Ze hebben ervoor gekozen het eerste jaar alle teams met dezelfde auto's te laten rijden en dat langzaamaan vrij te geven, te beginnen met bodykits.quote:Op zaterdag 13 september 2014 19:38 schreef Waffle het volgende:
[..]
Het gaat er wat mij betreft ook niet echt om of het dichterbij de consumentenauto zit bij FE. Het is een compleet ander concept. Als ze het dichterbij de consumentenauto's hadden willen hebben, hadden ze wel meer vrijheden gegeven voor de auto's. Het is niks anders dan een volgende GP2/WSR/etc. Het mooie is wel dat het best wel innovatief is en daarnaast overal ter wereld in steden kan plaats vinden, omdat het toch geen geluidsoverlast veroorzaakt.
Eerste reactie van de commentator van Fox was ook nog dat het de fout van Heidfeld was, die begreep er ook helemaal niks van.quote:Op zaterdag 13 september 2014 11:53 schreef Ferry_76 het volgende:
Heidfeld heel veel mazzel, en Nicolas Prost is een fucking idioot..
De rechten voor de seizoens die ze hebben uitgezonden blijven behouden, het is niet zo dat ze niks meer mogen laten zien. De jaarclip van 2012(?) laat dit wel mooi zien voor de jaren dat het op SBS uitgezonden werdquote:Op zondag 14 september 2014 19:28 schreef JohnB52 het volgende:
Volgende week zaterdag om 16:00
Er waren precies 0 seconden racebeelden te zien.
(Hebben ze geen rechten voor)
Ik heb een stukje gekeken, alleen interviews en beelden van tests en nul racebeelden idd.quote:Op zondag 14 september 2014 19:29 schreef Geralt het volgende:
Ow. Ik dacht misschien is dat de moeite waard. Ik begrijp dat dat niet het geval was?
Waarom deden ze dat niet dan?quote:Op zondag 14 september 2014 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De rechten voor de seizoens die ze hebben uitgezonden blijven behouden, het is niet zo dat ze niks meer mogen laten zien.
Ze kopen de TV rechten van een bepaald jaar, die rechten houden ze en andere zenders mogen die beelden niet uitzenden zonder toestemming. Zie als mooi voorbeeld ook de RTL Jaarclip van 2012, waar de jaren van SBS ontbreken.quote:Op zondag 14 september 2014 22:03 schreef JohnB52 het volgende:
Heb je een bron waarin staat dat ze die rechten nog steeds hebben?
Komt van RTLgpquote:Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft onthuld dat de Formule 1-teams een gesprek hebben aangekaart met Bernie Ecclestone over de hoge ticketprijzen. Reden hiervoor is de teruglopende bezoekersaantallen van de races de afgelopen jaren.
De teams zijn dit jaar in gesprek met de Formule 1-bazen in de hoop te kunnen achterhalen waarom de sport wereldwijd steeds minder bezoekers en kijkers weet te trekken. De hoge ticketprijzen die de organiserende circuits vragen lijken één van de voornaamste oorzaken te zijn van de teruglopende populariteit. Organisatoren zien zich echter genoodzaakt de prijzen zo hoog op te drijven, vanwege de hoge prijs die ze aan Ecclestone moeten betalen om alleen al de race te mogen organiseren.
Lagere ticketprijzen, traditionele circuits behouden
Mercedes-teambaas Toto Wolff laat aan het Britse Autosport weten op de hoogte te zijn van de hoge kosten waarmee de organisatoren worden opgezadeld, en heeft de kwestie dan ook samen met de overige teams voorgelegd aan Ecclestone.
‘We hebben het onderwerp van de ticketprijzen aangeboord, en hebben daarnaast ook gesproken over de grote waarde om traditionele circuits als Spa, Monza en Hockenheim op de kalender te houden’, laat Wolff weten. ‘Dergelijke races moeten deel uit blijven maken van de kalender. Dit is een globale sport.’
‘We moeten naar het buitenland gaan en nieuwe gebieden voor ons weten te winnen. Zo is het altijd al geweest. Ik denk echter dat het vrij helder is wat gedaan moet worden om ook de tribunes van traditionele circuits, zoals Hockenheim en Monza, gevuld te krijgen.’
Dennis: Oorzaak terugloop onzerzoeken
McLaren CEO Ron Dennis uitte eerder dit jaar al zijn zorgen over de teruglopende bezoekersaantallen bij de races. De Brit liet weten dat alleen met degelijk marktonderzoek duidelijk kan worden wat de afnemende animo veroorzaakt.
‘Er moet een reden zijn waarom de tribunes in Duitsland maar half gevuld waren, terwijl de voorgaande races in Oostenrijk en Silverstone volledig uitverkocht waren’, aldus Dennis. ‘Er moet een reden voor zijn. We kunnen wel allemaal een gok wagen, maar we moeten dergelijke zaken zien te begrijpen. Zijn het de ticketprijzen? Zijn het de nationale helden? Wat het ook is, we moeten er iets aan doen.’
Aan nationale helden kan het in DLD niet liggen, die hebben Vettel al 4 jaar als kampioen gehad en waarschijnlijk wordt Rosberg de volgende.quote:Op maandag 15 september 2014 13:30 schreef nils7 het volgende:
Wolff steekt z'n nek uit:
[..]
Komt van RTLgp
Geen Schumi speelt de grootste rol in Duitsland.quote:Op maandag 15 september 2014 17:02 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Aan nationale helden kan het in DLD niet liggen, die hebben Vettel al 4 jaar als kampioen gehad en waarschijnlijk wordt Rosberg de volgende.
Het circuit kan het ook niet aan liggen want da's inderdaad een klassieker..
Ik ga voor hoge ticketprijzen en het geluid zal ook wel meespelen, de ervaring is minder.
Denk niet dat dat ermee te maken heeft, Schumi was al gestopt en bij Mercedes deed ie het niet echt denderend.quote:Op maandag 15 september 2014 17:04 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Geen Schumi speelt de grootste rol in Duitsland.
Nee na zijn afscheid bij Ferrari zijn de kijkcijfers en toeschouwersaantallen daar helemaal in elkaar gezakt.quote:Op maandag 15 september 2014 17:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Denk niet dat dat ermee te maken heeft, Schumi was al gestopt en bij Mercedes deed ie het niet echt denderend.
Dat zei ik toch alquote:Op maandag 15 september 2014 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
De nieuwe regels over het radioverkeer gelden ook voor de pitborden. Dus die mogen ook niet gebruikt worden om boodschappen door te geven.
Dus toch ...
Ik vind het zelf nog steeds een raar verhaal, maar het schijnt echt zo te zijn; of laat ik het zo zeggen, ik hoor het van meerdere bronnen in de F1 media. Hulkenberg maakt niet veel los, Rosberg mogen ze niet zo (wellicht omdat het geen échte Duitser is), en zelfs Vettel waar je toch van zou verwachten dat hij bosjes fans heeft schijnt niet eens in de buurt te komen van Schumacher. Ik snap 'm nog niet. Aan de prestaties kan het niet liggen, want Vettel heeft genoeg records. De persoonlijkheid lijkt mij ook niet de reden, want Schumacher was ook niet bepaald meneeer Sympathiek.quote:Op maandag 15 september 2014 17:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Denk niet dat dat ermee te maken heeft, Schumi was al gestopt en bij Mercedes deed ie het niet echt denderend.
Vast weer een noodsprong om geld binnen te halen. maar dan zie ik ze liever Sainz jr of Merhi laten rijden. Alleen al ze deze Rus laten rijden kan dat niet meer, omdat een team volgens de regels maximaal 4 coureurs per seizoen mag laten rijden. Met Lotterer in Spa zitten ze nu op 3.quote:Op maandag 15 september 2014 22:17 schreef JohnB52 het volgende:
http://autoweek.com/artic(...)mpaign=awracingdaily
Een of andere Rus tijdens de GP van Rusland?
Caterham 2006? Wat Le Mans ofzo?quote:Op maandag 15 september 2014 22:17 schreef JohnB52 het volgende:
http://autoweek.com/artic(...)mpaign=awracingdaily
Een of andere Rus tijdens de GP van Rusland?
Midland F1 moet het zijn. Daar was Kolles toen ook teambaas, voordat het overgenomen werd .door Spyker.quote:
Bron: http://mobile.f1today.nl/(...)als-nieuwe-aanwinst/quote:'Ferrari kondigt Vettel vandaag aan als nieuwe aanwinst'
Sebastian Vettel en Fernando Alonso ruilen voor volgend jaar van team. Dat spectaculaire bericht circuleert in Italiaanse media. Sky Italia bericht dat Ferrari vandaag de komst van Vettel als nieuwe aanwinst zal aankondigen. Alonso zou in dat geval naar Red Bull Racing verhuizen.
Het betreft slechts speculatie, maar Vettel wordt al jaren gelinkt aan een toekomst bij Ferrari. De viervoudig wereldkampioen beleeft een minder seizoen. Teamgenoot Daniel Ricciardo overvleugelt hem en Vettel zou daardoor zijn heil ergens anders willen zoeken.
Alonso en zijn manager zijn dit jaar al gesignaleerd in het motorhome van Red Bull Racing, al deed men dat af als een bezoekje om een shirt te signeren voor het zoontje van de teammanager van de Oostenrijkse renstal. De nieuwste geruchten plaatsen dat in ander perspectief.
De Spanjaard kan ook nog terecht bij McLaren en dan lijkt Daniil Kvyat in aanmerking te komen om door te schuiven naar Red Bull Racing. Dat scenario zou bij Scuderia Toro Rosso ruimte scheppen om Carlos Sainz junior alsnog een Formule 1-zitje aan te bieden.
Dat had misschien te maken met het vertrek van Di Montezemeloquote:Op dinsdag 16 september 2014 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Bron: http://mobile.f1today.nl/(...)als-nieuwe-aanwinst/
Vettel naar Ferrari zie ik wel gebeuren, maar Alonso naar RBR, nou nee....
En ik zou het wel heel vreemd vinden. Als Ferrari Vertel uitgerekend nu zou aankondigen, normaal doen ze dat altijd in Monza op thuis grond.....
Zou ook Pierre Gasly kunnen zijn, die het afgelopen weekend beter deed dan Sainz in de FR 3.5 en nu ook in de GP2 uitkomt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:
De Spanjaard kan ook nog terecht bij McLaren en dan lijkt Daniil Kvyat in aanmerking te komen om door te schuiven naar Red Bull Racing. Dat scenario zou bij Scuderia Toro Rosso ruimte scheppen om Carlos Sainz junior alsnog een Formule 1-zitje aan te bieden.
Records zijn niet zo boeiend natuurlijk, misschien hebben ze wel een beetje hetzelfde als de Britten, dat ze Duitse suprematie zat zijn na zoveel jaar. Vettel heeft het heel goed gedaan en tenminste 2 van zijn WK's op erg Duitse manier gewonnen, dat wil zeggen op je best zijn terwijl het het belangrijkst is. Maar grootsheid mist hij. Het was in 1994 al duidelijk dat Schumacher onvervangbaar zou zijn. Bij Schumacher kon je natuurlijk het gevoel hebben dat je er niks van mocht missen, want het zou zomaar weer eens historisch kunnen worden. Hij kon je blijven verbazen, dat trekt toch meer.quote:Op maandag 15 september 2014 21:42 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik vind het zelf nog steeds een raar verhaal, maar het schijnt echt zo te zijn; of laat ik het zo zeggen, ik hoor het van meerdere bronnen in de F1 media. Hulkenberg maakt niet veel los, Rosberg mogen ze niet zo (wellicht omdat het geen échte Duitser is), en zelfs Vettel waar je toch van zou verwachten dat hij bosjes fans heeft schijnt niet eens in de buurt te komen van Schumacher. Ik snap 'm nog niet. Aan de prestaties kan het niet liggen, want Vettel heeft genoeg records. De persoonlijkheid lijkt mij ook niet de reden, want Schumacher was ook niet bepaald meneeer Sympathiek.
Ik lees het ook net.quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Bron: http://mobile.f1today.nl/(...)als-nieuwe-aanwinst/
Vettel naar Ferrari zie ik wel gebeuren, maar Alonso naar RBR, nou nee....
En ik zou het wel heel vreemd vinden. Als Ferrari Vertel uitgerekend nu zou aankondigen, normaal doen ze dat altijd in Monza op thuis grond.....
Waarom niet? Zijn grote voorbeeld deed het ook, hij heeft alles al gewonnen met Red Bull en een teammaat die momenteel sneller isquote:Op dinsdag 16 september 2014 13:17 schreef Rossdale het volgende:
Dat zou wel meganieuws zijnIk vraag me echt af waarom Vettel zoiets überhaupt zou overwegen? Ondanks dat Red Bull dit jaar niet de beste auto op de grid heeft staan, is het team zelfs nu beter dan Ferrari, ondanks de vele problemen.
Voorziet hij issues nu dat Newey terug gaat treden? Ik zou het iig een vreemde move vinden, want RBR is zowat rondom Vettel gebouwd de laatste jaren en of hij dit bij Ferrari krijgt is nog maar te bezien natuurlijk.
Of heeft Ferrari met enorm veel poen gesmeten omdat Alonso intern heeft bekendgemaakt dat hij er na dit seizoen de brui aan geeft en lekker full-time gaat Pro Cycling Managen?
Dat is onze eigen Max Verstappenquote:
twitter:bgarloff twitterde op dinsdag 16-09-2014 om 12:55:33#RedBulls Marko denies Alonso-switch-rumors as well... (in German)http://t.co/Wpzu9tYhHV reageer retweet
Hij zit nu in team Corinna's kasplantquote:Op dinsdag 16 september 2014 13:25 schreef Geralt het volgende:
Welke teammaat was sneller dan Schumacher dan, voordat hij van team wisselde?
HHF in de F3.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:25 schreef Geralt het volgende:
Welke teammaat was sneller dan Schumacher dan, voordat hij van team wisselde?
Dat zegt tegenwoordig nietsquote:Op dinsdag 16 september 2014 13:26 schreef Tarado het volgende:
twitter:bgarloff twitterde op dinsdag 16-09-2014 om 12:55:33#RedBulls Marko denies Alonso-switch-rumors as well... (in German)http://t.co/Wpzu9tYhHV reageer retweet
keihard ontkennen betekent het is waar, maar het mag nog niet bekend worden, let maar op de komende week!quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:26 schreef Tarado het volgende:
twitter:bgarloff twitterde op dinsdag 16-09-2014 om 12:55:33#RedBulls Marko denies Alonso-switch-rumors as well... (in German)http://t.co/Wpzu9tYhHV reageer retweet
Werd Max ook niet op Dinsdagavond in dat Red Bull sportprogramma gepresenteerd..?quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:14 schreef THEFXR het volgende:
keihard ontkennen betekent het is waar, maar het mag nog niet bekend worden, let maar op de komende week!
Red Bull staat niet echt bekend om haar oude coureurs, maar Webber was vorig jaar ook al 37.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zou er wel van opkijken als Alonso idd naar RB gaat, als het gerucht waar is.
Alhoewel het wel logischer is dan wanneer hij naar McLaren zou zijn.
Dit gerucht zou trouwens ook wel goed nieuws voor Button zijn, dan mag hij waarschijnlijk nog een jaartje blijven
Newey is de huidige F1 zat door al die beperkingen, maar misschien voor genoeg geld...?quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:27 schreef Fer het volgende:
Misschien Vettel naar Ferrari en Newey mee?
er werd toen wel al een hele dag gespoilert door Red Bull-gerelateerde mensen. In tegenstelling tot een paar weken geleden wordt het nu tegengesprokenquote:Op dinsdag 16 september 2014 17:44 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Werd Max ook niet op Dinsdagavond in dat Red Bull sportprogramma gepresenteerd..?
Alonso is die bak echt helemaal zat, die wil nog niet een jaar bagger rijden, maar gewoon kans maken.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zou er wel van opkijken als Alonso idd naar RB gaat, als het gerucht waar is.
Alhoewel het wel logischer is dan wanneer hij naar McLaren zou zijn.
Dit gerucht zou trouwens ook wel goed nieuws voor Button zijn, dan mag hij waarschijnlijk nog een jaartje blijven
Nog niets. Adam Parr noemde het op Twitter, maar is later ontkend door Boullier van McLaren.quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:41 schreef Meike26 het volgende:
Andere vraag, wat is er nog waar of overeind gebleven van het 8 teams & 3 auto's per team format?
Gaan we dan 2 heel andere teams zien bij Ferrari en RBR? Bianchi het 3e zitje bij Ferrari en alsnog Sainz junior naar RBR?
Als sponsor kan ik me voorstellen dat je die deal met de mercedesmotor wel zwart op wit wilt hebben voordat je besluit mee in te stappen.quote:Op woensdag 17 september 2014 20:25 schreef sasquatsch het volgende:
Combineer dat met de Mercedesmotor die ze naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar gaan gebruiken en ze kunnen weer voorin meerijden. De vooruitzichten zijn in ieder geval goed.
Jij hebt dus weinig vertrouwen in de Renault motor volgend jaar?quote:Op woensdag 17 september 2014 21:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als sponsor kan ik me voorstellen dat je die deal met de mercedesmotor wel zwart op wit wilt hebben voordat je besluit mee in te stappen.
Ik zou dat wel willen namelijk. Als sponsor.
Meer vertrouwen in de Merc in elk gevalquote:Op woensdag 17 september 2014 21:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jij hebt dus weinig vertrouwen in de Renault motor volgend jaar?
de deal tussen Lotus en Mercedes is in ieder geval nog altijd niet rondquote:Op woensdag 17 september 2014 21:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Meer vertrouwen in de Merc in elk geval
Daarom zou ik persoonlijk die deal zwart op wit willen zien eer ik geld die kant op smeet.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de deal tussen Lotus en Mercedes is in ieder geval nog altijd niet rond
Die regeling komt er niet. Er is een regeling afgesproken die voor iedere motorenbouwer geldt. Voor volgend jaar mag de motor voor ongeveer de helft aangepast worden. Het jaar erop weer iets minder (ca 9%) , het jaar erop nog 9% minder, etc. zodat in 2018 nog ca een kwart aangepast kan worden. Deze regeling zou voor 7 jaar gelden (tot 2021). Zo blijft er jaarlijks (steeds minder) ontwikkeling van de motor mogelijk.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:49 schreef Fer het volgende:
Renault is dit hele seizoen bezig geweest om een beetje op het niveau van Mercedes te komen, als ze volgend jaar updates mogen plaatsen op de motor heeft Mercedes denk ik alweer een jaar voorsprong.
Tenzij er een regeling komt dat de Mercedes wordt bevroren en dat alleen Ferrari en Renault mogen updaten, zoals in 2009 met alleen Renault.
Ik zou niet weten waarom je als sponsor nu al dat risico zou willen gaan lopen. Er is geenszins een garantie dat het volgend jaar beter gaat. M.a.w., als sponsor zou ik gewoon afwachten en als ze dan volgend jaar weer echt meedoen voor de punten dan kun je dan altijd nog in gesprek. Daar is weinig aan verloren, op wellicht een iets mindere sponsordeal na als er dan meer concurrentie is.quote:
Exposure. Waarschijnlijk kun je nu goedkoper instappen dan als er weer successen geboekt gaan worden. Dan moet je er misschien weer meer voor betalen dan dat je zou willen.quote:Op donderdag 18 september 2014 09:43 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je als sponsor nu al dat risico zou willen gaan lopen. Er is geenszins een garantie dat het volgend jaar beter gaat. M.a.w., als sponsor zou ik gewoon afwachten en als ze dan volgend jaar weer echt meedoen voor de punten dan kun je dan altijd nog in gesprek. Daar is weinig aan verloren, op wellicht een iets mindere sponsordeal na als er dan meer concurrentie is.
Ferrari schijnt bewust voor een kleinere motor gekozen te hebben, omdat ze het verschil in vermogen wilden compenseren met de aerodynamica, maar dat is dus niet echt (Of echt niet) gelukt.quote:Op donderdag 18 september 2014 00:05 schreef Fer het volgende:
Denk dat Renault en Ferrari wel zaken als lag en koeling hebben vergeleken van de drie varianten, maar uiteindelijk heeft Mercedes gewoon een groootere oto turbo. Waar die van Renault te weinig plaatst heeft door de bak eronder en die van Ferrari tussen de cilinders moest passen.
quote:Lawrence Stroll may now have moved his attention from Sauber to Marussia.
In the paddock at Monza recently, it was strongly rumoured that the Canadian fashion industry billionaire and racing enthusiast was in detailed negotiations to buy financially embattled Sauber.
Rumours quickly followed, however, that the deal had collapsed at the final hurdle.
"Lawrence Stroll received a negative response from Peter Sauber and Monisha Kaltenborn regarding his offer to take over the Swiss team," said a report by Italiaracing.
But Stroll may now be switching his attention from one embattled Ferrari customer to the next, the Italian report added.
He has close links to the Maranello marque, with his son Lance also a member of Ferrari's driver 'academy'.
Ferrari's other 'power unit' customer in F1 is Marussia; another team grappling with obvious financial problems, and already housing 'academy' driver Jules Bianchi.
Wel voor de performance van de coureur, maar niet over de settings waarmee ze moeten rijden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:16 schreef JohnB52 het volgende:
Ok, allemaal voor niks gediscussieerd:
http://m.gpupdate.net/nl/(...)r-op-laatste-moment/
Regels voor radioverkeer gaan toch niet in vanaf vandaag...
De manier waarop je titel wint is iedereen over een aantal jaar toch wel weer vergeten. Dan spreken ze alleen over 2-voudig wereldkampioen Hamiltonquote:Op vrijdag 19 september 2014 11:39 schreef Geralt het volgende:
http://www.rtl.nl/%28/spo(...)mogelijk_in_2015.xml
Dubbele punten mogelijk vanaf 2015 alweer verdwenen.
Zou wel lullig zijn als Lewis dit jaar alsnog weet te winnen door die dubbele punten.
Aan de andere kant, zowel Nico als Lewis zelf weten dan dat hij alleen maar de titel heeft kunnen pakken juist door die dubbele punten. En dus zal die titel geen fuck voorstellen.
Godverdomme wat was dat een goed idee zeg die dubbele punten
Nu ben ik helemaal voor Nico om de titel te pakken. Dit wordt echt een kutjaar als Lewis door de punten nog weet te winnen en zijn titel zal geen fluit waard zijn voor iedereen als die regel volgend jaar weer weg is.
Ik ben natuurlijk voor Max, maar vooruit... dit jaar mag Nico hem hebbenquote:
Ik doel erop als hij hem wint juist door die dubbele punten die wellicht volgend jaar alweer van de baan zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:39 schreef Googolplexian het volgende:
Als Lewis 'm weet te winnen dit jaar is 't 'm gewoon gegund. Dan heeft hij zich meerdere malen terug weten te knokken ondank veel pech. Dat toont karakter.
Beetje onzin, natuurlijk, want als Rosberg sneller is die race pakt hij de titel.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik doel erop als hij hem wint juist door die dubbele punten die wellicht volgend jaar alweer van de baan zijn.
Die wereldtitel zal dan bij hem altijd minder tof aanvoelen dan zijn eerste lijkt me, want dan had hij het zonder die dubbele punten niet gered en dat zal hij zelf ook heus wel weten.
Toch denk ik dat Lewis die titel dan niet geheel terecht vindt.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Beetje onzin, natuurlijk, want als Rosberg sneller is die race pakt hij de titel.
Typisch gevalletje van snel zijn wanneer het telt ... de belangrijkste competentie van een coureur, imo.
Denk dat hij zelfs zal zeggen dat het z'n mooiste seizoen tot nu toe is, als hij de titel pakt.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Toch denk ik dat Lewis die titel dan niet geheel terecht vindt.
En ik ook niet.
Nee. Die dubbele punten vind ik compleet kansloos. En als Lewis (of Ricardo) de titel weet te winnen juist door die dubbele punten, dan is het een seizoen om vlug te vergeten. Bittere nasmaak voor mij in elk geval.quote:
Ben ik wel met je eens, is gewoon waardeloosquote:Op vrijdag 19 september 2014 12:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee. Die dubbele punten vind ik compleet kansloos. En als Lewis (of Ricardo) de titel weet te winnen juist door die dubbele punten, dan is het een seizoen om vlug te vergeten. Bittere nasmaak voor mij in elk geval.
Nico kan gewoon de laatste race uitvallen met technische problemen. Als daardoor Lewis de titel weet te pakken vanwege de dubbele punten is toch zuur? Dat heeft weinig te maken met snel zijn wanneer het telt.
Dus in een dergelijk geval van een uitvalbeurt waar Nico zelf niks aan kan doen wordt het alleen maar zuurder
Tsja ... dat had dan ook zuur geweest zonder dubbele punten en het kan altijd gebeuren, natuurlijk. Het is vanaf race 1 bekend van de dubbele punten dus dan had Rosberg, met al zijn probleemloze races, meer dan 50 punten voor moeten staan.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee. Die dubbele punten vind ik compleet kansloos. En als Lewis (of Ricardo) de titel weet te winnen juist door die dubbele punten, dan is het een seizoen om vlug te vergeten. Bittere nasmaak voor mij in elk geval.
Nico kan gewoon de laatste race uitvallen met technische problemen. Als daardoor Lewis de titel weet te pakken vanwege de dubbele punten is toch zuur? Dat heeft weinig te maken met snel zijn wanneer het telt.
Dus in een dergelijk geval van een uitvalbeurt waar Nico zelf niks aan kan doen wordt het alleen maar zuurder
Bronquote:Formule 1-baas Bernie Ecclestone wil dat er gekeken wordt naar de mogelijkheid om teams volgend jaar met drie wagens te laten rijden. Ferrari is al enkele jaren groot voorstander van dit idee.
Een aantal teams heeft het op dit moment financieel erg moeilijk. Eerder is afgesproken dat als drie van de elf teams wegvallen, er met drie wagens per team gereden zal worden. Maar ook als alle huidige elf deelnemers er volgend jaar gewoon weer bij zijn, moet het voor een team mogelijk zijn om een extra wagen op de grid te zetten, meent Ecclestone. "Het is altijd het plan geweest om teams met drie auto's te laten rijden wanneer er drie teams wegvallen, maar ik vind dat we dit sowieso moeten gaan doen", zegt Ecclestone in Singapore. "Ik zie liever Ferrari, of een willekeurig ander topteam, met drie auto's rijden dan dat ik teams achteraan zie worstelen."
Of teams volgend jaar daadwerkelijk met drie wagens kunnen gaan rijden, moet als het aan Ecclestone ligt snel duidelijk worden. "Over twee of drie races weten we het", aldus de 83-jarige Brit.
Die kleine teams verdwijnen dan ook.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:26 schreef franklop het volgende:
Lekker aantrekkelijk voor de kleine teams al. Ipv 16 auto's voor hun worden het er dan 24 maximaal, weg kans op punten
als het aan ecclestone ligt hoeft dat daar niet vanaf te hangen tochquote:Op vrijdag 19 september 2014 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die kleine teams verdwijnen dan ook.
Ook een beetje een dooddoener he. Ook met 3 auto's per team is er een team de slechtste. Altijd. Elk jaar. En die worstelen dan achteraan.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:14 schreef nils7 het volgende:
"Ik zie liever Ferrari, of een willekeurig ander topteam, met drie auto's rijden dan dat ik teams achteraan zie worstelen."
Maar heb je altijd kans op uitvallers bij de grote teams waardoor je een keer kunt scoren. Die kans wordt door 3 auto's per team dus nog veel kleiner, waardoor die teams het nog moeilijker gaan krijgen. Op deze manier blijven er straks maar 4 of 5 teams over.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ook een beetje een dooddoener he. Ook met 3 auto's per team is er een team de slechtste. Altijd. Elk jaar. En die worstelen dan achteraan.
Of dat dan Lotus of Williams of Mercedes of McLaren of Ferrari of Red Bull of Toro Rosso of Force India is doet er niet zo veel toe; er zullen altijd verliezers zijn die eigenlijk niet meekunnen met de rest.
Het geheel wordt er in elk geval niet echt competitiever van denk ik zomaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |