Ze laten alleen de volksliederen horen van de winnende coureur en het winnende team. Niet voor de nummers 2 en 3.quote:Op maandag 9 november 2015 18:02 schreef Simba het volgende:
Waarom hebben ze het Wilhelmus niet laten horen?
Ik hoorde alleen die van de nrs 1 en 2: brazilie en engeland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Wat een chaosquote:
Er zijn 8 verschillende fabrikanten van powertrains. Naast Renault en Citroen DS zijn dit NEXTEV, Venturi, Motomatica, ABT Schaeffer, Mahindra en de McLaren powertrain van vorig jaar. Andretti zou ook met zijn eigen powertrain komen, maar die had teveel problemen dus zijn ze teruggevallen op de McLaren powertrain van vorig jaar.quote:Op dinsdag 10 november 2015 08:13 schreef nils7 het volgende:
Die 2 wagens is niet echt iets.
Kunnen ze niet een manier verzinnen om het accu pakket snel te wisselen?
Daar hebben de Straat EV's wel wat aan.
Wel mooi dat je ziet dat die DAMS wel snel is maar niet echt zuinig en die NEXTEV wel zuinig maar niet snel.
Maar ik vrees een wedloop waarbij we straks teams hebben die gaan afhaken.
Er zullen meer fabrikanten mee moeten doen, we hebben nu Renault? DS? VW ? NEXTEV?
Maar niet allen zijn echt EV fabrikanten, althans een Mahindraquote:Op dinsdag 10 november 2015 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er zijn 8 verschillende fabrikanten van powertrains. Naast Renault en Citroen DS zijn dit NEXTEV, Venturi, Motomatica, ABT Schaeffer, Mahindra en de McLaren powertrain van vorig jaar. Andretti zou ook met zijn eigen powertrain komen, maar die had teveel problemen dus zijn ze teruggevallen op de McLaren powertrain van vorig jaar.
Trulli, alleen zijn die nog niet aan de start gekomen doordat ze beide races te laat waren voor scrutineering door problemen bij de douane.quote:Op dinsdag 10 november 2015 10:54 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maar niet allen zijn echt EV fabrikanten, althans een Mahindra
Ik zal zo eens gaan Googlen.
Venturi uiteraard wel die vergat ik.
[edit]
Oh dat Mahindra is nog best groot
Welk team gebruikt de Motomatica dan?
quote:The Trulli Formula E team will not continue in the Formula E championship after a disastrous start to season two.
Confirmation that the team will cease to be an entity in the championship is expected in the coming days.
Motorsport.com can reveal that initial plans for a new temporary entity to take over Trulli's slot until the end of the present season will now not come to fruition.
The demise of Trulli comes after the Italian team failed to get its Motomatica JT-01 to a workable condition during the opening two races and, as the team has decided to give up the struggle with the new powertrain, Formula E has granted its exit from the series.
The Trulli team was unavailable for comment when approached by Motorsport.com this week but is expected to confirm the news shortly.
Formula E Holdings Ltd and the FIA have the right to expel any team from the championship under article 13.7 of the FIA's 2015/16 Formula E sporting regulations.
However, it is believed that this was not formerly acted upon and that after a series of negotiations over the last five weeks, a settlement has been reached for the Trulli Formula E team to cease its activities in the championship.
The demise of Trulli leaves both Vitantonio Liuzzi and Salvador Duran without seats for the second season of Formula E.
Duran, however, is likely to race again in season two at the inaugural Mexico City ePrix in March as Formula E and local promoters are actively helping the Mexican find a berth for his home race.
A new squad, believed to be Jaguar Land Rover, working in conjunction with Williams Advanced Engineering as a key technical partner, recently concluded a long-term agreement with Formula E Holdings Ltd to enter the Championship in season three. An official announcement is set to be made on Tuesday, December 15.
Motorsport.com revealed Jaguar's interest in July when the manufacturer evaluated becoming an eleventh team for season two.
quote:The Jaguar name will return to International motorsport for the first time in a decade after plans for a long-term campaign in Formula E were confirmed in London on Tuesday.
As revealed by Motorsport.com in July, Jaguar had been actively seeking to enter the all-electric championship since the beginning of this year.
After several months of negotiation, Jaguar Land Rover, in conjunction with technical partners Williams Advanced Engineering, finalised contracts earlier this month to enter the championship from the start of season three onward.
JLR's subsequent entry in to Formula E as a manufacturer will be formally acknowledged by the FIA later today.
"I am proud to announce Jaguar's return to racing with an entry into the innovative FIA Formula E championship," said Nick Rogers, group engineering director for Jaguar Land Rover.
"Electric vehicles will absolutely play a role in Jaguar Land Rover's future product portfolio and Formula E will give us a unique opportunity to further our development of electrification technologies.
"The championship will enable us to engineer and test our advanced technologies under extreme performance conditions.
"It is my belief that over the next five years we will see more changes in the automotive world than in the last three decades.
"The future is about being more connected and more sustainable; electrification and lightweight technologies are becoming more important than ever as urbanisation continues to increase.
"Formula E has recognised and reacted to these trends and the championship's exciting and pioneering approach is the perfect fit for our brand. "
Series boss Alejandro Agag added: "We are delighted to welcome Jaguar into Formula E.
"Jaguar is a brand with a rich sporting heritage and the fact that it is returning to global motorsport with Formula E is a huge endorsement of the championship and its ability to influence the development of electric cars.
"Jaguar brings with it a passionate fan base that will drive the popularity of the championship across the world and once again shows that Formula E is the future of motorsport."
Lijkt de muur te raken rechtsachter voordat hij de controle verliest.quote:Op zaterdag 19 december 2015 20:53 schreef Sinister-D- het volgende:
En nu de vraag of Piquet schade had van de ronde ervoor en de aanvaring met Vergne, of probeerde die wanhopig voor te blijven en was die aan het pushen...
klopt, maar dat sluit niet uit dat de touché met de muur geen gevolg is van het wheelbangen.quote:Op zaterdag 19 december 2015 21:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Lijkt de muur te raken rechtsachter voordat hij de controle verliest.
quote:Taking place on April 23, the race in Paris is the first European round of the 2015-2016 season and will see fully-electric single-seaters battling it out around the architectural complex of Les Invalides.
The 1.93km circuit, which remains subject to FIA track homologation, was unveiled in front of a gathering of assorted media, government officials, local authorities and distinguished guests at the Hotel de Ville in Paris.
Formula E CEO Alejandro Agag was joined on stage along with the Mayor of Paris Anne Hidalgo, Minister of the City Patrick Kanner and FIA President Jean Todt.
With 14 turns winding its way past the Army Museum and the Tomb of Napoleon, the track is located in an amazing setting, combining historical monuments with visions of the future. As a pioneer of electric mobility, the race in Paris will provide a logical follow-up to the COP21 agreements achieved in the same city last year.
Alejandro Agag, CEO of Formula E, said: “As a series we are fortunate enough to race in some incredible locations but none more spectacular than the backdrop in the city of Paris. The ethos of Formula E is urban racing in the heart of cities around the world - Paris certainly ticks all those boxes. France is also a key market for the championship as the home of the FIA, Official Founding Partner and Tyre Supplier Michelin, and team partners such as DS and Renault. The Paris ePrix will be an iconic setting for Formula E with DHL, the championship’s Official Logistics Partner, delivering the first fully-electric race to the French capital.”
Jean Todt, President of the FIA, said: “The FIA is particularly pleased that there will be a Formula E race run through the streets of the centre of Paris, the city that has been our home for over a century. This series is heavily linked to the development of new technologies and to promoting a new model for sustainable mobility. It is entirely logical therefore, that a country like France, that has always been at the cutting-edge of innovation, should host an ePrix in its capital city. I am sure that the spectacle offered by Formula E on a track laid out against the amazing backdrop of Les Invalides, will make this event truly unique among motorsport events at a world level.”
Tickets will be available to purchase in the coming weeks with early bird prices starting from 25 Euros.
maakt het wat uit? FR2.0 of FIA F3 zijn ook niet de snelste auto's, en toch komen er redelijk vermakelijke races uit voort. Is dat niet hetgeen wat telt. Er wordt ook nergens door organisatie, rijders of kijkers beweert dat ze superieur zijn aan andere klassen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:14 schreef Fir3fly het volgende:
Het blijft komisch, deze wagentjes. Coureurs die halfslachtig hun best doen om het nog enigzins te laten lijken alsof er daadwerkelijk meer snelheid in zit dan de gemiddelde ligfiets .
Toch wel een flinke klap sneller. Is ook niet zo gek natuurlijk, snel zal het sowieso nooit worden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
maakt het wat uit? FR2.0 of FIA F3 zijn ook niet de snelste auto's,
Dit jaar is het al verhoogd van 150kW naar 200kW. Volgend jaar wordt het herwinbare vermogen verhoogd van 100kW naar 150 kW en het jaar erop het max vermogen naar 220kW en 250kW in seizoen 5. Wagens worden volgend jaar ook lichter, waardoor er iets aan snelheid gewonnen kan worden. Probleem is dat de ontwikkeling van nieuwe batterijen die het gewenste vermogen kunnen leveren nogal kostbaar is en het dus nu stapsgewijs gaat in plaats van in één keer.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toch wel een flinke klap sneller. Is ook niet zo gek natuurlijk, snel zal het sowieso nooit worden.
En ik las ergens dat de beloofde verhoging van het vermogen twee jaar uitgesteld wordt dus beter wordt het ook niet.
Precies. Valt allemaal erg tegen dus. Het blijft een langzame bende.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit jaar is het al verhoogd van 150kW naar 200kW. Volgend jaar wordt het herwinbare vermogen verhoogd van 100kW naar 150 kW en het jaar erop het max vermogen naar 220kW en 250kW in seizoen 5. Wagens worden volgend jaar ook lichter, waardoor er iets aan snelheid gewonnen kan worden. Probleem is dat de ontwikkeling van nieuwe batterijen die het gewenste vermogen kunnen leveren nogal kostbaar is en het dus nu stapsgewijs gaat in plaats van in één keer.
We regelen voor jou een keer een P90D kijken of je nog zo pieptquote:Op woensdag 13 januari 2016 18:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Precies. Valt allemaal erg tegen dus. Het blijft een langzame bende.
Vuurvli3g heeft sowieso op elke race klasse kritiek.....quote:Op donderdag 14 januari 2016 19:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
We regelen voor jou een keer een P90D kijken of je nog zo piept
ergens live te zien?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:03 schreef sasquatsch het volgende:
Race staat op punt van beginnen en Vergne doet toch mee, na beide trainingen gemist te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |