abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144545040
Een oude man komt al decennia lang elk jaar uit Spanje , uit het buitenland.

Op een boot vol met Zwart Pieten , cadeaus , lekkers en z'n paard, uit het buitenland.

(Bijna) dit hele land verwelkomt ze met veel plezier , genegenheid en blijdschap.

Ze brengen als gift hun cadeaus en lekkers mee aan wal, uit het buitenland.

(Bijna) het hele land verwelkomt dat alles met veel dankbaarheid , plezier en blijdschap.

In de haven en op straat tijdens de optocht worden ze toegezongen met liedjes en is het een groot feest.

Een feest voor en door een oude man , zijn maten en zijn paard , allemaal uit het buitenland.

Het is het eigenlijk het grootste allochtoonvriendelijke feest denkbaar.
  maandag 15 september 2014 @ 11:37:06 #177
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144545048
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn, maar dat is nog geen reden om aan die 4% iets te willen verbieden.
Volgens mij wil die 4% nou juist ons iets verbieden. Piet mag van hun niet meer zwart zijn...weet je nog? De anti Nederlanders vinden dat blanke mensen zich niet zwart mogen schminken. De eeuwige zoektocht van een kleine groep gefrustreerden naar het zo begeerde 'racisme'. Als ze het zogenaamde 'racisme' maar levendig kunnen houden dan kunnen ze hun eigen falen op die manier verklaren. Dit soort groepjes hebben het door hun begeerde 'racisme' gewoon keihard nodig.
De Amsterdamse extremisten denken zeker dat ze voor heel Nederland even kunnen beslissen.
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
pi_144545059
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Weet ik veel. Uit de post van degene die ik quote.
ok....
wie heeft er een linkje naar die 4% ?

maar een groene sint mag nog wel van de PVV?
pi_144545065
Ik kan trouwens niet wachten op de oprichting van de zwarte Piet politie die dit, na het leren van de juiste woorden van de traditionele Sinterklaas liedjes, gaat handhaven en elke afwijking van de tekst laten volgen met een slag met de roe, een zakje zout of een enkele reis Spanje in de zak van Sinterklaas.
pi_144545078
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn, maar dat is nog geen reden om aan die 4% iets te willen verbieden.
Maar ook geen reden om 92% wel iets op te leggen.
  maandag 15 september 2014 @ 11:39:11 #181
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_144545088
quote:
6s.gif Op maandag 15 september 2014 11:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar ook geen reden om 92% wel iets op te leggen.
Uiteraard.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_144545092
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:37 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Volgens mij wil die 4% nou juist ons iets verbieden.
Bron?
quote:
Piet mag van hun niet meer zwart zijn...weet je nog? De anti Nederlanders vinden dat blanke mensen zich niet zwart mogen schminken.
Anti-Nederlanders ? Heb je een bron voor dat verwijt ?
  maandag 15 september 2014 @ 11:40:05 #183
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144545101
Wel bizar dat zure Afrikaanse radicalen als Quinsy Gario zich durven te vergelijken met een fictieve vrolijke flierefluiter als onze Zwarte Piet
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
  maandag 15 september 2014 @ 11:40:06 #184
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_144545104
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Prima. En dat geldt dan dus ook voor Sinterklaas en Zwarte Piet.
Dat is nog maar de vraag want rechten botsen soms, in dat geval beslist de rechter. Juist daarom ben ik zo benieuwd naar de uitspraak van de RvS.

quote:
Kijk, daar gaan we weer. Meteen in de bres springen voor andermans feesten en tradities (zie blokje hierboven) en haast in één adem vraagtekens zetten bij Sinterklaas. De al eerder genoemde weg-met-ons-mentaliteit in optima forma. Ik walg daarvan, dat mag je best weten.
Ik spring helemaal niet in de bres voor andermans feesten, ik vind b.v. het offerfeest ook helemaal niets. Alleen ik vind niet dat de onderbuik hoort te bepalen wat wel en niet mag, daar gaan rechters over.

quote:
Eventuele veranderingen of aanpassingen komen er wel als er maatschappelijk draagvlak voor is. Niet omdat een klein groepje zeikstralen hun gram wil halen en het feest wil verzieken.
Maatschappelijk draagvlak kan je veranderen, en dat is dus precies wat de tegenstanders van Zwarte Piet nu aan het proberen zijn. Dat is hun goed recht. Dat dit nooit zonder weerstand gaat lag ook in de lijn der verwachtingen. De toekomst zal leren wie deze strijd wint.

quote:
Ik reken op jouw steun.
Reken er maar niet op, ik was al voor afschaffing van zwarte piet voordat het een nationale discussie werd :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 15 september 2014 @ 11:40:32 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144545113
Wie een beetje vertrouwen heeft in onze rechtsstaat weet dat zo'n wet weinig bijdraagt aan het feit of je pieten zwart mag maken.
pi_144545127
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:23 schreef Bluesdude het volgende:
Dat is toch normaal? Nederland is geen geïsoleerd eilandje die de buitenwereld niet kent.
Andere landen kennen dat ook en wees blij met die buitenlandse invloeden... zonder dat waren we 2000 jaar achter.
Normaal is een vage term. Normaal in vergelijking met wat? Ik ben trouwens niet per definitie tegen buitenlandse invloeden hoor. Ze vieren hun feestjes maar. Maar mogen autochtone Nederlanders dan ook gewoon hun feesten vieren?

quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:23 schreef Bluesdude het volgende:
Je overdrijft . Als mensen het sintspel niet meer willen opvoeren dan is dat hun keuze.
Wel of geen neger imiteren is bijkomend voor het voortleven van de traditie.
Voor 1850 werd sinterklaas ook niet met een imitatieneger gespeeld ..
Fel verzet tegen buitenlandse invloeden is fundamentalisme.
Ik overdrijf niet. Sinterklaas is een traditie in Nederland en wordt door miljoenen mensen gevierd. Mochten mensen daarmee willen stoppen, dan is dat inderdaad hun keuze, dat klopt. Maar dat is niet wat hier speelt. Er wordt nu door een klein groepje klagers getornd aan het feest.

Zwarte Piet is geen imitatie van een neger. Dat jij dat wél zo ervaart voor je, is vervelend, maar geen reden om het feest ineens aan te passen. Ik heb ook niet het recht om andermans feest/ritueel zomaar aan te passen of te verbieden omdat ik daar iets van vind.

Zonder context zou je fel verzet tegen buitenlandse invloeden als fundamentalisme kunnen uitleggen. Maar de context is een andere: het beschermen van een Nederlandse traditie versus de vraag waarom wél alle ruimte wordt geboden aan geïmporteerde tradities.
  maandag 15 september 2014 @ 11:42:53 #187
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_144545169
Zelf heb ik zwarte piet altijd leuk gevonden en er niets racistisch in gezien, maar ik heb genoeg mensen (geen 'beroepsklagers') gesproken die er wel mee in hun maag zitten, als kind ermee gepest zijn, etc. en omwille van hen vind ik het redelijk om het aan te passen.

Zwarte piet is een fantasiefiguur en geen neger(slaaf), maar hij lijkt er net zoveel op als een eenhoorn op een paard, dus ik snap dat mensen zich gekwetst voelen. Het is niet voor niets dat het domme gedrag, kromme Nederlands en Surinaamse accent al verdwenen zijn uit de act.

Voor de kinderen maakt het helemaal niks uit, het is alleen jammer voor de volwassenen dat er een klein stukje nostalgie verloren gaat, zoals met elke ontwikkeling in de maatschappij. Dat voel ik zelf ook zo: ik zal de oude piet missen, maar we wennen wel aan de nieuwe, of die nu blank, met roetvegen of in alle kleuren van de regenboog gaat zijn. Dat in elk geval liever dan Krampus lenen uit Zwitserland.
...as always
pi_144545171
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:40 schreef Hexagon het volgende:
Wie een beetje vertrouwen heeft in onze rechtsstaat weet dat zo'n wet weinig bijdraagt aan het feit of je pieten zwart mag maken.
Ach, de rechter heeft ook op creatieve wijze artikel 8 van de RVEM weten te misbruiken om een signaal aan Amsterdam af te geven over ZP. Ik sta nergens meer versteld van.
  maandag 15 september 2014 @ 11:45:39 #189
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_144545231
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ben het ook eens dat men niet zo moet janken over zwarte piet

Maar met deze actie maakt Geert vooral zichzelf weer eens belachelijk
Toch, de insteek achter zijn idee is dat overheden zich niet moeten laten beïnvloeden door een klein clubje racisme roeperts, waar dit totaal misplaatst is.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_144545238
Gewoon het Sinterklaasfeest afschaffen. Kerst is toch veel leuker.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144545251
quote:
14s.gif Op maandag 15 september 2014 11:24 schreef Reya het volgende:
Ik heb respect voor partijen die zich met serieuze onderwerpen bezig houden.
De Zwarte Piet-discussie is een serieuze zaak. Het raakt de fundamenten van onze beschaving. Het raakt fundamentele zaken als het recht op vrije meningsuiting en de manier waarop we omgaan met tradities. Het is daarnaast ook nog eens een zaak die voor de rechter wordt gebracht en waarmee ook de lokale politiek direct van doen heeft.

quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:25 schreef Wespensteek het volgende:
Wat een vreemde argumentering, de meerderheid mag volgens jou hun opvattingen wettelijk afdwingen en de vrijheid van de minderheid op ieder gebied ernstig beperken.
Onzin. Mijn vrijheid wordt niet beknot als moslims het Suikerfeest vieren. Ook niet wanneer mensen een carnavalsoptocht houden. Niemand in Staphorst wordt in z'n rechten aangetast als er in Amsterdam wat homo's op boten dansen. En de vrijheid van anderen wordt niet beknot door het Sinterklaasfeest.
pi_144545259
quote:
14s.gif Op maandag 15 september 2014 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
Gewoon het Sinterklaasfeest afschaffen. Kerst is toch veel leuker.
Dat sowieso, Sinterklaas is een walgelijk kinderfeest.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 15 september 2014 @ 11:47:30 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144545275
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 11:45 schreef Grielen het volgende:

[..]

Toch, de insteek achter zijn idee is dat overheden zich niet moeten laten beïnvloeden door een klein clubje racisme roeperts, waar dit totaal misplaatst is.
Maar daar is hij nu juist zelf mee bezig. Je moet zulke zeikerds gewoon negeren.
pi_144545282
quote:
14s.gif Op maandag 15 september 2014 11:46 schreef waht het volgende:

[..]

Dat sowieso, Sinterklaas is een walgelijk kinderfeest.
De Sint is bovendien ook een pedofiel, want katholiek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144545320
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:46 schreef Elfletterig het volgende:
Onzin. Mijn vrijheid wordt niet beknot als moslims het Suikerfeest vieren. Ook niet wanneer mensen een carnavalsoptocht houden. Niemand in Staphorst wordt in z'n rechten aangetast als er in Amsterdam wat homo's op boten dansen. En de vrijheid van anderen wordt niet beknot door het Sinterklaasfeest.
Daar reageerde ik dan ook niet op. Ik reageerde omdat jij wil afdwingen hoe het Sinterklaas feest gevierd moet worden, dus beknot je de vrijheden van de minderheid die dat niet wil.
  maandag 15 september 2014 @ 11:50:44 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144545358
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De Zwarte Piet-discussie is een serieuze zaak. Het raakt de fundamenten van onze beschaving. Het raakt fundamentele zaken als het recht op vrije meningsuiting en de manier waarop we omgaan met tradities. Het is daarnaast ook nog eens een zaak die voor de rechter wordt gebracht en waarmee ook de lokale politiek direct van doen heeft.

Begrijp je niet dat juist door er wetten voor te gaan indienen je de vrije meningsuiting aan het aantasten bent?
  maandag 15 september 2014 @ 11:51:25 #197
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_144545375
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Daar reageerde ik dan ook niet op. Ik reageerde omdat jij wil afdwingen hoe het Sinterklaas feest gevierd moet worden, dus beknot je de vrijheden van de minderheid die dat niet wil.
Maar die minderheid wil de Nederlandse cultuur uitroeien, dus dan mag het.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_144545384
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Normaal is een vage term. Normaal in vergelijking met wat?
Normaal in vergelijking met de hele wereld en de wereldgeschiedenis.

quote:
Maar mogen autochtone Nederlanders dan ook gewoon hun feesten vieren?
Je doet weer zielig. Je neigt ernaar te beweren dat het niet mag... Welk een groot onrecht !!

[..]
quote:
Er wordt nu door een klein groepje klagers getornd aan het feest.
Ja nou en? Dat heet rechtsstaat... dat heet vrije meningsuiting. Prima Nederlandse cultuur.
Wees blij

quote:
Zwarte Piet is geen imitatie van een neger.
Krijgen we dat weer. gewoon de feiten ontkennen om de legitimiteit van klachten van donkere mensen van tafel te vegen
  maandag 15 september 2014 @ 11:52:08 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144545390
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Daarbij. Waarom zou men niet mogen zeiken over zwarte piet? Of geld vrije meningsuiting alleen voor het eigen standpunt?
pi_144545418
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja, dus wil je iedereen opleggen hoe sinterklaas gevierd zou moeten worden

Ik wens op een hypothetisch sinterklaasfeest dat ik organiseer zelf te kunnen kiezen of mijn pieten blauw of zwart zijn zonder dat ik me bij de staat moet gaan verantwoorden.

En ik heb voldoende vertrouwen in de rechtsstaat dat ik dat kan blijven doen.
Ik leg niks op, hoe kom je daar toch bij? Ik bescherm gewoon de huidige gang van zaken. We willen namelijk voorkomen dat een klein groepje klagers jaar-in, jaar-uit dat feest verziekt voor mensen die het wél willen vieren.

Als jij ergens een feest met Blauwe Pieten wilt vieren, moet je dat maar doen. Maar afhankelijk van je precieze intenties kan ik me prima voorstellen dat een gemeente jou verbiedt om dat vlakbij een Sinterklaasintocht eind november te doen. (Zie ook de recente conflictmijdende aanpak toen ProPatria in de Schilderswijk wilde demonstreren).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')