sasquatsch | vrijdag 12 september 2014 @ 13:16 |
![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams ![]() WCC 2013 Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 03. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 20. Kevin Magnussen ![]() Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo 99. Adrian Sutil 21. Esteban Gutierrez ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo 25. Jean-Éric Vergne 26. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 17. Jules Bianchi 04. Max Chilton ![]() Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo 10. Kamui Kobayashi 09. Marcus Ericsson Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2014, bestaande uit 19 races ![]() Wijzigingen 2014 uitgelegd | |
Fiorano | vrijdag 12 september 2014 @ 13:17 |
Formule e wordt alleen uitgezonden op fox sports 6. En die heb je alleen als je fox sports international heb. | |
sasquatsch | vrijdag 12 september 2014 @ 13:19 |
Volgens hun gids op Fox Sports 2 | |
DutchTrain | vrijdag 12 september 2014 @ 13:22 |
En op ITV4, voor de schotelbezitters onder ons => https://www.itv.com/itvpl(...)hips-2014-15-preview | |
Fiorano | vrijdag 12 september 2014 @ 13:26 |
Ook goed, iniedergeval hebje Foxsports International nodig | |
Geralt | vrijdag 12 september 2014 @ 13:28 |
Nee ik heb geen voetballen, behalve dan wat op Sport1 is. Als daar uberhaupt voetbal op is, ik kijk die zender nooit behalve F1 ![]() Op de vraag in het vorige topic dus. ![]() | |
nils7 | vrijdag 12 september 2014 @ 13:29 |
Dan heb je geen Fox Sports denk ik | |
Sinister-D- | vrijdag 12 september 2014 @ 13:30 |
De TT ![]() ![]() ![]() | |
Geralt | vrijdag 12 september 2014 @ 18:11 |
Sjongejonge man. Volgens de huidige criteria voldoet Max gewoon en van alle mensen in de sport is er slechts een enkeling die hem te jong vind en al helemaal niemand die zijn talent niet onderkent. Dat hoeft heel niet verandert te worden ![]() | |
Geralt | vrijdag 12 september 2014 @ 18:13 |
Die regels zijn ook veranderd nadat Kimi een paar stappen oversloeg? ![]() | |
Nattekat | vrijdag 12 september 2014 @ 18:14 |
Umm... Ik probeerde me in te houden, maar verandert ![]() Verder snap ik het wel, het hele nut van de opstapklasses is aan het verdwijnen, Max laat dat nu even duidelijk zien. | |
Geralt | vrijdag 12 september 2014 @ 18:24 |
veranderdt | |
Nattekat | vrijdag 12 september 2014 @ 18:30 |
Beter ![]() | |
Fer | vrijdag 12 september 2014 @ 18:40 |
Gp2 draait dezelfde rondetijden als F1 Een WEC wagen gaat sneller de hoek om een F1 Tja.... | |
Peterselieman | vrijdag 12 september 2014 @ 19:29 |
De sprong van Kimi naar de F1 was nog groter, want die kwam zelfs vanuit de Formule Renault 2.0 | |
Seß | vrijdag 12 september 2014 @ 20:03 |
OT: Veranderd | |
twiFight | vrijdag 12 september 2014 @ 20:06 |
Kom op zeg, het gaat wel over de FIA he ![]() | |
Ferry_76 | vrijdag 12 september 2014 @ 21:27 |
En Kimi had 23 races gereden, Max straks (Inclusief zijn Amerika avontuurtje) 39 volgens mij. Plus dat Max volgens de meeste kenners gewoon een buitencategorie talent is, het zal echt niet zo zijn dat straks alle teams iemand in de auto gaan zetten alleen omdat hij jong is.. | |
Nieuwschierig | vrijdag 12 september 2014 @ 21:44 |
Door reportages zoals deze van Top Gear krijg je tenminste weer bewondering voor F1 coureurs. Niet door wie de beste diffuser of gear ratio heeft. Dat is leuke info voor erbij. Het moet om de chauffeur gaan, en als het even kan veel herrie maken. ![]() | |
SiGNe | vrijdag 12 september 2014 @ 21:54 |
Kimi was wel ouder toen ie z'n entree maakte en dat is het her volgens mij ook, men maakt vooral een probleem van z'n leeftijd denk ik. Aan de andere kant, hij is sinds z'n 4e al aan het karten en z'n vader heeft Max daar ook enorm in begeleid. Jos z'n baan is jarenlang trainer en coach van Max zijn. Kimi heeft vroeger niet zo'n opleiding gehad van z'n vader (die was oa taxi chauffeur). de vader van Vettel is overigens meubelmaker, daar leer je qua autorijden ook niet veel van. Max is van jongs af aan getrained in het rijden en daarom is ie nu zo exceptioneel. Zie het als een concertpianist die ook zo rond 4 jaar is begonnen en tegenwoordig wereldberoemd is.. Je hoort weleens zeggen dat je minstens 10.000 uur moet oeffenen om professional te worden, Max zit inmiddels wel aan die uren gok ik. | |
Geralt | vrijdag 12 september 2014 @ 22:14 |
Dat denk ik ook wel ja. Zelfde als waarom Senna goed in de regen was. Toen hij de eerste keer op een kart zat en het regende bakte hij er geen kut van. Vervolgens zorgde hij jarenlang dat hij elke keer als het regende op die godvergete kutkart zat. Alleen zo wordt je een hele grote in je sport. Door belachelijk veel doen. Doen doen doen en nog eens doen! Die 10.000 uur heeft Max er echt wel opzitten denk ik ja. ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 12 september 2014 @ 22:20 |
Nou ik denk dat er toen nog bijna geen internet was, geen fora, alleen geschreven media, vandaar dat daar veel minder om te doen was? Kenners zullen Kimi vast ook een buitencategorie talent hebben gevonden, maar dat kon je niet overal heel snel terug lezen. | |
Fer | vrijdag 12 september 2014 @ 22:28 |
Doornbos zwaargewond bij ongeluk op snorfiets 20km en dan reed vandaag een gast naast mij op het fietspad langs de weg, we gingen gelijk op en bijna 80, ik in de auto, hij op de brommert, met korte broek en t shirt. | |
SiGNe | vrijdag 12 september 2014 @ 22:41 |
da's inderdaad een bekend verhaal van Senna, dat ie zichzelf op regenraces trainde, kon het niet hebben dat ie zich liet verslaan door zoiets "simpels" als een beetje weer. | |
sasquatsch | zaterdag 13 september 2014 @ 08:30 |
De FIA is niet de FOM, die in de F1 deze contracten afsluit. | |
Sinister-D- | zaterdag 13 september 2014 @ 09:03 |
in welke woestijn woonde jij dan in 2001 als er bijna nog geen internet was ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 13 september 2014 @ 09:23 |
En voor de boomknuffelaars: er is nu een item bezig op Fox Sports 2 over Formula E ![]() Was de eerste race niet vandaag om 10.00? Edit: 09.30 begint de uitzending op FS2. [ Bericht 3% gewijzigd door Sinister-D- op 13-09-2014 09:33:17 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 13 september 2014 @ 09:29 |
Damn... Hopen dat het weer helemaal goedkomt. Ik vind Doornbos altijd een bijzonder sympathiek figuur. | |
#ANONIEM | zaterdag 13 september 2014 @ 09:29 |
Wordt dat nog ergens uitgezonden? | |
Sinister-D- | zaterdag 13 september 2014 @ 09:34 |
fox sport 2, pre-show is begonnen om 09.30. | |
#ANONIEM | zaterdag 13 september 2014 @ 09:35 |
Heb ik niet. Ik ga wel even googelen. | |
#ANONIEM | zaterdag 13 september 2014 @ 09:50 |
http://streamsp.com/index2.php | |
sasquatsch | zaterdag 13 september 2014 @ 09:53 |
wiziwig of vipbox hebben ook streams. | |
JohnB52 | zaterdag 13 september 2014 @ 09:58 |
Vlakbij België :-P Maar Facebook en Twitter was er toen nog niet heel veel he? | |
Sinister-D- | zaterdag 13 september 2014 @ 10:00 |
in 2001 woonde ik ook nog vlakbij, niet in, België ![]() ![]() ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 13 september 2014 @ 10:02 |
Wakker worden! Ik woonde vlakbij België, en nu nog steeds :-) | |
Sinister-D- | zaterdag 13 september 2014 @ 10:03 |
Cameraman op eem segway op de grid ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 13 september 2014 @ 10:04 |
ben al lang wakker ![]() ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 13 september 2014 @ 10:05 |
2 wagens stil op de grid..... Trulli weer en zijn pech ![]() Edit: wat een geluid maakt zo'n groepje wagens ook ![]() ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door Sinister-D- op 13-09-2014 10:12:35 ] | |
JohnB52 | zaterdag 13 september 2014 @ 10:23 |
Lees ik dat nou goed op Twitter? Moeten ze van wagen wisselen tijdens de races? | |
Fiorano | zaterdag 13 september 2014 @ 10:24 |
Jup, accu is nog niet groot genoeg voor een race afstand | |
Sinister-D- | zaterdag 13 september 2014 @ 10:29 |
das wel makkelijk als je schade hebt zoals Buemi.... | |
sasquatsch | zaterdag 13 september 2014 @ 10:30 |
In de toekomst is het de bedoeling dat de accu's onder het rijden bijgeladen worden. Nu worden de safety car en medical car al draadloos opgeladen. Door die technologie in de toekomst op de racebaan toe te passen willen ze zo de racewagens tijdens het rijden opladen. | |
JohnB52 | zaterdag 13 september 2014 @ 10:31 |
Dus dan gaan ze op een hele grote inductie plaat racen? | |
JohnB52 | zaterdag 13 september 2014 @ 10:33 |
Met al die bekende namen lijkt t net alsof je naar een formule 1 race aan t kijken bent met alleen maar testrijders | |
Mexicanobakker | zaterdag 13 september 2014 @ 10:38 |
Op zich is het wel leuk dat zoveel relatief grote namen zich eraan wagen. Ik hoop dat Sarrazin hier een race kan winnen, groot onrecht dat die jongen nooit een kans heeft gekregen. Toevallig zat ik gisteren zn enige race te kijken. | |
JohnB52 | zaterdag 13 september 2014 @ 10:41 |
1995 nurnburgring? Las net op Twitter dat Sato waarschijnlijk in slaap was gevallen door dat zoemende geluid... | |
sasquatsch | zaterdag 13 september 2014 @ 10:44 |
Brazilië 1999 | |
Sinister-D- | zaterdag 13 september 2014 @ 10:44 |
Percentage van de accu is lasrig te lezen als doe onder in beeld erbij staat ![]() | |
Mexicanobakker | zaterdag 13 september 2014 @ 10:48 |
Met die minardi die wel 15 rondjes draaide en een legendarische quote over Alesi | |
JohnB52 | zaterdag 13 september 2014 @ 10:48 |
Oh, ik was mis met Tarquini, die toen 1 race in mocht vallen. (Daarvoor wel races had gereden, wist ik niet) | |
Ferry_76 | zaterdag 13 september 2014 @ 11:53 |
Heidfeld heel veel mazzel, en Nicolas Prost is een fucking idioot.. | |
sasquatsch | zaterdag 13 september 2014 @ 11:53 |
live: | |
Kleffe_Dop | zaterdag 13 september 2014 @ 11:56 |
klapjosti die Prost. ![]() | |
Gramulanion | zaterdag 13 september 2014 @ 11:59 |
wtf. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 13 september 2014 @ 12:00 |
Tof, thanks. Even kijken. | |
Geralt | zaterdag 13 september 2014 @ 12:01 |
WTF man. Zo een oetlul mag je van mij per direct verbannen uit de autosport. Heidi heeft daar echt geluk gehad; dat had heel anders af kunnen lopen ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 13 september 2014 @ 12:06 |
Damn moest geluid van de tv nog even aanpassen nadat ik formula e had gekeken | |
Tarado | zaterdag 13 september 2014 @ 12:06 |
Weinig DNA van z'n papa | |
Ferry_76 | zaterdag 13 september 2014 @ 12:12 |
Hoofd op vangrail en het is direct einde verhaal denk ik.. ![]() | |
Geralt | zaterdag 13 september 2014 @ 12:13 |
In het gunstigste geval een gebroken nek en een dwarslaesie denk ik in zo een geval. Of gewoon keihard dood. | |
Ferry_76 | zaterdag 13 september 2014 @ 12:15 |
Of misschien wel te veel.... | |
Weltschmerz | zaterdag 13 september 2014 @ 12:43 |
Gewoon een hamiltonnetje, dat Heidfeld toevallig gevaarlijk terecht komt maakt de fout niet groter. | |
Geralt | zaterdag 13 september 2014 @ 12:44 |
Lewis heb ik ook al vaker vervloekt om dat soort acties ja. ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 13 september 2014 @ 12:56 |
Zo'n actie a la Heidfeld? Ja, dat is racen. Zo'n domme actie als Prost kan ik me niet herinneren. | |
Beach | zaterdag 13 september 2014 @ 14:03 |
![]() | |
Fir3fly | zaterdag 13 september 2014 @ 14:13 |
Wat zijn die dingen trouwens tergend langzaam ![]() | |
Beach | zaterdag 13 september 2014 @ 14:14 |
Ik moet nog kijken dus niet spoilen. Maar is een F3 wagen sneller dan zelfs? Ik las dat de top 220 ofzo zou zijn. | |
sasquatsch | zaterdag 13 september 2014 @ 14:22 |
Ja, maar het mooiste van deze wagens is de acceleratie. 0 - 100 in 2.9 seconde. Dat is vergelijkbaar met een F1 auto. ![]() Maar zoals ik al eerder zei, het zal zich in de loop van de tijd nog wel verbeteren. De huidige motor komt uit de McLaren P1. Er zijn al elektromotoren met een top boven de 300 km/u. | |
Fir3fly | zaterdag 13 september 2014 @ 14:28 |
Ach, als dit hele gedoe ook maar een nieuwe fan oplevert die echte race klasses gaat bekijken is het wel de moeite waard vind ik. | |
Beach | zaterdag 13 september 2014 @ 14:52 |
Ik heb al wel een paar (3?) jaar bij de Isle of Man TT gezien hoe daar de Zero TT klasse (elektrische motoren) ook elke keer sneller worden. Dus dat zal hier ook wel gebeuren ja. [ Bericht 22% gewijzigd door Beach op 13-09-2014 15:10:25 ] | |
Koempel020 | zaterdag 13 september 2014 @ 15:17 |
Volgens mij heeft de vader van Maldonado iets uit te leggen aan Alain ![]() | |
Fiorano | zaterdag 13 september 2014 @ 15:34 |
Ik kijk ff de race terug op Youtube. ik vind het eigenlijk nog best vet. Zou wel tof zij als ze in het voorprogramma zouden zitten van de F1. | |
Meike26 | zaterdag 13 september 2014 @ 15:37 |
Nee juist niet, De FormulaE moet juist op zich zelf staan en eigen publiek aantrekken. Anders maak je FormulaE gelijk weer ondergeschikt aan de F1 en in een paar jaar tijd, kan dit een zeer interessant kampioenschap worden om te volgen. | |
Ferry_76 | zaterdag 13 september 2014 @ 15:42 |
Overigens wel schandalig dat het 50 seconden duurt voordat Heidfeld uit zijn auto is, de Marshalls komen er dan pas aangewandeld.. | |
JohnB52 | zaterdag 13 september 2014 @ 15:43 |
Dat kan niet want die banen zijn (nog) niet geschikt. Het zou alleen in Steden plaats vinden? | |
#ANONIEM | zaterdag 13 september 2014 @ 15:45 |
Lijkt me ook best link, zo'n gecrashte elektrische auto. | |
Ferry_76 | zaterdag 13 september 2014 @ 15:49 |
Ik mag toch aannemen dat de marshalls daar een training voor hebben ondergaan? | |
nils7 | zaterdag 13 september 2014 @ 15:49 |
Monaco rijden ze... | |
#ANONIEM | zaterdag 13 september 2014 @ 15:50 |
Vast wel. | |
sasquatsch | zaterdag 13 september 2014 @ 15:56 |
Waarom niet. Ze hebben getest op Donington. En ja, ze rijden bewust alleen in steden, omdat daar andere klassen veelal niet mogen racen vanwege de overlast. Juist om een ander publiek te trekken. | |
#ANONIEM | zaterdag 13 september 2014 @ 15:58 |
Zou wel tof zijn om een race in Amsterdam te hebben. | |
nils7 | zaterdag 13 september 2014 @ 16:01 |
Ziet er leuk uit (zit nu in de (eerste?) SC periode) ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 13 september 2014 @ 16:04 |
wat een knuppel zeg | |
Sinister-D- | zaterdag 13 september 2014 @ 16:06 |
commentator zei dat ze het eerste moment zelfs de wagen helemaal niet mogen aanraken. Iemand die zich nog dat elektrocutie momentje door het KERS systeem van de BMW-Sauber nog kan herinneren in de preseason tests? Daarom dus. Edit: vond het trouwens best een vermakelijke race. Montagny deed nog best knappe dingen in die wagen ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Sinister-D- op 13-09-2014 16:13:21 ] | |
Beach | zaterdag 13 september 2014 @ 16:17 |
Ik ben nu bijna op het einde en het is inderdaad prima te doen. | |
Fiorano | zaterdag 13 september 2014 @ 16:25 |
Anyway, tijd voor een eigen Formule E topique? Ik moet zeggen, vond het prima te pruimen! | |
Peterselieman | zaterdag 13 september 2014 @ 16:29 |
Jup. Denk dat zoiets wel handig is | |
nils7 | zaterdag 13 september 2014 @ 16:55 |
Zeker ![]() jammer dat we nergens live kunnen kijken | |
Fer | zaterdag 13 september 2014 @ 16:57 |
Ik zag op de metertjes rechts 150kw tijdens de race en ze komen wel hard de bocht uit, maar daarna valt de acceleratie weg. Op de langere rechte stukken is het dan net alsof ze safetycar rijden. Ze moeten de circuits wat korter en bochtiger maken, maar moet zeggen kwa inhalen en tactiek leuker om te zien dan andere spec races. Je zag ook dat Heidfeld op tactiek naar voren kwam om in die laatste bocht alles eruit te persen. Was hem bijna gelukt, ze waren ruim voor de bocht, maar toen haalde Prost uit. Heb op youtube gekeken, wel jammer gelijk weer achter de decoder. | |
Geralt | zaterdag 13 september 2014 @ 17:09 |
Dat gaat hard zeg. Hoe veel sneller (of langzamer?) dan een gewone motor is dat ding? ![]() | |
Beach | zaterdag 13 september 2014 @ 17:19 |
John McGuinness won the Isle of Man SES TT Zero at an average speed of 117 mph (188.9 km/h), reaching a top speed of 154.3 mph (243.3 km/h). Dus iets langzamer dan een gewone supersport600. | |
nils7 | zaterdag 13 september 2014 @ 17:20 |
ff spammen ![]() SPT / Formula E | |
Fir3fly | zaterdag 13 september 2014 @ 17:54 |
Maar ze kunnen maar een rondje, daarna zijn de batterijen op ![]() Elektrische speeltjes zijn leuk maar zullen nooit echt wat worden. Maar ach, ik geloof in het mantra 'als het wielen heeft moet je er mee racen' dus waarom niet. | |
Waffle | zaterdag 13 september 2014 @ 18:09 |
Brandstofcelletje er in ![]() | |
Wertha | zaterdag 13 september 2014 @ 18:14 |
F1 in het voorprogramma van F-E lijkt me beter. | |
Fir3fly | zaterdag 13 september 2014 @ 18:26 |
Mijn probleem met FE is dat het ook niets oplost en overbodig is. Volledig elektrisch is een doodlopende weg en bijvoorbeeld de Le Mans prototypes zijn alweer veel verder qua aandrijving en daar zit de toekomst in. Mijn hoop was een beetje dat dit een beetje de aandacht van F1 weg zou halen zodat dat gewoon het toppunt van technologie kon blijven maar daar is het ook alweer te laat voor ![]() Gek genoeg is F1 nu wel relevanter voor de consumentenauto dan FE ![]() | |
Bluurgh | zaterdag 13 september 2014 @ 19:06 |
Ik geloof dat ze volgend jaar overstappen op draadloos opladen? Dan is het idd overbodig. Laat het zoals het is, maar weinig regels, meer motorbouwers en het niet verplichten van het gebruik van 2 auto's (als dat al verplicht zou zijn tenminste). Dan zijn er goede mogelijkheden om snelheid, efficiency, grootte, zwaarte etc te verbeteren/verminderen. Maargoed tegenwoordig moet alles natuurlijk geworpen worden op kostenbesparing en kleine verschillen tussen de teams, zodat 't spannend blijft. Waardoor alle regeltjes dichtgetimmerd worden en je dus veel minder kans hebt op echte innovatie waar de consument eventueel ook iets aan zou hebben. | |
Waffle | zaterdag 13 september 2014 @ 19:38 |
Het gaat er wat mij betreft ook niet echt om of het dichterbij de consumentenauto zit bij FE. Het is een compleet ander concept. Als ze het dichterbij de consumentenauto's hadden willen hebben, hadden ze wel meer vrijheden gegeven voor de auto's. Het is niks anders dan een volgende GP2/WSR/etc. Het mooie is wel dat het best wel innovatief is en daarnaast overal ter wereld in steden kan plaats vinden, omdat het toch geen geluidsoverlast veroorzaakt. Verder is F1 nog steeds het toppunt van de technologie. Misschien alleen ingehaald door de LMP1 klasse, maar nog steeds zijn ze toch nog wel toonaangevend. De motoren die nu in de F1 gebruikt worden zijn van een hoger niveau dan de ouder V8. In dat opzicht is de F1 juist vooruit gegaan, als je het zo bekijkt. Daarnaast moet je wel bedenken dat het nu al ongelooflijk moeilijk is om een startveld vol F1 wagens te krijgen. Als je ze meer vrijheden zou geven, zou dit alleen maar meer ingekort worden. | |
Geralt | zondag 14 september 2014 @ 12:25 |
Geen nieuwtje, maar een vraag die me ineens te binnen schoot toen ik een oude race aan het kijken was zojuist (Duitsland 2000 ![]() Bij welke race en wanneer zijn ze eigenlijk begonnen met dat vrolijke deuntje te draaien zodra er met de champagne gespoten wordt? Bij die race in 2000 in elk geval nog niet. Iemand die dat weet toevallig? ![]() | |
µ | zondag 14 september 2014 @ 12:29 |
Bizet ![]() Wanneer ze begonnen, geen idee. | |
Bluurgh | zondag 14 september 2014 @ 12:34 |
Waarschijnlijk hadden ze 'm niet? Hier, Suzuka 1999, spelen ze 'm ook al: | |
H_T | zondag 14 september 2014 @ 14:33 |
Ze hebben ervoor gekozen het eerste jaar alle teams met dezelfde auto's te laten rijden en dat langzaamaan vrij te geven, te beginnen met bodykits. | |
M.Melandri | zondag 14 september 2014 @ 16:17 |
Eerste reactie van de commentator van Fox was ook nog dat het de fout van Heidfeld was, die begreep er ook helemaal niks van. | |
Geralt | zondag 14 september 2014 @ 19:20 |
http://www.f1today.net/nl(...)formule-1-bij-rtl-gp Heeft iemand dat gezien? Ik lees het te laat. Was vanmiddag op RTL7. Kan ik dat ergens terug kijken? ![]() | |
JohnB52 | zondag 14 september 2014 @ 19:28 |
Volgende week zaterdag om 16:00 Er waren precies 0 seconden racebeelden te zien. (Hebben ze geen rechten voor) | |
Geralt | zondag 14 september 2014 @ 19:29 |
Ow. Ik dacht misschien is dat de moeite waard. Ik begrijp dat dat niet het geval was? ![]() | |
JohnB52 | zondag 14 september 2014 @ 19:38 |
Geen idee, ik heb naar de de Twitter van Stock gekeken | |
Nattekat | zondag 14 september 2014 @ 20:06 |
De rechten voor de seizoens die ze hebben uitgezonden blijven behouden, het is niet zo dat ze niks meer mogen laten zien. De jaarclip van 2012(?) laat dit wel mooi zien voor de jaren dat het op SBS uitgezonden werd ![]() | |
JohnB52 | zondag 14 september 2014 @ 20:36 |
Misschien dat de rechten verlopen? Dat ze voor bepaalde tijd gekocht zijn? Net zoals bij Netflix. Is niet hetzelfde, maar zijn ook uitzendrechten | |
Gramulanion | zondag 14 september 2014 @ 20:47 |
Ik heb een stukje gekeken, alleen interviews en beelden van tests en nul racebeelden idd. Waarom deden ze dat niet dan? ![]() | |
JohnB52 | zondag 14 september 2014 @ 22:03 |
Heb je een bron waarin staat dat ze die rechten nog steeds hebben? | |
Nattekat | zondag 14 september 2014 @ 23:54 |
Ze kopen de TV rechten van een bepaald jaar, die rechten houden ze en andere zenders mogen die beelden niet uitzenden zonder toestemming. Zie als mooi voorbeeld ook de RTL Jaarclip van 2012, waar de jaren van SBS ontbreken. Daarnaast heeft RTL eerder gewoon F1 beelden uitgezonden nadat ze de uitzendrechten kwijt waren geraakt, ik weet enkel niet meer hoe dat programma heet. | |
nils7 | maandag 15 september 2014 @ 13:30 |
Wolff steekt z'n nek uit:Komt van RTLgp | |
µ | maandag 15 september 2014 @ 13:49 |
Terecht. Bij Spa, in het natte gras, zat ik voor 100+ euro... Kun je nagaan wat tribuneprijzen zijn... | |
µ | maandag 15 september 2014 @ 13:49 |
Spa was overigens stampvol... | |
Ferry_76 | maandag 15 september 2014 @ 16:51 |
Pascal Wehrlein nieuwe reservecoureur voor Mercedes-AMG: http://www.gpupdate.net/n(...)rijder-bij-mercedes/ | |
Schunckelstar | maandag 15 september 2014 @ 16:58 |
![]() http://www.gpupdate.net/n(...)ns-goodwood-revival/ ![]() | |
SiGNe | maandag 15 september 2014 @ 17:02 |
Aan nationale helden kan het in DLD niet liggen, die hebben Vettel al 4 jaar als kampioen gehad en waarschijnlijk wordt Rosberg de volgende. Het circuit kan het ook niet aan liggen want da's inderdaad een klassieker.. Ik ga voor hoge ticketprijzen en het geluid zal ook wel meespelen, de ervaring is minder. | |
M.Melandri | maandag 15 september 2014 @ 17:04 |
Geen Schumi speelt de grootste rol in Duitsland. | |
nils7 | maandag 15 september 2014 @ 17:05 |
Na ja enkele Europese wedstrijden na elkaar... Plus tickets duurder etc. In vakantie tijd moet je maar in de buurt zijn. In juli zal barcelona bijv. rammetje vol zitten | |
SiGNe | maandag 15 september 2014 @ 17:10 |
Denk niet dat dat ermee te maken heeft, Schumi was al gestopt en bij Mercedes deed ie het niet echt denderend. | |
M.Melandri | maandag 15 september 2014 @ 18:13 |
Nee na zijn afscheid bij Ferrari zijn de kijkcijfers en toeschouwersaantallen daar helemaal in elkaar gezakt. | |
Peterselieman | maandag 15 september 2014 @ 20:50 |
De nieuwe regels over het radioverkeer gelden ook voor de pitborden. Dus die mogen ook niet gebruikt worden om boodschappen door te geven. Dus toch ... | |
Sinister-D- | maandag 15 september 2014 @ 21:18 |
FIA is echt aan het doordraven op sommige zaken ![]() Vraag me af wie er zo'n druk heeft zitten uitoefenen dat ze gezwicht zijn voor zo'n overhaaste beslissing waardoor de teams met een hoop vrage zitten, want voor de kijkers doen ze zoiets niet ![]() | |
#ANONIEM | maandag 15 september 2014 @ 21:29 |
Dat zei ik toch al ![]() Niettemin bezopen, al sinds de jaren 80 (of eerder) werd "save fuel" op het pitbord aangegeven en nu mag het opeens niet meer. Als je dit soort regels verzint, doe het dan iig niet halverwege een seizoen ![]() En dat er niks meer over de startprocedure mag worden gezegd, is ook nogal maf. Ik hoop echt dat er de komende races een paar op de startgrid blijven staan, liefst dusdanig dat je drie keer de opwarmronde moet doen. | |
twiFight | maandag 15 september 2014 @ 21:42 |
Ik vind het zelf nog steeds een raar verhaal, maar het schijnt echt zo te zijn; of laat ik het zo zeggen, ik hoor het van meerdere bronnen in de F1 media. Hulkenberg maakt niet veel los, Rosberg mogen ze niet zo (wellicht omdat het geen échte Duitser is), en zelfs Vettel waar je toch van zou verwachten dat hij bosjes fans heeft schijnt niet eens in de buurt te komen van Schumacher. Ik snap 'm nog niet. Aan de prestaties kan het niet liggen, want Vettel heeft genoeg records. De persoonlijkheid lijkt mij ook niet de reden, want Schumacher was ook niet bepaald meneeer Sympathiek. | |
JohnB52 | maandag 15 september 2014 @ 22:17 |
http://autoweek.com/artic(...)mpaign=awracingdaily Een of andere Rus tijdens de GP van Rusland? | |
sasquatsch | maandag 15 september 2014 @ 23:30 |
Vast weer een noodsprong om geld binnen te halen. maar dan zie ik ze liever Sainz jr of Merhi laten rijden. Alleen al ze deze Rus laten rijden kan dat niet meer, omdat een team volgens de regels maximaal 4 coureurs per seizoen mag laten rijden. Met Lotterer in Spa zitten ze nu op 3. | |
nils7 | dinsdag 16 september 2014 @ 09:15 |
Caterham 2006? Wat Le Mans ofzo? | |
sasquatsch | dinsdag 16 september 2014 @ 11:03 |
Midland F1 moet het zijn. Daar was Kolles toen ook teambaas, voordat het overgenomen werd .door Spyker. | |
Sinister-D- | dinsdag 16 september 2014 @ 12:14 |
Bron: http://mobile.f1today.nl/(...)als-nieuwe-aanwinst/ Vettel naar Ferrari zie ik wel gebeuren, maar Alonso naar RBR, nou nee.... En ik zou het wel heel vreemd vinden. Als Ferrari Vertel uitgerekend nu zou aankondigen, normaal doen ze dat altijd in Monza op thuis grond..... | |
Tarado | dinsdag 16 september 2014 @ 12:16 |
Dat had misschien te maken met het vertrek van Di Montezemelo | |
sasquatsch | dinsdag 16 september 2014 @ 12:20 |
Zou ook Pierre Gasly kunnen zijn, die het afgelopen weekend beter deed dan Sainz in de FR 3.5 en nu ook in de GP2 uitkomt. | |
Weltschmerz | dinsdag 16 september 2014 @ 12:31 |
Records zijn niet zo boeiend natuurlijk, misschien hebben ze wel een beetje hetzelfde als de Britten, dat ze Duitse suprematie zat zijn na zoveel jaar. Vettel heeft het heel goed gedaan en tenminste 2 van zijn WK's op erg Duitse manier gewonnen, dat wil zeggen op je best zijn terwijl het het belangrijkst is. Maar grootsheid mist hij. Het was in 1994 al duidelijk dat Schumacher onvervangbaar zou zijn. Bij Schumacher kon je natuurlijk het gevoel hebben dat je er niks van mocht missen, want het zou zomaar weer eens historisch kunnen worden. Hij kon je blijven verbazen, dat trekt toch meer. Rosberg heeft het in dezelfde auto wel wat beter gedaan dan Schumacher over het geheel genomen, maar de sensaties moesten van Schumacher komen, Canada, Spa, Monaco, dat soort dingen kan Rosber gewoon niet. Vettel heeft dan wel sensationele races gereden, er kleeft toch altijd aan dat hij een superieure auto had, slechts deels terecht maar het doet wel af aan de heroiek. | |
Geralt | dinsdag 16 september 2014 @ 12:50 |
Ik lees het ook net. Jeetje. Ik moet nog maar zien. ![]() | |
Rossdale | dinsdag 16 september 2014 @ 13:17 |
Dat zou wel meganieuws zijn ![]() Voorziet hij issues nu dat Newey terug gaat treden? Ik zou het iig een vreemde move vinden, want RBR is zowat rondom Vettel gebouwd de laatste jaren en of hij dit bij Ferrari krijgt is nog maar te bezien natuurlijk. Of heeft Ferrari met enorm veel poen gesmeten omdat Alonso intern heeft bekendgemaakt dat hij er na dit seizoen de brui aan geeft en lekker full-time gaat Pro Cycling Managen? ![]() | |
Tarado | dinsdag 16 september 2014 @ 13:23 |
Waarom niet? Zijn grote voorbeeld deed het ook, hij heeft alles al gewonnen met Red Bull en een teammaat die momenteel sneller is | |
Geralt | dinsdag 16 september 2014 @ 13:25 |
Welke teammaat was sneller dan Schumacher dan, voordat hij van team wisselde? ![]() | |
Ferry_76 | dinsdag 16 september 2014 @ 13:25 |
Misschien wat wishful thinking van de Italianen, die zien dat Raikkonen echt niet meer presteert en niet gemotiveerd overkomt, Alonso kan ook geen potten breken en misschien denken ze dat Vettel de tweede Schumacher is..? | |
Geralt | dinsdag 16 september 2014 @ 13:26 |
Dat is onze eigen Max Verstappen ![]() | |
Tarado | dinsdag 16 september 2014 @ 13:26 |
| |
Tarado | dinsdag 16 september 2014 @ 13:28 |
Hij zit nu in team Corinna's kasplant ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 16 september 2014 @ 14:14 |
HHF in de F3. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 september 2014 @ 15:56 |
Dat zegt tegenwoordig niets ![]() | |
THEFXR | dinsdag 16 september 2014 @ 16:14 |
keihard ontkennen betekent het is waar, maar het mag nog niet bekend worden, let maar op de komende week! | |
Automatic_Rock | dinsdag 16 september 2014 @ 17:01 |
Ik zou er wel van opkijken als Alonso idd naar RB gaat, als het gerucht waar is. Alhoewel het wel logischer is dan wanneer hij naar McLaren zou zijn. Dit gerucht zou trouwens ook wel goed nieuws voor Button zijn, dan mag hij waarschijnlijk nog een jaartje blijven | |
Fer | dinsdag 16 september 2014 @ 17:27 |
Misschien Vettel naar Ferrari en Newey mee? | |
Ferry_76 | dinsdag 16 september 2014 @ 17:44 |
Werd Max ook niet op Dinsdagavond in dat Red Bull sportprogramma gepresenteerd..? Red Bull staat niet echt bekend om haar oude coureurs, maar Webber was vorig jaar ook al 37. En McLaren zie ik niet zo gebeuren, zeker niet nu Ron Dennis terug is. Newey is de huidige F1 zat door al die beperkingen, maar misschien voor genoeg geld...? | |
Fer | dinsdag 16 september 2014 @ 18:01 |
Ik zie voor Newey wel een uitdaging bij Ferrari, volgens mij lopen ze al jaren achter met de aero. Daar valt nog verbetering te maken, Bij Redbull zie je dat Torro Rosso amper langzamer is, waarbij het enige grote verschil de aero is. | |
Sinister-D- | dinsdag 16 september 2014 @ 18:01 |
er werd toen wel al een hele dag gespoilert door Red Bull-gerelateerde mensen. In tegenstelling tot een paar weken geleden wordt het nu tegengesproken ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 16 september 2014 @ 19:04 |
Nog steeds niks bekend? | |
THEFXR | dinsdag 16 september 2014 @ 20:53 |
Alonso is die bak echt helemaal zat, die wil nog niet een jaar bagger rijden, maar gewoon kans maken. | |
Meike26 | dinsdag 16 september 2014 @ 22:41 |
Andere vraag, wat is er nog waar of overeind gebleven van het 8 teams & 3 auto's per team format? Gaan we dan 2 heel andere teams zien bij Ferrari en RBR? Bianchi het 3e zitje bij Ferrari en alsnog Sainz junior naar RBR? | |
sasquatsch | dinsdag 16 september 2014 @ 22:54 |
Nog niets. Adam Parr noemde het op Twitter, maar is later ontkend door Boullier van McLaren. Maar het is afwachten of Marussia en Caterham dit seizoen overleven. Lotus lijkt de goede richting op te gaan want ze hebben afgelopen half jaar veel minder verlies geleden dan het jaar ervoor. | |
Fer | woensdag 17 september 2014 @ 17:58 |
Lotus: geen kosten aan Boullier meer, geen kosten aan Raikonnen, nieuwe inkomsten van Maldonado. En ik vermoed dat ze ook weinig geld in die tank van dit jaar zit. | |
Peterselieman | woensdag 17 september 2014 @ 19:32 |
en vergeet het prijzengeld van vorig jaar niet. Als je het allemaal bij elkaar optelt dan kun je voor dit jaar op een mooi resultaat uitkomen. De vraag is of het voor volgend jaar ook zo zal zijn of dat ze dan weer flink de min in gaan | |
twiFight | woensdag 17 september 2014 @ 19:41 |
Als ik sponsor was zou ik me niet willen branden aan Lotus eerlijk gezegd. | |
sasquatsch | woensdag 17 september 2014 @ 20:25 |
Ik zou niet weten waarom niet. De afgelopen twee jaar deden ze het aardig en had blijkbaar nog beter gekund als ze het probleem met de wagen hadden ontdekt waar ze dit jaar tegenaan lopen. Dat bleek gemaskeerd te worden door de downforce van de geblazen diffuser en het gebrek eraan heeft de wagen blijkbaar instabiel gemaakt. Dat hebben ze onderkend en kunnen ze voor volgend jaar aanpassen. Combineer dat met de Mercedesmotor die ze naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar gaan gebruiken en ze kunnen weer voorin meerijden. De vooruitzichten zijn in ieder geval goed. | |
Rossdale | woensdag 17 september 2014 @ 21:23 |
Ze zullen in ieder geval weer mee kunnen doen voor de punten ![]() | |
Geralt | woensdag 17 september 2014 @ 21:36 |
Als sponsor kan ik me voorstellen dat je die deal met de mercedesmotor wel zwart op wit wilt hebben voordat je besluit mee in te stappen. Ik zou dat wel willen namelijk. Als sponsor. ![]() | |
sasquatsch | woensdag 17 september 2014 @ 21:38 |
Jij hebt dus weinig vertrouwen in de Renault motor volgend jaar? | |
Geralt | woensdag 17 september 2014 @ 21:40 |
Meer vertrouwen in de Merc in elk geval ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 september 2014 @ 21:43 |
de deal tussen Lotus en Mercedes is in ieder geval nog altijd niet rond | |
Geralt | woensdag 17 september 2014 @ 21:43 |
Daarom zou ik persoonlijk die deal zwart op wit willen zien eer ik geld die kant op smeet. ![]() | |
Fer | woensdag 17 september 2014 @ 21:49 |
Renault is dit hele seizoen bezig geweest om een beetje op het niveau van Mercedes te komen, als ze volgend jaar updates mogen plaatsen op de motor heeft Mercedes denk ik alweer een jaar voorsprong. Tenzij er een regeling komt dat de Mercedes wordt bevroren en dat alleen Ferrari en Renault mogen updaten, zoals in 2009 met alleen Renault. | |
sasquatsch | woensdag 17 september 2014 @ 22:56 |
Die regeling komt er niet. Er is een regeling afgesproken die voor iedere motorenbouwer geldt. Voor volgend jaar mag de motor voor ongeveer de helft aangepast worden. Het jaar erop weer iets minder (ca 9%) , het jaar erop nog 9% minder, etc. zodat in 2018 nog ca een kwart aangepast kan worden. Deze regeling zou voor 7 jaar gelden (tot 2021). Zo blijft er jaarlijks (steeds minder) ontwikkeling van de motor mogelijk. Grootste probleem met de Renault en Ferrari motor is de te kleine turbo en de packaging van de componenten. Als ze dat aanpassen hebben ze al aardig wat teruggewonnen. Dus zie ik het verschil volgend jaar wel een stuk kleiner worden. [ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 17-09-2014 23:02:08 ] | |
Fer | donderdag 18 september 2014 @ 00:05 |
Denk dat Renault en Ferrari wel zaken als lag en koeling hebben vergeleken van de drie varianten, maar uiteindelijk heeft Mercedes gewoon een groootere oto turbo. Waar die van Renault te weinig plaatst heeft door de bak eronder en die van Ferrari tussen de cilinders moest passen. | |
twiFight | donderdag 18 september 2014 @ 09:43 |
Ik zou niet weten waarom je als sponsor nu al dat risico zou willen gaan lopen. Er is geenszins een garantie dat het volgend jaar beter gaat. M.a.w., als sponsor zou ik gewoon afwachten en als ze dan volgend jaar weer echt meedoen voor de punten dan kun je dan altijd nog in gesprek. Daar is weinig aan verloren, op wellicht een iets mindere sponsordeal na als er dan meer concurrentie is. | |
sasquatsch | donderdag 18 september 2014 @ 11:10 |
Exposure. Waarschijnlijk kun je nu goedkoper instappen dan als er weer successen geboekt gaan worden. Dan moet je er misschien weer meer voor betalen dan dat je zou willen. En zelfs de achterhoedeteams hebben sponsoren, dus zijn er sowieso bedrijven die ook de minder succesvolle teams sponsoren. Ook die krijgen (in mindere mate) exposure. | |
Ferry_76 | donderdag 18 september 2014 @ 12:14 |
Ferrari schijnt bewust voor een kleinere motor gekozen te hebben, omdat ze het verschil in vermogen wilden compenseren met de aerodynamica, maar dat is dus niet echt (Of echt niet) gelukt. Bovendien is hun motor door het gebruikt van intercoolers met vloeistof ook nog eens zwaarder dan die van de concurrentie. | |
sasquatsch | donderdag 18 september 2014 @ 13:29 |
Was Lawrence Stroll eerste geïnteresseerd in Sauber, nu lijkt hij geïnteresseerd in Marussia
| |
JohnB52 | vrijdag 19 september 2014 @ 10:16 |
Ok, allemaal voor niks gediscussieerd: http://m.gpupdate.net/nl/(...)r-op-laatste-moment/ Regels voor radioverkeer gaan toch niet in vanaf vandaag... | |
sasquatsch | vrijdag 19 september 2014 @ 11:02 |
Wel voor de performance van de coureur, maar niet over de settings waarmee ze moeten rijden. | |
Geralt | vrijdag 19 september 2014 @ 11:39 |
http://www.rtl.nl/%28/spo(...)mogelijk_in_2015.xml Dubbele punten mogelijk vanaf 2015 alweer verdwenen. Zou wel lullig zijn als Lewis dit jaar alsnog weet te winnen door die dubbele punten. Aan de andere kant, zowel Nico als Lewis zelf weten dan dat hij alleen maar de titel heeft kunnen pakken juist door die dubbele punten. En dus zal die titel geen fuck voorstellen. Godverdomme wat was dat een goed idee zeg die dubbele punten ![]() Nu ben ik helemaal voor Nico om de titel te pakken. Dit wordt echt een kutjaar als Lewis door de punten nog weet te winnen en zijn titel zal geen fluit waard zijn voor iedereen als die regel volgend jaar weer weg is. ![]() | |
Rossdale | vrijdag 19 september 2014 @ 11:52 |
De manier waarop je titel wint is iedereen over een aantal jaar toch wel weer vergeten. Dan spreken ze alleen over 2-voudig wereldkampioen Hamilton ![]() Laat Rosberg hem maar winnen, hij is wat minder dan Hamilton maar is meer een berekenende rijder zoals Alonso. Hamilton is bij mij alle sympathie verloren na zijn: "Maybe it's because I'm black" huilie uitspraak toen het hem een keer tegen zat ![]() | |
Geralt | vrijdag 19 september 2014 @ 11:52 |
Ik ben ook voor nico ![]() | |
Rossdale | vrijdag 19 september 2014 @ 11:54 |
Ik ben natuurlijk voor Max, maar vooruit... dit jaar mag Nico hem hebben ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 19 september 2014 @ 12:39 |
Als Lewis 'm weet te winnen dit jaar is 't 'm gewoon gegund. Dan heeft hij zich meerdere malen terug weten te knokken ondank veel pech. Dat toont karakter. Bovendien vind ik niet dat een rijder die niet kan inhalen a la Alonso of Hamilton of zelfs Ricciardo (dus meerdere rondjes achter langzamere auto's vastzit - met, over huilie gesproken, "Why doesn't he let me pass?") een waardig kampioen is. | |
Googolplexian | vrijdag 19 september 2014 @ 12:45 |
Dus door de nieuwe regels omtrent radioverkeer moeten de rijders nu de pits in om wijzer te worden ![]() Goeie zet, minder auto's op de baan! ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 19 september 2014 @ 12:45 |
Geralt | vrijdag 19 september 2014 @ 12:48 |
Ik doel erop als hij hem wint juist door die dubbele punten die wellicht volgend jaar alweer van de baan zijn. Die wereldtitel zal dan bij hem altijd minder tof aanvoelen dan zijn eerste lijkt me, want dan had hij het zonder die dubbele punten niet gered en dat zal hij zelf ook heus wel weten. ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 19 september 2014 @ 12:52 |
Beetje onzin, natuurlijk, want als Rosberg sneller is die race pakt hij de titel. Typisch gevalletje van snel zijn wanneer het telt ... de belangrijkste competentie van een coureur, imo. | |
Geralt | vrijdag 19 september 2014 @ 12:53 |
Toch denk ik dat Lewis die titel dan niet geheel terecht vindt. En ik ook niet. | |
Googolplexian | vrijdag 19 september 2014 @ 12:55 |
Denk dat hij zelfs zal zeggen dat het z'n mooiste seizoen tot nu toe is, als hij de titel pakt. Gewoon om de hoeveelheid die hij heeft moeten knokken en de -voor hem o zo belangrijke- mindset die ervoor nodig was (is). Maargoed. Zelfs Ricciardo maakt door de dubbele punten nog een kleine kans. Vind je dat niet kick dan? | |
Tarado | vrijdag 19 september 2014 @ 12:58 |
Ik ben voor niemand en hij heeft dan misschien meer punten maar is niet de snelste van de 2 | |
Geralt | vrijdag 19 september 2014 @ 12:59 |
Nee. Die dubbele punten vind ik compleet kansloos. En als Lewis (of Ricardo) de titel weet te winnen juist door die dubbele punten, dan is het een seizoen om vlug te vergeten. Bittere nasmaak voor mij in elk geval. Nico kan gewoon de laatste race uitvallen met technische problemen. Als daardoor Lewis de titel weet te pakken vanwege de dubbele punten is toch zuur? Dat heeft weinig te maken met snel zijn wanneer het telt. Dus in een dergelijk geval van een uitvalbeurt waar Nico zelf niks aan kan doen wordt het alleen maar zuurder ![]() | |
Tarado | vrijdag 19 september 2014 @ 13:01 |
Ben ik wel met je eens, is gewoon waardeloos | |
Googolplexian | vrijdag 19 september 2014 @ 13:03 |
Tsja ... dat had dan ook zuur geweest zonder dubbele punten en het kan altijd gebeuren, natuurlijk. Het is vanaf race 1 bekend van de dubbele punten dus dan had Rosberg, met al zijn probleemloze races, meer dan 50 punten voor moeten staan. Those are the rules of the game. Win that game > champion. Simple. ![]() | |
nils7 | vrijdag 19 september 2014 @ 15:14 |
Bron | |
Geralt | vrijdag 19 september 2014 @ 15:21 |
Ferrari groot voorstander om ipv met 2 auto's op P5 en 6 te rijden om met 3 auto's op P5, 6 en 7 te rijden?![]() Goeie reclame ![]() | |
nils7 | vrijdag 19 september 2014 @ 15:23 |
Meeste geld zit toch in ontwikkeling... Auto zelf kost maar iets van 3 mln qua arbeid/onderdelen... Weet niet of ik voor of tegen ben... Misschien eerst eens zien | |
franklop | vrijdag 19 september 2014 @ 15:26 |
Lekker aantrekkelijk voor de kleine teams al. Ipv 16 auto's voor hun worden het er dan 24 maximaal, weg kans op punten ![]() | |
Fir3fly | vrijdag 19 september 2014 @ 15:27 |
Die kleine teams verdwijnen dan ook. | |
franklop | vrijdag 19 september 2014 @ 15:29 |
als het aan ecclestone ligt hoeft dat daar niet vanaf te hangen toch | |
Geralt | vrijdag 19 september 2014 @ 15:30 |
Ook een beetje een dooddoener he. Ook met 3 auto's per team is er een team de slechtste. Altijd. Elk jaar. En die worstelen dan achteraan. Of dat dan Lotus of Williams of Mercedes of McLaren of Ferrari of Red Bull of Toro Rosso of Force India is doet er niet zo veel toe; er zullen altijd verliezers zijn die eigenlijk niet meekunnen met de rest. Het geheel wordt er in elk geval niet echt competitiever van denk ik zomaar. | |
JohnB52 | vrijdag 19 september 2014 @ 15:51 |
Dan mag het puntensysteem ook wel weer op de schop... | |
sasquatsch | vrijdag 19 september 2014 @ 15:54 |
Maar heb je altijd kans op uitvallers bij de grote teams waardoor je een keer kunt scoren. Die kans wordt door 3 auto's per team dus nog veel kleiner, waardoor die teams het nog moeilijker gaan krijgen. Op deze manier blijven er straks maar 4 of 5 teams over. | |
Googolplexian | vrijdag 19 september 2014 @ 16:12 |
Of ze moeten ook teams met 1 auto toelaten. Dan maken de kleine teams een kans. | |
Fir3fly | vrijdag 19 september 2014 @ 16:15 |
Ach de F1 is toch al een halve spec series, 4 of 5 teams is voldoende. | |
Sjarkiee | vrijdag 19 september 2014 @ 17:09 |
Het zal ook es niet.... De training moest even worden stilgelegd vanwege een crash van Pastor Maldonado ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 19 september 2014 @ 17:31 |
Bekijk de tweet van @andrewbensonf1: https://twitter.com/andrewbensonf1/status/512987033128558592 | |
Peterselieman | vrijdag 19 september 2014 @ 17:51 |
Was geloof ik al eerder uitgesproken, toen Verstappen op Adria bijna 400 kilometer aflegde in een twee jaar oude auto | |
Ferry_76 | vrijdag 19 september 2014 @ 18:00 |
Meer info over wat nog wel en vooral niet gezegd mag worden over de radio: http://www.formule1.nl/ni(...)over-radiobeperking/
| |
alwaysonhold | vrijdag 19 september 2014 @ 18:54 |
Acht de kans steeds meer aanwezig dat Verstappen meer vrije trainingen gaat rijden dit jaar. Vooral als ik dit artikel lees http://m.gpupdate.net/nl/(...)rste-training-japan/ | |
sasquatsch | vrijdag 19 september 2014 @ 19:08 |
Zelfs daarvoor al was er sprake van dat Verstappen vanaf Japan meerdere vrije trainingen zou gaan rijden. Zie ook dit bericht van 25 augustus | |
Fir3fly | zaterdag 20 september 2014 @ 01:15 |
http://www.motorsport.com(...)-compares-f1-to-lmp1Leuk interviewtje. | |
WEST | zaterdag 20 september 2014 @ 08:19 |
http://www.telegraaf.nl/t(...)en_Formule_1__.html? | |
#ANONIEM | zaterdag 20 september 2014 @ 08:46 |
Stevige uitspraak. Goed om eens iemand met flinke F1-ervaring daarover te horen. | |
sasquatsch | zaterdag 20 september 2014 @ 08:46 |
Van de ene betaalzender nasr de andere. Schieten we dus niets mee op. | |
sasquatsch | zaterdag 20 september 2014 @ 08:50 |
Ligt niet aan Pielli maar aan de FOM/FIA die dat van Pirelli verlangt vaneege de show. Wat dat betreft wordt de F1 steeds meer entertainment dan sport. | |
#ANONIEM | zaterdag 20 september 2014 @ 08:51 |
Volgens Webber ligt het dus wel aan Pirelli. | |
#ANONIEM | zaterdag 20 september 2014 @ 09:03 |
Als Michelin volgens de specs van de FIA een band had moeten ontworpen, was er iets vergelijkbaars uitkomen. Na de ervaring met Brigdestone als enige bandenleverancier, wilde de FIA namelijk een band die slijt en daardoor performance verliest. De Brigdestones in 2010 kon je namelijk makkelijk de hele race op rijden en dat was niet de bedoeling. De FIA wilde slijtage gecombineerd met verplichte bandenwissels, om het spektakel te bevorderen. Webber zegt overigens niet dat het aan Pirelli ligt, hij maakt een vergelijking tussen de banden en geeft daarbij geen concrete oorzaak aan. Hij zegt namelijk dit: De achterliggende oorzaak is de eisen van de FIA. Die voor de F1 anders zijn dan voor LMP. | |
#ANONIEM | zaterdag 20 september 2014 @ 09:06 |
Ik heb het een paar keer gelezen, maar ik kan er weinig anders uithalen dan dat Webber stelt dat het aan Pirelli ligt. Verder geen halszaak of zo. Ik vond het wel opmerkelijk, meer niet. | |
WEST | zaterdag 20 september 2014 @ 09:32 |
Van een dure betaalzender naar een nog duurdere betaalzender ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 20 september 2014 @ 09:34 |
Van wat ik heb opgevangen wilt Canvas (Sporza) ook weer de rechten hebben, dus dat is goed nieuws voor diegene die geen betaalzenders in huis hebben ![]() | |
Geralt | dinsdag 23 september 2014 @ 06:14 |
Weer eens geruchten over een ophanden zijnde vertrek van Alfons via La Gazzetta dello Sport. Google translate maakt er dit van: Ben benieuwd. Over 2 weken zitten ze in Japan en een eventueel vertrek naar Honda McLaren als daar sprake van is kondig je dan natuurlijk wel daar aan lijkt me. Spannende tijden dit. ![]() | |
Fiorano | dinsdag 23 september 2014 @ 08:15 |
Zou me ook niet heel veel verbazen als ze het op de open Fox zender zouden gooien, die kan volgens mij best een boost gebruiken | |
Karstman | dinsdag 23 september 2014 @ 09:30 |
Daar deden ze afgelopen week op prime time vrouwenvoetbal uitzenden, dus ja ik denk dat ze wel een boost kunnen gebruiken. Ik denk alleen niet dat wij reclame tijdens de race willen. Dus het is een beetje kezen tussen twee kwaden. | |
Geralt | woensdag 24 september 2014 @ 17:50 |
Zouden zulke figuren nou domweg trouwen in gemeenschap van goederen en maar hopen dat het allemaal goed blijft gaan? Of zouden die zeggen dikke lul, ik verdien de poen en zolang we samen zijn mag jij het samen met mij opmaken en als het klaar is dan is daar de deur. Qua alimentatie zal ie flink moeten gaan dokken denk ik, want volgens mij kijken ze naar wat die jaren huwelijk normaal geweest is qua geld en alles. Denk dattie er met 10K per maand zeker niet vanaf is in elk geval ![]() | |
THEFXR | woensdag 24 september 2014 @ 18:07 |
hoe komt die gast aan 100 MIL? | |
Geralt | woensdag 24 september 2014 @ 18:16 |
Die had toch best al wat miljoentjes bij elkaar geraced voordat de huizenmarkt in elkaar donderde. Misschien heeft ie een paar dikke villa's voor een x miljoen het stuk gekocht die ondanks de crisis nu alsnog een hoop meer waard zijn geworden tov toen. Geen idee. Ik vond het ook al een hoog bedrag, maargoed, hij heeft toch best een paar jaar meegereden. En daarna ook nog actief geweest natuurlijk. ![]() | |
THEFXR | woensdag 24 september 2014 @ 18:35 |
dan moet schumi toch wel 500 MIL zitten | |
Geralt | woensdag 24 september 2014 @ 18:36 |
Die zit geloof ik rond de 600 miljoen geschat vermogen las ik laatst ergens ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 24 september 2014 @ 19:05 |
Toyota F1 betaalde hem niet mild ![]() En als ik me niet vergis kreeg die zelfs na zijn ontslag daar nog doorbetaald ![]() | |
twiFight | woensdag 24 september 2014 @ 19:34 |
Ik heb het ook een paar keer gelezen, maar het enige dat ik er uit kan halen is: ...dit. Webber vergelijkt ook de Pirelli band toen hij in F1 reed met de LMP band waar hij nu mee rijdt. Hij vergelijkt niet 'de beste band van Pirelli' met 'de beste band van Michelin'. Dit is echt appels met peren vergelijken. De ene band moet lang meegaan en de andere band moet snel slijten en kunstmatig spektakel brengen. Goh, welke zou een coureur nou beter vinden. | |
H_T | woensdag 24 september 2014 @ 20:38 |
Als Fox een Nederlandse zender is mogen ze niet eens reclame uitzenden tijdens live sport. Mocht sbs ook niet, vandaar al die sms-spellen | |
Sinister-D- | woensdag 24 september 2014 @ 21:33 |
Hier: voor als iemand zich verveeld een quizje.... http://www.carwow.co.uk/world-hardest-f1-quiz Ik zat op 52%, 11 uit 21 ![]() | |
Nattekat | woensdag 24 september 2014 @ 21:56 |
9/21 ![]() ![]() Give up, Mr Maldenado ![]() | |
4-elements | woensdag 24 september 2014 @ 22:07 |
Podium finish. Ook 11 uit 21. ![]() | |
JohnB52 | woensdag 24 september 2014 @ 22:08 |
Ik ook. Meeste is puur gokken | |
Fir3fly | woensdag 24 september 2014 @ 22:09 |
12/21. Beter dan ik had verwacht. Die vraag over die snorren ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 september 2014 @ 22:18 |
ik kom ook op 12 uit. Best netjes moet ik zeggen | |
Meike26 | woensdag 24 september 2014 @ 22:22 |
Wat ik mij van Ralf Schumacher nog kan herinneren is dat hij tegen eind van zijn F1 carrière iets met ondergoed ging doen of zelfs se speeltjes? Toen werden de geruchten ook weer aangewakkerd dat hij homo zou zijn of niet. Niet dat boeit, maar qua roddels wel een F1 coureur met meeste ervaring in paparazzi ontwijken? ![]() | |
Rossdale | woensdag 24 september 2014 @ 22:46 |
Ik kwam ook niet verder dan 9 ![]() | |
nils7 | woensdag 24 september 2014 @ 22:50 |
Ik kwam niet verder dan 0.... Hij lijkt t niet te doen op m'n telefoon haha | |
Marks | woensdag 24 september 2014 @ 23:35 |
Tja, die wist ik wel, maar over de liters lucht had ik geen idee en ook de Murray Walker quotes waren moeilijk, daar ken ik er toch erg veel van. En de bandencompound kleur is ieder jaar anders, beetje strikvraag. Gaat het om de gele kleur van die crash, volgens mij schumi barcelona nadat hij er door senna uit werd gekegeld uit 2012, of de gele kleur van nu... | |
H_T | woensdag 24 september 2014 @ 23:45 |
Hij heeft geïnvesteerd in of samengewerkt met Beate Uhse, en zij opereren inderdaad in die hoek | |
Bluurgh | donderdag 25 september 2014 @ 00:05 |
14 goed van de 21 ![]() | |
Geralt | donderdag 25 september 2014 @ 00:41 |
12 van de 21 goed. Die snorren had ik op zeker goed ![]() Die van welke 4 finse F1 kampioenen volgde ik niet helemaal. 2 ervan stond dezelfde vrouw bij en 1 stond kovalainen bij. Heb maar een gekozen met Keke, Kimi en Mika en dan die vrouw erbij, geen idee of dat goed was en waarom dan. Wie is die vrouw en waarom snap ik die vraag niet? ![]() | |
Geralt | donderdag 25 september 2014 @ 00:46 |
http://www.carwow.co.uk/world-hardest-car-quiz Die is nog veel lastiger ![]() ![]() | |
JohnB52 | donderdag 25 september 2014 @ 01:02 |
Klopt. 8 goed | |
Automatic_Rock | donderdag 25 september 2014 @ 08:58 |
11 van de 21 goed (van die eerste test) | |
nils7 | donderdag 25 september 2014 @ 09:20 |
9 goed ![]() | |
sasquatsch | donderdag 25 september 2014 @ 09:37 |
15 goed. Hoop gokwerk. ![]() F1 test dus. Die andere test was maar 5 goed. [ Bericht 19% gewijzigd door sasquatsch op 25-09-2014 09:54:16 ] | |
0108daniel | donderdag 25 september 2014 @ 09:43 |
Maar 16 goed:( | |
Ferry_76 | donderdag 25 september 2014 @ 17:01 |
13/21 goed. | |
Ferry_76 | donderdag 25 september 2014 @ 17:19 |
14/25 goed. ![]() | |
Beach | donderdag 25 september 2014 @ 19:39 |
ik ook | |
Karstman | donderdag 25 september 2014 @ 22:15 |
12/21 7/25 Best knap voor veel gokwerk ![]() | |
Nattekat | donderdag 25 september 2014 @ 22:23 |
7/25 ![]() Die F1-quiz ging me een stuk beter af ![]() | |
WEST | donderdag 25 september 2014 @ 22:28 |
13 uit 21 ![]() | |
Geralt | donderdag 25 september 2014 @ 22:28 |
Brennie had er 6 goed ![]() | |
flipsen | vrijdag 26 september 2014 @ 00:09 |
Kunnen we nu weer ontopic? | |
franklop | vrijdag 26 september 2014 @ 06:51 |
14/21 ![]() | |
0108daniel | vrijdag 26 september 2014 @ 09:42 |
Begin maar dan. | |
Rossdale | vrijdag 26 september 2014 @ 09:51 |
[ Bericht 94% gewijzigd door Rossdale op 26-09-2014 09:57:52 ] | |
flipsen | vrijdag 26 september 2014 @ 14:51 |
Ik lurk hier vooral ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 26 september 2014 @ 15:49 |
Hm. 12. Niet dramatisch... | |
LWD-Godius | vrijdag 26 september 2014 @ 21:58 |
Rosberg-Defekt in Singapur - Kurzschluss durch Reinigungsmittel http://on.bild.de/1DEkTVm ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 27 september 2014 @ 11:21 |
Iemand een Lotus Motorhome-truck nodig? http://www.motorsportauct(...)railer-For-Sale.html ~¤157.500,- ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 27 september 2014 @ 11:25 |
Daar kun je best een leuke camper van maken. | |
Mexicanobakker | zaterdag 27 september 2014 @ 11:29 |
Dit. | |
Nattekat | zaterdag 27 september 2014 @ 12:48 |
![]() | |
Peterselieman | zaterdag 27 september 2014 @ 14:50 |
wel een baggertruck ervoor. De trailer zelf is prachtig | |
flipsen | zaterdag 27 september 2014 @ 15:40 |
Die van Williams is een stuk betaalbaarder, op dezelfde site ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 27 september 2014 @ 16:37 |
Deze: http://www.motorsportauct(...)iams-F1-Trailer.html ? Daar zit dan ook geen truck bij ![]() | |
flipsen | zaterdag 27 september 2014 @ 17:08 |
Oh, dan wil ik hem niet inderdaad, even annuleren ![]() | |
Ferry_76 | zaterdag 27 september 2014 @ 17:42 |
Die Magnum krijg je er niet bij denk ik? Wel grappig dat die trailer nu dus blijkbaar in Zeewolde staat. | |
Peterselieman | zaterdag 27 september 2014 @ 17:44 |
Die magnum wil je er niet bij. Zo'n speelgoed geval | |
Ferry_76 | zaterdag 27 september 2014 @ 17:46 |
Mag ik toch niet mee rijden, en die trailer kan ik niet kwijt in de straat. ![]() Betekend dit nu dat Maldonado volgend seizoen in een tentje slaapt in de paddock..? ![]() | |
Marks | maandag 29 september 2014 @ 12:11 |
Coureurskeuze Ferrari nog niet zeker ... http://www.formule1.nl/ni(...)rari-nog-niet-zeker/ Nou, van mij mag Kimi aftaaien. In de kwalificatieduels met teamgenoten doet hij het het slechtst van iedereen met 12-2 uit mn hoofd en Alonso heeft ongeveer 3 !!! keer zoveel punten.... Echt ongelooflijk wat Alonso doet ![]() | |
JohnB52 | maandag 29 september 2014 @ 12:25 |
http://m.gpupdate.net/nl/(...)rste-training-japan/ | |
Nattekat | maandag 29 september 2014 @ 12:32 |
![]() Ik hoef me niet te vervelen vrijdag ![]() Even iets te vroeg ![]() | |
sasquatsch | maandag 29 september 2014 @ 12:34 |
Yep, dat wist ik vrijdag al, zoals ik hier al zei: SPT / [F1] Max Verstappen #2 - Binnenkort in Rotterdam | |
Nattekat | maandag 29 september 2014 @ 12:34 |
In Japan zijn =/= echt rijden ![]() | |
sasquatsch | maandag 29 september 2014 @ 12:36 |
Klopt, maar hij ontkende het niet en ging er zelfs op in over hoe het zou zijn tussen al die sterren als Button, Alonso en Massa te rijden. Dus leek mij het wel zeker. | |
Nattekat | maandag 29 september 2014 @ 12:41 |
Stiekem wist iedereen het al... | |
JohnB52 | maandag 29 september 2014 @ 13:01 |
Dat dacht ik ook, totdat ik zag 03:00/04:30. Op de BBC, dat dan weer wel. | |
franklop | maandag 29 september 2014 @ 13:03 |
Alles dus op de BBC? Das mooi ![]() | |
sasquatsch | maandag 29 september 2014 @ 14:47 |
Opnemen en wat later kijken. ![]() | |
JohnB52 | maandag 29 september 2014 @ 14:59 |
Neuh. Dit is geschiedenis man! :-P | |
Karstman | maandag 29 september 2014 @ 15:09 |
Best kans dat ik tegen die tijd de kroeg uit kom rollen dus dat komt mooi uit. | |
JohnB52 | maandag 29 september 2014 @ 15:11 |
Op donderdag al naar t café? | |
Karstman | maandag 29 september 2014 @ 15:17 |
In Leiden op 2/3 oktober wel ![]() | |
franklop | maandag 29 september 2014 @ 15:17 |
Kan je F1 kijken met een bord hutspot | |
Karstman | maandag 29 september 2014 @ 15:18 |
Op dat tijdstip zal het eerder gyros zijn ![]() | |
flipsen | maandag 29 september 2014 @ 15:20 |
Gyros met haring! | |
heywoodu | maandag 29 september 2014 @ 15:31 |
Sport1 heeft de vrije trainingen toch ook altijd? Ik kijk het nooit bewust dus weet het niet zeker ![]() | |
Karstman | maandag 29 september 2014 @ 15:43 |
Klinkt als een topcombi! | |
nils7 | maandag 29 september 2014 @ 16:31 |
jawel... | |
heywoodu | maandag 29 september 2014 @ 16:33 |
Mooi, "vrijdagochtend" dus ook kijken ![]() | |
nils7 | maandag 29 september 2014 @ 16:33 |
Gewoon inloggen op Sport1 Go, hoef je je nest nog niet eens uit ![]() | |
heywoodu | maandag 29 september 2014 @ 16:34 |
Dat hoef ik ook niet als ik de afstandsbediening dichtbij genoeg leg om vanuit bed de tv aan te zetten ![]() | |
nils7 | maandag 29 september 2014 @ 16:35 |
Heb de mijne voor de decoder liggen omdat ie de tijd weergeeft en dat niet te dimmen is qua licht ![]() | |
Nattekat | maandag 29 september 2014 @ 16:37 |
Stand by uitzetten ![]() Duurt dan wel uren tot ie opgestart is ![]() | |
Fiorano | maandag 29 september 2014 @ 17:03 |
Bij KPN kun je tegenwoordig die klok functie uit zetten, daarvoor had ik er gewoon tape overheen geplakt. | |
Waffle | maandag 29 september 2014 @ 19:50 |
Eindelijk voor Android onder de 10"! Daar zat ik echt op te wachten ![]() | |
Sinister-D- | maandag 29 september 2014 @ 20:59 |
Niet helemaal F1-gerelateerd: in Japan afgelopen weekend vond Lotterer in de Super Formula dat ie het wel beter kon dan Grosjean vs. Alonso @ Spa'12 ![]() | |
JohnB52 | maandag 29 september 2014 @ 21:41 |
Haha, DTM style! | |
Peterselieman | maandag 29 september 2014 @ 21:47 |
Altijd weer die verkeersheuvels. Je komt ze ook op de meest vreemde plekken tegen |