nils7 | zaterdag 13 september 2014 @ 16:58 | |
Overzicht - Er zullen 10 teams, 20 coureurs en 40 auto's deelnemen. - Elk team heeft 2 coureurs en 4 auto's. - Races, genaamd ePrix', zullen worden gehouden in tien steden over de hele wereld. - Racecircuits worden neergelegd in steden en zullen tussen de 2,5 en 3 kilometer lang zijn. - De auto's zullen accelereren van 0 naar 100 km/h in 3 seconden met een maximumsnelheid van 220 km/h. - Het geluidsniveau is ongeveer 80 dB, waar een normale auto 70 dB en een bus 90 dB produceert. Raceday - Vroege morgen: vrije training gevolgd door kwalificatie. - Late morgen: kwalificatie met 1 rondetijd voor elke coureur in zowel auto A als auto B. - Middag: pauze van 2 uur om de auto's op te laden - Avond: race - Bij een pitstop zal van auto verwisseld worden: wanneer de batterij leeg is maakt de coureur een pitstop - Races zullen 45 minuten duren en altijd op zaterdag plaatsvinden. Kalender 1 China Peking ePrix Beijing Olympic Green Circuit 13 september 2014 2 Maleisië Putrajaya ePrix Putrajaya Street Circuit 22 november 2014 3 Uruguay Punta del Este ePrix Punta del Este Street Circuit 13 december 2014 4 Argentinië Buenos Aires ePrix Puerto Madero Street Circuit 10 januari 2015 5 Onbekend n.n.b. n.n.b. 14 februari 2015 6 Verenigde Staten Miami ePrix Downtown Miami 14 maart 2015 7 Verenigde Staten Long Beach ePrix Stratencircuit Long Beach 4 april 2015 8 Monaco Monte Carlo ePrix 9 mei 2015 9 Duitsland Berlijn ePrix Luchthaven Berlin-Tempelhof 30 mei 2015 10 Verenigd Koninkrijk Londen ePrix Battersea Park 27 juni 2015 [ Bericht 9% gewijzigd door nils7 op 13-09-2014 17:24:27 ] | ||
nils7 | zaterdag 13 september 2014 @ 17:19 | |
Round 1 | ||
Beach | zaterdag 13 september 2014 @ 17:22 | |
Dat heb ik niet gezien. | ||
Netsplitter | zaterdag 13 september 2014 @ 17:23 | |
Sorry, maar dit is verschrikkelijk. Waar is het geluid? | ||
nils7 | zaterdag 13 september 2014 @ 17:24 | |
damn wikipedia | ||
nils7 | zaterdag 13 september 2014 @ 17:24 | |
wel apart dat er een versnellingsbak in zit... dat zit in een Tesla niet.. | ||
Fer | zaterdag 13 september 2014 @ 17:36 | |
Denk dat het eerder 100cm is, ze parkeren de lege auto naast de volle en stappen zo over. Die bak is wel leuk voor de tactiek, short shiften enzo. | ||
#ANONIEM | zaterdag 13 september 2014 @ 17:43 | |
Ik mag het toch hopen. Eventjes een stukje rennen zou echt volslagen idioot zijn. | ||
Meike26 | zaterdag 13 september 2014 @ 17:48 | |
Ik vind het wel wat hebben, maar die minimale pitstop tijd mag er wat mij betreft uit... gewoon z.s.m. uit en instappen en weer wegwezen, wel met een safe release uiteraard ! | ||
Sinister-D- | zaterdag 13 september 2014 @ 17:55 | |
tsja, je moet het natuurlijk niet benaderen met het idee dat je naar een standaard race aan het kijken bent het geluid, of beter het gebrek daar aan, icm een formule wagen is wat vreemd in het begin. Maar dat wilt niet zeggen dat het racen ansich niet leuk/goed/amuserend is on te zien. Ik ben in ieder geval al benieuwd naar Maleisië, ik vond het vandaag een plezierige race om te zien en wil dit best een kans geven en natuurlijk mooi dat het gedeeltelijk een winter serie is Maar bouwen die gasten daar een heel circuit op in een binnenstad om maar 1 dag te rijden | ||
Meike26 | zaterdag 13 september 2014 @ 18:02 | |
Dat was mijn gedachte dus ook... geld..balk... Maar ze besparen wel op brandstof kosten | ||
Gebraden_Wombat | zaterdag 13 september 2014 @ 18:41 | |
Was nog best ok die race, met een knallend einde dat gelukkig goed afliep. Ook het idee van in stadscentra crossen bevalt me wel, maar dit circuit was zo saai en zo anoniem als het maar kon. Ik zag dat er ook een race in Monaco komt, dat lijkt me dan al een stuk beter. In een paar jaar kan dit best wat worden. Maar dan moeten ze wel van die twee auto's af en de topsnelheid wat omhoog zien te schroeven. En die kutmuziek uitzetten. En fanboost afschaffen. | ||
sasquatsch | zaterdag 13 september 2014 @ 18:41 | |
Kost minder dan de stad twee dagen platleggen, dus dat snap ik wel. | ||
Sinister-D- | zaterdag 13 september 2014 @ 18:46 | |
Vandaag was de baan idd zo anoniem als maar kan...... | ||
Fer | zaterdag 13 september 2014 @ 18:58 | |
Ik denk dat dit op een kort bochtig circuit nog een stuk leuker kan worden om te zien. | ||
Sinister-D- | zaterdag 13 september 2014 @ 19:11 | |
De volgende 3 ronden zijn al bekend qua layout: Maleisië 2,5km: Uruguay 2,8km: Argentinië 2,44km: Dan pas ronde 7 in Long Beach weer, 2,1km: De rest moet schijnbaar nog ontworpen worden.... Ronde 5 nog helemaal niet bekend waar ze gaan rijden wie heeft er een grote oprit? Bron: http://www.fiaformulae.com/en/calendar.aspx | ||
Gebraden_Wombat | zaterdag 13 september 2014 @ 19:18 | |
Die pitstraat ook . | ||
Sinister-D- | zaterdag 13 september 2014 @ 20:32 | |
Lotterer humor | ||
Fir3fly | zaterdag 13 september 2014 @ 22:44 | |
Die muziek . Jeetje, ik denk dat iedereen inmiddels wel weet dat die dingen voor geen meter klinken, hoef je echt niet te verbergen met een belegen muziekje. Ook leuk dat accelereren, gaat best hard tot 100 en daarna helemaal niks meer . | ||
richarddv95 | zondag 14 september 2014 @ 04:33 | |
Dit is nog best leuk om te zien, gelukkig maar 2 maanden wachten op de volgende eprix | ||
twiFight | zondag 14 september 2014 @ 07:04 | |
Hmm mijn bevindingen: - jammer dat er geen variatie zit in het ontwerp van de aero. M.i. is dat toch een van dé plekken om je te onderscheiden. - een en al oude F1 rijders. Afhankelijk van de coureur is dat goed of slecht - ik was lichtelijk verbaasd dat er versnellingsbakken gebruikt worden - geluid klinkt als een afstandbestuurbaar wagentje. Ik had echter veel meer geluid van banden verwacht te horen - tof dat ze dicht op elkaar kunnen racen! - dunne bandjes geen slicks - energieniveau van de accus is erg slecht af te lezen op de FIA graphics (serieus, testen ze die shit nooit?) - halverwege wisselen van auto vind ik een beeeeetje gay. Dat moet makkelijk in één keer kunnen. Maar goed, een Tesla bijvoorbeeld heeft dan ook meer dan twee keer zoveel gewicht aan accus. - ik vond Beijing een errug saaie baan (ongeacht met welke autos je er over racet). En hoe zinloos lang was die pitlaan wel niet. En los van de sport was het ITV commentaar ook niet bijster intrigerend. Bestond voornamelijk uit het vertellen wat je op je scherm ziet. Een beetje zoals F1 op de Belgische zender, zeg maar. Maar misschien is dat ook niet zo verbazingwekkend voor een nieuwe klasse. Ik denk dat er wel toekomst zit in Formula E. De wagens mogen in de toekomst wel een stuk sneller en ik hoop dat ze snel over kunnen op één wagen per race. Met de juiste coureurs komt er dan vast wel een leuke klasse uit. | ||
Wombcat | zondag 14 september 2014 @ 10:08 | |
Ik vond het wel leuk om te zien De verplichte duur van de pitstop is jammer. Krijgt Prost nog een straf? Want zijn actie sloeg nergens op | ||
Fer | zondag 14 september 2014 @ 12:33 | |
Was ook wel gaaf om te zien, hoe bepaalde mensen in een soort powersaving achter iemand zaten te jagen, om dan opeens full power aan te zetten en inhalen. Meer topsnelheid was wel leuk geweest. | ||
Sinister-D- | zondag 14 september 2014 @ 12:40 | |
het zijn ook wel heel korte baantjes eigenlijk, veel heb je dan niet aan topsnelheid. Dan kun je beter, zoals ze ook hebben, veel koppel hebben.... | ||
Fer | zondag 14 september 2014 @ 13:02 | |
Lang genoeg om niet te zien dat ze aan het racen zijn ipv de formatieronde rijden. | ||
sasquatsch | zondag 14 september 2014 @ 13:29 | |
Meer topsnelheid kan, maar dan moeten ze een andere motor pakken. De huidige motor komt uit de McLaren P1. De snelste elektromotor (320+) zit in de Drayson Lola. Alleen kost dat veel meer energie, waardoor er ook grotere battery packs nodig zijn en het laden langer duurt. | ||
Gebraden_Wombat | zondag 14 september 2014 @ 13:39 | |
Ze zeulen nu al 200 kg aan accu's mee waar ze net 25 minuten mee kunnen rijden. Meer vermogen lijkt me voorlopig niet een optie. | ||
twiFight | zondag 14 september 2014 @ 17:04 | |
Volgens de officiele FIA pagina zelfs 320 kg aan accu's. Maar goed, een Tesla gaat sneller, verder en je hoeft niet eens halverwege van Tesla te wisselen. Daarentegen heeft die bijna net zo veel gewicht aan accu's er in liggen als die hele Formula E wagentjes wegen. Dat zal ook wel zo zijn eigen problemen meebrengen, m.b.t. rijeigenschappen en eisen aan het chassis en zo. Ik krijg best een sterk Atomgevoel bij het zien van de Formule E wagentjes. | ||
Fer | zondag 14 september 2014 @ 18:44 | |
Iedere 100m vol optrekken en vol remmen en die Tesla gaat echt niet verder komen hoor en misschien brand die electronica wel door en moet je toch van auto wisselen halverwege. | ||
sasquatsch | zondag 14 september 2014 @ 23:46 | |
Een Tesla rijd max 210 km/uur en doet er 1 seconde langzamer over om op de 100 km/uur te komen, dus deze auto's zijn sneller. | ||
sasquatsch | maandag 15 september 2014 @ 00:22 | |
10 plekken grid penalty voor de volgende race. | ||
Wombcat | maandag 15 september 2014 @ 06:26 | |
Da's nog mild | ||
flipsen | maandag 15 september 2014 @ 07:36 | |
Cool, mijn ouders komen half december weer naar Argentinie en vliegen 14 januari weer terug. Die laatste paar dagen ga ik wel met ze mee naar Buenos Aires | ||
flipsen | maandag 15 september 2014 @ 07:41 | |
Hm, ik heb me voor een wedstrijd (10km hardlopen) ingeschreven op 13 december, maar als ik die nu skip, dan kan ik Punta del Este ook mooi meepakken Dilemma dilemma... | ||
twiFight | maandag 15 september 2014 @ 11:57 | |
Klopt, mijn fout, dacht dat de Tesla gelimiteerd was op 250. | ||
Sinister-D- | zaterdag 20 september 2014 @ 13:12 | |
Monaco Circuit voor Formula E ook bekend:
Als ik het goed begrijp rijden ze in de tegengestelde richting, richting de tunnel. Dus uitkomend van aan vluchtweg als je je zou verremmen in de chicane aan het einde van de tunnel op het normale circuit. | ||
Wombcat | zaterdag 20 september 2014 @ 13:21 | |
Dat begrijp je verkeerd volgens mij. Hier het F1-circuit: Bij St. Devote (na de start) draaien ze scherper naar rechts dan de F1, een weg in die parallel loopt aan het F1-circuit. Daarna komen ze bij de uitgang van de tunnel het F1-circuit weer op, bij de haarspeld rechtsonder in je afbeelding (ze gaan de tunnel dus niet in). Zo te zien is dat bij de chicane na de tunnel. Edit: oh, dat zei je ook ongeveer. Alleen rijden ze dus niet in tegengestelde richting (oer het F1-circuit) naar de tunnel als in de F1, maar over een parallelweg. | ||
sasquatsch | zaterdag 20 september 2014 @ 13:22 | |
Nee, ze rijden dezelfde richting op. Alleen snijden ze een stuk af van Beau Rivage tot aan de Nouvelle Chicane (na de tunnel op de F1 layout). Zie ook http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Circuit_de_Monaco voor de F1 layout. En wombcat komt tot dezekfde conclusie. | ||
Sinister-D- | zaterdag 20 september 2014 @ 13:49 | |
Dat dacht ik ook toen ik het plaatje zag, totdat ik dit las:
Ik zeg toch ook niet dat ze tegenovergesteld op het F1 circuit rijden | ||
Wombcat | zaterdag 20 september 2014 @ 14:01 | |
Niet echt (maar ook niet echt niet). Iig had je het zo geformuleerd dat je zowel sasquatch als mij op het verkeerde been zette. | ||
Fir3fly | zaterdag 20 september 2014 @ 14:35 | |
Waarom gebruiken ze niet de normale layout? | ||
Sinister-D- | zaterdag 20 september 2014 @ 17:14 | |
Heel simpel: te lang. In het reglement staat dat een circuit tussen de 2,5 en 3km moet zijn. Dat zal te maken hebben met de 45 min. racetijd vs. accu/wagenwissels. | ||
nils7 | zaterdag 20 september 2014 @ 22:35 | |
Volgens mij is die hairpin in de Formule E lay out waar de chicane zit in de F1 lay out. | ||
Fir3fly | zaterdag 20 september 2014 @ 22:35 | |
Ach so. Anders kunnen ze maar 3 rondjes doen ofzo ? | ||
Beach | vrijdag 26 september 2014 @ 21:35 | |
Sinister-D- | vrijdag 21 november 2014 @ 19:08 | |
Morgenvroeg, na meer dan 2 maanden rust _! , om 7.00 nl'se tijd ronde 2 in Petrujaya, Maleisië. Ondanks dat ik de 1ste race zeer amuserend vond weet ik niet of ik de wekker ervoor wil zetten ik twijfel nog.... | ||
sasquatsch | vrijdag 21 november 2014 @ 19:18 | |
Ik ben dan sowieso wakker. Moet om 7.30 weg, dus kan ik maar een half uurtje zien. | ||
#ANONIEM | vrijdag 21 november 2014 @ 19:28 | |
Twee maanden geleden alweer? Nou ja, dikke kans dat ik sowieso al wakker ben, dus dan ga ik wel even kijken. | ||
Beach | vrijdag 21 november 2014 @ 19:32 | |
Mooi niet dus. Ik kijk wel een samenvatting op yt. | ||
Sinister-D- | vrijdag 21 november 2014 @ 19:34 | |
precies 70 dagen morgen | ||
#ANONIEM | vrijdag 21 november 2014 @ 19:38 | |
Dit zou wel een toffe race zijn in het centrum van Amsterdam trouwens. De route wordt een beetje lastig, maar da's vast wel op te lossen. | ||
Bluurgh | vrijdag 21 november 2014 @ 19:54 | |
Gemiste kans zo'n lange pauze, ik was al weer helemaal vergeten dat het bestond. | ||
Sinister-D- | vrijdag 21 november 2014 @ 20:00 | |
Foutje | ||
#ANONIEM | zaterdag 22 november 2014 @ 06:57 | |
Maar waar is een stream... | ||
sasquatsch | zaterdag 22 november 2014 @ 07:04 | |
[ Bericht 100% gewijzigd door sasquatsch op 23-11-2014 10:05:48 ] | ||
#ANONIEM | zaterdag 22 november 2014 @ 07:10 | |
Thanks! Ik zat net naar iets Pools te kijken. | ||
Beach | zaterdag 22 november 2014 @ 15:12 | |
Fir3fly | zaterdag 22 november 2014 @ 15:15 | |
Wat een gebeuk weer . | ||
twiFight | zaterdag 22 november 2014 @ 15:59 | |
Ik heb toch altijd het idee dat die bandjes veel te dun zijn om een beetje fatsoenlijk op te kunnen racen. | ||
Fer | zondag 23 november 2014 @ 10:23 | |
Een Trulli train, nog ff een beuk uitdelen als je de train voorbij wilt en powersaving. | ||
Red_85 | zondag 23 november 2014 @ 16:18 | |
Snap het punt eigenlijk niet helemaal om in Putrayaya te gaan rijden. 10km verderop hebben ze een meer dan prima permanent circuit.. | ||
Fir3fly | zondag 23 november 2014 @ 16:19 | |
Kunnen ze niet op rijden, dan zijn halverwege de ronde de batterijen leeg. Of ze moeten met 50km/h gaan rijden natuurlijk. | ||
Sinister-D- | zaterdag 13 december 2014 @ 13:12 | |
Vandaag weer een ePrix: Uruguay, Punta del Esta tijdschema: 11:15-12:00 Eerste training 13:30-14:00 Tweede training 15:00-15:55 Kwalificatie 19:00 Race Linkjes komen hier beschikbaar: quali race | ||
flipsen | zaterdag 13 december 2014 @ 14:57 | |
Kut, door omstandigheden niet kunnen gaan, maar ook BsAs volgende maand helemaal vergeten. Heb ik net mijn ticket terug geboekt op vrijdag Fuck. | ||
#ANONIEM | zaterdag 13 december 2014 @ 15:00 | |
Thanks! | ||
Sinister-D- | zaterdag 13 december 2014 @ 15:22 | |
Vergne 1ste op dit moment Zegt dat iets over de klasse coureurs die rijden on de FE, of meer over Vergne En waarom ben ik in het Deens aan het kijken | ||
#ANONIEM | zaterdag 13 december 2014 @ 15:53 | |
Nou, die elektrische karretjes liggen Vergne wel geloof ik. | ||
M.Melandri | zaterdag 13 december 2014 @ 18:35 | |
Dat circuit ziet er wel tof uit. | ||
#ANONIEM | zaterdag 13 december 2014 @ 19:06 | |
Live timing is dood? Inclusief de hele website? | ||
M.Melandri | zaterdag 13 december 2014 @ 19:27 | |
Wel een vermakelijke race. | ||
#ANONIEM | zaterdag 13 december 2014 @ 19:39 | |
Huh? Een DT wegens te veel energie gebruiken op een recht stuk? Wat is dat nou weer voor waanzin? | ||
Gebraden_Wombat | zaterdag 13 december 2014 @ 19:51 | |
Wtf. Vergne: | ||
#ANONIEM | zaterdag 13 december 2014 @ 19:52 | |
Tsss... | ||
Beach | zondag 14 december 2014 @ 14:24 | |
Is dit nog een beetje boeiend? Van de laaste twee races alleen de samenvatting gekeken. | ||
Fer | zaterdag 20 december 2014 @ 10:47 | |
Spectaculairder dan een F1 race, zolang ze niet teveel uitzoomen. Dan zie je dat ze langzaam rijden. Denk dat energie besparen, leuker is om te zien dan banden sparen. Misschien moeten ze in de F1 ook maar minder brandstof meegeven en betere banden. | ||
#ANONIEM | zaterdag 20 december 2014 @ 15:01 | |
Als winterprogramma vind ik het wel aardig. | ||
twiFight | zondag 21 december 2014 @ 15:26 | |
Laten ze daar nou net een seizoen lang helemaal voor verketterd zijn. | ||
Fer | zondag 21 december 2014 @ 21:00 | |
Volgens mij was er vooral commentaar op de fuel flow limit, waardoor ze lagere toerentallen gingen draaien en minder herrie maakten. Heb nog amper iemand proberen een andere achter te houden en tegelijkertijd brandstof sparen. | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 januari 2015 @ 09:11 | |
Vandaag Formula E: Buenos Aires 10 jan 2015 12:15-13:00 Eerste training 14:30-15:00 Tweede training 16:00-16:55 Kwalificatie 20:00 Race Wiziwig heeft spijtig genoeg zijn deuren moeten sluiten wegens eens nieuwe Spaanse wet Bij Torrent tv kan ik geen Fox Sport kanaal vinden Vipbox en Firstrow hebben bedien nog geen (brakke stream) link beschikbaar Fox Sport 4 zendt het wel live uit, met NL's commentaar. edit: ITV4 zendt het ook live uit, dus als er iemand daar een streampje van heeft graag even melden Lekker in de winter je favoriete sporttak proberen te volgen [ Bericht 4% gewijzigd door Sinister-D- op 10-01-2015 09:28:52 ] | ||
#ANONIEM | zaterdag 10 januari 2015 @ 09:38 | |
Ik vind het echt geen probleem om voor bepaalde zenders te moeten betalen, maar waarom die versnippering? Waarom dan niet alle autosport bij één betaalzender? | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 januari 2015 @ 20:34 | |
http://www.fiaformulae.com/en/live-streaming.aspx | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 januari 2015 @ 20:43 | |
Wat gebeurt er daar al 3 wielen afgebroken in bocht 10 | ||
sasquatsch | zaterdag 10 januari 2015 @ 21:04 | |
Hoop spektakel. | ||
Sinister-D- | zaterdag 10 januari 2015 @ 21:14 | |
Jup chaotisch aan alle kanten de laatste 7 á 8 ronden maar daarom juist des te leuker | ||
flipsen | zaterdag 10 januari 2015 @ 23:16 | |
En gemist natuurlijk, te druk gehad vandaag. Maar eens kijken of het nog herhaald wordt op Fox Sports en anders vast wel op één van de tientallen (letterlijk!) nieuwskanalen hier in Argentinië En nee, ik woon niet in Buenos AIres, maar in Bariloche en ik vond 2 uur vliegen of 20 uur in de bus net effe te lang | ||
Sinister-D- | zondag 11 januari 2015 @ 10:24 | |
| ||
flipsen | zondag 11 januari 2015 @ 19:45 | |
Nu nog een uurtje tijd vinden om te kijken | ||
Fer | zondag 11 januari 2015 @ 21:29 | |
Lol, wat een klappers en wat een pechvogels.. Onvoorstelbaar, dat deze serie zo spectaculair blijkt te zijn geworden. | ||
twiFight | zondag 11 januari 2015 @ 22:37 | |
Leuke race. Waren wel wat crashes voor nodig (maar goed dat was bij F1 vroeger niet anders). | ||
DutchTrain | maandag 12 januari 2015 @ 00:14 | |
Vermakelijke race, zeker met wat ITV er van maakt met een voorbeschouwing, live uitzending, nabeschouwing en een dag later nog een uur highlights. Geen idee of dat het geld oplevert, maar commentaar erbij maakte het alleen nog maar spectaculairder. Ben erg benieuwd naar het circuit wat ze op Tempelhof en in Battersea Park gaan neerlegen. Voor Tempelhof moeten ze waarschijnlijk toch echt wat nieuw asfalt neerleggen om er een vlakke baan van te maken en dat zal dan waarschijnlijk ook de interesse wekken van de Duitse raceseries... | ||
flipsen | maandag 12 januari 2015 @ 00:52 | |
Ik zal het nog wel een kans geven, maar ben er nog niet door gepakt. Heidfeld had wel erg veel pech met die laatste S&G | ||
twiFight | maandag 12 januari 2015 @ 09:14 | |
Het was een straf voor een overtreding, dat kun je geen pech noemen. Pech is dat je een lekke band rijdt of zo. Speeding in the pitlane overkomt je niet, dat doe je zelf. Meestal remmen ze te laat voor de pitingang. Hij nam een risico en dat pakte verkeerd voor 'm uit. | ||
Fer | maandag 12 januari 2015 @ 19:22 | |
Misschien te maken met de gebrekkige balans tussen brake energy recovery en de conventionele remmen. | ||
sasquatsch | maandag 12 januari 2015 @ 19:49 | |
Hij kreeg de penalty voor speeding met de tweede auto. Die stond niet op de limiter bij het wegrijden. | ||
sasquatsch | zaterdag 14 maart 2015 @ 13:12 | |
Vandaag de Formule E race van Miami. Nederlandse tijden: 14.15 uur vrije training 1 16.30 uur vrije training 2 17.00 uur kwalificatie 21.00 uur race [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 14-03-2015 15:05:07 ] | ||
flipsen | zaterdag 14 maart 2015 @ 13:25 | |
Mja, heb vorige keer die van Buenos Aires natuurlijk wel gekeken, maar echt boeien kon het me niet eerlijk gezegd. Wat jammer is, want er zijn genoeg leuke coureurs die meedoen. Toch iets met het geluid? | ||
sasquatsch | zaterdag 14 maart 2015 @ 13:34 | |
Ik vond de vorige races wel leuk. Zelfs zonder geluid. | ||
Fer | zaterdag 14 maart 2015 @ 14:32 | |
Stream? | ||
sasquatsch | zaterdag 14 maart 2015 @ 15:05 | |
Correctie, race is om 21.00 uur. Zomertijd is al ingegaan in de VS Nederlandse tijden: 13.15 uur vrije training 1 15.30 uur vrije training 2 16.00 uur kwalificatie 21.00 uur race | ||
Sinister-D- | zaterdag 14 maart 2015 @ 16:57 | |
2 maanden tussen 2 races en dan kan ik nog niet kijken vandaag | ||
Fer | zondag 15 maart 2015 @ 20:44 | |
Toffe race weer. Denk echt dat de tactiek met puur energie sparen voor het juiste moment echt goed werkt. Beter dan bandensparen ieder geval. Waarom verloor Vergne het na de stop? | ||
Djoetma | zaterdag 28 maart 2015 @ 21:32 | |
http://www.autosport.com/news/report.php/id/118272 Tsja, sufferd... | ||
sasquatsch | zaterdag 9 mei 2015 @ 15:15 | |
Straks om 16.00 uur de race in Monaco met Buemi op pose voor Di Grassi en D'Ambrosio. | ||
Fer | zaterdag 9 mei 2015 @ 15:28 | |
Welke zender? | ||
sasquatsch | zaterdag 9 mei 2015 @ 15:29 | |
Fox Sports of een stream. | ||
Fer | zaterdag 9 mei 2015 @ 15:56 | |
Iemand nog een stream? | ||
sasquatsch | zaterdag 9 mei 2015 @ 16:09 | |
Alleen een brakke stream van cricfree. | ||
Catatafish | zaterdag 9 mei 2015 @ 16:16 | |
Vergne, Duval, Duran Abt en Senna out zo te zien. | ||
versterker | maandag 11 mei 2015 @ 16:58 | |
Vind het jammer dat alle auto's hetzelfde zijn. Laat de teams lekker experimenteren. Gewoon soepele regels opstellen waar een auto aan moet voldoen, en laat de teams zelf regelen hoe ze er mee omgaan. Krijg je leukere races, en wie weet wat voor techniek eruit voor komt. | ||
sasquatsch | maandag 11 mei 2015 @ 17:31 | |
Volgend jaar zijn er 8 (in plaats van de huidige 1) motorenleveranciers die leveren aan de teams. Chassis blijft vooralsnog hetzelfde. | ||
sasquatsch | maandag 11 mei 2015 @ 17:33 | |
Sinister-D- | zaterdag 27 juni 2015 @ 16:02 | |
trap deze maar eens omhoog Dit weekend de finale races in Londen van het eerste seizoen van Formula E. Race 1 straks om 17.00. Afhankelijk van je locatie kun je op de officiele website de stream kijken: http://www.fiaformulae.com/en/live-streaming.aspx Nederland valt er buiten, omdat de rechten door Fox gekocht zijn. Misschien valt dat te omzeilen met een proxy..... Maar normaal zou er wel ergens een stream te vinden moeten zijn. BTW: de startgrid voor R1:
Yamamoto rijdt mee | ||
Fer | zaterdag 27 juni 2015 @ 16:29 | |
Grappig dat dit veld wel competatiever is dan A1gp, Bird en Gemiddeld rijden nu achteraan, maar hebben ook op de eerste rij gestaan. Minder te rommelen aan de motor? | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 juni 2015 @ 16:30 | |
De onboards zijn al beschikbaar | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 juni 2015 @ 16:32 | |
wie is Gemiddeld? Er even vanuit gaan dat autocorrect zijn werk voortreffelijk heeft gedaan | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 juni 2015 @ 16:39 | |
Die baan is nog smaller dan anders | ||
nils7 | zaterdag 27 juni 2015 @ 16:53 | |
Wilde m live kijken maar ik kijk 'm straks terug dus totdat ik dat heb gedaan kijk ik ff niet hier. Die Alex Fontana is een actieve 9gagger | ||
Fer | zaterdag 27 juni 2015 @ 16:55 | |
Heidfeld is best wel gemiddeld ja, dat die autocorrect dat ook week zeg. | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 juni 2015 @ 17:03 | |
Yamamoto heeft een aardig uitzicht op de onboard te zien Dju, net te laat voor een screenshot | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 juni 2015 @ 17:09 | |
Daar heeft Piquet geluk | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 juni 2015 @ 17:15 | |
Vergne | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 juni 2015 @ 17:30 | |
Abt wtf man | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 juni 2015 @ 17:30 | |
Abt nu dan maar in de muur | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 juni 2015 @ 17:31 | |
Topic voor mij alleen | ||
sasquatsch | zaterdag 27 juni 2015 @ 17:34 | |
Safetycar. Kan dus nog leuk worden op het eind als niemand meer energie hoeft te sparen. | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 juni 2015 @ 17:52 | |
Leuke race | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 juni 2015 @ 17:53 | |
En dat gaat een kekke finale worden met de top 3 13 punten van elkaar verwijderd | ||
sasquatsch | zaterdag 27 juni 2015 @ 17:59 | |
Ja, morgen weer om 17.00 uur de laatste race van het seizoen. It's going down to the wire! | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 juni 2015 @ 19:40 | |
F*ck, vergeten dat ik morgen naar een kraamfeest moet | ||
Nattekat | zaterdag 27 juni 2015 @ 19:42 | |
Je hebt dat wel vaker hè, dat je dingen vergeet die tijdens een race zijn? Ik sluit dan waarschijnlijk net achter de rij voor Zandvoort CS aan, dus ga het ook missen... | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 juni 2015 @ 21:39 | |
idd. Je zou het bijna vergeten, maar buiten de tv en computer heb ik ook nog een sociaal leven waar ik bier moet gaan drinken.... | ||
DutchTrain | zondag 28 juni 2015 @ 16:54 | |
Over vijf minuten de laatste race van het eerste seizoen. Eerste bocht is aangepast, door regen in de kwalificatie start Piquet ver naar achteren en kan Buemi vanaf de zesde plek de titel nog pakken | ||
Sinister-D- | zondag 28 juni 2015 @ 16:55 | |
Toch nog op tijd thuis soms kan een vermoeide zoon ook voordelig zijn | ||
Sinister-D- | zondag 28 juni 2015 @ 17:16 | |
Fokking Yamamoto | ||
Sinister-D- | zondag 28 juni 2015 @ 17:44 | |
Wat 'n race | ||
Sinister-D- | zondag 28 juni 2015 @ 17:51 | |
Deze finale race | ||
sasquatsch | zondag 28 juni 2015 @ 20:34 | |
Helaas niet kunnen zien. Kijk later wel of die ergens te downloaden is. | ||
King_Merc | zondag 28 juni 2015 @ 21:59 | |
Was een erg goede race jammer alleen van die overuse reglementen , (sarrazin kwam zo'n, beetje uitrollend over de finish als 1ste.. Dan toch disqualificeren.. | ||
Sinister-D- | zondag 28 juni 2015 @ 22:35 | |
| ||
Sinister-D- | zondag 28 juni 2015 @ 22:40 | |
nee, een DT die niet meer uitgevoerd kon worden. En daardoor kreeg die 49s waardoor die voorlaatste werd. Logisch ook, hij racete op de "reserve accu", die normaal enkel bedoeld is om de wagen van de racelijn/in de pit te krijgen bij problemen... | ||
Fer | dinsdag 30 juni 2015 @ 00:23 | |
Wat doet de f1 verkeerd? Geen ronkende v10 blokken, maar wat een spannende en tactische races. | ||
Fir3fly | dinsdag 30 juni 2015 @ 01:30 | |
Het blijft grappig om te zien hoe ongelooflijk langzaam die krengen zijn . Dat valt toch niet serieus te nemen? | ||
Fer | dinsdag 30 juni 2015 @ 08:46 | |
Vanaf afstand wel ja, maar onboard en closeup's zijn goed. | ||
sasquatsch | donderdag 2 juli 2015 @ 17:26 | |
Te vergelijken met Formule 4, dus zo slecht is dat niet. Geen topklasse a la Formule 1 maar wel een serieuze klasse die potentie heeft om door te groeien, zeker nu er volgend jaar 8 verschillende leveranciers van de powertrain komen en er dus meer ontwikkeling gaat komen. Ik hoorde afgelopen weekend ook dat ze het wisselen van auto's volgend jaar niet meer gaan doen. | ||
twiFight | donderdag 2 juli 2015 @ 21:09 | |
Van mij mogen ze wel over naar slicks. Ze hebben al zo weinig grip door het lichte gewicht, ze stuiteren alle kanten op over de hobbels. Wat meer grip zou welkom zijn. Gaat alleen niet gebeuren in het huidige formaat, omdat ze niet even naar binnen kunnen voor een bandenwissel. Of, nou ja, kan wel, maar ze zullen hoe dan ook halverwege van wagen moeten wisselen i.v.m. de accu. | ||
TagForce | vrijdag 3 juli 2015 @ 07:02 | |
Hoe gaan ze dat dan doen? De races half zo lang maken, of pitstops van 30+ minuten om de accus op te laden? Of maken ze die rammelbakken dubbel zo zwaar door er meer dan 2 keer zo veel accus in te doen? | ||
Sinister-D- | vrijdag 3 juli 2015 @ 07:54 | |
dat was juist een van de leukere aspecten. Voornamelijk ook dat ze heel transparant zijn met het huidige en totaal verbruik van de accu's door het net regelmaat in de graphics te tonen. Zo kon je mooi zien of er gepusht werd of juist besparend rijden voor die extra ronde te hebben. | ||
sasquatsch | maandag 10 augustus 2015 @ 15:34 | |
Ruim twee maanden voor de eerste race van het nieuwe seizoen is er ook in de Formule E een silly season aan de gang. Van de 20 plekken zijn er al 10 bevestigd, waarvan er 8 voormalige Formule 1 coureurs zijn. De opvallendste naam is wel Jacques Villeneuve die voor het eerst in 10 jaar weer in een formule auto gaat racen. Van de 10 teams zijn er 8 teams die met een eigen nieuwe powertrain gaan rijden en er is 1 team (Aguri) dat de powertrain van vorig seizoen zal gaan gebruiken. Dragon zal gebruik maken van de powertrain van Venturi. Het overzicht (in alfabetische volgorde): Team (land, powertrain) : coureurs ABT Schaeffler Audi Sport (DUI, ABT Schaeffler FE01): Daniel Abt, Lucas di Grassi Amlin Andretti Formula E Team (VS, Andretti ATEC-01): Simona de Silvestro, Scott Speed Dragon Racing (VS, Venturi VM200-FE-01): Jerome d’Ambrosio, Loic Duval DS Virgin Racing Formula E Team (GBR, VIRGIN DSV-01): Sam Bird, Jean-Eric Vergne Mahindra Racing Formula E Team (IND, Mahindra M2ELECTRO): Bruno Senna, Nick Heidfeld NEXTEV TCR Formula E Team (CHI, NEXTEV TCR FormulaE 001): Nelson Piquet jr. Renault e.Dams (FRA, RENAULT Z.E.15): Sebastien Buemi, Nicolas Prost Team Aguri (JAP, SRT01-e): Salvador Duran, Pedro de la Rosa, Tom Dillmann, Sakon Yamamoto Trulli Formula E Team (ZWI, Motomatica JT-01): Jarno Trulli, Vitantonio Liuzzi Venturi Formula E Team (MON, Venturi VM200-FE-01): Stephane Sarrazin, Jacques Villeneuve bold = bevestigd De kalender voor het seizoen 2015-2016 is als volgt: 17 oktober 2015: Beijing, China 7 november 2015: Putrajaya, Malaysia 19 december 2015: Punta del Este, Uruguay 6 February 2016: Buenos Aires, Argentina 19 March 2016: TBD 02 April 2016: Long Beach, USA 23 April 2016: Paris, France 21 May 2016: Berlin, Germany 04 June 2016: Moscow, Russia TBC: London, United Kingdom (2 races) | ||
Mexicanobakker | maandag 10 augustus 2015 @ 17:24 | |
Mooi dat Sarrazin nog een jaartje mag. | ||
King_Merc | maandag 10 augustus 2015 @ 20:10 | |
De Nieuwe E.Dams livery ziet er ook leuk uit, zo had de Sauber er ook uit moeten zien qua livery | ||
nils7 | woensdag 12 augustus 2015 @ 14:29 | |
Waarom dat Tesla hier niet aan mee doet snap ik niet echt | ||
Sinister-D- | woensdag 12 augustus 2015 @ 15:54 | |
FE liveries waren afgelopen jaar sowieso veel flitsender en gaver dan bv. F1/ GP2 of F3. Pak minder conservatief. | ||
TagForce | woensdag 12 augustus 2015 @ 16:39 | |
Omdat in het eerste seizoen zo'n beetje alles voorgeschreven is. Tesla heeft voornamelijk voordeel van z'n accus, en die zijn standaard in de F-E. Tesla heeft er dus niets aan om mee te doen. Wellicht in de toekomst wanneer meer regels vrijgegeven gaan worden mbt de energie en krachtbron dat Tesla alsnog besluit om mee te doen. Tesla is echter geen mega groot bedrijf, dus het moet echt wel iets opleveren willen ze daar iets mee gaan doen. | ||
Meike26 | woensdag 12 augustus 2015 @ 17:10 | |
Fixed.. Die kunnen de race af zonder autowissel | ||
Sinister-D- | woensdag 12 augustus 2015 @ 19:03 | |
Als ik me niet vergis heeft Tesla de afgelopen jaren gebalanceerd op het randje van faillissement totdat de S-serie uitkwam. Het zou me niet verbazen als ze nog geen reserves hebben, althans toch niet groot genoeg om aan zo'n raceklasse mee te doen. Maar goed, das allemaal gespeculeer zonder echt bronnen erop na te gaan. | ||
twiFight | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:52 | |
Zijn ze niet juist nu een fabriek aan het bouwen voor accuproductie voor 3 miljard? | ||
nils7 | donderdag 13 augustus 2015 @ 07:46 | |
Las afgelopen week (bij een collega op het beeldscherm). Dat de omzet 40% omhoog is gegaan maar ze nog wel verlies maken op elke verkochte Model S. Maar dat zal waarschijnlijk anders zijn met hun accu fabriek en nieuwe modellen. Maar zij zijn wel HET automerk wat electrisch is, dus had ze wel verwacht. | ||
sasquatsch | donderdag 13 augustus 2015 @ 10:36 | |
Ze hebben er niets aan. Vooral ook omdat ze hun eigen product niet kunnen promoten. Het eerste seizoen was alles gebaseerd op de Renault Spark powertrain en het tweede seizoen zijn het dezelfde teams (als in het eerste seizoen) die een eigen powertrain ontwikkelen. Hooguit dat ze voor het tweede seizoen een samenwerking konden aangaan met een van die teams, maar die/Tesla hebben daar niet voor gekozen. Misschien als de Formule E opengezet wordt voor andere teams dat ze mee gaan doen. | ||
twiFight | donderdag 13 augustus 2015 @ 11:12 | |
Ik zou het op zich eigenlijk wel logisch vinden, aangezien F-E ook in Amerika racet. | ||
sasquatsch | maandag 24 augustus 2015 @ 17:45 | |
Crosspost: Robin Frijns gaat testen in de Formule E voor Andretti Daarnaast zijn Simona de Silvestro (bij Andretti), Vitantonio Liuzzi en Salvador Duran (beide bij Trulli) bevestigd voor het tweede seizoen. Vandaag en morgen zijn de laatste testen voordat 17 oktober de eerste race is in Beijing. | ||
nils7 | dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:29 | |
Frijns gaat testen voor Andretti. Oh crap staat hierboven ook al [edit] Hopen dat ie in kan stappen! | ||
sasquatsch | dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:52 | |
Ik hoop het ook. Nadeel is wel dat de Andretti hun eigen powertrain niet voor elkaar krijgt en terugvalt op de McLaren-Hewland powertrain van seizoen 1. Hiermee testen ze dus alleen vandaag voordat de boel verscheept wordt naar Beijing. Maar goed, Andretti rijdt vandaag tenminste, in tegenstelling tot Trulli, die nog geen goed ronde gereden heeft. | ||
sasquatsch | dinsdag 15 september 2015 @ 17:47 | |
Oliver Turvey stapt in bij NEXTEV, het team waarvoor ook Nelson Piquet jr. rijdt. Hiermee zijn 17 van de 20 plaatsen bekend. Alleen bij Andretti (waar Frijns voor in de running is) en Trulli zijn nog niet bevestigde plekken. En de eerste race is een week naar achteren verschoven en is nu op 24 oktober omdat een ander evenement in het Olympisch Park samenviel met de eerdere datum (17 oktober). | ||
Sinister-D- | donderdag 17 september 2015 @ 17:14 | |
http://editor.ne16.com/vo(...)abe58&ListID=1000014 Frijns heeft het stoeltje bij Andretti te pakken | ||
Nattekat | donderdag 17 september 2015 @ 18:11 | |
Terug naar de éénzitters | ||
sasquatsch | donderdag 17 september 2015 @ 22:03 | |
Misschien is dat een opstapje naar de IndyCars. | ||
nils7 | vrijdag 18 september 2015 @ 07:49 | |
Er is immers een plekje vrij nu.. Voor mijn gevoel is het eerste seizoen pas afgelopen en dacht ik dat ze pas aan het eind van dit jaar zouden gaan racen, maar dat is het nu al bijna natuurlijk. | ||
sasquatsch | vrijdag 18 september 2015 @ 11:14 | |
| ||
sasquatsch | vrijdag 18 september 2015 @ 13:06 | |
De Formule E heeft voor seizoen 2 een nieuw kwalificatieformat. Na de reguliere kwalificatie krijgen de 5 snelste coureurs een shoot-out voor de top 5 kwalificatieplekken. | ||
sasquatsch | dinsdag 29 september 2015 @ 13:02 | |
Sport1 neemt uitzendrechten Formule E over. | ||
nils7 | dinsdag 29 september 2015 @ 13:11 | |
Mooi Om Fox sports enkel daarvoor te nemen.... | ||
sasquatsch | zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:55 | |
Formule E grid compleet. Nathaniel Berthon rijdt voor Aguri. Volledige grid is als volgt: Volgende week is de eerste race van het tweede seizoen. | ||
Sinister-D- | zondag 18 oktober 2015 @ 10:35 | |
De flyer voor de eerste race is wel fantastisch Leuke hommage aan de laatste ronde van de aller eerste race, met Heidfeld en Prost | ||
sasquatsch | vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:55 | |
Preview Morgen is de eerste race van het tweede seizoen van het Formule E kampioenschap. Afgelopen seizoen werd het kampioenschap gewonnen door Nelson Piquet jr van het NEXTEV Formule E team. Het teamkampioenschap werd gewonnen door e.dams-Renault met Nicolas Prost en Sébastien Buemi. Dit jaar zijn er een paar veranderingen doorgevoerd in het kampioenschap. De belangrijkste verandering is dat er niet meer gebruik gemaakt wordt van een standaard powertrain, maar dat de teams nu zelf een powertrain mogen ontwikkelen, in tegenstelling tot de standaard powertrain van vorig jaar, die nu nog door 2 teams gebruikt wordt (Team Aguri en Amlin Andretti). Een tweede verandering is dat de maximum power die gebruikt mag worden tijdens een race is verhoogd van 150 kW naar 170 kW. Het Spark chassis van vorig jaar wordt ook dit jaar gebruikt. Voor volgend seizoen wordt deze ook vrijgegeven voor ontwikkeling. Teams (powertrain) NEXTEV TCR Formule E Team (Chi) (NEXTEV TCR FormulaE 001): #1 Nelson Piquet jr, #88 Oliver Turvey DS Virgin Racing Formula E Team (GBr) (Virgin DSV-01): #2 Sam Bird, #25 Jean-Éric Vergne Venturi Formula E Team (Mon) (Venturi VM200-FE-01): #4 Stéphane Sarrazin, #12 Jacques Villeneuve Dragon Racing (VS) (Venturi VM200-FE-01): #6 Loïc Duval, #7 Jérome d'Ambrosio Renault e.Dams (Fra) (Renault Z.E. 15): #8 Nicolas Prost, #9 Sébastien Buemi Trulli Formula E Team (Zwi) (Motomatica JT-01): #10 Vitantonio Liuzzi, #18 Salvador Durán ABT Schaeffler Audi Sport (Dui) (ABT Schaeffer FE01): #11 Lucas di Grassi, #66 Daniel Abt Mahindra Racing Formula E Team (Ind) (Mahindra M2ELECTRO): #21 Bruno Senna, #23 Nick Heidfeld Amlin Andretti Formula E (VS) (SRT01-e): #27 ROBIN FRIJNS, #28 Simona de Silvestro Team Aguri (Jap) (SRT01-e): #55 António Félix da Costa, #77 Nathanaël Berthon Kalender:
Race De eerste race van vorig jaar eindigde met een klapper. In de laatste bocht reden Nick Heidfeld en Nicolas Prost tegen elkaar aan, waardoor Lucas di Grassi er met de winst vandoor ging. Wordt het deze race weer zo'n spektakel? De race wordt live uitgezonden op Sport1 Select en Sport1 Racing. Uitzendschema 5.15 uur preview 5.45 uur kwalificatie 9.30 uur race [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 23-10-2015 18:32:08 ] | ||
sasquatsch | vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:02 | |
Trulli Formula E Team doet niet mee aan de eerste race. Problemen bij de douane zorgden ervoor dat de wagen niet op tijd klaar was voor de inspectie.
| ||
Geerd | vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:04 | |
Max 220?? De gemiddelde audi en bmw is al begrensd op 250/ | ||
sasquatsch | vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:08 | |
Maar die zijn niet volledig elektrisch. | ||
Geerd | vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:10 | |
Aaah, ik las wel iets over een batterij maar... who binnen nu en 25 jaar wordt dit de nieuwe F1 | ||
sasquatsch | zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:44 | |
Nu op Sport1 de race in Beijing. Met Buemi op pole en Frijns 13de. | ||
sasquatsch | zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:10 | |
Eerste FCY is alweer een feit. Simona in de muur. | ||
King_Merc | zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:20 | |
Piquet is wel weer goed in "sparen" net als vorig jaar | ||
Sinister-D- | zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:30 | |
Shit, dacht dat 't morgen was | ||
Sinister-D- | zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:32 | |
Villeneuve | ||
King_Merc | zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:34 | |
Turven en piquet zijn aardig goed vooruit gekomen | ||
sasquatsch | zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:36 | |
Met dank aan de FCY. | ||
Izzy73 | zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:40 | |
Leuk hoor dat FormuleE, maar dit circuit slaat echt helemaal nergens op. | ||
sasquatsch | zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:44 | |
Prost. | ||
Sinister-D- | zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:46 | |
Niet slecht van Robin in die oude wagen | ||
Sinister-D- | zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:48 | |
Nico Prost weigert de meatball | ||
Sinister-D- | zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:56 | |
Wat, waarom hield Frijns in net voor de finishlijn | ||
sasquatsch | zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:01 | |
Weet ik niet. Maar jammer van die FCY tijdens de pitstops. Dat kostte hem punten omdat Turvey en Berthon daarvan flink profiteerden. | ||
Sinister-D- | zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:07 | |
Interview met Robin op de officiële stream, hij had zelf 0.10% op zijn dash staan voor vermogen, uit eigen keuze gas gelost om geen DSQ te krijgen. | ||
sasquatsch | zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:09 | |
Duidelijk. Hij dacht dat hij geen energie meer had en liftte daarom. Hij wilde niet over de grens gaan omdat hij dan gediskwalificeerd zou worden. Wat Sinister-D zegt dus. | ||
King_Merc | zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:19 | |
Mooi ook zo,n ere haag | ||
Sinister-D- | zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:09 | |
Frijns toch nog een punt dus | ||
nils7 | zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:17 | |
yes | ||
sasquatsch | vrijdag 6 november 2015 @ 13:11 | |
Trulli wederom niet in actie in PutrajayaDe race wordt zaterdag om 6.30 uur live uitgezonden op Sport1. | ||
King_Merc | zaterdag 7 november 2015 @ 07:36 | |
frijns toch even aan de leiding | ||
WEST | zaterdag 7 november 2015 @ 07:50 | |
Frijns 4e nu. hopen dat Duval en Di Grassi nog moeten sparen dan is een podium misschien mogelijk. | ||
WEST | zaterdag 7 november 2015 @ 07:51 | |
Domme Frijns raakt hij de muur terwijl hij kans op het podium heeft. | ||
King_Merc | zaterdag 7 november 2015 @ 07:53 | |
Zonde voor frijns | ||
WEST | zaterdag 7 november 2015 @ 07:55 | |
4e plaats is dan toch netjes. Maar er zat meer in. | ||
WEST | zaterdag 7 november 2015 @ 07:55 | |
toch het podium voor Frijns | ||
#ANONIEM | zaterdag 7 november 2015 @ 07:57 | |
Wordt gewoon nog derde met een totaal scheve auto... Maar mooi gedaan. | ||
WEST | zaterdag 7 november 2015 @ 07:58 | |
Toch aardig volk die Belgen | ||
King_Merc | zaterdag 7 november 2015 @ 08:09 | |
Waarschijnlijk rijden ze nu naar Kuala Lumpur | ||
sasquatsch | zaterdag 7 november 2015 @ 09:29 | |
Met wat vertraging gekeken, maar mooi dat Frijns in zijn tweede race een podium pakt. | ||
Simba | maandag 9 november 2015 @ 18:02 | |
Waarom hebben ze het Wilhelmus niet laten horen? Ik hoorde alleen die van de nrs 1 en 2: brazilie en engeland | ||
sasquatsch | maandag 9 november 2015 @ 19:19 | |
Ze laten alleen de volksliederen horen van de winnende coureur en het winnende team. Niet voor de nummers 2 en 3. | ||
Fer | maandag 9 november 2015 @ 21:28 | |
Ik kan hem nergens vinden, stom gedoe. | ||
sasquatsch | maandag 9 november 2015 @ 22:11 | |
Fer | dinsdag 10 november 2015 @ 00:25 | |
Dat is toch niks, ze moeten die hele races gewoon op de website zetten. Slechte promotie. | ||
sasquatsch | dinsdag 10 november 2015 @ 08:00 | |
| ||
nils7 | dinsdag 10 november 2015 @ 08:13 | |
Die 2 wagens is niet echt iets. Kunnen ze niet een manier verzinnen om het accu pakket snel te wisselen? Daar hebben de Straat EV's wel wat aan. Wel mooi dat je ziet dat die DAMS wel snel is maar niet echt zuinig en die NEXTEV wel zuinig maar niet snel. Maar ik vrees een wedloop waarbij we straks teams hebben die gaan afhaken. Er zullen meer fabrikanten mee moeten doen, we hebben nu Renault? DS? VW ? NEXTEV? | ||
Max23 | dinsdag 10 november 2015 @ 09:07 | |
Wat een chaos | ||
sasquatsch | dinsdag 10 november 2015 @ 10:48 | |
Er zijn 8 verschillende fabrikanten van powertrains. Naast Renault en Citroen DS zijn dit NEXTEV, Venturi, Motomatica, ABT Schaeffer, Mahindra en de McLaren powertrain van vorig jaar. Andretti zou ook met zijn eigen powertrain komen, maar die had teveel problemen dus zijn ze teruggevallen op de McLaren powertrain van vorig jaar. | ||
nils7 | dinsdag 10 november 2015 @ 10:54 | |
Maar niet allen zijn echt EV fabrikanten, althans een Mahindra Ik zal zo eens gaan Googlen. Venturi uiteraard wel die vergat ik. [edit] Oh dat Mahindra is nog best groot Welk team gebruikt de Motomatica dan? | ||
sasquatsch | dinsdag 10 november 2015 @ 11:01 | |
Trulli, alleen zijn die nog niet aan de start gekomen doordat ze beide races te laat waren voor scrutineering door problemen bij de douane. | ||
sasquatsch | donderdag 10 december 2015 @ 23:23 | |
Trulli stapt uit Formule E omdat ze hun powertrain niet werkend krijgen
| ||
sasquatsch | dinsdag 15 december 2015 @ 16:13 | |
Zoals verwacht heeft Jaguar vandaag bekend gemaakt om vanaf volgend seizoen deel te nemen aan de Formule E. Ze doen dit in samenwerking met Williams Advanced Engineering.
| ||
Sinister-D- | zaterdag 19 december 2015 @ 10:49 | |
Straks Punta Del Este: 12:15-13:00 Practice 1 14:30-15:00 Practice 2 16:00-17:00 Qualifying 20:00-21:00 Race | ||
sasquatsch | zaterdag 19 december 2015 @ 11:35 | |
Kwalificatie en race is live te zien op Ziggo Sport Racing. | ||
sasquatsch | zaterdag 19 december 2015 @ 17:00 | |
De Dragons (D'Ambrosio en Duval) op de eerste rij. Frijns 11de. Valt een beetje tegen nadat hij 5de was in de trainingen. | ||
sasquatsch | zaterdag 19 december 2015 @ 20:01 | |
Race staat op punt van beginnen. Villeneuve doet niet mee door een crash in de kwalificatie. | ||
Sinister-D- | zaterdag 19 december 2015 @ 20:07 | |
Kak, vlot de mediaplayer aanzwengelen.... | ||
Sinister-D- | zaterdag 19 december 2015 @ 20:29 | |
Moet er geen geel komen voor Bird? Edit: Aah, daar dus.... | ||
sasquatsch | zaterdag 19 december 2015 @ 20:31 | |
Frijns slechte pitstop. 4 plaatsen verloren. | ||
sasquatsch | zaterdag 19 december 2015 @ 20:53 | |
Boem! Piquet in de muur in de laatste ronde. Buemi wint, Frijns P10. | ||
Sinister-D- | zaterdag 19 december 2015 @ 20:53 | |
En nu de vraag of Piquet schade had van de ronde ervoor en de aanvaring met Vergne, of probeerde die wanhopig voor te blijven en was die aan het pushen... | ||
sasquatsch | zaterdag 19 december 2015 @ 21:10 | |
Lijkt de muur te raken rechtsachter voordat hij de controle verliest. | ||
Sinister-D- | zaterdag 19 december 2015 @ 21:12 | |
klopt, maar dat sluit niet uit dat de touché met de muur geen gevolg is van het wheelbangen. | ||
sasquatsch | zaterdag 19 december 2015 @ 21:17 | |
Ik vraag me nog steeds af waarom Frijns 4 plekken verloor na de pitstop. Zijn stop zelf was goed. 1:00 volgens het scorebord. | ||
nils7 | woensdag 13 januari 2016 @ 14:47 | |
http://fiaformulae.com/en(...)e-city-of-light.aspx
Op zich dichtbij genoeg om heen te gaan... | ||
Fir3fly | woensdag 13 januari 2016 @ 15:14 | |
Het blijft komisch, deze wagentjes. Coureurs die halfslachtig hun best doen om het nog enigzins te laten lijken alsof er daadwerkelijk meer snelheid in zit dan de gemiddelde ligfiets . | ||
Sinister-D- | woensdag 13 januari 2016 @ 15:58 | |
maakt het wat uit? FR2.0 of FIA F3 zijn ook niet de snelste auto's, en toch komen er redelijk vermakelijke races uit voort. Is dat niet hetgeen wat telt. Er wordt ook nergens door organisatie, rijders of kijkers beweert dat ze superieur zijn aan andere klassen. | ||
Fir3fly | woensdag 13 januari 2016 @ 16:02 | |
Toch wel een flinke klap sneller. Is ook niet zo gek natuurlijk, snel zal het sowieso nooit worden. En ik las ergens dat de beloofde verhoging van het vermogen twee jaar uitgesteld wordt dus beter wordt het ook niet. | ||
sasquatsch | woensdag 13 januari 2016 @ 18:10 | |
Dit jaar is het al verhoogd van 150kW naar 200kW. Volgend jaar wordt het herwinbare vermogen verhoogd van 100kW naar 150 kW en het jaar erop het max vermogen naar 220kW en 250kW in seizoen 5. Wagens worden volgend jaar ook lichter, waardoor er iets aan snelheid gewonnen kan worden. Probleem is dat de ontwikkeling van nieuwe batterijen die het gewenste vermogen kunnen leveren nogal kostbaar is en het dus nu stapsgewijs gaat in plaats van in één keer. | ||
Fir3fly | woensdag 13 januari 2016 @ 18:16 | |
Precies. Valt allemaal erg tegen dus. Het blijft een langzame bende. | ||
nils7 | donderdag 14 januari 2016 @ 19:38 | |
We regelen voor jou een keer een P90D kijken of je nog zo piept | ||
Sinister-D- | vrijdag 15 januari 2016 @ 17:00 | |
Vuurvli3g heeft sowieso op elke race klasse kritiek..... | ||
Sinister-D- | vrijdag 22 januari 2016 @ 13:36 | |
http://www.motorsport.com(...)rmula-e-team-668557/ Villeneuve al met de noorderzon vertrokken omdat het wat tegen zat Mike Conway is zijn vervanger. | ||
twiFight | maandag 25 januari 2016 @ 15:08 | |
Beetje zwak, maar hij hoeft ook niks meer te bewijzen he. Als een klasse hem niet aanstaat kan hij doen wat hij wil. | ||
Sinister-D- | maandag 25 januari 2016 @ 19:07 | |
Gaat lekker daar Berthon ook al weg bij Aguri http://www.autosport.com/news/report.php/id/122588 | ||
sasquatsch | donderdag 28 januari 2016 @ 17:56 | |
Berthon wordt vervangen door Salvador Duran | ||
sasquatsch | zaterdag 6 februari 2016 @ 13:51 | |
Vandaag is de volgende race in de Formule E in Buenos Aires. De race is om 19.30 op Ziggo Sport Racing. Vergne zal in ieder geval niet van start gaan vanwege een voedselvergiftiging. https://twitter.com/DSVirginRacing/status/695939611458211840 | ||
sasquatsch | zaterdag 6 februari 2016 @ 15:14 | |
Simona zorgt voor een rode vlag in FP1 door tegen de pitmuur te rijden bij het verlaten van de pits. https://grabyo.com/g/v/a8SpXgPSy49 | ||
sasquatsch | zaterdag 6 februari 2016 @ 15:20 | |
Frijns heeft problemen met de elektronica waardoor hij in beide trainingen stil valt. | ||
sasquatsch | zaterdag 6 februari 2016 @ 17:32 | |
Bird op pole, Frijns P6. | ||
sasquatsch | zaterdag 6 februari 2016 @ 20:03 | |
Race staat op punt van beginnen en Vergne doet toch mee, na beide trainingen gemist te hebben. | ||
nils7 | zaterdag 6 februari 2016 @ 20:20 | |
ergens live te zien? | ||
sasquatsch | zaterdag 6 februari 2016 @ 21:09 | |
Niet meer. Race is afgelopen. Was te zien op Ziggo Sport Racing. Wordt nog wel een aantal keer herhaald. | ||
King_Merc | zondag 7 februari 2016 @ 00:25 | |
Hier is die Renault weer net wat te overpowered.. Buemi even van positie 18 naar 2.. Jammer voor Da Costa trouwens weer , En Nicolas Prost mogen ze ook vervangen, Buemi rijdt hem tot snot.. | ||
nils7 | zondag 7 februari 2016 @ 14:08 | |
Heb m terug gezien om 3 uur nachts of zo op Ziggo Sport | ||
nils7 | donderdag 3 maart 2016 @ 14:57 | |
Op zich zien ze nog best wat (veel spelletjes zetten de coureur veel lager in die auto): | ||
twiFight | donderdag 3 maart 2016 @ 18:38 | |
Valt zeker mee, ja. Alhoewel in theorie elke coureur ze dat al had kunnen vertellen. Zal wel meer zijn omdat ze dan minder hoeven te renderen en de game dan beter presteert. | ||
sasquatsch | zaterdag 12 maart 2016 @ 18:51 | |
Over 10 minuten de kwalificatie van de ePrix in Mexico op het circuit waar vorig jaar de F1 reed. Eerste Formule E race op een gewoon circuit dat wel is aangepast. Race is vanavond om 23.00 uur Nederlandse tijd en is te zien op het open Ziggo Sport kanaal. | ||
sasquatsch | zaterdag 12 maart 2016 @ 22:58 | |
Race gaat zo beginnen. Frijns start als 12de. | ||
Bonobo11 | zaterdag 12 maart 2016 @ 23:03 | |
Gogogo!!! | ||
sasquatsch | zaterdag 12 maart 2016 @ 23:55 | |
Beetje vreemde actie met Buemi en D'Ambrosio. Verbaast me dat D'Ambrosio geen straf krijgt voor het afsnijden daarmee twee plekken terug wint die hij net verloren had. | ||
sasquatsch | zondag 13 maart 2016 @ 00:01 | |
Frijns goed gereden en 6 plekken gewonnen. Volgens mij meeste van allemaal op een baan waar het moeilijk inhalen is. | ||
aesop | zondag 13 maart 2016 @ 00:03 | |
Best leuke race zo, en Frijns met een 2015 auto haalt het maximale eruit. Jammer dat we hem nooit op het hoogste niveau zullen zien. | ||
sasquatsch | zondag 13 maart 2016 @ 00:07 | |
Misschien nog een paar IndyCar wedstrijden met Andretti dit jaar. | ||
4-elements | zondag 13 maart 2016 @ 00:18 | |
Was blijkbaar afgesproken dat hij er weer voorbij mocht. Alleen doet Buemi dat op een vreemde manier die veel chaos veroorzaakte. | ||
King_Merc | zondag 13 maart 2016 @ 00:21 | |
buemi (wat een enorme zeur) zit ehm flink te naaien , door Jerome in te halen door af te snijden en vervolgens heel erg langzaam te rijden (en in de weg zo dat de rest langs Jerome te komen ) , Gaat flink over na gepraat worden , opzich best vermakelijk met in het eerste deel een gevecht tussen plek 1 tm 5 (soort schaakspel ) waarbij je echt op het juiste moment iemand kan inhalen , (had je met F1 ook voor er Drs kwam ) | ||
sasquatsch | zondag 13 maart 2016 @ 00:25 | |
Ach, uiteindelijk maakt het niet zoveel uit omdat Prost een DT krijgt en Abt de muur in rijdt. | ||
4-elements | zondag 13 maart 2016 @ 11:02 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)-ambrosio-erft-zege/ Ook Loic Duval gestraft, waardoor Prost alsnog op het podium terecht komt. | ||
sasquatsch | zaterdag 2 april 2016 @ 11:48 | |
Vannacht om 01.00 uur Nederlandse tijd de race in Long Beach. Om 21.00 uur is de kwalificatie. Beiden zijn live te zien op Ziggo Sport Racing. | ||
sasquatsch | zaterdag 2 april 2016 @ 21:35 | |
Frijns rijdt een 6de tijd. Mist de superpole sessie nipt op 0.016s. | ||
sasquatsch | zaterdag 2 april 2016 @ 21:55 | |
Antonio Felix Da Costa pakt de pole. Zit allemaal heel dicht bij elkaar. | ||
sasquatsch | zondag 3 april 2016 @ 00:28 | |
Da Costa is teruggezet op de grid en moet nu achteraan starten. Zijn bandenspanning was te laag. Bird staat nu op pole. | ||
heywoodu | zondag 3 april 2016 @ 00:38 | |
Ik ga nu voor het eerst een hele race kijken, maar mooi dat Bird het schijnbaar goed doet (dat was een van de coureurs die fanmail van een hele jonge heywoodu beantwoordde met een stapel gesigneerde foto's in de brievenbus ) Wat is het percentage naast de afkorting van de coureur, wat ik net zag bij de terugblik op de vorige race? | ||
zorro28 | zondag 3 april 2016 @ 00:42 | |
Batterijpercentage denk ik, da's normaal iig zo | ||
heywoodu | zondag 3 april 2016 @ 00:43 | |
Een soort "push2pass" of hoe ze het ook noemen? Oh wacht, of hoeveel ze nog in de batterij hebben voor ze stilvallen/moeten wisselen? Ik ben nogal nieuw met die hele Formule E.. | ||
zorro28 | zondag 3 april 2016 @ 00:44 | |
Soms halen ze het net met 1% batterij tot in de pits | ||
heywoodu | zondag 3 april 2016 @ 01:07 | |
Frijns > Heidfeld | ||
M.Melandri | zondag 3 april 2016 @ 01:15 | |
Bird heeft het lastig | ||
heywoodu | zondag 3 april 2016 @ 01:15 | |
Buemi torpedeert Frijns | ||
Waffle | zondag 3 april 2016 @ 01:16 | |
Godver zat gewoon podium in... | ||
heywoodu | zondag 3 april 2016 @ 01:20 | |
Frijns begint met 89% in de tweede auto? Edit: Gelukkig, het is weer 100% | ||
zorro28 | zondag 3 april 2016 @ 01:20 | |
Buemi | ||
heywoodu | zondag 3 april 2016 @ 01:25 | |
Ook nog een drive through | ||
heywoodu | zondag 3 april 2016 @ 01:26 | |
Fan Boost, wat is dat voor onzin? Stemmen om 3 rijders een voordeel te geven | ||
heywoodu | zondag 3 april 2016 @ 01:28 | |
Bird zet hem in de banden. | ||
heywoodu | zondag 3 april 2016 @ 01:40 | |
Safety car. | ||
Waffle | zondag 3 april 2016 @ 01:52 | |
Kut Buemi Frijns was gewoon derde geworden anders. | ||
sasquatsch | zondag 3 april 2016 @ 10:52 | |
Dit. Net de race teruggezien. | ||
sasquatsch | woensdag 20 april 2016 @ 18:25 | |
Aankomende zaterdag is de Formule E race in Parijs. De Chinees Ma Qing Hua zal dan zijn opwachting maken voor Team Aguri in de plaats van Salvador Duran. Naamgever Aguri Suzuki zal aan het eind van het seizoen het team verlaten. Er zijn gesprekken gaande met nieuwe investeerders. | ||
sasquatsch | woensdag 20 april 2016 @ 18:40 | |
Mahindra heeft (samen met Pininfarina) enkele concepten vrijgegeven voor Formule E wagens van de toekomst. | ||
Meike26 | woensdag 20 april 2016 @ 21:19 | |
Het is opzich wel geinig, dat deze formule E + Roborace een beetje richting WipeOut gaan qua stijlkenmerken. Erg futuristisch en bijna meer voor de mooi ontworpen dan dat die vleugels ook daadwerkelijk nuttig zijn. Zeker die laatste kan ik wel waarderen ! | ||
sasquatsch | zaterdag 23 april 2016 @ 13:06 | |
Vanmiddag om 16.00 uur de race in Parijs. Frijns start wederom als zesde. Bird staat op de pole. | ||
heywoodu | zaterdag 23 april 2016 @ 15:42 | |
Bijna dus Irritant dat tijdens de race links in beeld wel de namen staan, maar niet de precieze positie. | ||
heywoodu | zaterdag 23 april 2016 @ 16:05 | |
Kutstart van Frijns. | ||
heywoodu | zaterdag 23 april 2016 @ 16:49 | |
Dure fout van Bird, kost hem het podium | ||
heywoodu | zaterdag 23 april 2016 @ 16:52 | |
Ma knalt de muur in, finish onder SC of nog 1-2 rondjes racen. | ||
King_Merc | zaterdag 23 april 2016 @ 19:19 | |
Die wagen van Ma hadden ze veel sneller moeten ruimen.. heb je iedergeval nog een rondje race.. | ||
sasquatsch | woensdag 18 mei 2016 @ 13:52 | |
Rene Rast vervangt Antonio Felix Da Costa aankomend weekend in Berlijn. Da Costa rijdt dan in de DTM. | ||
sasquatsch | zaterdag 21 mei 2016 @ 12:59 | |
Vanmiddag om 16.00 uur de ePrix van Berlijn. Vergne start op pole en Frijns als 16de. Maakte een fout in zijn kwalificatierondje. | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 15:30 | |
Tijd voor de race Of nou ja, de uitzending is begonnen. | ||
sasquatsch | zaterdag 21 mei 2016 @ 15:57 | |
4 coureurs zijn naar achteren gezet waardoor Frijns nu als 12de start. Reden zou te lage bandenspanning zijn. | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 16:04 | |
Blijft irritant dat het beeld niet goed gecentreerd staat bij Ziggo. | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 16:04 | |
Vol. |