Dat heb ik niet gezien.quote:- Bij een pitstop zal van auto verwisseld worden: wanneer de batterij leeg is maakt de coureur een pitstop, waarbij hij 100 meter rent naar een opgeladen auto.
damn wikipediaquote:
Ik mag het toch hopen. Eventjes een stukje rennen zou echt volslagen idioot zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:36 schreef Fer het volgende:
Denk dat het eerder 100cm is, ze parkeren de lege auto naast de volle en stappen zo over.
tsja, je moet het natuurlijk niet benaderen met het idee dat je naar een standaard race aan het kijken bentquote:Op zaterdag 13 september 2014 17:23 schreef Netsplitter het volgende:
Sorry, maar dit is verschrikkelijk.
Waar is het geluid?
Kost minder dan de stad twee dagen platleggen, dus dat snap ik wel.quote:Op zaterdag 13 september 2014 17:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
tsja, je moet het natuurlijk niet benaderen met het idee dat je naar een standaard race aan het kijken benthet geluid, of beter het gebrek daar aan, icm een formule wagen is wat vreemd in het begin. Maar dat wilt niet zeggen dat het racen ansich niet leuk/goed/amuserend is on te zien. Ik ben in ieder geval al benieuwd naar Maleisië, ik vond het vandaag een plezierige race om te zien en wil dit best een kans geven
en natuurlijk mooi dat het gedeeltelijk een winter serie is
Maar bouwen die gasten daar een heel circuit op in een binnenstad om maar 1 dag te rijden
quote:Op zaterdag 13 september 2014 18:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Was nog best ok die race, met een knallend einde dat gelukkig goed afliep. Ook het idee van in stadscentra crossen bevalt me wel, maar dit circuit was zo saai en zo anoniem als het maar kon.
Die pitstraat ookquote:Op zaterdag 13 september 2014 18:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vandaag was de baan idd zo anoniem als maar kan......
het zijn ook wel heel korte baantjes eigenlijk, veel heb je dan niet aan topsnelheid. Dan kun je beter, zoals ze ook hebben, veel koppel hebben....quote:
Lang genoeg om niet te zien dat ze aan het racen zijn ipv de formatieronde rijden.quote:Op zondag 14 september 2014 12:40 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
het zijn ook wel heel korte baantjes eigenlijk, veel heb je dan niet aan topsnelheid. Dan kun je beter, zoals ze ook hebben, veel koppel hebben....
Ze zeulen nu al 200 kg aan accu's mee waar ze net 25 minuten mee kunnen rijden. Meer vermogen lijkt me voorlopig niet een optie.quote:Op zondag 14 september 2014 13:29 schreef sasquatsch het volgende:
Meer topsnelheid kan, maar dan moeten ze een andere motor pakken. De huidige motor komt uit de McLaren P1. De snelste elektromotor (320+) zit in de Drayson Lola. Alleen kost dat veel meer energie, waardoor er ook grotere battery packs nodig zijn en het laden langer duurt.
Volgens de officiele FIA pagina zelfs 320 kg aan accu's.quote:Op zondag 14 september 2014 13:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ze zeulen nu al 200 kg aan accu's mee waar ze net 25 minuten mee kunnen rijden. Meer vermogen lijkt me voorlopig niet een optie.
Iedere 100m vol optrekken en vol remmen en die Tesla gaat echt niet verder komen hoor en misschien brand die electronica wel door en moet je toch van auto wisselen halverwege.quote:Op zondag 14 september 2014 17:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Volgens de officiele FIA pagina zelfs 320 kg aan accu's.
Maar goed, een Tesla gaat sneller, verder en je hoeft niet eens halverwege van Tesla te wisselen. Daarentegen heeft die bijna net zo veel gewicht aan accu's er in liggen als die hele Formula E wagentjes wegen. Dat zal ook wel zo zijn eigen problemen meebrengen, m.b.t. rijeigenschappen en eisen aan het chassis en zo.
Ik krijg best een sterk Atomgevoel bij het zien van de Formule E wagentjes.
Een Tesla rijd max 210 km/uur en doet er 1 seconde langzamer over om op de 100 km/uur te komen, dus deze auto's zijn sneller.quote:Op zondag 14 september 2014 17:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Volgens de officiele FIA pagina zelfs 320 kg aan accu's.
Maar goed, een Tesla gaat sneller, verder en je hoeft niet eens halverwege van Tesla te wisselen. Daarentegen heeft die bijna net zo veel gewicht aan accu's er in liggen als die hele Formula E wagentjes wegen. Dat zal ook wel zo zijn eigen problemen meebrengen, m.b.t. rijeigenschappen en eisen aan het chassis en zo.
Ik krijg best een sterk Atomgevoel bij het zien van de Formule E wagentjes.
10 plekken grid penalty voor de volgende race.quote:Op zondag 14 september 2014 10:08 schreef Wombcat het volgende:
Ik vond het wel leuk om te zienDe verplichte duur van de pitstop is jammer.
Krijgt Prost nog een straf? Want zijn actie sloeg nergens op
Da's nog mildquote:Op maandag 15 september 2014 00:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
10 plekken grid penalty voor de volgende race.
Klopt, mijn fout, dacht dat de Tesla gelimiteerd was op 250.quote:Op zondag 14 september 2014 23:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een Tesla rijd max 210 km/uur en doet er 1 seconde langzamer over om op de 100 km/uur te komen, dus deze auto's zijn sneller.
quote:The track map for Formula E's Monaco ePrix has been revealed.
The seventh round of the 2014/2015 FIA Formula E championship will take place at the legendary Monaco street circuit, but the route used will not be the same as Formula One.
The 1.2 mile course will have Formula E drivers take a sharp right at St. Devote, deviating from the usual path. They will then run parallel to and in the opposite direction of the F1 track as they race towards the famed tunnel.
A hairpin at the chicane will take the cars back onto the usual circuit for th remainder of the lap. It's a unique layout which will certainly prove difficult for all drivers in the field. Take a virtual lap below.
Dat dacht ik ook toen ik het plaatje zag, totdat ik dit las:quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:21 schreef Wombcat het volgende:
Dat begrijp je verkeerd volgens mij.
quote:They will then run parallel to and in the opposite direction of the F1 track as they race towards the famed tunnel.
Ik zeg toch ook niet dat ze tegenovergesteld op het F1 circuit rijdenquote:Alleen rijden ze dus niet in tegengestelde richting (oer het F1-circuit) naar de tunnel als in de F1, maar over een parallelweg.
Heel simpel: te lang. In het reglement staat dat een circuit tussen de 2,5 en 3km moet zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:35 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom gebruiken ze niet de normale layout?
Ach so. Anders kunnen ze maar 3 rondjes doen ofzoquote:Op zaterdag 20 september 2014 17:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heel simpel: te lang. In het reglement staat dat een circuit tussen de 2,5 en 3km moet zijn.
Dat zal te maken hebben met de 45 min. racetijd vs. accu/wagenwissels.
Mooi niet dus. Ik kijk wel een samenvatting op yt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:08 schreef Sinister-D- het volgende:
Morgenvroeg, na meer dan 2 maanden rust_! , om 7.00 nl'se tijd ronde 2 in Petrujaya, Maleisië.
[ afbeelding ]
Ondanks dat ik de 1ste race zeer amuserend vond weet ik niet of ik de wekker ervoor wil zettenik twijfel nog....
precies 70 dagen morgenquote:
Thanks! Ik zat net naar iets Pools te kijken.quote:Op zaterdag 22 november 2014 07:04 schreef sasquatsch het volgende:
http://www.vipleague.me/m(...)e-stream-online.html
Kunnen ze niet op rijden, dan zijn halverwege de ronde de batterijen leeg.quote:Op zondag 23 november 2014 16:18 schreef Red_85 het volgende:
Snap het punt eigenlijk niet helemaal om in Putrayaya te gaan rijden. 10km verderop hebben ze een meer dan prima permanent circuit..
Thanks!quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:12 schreef Sinister-D- het volgende:
Vandaag weer een ePrix: Uruguay, Punta del Esta
tijdschema:
11:15-12:00 Eerste training
13:30-14:00 Tweede training
15:00-15:55 Kwalificatie
19:00 Race
Linkjes komen hier beschikbaar:
quali
race
Als winterprogramma vind ik het wel aardig.quote:Op zondag 14 december 2014 14:24 schreef Beach het volgende:
Is dit nog een beetje boeiend? Van de laaste twee races alleen de samenvatting gekeken.
Laten ze daar nou net een seizoen lang helemaal voor verketterd zijn.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:47 schreef Fer het volgende:
Misschien moeten ze in de F1 ook maar minder brandstof meegeven
Volgens mij was er vooral commentaar op de fuel flow limit, waardoor ze lagere toerentallen gingen draaien en minder herrie maakten.quote:Op zondag 21 december 2014 15:26 schreef twiFight het volgende:
[..]
Laten ze daar nou net een seizoen lang helemaal voor verketterd zijn.
Ik vind het echt geen probleem om voor bepaalde zenders te moeten betalen, maar waarom die versnippering? Waarom dan niet alle autosport bij één betaalzender?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Fox Sport 4 zendt het wel live uit, met NL's commentaar.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:16 schreef flipsen het volgende:
En gemist natuurlijk, te druk gehad vandaag. Maar eens kijken of het nog herhaald wordt op Fox Sports en anders vast wel op één van de tientallen (letterlijk!) nieuwskanalen hier in Argentinië
En nee, ik woon niet in Buenos AIres, maar in Bariloche en ik vond 2 uur vliegen of 20 uur in de bus net effe te lang
quote:
Hij kreeg de penalty voor speeding met de tweede auto. Die stond niet op de limiter bij het wegrijden.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:14 schreef twiFight het volgende:
Het was een straf voor een overtreding, dat kun je geen pech noemen. Pech is dat je een lekke band rijdt of zo. Speeding in the pitlane overkomt je niet, dat doe je zelf. Meestal remmen ze te laat voor de pitingang. Hij nam een risico en dat pakte verkeerd voor 'm uit.
Stream?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 13:12 schreef sasquatsch het volgende:
Vandaag de Formule E race van Miami.
Nederlandse tijden:
14.15 uur vrije training 1
16.30 uur vrije training 2
17.00 uur kwalificatie
22.00 uur race
Volgend jaar zijn er 8 (in plaats van de huidige 1) motorenleveranciers die leveren aan de teams. Chassis blijft vooralsnog hetzelfde.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:58 schreef versterker het volgende:
Vind het jammer dat alle auto's hetzelfde zijn. Laat de teams lekker experimenteren. Gewoon soepele regels opstellen waar een auto aan moet voldoen, en laat de teams zelf regelen hoe ze er mee omgaan.
Krijg je leukere races, en wie weet wat voor techniek eruit voor komt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | 01 9 Sébastien Buemi e.dams-Renault 5 1:24.648s 02 7 Jerome d'Ambrosio Dragon Racing 5 1:25.104s +0.456s 03 11 Lucas di Grassi Audi Sport ABT 5 1:25.105s +0.457s 04 99 Nelson Piquet NEXTEV TCR 5 1:25.144s +0.496s 05 27 Jean-Eric Vergne Andretti 4 1:25.182s +0.534s 06 8 Nicolas Prost e.dams-Renault 5 1:25.258s +0.610s 07 88 Oliver Turvey NEXTEV TCR 5 1:25.829s +1.181s 08 21 Bruno Senna Mahindra 5 1:25.879s +1.231s 09 2 Sam Bird Virgin Racing 5 1:25.894s +1.246s 10 77 Salvador Duran Amlin Aguri 5 1:25.964s +1.316s 11 6 Loic Duval Dragon Racing 5 1:25.988s +1.340s 12 23 Nick Heidfeld Venturi 5 1:26.128s +1.480s 13 66 Daniel Abt Audi Sport ABT 5 1:26.302s +1.654s 14 30 Stephane Sarrazin Venturi 6 1:26.318s +1.670s 15 5 Karun Chandhok Mahindra 6 1:27.160s +2.512s 16 28 Simona de Silvestro Andretti 5 1:27.208s +2.560s 17 55 Sakon Yamamoto Amlin Aguri 5 1:27.456s +2.808s 18 18 Alex Fontana Trulli 5 1:28.083s +3.435s 19 3 Fabio Leimer Virgin Racing 4 1:28.152s +3.504s 20 10 Jarno Trulli * Trulli 6 1:26.852s +2.204s |
wie is Gemiddeld? Er even vanuit gaan dat autocorrect zijn werk voortreffelijk heeft gedaanquote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:29 schreef Fer het volgende:
Grappig dat dit veld wel competatiever is dan A1gp, Bird en Gemiddeld rijden nu achteraan, maar hebben ook op de eerste rij gestaan.
Minder te rommelen aan de motor?
Heidfeld is best wel gemiddeld ja, dat die autocorrect dat ook week zeg.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 16:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
wie is Gemiddeld? Er even vanuit gaan dat autocorrect zijn werk voortreffelijk heeft gedaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |