Dit was mij ook al opgevallen. De schoen lijkt me daar niet door de rivier achtergelaten. Het water komt daar toch niet?quote:Op zondag 14 september 2014 20:52 schreef Poekje01 het volgende:
In this sense, the attorney for the Kremers and Froon families said that it is strange that the clothing found near the river Culubre was almost like it might have been placed between the branches. This, he says, may be a possible sign that they were bathing in the river, sunbathing or enjoying nature, he said".
[end translation]
Ja. Stand-by met alles uitgeschakeld gaat ie al meer dan 7 dagen mee.quote:Op zondag 14 september 2014 21:07 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Dus 10 dagen is dan makkelijk te halen.
Ik zie er inderdaad ook geen been in..quote:
Mij lijkt het meer met as geschreven.quote:Op zondag 14 september 2014 20:56 schreef mig72 het volgende:
[..]
Het is dan ook in het modder gemaakt.
In hetzelfde filmpje wordt gezegd dat alles bij de rivier gevonden is.quote:Op zondag 14 september 2014 21:10 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dit was mij ook al opgevallen. De schoen lijkt me daar niet door de rivier achtergelaten. Het water komt daar toch niet?
[ afbeelding ]
Vanaf 1:30
http://nos.nl/video/66744(...)ug-moeten-nemen.html
Ja die bedoel ik ook! Kon hem zelf niet plaatsen. Dank je hiervoor!quote:Op zondag 14 september 2014 20:28 schreef nose123 het volgende:
Was het niet meer dit? wat werd bedoelt?
[ afbeelding ]
Ja, dit soort scenario's zijn hier al vaak langs geweest. Ze gaan allemaal uit van de veronderstelling dat je altijd dezelfde weg terug kunt lopen.quote:Op zondag 14 september 2014 21:19 schreef Lutalo het volgende:
De ouders van Kris zeggen dat ze (Kris) nooit het pad zou verlaten. Zeg nooit nooit, maar het klinkt wel alsof ze weten dat Kris voldoende gezond verstand en ervaring (oa vakantie in Peru? ) om dit te weten.
Als er een afweging zou moeten worden gemaakt, welke kant op of iets dergelijks, zal Kris daarin het voortouw hebben genomen en Lisanne daarop vertrouwd hebben, denk ik.
Als ze na het eerste beekje verder door zijn gelopen in de verwachting dat dat de juiste route was om weer terug in Bouqete te komen, hebben ze op een gegeven moment gemerkt dat dat niet juist was.
Na een overnachting (waarbij ze vast niet erg ver vh pad afgeweken zijn) lijkt het het meest logisch om de volgende dag niet verder door te lopen. Daarvan weten ze niet waar die naar leidt en hoe lang het duurt voor ze iets of iemand bereiken.
Van dezelfde weg terug, weten ze dat ze in 1 dag weer terug in Boqete kunnen zijn.
Jammer idd dat de ouders niet nog een stukje zijn door gelopen, ongeacht dat ze dat niet logisch vonden ivm foto's.
De ouders hadden de kans door te lopen, ze hadden de tijd ervoor en hadden dan kunnen zien of er op de vervolg route misschien toch nog gelegenheid was om te verdwalen.
En anders moeten we gaan zoeken naar plekken waar elektriciteit te vinden is in de jungle.quote:Cold temperature increases the internal resistance and diminishes the capacity. Batteries that would provide 100 percent capacity at 27°C (80°F) will typically deliver only 50 percent at –18°C (0°F). The capacity decrease is linear with temperature. The capacity decrease is momentary and the level of decline depends on the battery chemistry.
Li-ion also performs better at high temperatures than at low ones. Heat lowers the internal resistance but this stresses the battery. Warming a dying flashlight or cellular phone battery in your jean pocket might provide additional runtime in the winter. As all drivers in cold countries know, a warm battery cranks the car engine easier than a cold one.
Hangt van het model af, tot 300 uur in standby = 12,5 dag max.quote:Op zondag 14 september 2014 21:10 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Stand-by met alles uitgeschakeld gaat ie al meer dan 7 dagen mee.
Als hij 100% opgeladen geweest is.
Idd.quote:Op zondag 14 september 2014 21:26 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hangt van het model af, tot 300 uur in standby = 12,5 dag max.
https://en.wikipedia.org/wiki/IPhone
Het is verder niet uitgesloten dat ze een reserve-batterij of een zogenaamde power-lader bij zich hadden om te telefoon tussentijds op te laden.quote:Op zondag 14 september 2014 21:26 schreef Geruisloos het volgende:
Ik vraag me af of de temperatuur invloed kan hebben gehad op de capaciteit van de batterij.
http://batteryuniversity.(...)and_low_temperatures
[..]
En anders moeten we gaan zoeken naar plekken waar elektriciteit te vinden is in de jungle.
Heb je gekeken naar dat verlichte kader? zie pagina 7, mijn reactie.quote:Op zondag 14 september 2014 21:10 schreef Pixxie. het volgende:
[..]
Ik zie er inderdaad ook geen been in..
Ik snap het dat een deel ervan op een knieschijf doet lijken maar het lijkt me sterk..
Wat heeft gebrand daar dan?quote:Op zondag 14 september 2014 21:11 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Mij lijkt het meer met as geschreven.
Ik heb zo'n kleine zonne-oplader, 5 bij 4 cm. Werkt erg slecht, ding moet er uren aan hangen voor een klein beetje power. Maar het zou kunnen!quote:Op zondag 14 september 2014 21:26 schreef Geruisloos het volgende:
Ik vraag me af of de temperatuur (of andere factoren) invloed kan hebben gehad op de capaciteit van de batterij.
http://batteryuniversity.(...)and_low_temperatures
[..]
En anders moeten we gaan zoeken naar plekken waar elektriciteit te vinden is in de jungle.
Nee binnen loopafstand van de rivier. Niet hetzelfde als waar de rivier komt.quote:Op zondag 14 september 2014 21:14 schreef agter het volgende:
[..]
In hetzelfde filmpje wordt gezegd dat alles bij de rivier gevonden is.
Je hebt alleen maar zonlicht nodig:quote:Op zondag 14 september 2014 21:26 schreef Geruisloos het volgende:
Dat is waar. Maar je zou dan verwachten dat die ook in de tas zouden zitten, of dat de ouders weten/kunnen achterhalen dat ze daarover beschikten. Maar je hebt gelijk.quote:Op zondag 14 september 2014 21:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is verder niet uitgesloten dat ze een reserve-batterij of een zogenaamde power-lader bij zich hadden om te telefoon tussentijds op te laden.
Heb je hem wel eens in de tropische zon gebruikt?quote:Op zondag 14 september 2014 21:29 schreef agter het volgende:
Ik heb zo'n kleine zonne-oplader, 5 bij 4 cm. Werkt erg slecht, ding moet er uren aan hangen voor een klein beetje power. Maar het zou kunnen!
Er zát toch ook een extra batterij in de tas?quote:Op zondag 14 september 2014 21:30 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar je zou dan verwachten dat die ook in de tas zouden zitten, of dat de ouders weten/kunnen achterhalen dat ze daarover beschikten. Maar je hebt gelijk.
Ze waren daar al een keer geweest. De dag daarvoor namelijk, op 31 maart.quote:Op zondag 14 september 2014 21:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, dit soort scenario's zijn hier al vaak langs geweest. Ze gaan allemaal uit van de veronderstelling dat je altijd dezelfde weg terug kunt lopen.
Maar is dat ook zo? Ik denk van niet. In tegenstelling tot wat de ouders beweren, is er daar niet één pad. Natuurlijk - er is een pad (of spoor) als je wéét dat er een pad is en als je ongeveer weet in welke richting je moet lopen en welke obstakels etc. je kunt verwachten.
Maar wanneer je daar nog niet bent geweest, je bent alleen en wellicht in een shock-toestand of op zijn minst erg bang, dan is zo'n pad terug nog niet 1-2-3 gevonden.
Niet dat ik weet. Bron?quote:Op zondag 14 september 2014 21:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Er zát toch ook een extra batterij in de tas?
Hij zegt letterlijk bij 0,56:quote:Op zondag 14 september 2014 21:29 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nee binnen loopafstand van de rivier. Niet hetzelfde als waar de rivier komt.
Dat doen dames doorgaans niet, dat soort technologische meuk en bovendien zouden de ouders dan wel onderzoekers het daarover gehad hebben.quote:Op zondag 14 september 2014 21:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is verder niet uitgesloten dat ze een reserve-batterij of een zogenaamde power-lader bij zich hadden om te telefoon tussentijds op te laden.
Voorbij de mirador, in Bocas? Dacht het nietquote:Op zondag 14 september 2014 21:33 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ze waren daar al een keer geweest. De dag daarvoor namelijk, op 31 maart.
Afrika. Maar ik had een heel klein dingetje. Kleiner dan het plaatje hierboven. En al weer 5 jaar geleden.quote:Op zondag 14 september 2014 21:32 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Heb je hem wel eens in de tropische zon gebruikt?
Is dat bewezen dan?quote:Op zondag 14 september 2014 21:33 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ze waren daar al een keer geweest. De dag daarvoor namelijk, op 31 maart.
Er zijn ook handdraai-modelletjes beschikbaar.quote:Op zondag 14 september 2014 21:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Je hebt alleen maar zonlicht nodig:
[ afbeelding ]
Wat heeft het voor zin om dit te plaatsen, als ze een extra batterij of oplader bij zich hadden dan zou de advocaat dat wel weten.quote:Op zondag 14 september 2014 21:37 schreef mig72 het volgende:
[..]
Er zijn ook handdraai-modelletjes beschikbaar.
[ afbeelding ]
Maar ik geloof zelf dat de dames niet zoiets hadden.
Ja, dat begrijp ik wel. Maar ik weet uit ervaring dat het dan toch nog steeds niet altijd makkelijk is om exact dezelfde weg terug te lopen. En - als je een keer een foute afslag neem, dan ben je natuurlijk echt verdwaald. Dat kan bijvoorbeeld ook in het donker gebeurd zijn.quote:Op zondag 14 september 2014 21:34 schreef Lutalo het volgende:
Dr. Kloothommel, het is niet zomaar een pad terug, maar hetzelfde pad waarop ze gelopen hebben tot waar ze gekomen zijn.
Het pad waarvan bekend is dat het er is, omdat dat op de heenweg al gelopen is.
Dat zei ik ook.quote:Op zondag 14 september 2014 21:39 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om dit te plaatsen, als ze een extra batterij of oplader bij zich hadden dan zou de advocaat dat wel weten.
Ons schema loopt een dag voor op het schema in het nieuwsbericht. Valt je dat ook op?quote:Op zondag 14 september 2014 20:53 schreef Geruisloos het volgende:
De telefoons zouden volgens de advocaat zijn opgeladen tussen 5 en 10 april:
http://www.panamaamerica.(...)n-caso-de-holandesas
Vertaling via WS:
[..]
Deze info lijkt sterk af te wijken van wat eerder naar buiten is gebracht (door de media):
[ afbeelding ]
In dit schema wordt de iPhone nog twee keer aangezet op de 6e. En zien we geen melding dat deze leeg is hierna. Bovendien laat het schema zien dat de 11e de laatste keer is dat de iPhone aan gaat, en er wordt niet gebeld.
Maar dit zegt niets over een extra batterij. Alleen dat er een batterij in de tas zat.quote:Op zondag 14 september 2014 21:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een van de eerste foto's met de inhoud van de tas. Staat ook in de OP.
Dezelfde indianen die de rugzakken schoon gingen maken in de wasmachine?quote:Op zondag 14 september 2014 21:38 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Nog even een praktisch scenario:
1. Indianen vinden de tas met voor hen wat bruikbare en/of verkoopbare spullen. Misschien laden ze de telefoon even op om te kijken of hij het nog doet. Op dat moment weten ze (a) nog niet van de vermissing, of (b) ze weten het wel van de vermissing, maar zijn er niet in geïnteresseerd.
2. Enige tijd later vernemen ze dat er een beloning van $30.000 is uitgeloofd voor informatie die leidt tot de opsporing van de meisjes.
NB. het opsporingsbericht is er niet duidelijk over of deze beloning ook geldt voor dode meisjes.
3. De indianen melden via via dat ze een tas gevonden hebben op een struik langs de rivier. Die plek hebben ze zelf verzonnen, maar zal in de buurt zijn van waar ze de tas daadwerkelijk hebben gevonden.
Volgens dit scenario is er geen sprake van een misdrijf. Wel van misleiding natuurlijk.
Ging me meer om de grote foto aangezien het niet relevant isquote:Op zondag 14 september 2014 21:41 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dat zei ik ook.
Maar deze medeforumgebruikers moesten het zonodig door blijven gaan over zonne-opladers e.d. Je mag ook hen weleens aanspreken.
Die advocaat is natuurlijk een waardeloze bron voor informatie. Hij wordt gewoon betaald om precies te zeggen wat hij moet zeggen. Met als doel het onder druk zetten van de Panamese autoriteiten.quote:Op zondag 14 september 2014 21:41 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dat zei ik ook.
Maar deze medeforumgebruikers moesten het zonodig door blijven gaan over zonne-opladers e.d. Je mag ook hen weleens aanspreken.
De vraag is: is kun je iets opladen in de jungle? Daar gaf ik antwoord op.quote:Op zondag 14 september 2014 21:39 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wat heeft het voor zin om dit te plaatsen, als ze een extra batterij of oplader bij zich hadden dan zou de advocaat dat wel weten.
In het donker gaan ze uberhaupt niet meer op pad.quote:Op zondag 14 september 2014 21:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik wel. Maar ik weet uit ervaring dat het dan toch nog steeds niet altijd makkelijk is om exact dezelfde weg terug te lopen. En - als je een keer een foute afslag neem, dan ben je natuurlijk echt verdwaald. Dat kan bijvoorbeeld ook in het donker gebeurd zijn.
De advocaat vraagt zich nu juist af of iemand anders die telefoon heeft opgeladen.quote:Op zondag 14 september 2014 21:39 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Bij een iPhone kun je de batterij er niet simpel zelf uithalen. Dus dat is uitgesloten.quote:Op zondag 14 september 2014 21:42 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Maar dit zegt niets over een extra batterij. Alleen dat er een batterij in de tas zat.
Als je de batterij verwijdert, registreert de telefoon dan ook dat ie leeg is? Dat zou kunnen verklaren waarom ie het de volgende dag ineens weer doet. Maar ik kan me niet voorstellen dat de advocaat hier overeen zou kijken.
Hoe weet jij dat dan?quote:Op zondag 14 september 2014 21:43 schreef mig72 het volgende:
[..]
In het donker gaan ze uberhaupt niet meer op pad.
Nee, dat is niet uitgesloten. Er zijn reserve-batterijen te koop voor iPhone (minder dan 20 euro), die je gewoon via de normale kabel aansluit op de iPhone zelf en waarmee de iPhone dan weer wordt opgeladen. Tot wel twee keer toe.quote:Op zondag 14 september 2014 21:44 schreef agter het volgende:
[..]
Bij een iPhone kun je de batterij er niet simpel zelf uithalen. Dus dat is uitgesloten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |