abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144546204
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Met welke maatregelen wil je die beschermen dan? Zonder allerlei burgerrechten te schenden.
Ik laat de precieze uitwerking van wet- en regelgeving graag aan deskundigen over. Ik kan me zoiets voorstellen als: wettelijk vastleggen dat Sinterklaas en Zwarte Piet een Nederlandse traditie zijn, vastleggen dat Zwarte Piet niet racistisch van aard is en ook niet die intentie heeft. Dan kan een rechter namelijk de klachten meteen van tafel vegen.

Dat schendt verder geen rechten van burgers. Wie zich stoort aan Zwarte Piet kijkt 5 december maar even de andere kant op. Net zoals sommige andere mensen dat doen tijdens Carnaval, Gay Pride of Suikerfeest. Leven en laten leven.
  maandag 15 september 2014 @ 12:24:50 #242
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_144546227
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:22 schreef Bluesdude het volgende:
Maar Elfletterig heeft zich niet duidelijk vóór die PVV-wet uitgesproken. Ook niet tégen.
Hij spreekt zich duidelijk uit vóór regelgeving, en dat is iets wat niet kan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 15 september 2014 @ 12:25:25 #243
346939 Janneke141
pi_144546241
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik laat de precieze uitwerking van wet- en regelgeving graag aan deskundigen over. Ik kan me zoiets voorstellen als: wettelijk vastleggen dat Sinterklaas en Zwarte Piet een Nederlandse traditie zijn, vastleggen dat Zwarte Piet niet racistisch van aard is en ook niet die intentie heeft. Dan kan een rechter namelijk de klachten meteen van tafel vegen.

Dat schendt verder geen rechten van burgers. Wie zich stoort aan Zwarte Piet kijkt 5 december maar even de andere kant op. Net zoals sommige andere mensen dat doen tijdens Carnaval, Gay Pride of Suikerfeest. Leven en laten leven.
Ah, in de wet vastleggen wat je moet vinden. Goed plan.
pi_144546263
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ah, in de wet vastleggen wat je moet vinden. Goed plan.
Eerlijk is eerlijk, zo is het gros van de wet samengesteld.
Conscience do cost.
pi_144546277
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:22 schreef Reconquista. het volgende:
Door een wetsvoorstel in te dienen dwingt Wilders de andere partijen om eindelijk hun mening hierover te geven. De traditionele partijen moeten nu kleur bekennen. Ik ben benieuwd hoeveel partijen zich tegen Zwarte Piet keren. Van het PVDA clubje is het al duidelijk die keren zich tegen de Nederlanders. De SP wordt interessant. Die hebben zich tot nu toe van elk commentaar onthouden. ideologisch gezien zouden ze zich tegen Zwarte Piet moeten keren tegelijkertijd weten ze dat dat niet erg populair is bij hun achterban. Wat gaan zij doen en wat gaan de andere partijen doen ?
Wat een onzin. Dit wordt geen discussie over zwarte piet maar over dat idiote wetsvoorstel. Je kunt heel goed tegen deze wet zijn maar voor het handhaven van zwarte Piet zoals hij is.
  maandag 15 september 2014 @ 12:27:45 #246
346939 Janneke141
pi_144546316
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, zo is het gros van de wet samengesteld.
Nee, het gros van de wetten zegt wat je wel of niet mag doen. Maar de wet die 11L zich voorstelt, legt vast dat je Zwarte Piet niet racistisch mag vinden.
pi_144546361
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
Juist door figuren als Wilders en Elfletterig krijg ik zin om dat hele Sinterklaasfeest in de ban te doen.
Ja, dit soort "inhoud" lees ik de laatste tijd vaker van je. Je ziet in een topic als dit gewoon je bijdrages achteruit hollen. Het begint nog met inhoud, maar het is net alsof je het op een gegeven moment niet meer kunt bolwerken. Dan kom je met dit soort one-liners.

quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:03 schreef Wespensteek het volgende:
Tja dat is nu eenmaal de weg waarmee een minderheid zijn rechten kan beschermen, vind je dat dat ook verboden moet worden?
Welk recht van Quinsy Gario en consorten wordt er precies geschonden dan? Ze zijn zijn ergens gepikeerd en verbolgen over. Dat is althans wat blijkt uit wat Gario zelf zijn "performance" noemt.

Als ik verbolgen ben over het Suikerfeest, moet dat ook maar verboden worden? Welk van mijn rechten wordt aangetast als moslims het Suikerfeest vieren? :?

Rechten gelden niet alleen voor minderheden, maar voor iedereen in dit land. Misschien moet dat besef nog even bij je doordringen. Ook meerderheden - meerderheden zo groot als 92-94 procent van alle Nederlanders - hebben bepaalde rechten.
pi_144546365
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is bijzonder kwalijk dat je dat ontkent.
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 12:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij bent het straatvoorbeeld van een liegende, feiten verdraaiende en hypocriete lasteraar die probeert ZP om zeep te helpen met invalide argumenten en keiharde leugens en alleen maar de racisme kaart probeert te spelen, met je weg-met-ons-mentaliteit.
Doe je het weer. Stop daar eens mee.
pi_144546382
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, het gros van de wetten zegt wat je wel of niet mag doen. Maar de wet die 11L zich voorstelt, legt vast dat je Zwarte Piet niet racistisch mag vinden.
En Quinsy probeert in de wet vast te leggen dat ZP wel racistisch gevonden moet worden. Weinig verschil.
  maandag 15 september 2014 @ 12:32:46 #250
346939 Janneke141
pi_144546444
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 12:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En Quinsy probeert in de wet vast te leggen dat ZP wel racistisch gevonden moet worden. Weinig verschil.
Helemaal met je eens; dit hele fenomeen heeft gewoon niets in wetgeving te zoeken, in geen enkele richting. Als ze in een of ander dorp half juni een feest willen vieren met één oranje piet op een paard en twaalf Sinterklazen met groene mijters erachteraan, dan moeten ze dat maar doen.
pi_144546448
Het is voor Wilders een leuke test of hij zijn culturele wensen in wetgeving kan omzetten. Hierna volgen alle andere culturele wetten die volgen uit zijn wensen over hoe Nederland eruit moet zien, houdt u zich niet aan deze wetten dan bent u geen echte Nederlander en wordt u uitgezet.
pi_144546510
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:29 schreef Elfletterig het volgende:
Welk recht van Quinsy Gario en consorten wordt er precies geschonden dan?
Dat willen ze toch uitleggen voor de rechter, ik heb die onzin niet allemaal gevolgd maar het had toch iets met slavernij, discriminatie en racisme te maken. Als zij dat vinden dan mogen ze dat voorleggen bij de rechter, daar is niets mis mee.
pi_144546531
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wie is toch "wij" ?
Maar je bent dus vóór die PVV-wet ?
Ik zou liever niet voor het PVV-voorstel zijn. Ik had liever gezien dat het niet zo ver was gekomen; dat het niet nodig was geweest. Ik had liever gezien dat klagers op een gegeven moment van ophouden weten. Maar dat is niet het geval. Dus kan ik me vinden in het PVV-initiatief, om dan maar Zwarte Piet wettelijk te beschermen.

Ja, dat vind ik, gegeven de ontstane situatie - gegeven de aanhoudende hetze - een goed idee. En laat me raden: nu ga je me framen als PVV-stemmer, als iemand die is "ontmaskerd" als racist, Wilders-fan, etc.
pi_144546539
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 12:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee die probeert te bewijzen dat zwarte Piet racistisch is, veel verschil.
pi_144546554
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Helemaal met je eens; dit hele fenomeen heeft gewoon niets in wetgeving te zoeken, in geen enkele richting. Als ze in een of ander dorp half juni een feest willen vieren met één oranje piet op een paard en twaalf Sinterklazen met groene mijters erachteraan, dan moeten ze dat maar doen.
En hetzelfde voor één Sint met zwarte Zwarte Pieten.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_144546592
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou liever niet voor het PVV-voorstel zijn. Ik had liever gezien dat het niet zo ver was gekomen; dat het niet nodig was geweest. Ik had liever gezien dat klagers op een gegeven moment van ophouden weten. Maar dat is niet het geval. Dus kan ik me vinden in het PVV-initiatief, om dan maar Zwarte Piet wettelijk te beschermen.

Ja, dat vind ik, gegeven de ontstane situatie - gegeven de aanhoudende hetze - een goed idee. En laat me raden: nu ga je me framen als PVV-stemmer, als iemand die is "ontmaskerd" als racist, Wilders-fan, etc.
Ik heb het hier al eerder gevraagd, maar waar zijn de klagers ? Ik zie ze niet.

Als de Pro Pieten niet zo fel hadden gereageerd was er niks aan de hand geweest.
pi_144546605
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:18 schreef Hexagon het volgende:
Gelukkig zijn er meerdere lagen in de rechtsgang. Dus nee, het komt niet aan op een rechter. Bovendien kan zo'n rechter bij een zaak het wetje van Geert met hetzelfde gemak buiten werking stellen.

Maar het is allemaal angst om niets. Verbieden van zwarte piet schendt namelijk onze burgerrechten.
Dat er meerdere lagen in de rechtsgang bestaan, verandert niks aan het principe dat we aan rechters zijn overgeleverd. Het lijkt me bovendien een uitermate vreemde gang van zaken als rechters wetten buiten werking gaan stellen.

Het verbieden van Zwarte Piet is iets waar een bepaald groepje mensen concreet op uit is. Dat kan dan wel een schending van andermans burgerrechten betekenen, maar dat doet er kennelijk niet toe.
pi_144546620
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:29 schreef Elfletterig het volgende:
Rechten gelden niet alleen voor minderheden, maar voor iedereen in dit land. Misschien moet dat besef nog even bij je doordringen. Ook meerderheden - meerderheden zo groot als 92-94 procent van alle Nederlanders - hebben bepaalde rechten.
Het recht om Quinsy en zijn volgelingen uit te kotsen, zouden ze hun zin krijgen, bijvoorbeeld. ^O^
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_144546677
quote:
Nee hoor. Iets is pas een feit als het onomstotelijk vaststaat. Over de exacte ontstaansgeschiedenis bestaat geen, ik herhaal met klem: GEEN onderlinge consensus tussen wetenschappers en historici.

Maar zelfs al was Zwarte Piet wél op een neger gebaseerd, dan is daarmee nog niet automatisch gezegd dat het karakter een racistische bedoeling heeft. En al helemaal niet dat dat anno 2014 nog steeds het geval is.
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 12:42:13 #260
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_144546685
Dankzij dat misselijkmakende inteelthoofd van de GBL ga ik eens lekker stoppen met sinkerklazen denk ik.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_144546704
quote:
Door een wetsvoorstel in te dienen dwingt Wilders de andere partijen om eindelijk hun mening hierover te geven. De traditionele partijen moeten nu kleur bekennen. Ik ben benieuwd hoeveel partijen zich tegen Zwarte Piet keren. Van het PVDA clubje is het al duidelijk die keren zich tegen de Nederlanders. De SP wordt interessant. Die hebben zich tot nu toe van elk commentaar onthouden. ideologisch gezien zouden ze zich tegen Zwarte Piet moeten keren tegelijkertijd weten ze dat dat niet erg populair is bij hun achterban. Wat gaan zij doen en wat gaan de andere partijen doen ?
Ik verwacht veel D66-achtige reacties. Zich tegen het voorstel keren omdat het niet aan de politiek zou zijn om hier iets van te vinden.
pi_144546761
quote:

[..]

Ik vind deze verklaring veel aannemelijker.

quote:
Maar er is discussie over de precieze oorsprong van Zwarte Piet. Arnold-Jan Scheers, journalist en maker van een documentaire over 'de waarheid achter Sinterklaas', schreef eerder dat Zwarte Piet 'geen Afro, geen creool, geen negerpage, geen etnisch equatoriale Afrikaan, geen Moor en geen slaaf of zelfs geen knecht van Sinterklaas' is. De roetvermomming is volgens hem veel ouder, en Zwarte Piet een hybride wezen.

Schenkman dicht in zijn prentenboek:

Het leeft in den schoorsteen,
Hoor, hoor dat geraas!
Hoe rollen hier de app'len,
't Is vast Sint Niklaas!
Maar neen... 't Is zijn knechtje,
Dat zwart is van kleur;
Want ginds staat de Bisschop,
Voor de opene deur.

En elders:

Daar rijdt hij de stad door,
Op 't prachtigst gekleed;
Zijn knecht draagt de geldkist
O, zie hoe hij zweet.
bron

Dat negers er aanstoot aan nemen kan ik me wel iets bij voorstellen maar of dat correct is weet ik niet.
  maandag 15 september 2014 @ 12:52:06 #263
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_144546917
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er meerdere lagen in de rechtsgang. Dus nee, het komt niet aan op een rechter. Bovendien kan zo'n rechter bij een zaak het wetje van Geert met hetzelfde gemak buiten werking stellen.
Het zou wat zijn als dat zou kunnen. Nee, dat kan dus niet. Scheiding der machten en zo.

Niet dat er een wet zal komen trouwens.
pi_144547039
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:52 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het zou wat zijn als dat zou kunnen. Nee, dat kan dus niet. Scheiding der machten en zo.

Weet je nog het verbod op smalende godsdienstlastenring? Nee? De rechterlijke macht ook niet.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_144547238
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:52 schreef beantherio het volgende:

[..]

Scheiding der machten garandeert juist een onafhankelijke rechterlijke macht. Zo eentje die wetten aan de kant kan schuiven als deze strijdig zijn met bijvoorbeeld internationale rechtsbeginselen.
  maandag 15 september 2014 @ 13:06:42 #266
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144547252
Over 3 maanden is het weer zover en zullen de Amsterdamse extremisten opnieuw met geweld onze kinderfeestjes aanvallen.

“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
pi_144547297
quote:
Je maakt er nu een tegenstelling van die er niet is. Je kunt best tegen het wetsvoorstel zijn dat verplicht om Zwarte Piet zwart te laten zijn, maar toch voor een Zwarte Piet. Dat is het namelijk in mijn geval. Ik vind het prima en logisch dat Zwarte Piet zwart is, maar vind het ongewenst om wettelijk vast te leggen dat Zwarte Piet zwart is. Als iemand een feest wil organiseren met witte pieten, moet dat namelijk kunnen.

En als we het over tradities hebben: ooit was het traditie om sinterklaas te vieren zonder Zwarte Piet, dus als een dergelijke wet er toen al was geweest, hadden we nu nooit Zwarte Piet gehad. Dan hadden we waarschijnlijk nog steeds Wodan aanboden.

Tradities kunnen namelijk veranderen of nieuwe elementen gaan bevatten. Dat kun je niet tegenhouden.
  maandag 15 september 2014 @ 13:15:49 #268
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144547471
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat als iemand gaat beweren dat hij zwarte piet toch racistisch vind. Is die persoon dan strafbaar?

Leven en laten leven werkt natuurlijk niet maar een kant uit. Mensen mogen er best op zeiken. Zolang de staat zich er niet mee gaat bemoeien prima.
  maandag 15 september 2014 @ 13:16:00 #269
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144547478
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je maakt er nu een tegenstelling van die er niet is. Je kunt best tegen het wetsvoorstel zijn dat verplicht om Zwarte Piet zwart te laten zijn, maar toch voor een Zwarte Piet. Dat is het namelijk in mijn geval. Ik vind het prima en logisch dat Zwarte Piet zwart is, maar vind het ongewenst om wettelijk vast te leggen dat Zwarte Piet zwart is. Als iemand een feest wil organiseren met witte pieten, moet dat namelijk kunnen.

En als we het over tradities hebben: ooit was het traditie om sinterklaas te vieren zonder Zwarte Piet, dus als een dergelijke wet er toen al was geweest, hadden we nu nooit Zwarte Piet gehad. Dan hadden we waarschijnlijk nog steeds Wodan aanboden.

Tradities kunnen namelijk veranderen of nieuwe elementen gaan bevatten. Dat kun je niet tegenhouden.
Ik zie het niet als een wet die verplicht maar meer als een wet die beschermd. Dit feest is toch een soort cultureel erfgoed. En Zwarte Piet is al zwart dus dat hoef je niet te verplichten het is meer een soort tegenmaatregel tegen de figuren die ons willen verplichten (met wetten en geweld) om Piet een andere kleur te geven. Waarom zouden we ons cultureel erfgoed niet wettelijk beschermen ??
Misschien zo langzamerhand wel noodzakelijk gezien de anti Nederlandse sentimenten van sommige nieuwkomers.
  maandag 15 september 2014 @ 13:18:15 #270
346939 Janneke141
pi_144547538
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:16 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Ik zie het niet als een wet die verplicht maar meer als een wet die beschermd. Dit feest is toch een soort cultureel erfgoed. En Zwarte Piet is al zwart dus dat hoef je niet te verplichten het meer een soort tegenmaatregel tegen de figuren die ons willen verplichten (met wetten en geweld) om Piet een andere kleur te geven. Waarom zouden we ons cultureel erfgoed niet wettelijk beschermen ??
Misschien zo langzamerhand wel noodzakelijk gezien de anti Nederlandse sentimenten van sommige nieuwkomers.
Dus er moet geen wet komen waar in staat dat Zwarte Piet zwart moet zijn, maar wel een waar in staat dat je niet mag vinden dat Zwarte Piet paars moet zijn?
  maandag 15 september 2014 @ 13:19:10 #271
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_144547555
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:06 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Scheiding der machten garandeert juist een onafhankelijke rechterlijke macht. Zo eentje die wetten aan de kant kan schuiven als deze strijdig zijn met bijvoorbeeld internationale rechtsbeginselen.
In Nederland mogen rechters wetten niet eens toetsen aan de grondwet laat staan aan "internationale rechtsbeginselen". Die vlieger gaat dus niet op.
  maandag 15 september 2014 @ 13:20:09 #272
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_144547575
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:16 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Ik zie het niet als een wet die verplicht maar meer als een wet die beschermd. Dit feest is toch een soort cultureel erfgoed. En Zwarte Piet is al zwart dus dat hoef je niet te verplichten het meer een soort tegenmaatregel tegen de figuren die ons willen verplichten (met wetten en geweld) om Piet een andere kleur te geven. Waarom zouden we ons cultureel erfgoed niet wettelijk beschermen ??
Waarom speciale wetten aannemen. Als ik in blackface over straat wil met een zak afgevuld met snoep dan is dat een grote jongen die mij tegen gaat houden. Cultuur wordt gedragen door hen die het voort willen zetten en we zijn allemaal vrij genoeg om dat te doen hoe we willen.

quote:
Muah. Mensen hebben gewoon meningen. En die mogen ze hebben. Net zoals jij ook meningen mag hebben, uitdragen en uitbeelden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 15 september 2014 @ 13:20:53 #273
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144547589
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat er meerdere lagen in de rechtsgang bestaan, verandert niks aan het principe dat we aan rechters zijn overgeleverd. Het lijkt me bovendien een uitermate vreemde gang van zaken als rechters wetten buiten werking gaan stellen.
Als een wet in strijd is met de grondwet en een situatie wordt aangevochten bij de rechter dan kan het betekenen dat een wet sneuvelt. Zo is ooit de carpoolstrook aan zijn einde gekomen.

quote:
Het verbieden van Zwarte Piet is iets waar een bepaald groepje mensen concreet op uit is. Dat kan dan wel een schending van andermans burgerrechten betekenen, maar dat doet er kennelijk niet toe.
Als je voor al die groepjes die burgerrechten willen aantasten speciale beschermingswetten moet gaan opstellen dan zijn we nog wel even bezig.

Daarbij is het volstrekt zinloos en overbodig.
pi_144547632
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat als iemand gaat beweren dat hij zwarte piet toch racistisch vind. Is die persoon dan strafbaar?

Leven en laten leven werkt natuurlijk niet maar een kant uit. Mensen mogen er best op zeiken. Zolang de staat zich er niet mee gaat bemoeien prima.
Zeiken voorkom je toch niet. Maar daar kun je best paal en perk aan stellen. Bijvoorbeeld: geen gezeik in de buurt van intochten, etc.
  maandag 15 september 2014 @ 13:24:49 #275
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144547674
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:19 schreef beantherio het volgende:

[..]

In Nederland mogen rechters wetten niet eens toetsen aan de grondwet laat staan aan "internationale rechtsbeginselen". Die vlieger gaat dus niet op.
Maar wel als iemand een boete krijgt en deze aanvecht bij de rechter.
  maandag 15 september 2014 @ 13:28:10 #276
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144547762
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus er moet geen wet komen waar in staat dat Zwarte Piet zwart moet zijn, maar wel een waar in staat dat je niet mag vinden dat Zwarte Piet paars moet zijn?
Meer een wet die de traditionele Piet inclusief uiterlijk beschermd. Zo kunnen we Judassen als Ascher maar ook de naar links hangende rechterlijk macht in hun plannen dwarsbomen. Want als het hun ligt moet 95% van de Nederlanders buigen voor een kleine gefrustreerde groep extremisten. En als we niets doen dan krijgen deze extremisten het uiteindelijk voor elkaar dat Zwarte Piet verboden wordt.
Maar een wet waarin staat dat je iets niet mag vinden?...hoe wil je dat in vredesnaam handhaven?
pi_144548119
Overigens wel respect voor Wilders dat hij dit op TV kan vertellen zonder in lachen of huilen uit te barsten.
pi_144548448
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:28 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Meer een wet die de traditionele Piet inclusief uiterlijk beschermd. Zo kunnen we Judassen als Ascher maar ook de naar links hangende rechterlijk macht in hun plannen dwarsbomen. Want als het hun ligt moet 95% van de Nederlanders buigen voor een kleine gefrustreerde groep extremisten
Je lult uit je nek. Gelukkig dat men niet buigt voor jouw extremisme.
Maar je vindt dus dat een paarse piet verboden moet worden ?
Blauwe piet ook ... Gele piet. Moet allemaal verboden worden ?
  maandag 15 september 2014 @ 13:55:47 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144548560
Ik vind dat zeurpieten verboden moeten worden
pi_144548564
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:28 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Meer een wet die de traditionele Piet inclusief uiterlijk beschermd. Zo kunnen we Judassen als Ascher maar ook de naar links hangende rechterlijk macht in hun plannen dwarsbomen. Want als het hun ligt moet 95% van de Nederlanders buigen voor een kleine gefrustreerde groep extremisten. En als we niets doen dan krijgen deze extremisten het uiteindelijk voor elkaar dat Zwarte Piet verboden wordt.
Maar een wet waarin staat dat je iets niet mag vinden?...hoe wil je dat in vredesnaam handhaven?
Laten we het dan goed aanpakken want voor het je weet is onze cultuur verdwenen. We dwingen mensen weer op klompen te lopen, op zondag moet de klederdracht verplicht worden net als de gang naar de kerk en op woensdag is het gehaktdag met spuitjes. Staphorst wordt het rolmodel dat we gebruiken om Nederland weer te krijgen zoals het jarenlang is geweest.
pi_144548593
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:19 schreef beantherio het volgende:

[..]

Klok, klepel. Er geldt inderdaad een toetsingsverbod voor de Grondwet (120 Gw). Een rechter mag onder omstandigheden echter wel toetsen aan internationale rechtsbeginselen die verankerd zijn in internationale verdragen.

Artikel 94 Grondwet:
Binnen het Koninkrijk geldende wettelijke voorschriften vinden geen toepassing, indien deze toepassing niet verenigbaar is met een ieder verbindende bepalingen van verdragen en van besluiten van volkenrechtelijke organisaties.
pi_144548627
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat denk je van ? Eens nadenken wat je nu fout doet ?
Hier is je antwoord:

quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 19:07 schreef Elfletterig het volgende:
Ik geef gewoon mijn mening en onderbouw die met argumenten. De één noemt mij een 'rechtse huilie met huichelachtige moraal' en de ander noemt mij een 'vooringenomen naïeve, linkse provinciaal' (beiden geen verzinsels). Je drukt me maar in een hokje, het zal me een rotzorg zijn.
pi_144548715
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hier is je antwoord:

[..]

Maar heb je ook nagedacht? Of blijf je maar in verzet tegen buitenlanders, hun aanwezigheid en hun invloeden. Je noemt jezelf toch niet meer links, hoop ik.
pi_144548847
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 13:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Buitenlanderhater kende ik ook nog niet. Moslimhater wel. Ik zet ze erbij op mijn CV. Die begint nu toch wel indrukwekkend te worden. Racist, haatzaaier, extremist, moslimhater, anti-democraat, cultuurfundamentalist, buitenlanderhater.

Als ik voor elke toegekende titel toch eens een medaille kreeg...
Je tekst geeft goed aan dat er in Nederland zelf in 2014 twee groepen zijn ontstaan: De Nederlander en de Hollander.

De Hollander verdwijnt door bv emigratie daar wonen en leven niet meer mogelijk is, sociaal, financieel en moreel. Veel ondernemers en ondernemende goed opgeleide mensen zijn je al voorgegaan. Momenteel zo'n 400 per dag. http://www.dagelijksestan(...)rharding-samenleving

De Nederlander blijft en wacht maar af. Betaalt zijn hoge rekeningen met een steeds minder netto inkomen. En monteert nog maar eens een extra slot op zijn voordeur.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_144548879
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar heb je ook nagedacht? Of blijf je maar in verzet tegen buitenlanders, hun aanwezigheid en hun invloeden. Je noemt jezelf toch niet meer links, hoop ik.
Ik ben niet in verzet tegen buitenlanders en ook niet tegen hun aanwezigheid. Ik ageer hooguit tegen bepaalde invloeden, zeker op het moment dat deze extremistische trekjes aan beginnen te nemen. Dat is al jarenlang mijn lijn.

Ik ben op de meeste terreinen sociaal-liberaal ingesteld, net links van het midden. Alleen op het gebied van strafrecht (strengere, effectievere straffen) en het aanpakken van nietsnutten (zoals krakers en uitkeringstrekkers die het vertikken om voor hun centen te werken) denk ik een tandje rechtser.

Sociaal-liberalen hechten sterk aan mensenrechten. Daar komt ook mijn kritische houding ten opzichte van religieus extremisme (en andere vormen van extremisme) vandaan. Ik houd er niet van als mensen hun mening aan anderen opleggen. Mijn kritiek is altijd inhoudelijk onderbouwd.
pi_144548975

Wilders wilt overheidsinstanties verbieden mede te werken aan dit soort straattheater.
Wat houdt dat in ?
Geen vergunning geven. Verder niks.
Politie grijpt in omdat het een ordeverstoring is ?
pi_144549096
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben niet in verzet tegen buitenlanders en ook niet tegen hun aanwezigheid. Ik ageer hooguit tegen bepaalde invloeden, zeker op het moment dat deze extremistische trekjes aan beginnen te nemen. Dat is al jarenlang mijn lijn.
je hebt zelf extremistische trekjes ..... kijk daar eerst naar.

quote:
Sociaal-liberalen hechten sterk aan mensenrechten. Daar komt ook mijn kritische houding ten opzichte van religieus extremisme (en andere vormen van extremisme) vandaan. Ik houd er niet van als mensen hun mening aan anderen opleggen. Mijn kritiek is altijd inhoudelijk onderbouwd.
En nu zet je het mensenrecht vrije meningsuiting aan de kant. Je wilt dat de overheid mensen dwingt het zwartepietenspel uit te voeren volgens een bepaalde traditie.
pi_144549776
Piet die weg moet vanwege zijn huidskleur. :N
pi_144550457
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:13 schreef Bluesdude het volgende:
je hebt zelf extremistische trekjes ..... kijk daar eerst naar.
Nee, ik benut mijn recht op vrije meningsuiting. Ik heb niet zo veel op met (religieus) extremisme en dat laat ik blijken door op een discussieforum berichtjes te typen.

quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:13 schreef Bluesdude het volgende:
En nu zet je het mensenrecht vrije meningsuiting aan de kant. Je wilt dat de overheid mensen dwingt het zwartepietenspel uit te voeren volgens een bepaalde traditie.
Het recht op vrije meningsuiting geldt kennelijk alleen als het in jouw straatje past. Als mensen morrelen aan Zwarte Piet is dat een mensenrecht, als iemand iets vindt over (religieus) extremisme, is dat een extremist die allerlei labeltjes opgeplakt moet krijgen.

Ik heb er eentje voor jou: hypocriet. Want dat ben je ten voeten uit.
pi_144550487
Het is een (Hollandse) traditie en een kinderfeest.
Dit heeft niets met racisme te maken.

Ik zal het elk jaar weer vieren met mijn zoontje zoals mijn ouders dat ook met mij deden en de mensen die hier tegen zijn gaan maar lekker 2 weken op vakantie of terug naar het land van herkomst, iedereen blij!

Klaar, punt slotje graag!

[ Bericht 12% gewijzigd door WhateverWhatever op 15-09-2014 15:04:10 ]
pi_144550545
Tweede kamer die Wilders wederom niet serieus neemt... Het zegt weer genoeg over hoe ze het liefste zo snel mogelijk Nederland naar de klote willen helpen en op hun knietjes gaan voor dit pauper volk.
Zonder wrijving geen glans
pi_144551046
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Tweede kamer die Wilders wederom niet serieus neemt
Gelukkig maar er zit toch nog wat gezond verstand in de kamer.
  maandag 15 september 2014 @ 15:25:29 #293
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144551612
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je lult uit je nek. Gelukkig dat men niet buigt voor jouw extremisme.
Maar je vindt dus dat een paarse piet verboden moet worden ?
Blauwe piet ook ... Gele piet. Moet allemaal verboden worden ?
????? Heb je het goedwijs kapot of zo ? Vertel mij maar eens waar ik dat beweerd heb.
pi_144551851
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:57 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het is een (Hollandse) traditie en een kinderfeest.
Dit heeft niets met racisme te maken.

Ik zal het elk jaar weer vieren met mijn zoontje zoals mijn ouders dat ook met mij deden en de mensen die hier tegen zijn gaan maar lekker 2 weken op vakantie of terug naar het land van herkomst, iedereen blij!

Klaar, punt slotje graag!
:')
pi_144551946
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:25 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

????? Heb je het goedwijs kapot of zo ? Vertel mij maar eens waar ik dat beweerd heb.
Ik stel je vragen ........ die vraagtekens staan er niet voor niks.
Maar je vind dus niet dat andersgekleurde pieten verboden moet worden?
pi_144551989
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Tweede kamer die Wilders wederom niet serieus neemt... Het zegt weer genoeg over hoe ze het liefste zo snel mogelijk Nederland naar de klote willen helpen en op hun knietjes gaan voor dit pauper volk.
jaja... het is me wa !!! Toch !!!!
Nederland naar de klotuh helpen enzo..... Foei !!
  maandag 15 september 2014 @ 15:45:09 #297
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144552279
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik stel je vragen ........ die vraagtekens staan er niet voor niks.
Maar je vind dus niet dat andersgekleurde pieten verboden moet worden?
Ik vind dat Zwarte Piet niet verboten mag worden. Paarse, gele Pieten etc liggen niet onder vuur en staan niet op de nominatie om verboten te worden door de gedankengestapo.
pi_144553205
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
Ik houd er niet van als mensen hun mening aan anderen opleggen.
Dat is anders wel wat - als het aan de propieten ligt - gebeurd. Mensen mogen zich immers niet beledigd of gekwetst voelen en het concept Piet mag sowieso al niet veranderen.

quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:45 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Ik vind dat Zwarte Piet niet verboten mag worden.
Zwarte Piet is onderdeel van een cultuur, en culturen veranderen. Dat wordt niet in de wet vastgelegd. Dus dat Piet met een aantal jaren niet meer Zwart is zal eveneens niet bij wet worden vastgelegd.
pi_144553495
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 16:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is anders wel wat - als het aan de propieten ligt - gebeurd. Mensen mogen zich immers niet beledigd of gekwetst voelen en het concept Piet mag sowieso al niet veranderen.
Als mensen zich zo nodig "beledigd", "verbolgen" of "gekwetst" willen voelen, is dat prima. Het is nergens voor nodig, het is aanstelleritis van het hoogste niveau, maar het mag gewoon. Net zoals ik ook enorm verbolgen mag zijn over de jaarlijkse carnavalsoptocht.

De hamvraag is alleen: moet Zwarte Piet dan meteen maar aan banden worden gelegd? Dat iemand iets vervelend of kwetsend vindt, wil niet zeggen dat er dan maar veranderingen moeten komen.

Op zich heb ik ook niks tegen veranderingen, mits daar draagvlak voor bestaat. Dat is op dit moment absoluut niet het geval. Veranderingen worden nu aan mensen opgedrongen. De weerstand daartegen is enorm; circa 92-94 procent van de bevolking voelt er niks voor.
pi_144553745
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
Als mensen zich zo nodig "beledigd", "verbolgen" of "gekwetst" willen voelen, is dat prima.
Mwah, ik vang toch hier en daar ietwat andere signalen op, maar vooruit.

quote:
Dat iemand iets vervelend of kwetsend vindt, wil niet zeggen dat er dan maar veranderingen moeten komen.
Bepaalde geluiden uit een bepaalde hoek worden de laatste tijd natuurlijk ontzettend uitvergroot, maar dat neemt niet weg dat relatief veel mensen Zwarte Piet als racistisch ervaren. Ik snap niet waarom dat concept dan niet hier en daar veranderd zou kunnen worden. De traditie zelf wordt er niet minder op, en sowieso is dat concept al decennialang aan verandering onderhevig.

quote:
Op zich heb ik ook niks tegen veranderingen, mits daar draagvlak voor bestaat.
Ik denk juist dat daar op zich wel draagvlak voor bestaat gezien de veranderingen her en der en zelfs een Bram van der Vlugt die niet negatief tegenover die veranderingen staat. Het zal slechts een kwestie van tijd zijn voordat Piet gewoon Piet is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')