Als ik bij het Kremlin hoorde zou ik het veel harder spelen. Niet dat laffe vliegen onder de radar.quote:Op maandag 15 september 2014 18:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Correct, heel dat land boeit me eigenlijk geen reet. Ik geef Rusland alleen groot gelijk dat ze proberen te voorkomen dat er een huwelijk ontstaat tussen Oekraïne en Rusland.
Als we over omkopen spreken moet je juist verontwaardigd doen over de Russen. Die boden direct miljarden. De EU biedt hooguit leningen via het IMF met alle lastige voorwaarden die daar bij horen.quote:Op maandag 15 september 2014 18:05 schreef betyar het volgende:
[..]
De EU maakt ze lekker met centjes, omkoping noem ik dat. Daarnaast heeft Rusland in mijn ogen het recht om zijn militaire basissen te beschermen. Oekraïne vrijt met de de EU en Rusland moet zijn strategische plekken maar gewoon opgeven? Nogal naïef als je denkt dat ze dat maar moeten doen.
Baltische staten -> nukes op je neus.quote:Op maandag 15 september 2014 18:07 schreef waht het volgende:
[..]
Als ik bij het Kremlin hoorde zou ik het veel harder spelen. Niet dat laffe vliegen onder de radar.
Gewoon Keihard Georgië, Oekraïne en de Baltische staten binnenvallen.
We zullen zien.quote:Op maandag 15 september 2014 18:09 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Baltische staten -> nukes op je neus.
Neuh, zo graag wil niemand de wereld slopen.quote:Op maandag 15 september 2014 18:09 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Baltische staten -> nukes op je neus.
De Russen hebben altijd al op de Krim gezeten, volgens mij ligt daar hun grootste vloot. Het verhaal rammelt niet.quote:Op maandag 15 september 2014 18:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar nogmaals, hoe zie jij dit tijdpad dan voor je? Want de Russen zate voor die tijd al in Oekraïne.
Je verhaal rammelt wederom aan alle kanten...
Direct miljarden? Dat was vorig jaar in december. Jouw tijdlijn klopt voor geen meter.quote:Op maandag 15 september 2014 18:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als we over omkopen spreken moet je juist verontwaardigd doen over de Russen. Die boden direct miljarden. De EU biedt hooguit leningen via het IMF met alle lastige voorwaarden die daar bij horen.
Wederom heb je dus geen punt...
Dat denk ik ook niet, maar als Rusland dat doet zal het zichzelf wel internationaal volledig isoleren.quote:Op maandag 15 september 2014 18:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neuh, zo graag wil niemand de wereld slopen.
Het zal ook niet gebeuren aangezien Poetin niet dom is.quote:Op maandag 15 september 2014 18:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neuh, zo graag wil niemand de wereld slopen.
Kan het geen eerlijke deal zijn?quote:Op maandag 15 september 2014 18:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Shell en Oekraïne zijn allang rond:
[ afbeelding ]
Dat is de reden waarom de EU zo graag het bed wil delen met Oekraïne. Hier verbieden en bij een ander de boel vernielen.
Achter toen gingen ze geen bezettertje spelen. Op het moment van je artikel al wel.quote:Op maandag 15 september 2014 18:11 schreef betyar het volgende:
[..]
De Russen hebben altijd al op de Krim gezeten, volgens mij ligt daar hun grootste vloot. Het verhaal rammelt niet.![]()
![]()
![]()
De EU kwam met een steunverklaring toen bleek dat de Russen als agressor optraden. Niet de boel omdraaien.quote:De EU ging het handje vasthouden van Oekraïne en de Russen of Russisch-gezinde Oekraïners (dat laat ik in het midden want wie wie nu was is en blijft natuurlijk gissen) gingen de hort op.
Oh, dan is het geen omkopen meer?quote:Op maandag 15 september 2014 18:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Direct miljarden? Dat was vorig jaar in december. Jouw tijdlijn klopt voor geen meter.
Rusland heeft het recht militaire basissen te beschermen in Rusland. Als andere landen willen dat de Russen hun basissen in die landen weghaalt dan behoort Rusland dat te doen. Dus als Oekraine zegt: "jullie moeten opzouten uit ons land" dan behoort Rusland dat te doen.quote:Op maandag 15 september 2014 18:05 schreef betyar het volgende:
[..]
De EU maakt ze lekker met centjes, omkoping noem ik dat. Daarnaast heeft Rusland in mijn ogen het recht om zijn militaire basissen te beschermen. Oekraïne vrijt met de de EU en Rusland moet zijn strategische plekken maar gewoon opgeven? Nogal naïef als je denkt dat ze dat maar moeten doen.
Men had een pachtovereenkomst voor die basissen. Daarin zijn gewoon afspraken gemaakt over en weer waar beide partijen zich aan hadden moeten houden.quote:Op maandag 15 september 2014 19:00 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Rusland heeft het recht militaire basissen te beschermen in Rusland. Als andere landen willen dat de Russen hun basissen in die landen weghaalt dan behoort Rusland dat te doen. Dus als Oekraine zegt: "jullie moeten opzouten uit ons land" dan behoort Rusland dat te doen.
Dat is hier wel duidelijk.quote:Rusland zit fout.
twitter:noclador twitterde op maandag 15-09-2014 om 14:40:51#Poroshenko the idiot:1) #Russia controlled areas will hold elections Nov. 9th= massive fraud, bringing #Putin's buddies into power there. reageer retweet
twitter:noclador twitterde op maandag 15-09-2014 om 14:41:57#Poroshenko the idiot:2) #Russia controlled areas will "elect" their own judges= mafia chooses the judges= total lawlessness. reageer retweet
twitter:MiddleEast_BRK twitterde op maandag 15-09-2014 om 16:35:50#Weakness .. @poroshenko this morning: Special status with own elections, parliament, judges for the #Donbas. DNR regime this afternoon: Nope. reageer retweet
Behalve dat ze een deel van hun autonomie dan moeten opgeven. Ik snap best dat ze daar geen zin in hebben. Dat is ook precies de reden waarom heel veel mensen in Europa nu tegen de EU zijn.quote:Op maandag 15 september 2014 19:00 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Rusland heeft het recht militaire basissen te beschermen in Rusland. Als andere landen willen dat de Russen hun basissen in die landen weghaalt dan behoort Rusland dat te doen. Dus als Oekraine zegt: "jullie moeten opzouten uit ons land" dan behoort Rusland dat te doen.
Als wij in een gevaarlijke wijk wonen, en ik heb een extra buurtwacht in jouw tuin geplaatst om preventief mezelf te beschermen dan heb jij het recht om van mij te eisen dat ik mijn buurtwacht uit jouw eigen tuin terugtrek. Omdat die tuin jouw rechtmatige bezit is.
Met dit verschil dat de EU en de NAVO niet gevaarlijk zijn voor Rusland. Als Rusland een net, democratisch land was geweest had Rusland gewoon bij de NAVO en de EU gekund. Er is in Europa geen Hitler meer die het Arische ras lebensraum wil geven door slavische volkeren uit te moorden.Er is ook geen communisme meer in Europa.
Rusland zit fout.
Ja, als je om wat voor reden dan ook buiten de NAVO en EU wil blijven is dat je goed recht. Maar ze hebben geen reden om 'angstig' te zijn voor de NAVO en EU. En ze hebben al helemaal geen reden om een ander land binnen te vallen. Dat is ook gewoon tegen alle internationale wetgeving in.quote:Op maandag 15 september 2014 19:14 schreef Romanus het volgende:
[..]
Behalve dat ze een deel van hun autonomie dan moeten opgeven. Ik snap best dat ze daar geen zin in hebben. Dat is ook precies de reden waarom heel veel mensen in Europa nu tegen de EU zijn.
Bovendien is het niet onlogisch dat er van buiten de VS en EU flinke kritiek is op het optreden van de NAVO etc.
Ik doel op dat mensen hier blijven spreken over dat rusland ook fout doet net als amerika derpaderp en je tegen beiden kan zijn, maar alles wat in deze zaak fout is (want rusland kan inderdaad fout doen maar we houden het even in context graag) is allemaal het woord van de westerse propaganda molen. Bijv. het gezeik om 'anexatie' dat aan de lopende band weer gebruikt wordt hier.quote:
Eerst hebben Russische militairen de Krim bezet. Toen is in slechts enkele weken de Krim onafhankelijk geworden en heeft zich aangesloten bij de RF. Zonder dat Oekraine, waar dit gebied deel vanuit maakt sinds 1953, er iets over te zeggen had. Dat is toch stug.quote:Op maandag 15 september 2014 19:18 schreef BaajGuardian het volgende:
Bijv. het gezeik om 'anexatie' dat aan de lopende band weer gebruikt wordt hier.
Dat is propaganda rhethoriek want voor de miljardste keer: het krim was altijd al bemand door russen omdat russen daar werken en leven. Het enige wat er gebeurd is is een afscheiding door de mensen daar zelf omdat ze zich niet verenigd voelden onder de door coup verkregen macht in kiev.
Ik bedoelde het verhaal over de gevechten tussen groepen rebellen:quote:
Dat was één melding van de OSCE over een situatie in de buurt van Lugansk waar volgens de woordvoerder van de rebellen een groep kozakken zit die hun eigen zin doen zeg maar... Dat bericht gebruikt men om het aannemelijk te maken dat de rebellen ook in Donetsk elkaar aan het beschieten zijn, terwijl voor zover ik weet hun claim (of de claim van de personen die de video gemaakt hebben) de enige bron voor zo'n gerucht is...quote:The text explanation with the video says "In Donetsk, DPR fighters have shelled the Putilovsky Market, there are armed clashes between the terrorists, there is shell fire periodically heard in the city."
Earlier today, we cited other reports from OSCE indicating that there is in-fighting among separatist battalions.
nee er zijn geen militairen bijgekomen, die waren er al, er is dus niks bezet, dat is exact wat ik bedoelde met de propaganda rethoriek/quote:Op maandag 15 september 2014 19:25 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Eerst hebben Russische militairen de Krim bezet.
En daar hadden ze in tegenstelling tot de geweldadige coup in kiev geen recht op? Ik heb de vergelijking al eens eerder gemaakt maar stel dat het kalifaat den haag overneemt, dan moeten friesland en limburg zich daar naar schikken? En vallen hun onder het gezag van het uitgeroepen kalifaat? Of mogen ze zich daar dan met een referendum van afscheiden? Zelfde situatie.quote:Toen is in slechts enkele weken de Krim onafhankelijk geworden en heeft zich aangesloten bij de RF.
Oekraine? Dat bestond niet meer op papier na de coup.quote:Zonder dat Oekraine, waar dit gebied deel vanuit maakt sinds 1953, er iets over te zeggen had. Dat is toch stug.
Ik denk niet dat de rebellen in Donetsk op elkaar schoten. Maar schieten vanuit een stad is ook vragen om burgerslachtoffers ...quote:Op maandag 15 september 2014 19:27 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik bedoelde het verhaal over de gevechten tussen groepen rebellen:
[..]
Dat was één melding van de OSCE over een situatie in de buurt van Lugansk waar volgens de woordvoerder van de rebellen een groep kozakken zit die hun eigen zin doen zeg maar... Dat bericht gebruikt men om het aannemelijk te maken dat de rebellen ook in Donetsk elkaar aan het beschieten zijn, terwijl voor zover ik weet hun claim (of de claim van de personen die de video gemaakt hebben) de enige bron voor zo'n gerucht is...
Nee, het IMF wilde ze geen geld lenen, Rusland wel. Toen de EU daadwerkelijk stappen ging ondernemen veranderde Rusland van richting.quote:Op maandag 15 september 2014 18:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, dan is het geen omkopen meer?
Nee. Rusland bezit Sevastopol. Een best strategische plek. Lijkt me ook niet fijn als er opeens van alle kanten een NAVO land zit, ofwel Sevastopol zit opgesloten. Daarnaast heeft de meerderheid van de Krim aangegeven bij Rusland te willen horen, dat wij hier beginnen te roeptoeteren dat het referendum ongeldig is omdat het niet in ons straatje past is natuurlijk kolder.quote:Op maandag 15 september 2014 19:00 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Als wij in een gevaarlijke wijk wonen, en ik heb een extra buurtwacht in jouw tuin geplaatst om preventief mezelf te beschermen dan heb jij het recht om van mij te eisen dat ik mijn buurtwacht uit jouw eigen tuin terugtrek. Omdat die tuin jouw rechtmatige bezit is.
Met dit verschil dat de EU en de NAVO niet gevaarlijk zijn voor Rusland. Als Rusland een net, democratisch land was geweest had Rusland gewoon bij de NAVO en de EU gekund. Er is in Europa geen Hitler meer die het Arische ras lebensraum wil geven door slavische volkeren uit te moorden.Er is ook geen communisme meer in Europa.
Rusland zit fout.
De militairen op de legerbasis mogen niet de Krim bezetten.quote:Op maandag 15 september 2014 19:35 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nee er zijn geen militairen bijgekomen, die waren er al, er is dus niks bezet, dat is exact wat ik bedoelde met de propaganda rethoriek/
Dat verhaal over een coup moet je maar eens hard maken. Er zijn ca. 100 mensen neergeschoten op de Maidan door sluipschutters. Dan mag je reactie verwachten. Er is een interim regering gevormd met het doel nieuwe verkiezingen te houden. Dat valt allemaal nog binnen een democratisch land.quote:En daar hadden ze in tegenstelling tot de geweldadige coup in kiev geen recht op? Ik heb de vergelijking al eens eerder gemaakt maar stel dat het kalifaat den haag overneemt, dan moeten friesland en limburg zich daar naar schikken? En vallen hun onder het gezag van het uitgeroepen kalifaat? Of mogen ze zich daar dan met een referendum van afscheiden? Zelfde situatie.
Oekraine? Dat bestond niet meer op papier na de coup.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |