gedachtegang 'de voorloper van de rivier' noemt.
Ver buiten het bereik dat de meiden hadden kunnen hebben met die eerste noodoproep in het ieder geval dus.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:39 schreef agter het volgende:
[..]
Jammer dat we kennelijk dus niet weten waar die eerste crossing is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |