Net is niet uit te sluiten dat ze dachten een waterval te zien, ergens te kunnen zwemmen, 2 stuks bovenkleding (bh + bikini) bij zich hadden.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:31 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
De twee gevonden bh's in de tas moeten misschien beter worden uitgewerkt. Waarom zaten die daar in? Dit zei Rubella daarover.
[..]
Nee, hij bedoelt de 2e en 3e crossing. Zelf met hem over gesproken. Daar wordt de rivier ook al Culebra genoemd.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:34 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het gaat om deze uitspraak van F. in de Volkskrant:
"Na ongeveer een dag, misschien anderhalve dag lopen, kom je dan uit bij de rivier Culebra. Op dit punt is de rivier heel hoog en stroomt het water supersnel."
Ik denk dat hij de vierde crossing bedoelt.
Ik ben niet helemaal scherp meer, maar wat maakt dat uit voor de theorie? Als welke crossing dan ook te heftig was... Kan toch de tweede zijn geweest, zoals je schreef?quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:34 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Weet iemand waar die vierde crossing precies is?
Maar wat klopt er dan niet? De schaal? De crossings? Wat moet ik aanpassen? Wat zeggen de gidsen? Wat bedoelen ze precies? Welke rivier? Welke crossing?quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nu ja, ik heb dus al meerdere malen aangegeven dat jouw kaartje niet strookt met de verklaringen van gidsen, locals en de familie.
Maar daar doe je dus niets mee.
Waar heb je die info gevonden?quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:33 schreef agter het volgende:
De eerste cable crossing is vanaf de quebrada nog geen 3 km.
Dan is het de vraag vanaf waar die rivier die naam heeft. Bij de eerste crossing is er al een rivier, maar heet ie daar ook zo?quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nu ja, ik heb dus al meerdere malen aangegeven dat jouw kaartje niet strookt met de verklaringen van gidsen, locals en de familie.
Maar daar doe je dus niets mee.
Op dat kaartje:quote:
Als eerst een aanvaller/creep afgeschud moet wordenquote:Op dinsdag 16 september 2014 00:32 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Welke noodsituatie ontstaat en duurt meer dan een uur, misschien zelfs wel twee uur voor je aan het bellen van 112/911 toe komt?
Nogmaals; In het NOS filmpje zegt de daar aanwezige gids dat het vanaf de Mirador 8 uur lopen is tot aan de rivier.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:37 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Maar wat klopt er dan niet? De schaal? Wat moet ik aanpassen? Wat zeggen de gidsen? Wat bedoelen ze precies? Welke rivier? Welke crossing?
Die gids noemde geen naam van een rivier maar had het over DE rivier. Lijkt mij sterk dat een rivier volgens de gidsen pas een rivier is als hij een naam heeft.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:39 schreef agter het volgende:
[..]
Dan is het de vraag vanaf waar die rivier die naam heeft. Bij de eerste crossing is er al een rivier, maar heet ie daar ook zo?
Wat de gidsen met 'de rivier' bedoelen is verder op. Als de zijarmen erbij zijn.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:42 schreef Geruisloos het volgende:
De afstand tussen de mirador en de eerste rivier is moeilijk te ontkennen, tenzij Google maps (en andere hoogtekaarten) hier steken laat vallen. Alle aangegeven punten zijn bij benadering en heb ik geen keiharde bronnen voor, behalve dan indicaties van eerder gemaakte kaarten.
Daar was ik dus al bang voor. Een Fokker creëert een prachtig kaartje (met mijn complimenten) en vervolgens gaan anderen dat als bron, als vaststaande feiten gebruiken.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:41 schreef agter het volgende:
[..]
Op dat kaartje:
http://i1.minus.com/ibfoLua5diFUe4.jpg
Maar mss heet de rivier daar nog niet zo? De Nijl heet ook eerst Rukarara en nog wat namen.
Mss heet die stroom pas bij samenkomst met die andere arm zo?
Dan is het kennelijk daarvoor een kreek, een stroompje etc. Maar voor hun nog geen rivier.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die gids noemde geen naam van een rivier maar had het over DE rivier. Lijkt mij sterk dat een rivier volgens de gidsen pas een rivier is als hij een naam heeft.
Klopt, maar wat wel te overschatten is, is de afstand die je aflegt. 1 km hemelsbreed per uur is waarschijnlijk al (te?) veel als niet-local. Het pad kronkelt, soms moeilijk begaanbaar, hoogteverschillen, rustpauzes, etc.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:42 schreef Geruisloos het volgende:
De afstand tussen de mirador en de eerste rivier is moeilijk te ontkennen, tenzij Google maps (en andere hoogtekaarten) hier steken laat vallen. Alle aangegeven punten zijn bij benadering en heb ik geen keiharde bronnen voor, behalve dan indicaties van eerder gemaakte kaarten.
De kaart is inderdaad bij benadering, maar het zal geen kilometers verschillen met de waarheid.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Daar was ik dus al bang voor. Een Fokker creëert een prachtig kaartje (met mijn complimenten) en vervolgens gaan anderen dat als bron, als vaststaande feiten gebruiken.
Dit terwijl de mensen die het wel echt kunnen weten iets heel tegenstrijdigs vertellen.
Als dat kaartje strookt met Google maps, neem ik aan dat het klopt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Daar was ik dus al bang voor. Een Fokker creëert een prachtig kaartje (met mijn complimenten) en vervolgens gaan anderen dat als bron, als vaststaande feiten gebruiken.
Dit terwijl de mensen die het wel echt kunnen weten iets heel tegenstrijdigs vertellen.
Dat is een mogelijkheid maar dat moet dan een groot en lang gevecht zijn geweestquote:Op dinsdag 16 september 2014 00:41 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als eerst een aanvaller/creep afgeschud moet worden
Welke eerste hulp neemt zoveel tijd in beslag (1 tot 2 uur?) dat je niet tussendoor 112/911 kunt bellen en dat terwijl je ws niet eens een eerstehulpset bij je hebt?quote:Als er eerste hulp verleend moet worden
De snelheid van de heenweg kun je uitrekenen (aan hand van de foto's). Omlaag zal iets sneller gaan. Laat maar weten wat je uitkomst is (in km/uur hemelsbreed).quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:47 schreef miura het volgende:
[..]
Klopt, maar wat wel te overschatten is, is de afstand die je aflegt. 1 km hemelsbreed per uur is waarschijnlijk al (te?) veel als niet-local. Het pad kronkelt, soms moeilijk begaanbaar, hoogteverschillen, rustpauzes, etc.
Die rivier heb je toch zelf ingetekend of niet? Aan de hand van de hoogteverschillen?quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:42 schreef Geruisloos het volgende:
Nee, dat zijn de temperaturen die ik heb aangegeven. Misschien dat dat de verwarring veroorzaakt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die rivier heb je toch zelf ingetekend of niet? Aan de hand van de hoogteverschillen?
En dan nog.. volgens het kaartje hadden ze dus bijna bij het broekje kunnen zijn? Tweede crossing?
Je kan de kaart in het ieder geval niet als vaststaande bron gebruiken zolang gidsen en locals tegenstrijdige verklaringen afleggen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:47 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
De kaart is inderdaad bij benadering, maar het zal geen kilometers verschillen met de waarheid.
Als gidsen uitspraken doen, moet vastgesteld worden wat ze precies bedoelen. Van welk punt tot welk punt. Als we dat niet weten, kun je die uitspraak niet tegenover de kaart toetsen, en zeggen dat de kaart niet klopt.
Heb je een link naar die bronnen?quote:Op dinsdag 16 september 2014 00:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je kan de kaart in het ieder geval niet als vaststaande bron gebruiken zolang gidsen en locals tegenstrijdige verklaringen afleggen.
Wat we weten is dat het 1 uur lopen is van de Mirador tot het eerste beekje. Dat is een vaststaand feit onderbouwd met echte bronnen.
Wat we ook weten is dat de meiden onmogelijk bij de rivier hadden kunnen komen bij de eerste noodoproep. Dat is ook een vaststaand feit onderbouwd met echte bronnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |