Denk niet dat dat ermee te maken heeft, Schumi was al gestopt en bij Mercedes deed ie het niet echt denderend.quote:Op maandag 15 september 2014 17:04 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Geen Schumi speelt de grootste rol in Duitsland.
Nee na zijn afscheid bij Ferrari zijn de kijkcijfers en toeschouwersaantallen daar helemaal in elkaar gezakt.quote:Op maandag 15 september 2014 17:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Denk niet dat dat ermee te maken heeft, Schumi was al gestopt en bij Mercedes deed ie het niet echt denderend.
Dat zei ik toch alquote:Op maandag 15 september 2014 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
De nieuwe regels over het radioverkeer gelden ook voor de pitborden. Dus die mogen ook niet gebruikt worden om boodschappen door te geven.
Dus toch ...
Ik vind het zelf nog steeds een raar verhaal, maar het schijnt echt zo te zijn; of laat ik het zo zeggen, ik hoor het van meerdere bronnen in de F1 media. Hulkenberg maakt niet veel los, Rosberg mogen ze niet zo (wellicht omdat het geen échte Duitser is), en zelfs Vettel waar je toch van zou verwachten dat hij bosjes fans heeft schijnt niet eens in de buurt te komen van Schumacher. Ik snap 'm nog niet. Aan de prestaties kan het niet liggen, want Vettel heeft genoeg records. De persoonlijkheid lijkt mij ook niet de reden, want Schumacher was ook niet bepaald meneeer Sympathiek.quote:Op maandag 15 september 2014 17:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Denk niet dat dat ermee te maken heeft, Schumi was al gestopt en bij Mercedes deed ie het niet echt denderend.
Vast weer een noodsprong om geld binnen te halen. maar dan zie ik ze liever Sainz jr of Merhi laten rijden. Alleen al ze deze Rus laten rijden kan dat niet meer, omdat een team volgens de regels maximaal 4 coureurs per seizoen mag laten rijden. Met Lotterer in Spa zitten ze nu op 3.quote:Op maandag 15 september 2014 22:17 schreef JohnB52 het volgende:
http://autoweek.com/artic(...)mpaign=awracingdaily
Een of andere Rus tijdens de GP van Rusland?
Caterham 2006? Wat Le Mans ofzo?quote:Op maandag 15 september 2014 22:17 schreef JohnB52 het volgende:
http://autoweek.com/artic(...)mpaign=awracingdaily
Een of andere Rus tijdens de GP van Rusland?
Midland F1 moet het zijn. Daar was Kolles toen ook teambaas, voordat het overgenomen werd .door Spyker.quote:
Bron: http://mobile.f1today.nl/(...)als-nieuwe-aanwinst/quote:'Ferrari kondigt Vettel vandaag aan als nieuwe aanwinst'
Sebastian Vettel en Fernando Alonso ruilen voor volgend jaar van team. Dat spectaculaire bericht circuleert in Italiaanse media. Sky Italia bericht dat Ferrari vandaag de komst van Vettel als nieuwe aanwinst zal aankondigen. Alonso zou in dat geval naar Red Bull Racing verhuizen.
Het betreft slechts speculatie, maar Vettel wordt al jaren gelinkt aan een toekomst bij Ferrari. De viervoudig wereldkampioen beleeft een minder seizoen. Teamgenoot Daniel Ricciardo overvleugelt hem en Vettel zou daardoor zijn heil ergens anders willen zoeken.
Alonso en zijn manager zijn dit jaar al gesignaleerd in het motorhome van Red Bull Racing, al deed men dat af als een bezoekje om een shirt te signeren voor het zoontje van de teammanager van de Oostenrijkse renstal. De nieuwste geruchten plaatsen dat in ander perspectief.
De Spanjaard kan ook nog terecht bij McLaren en dan lijkt Daniil Kvyat in aanmerking te komen om door te schuiven naar Red Bull Racing. Dat scenario zou bij Scuderia Toro Rosso ruimte scheppen om Carlos Sainz junior alsnog een Formule 1-zitje aan te bieden.
Dat had misschien te maken met het vertrek van Di Montezemeloquote:Op dinsdag 16 september 2014 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Bron: http://mobile.f1today.nl/(...)als-nieuwe-aanwinst/
Vettel naar Ferrari zie ik wel gebeuren, maar Alonso naar RBR, nou nee....
En ik zou het wel heel vreemd vinden. Als Ferrari Vertel uitgerekend nu zou aankondigen, normaal doen ze dat altijd in Monza op thuis grond.....
Zou ook Pierre Gasly kunnen zijn, die het afgelopen weekend beter deed dan Sainz in de FR 3.5 en nu ook in de GP2 uitkomt.quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:
De Spanjaard kan ook nog terecht bij McLaren en dan lijkt Daniil Kvyat in aanmerking te komen om door te schuiven naar Red Bull Racing. Dat scenario zou bij Scuderia Toro Rosso ruimte scheppen om Carlos Sainz junior alsnog een Formule 1-zitje aan te bieden.
Records zijn niet zo boeiend natuurlijk, misschien hebben ze wel een beetje hetzelfde als de Britten, dat ze Duitse suprematie zat zijn na zoveel jaar. Vettel heeft het heel goed gedaan en tenminste 2 van zijn WK's op erg Duitse manier gewonnen, dat wil zeggen op je best zijn terwijl het het belangrijkst is. Maar grootsheid mist hij. Het was in 1994 al duidelijk dat Schumacher onvervangbaar zou zijn. Bij Schumacher kon je natuurlijk het gevoel hebben dat je er niks van mocht missen, want het zou zomaar weer eens historisch kunnen worden. Hij kon je blijven verbazen, dat trekt toch meer.quote:Op maandag 15 september 2014 21:42 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik vind het zelf nog steeds een raar verhaal, maar het schijnt echt zo te zijn; of laat ik het zo zeggen, ik hoor het van meerdere bronnen in de F1 media. Hulkenberg maakt niet veel los, Rosberg mogen ze niet zo (wellicht omdat het geen échte Duitser is), en zelfs Vettel waar je toch van zou verwachten dat hij bosjes fans heeft schijnt niet eens in de buurt te komen van Schumacher. Ik snap 'm nog niet. Aan de prestaties kan het niet liggen, want Vettel heeft genoeg records. De persoonlijkheid lijkt mij ook niet de reden, want Schumacher was ook niet bepaald meneeer Sympathiek.
Ik lees het ook net.quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Bron: http://mobile.f1today.nl/(...)als-nieuwe-aanwinst/
Vettel naar Ferrari zie ik wel gebeuren, maar Alonso naar RBR, nou nee....
En ik zou het wel heel vreemd vinden. Als Ferrari Vertel uitgerekend nu zou aankondigen, normaal doen ze dat altijd in Monza op thuis grond.....
Waarom niet? Zijn grote voorbeeld deed het ook, hij heeft alles al gewonnen met Red Bull en een teammaat die momenteel sneller isquote:Op dinsdag 16 september 2014 13:17 schreef Rossdale het volgende:
Dat zou wel meganieuws zijnIk vraag me echt af waarom Vettel zoiets überhaupt zou overwegen? Ondanks dat Red Bull dit jaar niet de beste auto op de grid heeft staan, is het team zelfs nu beter dan Ferrari, ondanks de vele problemen.
Voorziet hij issues nu dat Newey terug gaat treden? Ik zou het iig een vreemde move vinden, want RBR is zowat rondom Vettel gebouwd de laatste jaren en of hij dit bij Ferrari krijgt is nog maar te bezien natuurlijk.
Of heeft Ferrari met enorm veel poen gesmeten omdat Alonso intern heeft bekendgemaakt dat hij er na dit seizoen de brui aan geeft en lekker full-time gaat Pro Cycling Managen?
Dat is onze eigen Max Verstappenquote:
twitter:bgarloff twitterde op dinsdag 16-09-2014 om 12:55:33#RedBulls Marko denies Alonso-switch-rumors as well... (in German)http://t.co/Wpzu9tYhHV reageer retweet
Hij zit nu in team Corinna's kasplantquote:Op dinsdag 16 september 2014 13:25 schreef Geralt het volgende:
Welke teammaat was sneller dan Schumacher dan, voordat hij van team wisselde?
HHF in de F3.quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:25 schreef Geralt het volgende:
Welke teammaat was sneller dan Schumacher dan, voordat hij van team wisselde?
Dat zegt tegenwoordig nietsquote:Op dinsdag 16 september 2014 13:26 schreef Tarado het volgende:
twitter:bgarloff twitterde op dinsdag 16-09-2014 om 12:55:33#RedBulls Marko denies Alonso-switch-rumors as well... (in German)http://t.co/Wpzu9tYhHV reageer retweet
keihard ontkennen betekent het is waar, maar het mag nog niet bekend worden, let maar op de komende week!quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:26 schreef Tarado het volgende:
twitter:bgarloff twitterde op dinsdag 16-09-2014 om 12:55:33#RedBulls Marko denies Alonso-switch-rumors as well... (in German)http://t.co/Wpzu9tYhHV reageer retweet
Werd Max ook niet op Dinsdagavond in dat Red Bull sportprogramma gepresenteerd..?quote:Op dinsdag 16 september 2014 16:14 schreef THEFXR het volgende:
keihard ontkennen betekent het is waar, maar het mag nog niet bekend worden, let maar op de komende week!
Red Bull staat niet echt bekend om haar oude coureurs, maar Webber was vorig jaar ook al 37.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zou er wel van opkijken als Alonso idd naar RB gaat, als het gerucht waar is.
Alhoewel het wel logischer is dan wanneer hij naar McLaren zou zijn.
Dit gerucht zou trouwens ook wel goed nieuws voor Button zijn, dan mag hij waarschijnlijk nog een jaartje blijven
Newey is de huidige F1 zat door al die beperkingen, maar misschien voor genoeg geld...?quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:27 schreef Fer het volgende:
Misschien Vettel naar Ferrari en Newey mee?
er werd toen wel al een hele dag gespoilert door Red Bull-gerelateerde mensen. In tegenstelling tot een paar weken geleden wordt het nu tegengesprokenquote:Op dinsdag 16 september 2014 17:44 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Werd Max ook niet op Dinsdagavond in dat Red Bull sportprogramma gepresenteerd..?
Alonso is die bak echt helemaal zat, die wil nog niet een jaar bagger rijden, maar gewoon kans maken.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zou er wel van opkijken als Alonso idd naar RB gaat, als het gerucht waar is.
Alhoewel het wel logischer is dan wanneer hij naar McLaren zou zijn.
Dit gerucht zou trouwens ook wel goed nieuws voor Button zijn, dan mag hij waarschijnlijk nog een jaartje blijven
Nog niets. Adam Parr noemde het op Twitter, maar is later ontkend door Boullier van McLaren.quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:41 schreef Meike26 het volgende:
Andere vraag, wat is er nog waar of overeind gebleven van het 8 teams & 3 auto's per team format?
Gaan we dan 2 heel andere teams zien bij Ferrari en RBR? Bianchi het 3e zitje bij Ferrari en alsnog Sainz junior naar RBR?
Als sponsor kan ik me voorstellen dat je die deal met de mercedesmotor wel zwart op wit wilt hebben voordat je besluit mee in te stappen.quote:Op woensdag 17 september 2014 20:25 schreef sasquatsch het volgende:
Combineer dat met de Mercedesmotor die ze naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar gaan gebruiken en ze kunnen weer voorin meerijden. De vooruitzichten zijn in ieder geval goed.
Jij hebt dus weinig vertrouwen in de Renault motor volgend jaar?quote:Op woensdag 17 september 2014 21:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als sponsor kan ik me voorstellen dat je die deal met de mercedesmotor wel zwart op wit wilt hebben voordat je besluit mee in te stappen.
Ik zou dat wel willen namelijk. Als sponsor.
Meer vertrouwen in de Merc in elk gevalquote:Op woensdag 17 september 2014 21:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jij hebt dus weinig vertrouwen in de Renault motor volgend jaar?
de deal tussen Lotus en Mercedes is in ieder geval nog altijd niet rondquote:Op woensdag 17 september 2014 21:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Meer vertrouwen in de Merc in elk geval
Daarom zou ik persoonlijk die deal zwart op wit willen zien eer ik geld die kant op smeet.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de deal tussen Lotus en Mercedes is in ieder geval nog altijd niet rond
Die regeling komt er niet. Er is een regeling afgesproken die voor iedere motorenbouwer geldt. Voor volgend jaar mag de motor voor ongeveer de helft aangepast worden. Het jaar erop weer iets minder (ca 9%) , het jaar erop nog 9% minder, etc. zodat in 2018 nog ca een kwart aangepast kan worden. Deze regeling zou voor 7 jaar gelden (tot 2021). Zo blijft er jaarlijks (steeds minder) ontwikkeling van de motor mogelijk.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:49 schreef Fer het volgende:
Renault is dit hele seizoen bezig geweest om een beetje op het niveau van Mercedes te komen, als ze volgend jaar updates mogen plaatsen op de motor heeft Mercedes denk ik alweer een jaar voorsprong.
Tenzij er een regeling komt dat de Mercedes wordt bevroren en dat alleen Ferrari en Renault mogen updaten, zoals in 2009 met alleen Renault.
Ik zou niet weten waarom je als sponsor nu al dat risico zou willen gaan lopen. Er is geenszins een garantie dat het volgend jaar beter gaat. M.a.w., als sponsor zou ik gewoon afwachten en als ze dan volgend jaar weer echt meedoen voor de punten dan kun je dan altijd nog in gesprek. Daar is weinig aan verloren, op wellicht een iets mindere sponsordeal na als er dan meer concurrentie is.quote:
Exposure. Waarschijnlijk kun je nu goedkoper instappen dan als er weer successen geboekt gaan worden. Dan moet je er misschien weer meer voor betalen dan dat je zou willen.quote:Op donderdag 18 september 2014 09:43 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je als sponsor nu al dat risico zou willen gaan lopen. Er is geenszins een garantie dat het volgend jaar beter gaat. M.a.w., als sponsor zou ik gewoon afwachten en als ze dan volgend jaar weer echt meedoen voor de punten dan kun je dan altijd nog in gesprek. Daar is weinig aan verloren, op wellicht een iets mindere sponsordeal na als er dan meer concurrentie is.
Ferrari schijnt bewust voor een kleinere motor gekozen te hebben, omdat ze het verschil in vermogen wilden compenseren met de aerodynamica, maar dat is dus niet echt (Of echt niet) gelukt.quote:Op donderdag 18 september 2014 00:05 schreef Fer het volgende:
Denk dat Renault en Ferrari wel zaken als lag en koeling hebben vergeleken van de drie varianten, maar uiteindelijk heeft Mercedes gewoon een groootere oto turbo. Waar die van Renault te weinig plaatst heeft door de bak eronder en die van Ferrari tussen de cilinders moest passen.
quote:Lawrence Stroll may now have moved his attention from Sauber to Marussia.
In the paddock at Monza recently, it was strongly rumoured that the Canadian fashion industry billionaire and racing enthusiast was in detailed negotiations to buy financially embattled Sauber.
Rumours quickly followed, however, that the deal had collapsed at the final hurdle.
"Lawrence Stroll received a negative response from Peter Sauber and Monisha Kaltenborn regarding his offer to take over the Swiss team," said a report by Italiaracing.
But Stroll may now be switching his attention from one embattled Ferrari customer to the next, the Italian report added.
He has close links to the Maranello marque, with his son Lance also a member of Ferrari's driver 'academy'.
Ferrari's other 'power unit' customer in F1 is Marussia; another team grappling with obvious financial problems, and already housing 'academy' driver Jules Bianchi.
Wel voor de performance van de coureur, maar niet over de settings waarmee ze moeten rijden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:16 schreef JohnB52 het volgende:
Ok, allemaal voor niks gediscussieerd:
http://m.gpupdate.net/nl/(...)r-op-laatste-moment/
Regels voor radioverkeer gaan toch niet in vanaf vandaag...
De manier waarop je titel wint is iedereen over een aantal jaar toch wel weer vergeten. Dan spreken ze alleen over 2-voudig wereldkampioen Hamiltonquote:Op vrijdag 19 september 2014 11:39 schreef Geralt het volgende:
http://www.rtl.nl/%28/spo(...)mogelijk_in_2015.xml
Dubbele punten mogelijk vanaf 2015 alweer verdwenen.
Zou wel lullig zijn als Lewis dit jaar alsnog weet te winnen door die dubbele punten.
Aan de andere kant, zowel Nico als Lewis zelf weten dan dat hij alleen maar de titel heeft kunnen pakken juist door die dubbele punten. En dus zal die titel geen fuck voorstellen.
Godverdomme wat was dat een goed idee zeg die dubbele punten
Nu ben ik helemaal voor Nico om de titel te pakken. Dit wordt echt een kutjaar als Lewis door de punten nog weet te winnen en zijn titel zal geen fluit waard zijn voor iedereen als die regel volgend jaar weer weg is.
Ik ben natuurlijk voor Max, maar vooruit... dit jaar mag Nico hem hebbenquote:
Ik doel erop als hij hem wint juist door die dubbele punten die wellicht volgend jaar alweer van de baan zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:39 schreef Googolplexian het volgende:
Als Lewis 'm weet te winnen dit jaar is 't 'm gewoon gegund. Dan heeft hij zich meerdere malen terug weten te knokken ondank veel pech. Dat toont karakter.
Beetje onzin, natuurlijk, want als Rosberg sneller is die race pakt hij de titel.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik doel erop als hij hem wint juist door die dubbele punten die wellicht volgend jaar alweer van de baan zijn.
Die wereldtitel zal dan bij hem altijd minder tof aanvoelen dan zijn eerste lijkt me, want dan had hij het zonder die dubbele punten niet gered en dat zal hij zelf ook heus wel weten.
Toch denk ik dat Lewis die titel dan niet geheel terecht vindt.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Beetje onzin, natuurlijk, want als Rosberg sneller is die race pakt hij de titel.
Typisch gevalletje van snel zijn wanneer het telt ... de belangrijkste competentie van een coureur, imo.
Denk dat hij zelfs zal zeggen dat het z'n mooiste seizoen tot nu toe is, als hij de titel pakt.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Toch denk ik dat Lewis die titel dan niet geheel terecht vindt.
En ik ook niet.
Nee. Die dubbele punten vind ik compleet kansloos. En als Lewis (of Ricardo) de titel weet te winnen juist door die dubbele punten, dan is het een seizoen om vlug te vergeten. Bittere nasmaak voor mij in elk geval.quote:
Ben ik wel met je eens, is gewoon waardeloosquote:Op vrijdag 19 september 2014 12:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee. Die dubbele punten vind ik compleet kansloos. En als Lewis (of Ricardo) de titel weet te winnen juist door die dubbele punten, dan is het een seizoen om vlug te vergeten. Bittere nasmaak voor mij in elk geval.
Nico kan gewoon de laatste race uitvallen met technische problemen. Als daardoor Lewis de titel weet te pakken vanwege de dubbele punten is toch zuur? Dat heeft weinig te maken met snel zijn wanneer het telt.
Dus in een dergelijk geval van een uitvalbeurt waar Nico zelf niks aan kan doen wordt het alleen maar zuurder
Tsja ... dat had dan ook zuur geweest zonder dubbele punten en het kan altijd gebeuren, natuurlijk. Het is vanaf race 1 bekend van de dubbele punten dus dan had Rosberg, met al zijn probleemloze races, meer dan 50 punten voor moeten staan.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee. Die dubbele punten vind ik compleet kansloos. En als Lewis (of Ricardo) de titel weet te winnen juist door die dubbele punten, dan is het een seizoen om vlug te vergeten. Bittere nasmaak voor mij in elk geval.
Nico kan gewoon de laatste race uitvallen met technische problemen. Als daardoor Lewis de titel weet te pakken vanwege de dubbele punten is toch zuur? Dat heeft weinig te maken met snel zijn wanneer het telt.
Dus in een dergelijk geval van een uitvalbeurt waar Nico zelf niks aan kan doen wordt het alleen maar zuurder
Bronquote:Formule 1-baas Bernie Ecclestone wil dat er gekeken wordt naar de mogelijkheid om teams volgend jaar met drie wagens te laten rijden. Ferrari is al enkele jaren groot voorstander van dit idee.
Een aantal teams heeft het op dit moment financieel erg moeilijk. Eerder is afgesproken dat als drie van de elf teams wegvallen, er met drie wagens per team gereden zal worden. Maar ook als alle huidige elf deelnemers er volgend jaar gewoon weer bij zijn, moet het voor een team mogelijk zijn om een extra wagen op de grid te zetten, meent Ecclestone. "Het is altijd het plan geweest om teams met drie auto's te laten rijden wanneer er drie teams wegvallen, maar ik vind dat we dit sowieso moeten gaan doen", zegt Ecclestone in Singapore. "Ik zie liever Ferrari, of een willekeurig ander topteam, met drie auto's rijden dan dat ik teams achteraan zie worstelen."
Of teams volgend jaar daadwerkelijk met drie wagens kunnen gaan rijden, moet als het aan Ecclestone ligt snel duidelijk worden. "Over twee of drie races weten we het", aldus de 83-jarige Brit.
Die kleine teams verdwijnen dan ook.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:26 schreef franklop het volgende:
Lekker aantrekkelijk voor de kleine teams al. Ipv 16 auto's voor hun worden het er dan 24 maximaal, weg kans op punten
als het aan ecclestone ligt hoeft dat daar niet vanaf te hangen tochquote:Op vrijdag 19 september 2014 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die kleine teams verdwijnen dan ook.
Ook een beetje een dooddoener he. Ook met 3 auto's per team is er een team de slechtste. Altijd. Elk jaar. En die worstelen dan achteraan.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:14 schreef nils7 het volgende:
"Ik zie liever Ferrari, of een willekeurig ander topteam, met drie auto's rijden dan dat ik teams achteraan zie worstelen."
Maar heb je altijd kans op uitvallers bij de grote teams waardoor je een keer kunt scoren. Die kans wordt door 3 auto's per team dus nog veel kleiner, waardoor die teams het nog moeilijker gaan krijgen. Op deze manier blijven er straks maar 4 of 5 teams over.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ook een beetje een dooddoener he. Ook met 3 auto's per team is er een team de slechtste. Altijd. Elk jaar. En die worstelen dan achteraan.
Of dat dan Lotus of Williams of Mercedes of McLaren of Ferrari of Red Bull of Toro Rosso of Force India is doet er niet zo veel toe; er zullen altijd verliezers zijn die eigenlijk niet meekunnen met de rest.
Het geheel wordt er in elk geval niet echt competitiever van denk ik zomaar.
Was geloof ik al eerder uitgesproken, toen Verstappen op Adria bijna 400 kilometer aflegde in een twee jaar oude autoquote:Op vrijdag 19 september 2014 17:31 schreef JohnB52 het volgende:
Bekijk de tweet van @andrewbensonf1: https://twitter.com/andrewbensonf1/status/512987033128558592
quote:Deze radioboodschappen zijn verboden:
-Hulp bij het aangeven van de ideale lijnen
-Advies over waar de kerbs wel of niet geraakt kunnen/moeten worden
-Afstelmogelijkheden voor de auto in bepaalde bochten
-Sectortijden van andere coureurs
-Bochtensnelheden van andere coureurs
-Informatie over waar andere coureurs welke versnelling gebruiken
-Advies over de versnellingen in het algemeen
-Advies over rempunten
-Vergelijk van remdruk ten opzichte van andere coureurs
-Advies over remdruk in het algemeen
-Details over de stabiliteit van de auto tijdens het remmen
-Informatie over het gebruik van het gaspedaal door andere coureurs
-Informatie over het gaspedaal in het algemeen
-Uitwisseling van data over DRS-gebruik
-Uitwisseling van data over ‘overtake-knop’
-Informatie over rijstijl in het algemeen
Acht de kans steeds meer aanwezig dat Verstappen meer vrije trainingen gaat rijden dit jaar. Vooral als ik dit artikel leesquote:Op vrijdag 19 september 2014 17:31 schreef JohnB52 het volgende:
Bekijk de tweet van @andrewbensonf1: https://twitter.com/andrewbensonf1/status/512987033128558592
Zelfs daarvoor al was er sprake van dat Verstappen vanaf Japan meerdere vrije trainingen zou gaan rijden. Zie ook dit bericht van 25 augustusquote:Op vrijdag 19 september 2014 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was geloof ik al eerder uitgesproken, toen Verstappen op Adria bijna 400 kilometer aflegde in een twee jaar oude auto
Leuk interviewtje.quote:There’s no contest there, Michelin is a real racing tire, Pirelli was for show business in Formula one
-Mark Webber
http://www.telegraaf.nl/t(...)en_Formule_1__.html?quote:Fox aast op tv-rechten F1
Fox Sports heeft serieuze interesse om de uitzendrechten van de Formule 1 in Nederland te bemachtigen. Namens Formula One Management bevestigde Ian Holmes in Singapore dat er momenteel driftig wordt onderhandeld met zowel Fox Sports als Sport1.
Holmes voegde eraan toe te verwachten dat er binnen enkele weken met één van de twee partijen een akkoord gesloten wordt.
De uitzendrechten van de koningsklasse van de autosport zijn momenteel in handen van betaalzender Sport1, met een sublicentie voor Veronica. Die verbintenis loopt tot en met volgend seizoen. De huidige besprekingen gaan dan ook over 2016. Fox Sports bezit naast diverse betaalkanalen ook een open kanaal.
De interesse van Fox is aangewakkerd door de recente hype rond Max Verstappen, die vanaf volgend seizoen bij Red Bulls satellietteam Scuderia Toro Rosso debuteert in de koningsklasse van de autosport. Giedo van der Garde heeft overigens ook goede papieren vanaf komend jaar één van de twee Saubers te besturen.
Formule 1 heeft in Nederland nog altijd een grote schare fans. In de hoogtijdagen van Jos Verstappen zaten er ruim 1,6 miljoen Nederlanders voor de televisie.De door de FIA aangekondigde beperkingen op het radioverkeer tussen teams en coureurs tijdens trainingen, kwalificaties en races zijn gisteren gedeeltelijk teruggedraaid na een meeting met de teams.
Technische informatie met betrekking tot de auto mag gedurende de rest van dit seizoen nog wel gecommuniceerd worden. Het verbod op informatie met betrekking tot de prestaties en de rijstijl van de coureurs blijft wel van kracht.
Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft zich – opnieuw – uitgesproken voor de mogelijkheid voor topteams om een derde auto in te gaan zetten. Wellicht zelfs al vanaf volgend seizoen. De plannen zijn weer actueel geworden door aanhoudende speculaties over financiële problemen bij teams als Caterham, Marussia, Lotus en ook Sauber.
Stevige uitspraak. Goed om eens iemand met flinke F1-ervaring daarover te horen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 01:15 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.motorsport.com(...)-compares-f1-to-lmp1
[There’s no contest there, Michelin is a real racing tire, Pirelli was for show business in Formula one
-Mark Webber]
Leuk interviewtje.
Ligt niet aan Pielli maar aan de FOM/FIA die dat van Pirelli verlangt vaneege de show. Wat dat betreft wordt de F1 steeds meer entertainment dan sport.quote:Op zaterdag 20 september 2014 08:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Stevige uitspraak. Goed om eens iemand met flinke F1-ervaring daarover te horen.
Volgens Webber ligt het dus wel aan Pirelli.quote:Op zaterdag 20 september 2014 08:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ligt niet aan Pielli maar aan de FOM/FIA die dat van Pirelli verlangt vaneege de show. Wat dat betreft wordt de F1 steeds meer entertainment dan sport.
Als Michelin volgens de specs van de FIA een band had moeten ontworpen, was er iets vergelijkbaars uitkomen. Na de ervaring met Brigdestone als enige bandenleverancier, wilde de FIA namelijk een band die slijt en daardoor performance verliest. De Brigdestones in 2010 kon je namelijk makkelijk de hele race op rijden en dat was niet de bedoeling. De FIA wilde slijtage gecombineerd met verplichte bandenwissels, om het spektakel te bevorderen.quote:Op zaterdag 20 september 2014 08:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Volgens Webber ligt het dus wel aan Pirelli.
De achterliggende oorzaak is de eisen van de FIA. Die voor de F1 anders zijn dan voor LMP.quote:“There’s no contest there, Michelin is a real racing tire, Pirelli was for show business in Formula one," Webber told Motorsport.com "These are real racing tires so it’s a tire which all the drivers can enjoy, which was backed up when Andre Lotterer raced [for Caterham] in Spa and he was very surprised at how the grip level was very very low on Pirelli and the Michelin tire gives a lot of grip for a long time.”
Ik heb het een paar keer gelezen, maar ik kan er weinig anders uithalen dan dat Webber stelt dat het aan Pirelli ligt.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als Michelin volgens de specs van de FIA een band had moeten ontworpen, was er iets vergelijkbaars uitkomen. Na de ervaring met Brigdestone als enige bandenleverancier, wilde de FIA namelijk een band die slijt en daardoor performance verliest. De Brigdestones in 2010 kon je namelijk makkelijk de hele race op rijden en dat was niet de bedoeling. De FIA wilde slijtage gecombineerd met verplichte bandenwissels, om het spektakel te bevorderen.
Webber zegt overigens niet dat het aan Pirelli ligt, hij maakt een vergelijking tussen de banden en geeft daarbij geen concrete oorzaak aan. Hij zegt namelijk dit:
[..]
De achterliggende oorzaak is de eisen van de FIA. Die voor de F1 anders zijn dan voor LMP.
Van een dure betaalzender naar een nog duurdere betaalzenderquote:Op zaterdag 20 september 2014 08:46 schreef sasquatsch het volgende:
Van de ene betaalzender nasr de andere. Schieten we dus niets mee op.
Van wat ik heb opgevangen wilt Canvas (Sporza) ook weer de rechten hebben, dus dat is goed nieuws voor diegene die geen betaalzenders in huis hebbenquote:Op zaterdag 20 september 2014 09:32 schreef WEST het volgende:
[..]
Van een dure betaalzender naar een nog duurdere betaalzender
Ben benieuwd. Over 2 weken zitten ze in Japan en een eventueel vertrek naar Honda McLaren als daar sprake van is kondig je dan natuurlijk wel daar aan lijkt me.quote:Fernando is gekwetst door boosheid en beschouwt zwak plannen versterking van Maranello: Marchionne zal moeilijk zijn om hem te overtuigen om te blijven. Het doorbreken van de kust, maar een deal je kunt vinden. En er geen vervanger klaar zou zijn
Ondanks de 2e keer op vrijdag de praktijk in Singapore, Fernando Alonso is niet blij: elke gelegenheid aan om hun sterke punten te benadrukken exploiteren, in de wetenschap dat er een stroom die Ferrari niet waarderen als hij zou willen, uit angst voor invallen in leiderschap. Alonso verwijten dat in de afgelopen jaren heeft het team niet genoeg versterkt en het kan ook worden gesteld dat Mattiacci (openbare woorden van waardering tussen de twee, zal dit echt gebeuren? Mah ...) niet genoeg ervaring van het racen hebben.
In een klimaat dat het afscheid van de Ferrari Domenicali en Montezemolo geleid heeft de levering McLaren met andere scenario's opgenomen voor een verrassing als ze aan de oppervlakte komen. Helaas Marchionne, kortom, kan een beetje aan Alonso, die zich afvraagt wie kwaadwillig circuleerde het nieuws dat het niet man-team en de vermeende dorst naar geld zou geven. Marchionne, die met de situatie kwam al verslechterd, zal alles doen om hem te houden, maar hoe, in welke tijd en met welke waarborgen?
Fernando Alonso is een meester om berichten in code en woorden te sturen op donderdag in Singapore ("Over een paar weken zal ik met iemand praat en niet leuk") zijn een teken dat er iets groots aan de hand is en dat misschien de breuk in de relatie tussen hem en de Ferrari is nu onherstelbaar. In twee weken lopen we in Japan, Honda, die volgend jaar zal terugkeren in de McLaren F1 als ingenieur en hij doet van tijd gouden bruggen voor Alonso zal het toneel voor een sensationele verrassing aankondiging zijn? Zeker, er is een boete van 30 miljoen euro te betalen aan de Cavallino en moet accollarsela het nieuwe team van de Spaanse vertrekken, tenzij beide Maranello om hem te bevrijden. In ieder geval zou er geen klaar vervanger ...
Zou me ook niet heel veel verbazen als ze het op de open Fox zender zouden gooien, die kan volgens mij best een boost gebruikenquote:Op zaterdag 20 september 2014 09:32 schreef WEST het volgende:
[..]
Van een dure betaalzender naar een nog duurdere betaalzender
Daar deden ze afgelopen week op prime time vrouwenvoetbal uitzenden, dus ja ik denk dat ze wel een boost kunnen gebruiken. Ik denk alleen niet dat wij reclame tijdens de race willen. Dus het is een beetje kezen tussen twee kwaden.quote:Op dinsdag 23 september 2014 08:15 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Zou me ook niet heel veel verbazen als ze het op de open Fox zender zouden gooien, die kan volgens mij best een boost gebruiken
Zouden zulke figuren nou domweg trouwen in gemeenschap van goederen en maar hopen dat het allemaal goed blijft gaan? Of zouden die zeggen dikke lul, ik verdien de poen en zolang we samen zijn mag jij het samen met mij opmaken en als het klaar is dan is daar de deur.quote:Ralf Schumacher en zijn vrouw Cora gaan uit elkaar. De voormalig F1-coureur, broer van zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher, zou alleen nog via advocaten met zijn echtgenote communiceren. Het koppel was dertien jaar gehuwd.
Volgens diverse bronnen dreigt er een vechtscheiding aan te komen tussen Ralf en Cora. Er staat dan ook veel op het spel: een flinke som geld, drie huizen en hun 13-jarige zoon David. Schumacher zou de creditcards van zijn partner al hebben laten blokkeren. Niet dat Cora daardoor van honger moet omkomen. 'Op dit ogenblik zorgt Ralf voor haar levensonderhoud', zegt een kennis van de familie. 'Hij betaalt haar ongeveer 10.000 euro per maand.'
Het vermogen van Ralf Schumacher wordt op zo'n 100 miljoen euro geschat. De 39-jarige Duitser zette in 2007 een punt achter zijn F1-carrière. Hij reed 180 GP's en boekte zes overwinningen.
hoe komt die gast aan 100 MIL?quote:Op woensdag 24 september 2014 17:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zouden zulke figuren nou domweg trouwen in gemeenschap van goederen en maar hopen dat het allemaal goed blijft gaan? Of zouden die zeggen dikke lul, ik verdien de poen en zolang we samen zijn mag jij het samen met mij opmaken en als het klaar is dan is daar de deur.
Qua alimentatie zal ie flink moeten gaan dokken denk ik, want volgens mij kijken ze naar wat die jaren huwelijk normaal geweest is qua geld en alles. Denk dattie er met 10K per maand zeker niet vanaf is in elk geval
Die had toch best al wat miljoentjes bij elkaar geraced voordat de huizenmarkt in elkaar donderde.quote:
dan moet schumi toch wel 500 MIL zittenquote:Op woensdag 24 september 2014 18:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die had toch best al wat miljoentjes bij elkaar geraced voordat de huizenmarkt in elkaar donderde.
Misschien heeft ie een paar dikke villa's voor een x miljoen het stuk gekocht die ondanks de crisis nu alsnog een hoop meer waard zijn geworden tov toen.
Geen idee. Ik vond het ook al een hoog bedrag, maargoed, hij heeft toch best een paar jaar meegereden. En daarna ook nog actief geweest natuurlijk.
Toyota F1 betaalde hem niet mildquote:
Ik heb het ook een paar keer gelezen, maar het enige dat ik er uit kan halen is:quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb het een paar keer gelezen, maar ik kan er weinig anders uithalen dan dat Webber stelt dat het aan Pirelli ligt.
...dit.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:03 schreef Wombcat het volgende:
Webber zegt overigens niet dat het aan Pirelli ligt, hij maakt een vergelijking tussen de banden en geeft daarbij geen concrete oorzaak aan. Hij zegt namelijk dit:
[..]
De achterliggende oorzaak is de eisen van de FIA. Die voor de F1 anders zijn dan voor LMP.
Als Fox een Nederlandse zender is mogen ze niet eens reclame uitzenden tijdens live sport. Mocht sbs ook niet, vandaar al die sms-spellenquote:Op dinsdag 23 september 2014 09:30 schreef Karstman het volgende:
[..]
Daar deden ze afgelopen week op prime time vrouwenvoetbal uitzenden, dus ja ik denk dat ze wel een boost kunnen gebruiken. Ik denk alleen niet dat wij reclame tijdens de race willen. Dus het is een beetje kezen tussen twee kwaden.
9/21quote:Op woensdag 24 september 2014 21:33 schreef Sinister-D- het volgende:
Hier: voor als iemand zich verveeld een quizje.... http://www.carwow.co.uk/world-hardest-f1-quiz
Ik zat op 52%, 11 uit 21
Ik ook.quote:Op woensdag 24 september 2014 21:33 schreef Sinister-D- het volgende:
Hier: voor als iemand zich verveeld een quizje.... http://www.carwow.co.uk/world-hardest-f1-quiz
Ik zat op 52%, 11 uit 21
ik kom ook op 12 uit. Best netjes moet ik zeggenquote:Op woensdag 24 september 2014 22:09 schreef Fir3fly het volgende:
12/21. Beter dan ik had verwacht.
Die vraag over die snorren.
Tja, die wist ik wel, maar over de liters lucht had ik geen idee en ook de Murray Walker quotes waren moeilijk, daar ken ik er toch erg veel van.quote:Op woensdag 24 september 2014 22:09 schreef Fir3fly het volgende:
12/21. Beter dan ik had verwacht.
Die vraag over die snorren.
Hij heeft geïnvesteerd in of samengewerkt met Beate Uhse, en zij opereren inderdaad in die hoekquote:Op woensdag 24 september 2014 22:22 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij van Ralf Schumacher nog kan herinneren is dat hij tegen eind van zijn F1 carrière iets met ondergoed ging doen of zelfs se speeltjes? Toen werden de geruchten ook weer aangewakkerd dat hij homo zou zijn of niet. Niet dat boeit, maar qua roddels wel een F1 coureur met meeste ervaring in paparazzi ontwijken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |