abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144572182
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:23 schreef Geruisloos het volgende:
Ik zou erg graag willen weten wat de stand van de rivier was op dat moment. En hoe deze kan veranderen naar verloop van tijd.

Dit is een scenario waar ik al een tijdje over na denk:

De meiden zijn doorgelopen tot aan 2e crossing. Kris houdt de rugtas vast, Lisanne probeert de cable crossing, valt hierbij in de rivier en wordt meegesleurd. Kris staat kansloos aan de kant, probeert een stuk mee te rennen maar zie haar steeds verder gaan. Ze pakt haar telefoon (iPhone) en belt 112. Geen bereik. Ze rent verder stroomafwaarts in de hoop Lisanne te zien. Twintig minuten later, uitgeput, probeert ze Lisanne's telefoon. Ook geen bereik.

Ze blijft nu stroomafwaarts lopen om Lisanne te vinden. Verder en verder. Hulp halen kan ze niet, want daarvoor is ze veel te ver. Bellen lukt ook niet. Het enige wat ze kan doen is verder Lisanne gaan zoeken.

De volgende dag staat ze daar langs de rivier. Lisanne verdwenen. Bij het eerste licht probeert ze opnieuw te bellen. Weer niets. Ze zoekt verder naar Lisanne. Nog een belpoging. Geen bereik.

Zo blijft ze maar zoeken, en af en toe bellen, maar zonder succes. Na een paar dagen wordt het slecht weer, de rivier zwelt aan. Lisanne heeft ze opgegeven. Maar ze heeft nu grote moeite om terug stroomopwaarts te lopen, naar de bewoonde wereld. Wellicht zit ze zelfs vast ergens langs de rivier, tussen de oever en de dichte jungle.

De zoekactie kijkt helemaal verkeerd, want ze weten niet dat Lisanne is meegesleurd en Kris kilometers stroomafwaarts is gaan zoeken naar haar. Kris zit daar nu vast want ze kan niet langs de de rivier terug omhoog, te veel water.

Ze probeert zichzelf zichtbaarder te maken door twee plastic tasjes aan een tak te binden. Dagelijks gebruikt ze deze om mee te zwaaien op een hoge rots langs de rivier. 's Nachts als ze een helicopter in de verte hoort gaat ze op diezelfde rots staan om foto's te maken, net zo lang tot de batterij leeg is.

Na verloop van tijd (dagen) neemt de rivier in volume af. Ze kan eindelijk terug omhoog lopen. Zeer verzwakt is ze op een gegeven moment genoodzaakt de rugtas achter te laten. Ze zet deze netjes tussen twee rotsen langs de rivier. De inhoud heeft ze niets meer aan, en kan ze amper nog tillen.

Een dag later komt ze bij de cable crossings. Zwaar vermagerd zakt haar Jeans af. Ze laat deze achter door deze in de bosjes te hangen. 's Nachts wordt ze overvallen door een flashflood, ze is te zwak om hier uit te komen, en de rivier neemt haar mee, net als Lisanne twee weken eerder.

----

Ok, ik hen nog lang niet alle vragen hiermee beantwoord, maar dit is een scenario waar ik aan zat te denken. Mogelijk? Onzin? Stond de rivier wel hoog genoeg dat Lisanne meegesleurd kon worden? Hoe weet Kris bijvoorbeeld Lisanne's PIN van de telefoon? Wellicht zat er geen PIN op? Hmm. Zoek de gaten!
Waarom proberen ze elkaar dan niet te bellen? Lijkt mij het eerste wat je doet.
Of mss is dat info die nog niet vrij gegeven is?
Make my day!
  maandag 15 september 2014 @ 23:27:31 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144572226
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 23:25 schreef agter het volgende:

[..]

prachtige watervallen lijken mij sws uitgesloten in het droge seizoen.
Het is de verkeerde trail (lees de "conversatie" tussen mij en Domnivoor van daarnet ff terug).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_144572250
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 23:26 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom proberen ze elkaar dan niet te bellen?
Kris heeft beide telefoons.
pi_144572307
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het is de verkeerde trail (lees de "conversatie" tussen mij en Domnivoor van daarnet ff terug).
Ja, eens.
Maar ik blijf me afvragen wat de dames verwacht hebben bij het vervolg vanaf de top.
Ik kan er geen info bij vinden. Welke sites hebben ze bezocht? Wat stond daar?
Make my day!
pi_144572374
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:27 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Kris heeft beide telefoons.
Ah, sorry! Niet goed gelezen.
Lijkt mij zeer goed mogelijk wat jij beschrijft. Een ongeluk, met dramatische afloop.
Make my day!
pi_144572391
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 23:26 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom proberen ze elkaar dan niet te bellen?
Laten we uitgaan van de gevonden zaken: 1 tas met 2 telefoons en nog een aantal zaken. Ze hebben alles wat ze mee wilden nemen in 1 tas gestopt en 1 van hen gaat zonder de tas de kabelbrug over.
pi_144572473
quote:
Ik zou erg graag willen weten wat de stand van de rivier was op dat moment. En hoe deze kan veranderen naar verloop van tijd.

De meiden zijn doorgelopen tot aan 2e crossing. Kris houdt de rugtas vast, Lisanne probeert de cable crossing, valt hierbij in de rivier en wordt meegesleurd. Kris staat kansloos aan de kant, probeert een stuk mee te rennen maar ziet haar steeds verder gaan. Ze pakt haar telefoon (iPhone) en belt 112. Geen bereik. Ze rent verder stroomafwaarts in de hoop Lisanne te zien. Twintig minuten later, uitgeput, probeert ze Lisanne's telefoon. Ook geen bereik.

Ze blijft nu stroomafwaarts lopen om Lisanne te vinden. Verder en verder. Hulp halen kan ze niet, want daarvoor is ze veel te ver. Bellen lukt ook niet. Het enige wat ze kan doen is verder Lisanne gaan zoeken.

De volgende dag staat ze daar langs de rivier. Lisanne verdwenen. Bij het eerste licht probeert ze opnieuw te bellen. Weer niets. Ze zoekt verder naar Lisanne. Nog een belpoging. Geen bereik.

Zo blijft ze maar zoeken, en af en toe bellen, maar zonder succes. Na een paar dagen wordt het slecht weer, de rivier zwelt aan. Lisanne heeft ze opgegeven. Maar ze heeft nu grote moeite om terug stroomopwaarts te lopen, naar de bewoonde wereld. Wellicht zit ze zelfs vast ergens langs de rivier, tussen de oever en de dichte jungle.

De zoekactie kijkt helemaal verkeerd, want ze weten niet dat Lisanne is meegesleurd en Kris kilometers stroomafwaarts is gaan zoeken naar haar. Kris zit daar nu vast want ze kan niet langs de de rivier terug omhoog, te veel water.

Ze probeert zichzelf zichtbaarder te maken door twee plastic tasjes aan een tak te binden. Dagelijks gebruikt ze deze om mee te zwaaien op een hoge rots langs de rivier. 's Nachts als ze een helicopter in de verte hoort gaat ze op diezelfde rots staan om foto's te maken, net zo lang tot de batterij leeg is.

Na verloop van tijd (dagen) neemt de rivier in volume af. Ze kan eindelijk terug omhoog lopen. Zeer verzwakt is ze op een gegeven moment genoodzaakt de rugtas achter te laten. Ze zet deze netjes tussen twee rotsen langs de rivier. De inhoud heeft ze niets meer aan, en kan ze amper nog tillen.

Een dag later komt ze bij de cable crossings. De zoekactie is al afgeblazen dus niemand zoekt haar nog in deze omgeving. Zwaar vermagerd zakt haar Jeans af. Ze laat deze achter door deze in de bosjes te hangen. 's Nachts wordt ze overvallen door een flashflood, ze is te zwak om hier uit te komen, en de rivier neemt haar mee, net als Lisanne twee weken eerder.

----

Ok, ik heb nog lang niet alle vragen hiermee beantwoord, maar dit is een scenario waar ik aan zat te denken. Mogelijk? Onzin? Stond de rivier wel hoog genoeg dat Lisanne meegesleurd kon worden? Hoe weet Kris Lisanne's PIN van de telefoon? Wellicht zat er geen PIN op? Hmm. Zoek de gaten!
Op zich heel plausibel. Goede basis om verder mee te gaan.
pi_144572474
quote:

De meiden zijn doorgelopen tot aan 2e crossing. Kris houdt de rugtas vast, Lisanne probeert de cable crossing, valt hierbij in de rivier en wordt meegesleurd. Kris staat kansloos aan de kant, probeert een stuk mee te rennen maar zie haar steeds verder gaan. Ze pakt haar telefoon (iPhone) en belt 112. Geen bereik. Ze rent verder stroomafwaarts in de hoop Lisanne te zien. Twintig minuten later, uitgeput, probeert ze Lisanne's telefoon. Ook geen bereik.
[...]
Ze kunnen niet om 16:39 bij de tweede kabelbrug zijn. Lokale gidsen geven zelfs aan dat het onwaarschijnlijk is dat ze de eerste (minder gevaarlijke) kabelbrug voor het donker bereikt hebben.
pi_144572496
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:30 schreef Rubella het volgende:

[..]

Laten we uitgaan van de gevonden zaken: 1 tas met 2 telefoons en nog een aantal zaken. Ze hebben alles wat ze mee wilden nemen in 1 tas gestopt en 1 van hen gaat zonder de tas de kabelbrug over.
Zeer plausibel.

Wat zou hier niet aan kunnen kloppen? Het verklaart alle bekende feiten, volgens mij.
Make my day!
  maandag 15 september 2014 @ 23:34:24 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144572544
quote:

Een dag later komt ze bij de cable crossings. De zoekactie is al afgeblazen dus niemand zoekt haar nog in deze omgeving. Zwaar vermagerd zakt haar Jeans af. Ze laat deze achter door deze in de bosjes te hangen. 's Nachts wordt ze overvallen door een flashflood, ze is te zwak om hier uit te komen, en de rivier neemt haar mee, net als Lisanne twee weken eerder.

----

Ok, ik heb nog lang niet alle vragen hiermee beantwoord, maar dit is een scenario waar ik aan zat te denken. Mogelijk? Onzin? Stond de rivier wel hoog genoeg dat Lisanne meegesleurd kon worden? Hoe weet Kris Lisanne's PIN van de telefoon? Wellicht zat er geen PIN op? Hmm. Zoek de gaten!
* 2e kabelbrug is te ver weg toch? Om dat te halen voor de 1e noodoproep?
* Het regenseizoen is dan al begonnen. Was er wel genoeg droge tijd om het water te doen zakken?
* Van Lisanne is nog weefsel gevonden, van Kris niet. Hoe kun je dat verklaren? Zou er m.i. eerder of wijzen dat Lisanne langer geleefd heeft (maar dan zou de eerste noodoproep met haar telefoon zijn gedaan).
* Die helicopter vloog niet in de nacht van de foto's (meen ik hier gelezen te hebben).

Ff wat dingetjes waar ik nu (al half slapend) aan denk.
pi_144572562
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:30 schreef Rubella het volgende:

[..]

Lisanne lijkt mij de sportiefste van de twee dus zij gaat eerst.
pi_144572575
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 23:33 schreef agter het volgende:

[..]

Zeer plausibel.

Wat zou hier niet aan kunnen kloppen? Het verklaart alle bekende feiten, volgens mij.
In mijn ogen ook, dus hier zou je verder mee kunnen gaan.
pi_144572623
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:32 schreef miura het volgende:

[..]

Ze kunnen niet om 16:39 bij de tweede kabelbrug zijn. Lokale gidsen geven zelfs aan dat het onwaarschijnlijk is dat ze de eerste (minder gevaarlijke) kabelbrug voor het donker bereikt hebben.
De eerste dag zijn de 112 oproepen vanwege het onverwacht snel invallen van de nacht. Pas op de tweede dag speelt het drama bij de kabeloversteek.
  maandag 15 september 2014 @ 23:37:27 #264
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144572670
quote:

[...]
RSBM
Goed scenario. Ik zie overeenkomsten met het mijne ;)
Die rivier stond op 1/2 april in elk geval erg laag. Het had weken niet geregend. Of iemand dan nog meegesleurd kan worden weet ik niet.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144572695
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
* 2e kabelbrug is te ver weg toch? Om dat te halen voor de 1e noodoproep?
* Het regenseizoen is dan al begonnen. Was er wel genoeg droge tijd om het water te doen zakken?
* Van Lisanne is nog weefsel gevonden, van Kris niet. Hoe kun je dat verklaren? Zou er m.i. eerder of wijzen dat Lisanne langer geleefd heeft (maar dan zou de eerste noodoproep met haar telefoon zijn gedaan).
* Die helicopter vloog niet in de nacht van de foto's (meen ik hier gelezen te hebben).

Ff wat dingetjes waar ik nu (al half slapend) aan denk.
Anders de eerste crossing? Maar ik vraag me af of de rivier daar ook zo sterk kan zijn.

Ik ben dus erg benieuwd naar de rivierstanden, en of dit scenario daardoor mogelijk is. Het is lastig te zeggen.

Wellicht dat het lichaam van Lisanne langere tijd onderwater is gebleven, wat de ontbinding drastisch vertraagd. En dat het lichaam van kris in de open lucht is ontbonden.

Misschien een andere (geen reddings) helicopter of vliegtuig? In ieder geval is het aannemelijk dat ze het een goed idee vond om met cameraflitsen op te vallen. Waarom op dat moment en zo lang? Geen idee.
pi_144572756
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:36 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De eerste dag zijn de 112 oproepen vanwege het onverwacht snel invallen van de nacht. Pas op de tweede dag speelt het drama bij de kabeloversteek.
Dat zat ik ook al te denken.
Bij daglicht ziet het er allemaal weer heel mooi en leuk uit. De hele dag voor je, dus laten we verder kijken.
Make my day!
pi_144572773
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

Zou er m.i. eerder of wijzen dat Lisanne langer geleefd heeft
Dat de laatste activiteiten op de iPhone zonder PIN zijn doet mij vermoeden dat Lisanne op dat moment alleen is, in het bezit van 2 telefoons was en de PIN van Kris niet kende.
  maandag 15 september 2014 @ 23:40:04 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144572791
quote:
14s.gif Op maandag 15 september 2014 23:37 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

RSBM
Die rivier stond op 1/2 april in elk geval erg laag. Het had weken niet geregend. Of iemand dan nog meegesleurd kan worden weet ik niet.
Ik weet niet of ik het daar mee eens ben. Weten we niet alleen van wat riviertjes aan de Boquetekant aan het begin van de trail zeker dat ze laag stonden? Dat werd hier toen adhv wat foto's ervan gesteld. Maar weten we dat ook van de betreffende rivier aan de Bocas-kant? Heel zeker?

Heb je een bron (oprecht benieuwd)?
pi_144572820
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:36 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat komt niet overeen met dit scenario qua bellen. Bovendien geeft het geen verklaring waarom de meiden zijn doorgelopen en niet terug.
pi_144572899
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:38 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Ik ben erg benieuwd naar de rivierstanden inderdaad, en of dit scenario daardoor mogelijk is. Het is lastig te zeggen.

Wellicht dat het lichaam van Lisanne langere tijd onderwater is gebleven, wat de ontbinding drastisch vertraagd. En dat het lichaam van kris in de open lucht is ontbonden.

Misschien een andere (geen reddings) helicopter of vliegtuig? In ieder geval is het aannemelijk dat ze het een goed idee vond om met cameraflitsen op te vallen. Waarom op dat moment en zo lang? Geen idee.
De reddingswerkers sliepen die nacht wel in het gebied. De dame in kwestie kan iets gehoord hebben die nacht, al dan niet van die reddingswerkers.
Het mooie van dit scenario is dat het ook verklaart waarom er geen foto's van elkaar zijn gemaakt: ze waren elkaar kwijt.
Make my day!
  maandag 15 september 2014 @ 23:43:06 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144572927
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:40 schreef miura het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat komt niet overeen met dit scenario qua bellen. Bovendien geeft het geen verklaring waarom de meiden zijn doorgelopen en niet terug.
Goede punten :Y

Overigens nog dank aan Geruisloos voor het scenario ^O^
pi_144572983
quote:

[..]

Let op aanname:
Het was nog redelijk vroeg toen ze op de Mirador stonden. Misschien dachten ze nog even een stukje verder te lopen, want mooi weer en het was een leuke wandeling. En toen gingen er dingen verkeerd en werd het noodnummer gebeld.
pi_144573017
quote:

[..]

We weten wel dàt ze zijn doorgelopen na de top.
En die keuze begrijp ik dan weer niet.
Mss iets in het karakter van een van beiden.
Make my day!
pi_144573036
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 23:42 schreef agter het volgende:

[..]

De reddingswerkers sliepen die nacht wel in het gebied. De dame in kwestie kan iets gehoord hebben die nacht, al dan niet van die reddingswerkers.
Het mooie van dit scenario is dat het ook verklaart waarom er geen foto's van elkaar zijn gemaakt: ze waren elkaar kwijt.
En door he vele zoeken de eerste dagen ga je dat ook niet doen.

Na acceptatie dat Lisanne verloren is heb je misschien ook niet zo'n zin om meteen een fotoverslag van jezelf te maken. Na een paar dagen zou het wel kunnen, maar in dit scenario heeft Kris een duidelijk doel, en dat is om terug te komen. Ze is namelijk niet écht verdwaald en maar moet genoodzaakt wachten totdat de rivier lager staat.
pi_144573047
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:39 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat de laatste activiteiten op de iPhone zonder PIN zijn doet mij vermoeden dat Lisanne op dat moment alleen is, in het bezit van 2 telefoons was en de PIN van Kris niet kende.
Is het meestal niet zo dat je voor je ergens naar toe gaat je telefoon opstart? Dus zou de pin dan niet nodig zijn.
  maandag 15 september 2014 @ 23:46:00 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144573049
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 23:42 schreef agter het volgende:

[..]

Nou vraag ik me toch ten zeerste af of ik midden in de nacht in de jungle dat aandacht zou willen trekken van iemand die ik misschien hoor (als ik maar alleen ben zoals in het scenario). Van een heli ofzo wellicht wel, maar van 1 of meerdere individuen die rondsjouwen in de jungle??Ik weet het zo net nog niet :N

En die reddingswerkers hebben heus niet doorgezocht 's-nachts..
pi_144573084
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat hebben ze wel:

We weten alleen niet precies wanneer en waar.
pi_144573097
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou vraag ik me toch ten zeerste af of ik midden in de nacht in de jungle dat aandacht zou willen trekken van iemand die ik misschien hoor (als ik maar alleen ben zoals in het scenario). Van een heli ofzo wellicht wel, maar van 1 of meerdere individuen die rondsjouwen in de jungle??Ik weet het zo net nog niet :N

Als je 10 dagen zonder eten in de jungle zit, dan heb je (naar mijn idee) maar 1 prioriteit: gered worden, en zo snel mogelijk!
Make my day!
  maandag 15 september 2014 @ 23:49:30 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144573159
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:47 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Dat hebben ze wel:

[ afbeelding ]

We weten alleen niet precies wanneer en waar.
Doorgezocht ja? Of gewoon overnacht? Ik kan me niet voorstellen dat men 's-nachts ook zoekt. De kans iets/iemand te vinden is gewoon zo goed als nihil dan.
pi_144573171
Het verklaard overigens nog niet waarom er twee bh's in de tas zaten.
pi_144573202
quote:

[..]

Sterk!
Make my day!
  maandag 15 september 2014 @ 23:50:45 #282
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144573203
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 23:47 schreef agter het volgende:

[..]

Als je 10 dagen zonder eten in de jungle zit, dan heb je (naar mijn idee) maar 1 prioriteit: gered worden, en zo snel mogelijk!
Maar niet door engerds die midden in de nacht door de jungle dwalen, dank je feestelijk.
pi_144573223
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Doorgezocht ja? Of gewoon overnacht? Ik kan me niet voorstellen dat men 's-nachts ook zoekt. De kans iets/iemand te vinden is gewoon zo goed als nihil dan.
Check de links maar in de bron.

http://nos.nl/audio/63413(...)-verdwaald-zijn.html
http://nos.nl/video/63288(...)oor-slecht-weer.html
http://nos.nl/artikel/633(...)met-speurhonden.html

Ik heb de journalist nog gevraagd of hij kon herinneren wanneer die nachtelijke acties precies begonnen, en waar, maar dit kon hij helaas niet meer.
pi_144573241
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 23:45 schreef agter het volgende:

[..]

We weten wel dàt ze zijn doorgelopen na de top.
En die keuze begrijp ik dan weer niet.
Mss iets in het karakter van een van beiden.
Ik was niet duidelijk genoeg. Doorgelopen nadat ze beseften dat ze niet voor het donker terug konden zijn. Geruisloos vermeldt het niet, maar dat is denk dan wat Geruisloos vermoedt als reden voor noodoproepen op dag 1 in dit scenario.

Dat ze doorgelopen zijn na de Mirador staat vast ja. Wat er na de laatste dagfoto (quebrada/bergbeekje) gebeurd is (verder lopen, terug of iets anders) niet.

Verder lopen na het bergbeekje vind ik nog niet zo aannemelijk als daar geen expliciete reden (bijvoorbeeld 1 van de 2 gewond) voor is.
  maandag 15 september 2014 @ 23:52:18 #285
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144573259
quote:

[..]

Of dat iemand de tas gevonden heeft. Of dat Lisanne de PIN vergeten was door alle ellende.
pi_144573282
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar niet door engerds die midden in de nacht door de jungle dwalen, dank je feestelijk.
Chicken!
Maar nu weer serieus, het waren dan waarschijnlijk meer mensen met zoeklichten en uniformen. Daar zou je toch op af gaan lijkt mij.
pi_144573287
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:45 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Is het meestal niet zo dat je voor je ergens naar toe gaat je telefoon opstart? Dus zou de pin dan niet nodig zijn.
De unlock-pin op de iPhone heb je iedere keer nodig als je hem van stand-by afhaalt (of gewoon aanzet).
Het zou dus heel goed kunnen.
Make my day!
pi_144573303
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:45 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Waarom vermelden ze expliciet in het overzicht dat op 6 en 11 april geen PIN wordt ingevoerd?
pi_144573346
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Sorry, maar een verkrachting (dat is waar vrouwen dan aan denken) is nog altijd beter dan doodgaan van de honger.
Make my day!
pi_144573384
quote:
14s.gif Op maandag 15 september 2014 23:37 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

RSBM
Dat is ook de belangrijkste inspiratie geweest. ;)
pi_144573395
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 23:54 schreef agter het volgende:

[..]

Sorry, maar een verkrachting (dat is waar vrouwen dan aan denken) is nog altijd beter dan doodgaan.
Het kan ook een moordenaar zijn. Bijvoorbeeld de rover/creep die je vriendin vermoord heeft en waar je voor op de vlucht bent en die je genoodzaakt heeft van het pad af te gaan en je verhindert om dezelfde weg terug te nemen.
  maandag 15 september 2014 @ 23:57:02 #292
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144573405
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:51 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Check de links maar in de bron.

http://nos.nl/audio/63413(...)-verdwaald-zijn.html
http://nos.nl/video/63288(...)oor-slecht-weer.html
http://nos.nl/artikel/633(...)met-speurhonden.html

Ik heb de journalist nog gevraagd of hij kon herinneren wanneer die nachtelijke acties precies begonnen, en waar, maar dit kon hij helaas niet meer.
Dank voor de links. Zal ze later bekijken (ga zo slapen).
  maandag 15 september 2014 @ 23:58:56 #293
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144573453
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:53 schreef Rubella het volgende:

[..]

Chicken!
Maar nu weer serieus, het waren dan waarschijnlijk meer mensen met zoeklichten en uniformen. Daar zou je toch op af gaan lijkt mij.
In dat geval wellicht wel. Maar het is de vraag dat of je dat kunt zien. Voor hetzelfde geld zijn het het (ik noem maar wat) drugssmokkelaars die je betrapt..
pi_144573485
We moeten dus op zoek naar het meest eenvoudige scenario zonder teveel poespas.

Laten we dan beginnen bij het begin

K en L waren om 13 uur op de Mirador.

Hoe kwamen ze daar?
Waarom zijn ze tijdens hun wandeling vanaf hun hostel 3 uur lang door niemand gezien?
Taxi? Waarom is de taxichauffeur dan nog niet gevonden? Het is daar geen new York
Wie was de laatste die ze heeft gezien?

Geven jullie dan maar zonder teveel poespas aan wat het meest logisch is ip vpas te beginnen na de foto op de 1e quebrada
pi_144573498
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:49 schreef Geruisloos het volgende:
Het verklaard overigens nog niet waarom er twee bh's in de tas zaten.
Of misschien juist wel. Ze hadden badkleding bij zich om te gaan zwemmen (*aanname*). Op de foto's zijn BH bandjes te zien. Ze kleden zich om, gaan zwemmen en hierna even snel de korte broek en shirtjes erover heen aangetrokken.
Toen de kabelbrug overgestoken met de BH's netjes in de tas opgeborgen.
pi_144573517
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:56 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Het kan ook een moordenaar zijn. Bijvoorbeeld de rover/creep die je vriendin vermoord heeft en waar je voor op de vlucht bent en die je genoodzaakt heeft van het pad af te gaan en je verhindert om dezelfde weg terug te nemen.
We waren, dacht ik, bezig met het scenario dat een van beiden in de rivier gevallen was.
Iedereen die zwakke punten in dit idee ziet, noemt die ook. Zodat we deze theorie kunnen toetsten aan de feiten.

We waren niet bezig met de theorie dat een van beiden op de vlucht was voor een moordenaar.
Zou ook plausibel kunnen zijn. Maar daarvoor moet je die uitgewerkte theorie eerst posten, zodat iedereen er gaten in kan schieten. :)
Make my day!
pi_144573542
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:01 schreef agter het volgende:

[..]

We waren, dacht ik, bezig met het scenario dat een van beiden in de rivier gevallen was.
Iedereen die zwakke punten in dit idee ziet, noemt die ook. Zodat we deze theorie kunnen toetsten aan de feiten.

We waren niet bezig met de theorie dat een van beiden op de vlucht was voor een moordenaar.
Zou ook plausibel kunnen zijn. Maar daarvoor moet je die uitgewerkte theorie eerst posten, zodat iedereen er gaten in kan schieten. :)
_O_
  dinsdag 16 september 2014 @ 00:02:55 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144573561
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 23:54 schreef agter het volgende:

[..]

Sorry, maar een verkrachting (dat is waar vrouwen dan aan denken) is nog altijd beter dan doodgaan van de honger.
Ik kan wel meer/erger bedenken hoor. Je weet niet waar je je in waagt. En met een beetje pech word je verkracht én vermoord. Dan maar liever gewoon dood van de honger.

Goed, dit is allemaal wel erg dramatisch geklep van me (en daar hou ik eigenlijk niet zo van), dus ik ga maar eens slapen. Mijn punt was ook eigenlijk: ik zou niet weten waar ik me dan in waag en ik weet niet of ik het risico zou nemen.
pi_144573614
quote:

De meiden zijn doorgelopen tot aan 2e crossing. Kris houdt de rugtas vast, Lisanne probeert de cable crossing, valt hierbij in de rivier en wordt meegesleurd. Kris staat kansloos aan de kant, probeert een stuk mee te rennen maar ziet haar steeds verder gaan. Ze pakt haar telefoon (iPhone) en belt 112. Geen bereik. Ze rent verder stroomafwaarts in de hoop Lisanne te zien. Twintig minuten later, uitgeput, probeert ze Lisanne's telefoon. Ook geen bereik.

{knip}

----

De tweede crossing is toch ruim een dag lopen volgens Feliciano? Dat redden ze dus (lang) niet in 2,5 uur. Of was t dichterbij?

Een ander punt is dat die rivier volgens mij helemaal niet zo wild was voor de regens op 3/4 april. Als één van hen daar gevallen zou zijn dan zou ze er volgens mij nog redelijk goed uit te halen zijn, of na max 100m vast blijven zitten bij rotsen (of in een bocht) ivm laag/traag water. Het zou dan natuurlijk wel prima kunnen dat er iets flink gebroken is waardoor ze zo goed als immobiel zijn. Dan kan je ook nog de PIN doorgeven aan de ander.

Wat ik vreemd blijf vinden: niet vaker 911/112 bellen. Dat maar 1x doen met beide telefoons, en daarna een hele nacht niet...? dan heb je zoals iemand mooi zei een mariniersmentaliteit. Al eerder gezegd: onlangs heb ik met een vriend goed voorbereid een nacht in het bos op de Veluwe geslapen. Ondanks voorbereiding was het toch niet helemaal relaxt. Stel je dat dan voor in een onbekende jungle met nauwelijks kleding of beschutting (tenzij: hutje??). Ik zou vaak bellen, zeker nog een keer snachts, want no way dat je daar kan slapen.
pi_144573642
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik kan wel meer/erger bedenken hoor. Je weet niet waar je je in waagt. En met een beetje pech word je verkracht én vermoord. Dan maar liever gewoon dood van de honger.

Goed, dit is allemaal wel erg dramatisch geklep van me (en daar hou ik eigenlijk niet zo van), dus ik ga maar eens slapen. Mijn punt was ook eigenlijk: ik zou niet weten waar ik me dan in waag en ik weet niet of ik het risico zou nemen.
Jawel.
Als je op het punt staat om dood te gaan van de honger, sein je wel naar iedereen en alles. En vergeet niet dat er al helicopters in het gebied actief geweest zijn. Wellicht weet ze, of neemt ze aan, dat men opzoek is naar hen beiden.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')