abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144574710
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:52 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Nee, dat zijn de temperaturen die ik heb aangegeven. Misschien dat dat de verwarring veroorzaakt.

Hier de kaart zonder temperaturen:

[ afbeelding ]

De rivier is hier duidelijker te zien en is door google maps zo aangegeven.
Ik zie een cable crossing binnen hun loopbereik? Dat is volgens de bronnen dus onmogelijk.
pi_144574734
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:56 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Heb je een link naar die bronnen?

En nogmaals, als we niet weten over welke punten de gidsen het hebben, kun je niet zeggen dat het tegenstrijdig is met de kaart. En als we die punten wel weten, zou je die dan op de kaart aan willen geven?
Die zijn hier nu een paar maal gegeven, door mij en iemand anders.
pi_144574736
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:52 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Nee, dat zijn de temperaturen die ik heb aangegeven. Misschien dat dat de verwarring veroorzaakt.

Hier de kaart zonder temperaturen:

[ afbeelding ]

De rivier is hier duidelijker te zien en is door google maps zo aangegeven.
Hoe weet je de locatie van de eerste cable crossing? Daar moet domweg water of een ravijn onder gelegen hebben.
Make my day!
  dinsdag 16 september 2014 @ 00:58:40 #54
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144574760
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:34 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Weet iemand waar die vierde crossing precies is?
Vraag het Perico. Hij heeft hem in een kaartje aangegeven:
https://www.flickr.com/photos/donjuan666/15045502661/
pi_144574800
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:57 schreef agter het volgende:

[..]

Hoe weet je de locatie van de eerste cable crossing? Daar moet domweg water of een ravijn onder gelegen hebben.
Volgens mij zijn er kaarten van een andere user gebruikt die bij schatting de locaties van de vindplaatsen heeft ingetekend. En een kaart van Baru over wie er toch ook vraagtekens zijn.
pi_144574841
De loopduur van een traject wordt vooral door de aard van het terrein en de staat van de track bepaald en niet door de afstand hemelsbreed.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:49 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

De snelheid van de heenweg kun je uitrekenen (aan hand van de foto's). Omlaag zal iets sneller gaan. Laat maar weten wat je uitkomst is (in km/uur hemelsbreed).
Na het beekje wordt de track erg lastig en gevaarlijk las ik gisteravond op het blog van ene Mike.
http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/
De gemiddelde snelheid gaat eerder omlaag dan omhoog.

EDIT vergeet dit, is een ander beekje.

[ Bericht 3% gewijzigd door 11en30 op 16-09-2014 01:14:56 ]
pi_144574876
quote:
[..]

Na het beekje wordt de track erg lastig en gevaarlijk las ik gisteravond op het blog van ene Mike.
http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/
De gemiddelde snelheid gaat eerder omlaag dan omhoog.
Dit gaat over de Pianista trail vóór de Mirador. Het beekje waar naar gerefereerd wordt is de Rio Pianista in dit geval.
pi_144574936
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:57 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die zijn hier nu een paar maal gegeven, door mij en iemand anders.
Een NOS artikel is eerder waar dan een google maps kaart?

Ik heb de NOS ook horen zeggen dat de Mirador 2300m hoog is (of iets dergelijks, zal het nog opzoeken voor je), dus feiten worden niet altijd goed gecheckt door ze.

Bovendien zegt Feliciano ook dat ze mogelijk in de rivier zijn beland. Hoe dan als het meer dan een dag lopen zou zijn?
pi_144574957
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:02 schreef miura het volgende:

[..]

Dit gaat over de Pianista trail vóór de Mirador. Het beekje waar naar gerefereerd wordt is de Rio Pianista in dit geval.
Oohhhh. Verwarrend al die stroompjes overal.
pi_144574967
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:49 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

De snelheid van de heenweg kun je uitrekenen (aan hand van de foto's). Omlaag zal iets sneller gaan. Laat maar weten wat je uitkomst is (in km/uur hemelsbreed).
Afstand tussen Mirador en quebrada hemelsbreed 800 meter, tijd een klein uur. Gemiddelde snelheid net geen km/uur hemelsbreed. Maar goed, het ene stukje is het andere niet. Kan best zijn dat je elders sneller/langzamer loopt. Gemiddeld 1 km/uur lijkt me wel het max over enkele kilometers voor ongeoefende lopers en niet-locals in dit terrein.
pi_144574988
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:05 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Een NOS artikel is eerder waar dan een google maps kaart?

Ik heb de NOS ook horen zeggen dat de Mirador 2300m hoog is (of iets dergelijks, zal het nog opzoeken voor je), dus feiten worden niet altijd goed gecheckt door ze.

Bovendien zeg Feliciano dat ze mogelijk in de rivier zijn beland. Hoe dan als het meer dan een dag lopen zou zijn?
F heeft gezegd

1- dat ze verdwaald waren
2- dat ze in afgesloten huizen zaten
3- dat ze in de rivier waren gevallen
pi_144574994
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:06 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Oohhhh. Verwarrend al die stroompjes overal.
Heel duidelijk punt!
Vanaf wanneer noemt men het daar 'de rivier'! Alle stroompjes komen samen, en samen en samen.
Make my day!
pi_144574997
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:06 schreef miura het volgende:

[..]

Afstand tussen Mirador en quebrada hemelsbreed 800 meter, tijd een klein uur. Gemiddelde snelheid net geen km/uur hemelsbreed. Maar goed, het ene stukje is het andere niet. Kan best zijn dat je elders sneller/langzamer loopt. Gemiddeld 1 km/uur lijkt me wel het max over enkele kilometers voor ongeoefende lopers en niet-locals in dit terrein.
Heb je een bron van die 800m verschil?
pi_144575019
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:07 schreef jackie12 het volgende:

[..]

F heeft gezegd

1- dat ze verdwaald waren
2- dat ze in afgesloten huizen zaten
3- dat ze in de rivier waren gevallen
Tja, dus als die kaart aansluit op Google maps, ben ik dan gek om Google maps te geloven?
Make my day!
pi_144575024
Ik wil dat de OP verandert wordt (als er tenminste alleen feiten in mogen staan)
heb dit nu al 3 keer gezegd

Lavender?
pi_144575041
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:09 schreef jackie12 het volgende:
Ik wil dat de OP verandert wordt (als er tenminste alleen feiten in mogen staan)

Lavender?
FB is de juiste plaats daarvoor. :)
BNW / [FEEDBACK] voor al uw vragen, meningen en opmerkingen
Make my day!
pi_144575092
quote:
Bovendien zegt Feliciano ook dat ze mogelijk in de rivier zijn beland. Hoe dan als het meer dan een dag lopen zou zijn?
Dat was voor de noodoproepen bekend werden en zegt dus niet wanneer ze dan bij de rivier gekomen zouden zijn. Wel geeft dat aan dat F toen ook niet aan echt verdwalen, als in het pad kwijtraken, dacht.
pi_144575093
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:07 schreef agter het volgende:

[..]

Heel duidelijk punt!
Vanaf wanneer noemt men het daar 'de rivier'! Alle stroompjes komen samen, en samen en samen.
Nou inderdaad pffff.

Geloof wel dat al die locals daar het erover eens zijn dat je voor een tocht voorbij de Mirador wel een gids nodig hebt en dat de moeilijkheidsgraad daar sterk toeneemt.
pi_144575097
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:07 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Heb je een bron van die 800m verschil?
Ja, kaartje van ene Geruisloos, maar dan de quebrada op een andere plaats (iets zuidzuidwestelijker) geschat in plaats van de schatting die er nu op staat ;-)
pi_144575099
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:09 schreef jackie12 het volgende:

Lavender?
Als de kaart niet klopt moet deze worden aangepast, niet worden weggehaald. Wat er nu staat is tot nu toe de beste benadering van alle bronnen die we hebben. Als er anders beweerd wordt, moet vast staan wat er wordt beweerd en dat dit inderdaad niet klopt met de kaart.

Een zin als "het is onmogelijk om in 8 uur de rivier te bereiken" uit een NOS artikel kan niet getoetst worden met de kaart, want we weten niet welke punten er bedoeld worden.

Als dat wel duidelijk is, zal ik de kaart aanpassen.
pi_144575120
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:13 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Als de kaart niet klopt moet deze worden aangepast, niet worden weggehaald. Wat er nu staat is tot nu toe de beste benadering van alle bronnen die we hebben. Als er anders beweerd wordt, moet vast staan wat er wordt beweerd en dat dit inderdaad niet klopt met de kaart.

Een zin als "het is onmogelijk om in 3 uur de rivier te bereiken" uit een NOS artikel kan niet getoetst worden met de kaart, want we weten niet welke punten er bedoeld worden.

Ben ik het helemaal mee eens. Geef maar aan wat er veranderd moet worden op die kaart!
Dat helpt ons allemaal.
Make my day!
pi_144575137
Ik wil gewoon dat degene die de nieuwe topic opent dat doet.
Ga daar niet als een schnitz een beetje lopen zeuren.
pi_144575144
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:12 schreef miura het volgende:

[..]

Ja, kaartje van ene Geruisloos, maar dan de quebrada op een andere plaats (iets zuidzuidwestelijker) geschat in plaats van de schatting die er nu op staat ;-)
Ga nog maar een keer meten dan, want er zit veel meer dan 800m tussen. Succes.
pi_144575151
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:14 schreef jackie12 het volgende:
Ik wil gewoon dat degene die de nieuwe topic opent dat doet.
Ga daar niet als een schnitz een beetje lopen zeuren.
Maar wat wil je dan precies veranderd zien worden in de nieuwe OP? Dat is mij niet helemaal duidelijk.
Make my day!
pi_144575171
quote:
In je eigen link zegt de gids ook: "De rivier waarin de spullen gevonden zijn, ligt op ongeveer twee dagen lopen." Dit is een letterlijke quote van de ondertiteling.
pi_144575189
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

In je eigen link zegt de gids ook: "De rivier waarin de spullen gevonden zijn, ligt op ongeveer twee dagen lopen." Dit is een letterlijke quote van de ondertiteling.
Klopt redelijk met de kaart denk ik zo. (Zie locatie backpack.)
pi_144575203
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan klopt die kaart toch?
Make my day!
pi_144575208
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:08 schreef agter het volgende:

[..]

Tja, dus als die kaart aansluit op Google maps, ben ik dan gek om Google maps te geloven?
Je haalt wat dingen door elkaar: Hij heeft wisselende theorieën gehad maar dat maakt zijn omgeving/trail kennis niet onbetrouwbaar.
pi_144575211
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik zie een cable crossing binnen hun loopbereik? Dat is volgens de bronnen dus onmogelijk.
Is dat misschien een andere (de eerste?) oversteek, met een enkele kabel over water? En staat er niet zo'n touw op de beide nachtfoto's?
pi_144575230
Ik heb het niet over je kaartje. Ziet er goed uit maar weet niet of ie klopt
Ik postte deze vanmiddag ook al
Nog een keer:

ik ben net als iedereen voor feiten

In de OP staat echter een tijdlijn die gebaseerd is op aannames en niet op feiten

dinsdag 1 april - dag 0
~ ochtend (<10:00) - het reisbureau heeft geen tours met gids meer beschikbaar voor deze dag
- de meiden zoeken op de computer van het hostel en in de mappen met trektochten naar El Pianista

• ~ 10:30 - Kris en Lisanne vertrekken uit Boquete (met een taxi?) naar de start van de El Pianista trail; het restaurant Il Pianista
• ~ 10:45 - de dames beginnen vol goede moed aan de ruim 2 uur durende klim naar de Mirador, op de waterscheiding tussen de Pacifische en Caribische kant van Panama
• ~ 13:00 - de dartelende deernes komen op de Mirador, een bergpas vanwaar zowel de Pacifische Oceaan (voorbij Boquete en Palo Alto) als de Caribische Oceaan (voorbij het gebied waar ze gevonden zijn) te zien is, hier nemen ze foto's, waaronder de laatste foto van Lisanne en dalen af via het andere pad dan waar ze gekomen zijn, naar het noorden
• ~ 13:45 - op dit punt op het pad verliezen de moedige meiden het bereik van hun telefoons
• ~ 14:00 - de laatste foto van Kris wordt gemaakt bij de eerste quebrada, wat een steil, snelstromend bergbeekje betekent in het Spaans
• ~ 14:15-16:30 - de dames komen aan bij de tweede quebrada er zijn op de camera geen fotos meer aangetroffen op en vanaf dit punt
• ~ 16:30 - Kris en Lisanne doen hun eerste noodoproep; ze proberen op deze vooralsnog onbekende plek zowel 112 als 911 te bellen, zonder succes (geen bereik)
• 18:40 - de zon gaat onder

Dit zijn aannames
Verder slaan jullie door om het naar verdwalen/ongeluk (en aanval van een poema!) te moeten lijken maar moeten jullie beginnen bij het begin.

Op de ochtend van 1 april en niet pas na de foto van de 1e quebrada.
pi_144575259
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:13 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Een zin als "het is onmogelijk om in 8 uur de rivier te bereiken" uit een NOS artikel kan niet getoetst worden met de kaart, want we weten niet welke punten er bedoeld worden.

Dus je hebt schattingen en benaderingen die volgens de bronnen kloppen (NOT) maar de simpele tekst dat de meiden ONMOGELIJK de eerste noodoproep bij de rivier (ongeacht op welk punt) hadden kunnen doen is niet feit genoeg om jouw schattingen en benaderingen in twijfel te trekken? 8)7
Waar het in die tekst om ging is dat de resten niet vanaf het punt van de noodoproep in de rivier terecht hadden kunnen komen. Dat gaat dus niet op een exact punt van de rivier.
pi_144575263
De uitspraken van de gidsen moeten eerst heel helder zijn voordat we daar iets zinnigs over uit kunnen afleiden.

2 dagen lopen. Hoeveel uur loop je dan per dag?
Tot aan de rivier. Welk punt van de rivier?
Een gevaarlijke cable crossing. Welke van de vier?

En zo kan ik nog wel even doorgaan. De kaart is zo goed mogelijk bij benadering gemaakt. Maar ik zie heel graag bronnen met heldere info die de kaart verder kunnen verbeteren. Ik ben namelijk niet uit om een kaart aan te passen aan een scenario, maar een scenario te vinden die past bij een zo goed mogelijke kaart.
pi_144575297
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:18 schreef agter het volgende:

[..]

Dan klopt die kaart toch?
"De rivier waarin de spullen gevonden zijn" is iets heel anders dan: "De spullen die in de rivier gevonden zijn"...
In de echte zin gaat het om de rivier. In wat jij denkt te lezen gaat het om de locatie van de spullen.
pi_144575305
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:21 schreef jackie12 het volgende:

Dit zijn aannames
Als iemand een tijdlijn maakt van de dag met alleen feiten zal Pool deze wel vervangen neem ik aan.
pi_144575306
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:15 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Ga nog maar een keer meten dan, want er zit veel meer dan 800m tussen. Succes.
Jij gaat uit van een quebrada waarvan je niet zeker weet waar die ligt. De quebrada kan zelfs op minder dan 800 meter afstand van de mirador liggen. Kortom, je gaat zelf nu van zaken uit waarvan je niet zeker weet of ze juist zijn en baseert daar andere aannames op.

En nee, ik weet het ook niet precies, maar ik heb van meerdere gidsen en ervaren hikers vernomen dat 1km/uur gemiddeld in dit terrein een aardige leidraad is voor korte afstanden.
pi_144575323
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:19 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Is dat misschien een andere (de eerste?) oversteek, met een enkele kabel over water? En staat er niet zo'n touw op de beide nachtfoto's?
Nee. Dat zijn twee lage kabels met plankjes er tussen en twee hoge kabels om je aan vast te houden.
pi_144575354
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:27 schreef miura het volgende:

[..]

Jij gaat uit van een quebrada waarvan je niet zeker weet waar die ligt. De quebrada kan zelfs op minder dan 800 meter afstand van de mirador liggen. Kortom, je gaat zelf nu van zaken uit waarvan je niet zeker weet of ze juist zijn en baseert daar andere aannames op.

En nee, ik weet het ook niet precies, maar ik heb van meerdere gidsen en ervaren hikers vernomen dat 1km/uur gemiddeld in dit terrein een aardige leidraad is voor korte afstanden.
Laten we gaan uitzoeken waar die quebrada precies ligt dan. Wie zou dit kunnen weten?

Als we dat vast kunnen leggen, kunnen we de gemiddelde km/h van de meiden gaan berekenen. :)

Zijn die contacten van jou te benaderen om dit te vragen?
pi_144575369
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

"De rivier waarin de spullen gevonden zijn" is iets heel anders dan: "De spullen die in de rivier gevonden zijn"...
In de echte zin gaat het om de rivier. In wat jij denkt te lezen gaat het om de locatie van de spullen.
Kortom, het blijft onduidelijk welke afstand precies bedoeld wordt. Uitspraak kan niet gebruikt worden.
pi_144575373
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan vraag ik je nogmaals: vanaf welk punt wordt het 'de rivier' genoemd?
Make my day!
pi_144575379
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:24 schreef Geruisloos het volgende:
En zo kan ik nog wel even doorgaan. De kaart is zo goed mogelijk bij benadering gemaakt. Maar ik zie heel graag bronnen met heldere info die de kaart verder kunnen verbeteren. Ik ben namelijk niet uit om een kaart aan te passen aan een scenario, maar een scenario te vinden die past bij een zo goed mogelijke kaart.
Ga je me nu verwijten dat ik jouw kaartje met geschatte locaties en loopafstanden wil aanpassen aan mijn scenario? Zo zout heb ik hem nog nooit gegeten. Vertel eens; wat is mijn scenario dan?

Het lijkt er eerder op dat jij jouw 'scenario' (lees kaartje) niet wilt aanpassen zolang daar geen glasharde in steen gebeitelde bewijzen voor zijn. Waarom neem je wel klakkeloos locaties van andere users over maar weiger je lokale ervaren gidsen aldaar ook maar een beetje serieus te nemen?
pi_144575394
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ga je me nu verwijten dat ik jouw kaartje met geschatte locaties en loopafstanden wil aanpassen aan mijn scenario? Zo zout heb ik hem nog nooit gegeten. Vertel eens; wat is mijn scenario dan?

Dit bedoelde ik niet zo, en begrijp je verkeerd. Excuses als ik daar onduidelijk in was.

En ik wil gidsen best serieus nemen, als duidelijk is wat ze bedoelen.
pi_144575413
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:30 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Laten we gaan uitzoeken waar die quebrada precies ligt dan. Wie zou dit kunnen weten?

Als we dat vast kunnen leggen, kunnen we de gemiddelde km/h van de meiden gaan berekenen. :)

Zijn die contacten van jou te benaderen om dit te vragen?
De gidsen weten het niet precies. Ze gebruiken geen (satelliet)kaarten om daar te navigeren. Het is moeilijk om de vertaalslag van de situatie op de grond naar een kaart te maken als de quebrada's er niet duidelijk op staan... Dus nee helaas, ik kan zo niet met zekerheid zeggen waar het is.
pi_144575414
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:27 schreef miura het volgende:

[..]

_O_

Dit. Jij verwoordt het alleen beter. Maar dat is precies mijn punt. Eender met de locaties van crossings en vondsten.
pi_144575434
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:34 schreef miura het volgende:

[..]

De gidsen weten het niet precies. Ze gebruiken geen (satelliet)kaarten om daar te navigeren. Het is moeilijk om de vertaalslag van de situatie op de grond naar een kaart te maken als de quebrada's er niet duidelijk op staan... Dus nee helaas, ik kan zo niet met zekerheid zeggen waar het is.
Maar het moet toch te achterhalen zijn. Dat zou onze focus moeten worden. Om dit soort zaken strak te krijgen.

Ik zal eens kijken of ik mensen uit die regio kan vinden die dit kunnen weten.
pi_144575450
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:32 schreef agter het volgende:

[..]

Dan vraag ik je nogmaals: vanaf welk punt wordt het 'de rivier' genoemd?
Geen idee, maar in het ieder geval bij de 1e crossing. En de meiden konden niet met het water van de rivier daar terecht zijn gekomen waar de resten gevonden zijn omdat ze niet bij de rivier zijn gekomen op dat moment. (Uitgaande van een onmiddellijk overlijden) Dus ook niet bij stukken die men volgens deze gedachtegang 'de voorloper van de rivier' noemt.
pi_144575457
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:36 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Maar het moet toch te achterhalen zijn. Dat zou onze focus moeten worden. Om dit soort zaken strak te krijgen.

Begin nou eens gewoon bij het begin.
Zet die tijdlijn in een kaartje en bekijk dan wat het meest logisch is.
-edit-

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 16-09-2014 09:15:25 ]
pi_144575477
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:36 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Dan graag wel mensen die na te trekken zijn en niet iemand die iets beweert op een internet forum.
pi_144575480
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:37 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Geen idee, maar in het ieder geval bij de 1e crossing. En de meiden konden niet met het water van de rivier daar terecht zijn gekomen waar de resten gevonden zijn omdat ze niet bij de rivier zijn gekomen op dat moment. (Uitgaande van een onmiddellijk overlijden) Dus ook niet bij stukken die men volgens deze gedachtegang 'de voorloper van de rivier' noemt.
Jammer dat we kennelijk dus niet weten waar die eerste crossing is.
Maar het scenario dat ze de eerste dag gestrand zijn, donker viel eerder in in de bergen, 112 belden, en de volgende dag toch verder gingen want mooie dag nieuwe moed, bij de rivier is er eentje gevallen, zou dan toch nog wel kunnen?

Of is die afstand dan nog te ver?
Make my day!
pi_144575485
dang heb m verkeerd aangepast, wilde toevoegen dat er aannames tussenstonden. Kan je de inhoud ergens terughalen? Of een restore aanvragen?

>edit aangevraagd

[ Bericht 10% gewijzigd door Poolbal op 16-09-2014 01:46:57 ]
pi_144575495
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 01:39 schreef agter het volgende:

[..]

Jammer dat we kennelijk dus niet weten waar die eerste crossing is.
Ver buiten het bereik dat de meiden hadden kunnen hebben met die eerste noodoproep in het ieder geval dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')