Ze hebben ervoor gekozen het eerste jaar alle teams met dezelfde auto's te laten rijden en dat langzaamaan vrij te geven, te beginnen met bodykits.quote:Op zaterdag 13 september 2014 19:38 schreef Waffle het volgende:
[..]
Het gaat er wat mij betreft ook niet echt om of het dichterbij de consumentenauto zit bij FE. Het is een compleet ander concept. Als ze het dichterbij de consumentenauto's hadden willen hebben, hadden ze wel meer vrijheden gegeven voor de auto's. Het is niks anders dan een volgende GP2/WSR/etc. Het mooie is wel dat het best wel innovatief is en daarnaast overal ter wereld in steden kan plaats vinden, omdat het toch geen geluidsoverlast veroorzaakt.
Eerste reactie van de commentator van Fox was ook nog dat het de fout van Heidfeld was, die begreep er ook helemaal niks van.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:53 schreef Ferry_76 het volgende:
Heidfeld heel veel mazzel, en Nicolas Prost is een fucking idioot..
De rechten voor de seizoens die ze hebben uitgezonden blijven behouden, het is niet zo dat ze niks meer mogen laten zien. De jaarclip van 2012(?) laat dit wel mooi zien voor de jaren dat het op SBS uitgezonden werdquote:Op zondag 14 september 2014 19:28 schreef JohnB52 het volgende:
Volgende week zaterdag om 16:00
Er waren precies 0 seconden racebeelden te zien.
(Hebben ze geen rechten voor)
Ik heb een stukje gekeken, alleen interviews en beelden van tests en nul racebeelden idd.quote:Op zondag 14 september 2014 19:29 schreef Geralt het volgende:
Ow. Ik dacht misschien is dat de moeite waard. Ik begrijp dat dat niet het geval was?
Waarom deden ze dat niet dan?quote:Op zondag 14 september 2014 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De rechten voor de seizoens die ze hebben uitgezonden blijven behouden, het is niet zo dat ze niks meer mogen laten zien.
Ze kopen de TV rechten van een bepaald jaar, die rechten houden ze en andere zenders mogen die beelden niet uitzenden zonder toestemming. Zie als mooi voorbeeld ook de RTL Jaarclip van 2012, waar de jaren van SBS ontbreken.quote:Op zondag 14 september 2014 22:03 schreef JohnB52 het volgende:
Heb je een bron waarin staat dat ze die rechten nog steeds hebben?
Komt van RTLgpquote:Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft onthuld dat de Formule 1-teams een gesprek hebben aangekaart met Bernie Ecclestone over de hoge ticketprijzen. Reden hiervoor is de teruglopende bezoekersaantallen van de races de afgelopen jaren.
De teams zijn dit jaar in gesprek met de Formule 1-bazen in de hoop te kunnen achterhalen waarom de sport wereldwijd steeds minder bezoekers en kijkers weet te trekken. De hoge ticketprijzen die de organiserende circuits vragen lijken één van de voornaamste oorzaken te zijn van de teruglopende populariteit. Organisatoren zien zich echter genoodzaakt de prijzen zo hoog op te drijven, vanwege de hoge prijs die ze aan Ecclestone moeten betalen om alleen al de race te mogen organiseren.
Lagere ticketprijzen, traditionele circuits behouden
Mercedes-teambaas Toto Wolff laat aan het Britse Autosport weten op de hoogte te zijn van de hoge kosten waarmee de organisatoren worden opgezadeld, en heeft de kwestie dan ook samen met de overige teams voorgelegd aan Ecclestone.
‘We hebben het onderwerp van de ticketprijzen aangeboord, en hebben daarnaast ook gesproken over de grote waarde om traditionele circuits als Spa, Monza en Hockenheim op de kalender te houden’, laat Wolff weten. ‘Dergelijke races moeten deel uit blijven maken van de kalender. Dit is een globale sport.’
‘We moeten naar het buitenland gaan en nieuwe gebieden voor ons weten te winnen. Zo is het altijd al geweest. Ik denk echter dat het vrij helder is wat gedaan moet worden om ook de tribunes van traditionele circuits, zoals Hockenheim en Monza, gevuld te krijgen.’
Dennis: Oorzaak terugloop onzerzoeken
McLaren CEO Ron Dennis uitte eerder dit jaar al zijn zorgen over de teruglopende bezoekersaantallen bij de races. De Brit liet weten dat alleen met degelijk marktonderzoek duidelijk kan worden wat de afnemende animo veroorzaakt.
‘Er moet een reden zijn waarom de tribunes in Duitsland maar half gevuld waren, terwijl de voorgaande races in Oostenrijk en Silverstone volledig uitverkocht waren’, aldus Dennis. ‘Er moet een reden voor zijn. We kunnen wel allemaal een gok wagen, maar we moeten dergelijke zaken zien te begrijpen. Zijn het de ticketprijzen? Zijn het de nationale helden? Wat het ook is, we moeten er iets aan doen.’
Aan nationale helden kan het in DLD niet liggen, die hebben Vettel al 4 jaar als kampioen gehad en waarschijnlijk wordt Rosberg de volgende.quote:Op maandag 15 september 2014 13:30 schreef nils7 het volgende:
Wolff steekt z'n nek uit:
[..]
Komt van RTLgp
Geen Schumi speelt de grootste rol in Duitsland.quote:Op maandag 15 september 2014 17:02 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Aan nationale helden kan het in DLD niet liggen, die hebben Vettel al 4 jaar als kampioen gehad en waarschijnlijk wordt Rosberg de volgende.
Het circuit kan het ook niet aan liggen want da's inderdaad een klassieker..
Ik ga voor hoge ticketprijzen en het geluid zal ook wel meespelen, de ervaring is minder.
Denk niet dat dat ermee te maken heeft, Schumi was al gestopt en bij Mercedes deed ie het niet echt denderend.quote:Op maandag 15 september 2014 17:04 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Geen Schumi speelt de grootste rol in Duitsland.
Nee na zijn afscheid bij Ferrari zijn de kijkcijfers en toeschouwersaantallen daar helemaal in elkaar gezakt.quote:Op maandag 15 september 2014 17:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Denk niet dat dat ermee te maken heeft, Schumi was al gestopt en bij Mercedes deed ie het niet echt denderend.
Dat zei ik toch alquote:Op maandag 15 september 2014 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
De nieuwe regels over het radioverkeer gelden ook voor de pitborden. Dus die mogen ook niet gebruikt worden om boodschappen door te geven.
Dus toch ...
Ik vind het zelf nog steeds een raar verhaal, maar het schijnt echt zo te zijn; of laat ik het zo zeggen, ik hoor het van meerdere bronnen in de F1 media. Hulkenberg maakt niet veel los, Rosberg mogen ze niet zo (wellicht omdat het geen échte Duitser is), en zelfs Vettel waar je toch van zou verwachten dat hij bosjes fans heeft schijnt niet eens in de buurt te komen van Schumacher. Ik snap 'm nog niet. Aan de prestaties kan het niet liggen, want Vettel heeft genoeg records. De persoonlijkheid lijkt mij ook niet de reden, want Schumacher was ook niet bepaald meneeer Sympathiek.quote:Op maandag 15 september 2014 17:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Denk niet dat dat ermee te maken heeft, Schumi was al gestopt en bij Mercedes deed ie het niet echt denderend.
Vast weer een noodsprong om geld binnen te halen. maar dan zie ik ze liever Sainz jr of Merhi laten rijden. Alleen al ze deze Rus laten rijden kan dat niet meer, omdat een team volgens de regels maximaal 4 coureurs per seizoen mag laten rijden. Met Lotterer in Spa zitten ze nu op 3.quote:Op maandag 15 september 2014 22:17 schreef JohnB52 het volgende:
http://autoweek.com/artic(...)mpaign=awracingdaily
Een of andere Rus tijdens de GP van Rusland?
Caterham 2006? Wat Le Mans ofzo?quote:Op maandag 15 september 2014 22:17 schreef JohnB52 het volgende:
http://autoweek.com/artic(...)mpaign=awracingdaily
Een of andere Rus tijdens de GP van Rusland?
Midland F1 moet het zijn. Daar was Kolles toen ook teambaas, voordat het overgenomen werd .door Spyker.quote:
Bron: http://mobile.f1today.nl/(...)als-nieuwe-aanwinst/quote:'Ferrari kondigt Vettel vandaag aan als nieuwe aanwinst'
Sebastian Vettel en Fernando Alonso ruilen voor volgend jaar van team. Dat spectaculaire bericht circuleert in Italiaanse media. Sky Italia bericht dat Ferrari vandaag de komst van Vettel als nieuwe aanwinst zal aankondigen. Alonso zou in dat geval naar Red Bull Racing verhuizen.
Het betreft slechts speculatie, maar Vettel wordt al jaren gelinkt aan een toekomst bij Ferrari. De viervoudig wereldkampioen beleeft een minder seizoen. Teamgenoot Daniel Ricciardo overvleugelt hem en Vettel zou daardoor zijn heil ergens anders willen zoeken.
Alonso en zijn manager zijn dit jaar al gesignaleerd in het motorhome van Red Bull Racing, al deed men dat af als een bezoekje om een shirt te signeren voor het zoontje van de teammanager van de Oostenrijkse renstal. De nieuwste geruchten plaatsen dat in ander perspectief.
De Spanjaard kan ook nog terecht bij McLaren en dan lijkt Daniil Kvyat in aanmerking te komen om door te schuiven naar Red Bull Racing. Dat scenario zou bij Scuderia Toro Rosso ruimte scheppen om Carlos Sainz junior alsnog een Formule 1-zitje aan te bieden.
Dat had misschien te maken met het vertrek van Di Montezemeloquote:Op dinsdag 16 september 2014 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Bron: http://mobile.f1today.nl/(...)als-nieuwe-aanwinst/
Vettel naar Ferrari zie ik wel gebeuren, maar Alonso naar RBR, nou nee....
En ik zou het wel heel vreemd vinden. Als Ferrari Vertel uitgerekend nu zou aankondigen, normaal doen ze dat altijd in Monza op thuis grond.....
Zou ook Pierre Gasly kunnen zijn, die het afgelopen weekend beter deed dan Sainz in de FR 3.5 en nu ook in de GP2 uitkomt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:
De Spanjaard kan ook nog terecht bij McLaren en dan lijkt Daniil Kvyat in aanmerking te komen om door te schuiven naar Red Bull Racing. Dat scenario zou bij Scuderia Toro Rosso ruimte scheppen om Carlos Sainz junior alsnog een Formule 1-zitje aan te bieden.
Records zijn niet zo boeiend natuurlijk, misschien hebben ze wel een beetje hetzelfde als de Britten, dat ze Duitse suprematie zat zijn na zoveel jaar. Vettel heeft het heel goed gedaan en tenminste 2 van zijn WK's op erg Duitse manier gewonnen, dat wil zeggen op je best zijn terwijl het het belangrijkst is. Maar grootsheid mist hij. Het was in 1994 al duidelijk dat Schumacher onvervangbaar zou zijn. Bij Schumacher kon je natuurlijk het gevoel hebben dat je er niks van mocht missen, want het zou zomaar weer eens historisch kunnen worden. Hij kon je blijven verbazen, dat trekt toch meer.quote:Op maandag 15 september 2014 21:42 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik vind het zelf nog steeds een raar verhaal, maar het schijnt echt zo te zijn; of laat ik het zo zeggen, ik hoor het van meerdere bronnen in de F1 media. Hulkenberg maakt niet veel los, Rosberg mogen ze niet zo (wellicht omdat het geen échte Duitser is), en zelfs Vettel waar je toch van zou verwachten dat hij bosjes fans heeft schijnt niet eens in de buurt te komen van Schumacher. Ik snap 'm nog niet. Aan de prestaties kan het niet liggen, want Vettel heeft genoeg records. De persoonlijkheid lijkt mij ook niet de reden, want Schumacher was ook niet bepaald meneeer Sympathiek.
Ik lees het ook net.quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Bron: http://mobile.f1today.nl/(...)als-nieuwe-aanwinst/
Vettel naar Ferrari zie ik wel gebeuren, maar Alonso naar RBR, nou nee....
En ik zou het wel heel vreemd vinden. Als Ferrari Vertel uitgerekend nu zou aankondigen, normaal doen ze dat altijd in Monza op thuis grond.....
Waarom niet? Zijn grote voorbeeld deed het ook, hij heeft alles al gewonnen met Red Bull en een teammaat die momenteel sneller isquote:Op dinsdag 16 september 2014 13:17 schreef Rossdale het volgende:
Dat zou wel meganieuws zijnIk vraag me echt af waarom Vettel zoiets überhaupt zou overwegen? Ondanks dat Red Bull dit jaar niet de beste auto op de grid heeft staan, is het team zelfs nu beter dan Ferrari, ondanks de vele problemen.
Voorziet hij issues nu dat Newey terug gaat treden? Ik zou het iig een vreemde move vinden, want RBR is zowat rondom Vettel gebouwd de laatste jaren en of hij dit bij Ferrari krijgt is nog maar te bezien natuurlijk.
Of heeft Ferrari met enorm veel poen gesmeten omdat Alonso intern heeft bekendgemaakt dat hij er na dit seizoen de brui aan geeft en lekker full-time gaat Pro Cycling Managen?
Dat is onze eigen Max Verstappenquote:
twitter:bgarloff twitterde op dinsdag 16-09-2014 om 12:55:33#RedBulls Marko denies Alonso-switch-rumors as well... (in German)http://t.co/Wpzu9tYhHV reageer retweet
Hij zit nu in team Corinna's kasplantquote:Op dinsdag 16 september 2014 13:25 schreef Geralt het volgende:
Welke teammaat was sneller dan Schumacher dan, voordat hij van team wisselde?
HHF in de F3.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:25 schreef Geralt het volgende:
Welke teammaat was sneller dan Schumacher dan, voordat hij van team wisselde?
Dat zegt tegenwoordig nietsquote:Op dinsdag 16 september 2014 13:26 schreef Tarado het volgende:
twitter:bgarloff twitterde op dinsdag 16-09-2014 om 12:55:33#RedBulls Marko denies Alonso-switch-rumors as well... (in German)http://t.co/Wpzu9tYhHV reageer retweet
keihard ontkennen betekent het is waar, maar het mag nog niet bekend worden, let maar op de komende week!quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:26 schreef Tarado het volgende:
twitter:bgarloff twitterde op dinsdag 16-09-2014 om 12:55:33#RedBulls Marko denies Alonso-switch-rumors as well... (in German)http://t.co/Wpzu9tYhHV reageer retweet
Werd Max ook niet op Dinsdagavond in dat Red Bull sportprogramma gepresenteerd..?quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:14 schreef THEFXR het volgende:
keihard ontkennen betekent het is waar, maar het mag nog niet bekend worden, let maar op de komende week!
Red Bull staat niet echt bekend om haar oude coureurs, maar Webber was vorig jaar ook al 37.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zou er wel van opkijken als Alonso idd naar RB gaat, als het gerucht waar is.
Alhoewel het wel logischer is dan wanneer hij naar McLaren zou zijn.
Dit gerucht zou trouwens ook wel goed nieuws voor Button zijn, dan mag hij waarschijnlijk nog een jaartje blijven
Newey is de huidige F1 zat door al die beperkingen, maar misschien voor genoeg geld...?quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:27 schreef Fer het volgende:
Misschien Vettel naar Ferrari en Newey mee?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |