quote:
Op zondag 14 september 2014 05:01 schreef Poekje01 het volgende:ik zit al een tijdje soms even in gedachten bij 2 andere foto's, die van Kris. Achter de mirador. Bij de Quebrada, en die EXFG gegevens. Die reeks van 3 foto's 505, 507 en 508.
- img 505 is genomen volgens de data op 01/04 om 13:20:33, Kris in geul, gebukt, gekromd
na ca. 33 minuten lopen (omlaag neem ik aan) volgen:
- Img 507 is genomen volgens de data op 01/04 om 13:54:50, Kris op de rug gezien
- Img 508 is genomen volgens de data op 01/04 om 13:54:58, Kris op de stenen, kijkt deze kant op
Nu kijken we bij die foto's allemaal naar Kris, maar mijn vraag is nu, zou het kunnen, dat bij het interpreteren van die EXFG data, we ook hier eens zouden moeten nadenken over wie en hoe zij/hij die foto nam? Mijn vraag luidt dan verder: kan je in 8 seconden een 2e foto schieten, vanaf dezelfde plek, richting Kris, en tegelijkertijd teruglopen? Ergens anders gaan staan?
Eerst staat de fotograaf op foto 507 bijna op Kris, met links die platte steen.
Dan in 508 staat de fotograaf fysiek ergens anders, volgens mij althans, kan het mis hebben,
want die platte steen lijkt wat verder weg, Kris ook, best een stuk ook. Dus wellicht zo te zien moet de fotograaf wat terug omhoog achteruitlopend naar achter zijn gelopen.
En Kris weer in de camera zoeker brengen, richten, en afdrukken. Kan.
Binnen 8 seconden? Alles? Lopen, handen omhoog naar gezicht, in beeld brengen, afdrukken?
Dat betekent dat die loopactie, wat zal het zijn, tussen de 5 seconden duurde oid?
Misschien is het niks, maar ik zie er een aanwijzing in dat die EXFG data niet kunnen kloppen?
Zie ik dat nou verkeerd?
Nee hoor, dat kan allemaal. Ik heb dus ook een versie van foto 508, waarbij de creatie datum vast staat op 19:54:00, terwijl foto 507 op 19:54:50 is gemaakt.
Dat feit alleen al, is heel erg raar. Ja, er bestaat ook een versie van foto 508, met alle drie de waardes (modificatie/creatie/origineel) op 19:54:58.
Iedereen kan dingen hierin veranderen, net zoals te zien is dat foto's in
Microsoft Photo Viewer zijn binnengehaald danwel aangepast, geschaald naar het huidige 1024x768 formaat dat we alleen maar kennen.
Dit zijn gedeeltelijke EXIF waardes voor foto 507, je kunt zien dat er gezoomd is:
En hier zijn dan de vergelijkbare waardes voor foto 508, waarbij de het eerste overzicht dus aangeeft dat mijn versie tenminste 50 seconden voor 507 is genomen:
Inderdaad is 8 seconden te weinig voor een hele verandering... maar dat is op de Mirador ook zo, daar zit maar 6 seconden tussen foto 499 en 500. Dus wat is het nu: mogen we het apparaat als nauwkeurig meetinstrument qua tijd vertrouwen, ook qua temperatuur... of juist niet?
Of is er juist met alle Exif waardes geknoeid door mogelijke daders, of ondergeschikten van mevrouw Pitti, die een verdwaling beter uitkomt?
quote:
Maar is het ook heel zeker dat foto 505
- niet de laatste kan zijn, en
- dat die niet VOOR de mirador genomen kan zijn?
- en iemand die data niet kan hebben aangepast?
want als 505 de laatste was, kan dat ergens anders zijn? bv bij die Boquete tree trek... dus aan de Boquete kant van de mirador?
Is het verloop in temperatuur naast de foto's te plaatsen, hadden we niet eerst een rijtje?
Om te kijken of we daar iets uit kunnen halen, in een logische vergelijking met die EF data?
Bv. in die geul, hoger, dus kouder? oid? en als je omlaag loopt, overdag, wordt die temp dan bij het water wat lager?
De temperatuur indicatie laat zien, dat de hoogste waarde (25 graden) werd bereikt bij foto 505... terwijl het op de top bij foto's 499 en 500, slechts 19 minuten eerder volgens de data, 22 graden werd genoteerd.
Dat is best opmerkelijk, omdat de foto van Kris op de top wel bij 499 en 500 geteld kan worden.. maar ja, stel ze houden de camera dan de hele tijd in de hand, waardoor hij warm blijft en nemen ook nog foto's 502, 503 en 504 binnen dit tijdsbestek... je kunt niet uitsluiten dat een opwarming van drie graden, gecombineerd met een lagere hoogte, wel mogelijk is, zoals met ongeveer alles in deze zaak
Maar het zou inderdaad ook kunnen duiden op iets in de richting waar jij op hint, zeker als het abseilkabels zijn op foto 505. Die video's van die mensen die abseilen, die lijken ook recht door de bossen heen zowat te zoeven.
[ Bericht 1% gewijzigd door Perico op 14-09-2014 06:06:06 ]