Volgens mij wil die 4% nou juist ons iets verbieden. Piet mag van hun niet meer zwart zijn...weet je nog? De anti Nederlanders vinden dat blanke mensen zich niet zwart mogen schminken. De eeuwige zoektocht van een kleine groep gefrustreerden naar het zo begeerde 'racisme'. Als ze het zogenaamde 'racisme' maar levendig kunnen houden dan kunnen ze hun eigen falen op die manier verklaren. Dit soort groepjes hebben het door hun begeerde 'racisme' gewoon keihard nodig.quote:Op maandag 15 september 2014 11:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar dat is nog geen reden om aan die 4% iets te willen verbieden.
ok....quote:Op maandag 15 september 2014 11:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet ik veel. Uit de post van degene die ik quote.
Maar ook geen reden om 92% wel iets op te leggen.quote:Op maandag 15 september 2014 11:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar dat is nog geen reden om aan die 4% iets te willen verbieden.
Uiteraard.quote:Op maandag 15 september 2014 11:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar ook geen reden om 92% wel iets op te leggen.
Bron?quote:Op maandag 15 september 2014 11:37 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Volgens mij wil die 4% nou juist ons iets verbieden.
Anti-Nederlanders ? Heb je een bron voor dat verwijt ?quote:Piet mag van hun niet meer zwart zijn...weet je nog? De anti Nederlanders vinden dat blanke mensen zich niet zwart mogen schminken.
Dat is nog maar de vraag want rechten botsen soms, in dat geval beslist de rechter. Juist daarom ben ik zo benieuwd naar de uitspraak van de RvS.quote:Op maandag 15 september 2014 11:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Prima. En dat geldt dan dus ook voor Sinterklaas en Zwarte Piet.
Ik spring helemaal niet in de bres voor andermans feesten, ik vind b.v. het offerfeest ook helemaal niets. Alleen ik vind niet dat de onderbuik hoort te bepalen wat wel en niet mag, daar gaan rechters over.quote:Kijk, daar gaan we weer. Meteen in de bres springen voor andermans feesten en tradities (zie blokje hierboven) en haast in één adem vraagtekens zetten bij Sinterklaas. De al eerder genoemde weg-met-ons-mentaliteit in optima forma. Ik walg daarvan, dat mag je best weten.
Maatschappelijk draagvlak kan je veranderen, en dat is dus precies wat de tegenstanders van Zwarte Piet nu aan het proberen zijn. Dat is hun goed recht. Dat dit nooit zonder weerstand gaat lag ook in de lijn der verwachtingen. De toekomst zal leren wie deze strijd wint.quote:Eventuele veranderingen of aanpassingen komen er wel als er maatschappelijk draagvlak voor is. Niet omdat een klein groepje zeikstralen hun gram wil halen en het feest wil verzieken.
Reken er maar niet op, ik was al voor afschaffing van zwarte piet voordat het een nationale discussie werdquote:Ik reken op jouw steun.
Normaal is een vage term. Normaal in vergelijking met wat? Ik ben trouwens niet per definitie tegen buitenlandse invloeden hoor. Ze vieren hun feestjes maar. Maar mogen autochtone Nederlanders dan ook gewoon hun feesten vieren?quote:Op maandag 15 september 2014 11:23 schreef Bluesdude het volgende:
Dat is toch normaal? Nederland is geen geïsoleerd eilandje die de buitenwereld niet kent.
Andere landen kennen dat ook en wees blij met die buitenlandse invloeden... zonder dat waren we 2000 jaar achter.
Ik overdrijf niet. Sinterklaas is een traditie in Nederland en wordt door miljoenen mensen gevierd. Mochten mensen daarmee willen stoppen, dan is dat inderdaad hun keuze, dat klopt. Maar dat is niet wat hier speelt. Er wordt nu door een klein groepje klagers getornd aan het feest.quote:Op maandag 15 september 2014 11:23 schreef Bluesdude het volgende:
Je overdrijft . Als mensen het sintspel niet meer willen opvoeren dan is dat hun keuze.
Wel of geen neger imiteren is bijkomend voor het voortleven van de traditie.
Voor 1850 werd sinterklaas ook niet met een imitatieneger gespeeld ..
Fel verzet tegen buitenlandse invloeden is fundamentalisme.
Ach, de rechter heeft ook op creatieve wijze artikel 8 van de RVEM weten te misbruiken om een signaal aan Amsterdam af te geven over ZP. Ik sta nergens meer versteld van.quote:Op maandag 15 september 2014 11:40 schreef Hexagon het volgende:
Wie een beetje vertrouwen heeft in onze rechtsstaat weet dat zo'n wet weinig bijdraagt aan het feit of je pieten zwart mag maken.
Toch, de insteek achter zijn idee is dat overheden zich niet moeten laten beïnvloeden door een klein clubje racisme roeperts, waar dit totaal misplaatst is.quote:Op maandag 15 september 2014 09:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben het ook eens dat men niet zo moet janken over zwarte piet
Maar met deze actie maakt Geert vooral zichzelf weer eens belachelijk
De Zwarte Piet-discussie is een serieuze zaak. Het raakt de fundamenten van onze beschaving. Het raakt fundamentele zaken als het recht op vrije meningsuiting en de manier waarop we omgaan met tradities. Het is daarnaast ook nog eens een zaak die voor de rechter wordt gebracht en waarmee ook de lokale politiek direct van doen heeft.quote:Op maandag 15 september 2014 11:24 schreef Reya het volgende:
Ik heb respect voor partijen die zich met serieuze onderwerpen bezig houden.
Onzin. Mijn vrijheid wordt niet beknot als moslims het Suikerfeest vieren. Ook niet wanneer mensen een carnavalsoptocht houden. Niemand in Staphorst wordt in z'n rechten aangetast als er in Amsterdam wat homo's op boten dansen. En de vrijheid van anderen wordt niet beknot door het Sinterklaasfeest.quote:Op maandag 15 september 2014 11:25 schreef Wespensteek het volgende:
Wat een vreemde argumentering, de meerderheid mag volgens jou hun opvattingen wettelijk afdwingen en de vrijheid van de minderheid op ieder gebied ernstig beperken.
Dat sowieso, Sinterklaas is een walgelijk kinderfeest.quote:Op maandag 15 september 2014 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
Gewoon het Sinterklaasfeest afschaffen. Kerst is toch veel leuker.
Maar daar is hij nu juist zelf mee bezig. Je moet zulke zeikerds gewoon negeren.quote:Op maandag 15 september 2014 11:45 schreef Grielen het volgende:
[..]
Toch, de insteek achter zijn idee is dat overheden zich niet moeten laten beïnvloeden door een klein clubje racisme roeperts, waar dit totaal misplaatst is.
De Sint is bovendien ook een pedofiel, want katholiek.quote:Op maandag 15 september 2014 11:46 schreef waht het volgende:
[..]
Dat sowieso, Sinterklaas is een walgelijk kinderfeest.
Daar reageerde ik dan ook niet op. Ik reageerde omdat jij wil afdwingen hoe het Sinterklaas feest gevierd moet worden, dus beknot je de vrijheden van de minderheid die dat niet wil.quote:Op maandag 15 september 2014 11:46 schreef Elfletterig het volgende:
Onzin. Mijn vrijheid wordt niet beknot als moslims het Suikerfeest vieren. Ook niet wanneer mensen een carnavalsoptocht houden. Niemand in Staphorst wordt in z'n rechten aangetast als er in Amsterdam wat homo's op boten dansen. En de vrijheid van anderen wordt niet beknot door het Sinterklaasfeest.
Begrijp je niet dat juist door er wetten voor te gaan indienen je de vrije meningsuiting aan het aantasten bent?quote:Op maandag 15 september 2014 11:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De Zwarte Piet-discussie is een serieuze zaak. Het raakt de fundamenten van onze beschaving. Het raakt fundamentele zaken als het recht op vrije meningsuiting en de manier waarop we omgaan met tradities. Het is daarnaast ook nog eens een zaak die voor de rechter wordt gebracht en waarmee ook de lokale politiek direct van doen heeft.
Maar die minderheid wil de Nederlandse cultuur uitroeien, dus dan mag het.quote:Op maandag 15 september 2014 11:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar reageerde ik dan ook niet op. Ik reageerde omdat jij wil afdwingen hoe het Sinterklaas feest gevierd moet worden, dus beknot je de vrijheden van de minderheid die dat niet wil.
Normaal in vergelijking met de hele wereld en de wereldgeschiedenis.quote:Op maandag 15 september 2014 11:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Normaal is een vage term. Normaal in vergelijking met wat?
Je doet weer zielig. Je neigt ernaar te beweren dat het niet mag... Welk een groot onrecht !!quote:Maar mogen autochtone Nederlanders dan ook gewoon hun feesten vieren?
Ja nou en? Dat heet rechtsstaat... dat heet vrije meningsuiting. Prima Nederlandse cultuur.quote:Er wordt nu door een klein groepje klagers getornd aan het feest.
Krijgen we dat weer. gewoon de feiten ontkennen om de legitimiteit van klachten van donkere mensen van tafel te vegenquote:Zwarte Piet is geen imitatie van een neger.
Daarbij. Waarom zou men niet mogen zeiken over zwarte piet? Of geld vrije meningsuiting alleen voor het eigen standpunt?quote:Op maandag 15 september 2014 11:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar reageerde ik dan ook niet op. Ik reageerde omdat jij wil afdwingen hoe het Sinterklaas feest gevierd moet worden, dus beknot je de vrijheden van de minderheid die dat niet wil.
Ik leg niks op, hoe kom je daar toch bij? Ik bescherm gewoon de huidige gang van zaken. We willen namelijk voorkomen dat een klein groepje klagers jaar-in, jaar-uit dat feest verziekt voor mensen die het wél willen vieren.quote:Op maandag 15 september 2014 11:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, dus wil je iedereen opleggen hoe sinterklaas gevierd zou moeten worden
Ik wens op een hypothetisch sinterklaasfeest dat ik organiseer zelf te kunnen kiezen of mijn pieten blauw of zwart zijn zonder dat ik me bij de staat moet gaan verantwoorden.
En ik heb voldoende vertrouwen in de rechtsstaat dat ik dat kan blijven doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |