abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144573661
De OP is zo goed als ik kon hersteld. Zie je iets dat niet klopt laat het dan svp weten. Sommige plaatjes hebben een andere grootte dan voorheen.

0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:06 schreef Poolbal het volgende:
Antwoorden voor Kris

Nieuws:
Op 6 september werd gemeld dat de nieuw gevonden botresten van Lisanne Froon zijn.
• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5

Overzichtskaartje waarmee mogelijk (delen van) de route mee te herleiden zijn- (Geruisloos, 16-9)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belgegevens telefoon (Geruisloos 15-9) :

Overzichtsfilmpje met veel informatie over de lokale situatie, vragen over scenarios en meer - (Matador, via WS, september)

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Geupdate inventory:

Zoekroutes van SINAPROC in het gebied (onbekend of ze hier echt gezocht hebben).
Bron: Torero, september, via WS.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Directe link naar kaart met vondsten en El Pianista in Google Maps

Afbeelding met maanstanden in de nacht van 8 april ten tijde van de camerfoto’s
SPOILER

De coordinaten van de locaties van de vondsten (bij benadering, precieze locaties zijn niet gepubliceerd):
bronnen: Kaart KingRoad op Websleuths, gecheckt met Baru (ex-gids) en Feliciano (huidige gids)
SPOILER
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 14-9
SPOILER
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Foto's van de wandeling:
SPOILER
Analyses van de foto's:
SPOILER
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Vermissingen en criminaliteit in het gebied:
SPOILER
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER
Informatieve posts:
SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Poolbal op 16-09-2014 19:03:24 ]
pi_144573690
Zie de vorige laatste pagina voor wat open eindes:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #98 - Spoilers
  dinsdag 16 september 2014 @ 00:08:43 #3
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144573693
Uhm, degene die de lapo heeft opent het nieuwe topic toch? En die geven we even de tijd (10 min zei Lavenderr meen ik) om dat te doen toch?

Gaat slapen. Truste allen :W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_144573702
Oh excuus, wist niet dat dat bindend was zeg maar. Wilde de drie mogelijke scenario's ter invulling in de OP zetten.

Weet niet of een mod kan sluiten/TS wisselen?
pi_144573705
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:04 schreef Poolbal het volgende: [..] De tweede crossing is toch ruim een dag lopen volgens Feliciano? Dat redden ze dus (lang) niet in 2,5 uur. Of was t dichterbij? Een ander punt is dat die rivier volgens mij helemaal niet zo wild was voor de regens op 3/4 april. Als één van hen daar gevallen zou zijn dan zou ze er volgens mij nog redelijk goed uit te halen zijn, of na max 100m vast blijven zitten bij rotsen (of in een bocht) ivm laag/traag water. Het zou dan natuurlijk wel prima kunnen dat er iets flink gebroken is waardoor ze zo goed als immobiel zijn. Dan kan je ook nog de PIN doorgeven aan de ander. Wat ik vreemd blijf vinden: niet vaker 911/112 bellen. Dat maar 1x doen met beide telefoons, en daarna een hele nacht niet...? dan heb je zoals iemand mooi zei een mariniersmentaliteit. Al eerder gezegd: onlangs heb ik met een vriend goed voorbereid een nacht in het bos op de Veluwe geslapen. Ondanks voorbereiding was het toch niet helemaal relaxt. Stel je dat dan voor in een onbekende jungle met nauwelijks kleding of beschutting (tenzij: hutje??). Ik zou vaak bellen, zeker nog een keer snachts, want no way dat je daar kan slapen.
Zou jij ook vaker bellen als er geen bereik is? De telefoon blijft zeggen 'geen netwerk', 'netwerk zoeken'?
Dat zou heel dom zijn, om dan vaker te gaan bellen.
Het meest slimme in zo'n situatie is om je telefoon uit te zetten. Want het eindeloos zoeken naar een netwerk kost veel stroom.
Make my day!
pi_144573706
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:06 schreef 11en30 het volgende:
Weet iemand of de logfiles van de telefoon registreren waar (GPS lokatie) de telefoon is bij een mislukte 112/911 oproep?
Nee, standaard gebeurt dit niet. Als er bereik is kan er door de meldkamer/centrale wel door een driehoeksmeting worden gepaald waar de telefoon zich ongeveer bevindt, maar van bereik was hier helaas geen sprake.
pi_144573729
De chimeids gingen loesoe.
Ze waren alleen in het bos.
Maar hey, god was frosoe.

Het leven is geen spelletje.
Iedereen gaat dood.
De meiden waren de weg kwijt
Maar de mensen hier ook.
pi_144573737
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:04 schreef Poolbal het volgende:

[..]

De tweede crossing is toch ruim een dag lopen volgens Feliciano? Dat redden ze dus (lang) niet in 2,5 uur. Of was t dichterbij?

Een ander punt is dat die rivier volgens mij helemaal niet zo wild was voor de regens op 3/4 april. Als één van hen daar gevallen zou zijn dan zou ze er volgens mij nog redelijk goed uit te halen zijn, of na max 100m vast blijven zitten bij rotsen (of in een bocht) ivm laag/traag water. Het zou dan natuurlijk wel prima kunnen dat er iets flink gebroken is waardoor ze zo goed als immobiel zijn. Dan kan je ook nog de PIN doorgeven aan de ander.

Wat ik vreemd blijf vinden: niet vaker 911/112 bellen. Dat maar 1x doen met beide telefoons, en daarna een hele nacht niet...? dan heb je zoals iemand mooi zei een mariniersmentaliteit. Al eerder gezegd: onlangs heb ik met een vriend goed voorbereid een nacht in het bos op de Veluwe geslapen. Ondanks voorbereiding was het toch niet helemaal relaxt. Stel je dat dan voor in een onbekende jungle met nauwelijks kleding of beschutting (tenzij: hutje??). Ik zou vaak bellen, zeker nog een keer snachts, want no way dat je daar kan slapen.
Goede punten. Zie hier de kaart om een idee te krijgen van de afstanden. Een dag lopen van Mirador naar tweede crossing lijkt me overdreven. Hoe vaak heeft Feliciano die uitspraak gedaan? Maar er is ook nog een eerste crossing. Alleen weet ik niet of die echt gevaarlijk is.
pi_144573857
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:11 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Goede punten. Zie hier de kaart om een idee te krijgen van de afstanden. Een dag lopen van Mirador naar tweede crossing lijkt me overdreven. Hoe vaak heeft Feliciano die uitspraak gedaan? Maar er is ook nog een eerste crossing. Alleen weet ik niet of die echt gevaarlijk is.
De pianiste trail is in twee uur gelopen?
Dan schat ik de tijd van de quebrada naar de eerste crossing op ook 2 a 3 uur in, de tweede crossing op één uur extra.
Ze liepen naar beneden? Zou sneller kunnen gaan dan omhoog.
Maar niemand hier weet hoe het terrein daar is.
Make my day!
pi_144573870
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:09 schreef agter het volgende:

[..]

Zou jij ook vaker bellen als er geen bereik is? De telefoon blijft zeggen 'geen netwerk', 'netwerk zoeken'?
Het meest slimme in zo'n situatie is om je telefoon uit te zetten. Want het eindeloos zoeken naar een netwerk kost veel stroom.
maar wel 100 donkere foto's maken drie uur lang, want dat heeft veel nut? Ik vind het ook uiterst onrealistisch dat ze zo extreem weinig 911/112 hebben gebeld.

Daarnaast ben ik het er wel mee eens dat ze in een scenario waarin ze al 10 dagen verdwaald is en iemand ziet een signaal zou proberen te geven. Waarom maakt ze echter precies een mooie foto van die tak? Als je dan eindelijk iemand ziet, zou je verwachten je bent hyper en dan maak je niet zo'n mooie en scherpe foto waar precies die tak in het midden ligt, tenzij je al wist dat die daar lag en dan heeft die foto weer geen zin.

Daarnaast, waarom zouden ze zover zijn doorgelopen? Omdat ze de tijd vergeten waren? Dan hadden ze ook wel meer foto's gemaakt, want tijd vergeten = having a good time. Having a good time = vastleggen op foto's.

Enige mogelijkheid is dan dat ze nog altijd dachten dat ze in een lus liepen, maar dat lijkt me enigszins onwaarschijnlijk, geen van de andere wandelaars op die trail lijken dat te denken, ze zijn niet gezien en daarnaast blijven de weinige oproepen, rare beltijden en rare foto's allemaal plot holes imo.

Anyway, beetje papagaaienziekte hier, dus lets keep it at that :P
pi_144573877
Nog een keer (en ik ben het niet eens met de OP!)

We moeten dus op zoek naar het meest eenvoudige scenario zonder teveel poespas.

Laten we dan beginnen bij het begin

K en L waren om 13 uur op de Mirador.

Hoe kwamen ze daar?
Waarom zijn ze tijdens hun wandeling vanaf hun hostel 3 uur lang door niemand gezien?
Taxi? Waarom is de taxichauffeur dan nog niet gevonden? Het is daar geen new York
Wie was de laatste die ze heeft gezien?

Geven jullie dan maar zonder teveel poespas aan wat het meest logisch is ip vpas te beginnen na de foto op de 1e quebrada
pi_144573925
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:17 schreef jackie12 het volgende:
Nog een keer (en ik ben het niet eens met de OP!)

We moeten dus op zoek naar het meest eenvoudige scenario zonder teveel poespas.

Laten we dan beginnen bij het begin

K en L waren om 13 uur op de Mirador.

Hoe kwamen ze daar?
Waarom zijn ze tijdens hun wandeling vanaf hun hostel 3 uur lang door niemand gezien?
Taxi? Waarom is de taxichauffeur dan nog niet gevonden? Het is daar geen new York
Wie was de laatste die ze heeft gezien?

Geven jullie dan maar zonder teveel poespas aan wat het meest logisch is ip vpas te beginnen na de foto op de 1e quebrada
Ik ga mij er morgen graag mee bezig houden, maar eerst een paar uurtjes slaap pakken. Ik lees jullie morgen weer en een goede nacht :W .
  dinsdag 16 september 2014 @ 00:20:59 #13
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144573942
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:11 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

De vraag is vanaf welk punt die rivier 'Culebra' genoemd wordt. Volgens mij pas een heel stuk verder bij de vierde crossing, en dan is een dag lopen wel reëel.
Zie kaartje:

[ Bericht 1% gewijzigd door Domnivoor op 16-09-2014 00:35:38 ]
pi_144574016
Ik wil dit topic nog even het scenario meegeven wat we aan het bespreken zijn. Geruisloos postte het vorige topic dit, en daar schieten we gaten in om de theorie beter te krijgen:
---------------------------------

Ik zou erg graag willen weten wat de stand van de rivier was op dat moment. En hoe deze kan veranderen naar verloop van tijd.

Dit is een scenario waar ik al een tijdje over na denk:

De meiden zijn doorgelopen tot aan 2e crossing. Kris houdt de rugtas vast, Lisanne probeert de cable crossing, valt hierbij in de rivier en wordt meegesleurd. Kris staat kansloos aan de kant, probeert een stuk mee te rennen maar ziet haar steeds verder gaan. Ze pakt haar telefoon (iPhone) en belt 112. Geen bereik. Ze rent verder stroomafwaarts in de hoop Lisanne te zien. Twintig minuten later, uitgeput, probeert ze Lisanne's telefoon. Ook geen bereik.

Ze blijft nu stroomafwaarts lopen om Lisanne te vinden. Verder en verder. Hulp halen kan ze niet, want daarvoor is ze veel te ver. Bellen lukt ook niet. Het enige wat ze kan doen is verder Lisanne gaan zoeken.

De volgende dag staat ze daar langs de rivier. Lisanne verdwenen. Bij het eerste licht probeert ze opnieuw te bellen. Weer niets. Ze zoekt verder naar Lisanne. Nog een belpoging. Geen bereik.

Zo blijft ze maar zoeken, en af en toe bellen, maar zonder succes. Na een paar dagen wordt het slecht weer, de rivier zwelt aan. Lisanne heeft ze opgegeven. Maar ze heeft nu grote moeite om terug stroomopwaarts te lopen, naar de bewoonde wereld. Wellicht zit ze zelfs vast ergens langs de rivier, tussen de oever en de dichte jungle.

De zoekactie kijkt helemaal verkeerd, want ze weten niet dat Lisanne is meegesleurd en Kris kilometers stroomafwaarts is gaan zoeken naar haar. Kris zit daar nu vast want ze kan niet langs de de rivier terug omhoog, te veel water.

Ze probeert zichzelf zichtbaarder te maken door twee plastic tasjes aan een tak te binden. Dagelijks gebruikt ze deze om mee te zwaaien op een hoge rots langs de rivier. 's Nachts als ze een helicopter in de verte hoort gaat ze op diezelfde rots staan om foto's te maken, net zo lang tot de batterij leeg is.

Na verloop van tijd (dagen) neemt de rivier in volume af. Ze kan eindelijk terug omhoog lopen. Zeer verzwakt is ze op een gegeven moment genoodzaakt de rugtas achter te laten. Ze zet deze netjes tussen twee rotsen langs de rivier. De inhoud heeft ze niets meer aan, en kan ze amper nog tillen.

Een dag later komt ze bij de cable crossings. De zoekactie is al afgeblazen dus niemand zoekt haar nog in deze omgeving. Zwaar vermagerd zakt haar Jeans af. Ze laat deze achter door deze in de bosjes te hangen. 's Nachts wordt ze overvallen door een flashflood, ze is te zwak om hier uit te komen, en de rivier neemt haar mee, net als Lisanne twee weken eerder.

----

Ok, ik heb nog lang niet alle vragen hiermee beantwoord, maar dit is een scenario waar ik aan zat te denken. Mogelijk? Onzin? Stond de rivier wel hoog genoeg dat Lisanne meegesleurd kon worden? Hoe weet Kris Lisanne's PIN van de telefoon? Wellicht zat er geen PIN op? Hmm. Zoek de gaten!
Make my day!
pi_144574032
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:32 schreef Geruisloos het volgende:
En we doen twee aannames:1. Kris en Lisanne zijn tussen 14:00 en 16:39 doorgelopen met dezelfde snelheid als daarvoor, zonder de trail te hebben verlaten.2. Bij de start van de Pianista trail is mobiel bereik.Dan denk ik dat de noodsituatie ergens tussen de eerste en tweede kabelbrug moet zijn geweest.
Hoe kan het dan dat alle bronnen zeggen dat ze onmogelijk bij de rivier hadden kunnen zijn?
Bron NOS filmpje heeft het over 8 uur lopen vanaf de Mirador.
Alle andere bronnen hebben het over nog grotere afstanden. F zei zelfs; Na één dag of anderhalve dag lopen komen ze dan bij de rivier.

Volgens mij klopt je kaart gewoon niet of al die ervaren gidsen en locals lullen uit hun nek.

http://www.hartvannederla(...)-na-week-vermissing/
quote:
Ook is gebleken dat het onmogelijk is om vanaf het moment en de plek waar de laatste foto op 1 april was genomen, de rivier te bereiken in het tijdsbestek voordat naar het alarmnummer werd gebeld. Verder hadden de twee vriendinnen de ochtend van 1 april informatie op internet opgezocht over de wandelroute. De informatie die ze hebben ingewonnen, is ook correcte informatie. Foutieve informatie kan dus niet de oorzaak van de verdwijning zijn.
pi_144574041
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:20 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De vraag is vanaf welk punt die rivier 'Culebra' genoemd wordt. Volgens mij pas een heel stuk verder bij de vierde crossing, en dan is een dag lopen wel reëel.
Zie kaartje:
[ afbeelding ]
Het gaat om de eerste de beste crossing die een van beiden mee heeft kunnen sleuren. :)
Make my day!
pi_144574105
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:09 schreef agter het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dat pas bij 5% stroom zou kunnen doen. 10% batterij zou ik het snachts zeker nog eens proberen, en gelijk uit zetten. Er is ook nog de optie dat ze om één of andere reden niet konden bellen. Of door een misdrijf (maar dan de dag erna weer wel??) of door iets anders, maar wat? Een paniekerige nacht? Continue traumabehandeling? Optie 3: ze hebben gewoon ergens redelijk kunnen slapen.
pi_144574114
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat alle bronnen zeggen dat ze onmogelijk bij de rivier hadden kunnen zijn?
Alle andere bronnen hebben het over nog grotere afstanden. F zei zelfs; Na één dag of anderhalve dag lopen komen ze dan bij de rivier.

Volgens mij klopt je kaart gewoon niet of al die ervaren gidsen en locals lullen uit hun nek.

[..]

De kaart is volledig te reproduceren door wie dan ook. Als hier fouten in staan, hoor ik het graag, want dan kan ik het aanpassen.
pi_144574117
@Poolbal @Whiskers Ik had niet eens in de gaten dat ik de lapo had dus geen probleem dat Poolbal het topic geopend heeft. ^O^
pi_144574169
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:24 schreef agter het volgende:
Ik wil dit topic nog even het scenario meegeven wat we aan het bespreken zijn. Geruisloos postte het vorige topic dit, en daar schieten we gaten in om de theorie beter te krijgen:
---------------------------------

De twee gevonden bh's in de tas moeten misschien beter worden uitgewerkt. Waarom zaten die daar in? Dit zei Rubella daarover.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:00 schreef Rubella het volgende:

[..]

Of misschien juist wel. Ze hadden badkleding bij zich om te gaan zwemmen (*aanname*). Op de foto's zijn BH bandjes te zien. Ze kleden zich om, gaan zwemmen en hierna even snel de korte broek en shirtjes erover heen aangetrokken.
Toen de kabelbrug overgestoken met de BH's netjes in de tas opgeborgen.
pi_144574176
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:17 schreef Jimbo_12 het volgende:
Daarnaast, waarom zouden ze zover zijn doorgelopen? Omdat ze de tijd vergeten waren? Dan hadden ze ook wel meer foto's gemaakt, want tijd vergeten = having a good time. Having a good time = vastleggen op foto's.Enige mogelijkheid is dan dat ze nog altijd dachten dat ze in een lus liepen, maar dat lijkt me enigszins onwaarschijnlijk, geen van de andere wandelaars op die trail lijken dat te denken, ze zijn niet gezien en daarnaast blijven de weinige oproepen, rare beltijden en rare foto's allemaal plot holes imo.
Ik zit zelf te denken aan een noodsituatie die gewoon langer duurde. Stel, gewoon stel, dat ze idd een tweede foto gemaakt zouden hebben van het tweede bergbeekje als ze daar waren geweest voor de noodoproep, zoals de ouders van Kris denken. Dan zou dat betekenen dat ze daar niet voor de eerste noodoproep zijn geweest. Stel dat ze dan terug zijn gelopen vanaf het eerste bergbeekje.. dan hadden ze binnen een uur weer bereik gehad. Maar dat hadden ze ook niet.
Daar, rond die bergbeekjes was het pad duidelijk en was verdwalen dus ook niet een optie voor die noodoproep.
Welke noodsituatie ontstaat en duurt meer dan een uur, misschien zelfs wel twee uur voor je aan het bellen van 112/911 toe komt?
pi_144574197
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

Ik kan op het net veel info vinden over de pianista. Maar de trails daar achter, daar is niet zoveel over te vinden. Eigenlijk niets over na de top. Geen routes, geen gps info, geen kaarten, alleen wat algemene praatjes wat locale gidsen globaal schrijven voor hun bedrijf.

En de vraag is, wat bedoelt men met 'de rivier'? De eerste cable crossing is vanaf de quebrada nog geen 3 km. Maar mss bedoelen ze met 'de rivier' een wat grotere afstand? De Nijl begint ook ergens als een klein stroompje.. :)
Make my day!
  dinsdag 16 september 2014 @ 00:34:04 #23
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144574211
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:25 schreef agter het volgende:

[..]

Het gaat om de eerste de beste crossing die een van beiden mee heeft kunnen sleuren. :)
Het gaat om deze uitspraak van F. in de Volkskrant:
"Na ongeveer een dag, misschien anderhalve dag lopen, kom je dan uit bij de rivier Culebra. Op dit punt is de rivier heel hoog en stroomt het water supersnel."
Ik denk dat hij de vierde crossing bedoelt.
pi_144574226
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:34 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

"Na ongeveer een dag, misschien anderhalve dag lopen, kom je dan uit bij de rivier Culebra. Op dit punt is de rivier heel hoog en stroomt het water supersnel."
Weet iemand waar die vierde crossing precies is?
pi_144574242
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:29 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

De kaart is volledig te reproduceren door wie dan ook. Als hier fouten in staan, hoor ik het graag, want dan kan ik het aanpassen.
Nu ja, ik heb dus al meerdere malen aangegeven dat jouw kaartje niet strookt met de verklaringen van gidsen, locals en de familie.
Maar daar doe je dus niets mee.
pi_144574245
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:31 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

De twee gevonden bh's in de tas moeten misschien beter worden uitgewerkt. Waarom zaten die daar in? Dit zei Rubella daarover.

[..]

Net is niet uit te sluiten dat ze dachten een waterval te zien, ergens te kunnen zwemmen, 2 stuks bovenkleding (bh + bikini) bij zich hadden.
Make my day!
pi_144574256
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:34 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nee, hij bedoelt de 2e en 3e crossing. Zelf met hem over gesproken. Daar wordt de rivier ook al Culebra genoemd.
pi_144574275
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:34 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Weet iemand waar die vierde crossing precies is?
Ik ben niet helemaal scherp meer, maar wat maakt dat uit voor de theorie? Als welke crossing dan ook te heftig was... Kan toch de tweede zijn geweest, zoals je schreef?
Make my day!
pi_144574288
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nu ja, ik heb dus al meerdere malen aangegeven dat jouw kaartje niet strookt met de verklaringen van gidsen, locals en de familie.
Maar wat klopt er dan niet? De schaal? De crossings? Wat moet ik aanpassen? Wat zeggen de gidsen? Wat bedoelen ze precies? Welke rivier? Welke crossing?
pi_144574292
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:33 schreef agter het volgende:
De eerste cable crossing is vanaf de quebrada nog geen 3 km.
Waar heb je die info gevonden?
pi_144574320
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan is het de vraag vanaf waar die rivier die naam heeft. Bij de eerste crossing is er al een rivier, maar heet ie daar ook zo?
Make my day!
pi_144574362
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:37 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar heb je die info gevonden?
Op dat kaartje:
http://i1.minus.com/ibfoLua5diFUe4.jpg

Maar mss heet de rivier daar nog niet zo? De Nijl heet ook eerst Rukarara en nog wat namen.
Mss heet die stroom pas bij samenkomst met die andere arm zo?
Make my day!
pi_144574366
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Welke noodsituatie ontstaat en duurt meer dan een uur, misschien zelfs wel twee uur voor je aan het bellen van 112/911 toe komt?
Als eerst een aanvaller/creep afgeschud moet worden
Als er eerste hulp verleend moet worden
pi_144574374
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:37 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Maar wat klopt er dan niet? De schaal? Wat moet ik aanpassen? Wat zeggen de gidsen? Wat bedoelen ze precies? Welke rivier? Welke crossing?
Nogmaals; In het NOS filmpje zegt de daar aanwezige gids dat het vanaf de Mirador 8 uur lopen is tot aan de rivier.
F. zegt één tot anderhalve dag lopen tot die crossing 2
Eenvandaag zegt dat de meiden onmogelijk bij de rivier hadden kunnen komen bij de eerste noodoproep.

Volgens jouw kaartje echter wel. Sterker nog; ik zie op jouw kaartje zelfs een rivier op een kwartier afstand..
pi_144574384
De afstand tussen de mirador en de eerste rivier is moeilijk te ontkennen, tenzij Google maps (en andere hoogtekaarten) hier steken laat vallen. Alle aangegeven punten zijn bij benadering en heb ik geen keiharde bronnen voor, behalve dan indicaties van eerder gemaakte kaarten.
pi_144574399
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:39 schreef agter het volgende:

[..]

Dan is het de vraag vanaf waar die rivier die naam heeft. Bij de eerste crossing is er al een rivier, maar heet ie daar ook zo?
Die gids noemde geen naam van een rivier maar had het over DE rivier. Lijkt mij sterk dat een rivier volgens de gidsen pas een rivier is als hij een naam heeft.
pi_144574420
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:42 schreef Geruisloos het volgende:
De afstand tussen de mirador en de eerste rivier is moeilijk te ontkennen, tenzij Google maps (en andere hoogtekaarten) hier steken laat vallen. Alle aangegeven punten zijn bij benadering en heb ik geen keiharde bronnen voor, behalve dan indicaties van eerder gemaakte kaarten.
Wat de gidsen met 'de rivier' bedoelen is verder op. Als de zijarmen erbij zijn.
Dat denk ik.
Make my day!
pi_144574438
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:41 schreef agter het volgende:

[..]

Op dat kaartje:
http://i1.minus.com/ibfoLua5diFUe4.jpg

Maar mss heet de rivier daar nog niet zo? De Nijl heet ook eerst Rukarara en nog wat namen.
Mss heet die stroom pas bij samenkomst met die andere arm zo?
Daar was ik dus al bang voor. Een Fokker creëert een prachtig kaartje (met mijn complimenten) en vervolgens gaan anderen dat als bron, als vaststaande feiten gebruiken.
Dit terwijl de mensen die het wel echt kunnen weten iets heel tegenstrijdigs vertellen.
pi_144574457
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:42 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die gids noemde geen naam van een rivier maar had het over DE rivier. Lijkt mij sterk dat een rivier volgens de gidsen pas een rivier is als hij een naam heeft.
Dan is het kennelijk daarvoor een kreek, een stroompje etc. Maar voor hun nog geen rivier.
Een rivier ontstaat natuurlijk ook niet uit niets.
Make my day!
pi_144574486
quote:
Klopt, maar wat wel te overschatten is, is de afstand die je aflegt. 1 km hemelsbreed per uur is waarschijnlijk al (te?) veel als niet-local. Het pad kronkelt, soms moeilijk begaanbaar, hoogteverschillen, rustpauzes, etc.
pi_144574494
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daar was ik dus al bang voor. Een Fokker creëert een prachtig kaartje (met mijn complimenten) en vervolgens gaan anderen dat als bron, als vaststaande feiten gebruiken.
Dit terwijl de mensen die het wel echt kunnen weten iets heel tegenstrijdigs vertellen.
De kaart is inderdaad bij benadering, maar het zal geen kilometers verschillen met de waarheid.

Als gidsen uitspraken doen, moet vastgesteld worden wat ze precies bedoelen. Van welk punt tot welk punt. Als we dat niet weten, kun je die uitspraak niet tegenover de kaart toetsen, en zeggen dat de kaart niet klopt.
pi_144574503
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als dat kaartje strookt met Google maps, neem ik aan dat het klopt.
Dan vraag ik me af vanaf wanneer, vanaf welk punt, men het 'de rivier' noemt.
Make my day!
pi_144574515
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:41 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Als eerst een aanvaller/creep afgeschud moet worden
Dat is een mogelijkheid maar dat moet dan een groot en lang gevecht zijn geweest
quote:
Als er eerste hulp verleend moet worden
Welke eerste hulp neemt zoveel tijd in beslag (1 tot 2 uur?) dat je niet tussendoor 112/911 kunt bellen en dat terwijl je ws niet eens een eerstehulpset bij je hebt?

[ Bericht 4% gewijzigd door Ouder1 op 16-09-2014 00:54:52 ]
pi_144574524
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:47 schreef miura het volgende:

[..]

Klopt, maar wat wel te overschatten is, is de afstand die je aflegt. 1 km hemelsbreed per uur is waarschijnlijk al (te?) veel als niet-local. Het pad kronkelt, soms moeilijk begaanbaar, hoogteverschillen, rustpauzes, etc.
De snelheid van de heenweg kun je uitrekenen (aan hand van de foto's). Omlaag zal iets sneller gaan. Laat maar weten wat je uitkomst is (in km/uur hemelsbreed).
pi_144574549
quote:
Die rivier heb je toch zelf ingetekend of niet? Aan de hand van de hoogteverschillen?

En dan nog.. volgens het kaartje hadden ze dus bijna bij het broekje kunnen zijn? Tweede crossing?
pi_144574596
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die rivier heb je toch zelf ingetekend of niet? Aan de hand van de hoogteverschillen?

En dan nog.. volgens het kaartje hadden ze dus bijna bij het broekje kunnen zijn? Tweede crossing?
Nee, dat zijn de temperaturen die ik heb aangegeven. Misschien dat dat de verwarring veroorzaakt.

Hier de kaart zonder temperaturen:

De rivier is hier duidelijker te zien en is door google maps zo aangegeven.
pi_144574639
Moeten er in de OP feiten staan?
pi_144574643
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:47 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

De kaart is inderdaad bij benadering, maar het zal geen kilometers verschillen met de waarheid.

Als gidsen uitspraken doen, moet vastgesteld worden wat ze precies bedoelen. Van welk punt tot welk punt. Als we dat niet weten, kun je die uitspraak niet tegenover de kaart toetsen, en zeggen dat de kaart niet klopt.
Je kan de kaart in het ieder geval niet als vaststaande bron gebruiken zolang gidsen en locals tegenstrijdige verklaringen afleggen.

Wat we weten is dat het 1 uur lopen is van de Mirador tot het eerste beekje. Dat is een vaststaand feit onderbouwd met echte bronnen.
Wat we ook weten is dat de meiden onmogelijk bij de rivier hadden kunnen komen bij de eerste noodoproep. Dat is ook een vaststaand feit onderbouwd met echte bronnen.
pi_144574675
Een rivier ontstaat ergens, en dan is het nog geen rivier. Dan komen er zijtakken, stroompjes bij, wordt de waterstroom groter.
De vraag is: vanaf waar noemen de locals het 'de rivier'?
Make my day!
pi_144574707
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je kan de kaart in het ieder geval niet als vaststaande bron gebruiken zolang gidsen en locals tegenstrijdige verklaringen afleggen.

Wat we weten is dat het 1 uur lopen is van de Mirador tot het eerste beekje. Dat is een vaststaand feit onderbouwd met echte bronnen.
Wat we ook weten is dat de meiden onmogelijk bij de rivier hadden kunnen komen bij de eerste noodoproep. Dat is ook een vaststaand feit onderbouwd met echte bronnen.
Heb je een link naar die bronnen?

En nogmaals, als we niet weten over welke punten de gidsen het hebben, kun je niet zeggen dat het tegenstrijdig is met de kaart. En als we die punten wel weten, zou je die dan op de kaart aan willen geven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')