abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 september 2014 @ 13:28:10 #276
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144547762
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus er moet geen wet komen waar in staat dat Zwarte Piet zwart moet zijn, maar wel een waar in staat dat je niet mag vinden dat Zwarte Piet paars moet zijn?
Meer een wet die de traditionele Piet inclusief uiterlijk beschermd. Zo kunnen we Judassen als Ascher maar ook de naar links hangende rechterlijk macht in hun plannen dwarsbomen. Want als het hun ligt moet 95% van de Nederlanders buigen voor een kleine gefrustreerde groep extremisten. En als we niets doen dan krijgen deze extremisten het uiteindelijk voor elkaar dat Zwarte Piet verboden wordt.
Maar een wet waarin staat dat je iets niet mag vinden?...hoe wil je dat in vredesnaam handhaven?
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
pi_144548119
Overigens wel respect voor Wilders dat hij dit op TV kan vertellen zonder in lachen of huilen uit te barsten.
pi_144548448
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:28 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Meer een wet die de traditionele Piet inclusief uiterlijk beschermd. Zo kunnen we Judassen als Ascher maar ook de naar links hangende rechterlijk macht in hun plannen dwarsbomen. Want als het hun ligt moet 95% van de Nederlanders buigen voor een kleine gefrustreerde groep extremisten
Je lult uit je nek. Gelukkig dat men niet buigt voor jouw extremisme.
Maar je vindt dus dat een paarse piet verboden moet worden ?
Blauwe piet ook ... Gele piet. Moet allemaal verboden worden ?
  maandag 15 september 2014 @ 13:55:47 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144548560
Ik vind dat zeurpieten verboden moeten worden
pi_144548564
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:28 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Meer een wet die de traditionele Piet inclusief uiterlijk beschermd. Zo kunnen we Judassen als Ascher maar ook de naar links hangende rechterlijk macht in hun plannen dwarsbomen. Want als het hun ligt moet 95% van de Nederlanders buigen voor een kleine gefrustreerde groep extremisten. En als we niets doen dan krijgen deze extremisten het uiteindelijk voor elkaar dat Zwarte Piet verboden wordt.
Maar een wet waarin staat dat je iets niet mag vinden?...hoe wil je dat in vredesnaam handhaven?
Laten we het dan goed aanpakken want voor het je weet is onze cultuur verdwenen. We dwingen mensen weer op klompen te lopen, op zondag moet de klederdracht verplicht worden net als de gang naar de kerk en op woensdag is het gehaktdag met spuitjes. Staphorst wordt het rolmodel dat we gebruiken om Nederland weer te krijgen zoals het jarenlang is geweest.
pi_144548593
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:19 schreef beantherio het volgende:

[..]

In Nederland mogen rechters wetten niet eens toetsen aan de grondwet laat staan aan "internationale rechtsbeginselen". Die vlieger gaat dus niet op.
Klok, klepel. Er geldt inderdaad een toetsingsverbod voor de Grondwet (120 Gw). Een rechter mag onder omstandigheden echter wel toetsen aan internationale rechtsbeginselen die verankerd zijn in internationale verdragen.

Artikel 94 Grondwet:
Binnen het Koninkrijk geldende wettelijke voorschriften vinden geen toepassing, indien deze toepassing niet verenigbaar is met een ieder verbindende bepalingen van verdragen en van besluiten van volkenrechtelijke organisaties.
pi_144548627
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat denk je van ? Eens nadenken wat je nu fout doet ?
Hier is je antwoord:

quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 19:07 schreef Elfletterig het volgende:
Ik geef gewoon mijn mening en onderbouw die met argumenten. De één noemt mij een 'rechtse huilie met huichelachtige moraal' en de ander noemt mij een 'vooringenomen naïeve, linkse provinciaal' (beiden geen verzinsels). Je drukt me maar in een hokje, het zal me een rotzorg zijn.
pi_144548715
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hier is je antwoord:

[..]

Maar heb je ook nagedacht? Of blijf je maar in verzet tegen buitenlanders, hun aanwezigheid en hun invloeden. Je noemt jezelf toch niet meer links, hoop ik.
pi_144548847
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 13:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Buitenlanderhater kende ik ook nog niet. Moslimhater wel. Ik zet ze erbij op mijn CV. Die begint nu toch wel indrukwekkend te worden. Racist, haatzaaier, extremist, moslimhater, anti-democraat, cultuurfundamentalist, buitenlanderhater.

Als ik voor elke toegekende titel toch eens een medaille kreeg...
Je tekst geeft goed aan dat er in Nederland zelf in 2014 twee groepen zijn ontstaan: De Nederlander en de Hollander.

De Hollander verdwijnt door bv emigratie daar wonen en leven niet meer mogelijk is, sociaal, financieel en moreel. Veel ondernemers en ondernemende goed opgeleide mensen zijn je al voorgegaan. Momenteel zo'n 400 per dag. http://www.dagelijksestan(...)rharding-samenleving

De Nederlander blijft en wacht maar af. Betaalt zijn hoge rekeningen met een steeds minder netto inkomen. En monteert nog maar eens een extra slot op zijn voordeur.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_144548879
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar heb je ook nagedacht? Of blijf je maar in verzet tegen buitenlanders, hun aanwezigheid en hun invloeden. Je noemt jezelf toch niet meer links, hoop ik.
Ik ben niet in verzet tegen buitenlanders en ook niet tegen hun aanwezigheid. Ik ageer hooguit tegen bepaalde invloeden, zeker op het moment dat deze extremistische trekjes aan beginnen te nemen. Dat is al jarenlang mijn lijn.

Ik ben op de meeste terreinen sociaal-liberaal ingesteld, net links van het midden. Alleen op het gebied van strafrecht (strengere, effectievere straffen) en het aanpakken van nietsnutten (zoals krakers en uitkeringstrekkers die het vertikken om voor hun centen te werken) denk ik een tandje rechtser.

Sociaal-liberalen hechten sterk aan mensenrechten. Daar komt ook mijn kritische houding ten opzichte van religieus extremisme (en andere vormen van extremisme) vandaan. Ik houd er niet van als mensen hun mening aan anderen opleggen. Mijn kritiek is altijd inhoudelijk onderbouwd.
pi_144548975

Wilders wilt overheidsinstanties verbieden mede te werken aan dit soort straattheater.
Wat houdt dat in ?
Geen vergunning geven. Verder niks.
Politie grijpt in omdat het een ordeverstoring is ?
pi_144549096
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben niet in verzet tegen buitenlanders en ook niet tegen hun aanwezigheid. Ik ageer hooguit tegen bepaalde invloeden, zeker op het moment dat deze extremistische trekjes aan beginnen te nemen. Dat is al jarenlang mijn lijn.
je hebt zelf extremistische trekjes ..... kijk daar eerst naar.

quote:
Sociaal-liberalen hechten sterk aan mensenrechten. Daar komt ook mijn kritische houding ten opzichte van religieus extremisme (en andere vormen van extremisme) vandaan. Ik houd er niet van als mensen hun mening aan anderen opleggen. Mijn kritiek is altijd inhoudelijk onderbouwd.
En nu zet je het mensenrecht vrije meningsuiting aan de kant. Je wilt dat de overheid mensen dwingt het zwartepietenspel uit te voeren volgens een bepaalde traditie.
pi_144549776
Piet die weg moet vanwege zijn huidskleur. :N
pi_144550457
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:13 schreef Bluesdude het volgende:
je hebt zelf extremistische trekjes ..... kijk daar eerst naar.
Nee, ik benut mijn recht op vrije meningsuiting. Ik heb niet zo veel op met (religieus) extremisme en dat laat ik blijken door op een discussieforum berichtjes te typen.

quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:13 schreef Bluesdude het volgende:
En nu zet je het mensenrecht vrije meningsuiting aan de kant. Je wilt dat de overheid mensen dwingt het zwartepietenspel uit te voeren volgens een bepaalde traditie.
Het recht op vrije meningsuiting geldt kennelijk alleen als het in jouw straatje past. Als mensen morrelen aan Zwarte Piet is dat een mensenrecht, als iemand iets vindt over (religieus) extremisme, is dat een extremist die allerlei labeltjes opgeplakt moet krijgen.

Ik heb er eentje voor jou: hypocriet. Want dat ben je ten voeten uit.
pi_144550487
Het is een (Hollandse) traditie en een kinderfeest.
Dit heeft niets met racisme te maken.

Ik zal het elk jaar weer vieren met mijn zoontje zoals mijn ouders dat ook met mij deden en de mensen die hier tegen zijn gaan maar lekker 2 weken op vakantie of terug naar het land van herkomst, iedereen blij!

Klaar, punt slotje graag!

[ Bericht 12% gewijzigd door WhateverWhatever op 15-09-2014 15:04:10 ]
pi_144550545
Tweede kamer die Wilders wederom niet serieus neemt... Het zegt weer genoeg over hoe ze het liefste zo snel mogelijk Nederland naar de klote willen helpen en op hun knietjes gaan voor dit pauper volk.
Zonder wrijving geen glans
pi_144551046
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Tweede kamer die Wilders wederom niet serieus neemt
Gelukkig maar er zit toch nog wat gezond verstand in de kamer.
  maandag 15 september 2014 @ 15:25:29 #293
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144551612
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je lult uit je nek. Gelukkig dat men niet buigt voor jouw extremisme.
Maar je vindt dus dat een paarse piet verboden moet worden ?
Blauwe piet ook ... Gele piet. Moet allemaal verboden worden ?
????? Heb je het goedwijs kapot of zo ? Vertel mij maar eens waar ik dat beweerd heb.
pi_144551851
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:57 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het is een (Hollandse) traditie en een kinderfeest.
Dit heeft niets met racisme te maken.

Ik zal het elk jaar weer vieren met mijn zoontje zoals mijn ouders dat ook met mij deden en de mensen die hier tegen zijn gaan maar lekker 2 weken op vakantie of terug naar het land van herkomst, iedereen blij!

Klaar, punt slotje graag!
:')
pi_144551946
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:25 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

????? Heb je het goedwijs kapot of zo ? Vertel mij maar eens waar ik dat beweerd heb.
Ik stel je vragen ........ die vraagtekens staan er niet voor niks.
Maar je vind dus niet dat andersgekleurde pieten verboden moet worden?
pi_144551989
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Tweede kamer die Wilders wederom niet serieus neemt... Het zegt weer genoeg over hoe ze het liefste zo snel mogelijk Nederland naar de klote willen helpen en op hun knietjes gaan voor dit pauper volk.
jaja... het is me wa !!! Toch !!!!
Nederland naar de klotuh helpen enzo..... Foei !!
  maandag 15 september 2014 @ 15:45:09 #297
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144552279
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik stel je vragen ........ die vraagtekens staan er niet voor niks.
Maar je vind dus niet dat andersgekleurde pieten verboden moet worden?
Ik vind dat Zwarte Piet niet verboten mag worden. Paarse, gele Pieten etc liggen niet onder vuur en staan niet op de nominatie om verboten te worden door de gedankengestapo.
pi_144553205
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
Ik houd er niet van als mensen hun mening aan anderen opleggen.
Dat is anders wel wat - als het aan de propieten ligt - gebeurd. Mensen mogen zich immers niet beledigd of gekwetst voelen en het concept Piet mag sowieso al niet veranderen.

quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:45 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Ik vind dat Zwarte Piet niet verboten mag worden.
Zwarte Piet is onderdeel van een cultuur, en culturen veranderen. Dat wordt niet in de wet vastgelegd. Dus dat Piet met een aantal jaren niet meer Zwart is zal eveneens niet bij wet worden vastgelegd.
pi_144553495
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 16:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is anders wel wat - als het aan de propieten ligt - gebeurd. Mensen mogen zich immers niet beledigd of gekwetst voelen en het concept Piet mag sowieso al niet veranderen.
Als mensen zich zo nodig "beledigd", "verbolgen" of "gekwetst" willen voelen, is dat prima. Het is nergens voor nodig, het is aanstelleritis van het hoogste niveau, maar het mag gewoon. Net zoals ik ook enorm verbolgen mag zijn over de jaarlijkse carnavalsoptocht.

De hamvraag is alleen: moet Zwarte Piet dan meteen maar aan banden worden gelegd? Dat iemand iets vervelend of kwetsend vindt, wil niet zeggen dat er dan maar veranderingen moeten komen.

Op zich heb ik ook niks tegen veranderingen, mits daar draagvlak voor bestaat. Dat is op dit moment absoluut niet het geval. Veranderingen worden nu aan mensen opgedrongen. De weerstand daartegen is enorm; circa 92-94 procent van de bevolking voelt er niks voor.
pi_144553745
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:18 schreef Elfletterig het volgende:
Als mensen zich zo nodig "beledigd", "verbolgen" of "gekwetst" willen voelen, is dat prima.
Mwah, ik vang toch hier en daar ietwat andere signalen op, maar vooruit.

quote:
Dat iemand iets vervelend of kwetsend vindt, wil niet zeggen dat er dan maar veranderingen moeten komen.
Bepaalde geluiden uit een bepaalde hoek worden de laatste tijd natuurlijk ontzettend uitvergroot, maar dat neemt niet weg dat relatief veel mensen Zwarte Piet als racistisch ervaren. Ik snap niet waarom dat concept dan niet hier en daar veranderd zou kunnen worden. De traditie zelf wordt er niet minder op, en sowieso is dat concept al decennialang aan verandering onderhevig.

quote:
Op zich heb ik ook niks tegen veranderingen, mits daar draagvlak voor bestaat.
Ik denk juist dat daar op zich wel draagvlak voor bestaat gezien de veranderingen her en der en zelfs een Bram van der Vlugt die niet negatief tegenover die veranderingen staat. Het zal slechts een kwestie van tijd zijn voordat Piet gewoon Piet is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')