abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144545793
quote:
6s.gif Op maandag 15 september 2014 12:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, maar daarom is het Geert zijn goed recht om te proberen zijn troepen te mobiliseren. Daar moet je dan ook niet over gaan beginnen natuurlijk, dat is facking hypocriet.
Nee Geert wil wettelijk aanpassingen doen om zijn cultuur af te dwingen, dat is een andere stap dan laten toetsen of zwarte Piet racistisch/discriminerend is.
pi_144545860
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee Geert wil wettelijk aanpassingen doen om zijn cultuur af te dwingen, dat is een andere stap dan laten toetsen of zwarte Piet racistisch/discriminerend is.
Beiden willen via wettelijke toetsing iets afdwingen. Niks verkeerds aan dus.
pi_144545877
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:49 schreef Wespensteek het volgende:
Daar reageerde ik dan ook niet op. Ik reageerde omdat jij wil afdwingen hoe het Sinterklaas feest gevierd moet worden, dus beknot je de vrijheden van de minderheid die dat niet wil.
Je leest gewoon niet goed. :N Ik ga het niet opnieuw uitleggen; lees het topic maar terug.

quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:50 schreef Hexagon het volgende:
Begrijp je niet dat juist door er wetten voor te gaan indienen je de vrije meningsuiting aan het aantasten bent?
Nee, dat begrijp ik niet en dat is ook niet het geval. We beschermen juist bepaalde rechten. Zie ook de posts hierboven over lopende rechtszaken. Stel dat zo'n wereldvreemde rechter onverhoopt de klagers in het gelijk stelt. Dan is Zwarte Piet effectief om zeep geholpen; weg traditie.

Je moet soms expliciet bepaalde zaken wettelijk beschermen. Doen we ook met een beschermd dorpsaangezicht. Ook de rechten van homo's zijn op bepaalde manieren expliciet beschermd (zou jou als D66'er bekend in de oren moeten klinken).

Door een traditie te beschermen verankeren we juist een vrijheid, namelijk de vrijheid om het Sinterklaasfeest te vieren zonder dat kleine groepjes klagers dat recht aantasten.
pi_144545920
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 12:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, de één is toetsing aan/handhaving van bestaande wettelijke regels de ander past de bestaande wettelijke regels aan dus regelgeving. Ook is het uitgangspunt van de één bescherming tegen maatschappelijk ongewenste discriminatie en de ander het opleggen van een door hem gewenste cultuur. Er zijn hele grote verschillen.
pi_144545942
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 12:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is allebei verkeerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144545987
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:09 schreef Elfletterig het volgende:

Nee, dat begrijp ik niet en dat is ook niet het geval. We beschermen juist bepaalde rechten. Zie ook de posts hierboven over lopende rechtszaken.
Wie is toch "wij" ?
Maar je bent dus vóór die PVV-wet ?
pi_144546002
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee, de één is toetsing aan/handhaving van bestaande wettelijke regels
Nou nee. ZP is namelijk nergens vastgelegd in de wet. Waarom denk je dat Geert nu een Pietenwet wil doorvoeren? Omdat deze simpelweg niet bestaat.

quote:
de ander past de bestaande wettelijke regels aan dus regelgeving.
Zie hierboven. Er is geen bestaande wettelijke regelgeving rondom Piet.

quote:
Ook is het uitgangspunt van de één bescherming tegen maatschappelijk ongewenste discriminatie en de ander het opleggen van een door hem gewenste cultuur. Er zijn hele grote verschillen.
Nou nee. Beiden willen een aanpassing forceren op het gebied van een kinderfeest waarbij de 1 de huidige Joods-Christelijke normen en waarden wil gebruiken en de ander een niet-bestaande slavernijlink probeert hard te maken die er niet is om herstelbetalingen in de toekomst af te dwingen.

Ze hebben stiekem veel overeenkomsten met elkaar.
pi_144546038
quote:
Je leest gewoon niet goed. :N Ik ga het niet opnieuw uitleggen; lees het topic maar terug.

Je schrijft toch zelf dat je de traditie wil beschermen, hij mag niet aangepast worden:
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:22 schreef Elfletterig het volgende:
Ik wil gewoon een bestaande traditie beschermen. Ik wil voorkomen dat deze wordt aangetast zonder dat daar draagvlak voor bestaat.
pi_144546066
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:51 schreef Bluesdude het volgende:
Normaal in vergelijking met de hele wereld en de wereldgeschiedenis.
Ah ok. Zullen we dan eens gaan kijken hoe het elders in de wereld is gesteld met de verhouding tussen lokale tradities en geïmporteerde feesten en rituelen? Ik geef je vast op een briefje dat Nederland torenhoog gaat eindigen in de lijst van meest tolerante en vrije landen.

quote:
Je doet weer zielig. Je neigt ernaar te beweren dat het niet mag... Welk een groot onrecht !!
Vooralsnog mag het. Als het aan sommigen ligt, wordt de traditie blijvend aangetast of compleet verboden.

quote:
Ja nou en? Dat heet rechtsstaat... dat heet vrije meningsuiting. Prima Nederlandse cultuur.
Wees blij
De Nederlandse cultuur is wat anders dan voor elk wissewasje naar de rechter stappen. De Nederlandse cultuur is onder meer: leven en laten leven. Neemt overigens niet weg dat mensen wel de gang naar de rechter moge maken. Op mijn beurt vind ik dan weer dat de politiek als wetgevende macht meer mag doen om het Sinterklaasfeest te beschermen als traditie.

quote:
Krijgen we dat weer. gewoon de feiten ontkennen om de legitimiteit van klachten van donkere mensen van tafel te vegen
Dat Zwarte Piet de imitatie is van een neger is geen feit. Het is bijzonder kwalijk dat je dat toch als feit probeert te presenteren.
  maandag 15 september 2014 @ 12:18:48 #235
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144546100
quote:

Nee, dat begrijp ik niet en dat is ook niet het geval. We beschermen juist bepaalde rechten. Zie ook de posts hierboven over lopende rechtszaken. Stel dat zo'n wereldvreemde rechter onverhoopt de klagers in het gelijk stelt. Dan is Zwarte Piet effectief om zeep geholpen; weg traditie.
Gelukkig zijn er meerdere lagen in de rechtsgang. Dus nee, het komt niet aan op een rechter. Bovendien kan zo'n rechter bij een zaak het wetje van Geert met hetzelfde gemak buiten werking stellen.

Maar het is allemaal angst om niets. Verbieden van zwarte piet schendt namelijk onze burgerrechten.
pi_144546119
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 12:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou nee. ZP is namelijk nergens vastgelegd in de wet. Waarom denk je dat Geert nu een Pietenwet wil doorvoeren? Omdat deze simpelweg niet bestaat.

[..]

Zie hierboven. Er is geen bestaande wettelijke regelgeving rondom Piet.

[..]

Nou nee. Beiden willen een aanpassing forceren op het gebied van een kinderfeest waarbij de 1 de huidige Joods-Christelijke normen en waarden wil gebruiken en de ander een niet-bestaande slavernijlink probeert hard te maken die er niet is om herstelbetalingen in de toekomst af te dwingen.

Ze hebben stiekem veel overeenkomsten met elkaar.
Wat een onzin, er is wel bestaande wetgeving mbt discriminatie en organiseren van evenementen en Wilders wil dus specifiek zwarte Piet wetgeving invoeren. Dat is juist het cruciale verschil tussen die twee. De ene groep wil toetsen aan al jaren aanwezige wetgeving die niet specifiek op cultuur is gericht en de ander wil specifiek op cultuur gerichte wetgeving invoeren.
pi_144546135
quote:
15s.gif Op maandag 15 september 2014 12:17 schreef Elfletterig het volgende:

Dat Zwarte Piet de imitatie is van een neger is geen feit. Het is bijzonder kwalijk dat je dat toch als feit probeert te presenteren.
Het is bijzonder kwalijk dat je dat ontkent.
pi_144546147
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:51 schreef Janneke141 het volgende:
Maar die minderheid wil de Nederlandse cultuur uitroeien, dus dan mag het.
Als minderheden voor hun eigen rechten opkomen, is dat prima. Het is ook prima dat we in Nederland de rechten van minderheden bijzonder goed hebben geregeld. Vrijwel alle landen in de wereld kunnen daar een voorbeeld aan nemen.

Als minderheden de rechten van andere groepen - zelfs van overgrote meerderheden - willen gaan aantasten, kom ik daartegen in verweer. Maar stel dat morgen een paar duizend slecht Nederlands sprekende allochtonen eisen dat Engels de voertaal wordt en dat Nederlands wordt verboden, dan ben jij het daarmee eens. Veel Nederlanders redden zich immers prima in het Engels, dus is er geen probleem.
  maandag 15 september 2014 @ 12:22:08 #239
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144546171
Door een wetsvoorstel in te dienen dwingt Wilders de andere partijen om eindelijk hun mening hierover te geven. De traditionele partijen moeten nu kleur bekennen. Ik ben benieuwd hoeveel partijen zich tegen Zwarte Piet keren. Van het PVDA clubje is het al duidelijk die keren zich tegen de Nederlanders. De SP wordt interessant. Die hebben zich tot nu toe van elk commentaar onthouden. ideologisch gezien zouden ze zich tegen Zwarte Piet moeten keren tegelijkertijd weten ze dat dat niet erg populair is bij hun achterban. Wat gaan zij doen en wat gaan de andere partijen doen ?
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
pi_144546182
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er meerdere lagen in de rechtsgang. Dus nee, het komt niet aan op een rechter. Bovendien kan zo'n rechter bij een zaak het wetje van Geert met hetzelfde gemak buiten werking stellen.

Maar het is allemaal angst om niets. Verbieden van zwarte piet schendt namelijk onze burgerrechten.
Yip..Dit soort sint-fundamentalisme is een schending van van andere fundamenten; burgerrechten.
Maar Elfletterig heeft zich niet duidelijk vóór die PVV-wet uitgesproken. Ook niet tégen.
pi_144546204
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Met welke maatregelen wil je die beschermen dan? Zonder allerlei burgerrechten te schenden.
Ik laat de precieze uitwerking van wet- en regelgeving graag aan deskundigen over. Ik kan me zoiets voorstellen als: wettelijk vastleggen dat Sinterklaas en Zwarte Piet een Nederlandse traditie zijn, vastleggen dat Zwarte Piet niet racistisch van aard is en ook niet die intentie heeft. Dan kan een rechter namelijk de klachten meteen van tafel vegen.

Dat schendt verder geen rechten van burgers. Wie zich stoort aan Zwarte Piet kijkt 5 december maar even de andere kant op. Net zoals sommige andere mensen dat doen tijdens Carnaval, Gay Pride of Suikerfeest. Leven en laten leven.
  maandag 15 september 2014 @ 12:24:50 #242
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_144546227
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:22 schreef Bluesdude het volgende:
Maar Elfletterig heeft zich niet duidelijk vóór die PVV-wet uitgesproken. Ook niet tégen.
Hij spreekt zich duidelijk uit vóór regelgeving, en dat is iets wat niet kan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 15 september 2014 @ 12:25:25 #243
346939 Janneke141
pi_144546241
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik laat de precieze uitwerking van wet- en regelgeving graag aan deskundigen over. Ik kan me zoiets voorstellen als: wettelijk vastleggen dat Sinterklaas en Zwarte Piet een Nederlandse traditie zijn, vastleggen dat Zwarte Piet niet racistisch van aard is en ook niet die intentie heeft. Dan kan een rechter namelijk de klachten meteen van tafel vegen.

Dat schendt verder geen rechten van burgers. Wie zich stoort aan Zwarte Piet kijkt 5 december maar even de andere kant op. Net zoals sommige andere mensen dat doen tijdens Carnaval, Gay Pride of Suikerfeest. Leven en laten leven.
Ah, in de wet vastleggen wat je moet vinden. Goed plan.
pi_144546263
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ah, in de wet vastleggen wat je moet vinden. Goed plan.
Eerlijk is eerlijk, zo is het gros van de wet samengesteld.
Conscience do cost.
pi_144546277
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:22 schreef Reconquista. het volgende:
Door een wetsvoorstel in te dienen dwingt Wilders de andere partijen om eindelijk hun mening hierover te geven. De traditionele partijen moeten nu kleur bekennen. Ik ben benieuwd hoeveel partijen zich tegen Zwarte Piet keren. Van het PVDA clubje is het al duidelijk die keren zich tegen de Nederlanders. De SP wordt interessant. Die hebben zich tot nu toe van elk commentaar onthouden. ideologisch gezien zouden ze zich tegen Zwarte Piet moeten keren tegelijkertijd weten ze dat dat niet erg populair is bij hun achterban. Wat gaan zij doen en wat gaan de andere partijen doen ?
Wat een onzin. Dit wordt geen discussie over zwarte piet maar over dat idiote wetsvoorstel. Je kunt heel goed tegen deze wet zijn maar voor het handhaven van zwarte Piet zoals hij is.
  maandag 15 september 2014 @ 12:27:45 #246
346939 Janneke141
pi_144546316
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, zo is het gros van de wet samengesteld.
Nee, het gros van de wetten zegt wat je wel of niet mag doen. Maar de wet die 11L zich voorstelt, legt vast dat je Zwarte Piet niet racistisch mag vinden.
pi_144546361
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
Juist door figuren als Wilders en Elfletterig krijg ik zin om dat hele Sinterklaasfeest in de ban te doen.
Ja, dit soort "inhoud" lees ik de laatste tijd vaker van je. Je ziet in een topic als dit gewoon je bijdrages achteruit hollen. Het begint nog met inhoud, maar het is net alsof je het op een gegeven moment niet meer kunt bolwerken. Dan kom je met dit soort one-liners.

quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:03 schreef Wespensteek het volgende:
Tja dat is nu eenmaal de weg waarmee een minderheid zijn rechten kan beschermen, vind je dat dat ook verboden moet worden?
Welk recht van Quinsy Gario en consorten wordt er precies geschonden dan? Ze zijn zijn ergens gepikeerd en verbolgen over. Dat is althans wat blijkt uit wat Gario zelf zijn "performance" noemt.

Als ik verbolgen ben over het Suikerfeest, moet dat ook maar verboden worden? Welk van mijn rechten wordt aangetast als moslims het Suikerfeest vieren? :?

Rechten gelden niet alleen voor minderheden, maar voor iedereen in dit land. Misschien moet dat besef nog even bij je doordringen. Ook meerderheden - meerderheden zo groot als 92-94 procent van alle Nederlanders - hebben bepaalde rechten.
pi_144546365
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is bijzonder kwalijk dat je dat ontkent.
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 12:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij bent het straatvoorbeeld van een liegende, feiten verdraaiende en hypocriete lasteraar die probeert ZP om zeep te helpen met invalide argumenten en keiharde leugens en alleen maar de racisme kaart probeert te spelen, met je weg-met-ons-mentaliteit.
Doe je het weer. Stop daar eens mee.
pi_144546382
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, het gros van de wetten zegt wat je wel of niet mag doen. Maar de wet die 11L zich voorstelt, legt vast dat je Zwarte Piet niet racistisch mag vinden.
En Quinsy probeert in de wet vast te leggen dat ZP wel racistisch gevonden moet worden. Weinig verschil.
  maandag 15 september 2014 @ 12:32:46 #250
346939 Janneke141
pi_144546444
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 12:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En Quinsy probeert in de wet vast te leggen dat ZP wel racistisch gevonden moet worden. Weinig verschil.
Helemaal met je eens; dit hele fenomeen heeft gewoon niets in wetgeving te zoeken, in geen enkele richting. Als ze in een of ander dorp half juni een feest willen vieren met één oranje piet op een paard en twaalf Sinterklazen met groene mijters erachteraan, dan moeten ze dat maar doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')