Dat heb ik niet gezien.quote:- Bij een pitstop zal van auto verwisseld worden: wanneer de batterij leeg is maakt de coureur een pitstop, waarbij hij 100 meter rent naar een opgeladen auto.
damn wikipediaquote:
Ik mag het toch hopen. Eventjes een stukje rennen zou echt volslagen idioot zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:36 schreef Fer het volgende:
Denk dat het eerder 100cm is, ze parkeren de lege auto naast de volle en stappen zo over.
tsja, je moet het natuurlijk niet benaderen met het idee dat je naar een standaard race aan het kijken bent het geluid, of beter het gebrek daar aan, icm een formule wagen is wat vreemd in het begin. Maar dat wilt niet zeggen dat het racen ansich niet leuk/goed/amuserend is on te zien. Ik ben in ieder geval al benieuwd naar Maleisië, ik vond het vandaag een plezierige race om te zien en wil dit best een kans geven en natuurlijk mooi dat het gedeeltelijk een winter serie isquote:Op zaterdag 13 september 2014 17:23 schreef Netsplitter het volgende:
Sorry, maar dit is verschrikkelijk.
Waar is het geluid?
Kost minder dan de stad twee dagen platleggen, dus dat snap ik wel.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
tsja, je moet het natuurlijk niet benaderen met het idee dat je naar een standaard race aan het kijken bent het geluid, of beter het gebrek daar aan, icm een formule wagen is wat vreemd in het begin. Maar dat wilt niet zeggen dat het racen ansich niet leuk/goed/amuserend is on te zien. Ik ben in ieder geval al benieuwd naar Maleisië, ik vond het vandaag een plezierige race om te zien en wil dit best een kans geven en natuurlijk mooi dat het gedeeltelijk een winter serie is
Maar bouwen die gasten daar een heel circuit op in een binnenstad om maar 1 dag te rijden
quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Was nog best ok die race, met een knallend einde dat gelukkig goed afliep. Ook het idee van in stadscentra crossen bevalt me wel, maar dit circuit was zo saai en zo anoniem als het maar kon.
Die pitstraat ook .quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vandaag was de baan idd zo anoniem als maar kan......
het zijn ook wel heel korte baantjes eigenlijk, veel heb je dan niet aan topsnelheid. Dan kun je beter, zoals ze ook hebben, veel koppel hebben....quote:
Lang genoeg om niet te zien dat ze aan het racen zijn ipv de formatieronde rijden.quote:Op zondag 14 september 2014 12:40 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
het zijn ook wel heel korte baantjes eigenlijk, veel heb je dan niet aan topsnelheid. Dan kun je beter, zoals ze ook hebben, veel koppel hebben....
Ze zeulen nu al 200 kg aan accu's mee waar ze net 25 minuten mee kunnen rijden. Meer vermogen lijkt me voorlopig niet een optie.quote:Op zondag 14 september 2014 13:29 schreef sasquatsch het volgende:
Meer topsnelheid kan, maar dan moeten ze een andere motor pakken. De huidige motor komt uit de McLaren P1. De snelste elektromotor (320+) zit in de Drayson Lola. Alleen kost dat veel meer energie, waardoor er ook grotere battery packs nodig zijn en het laden langer duurt.
Volgens de officiele FIA pagina zelfs 320 kg aan accu's.quote:Op zondag 14 september 2014 13:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ze zeulen nu al 200 kg aan accu's mee waar ze net 25 minuten mee kunnen rijden. Meer vermogen lijkt me voorlopig niet een optie.
Iedere 100m vol optrekken en vol remmen en die Tesla gaat echt niet verder komen hoor en misschien brand die electronica wel door en moet je toch van auto wisselen halverwege.quote:Op zondag 14 september 2014 17:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Volgens de officiele FIA pagina zelfs 320 kg aan accu's.
Maar goed, een Tesla gaat sneller, verder en je hoeft niet eens halverwege van Tesla te wisselen. Daarentegen heeft die bijna net zo veel gewicht aan accu's er in liggen als die hele Formula E wagentjes wegen. Dat zal ook wel zo zijn eigen problemen meebrengen, m.b.t. rijeigenschappen en eisen aan het chassis en zo.
Ik krijg best een sterk Atomgevoel bij het zien van de Formule E wagentjes.
Een Tesla rijd max 210 km/uur en doet er 1 seconde langzamer over om op de 100 km/uur te komen, dus deze auto's zijn sneller.quote:Op zondag 14 september 2014 17:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Volgens de officiele FIA pagina zelfs 320 kg aan accu's.
Maar goed, een Tesla gaat sneller, verder en je hoeft niet eens halverwege van Tesla te wisselen. Daarentegen heeft die bijna net zo veel gewicht aan accu's er in liggen als die hele Formula E wagentjes wegen. Dat zal ook wel zo zijn eigen problemen meebrengen, m.b.t. rijeigenschappen en eisen aan het chassis en zo.
Ik krijg best een sterk Atomgevoel bij het zien van de Formule E wagentjes.
10 plekken grid penalty voor de volgende race.quote:Op zondag 14 september 2014 10:08 schreef Wombcat het volgende:
Ik vond het wel leuk om te zien De verplichte duur van de pitstop is jammer.
Krijgt Prost nog een straf? Want zijn actie sloeg nergens op
Da's nog mildquote:Op maandag 15 september 2014 00:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
10 plekken grid penalty voor de volgende race.
Klopt, mijn fout, dacht dat de Tesla gelimiteerd was op 250.quote:Op zondag 14 september 2014 23:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een Tesla rijd max 210 km/uur en doet er 1 seconde langzamer over om op de 100 km/uur te komen, dus deze auto's zijn sneller.
quote:The track map for Formula E's Monaco ePrix has been revealed.
The seventh round of the 2014/2015 FIA Formula E championship will take place at the legendary Monaco street circuit, but the route used will not be the same as Formula One.
The 1.2 mile course will have Formula E drivers take a sharp right at St. Devote, deviating from the usual path. They will then run parallel to and in the opposite direction of the F1 track as they race towards the famed tunnel.
A hairpin at the chicane will take the cars back onto the usual circuit for th remainder of the lap. It's a unique layout which will certainly prove difficult for all drivers in the field. Take a virtual lap below.
Dat dacht ik ook toen ik het plaatje zag, totdat ik dit las:quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:21 schreef Wombcat het volgende:
Dat begrijp je verkeerd volgens mij.
quote:They will then run parallel to and in the opposite direction of the F1 track as they race towards the famed tunnel.
Ik zeg toch ook niet dat ze tegenovergesteld op het F1 circuit rijdenquote:Alleen rijden ze dus niet in tegengestelde richting (oer het F1-circuit) naar de tunnel als in de F1, maar over een parallelweg.
Heel simpel: te lang. In het reglement staat dat een circuit tussen de 2,5 en 3km moet zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:35 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom gebruiken ze niet de normale layout?
Ach so. Anders kunnen ze maar 3 rondjes doen ofzo ?quote:Op zaterdag 20 september 2014 17:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heel simpel: te lang. In het reglement staat dat een circuit tussen de 2,5 en 3km moet zijn.
Dat zal te maken hebben met de 45 min. racetijd vs. accu/wagenwissels.
Mooi niet dus. Ik kijk wel een samenvatting op yt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:08 schreef Sinister-D- het volgende:
Morgenvroeg, na meer dan 2 maanden rust _! , om 7.00 nl'se tijd ronde 2 in Petrujaya, Maleisië.
[ afbeelding ]
Ondanks dat ik de 1ste race zeer amuserend vond weet ik niet of ik de wekker ervoor wil zetten ik twijfel nog....
precies 70 dagen morgenquote:
Thanks! Ik zat net naar iets Pools te kijken.quote:Op zaterdag 22 november 2014 07:04 schreef sasquatsch het volgende:
http://www.vipleague.me/m(...)e-stream-online.html
Kunnen ze niet op rijden, dan zijn halverwege de ronde de batterijen leeg.quote:Op zondag 23 november 2014 16:18 schreef Red_85 het volgende:
Snap het punt eigenlijk niet helemaal om in Putrayaya te gaan rijden. 10km verderop hebben ze een meer dan prima permanent circuit..
Thanks!quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:12 schreef Sinister-D- het volgende:
Vandaag weer een ePrix: Uruguay, Punta del Esta
tijdschema:
11:15-12:00 Eerste training
13:30-14:00 Tweede training
15:00-15:55 Kwalificatie
19:00 Race
Linkjes komen hier beschikbaar:
quali
race
Als winterprogramma vind ik het wel aardig.quote:Op zondag 14 december 2014 14:24 schreef Beach het volgende:
Is dit nog een beetje boeiend? Van de laaste twee races alleen de samenvatting gekeken.
Laten ze daar nou net een seizoen lang helemaal voor verketterd zijn.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:47 schreef Fer het volgende:
Misschien moeten ze in de F1 ook maar minder brandstof meegeven
Volgens mij was er vooral commentaar op de fuel flow limit, waardoor ze lagere toerentallen gingen draaien en minder herrie maakten.quote:Op zondag 21 december 2014 15:26 schreef twiFight het volgende:
[..]
Laten ze daar nou net een seizoen lang helemaal voor verketterd zijn.
Ik vind het echt geen probleem om voor bepaalde zenders te moeten betalen, maar waarom die versnippering? Waarom dan niet alle autosport bij één betaalzender?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Fox Sport 4 zendt het wel live uit, met NL's commentaar.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:16 schreef flipsen het volgende:
En gemist natuurlijk, te druk gehad vandaag. Maar eens kijken of het nog herhaald wordt op Fox Sports en anders vast wel op één van de tientallen (letterlijk!) nieuwskanalen hier in Argentinië
En nee, ik woon niet in Buenos AIres, maar in Bariloche en ik vond 2 uur vliegen of 20 uur in de bus net effe te lang
Nu nog een uurtje tijd vinden om te kijkenquote:
Hij kreeg de penalty voor speeding met de tweede auto. Die stond niet op de limiter bij het wegrijden.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:14 schreef twiFight het volgende:
Het was een straf voor een overtreding, dat kun je geen pech noemen. Pech is dat je een lekke band rijdt of zo. Speeding in the pitlane overkomt je niet, dat doe je zelf. Meestal remmen ze te laat voor de pitingang. Hij nam een risico en dat pakte verkeerd voor 'm uit.
Stream?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 13:12 schreef sasquatsch het volgende:
Vandaag de Formule E race van Miami.
Nederlandse tijden:
14.15 uur vrije training 1
16.30 uur vrije training 2
17.00 uur kwalificatie
22.00 uur race
Volgend jaar zijn er 8 (in plaats van de huidige 1) motorenleveranciers die leveren aan de teams. Chassis blijft vooralsnog hetzelfde.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:58 schreef versterker het volgende:
Vind het jammer dat alle auto's hetzelfde zijn. Laat de teams lekker experimenteren. Gewoon soepele regels opstellen waar een auto aan moet voldoen, en laat de teams zelf regelen hoe ze er mee omgaan.
Krijg je leukere races, en wie weet wat voor techniek eruit voor komt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | 01 9 Sébastien Buemi e.dams-Renault 5 1:24.648s 02 7 Jerome d'Ambrosio Dragon Racing 5 1:25.104s +0.456s 03 11 Lucas di Grassi Audi Sport ABT 5 1:25.105s +0.457s 04 99 Nelson Piquet NEXTEV TCR 5 1:25.144s +0.496s 05 27 Jean-Eric Vergne Andretti 4 1:25.182s +0.534s 06 8 Nicolas Prost e.dams-Renault 5 1:25.258s +0.610s 07 88 Oliver Turvey NEXTEV TCR 5 1:25.829s +1.181s 08 21 Bruno Senna Mahindra 5 1:25.879s +1.231s 09 2 Sam Bird Virgin Racing 5 1:25.894s +1.246s 10 77 Salvador Duran Amlin Aguri 5 1:25.964s +1.316s 11 6 Loic Duval Dragon Racing 5 1:25.988s +1.340s 12 23 Nick Heidfeld Venturi 5 1:26.128s +1.480s 13 66 Daniel Abt Audi Sport ABT 5 1:26.302s +1.654s 14 30 Stephane Sarrazin Venturi 6 1:26.318s +1.670s 15 5 Karun Chandhok Mahindra 6 1:27.160s +2.512s 16 28 Simona de Silvestro Andretti 5 1:27.208s +2.560s 17 55 Sakon Yamamoto Amlin Aguri 5 1:27.456s +2.808s 18 18 Alex Fontana Trulli 5 1:28.083s +3.435s 19 3 Fabio Leimer Virgin Racing 4 1:28.152s +3.504s 20 10 Jarno Trulli * Trulli 6 1:26.852s +2.204s |
wie is Gemiddeld? Er even vanuit gaan dat autocorrect zijn werk voortreffelijk heeft gedaanquote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:29 schreef Fer het volgende:
Grappig dat dit veld wel competatiever is dan A1gp, Bird en Gemiddeld rijden nu achteraan, maar hebben ook op de eerste rij gestaan.
Minder te rommelen aan de motor?
Heidfeld is best wel gemiddeld ja, dat die autocorrect dat ook week zeg.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
wie is Gemiddeld? Er even vanuit gaan dat autocorrect zijn werk voortreffelijk heeft gedaan
Je hebt dat wel vaker hè, dat je dingen vergeet die tijdens een race zijn?quote:Op zaterdag 27 juni 2015 19:40 schreef Sinister-D- het volgende:
F*ck, vergeten dat ik morgen naar een kraamfeest moet
idd. Je zou het bijna vergeten, maar buiten de tv en computer heb ik ook nog een sociaal leven waar ik bier moet gaan drinken....quote:Op zaterdag 27 juni 2015 19:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt dat wel vaker hè, dat je dingen vergeet die tijdens een race zijn?
quote:Op zondag 28 juni 2015 20:34 schreef sasquatsch het volgende:
Helaas niet kunnen zien. Kijk later wel of die ergens te downloaden is.
nee, een DT die niet meer uitgevoerd kon worden. En daardoor kreeg die 49s waardoor die voorlaatste werd. Logisch ook, hij racete op de "reserve accu", die normaal enkel bedoeld is om de wagen van de racelijn/in de pit te krijgen bij problemen...quote:Op zondag 28 juni 2015 21:59 schreef King_Merc het volgende:
Was een erg goede race jammer alleen van die overuse reglementen , (sarrazin kwam zo'n, beetje uitrollend over de finish als 1ste.. Dan toch disqualificeren..
Het blijft grappig om te zien hoe ongelooflijk langzaam die krengen zijn . Dat valt toch niet serieus te nemen?quote:
Te vergelijken met Formule 4, dus zo slecht is dat niet. Geen topklasse a la Formule 1 maar wel een serieuze klasse die potentie heeft om door te groeien, zeker nu er volgend jaar 8 verschillende leveranciers van de powertrain komen en er dus meer ontwikkeling gaat komen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 01:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het blijft grappig om te zien hoe ongelooflijk langzaam die krengen zijn . Dat valt toch niet serieus te nemen?
Hoe gaan ze dat dan doen? De races half zo lang maken, of pitstops van 30+ minuten om de accus op te laden? Of maken ze die rammelbakken dubbel zo zwaar door er meer dan 2 keer zo veel accus in te doen?quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik hoorde afgelopen weekend ook dat ze het wisselen van auto's volgend jaar niet meer gaan doen.
dat was juist een van de leukere aspecten. Voornamelijk ook dat ze heel transparant zijn met het huidige en totaal verbruik van de accu's door het net regelmaat in de graphics te tonen. Zo kon je mooi zien of er gepusht werd of juist besparend rijden voor die extra ronde te hebben.quote:Op donderdag 2 juli 2015 17:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik hoorde afgelopen weekend ook dat ze het wisselen van auto's volgend jaar niet meer gaan doen.
FE liveries waren afgelopen jaar sowieso veel flitsender en gaver dan bv. F1/ GP2 of F3. Pak minder conservatief.quote:Op maandag 10 augustus 2015 20:10 schreef King_Merc het volgende:
[ afbeelding ]
De Nieuwe E.Dams livery ziet er ook leuk uit, zo had de Sauber er ook uit moeten zien qua livery
Omdat in het eerste seizoen zo'n beetje alles voorgeschreven is. Tesla heeft voornamelijk voordeel van z'n accus, en die zijn standaard in de F-E. Tesla heeft er dus niets aan om mee te doen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:29 schreef nils7 het volgende:
Waarom dat Tesla hier niet aan mee doet snap ik niet echt
Fixed..quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:29 schreef nils7 het volgende:
Waarom dat Tesla hier niet aan mee doet snap ik niet echt echt niet
Daarnaast zijn Simona de Silvestro (bij Andretti), Vitantonio Liuzzi en Salvador Duran (beide bij Trulli) bevestigd voor het tweede seizoen.quote:Former Sauber and Caterham Formula 1 reserve driver Robin Frijns will join the Andretti Formula E team for this week's final pre-season test at Donington Park.
Frijns, who won back-to-back championships in Formula BMW, Formula Renault 2.0 and Formula Renault 3.5 during his single-seater career, currently leads the Blancpain Sprint GT series in an Audi R8 with Laurens Vanthoor.
He will partner Andretti's only confirmed race driver Simona de Silvestro on both days of testing at Donington, starting on Monday.
Team Aguri, which is yet to confirm drivers for either of its seats, will give a day each to Nathaneal Berthon and IndyCar racer Stefano Coletti - the latter making his Formula E test debut.
Terug naar de éénzittersquote:Op donderdag 17 september 2015 17:14 schreef Sinister-D- het volgende:
http://editor.ne16.com/vo(...)abe58&ListID=1000014
Frijns heeft het stoeltje bij Andretti te pakken
Er is immers een plekje vrij nu..quote:Op donderdag 17 september 2015 22:03 schreef sasquatsch het volgende:
Misschien is dat een opstapje naar de IndyCars.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:47 schreef sasquatsch het volgende:
Oliver Turvey stapt in bij NEXTEV, het team waarvoor ook Nelson Piquet jr. rijdt. Hiermee zijn 17 van de 20 plaatsen bekend. Alleen bij Andretti (waar Frijns voor in de running is) en TrulliAguri zijn nog niet bevestigde plekken.
En de eerste race is een week naar achteren verschoven en is nu op 24 oktober omdat een ander evenement in het Olympisch Park samenviel met de eerdere datum (17 oktober).
Mooiquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:02 schreef sasquatsch het volgende:
Sport1 neemt uitzendrechten Formule E over.
Volgende week is de eerste race van het tweede seizoen.quote:2015-2016 Formula E season entry list
NEXTEV TCR
1. Nelson Piquet
88. Oliver Turvey
DS Virgin Racing
2. Sam Bird
25. Jean-Eric Vergne
Venturi
4. Stephane Sarrazin
12. Jacques Villeneuve
Dragon Racing
6. Loic Duval
7. Jerome d’Ambrosio
Renault e.dams
8. Nicolas Prost
9. Sebastien Buemi
Trulli
10. Vitantonio Liuzzi
18. Salvador Duran
ABT Schaeffler Audi Sport
11. Lucas di Grassi
66. Daniel Abt
Mahindra Racing
21. Bruno Senna
23. Nick Heidfeld
Amlin Andretti
27. Robin Frijns
28. Simona de Silvestro
Team Aguri
55. Antonio Felix da Costa
77. Nathanael Berthon
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 24 oktober 2015 Beijing ePrix (China) 7 november 2015 Putrajaya ePrix (Maleisië) 19 december 2015 Punta del Este ePrix (Uruguay) 6 februari 2016 Buenos Aires ePrix (Argentinië) 12 maart 2016 TBA (TBA) 2 april 2016 Long Beach ePrix (Long Beach) 23 april 2016 Parijs ePrix (Frankrijk) 21 mei 2016 Berlijn ePrix (Duitsland) 4 juni 2016 Moskou ePrix (Rusland) 2 juli 2016 Londen ePrix Race 1 (Groot Brittannië) 3 juli 2016 Londen ePrix Race 2 (Groot Brittannië) |
quote:The Trulli Formula E team will not take part in the opening weekend of the Formula E championship after the team's cars were not presented for technical checks at Beijing on Friday.
Delays at Chinese customs are believed to be partially at fault for the Trulli entered cars not take part in the meeting.
The team had completed just a handful of tentative installation laps during the pre-season tests at Donington in August before the Motomatic JT01 was transported with the rest of the grid by train to Beijing.
An official FIA bulletin had earlier stated that: "After hearing the FIA Technical Delegate and Team Representative and receiving an additional letter from DHL Motorsport, the stewards granted a waiver to enter the cars to the race under conditions."
These conditions were initially to seal relevant parts of the car before the team then prepared them for scrutineering at 8am pn Saturday.
However, Motorsport.com understands that the team could not meet that deadline and that a subsequent entry list was published without the Trulli team featuring on it.
“It is a difficult situation but now Malaysia remains our new target and team is working hard to get things together,” Vitantonio Liuzzi told Motorsport.com.
“After Donington we knew it couldn’t be easy. But at the moment we don’t have all the materials to get on track. The package will be quite strong eventually and I think there is some potential ahead of us.”
The team do not have the option to revert to season one technical package, in the same way that the Andretti team did at the end of August.
That possibility ended when the team freighted its cars and equipment to Beijing.
Team could face sanction
The Trulli squad could face punishment for failing to get its cars prepared in time for the Beijing ePrix.
With the next event at Putrajaya, Malaysia in just two weeks away, the likelihood of Trulli being in competitive shape with their as yet still unproven and track tested powertrain looks slim.
With private testing banned until January, the first three races for Trulli are likely to be little more than test sessions at best.
Although highly unlikely, the Formula E Sporting regulations does have a provision for serious sanction.
"If in the opinion of the FIA a competitor fails to operate his Team in a manner compatible with the standards of the Championship or in any way brings the Championship into disrepute, the FIA may exclude the competitor from the Championship forthwith," it reads.
Maar die zijn niet volledig elektrisch.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:04 schreef Geerd het volgende:
Max 220?? De gemiddelde audi en bmw is al begrensd op 250/
Aaah, ik las wel iets over een batterij maar... who binnen nu en 25 jaar wordt dit de nieuwe F1quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar die zijn niet volledig elektrisch.
Met dank aan de FCY.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:34 schreef King_Merc het volgende:
Turven en piquet zijn aardig goed vooruit gekomen
Frijns toch nog een punt dusquote:Abt loses ninth place, Frijns promoted to points
Daniel Abt has lost his ninth place finish in the Beijing ePrix due to a time penalty, handing Robin Frijns 10th place and a point on his Formula E debut.
ABT Schaeffler Audi Sport driver Abt was deemed to have made an unsafe release from his mandatory pit stop, having a 10 second penalty retrospectively applied to his race time.
This dropped him to 11th place behind Andretti driver Frijns, who was promoted to 10th, while Venturi's Stephane Sarrazin was promoted from 10th on the road to ninth position.
Frijns had been forced to relinquish 10th at the final corner when he realised he was close to exceeding his maximum usuable energy.
The ex-Formula Renault 3.5 champion elected to back off rather than receive a penalty for exceeding his power, and thought a debut point was lost until Abt's penalty.
The Beijing race was won in dominant fashion by Renault eDAMS driver Sebastien Buemi.
yesquote:
De race wordt zaterdag om 6.30 uur live uitgezonden op Sport1.quote:Putrajaya ePrix – The Trulli Formula E team will miss their second race this season after failing scrutineering ahead of the Putrajaya ePrix.
The team missed the opening round in Beijing after their inverters were held at Chinese customs, and the team appears to be following the same fate, but under different circumstances.
“It is with big regret that we announce that we won’t participate in tomorrow’s race,” explained Trulli Team Principal Lucio Cavuto, “everyone in the team has been working incredibly hard and we were looking forward to showing our car on track.
“Lots of work has been done on the cars and we are confident that everything will be fine in Punta Del Este.
“I’d also like to thank the FIA and FEH for extending the scrutineering time. Unfortunately for us, it just was not enough time to complete the cars.”
It was also recently announced that ex-Aguri man Salvador Duran would not race for the team in Putrajaya following a “breach in contract”. The teams’ co-founder, Jarno Trulli, would stand in as replacement and confirmed that they would like to see Duran back in the car for Punta del Este.
Ze laten alleen de volksliederen horen van de winnende coureur en het winnende team. Niet voor de nummers 2 en 3.quote:Op maandag 9 november 2015 18:02 schreef Simba het volgende:
Waarom hebben ze het Wilhelmus niet laten horen?
Ik hoorde alleen die van de nrs 1 en 2: brazilie en engeland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Wat een chaosquote:
Er zijn 8 verschillende fabrikanten van powertrains. Naast Renault en Citroen DS zijn dit NEXTEV, Venturi, Motomatica, ABT Schaeffer, Mahindra en de McLaren powertrain van vorig jaar. Andretti zou ook met zijn eigen powertrain komen, maar die had teveel problemen dus zijn ze teruggevallen op de McLaren powertrain van vorig jaar.quote:Op dinsdag 10 november 2015 08:13 schreef nils7 het volgende:
Die 2 wagens is niet echt iets.
Kunnen ze niet een manier verzinnen om het accu pakket snel te wisselen?
Daar hebben de Straat EV's wel wat aan.
Wel mooi dat je ziet dat die DAMS wel snel is maar niet echt zuinig en die NEXTEV wel zuinig maar niet snel.
Maar ik vrees een wedloop waarbij we straks teams hebben die gaan afhaken.
Er zullen meer fabrikanten mee moeten doen, we hebben nu Renault? DS? VW ? NEXTEV?
Maar niet allen zijn echt EV fabrikanten, althans een Mahindraquote:Op dinsdag 10 november 2015 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er zijn 8 verschillende fabrikanten van powertrains. Naast Renault en Citroen DS zijn dit NEXTEV, Venturi, Motomatica, ABT Schaeffer, Mahindra en de McLaren powertrain van vorig jaar. Andretti zou ook met zijn eigen powertrain komen, maar die had teveel problemen dus zijn ze teruggevallen op de McLaren powertrain van vorig jaar.
Trulli, alleen zijn die nog niet aan de start gekomen doordat ze beide races te laat waren voor scrutineering door problemen bij de douane.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:54 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maar niet allen zijn echt EV fabrikanten, althans een Mahindra
Ik zal zo eens gaan Googlen.
Venturi uiteraard wel die vergat ik.
[edit]
Oh dat Mahindra is nog best groot
Welk team gebruikt de Motomatica dan?
quote:The Trulli Formula E team will not continue in the Formula E championship after a disastrous start to season two.
Confirmation that the team will cease to be an entity in the championship is expected in the coming days.
Motorsport.com can reveal that initial plans for a new temporary entity to take over Trulli's slot until the end of the present season will now not come to fruition.
The demise of Trulli comes after the Italian team failed to get its Motomatica JT-01 to a workable condition during the opening two races and, as the team has decided to give up the struggle with the new powertrain, Formula E has granted its exit from the series.
The Trulli team was unavailable for comment when approached by Motorsport.com this week but is expected to confirm the news shortly.
Formula E Holdings Ltd and the FIA have the right to expel any team from the championship under article 13.7 of the FIA's 2015/16 Formula E sporting regulations.
However, it is believed that this was not formerly acted upon and that after a series of negotiations over the last five weeks, a settlement has been reached for the Trulli Formula E team to cease its activities in the championship.
The demise of Trulli leaves both Vitantonio Liuzzi and Salvador Duran without seats for the second season of Formula E.
Duran, however, is likely to race again in season two at the inaugural Mexico City ePrix in March as Formula E and local promoters are actively helping the Mexican find a berth for his home race.
A new squad, believed to be Jaguar Land Rover, working in conjunction with Williams Advanced Engineering as a key technical partner, recently concluded a long-term agreement with Formula E Holdings Ltd to enter the Championship in season three. An official announcement is set to be made on Tuesday, December 15.
Motorsport.com revealed Jaguar's interest in July when the manufacturer evaluated becoming an eleventh team for season two.
quote:The Jaguar name will return to International motorsport for the first time in a decade after plans for a long-term campaign in Formula E were confirmed in London on Tuesday.
As revealed by Motorsport.com in July, Jaguar had been actively seeking to enter the all-electric championship since the beginning of this year.
After several months of negotiation, Jaguar Land Rover, in conjunction with technical partners Williams Advanced Engineering, finalised contracts earlier this month to enter the championship from the start of season three onward.
JLR's subsequent entry in to Formula E as a manufacturer will be formally acknowledged by the FIA later today.
"I am proud to announce Jaguar's return to racing with an entry into the innovative FIA Formula E championship," said Nick Rogers, group engineering director for Jaguar Land Rover.
"Electric vehicles will absolutely play a role in Jaguar Land Rover's future product portfolio and Formula E will give us a unique opportunity to further our development of electrification technologies.
"The championship will enable us to engineer and test our advanced technologies under extreme performance conditions.
"It is my belief that over the next five years we will see more changes in the automotive world than in the last three decades.
"The future is about being more connected and more sustainable; electrification and lightweight technologies are becoming more important than ever as urbanisation continues to increase.
"Formula E has recognised and reacted to these trends and the championship's exciting and pioneering approach is the perfect fit for our brand. "
Series boss Alejandro Agag added: "We are delighted to welcome Jaguar into Formula E.
"Jaguar is a brand with a rich sporting heritage and the fact that it is returning to global motorsport with Formula E is a huge endorsement of the championship and its ability to influence the development of electric cars.
"Jaguar brings with it a passionate fan base that will drive the popularity of the championship across the world and once again shows that Formula E is the future of motorsport."
Lijkt de muur te raken rechtsachter voordat hij de controle verliest.quote:Op zaterdag 19 december 2015 20:53 schreef Sinister-D- het volgende:
En nu de vraag of Piquet schade had van de ronde ervoor en de aanvaring met Vergne, of probeerde die wanhopig voor te blijven en was die aan het pushen...
klopt, maar dat sluit niet uit dat de touché met de muur geen gevolg is van het wheelbangen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 21:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Lijkt de muur te raken rechtsachter voordat hij de controle verliest.
quote:Taking place on April 23, the race in Paris is the first European round of the 2015-2016 season and will see fully-electric single-seaters battling it out around the architectural complex of Les Invalides.
The 1.93km circuit, which remains subject to FIA track homologation, was unveiled in front of a gathering of assorted media, government officials, local authorities and distinguished guests at the Hotel de Ville in Paris.
Formula E CEO Alejandro Agag was joined on stage along with the Mayor of Paris Anne Hidalgo, Minister of the City Patrick Kanner and FIA President Jean Todt.
With 14 turns winding its way past the Army Museum and the Tomb of Napoleon, the track is located in an amazing setting, combining historical monuments with visions of the future. As a pioneer of electric mobility, the race in Paris will provide a logical follow-up to the COP21 agreements achieved in the same city last year.
Alejandro Agag, CEO of Formula E, said: “As a series we are fortunate enough to race in some incredible locations but none more spectacular than the backdrop in the city of Paris. The ethos of Formula E is urban racing in the heart of cities around the world - Paris certainly ticks all those boxes. France is also a key market for the championship as the home of the FIA, Official Founding Partner and Tyre Supplier Michelin, and team partners such as DS and Renault. The Paris ePrix will be an iconic setting for Formula E with DHL, the championship’s Official Logistics Partner, delivering the first fully-electric race to the French capital.”
Jean Todt, President of the FIA, said: “The FIA is particularly pleased that there will be a Formula E race run through the streets of the centre of Paris, the city that has been our home for over a century. This series is heavily linked to the development of new technologies and to promoting a new model for sustainable mobility. It is entirely logical therefore, that a country like France, that has always been at the cutting-edge of innovation, should host an ePrix in its capital city. I am sure that the spectacle offered by Formula E on a track laid out against the amazing backdrop of Les Invalides, will make this event truly unique among motorsport events at a world level.”
Tickets will be available to purchase in the coming weeks with early bird prices starting from 25 Euros.
maakt het wat uit? FR2.0 of FIA F3 zijn ook niet de snelste auto's, en toch komen er redelijk vermakelijke races uit voort. Is dat niet hetgeen wat telt. Er wordt ook nergens door organisatie, rijders of kijkers beweert dat ze superieur zijn aan andere klassen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:14 schreef Fir3fly het volgende:
Het blijft komisch, deze wagentjes. Coureurs die halfslachtig hun best doen om het nog enigzins te laten lijken alsof er daadwerkelijk meer snelheid in zit dan de gemiddelde ligfiets .
Toch wel een flinke klap sneller. Is ook niet zo gek natuurlijk, snel zal het sowieso nooit worden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
maakt het wat uit? FR2.0 of FIA F3 zijn ook niet de snelste auto's,
Dit jaar is het al verhoogd van 150kW naar 200kW. Volgend jaar wordt het herwinbare vermogen verhoogd van 100kW naar 150 kW en het jaar erop het max vermogen naar 220kW en 250kW in seizoen 5. Wagens worden volgend jaar ook lichter, waardoor er iets aan snelheid gewonnen kan worden. Probleem is dat de ontwikkeling van nieuwe batterijen die het gewenste vermogen kunnen leveren nogal kostbaar is en het dus nu stapsgewijs gaat in plaats van in één keer.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toch wel een flinke klap sneller. Is ook niet zo gek natuurlijk, snel zal het sowieso nooit worden.
En ik las ergens dat de beloofde verhoging van het vermogen twee jaar uitgesteld wordt dus beter wordt het ook niet.
Precies. Valt allemaal erg tegen dus. Het blijft een langzame bende.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit jaar is het al verhoogd van 150kW naar 200kW. Volgend jaar wordt het herwinbare vermogen verhoogd van 100kW naar 150 kW en het jaar erop het max vermogen naar 220kW en 250kW in seizoen 5. Wagens worden volgend jaar ook lichter, waardoor er iets aan snelheid gewonnen kan worden. Probleem is dat de ontwikkeling van nieuwe batterijen die het gewenste vermogen kunnen leveren nogal kostbaar is en het dus nu stapsgewijs gaat in plaats van in één keer.
We regelen voor jou een keer een P90D kijken of je nog zo pieptquote:Op woensdag 13 januari 2016 18:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Precies. Valt allemaal erg tegen dus. Het blijft een langzame bende.
Vuurvli3g heeft sowieso op elke race klasse kritiek.....quote:Op donderdag 14 januari 2016 19:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
We regelen voor jou een keer een P90D kijken of je nog zo piept
ergens live te zien?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:03 schreef sasquatsch het volgende:
Race staat op punt van beginnen en Vergne doet toch mee, na beide trainingen gemist te hebben.
Niet meer. Race is afgelopen. Was te zien op Ziggo Sport Racing. Wordt nog wel een aantal keer herhaald.quote:
Heb m terug gezien om 3 uur nachts of zo op Ziggo Sportquote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet meer. Race is afgelopen. Was te zien op Ziggo Sport Racing. Wordt nog wel een aantal keer herhaald.
Valt zeker mee, ja. Alhoewel in theorie elke coureur ze dat al had kunnen vertellen. Zal wel meer zijn omdat ze dan minder hoeven te renderen en de game dan beter presteert.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:57 schreef nils7 het volgende:
Op zich zien ze nog best wat (veel spelletjes zetten de coureur veel lager in die auto):
Was blijkbaar afgesproken dat hij er weer voorbij mocht. Alleen doet Buemi dat op een vreemde manier die veel chaos veroorzaakte.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 23:55 schreef sasquatsch het volgende:
Beetje vreemde actie met Buemi en D'Ambrosio. Verbaast me dat D'Ambrosio geen straf krijgt voor het afsnijden daarmee twee plekken terug wint die hij net verloren had.
buemi (wat een enorme zeur) zit ehm flink te naaien , door Jerome in te halen door af te snijden en vervolgens heel erg langzaam te rijden (en in de weg zo dat de rest langs Jerome te komen ) ,quote:Op zaterdag 12 maart 2016 23:55 schreef sasquatsch het volgende:
Beetje vreemde actie met Buemi en D'Ambrosio. Verbaast me dat D'Ambrosio geen straf krijgt voor het afsnijden daarmee twee plekken terug wint die hij net verloren had.
http://www.gpupdate.net/n(...)-ambrosio-erft-zege/quote:De ePrix van Mexico heeft uren na het vallen van de finishvlag een nieuwe winnaar gekregen: doordat de ABT-bolide van Lucas di Grassi gedurende het eerste deel van de race onder het minimumgewicht rondreed, is de Braziliaan uit de uitslag gehaald. Dit betekent dat Jerome d'Ambrosio de race heeft gewonnen en tevens dat Sebastien Buemi zijn leiding in het kampioenschap niet kwijt is.
Ik ga nu voor het eerst een hele race kijken, maar mooi dat Bird het schijnbaar goed doet (dat was een van de coureurs die fanmail van een hele jonge heywoodu beantwoordde met een stapel gesigneerde foto's in de brievenbus )quote:Op zondag 3 april 2016 00:28 schreef sasquatsch het volgende:
Da Costa is teruggezet op de grid en moet nu achteraan starten. Zijn bandenspanning was te laag. Bird staat nu op pole.
Batterijpercentage denk ik, da's normaal iig zoquote:Op zondag 3 april 2016 00:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga nu voor het eerst een hele race kijken, maar mooi dat Bird het schijnbaar goed doet (dat was een van de coureurs die fanmail van een hele jonge heywoodu beantwoordde met een stapel gesigneerde foto's in de brievenbus )
Wat is het percentage naast de afkorting van de coureur, wat ik net zag bij de terugblik op de vorige race?
Een soort "push2pass" of hoe ze het ook noemen?quote:Op zondag 3 april 2016 00:42 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Energiepercentage denk ik, da's normaal iig zo
Soms halen ze het net met 1% batterij tot in de pitsquote:Op zondag 3 april 2016 00:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een soort "push2pass" of hoe ze het ook noemen?
Oh wacht, of hoeveel ze nog in de batterij hebben voor ze stilvallen/moeten wisselen?
Ik ben nogal nieuw met die hele Formule E..
Ook nog een drive throughquote:
Dit. Net de race teruggezien.quote:Op zondag 3 april 2016 01:52 schreef Waffle het volgende:
Kut Buemi Frijns was gewoon derde geworden anders.
Het is opzich wel geinig, dat deze formule E + Roborace een beetje richting WipeOut gaan qua stijlkenmerken. Erg futuristisch en bijna meer voor de mooi ontworpen dan dat die vleugels ook daadwerkelijk nuttig zijn. Zeker die laatste kan ik wel waarderen !quote:Op woensdag 20 april 2016 18:40 schreef sasquatsch het volgende:
Mahindra heeft (samen met Pininfarina) enkele concepten vrijgegeven voor Formule E wagens van de toekomst.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |