er werd toen wel al een hele dag gespoilert door Red Bull-gerelateerde mensen. In tegenstelling tot een paar weken geleden wordt het nu tegengesprokenquote:Op dinsdag 16 september 2014 17:44 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Werd Max ook niet op Dinsdagavond in dat Red Bull sportprogramma gepresenteerd..?
Alonso is die bak echt helemaal zat, die wil nog niet een jaar bagger rijden, maar gewoon kans maken.quote:Op dinsdag 16 september 2014 17:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zou er wel van opkijken als Alonso idd naar RB gaat, als het gerucht waar is.
Alhoewel het wel logischer is dan wanneer hij naar McLaren zou zijn.
Dit gerucht zou trouwens ook wel goed nieuws voor Button zijn, dan mag hij waarschijnlijk nog een jaartje blijven
Nog niets. Adam Parr noemde het op Twitter, maar is later ontkend door Boullier van McLaren.quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:41 schreef Meike26 het volgende:
Andere vraag, wat is er nog waar of overeind gebleven van het 8 teams & 3 auto's per team format?
Gaan we dan 2 heel andere teams zien bij Ferrari en RBR? Bianchi het 3e zitje bij Ferrari en alsnog Sainz junior naar RBR?
Als sponsor kan ik me voorstellen dat je die deal met de mercedesmotor wel zwart op wit wilt hebben voordat je besluit mee in te stappen.quote:Op woensdag 17 september 2014 20:25 schreef sasquatsch het volgende:
Combineer dat met de Mercedesmotor die ze naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar gaan gebruiken en ze kunnen weer voorin meerijden. De vooruitzichten zijn in ieder geval goed.
Jij hebt dus weinig vertrouwen in de Renault motor volgend jaar?quote:Op woensdag 17 september 2014 21:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als sponsor kan ik me voorstellen dat je die deal met de mercedesmotor wel zwart op wit wilt hebben voordat je besluit mee in te stappen.
Ik zou dat wel willen namelijk. Als sponsor.
Meer vertrouwen in de Merc in elk gevalquote:Op woensdag 17 september 2014 21:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jij hebt dus weinig vertrouwen in de Renault motor volgend jaar?
de deal tussen Lotus en Mercedes is in ieder geval nog altijd niet rondquote:Op woensdag 17 september 2014 21:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Meer vertrouwen in de Merc in elk geval
Daarom zou ik persoonlijk die deal zwart op wit willen zien eer ik geld die kant op smeet.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de deal tussen Lotus en Mercedes is in ieder geval nog altijd niet rond
Die regeling komt er niet. Er is een regeling afgesproken die voor iedere motorenbouwer geldt. Voor volgend jaar mag de motor voor ongeveer de helft aangepast worden. Het jaar erop weer iets minder (ca 9%) , het jaar erop nog 9% minder, etc. zodat in 2018 nog ca een kwart aangepast kan worden. Deze regeling zou voor 7 jaar gelden (tot 2021). Zo blijft er jaarlijks (steeds minder) ontwikkeling van de motor mogelijk.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:49 schreef Fer het volgende:
Renault is dit hele seizoen bezig geweest om een beetje op het niveau van Mercedes te komen, als ze volgend jaar updates mogen plaatsen op de motor heeft Mercedes denk ik alweer een jaar voorsprong.
Tenzij er een regeling komt dat de Mercedes wordt bevroren en dat alleen Ferrari en Renault mogen updaten, zoals in 2009 met alleen Renault.
Ik zou niet weten waarom je als sponsor nu al dat risico zou willen gaan lopen. Er is geenszins een garantie dat het volgend jaar beter gaat. M.a.w., als sponsor zou ik gewoon afwachten en als ze dan volgend jaar weer echt meedoen voor de punten dan kun je dan altijd nog in gesprek. Daar is weinig aan verloren, op wellicht een iets mindere sponsordeal na als er dan meer concurrentie is.quote:
Exposure. Waarschijnlijk kun je nu goedkoper instappen dan als er weer successen geboekt gaan worden. Dan moet je er misschien weer meer voor betalen dan dat je zou willen.quote:Op donderdag 18 september 2014 09:43 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je als sponsor nu al dat risico zou willen gaan lopen. Er is geenszins een garantie dat het volgend jaar beter gaat. M.a.w., als sponsor zou ik gewoon afwachten en als ze dan volgend jaar weer echt meedoen voor de punten dan kun je dan altijd nog in gesprek. Daar is weinig aan verloren, op wellicht een iets mindere sponsordeal na als er dan meer concurrentie is.
Ferrari schijnt bewust voor een kleinere motor gekozen te hebben, omdat ze het verschil in vermogen wilden compenseren met de aerodynamica, maar dat is dus niet echt (Of echt niet) gelukt.quote:Op donderdag 18 september 2014 00:05 schreef Fer het volgende:
Denk dat Renault en Ferrari wel zaken als lag en koeling hebben vergeleken van de drie varianten, maar uiteindelijk heeft Mercedes gewoon een groootere oto turbo. Waar die van Renault te weinig plaatst heeft door de bak eronder en die van Ferrari tussen de cilinders moest passen.
quote:Lawrence Stroll may now have moved his attention from Sauber to Marussia.
In the paddock at Monza recently, it was strongly rumoured that the Canadian fashion industry billionaire and racing enthusiast was in detailed negotiations to buy financially embattled Sauber.
Rumours quickly followed, however, that the deal had collapsed at the final hurdle.
"Lawrence Stroll received a negative response from Peter Sauber and Monisha Kaltenborn regarding his offer to take over the Swiss team," said a report by Italiaracing.
But Stroll may now be switching his attention from one embattled Ferrari customer to the next, the Italian report added.
He has close links to the Maranello marque, with his son Lance also a member of Ferrari's driver 'academy'.
Ferrari's other 'power unit' customer in F1 is Marussia; another team grappling with obvious financial problems, and already housing 'academy' driver Jules Bianchi.
Wel voor de performance van de coureur, maar niet over de settings waarmee ze moeten rijden.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:16 schreef JohnB52 het volgende:
Ok, allemaal voor niks gediscussieerd:
http://m.gpupdate.net/nl/(...)r-op-laatste-moment/
Regels voor radioverkeer gaan toch niet in vanaf vandaag...
De manier waarop je titel wint is iedereen over een aantal jaar toch wel weer vergeten. Dan spreken ze alleen over 2-voudig wereldkampioen Hamiltonquote:Op vrijdag 19 september 2014 11:39 schreef Geralt het volgende:
http://www.rtl.nl/%28/spo(...)mogelijk_in_2015.xml
Dubbele punten mogelijk vanaf 2015 alweer verdwenen.
Zou wel lullig zijn als Lewis dit jaar alsnog weet te winnen door die dubbele punten.
Aan de andere kant, zowel Nico als Lewis zelf weten dan dat hij alleen maar de titel heeft kunnen pakken juist door die dubbele punten. En dus zal die titel geen fuck voorstellen.
Godverdomme wat was dat een goed idee zeg die dubbele punten
Nu ben ik helemaal voor Nico om de titel te pakken. Dit wordt echt een kutjaar als Lewis door de punten nog weet te winnen en zijn titel zal geen fluit waard zijn voor iedereen als die regel volgend jaar weer weg is.
Ik ben natuurlijk voor Max, maar vooruit... dit jaar mag Nico hem hebbenquote:
Ik doel erop als hij hem wint juist door die dubbele punten die wellicht volgend jaar alweer van de baan zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:39 schreef Googolplexian het volgende:
Als Lewis 'm weet te winnen dit jaar is 't 'm gewoon gegund. Dan heeft hij zich meerdere malen terug weten te knokken ondank veel pech. Dat toont karakter.
Beetje onzin, natuurlijk, want als Rosberg sneller is die race pakt hij de titel.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik doel erop als hij hem wint juist door die dubbele punten die wellicht volgend jaar alweer van de baan zijn.
Die wereldtitel zal dan bij hem altijd minder tof aanvoelen dan zijn eerste lijkt me, want dan had hij het zonder die dubbele punten niet gered en dat zal hij zelf ook heus wel weten.
Toch denk ik dat Lewis die titel dan niet geheel terecht vindt.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Beetje onzin, natuurlijk, want als Rosberg sneller is die race pakt hij de titel.
Typisch gevalletje van snel zijn wanneer het telt ... de belangrijkste competentie van een coureur, imo.
Denk dat hij zelfs zal zeggen dat het z'n mooiste seizoen tot nu toe is, als hij de titel pakt.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Toch denk ik dat Lewis die titel dan niet geheel terecht vindt.
En ik ook niet.
Nee. Die dubbele punten vind ik compleet kansloos. En als Lewis (of Ricardo) de titel weet te winnen juist door die dubbele punten, dan is het een seizoen om vlug te vergeten. Bittere nasmaak voor mij in elk geval.quote:
Ben ik wel met je eens, is gewoon waardeloosquote:Op vrijdag 19 september 2014 12:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee. Die dubbele punten vind ik compleet kansloos. En als Lewis (of Ricardo) de titel weet te winnen juist door die dubbele punten, dan is het een seizoen om vlug te vergeten. Bittere nasmaak voor mij in elk geval.
Nico kan gewoon de laatste race uitvallen met technische problemen. Als daardoor Lewis de titel weet te pakken vanwege de dubbele punten is toch zuur? Dat heeft weinig te maken met snel zijn wanneer het telt.
Dus in een dergelijk geval van een uitvalbeurt waar Nico zelf niks aan kan doen wordt het alleen maar zuurder
Tsja ... dat had dan ook zuur geweest zonder dubbele punten en het kan altijd gebeuren, natuurlijk. Het is vanaf race 1 bekend van de dubbele punten dus dan had Rosberg, met al zijn probleemloze races, meer dan 50 punten voor moeten staan.quote:Op vrijdag 19 september 2014 12:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee. Die dubbele punten vind ik compleet kansloos. En als Lewis (of Ricardo) de titel weet te winnen juist door die dubbele punten, dan is het een seizoen om vlug te vergeten. Bittere nasmaak voor mij in elk geval.
Nico kan gewoon de laatste race uitvallen met technische problemen. Als daardoor Lewis de titel weet te pakken vanwege de dubbele punten is toch zuur? Dat heeft weinig te maken met snel zijn wanneer het telt.
Dus in een dergelijk geval van een uitvalbeurt waar Nico zelf niks aan kan doen wordt het alleen maar zuurder
Bronquote:Formule 1-baas Bernie Ecclestone wil dat er gekeken wordt naar de mogelijkheid om teams volgend jaar met drie wagens te laten rijden. Ferrari is al enkele jaren groot voorstander van dit idee.
Een aantal teams heeft het op dit moment financieel erg moeilijk. Eerder is afgesproken dat als drie van de elf teams wegvallen, er met drie wagens per team gereden zal worden. Maar ook als alle huidige elf deelnemers er volgend jaar gewoon weer bij zijn, moet het voor een team mogelijk zijn om een extra wagen op de grid te zetten, meent Ecclestone. "Het is altijd het plan geweest om teams met drie auto's te laten rijden wanneer er drie teams wegvallen, maar ik vind dat we dit sowieso moeten gaan doen", zegt Ecclestone in Singapore. "Ik zie liever Ferrari, of een willekeurig ander topteam, met drie auto's rijden dan dat ik teams achteraan zie worstelen."
Of teams volgend jaar daadwerkelijk met drie wagens kunnen gaan rijden, moet als het aan Ecclestone ligt snel duidelijk worden. "Over twee of drie races weten we het", aldus de 83-jarige Brit.
Die kleine teams verdwijnen dan ook.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:26 schreef franklop het volgende:
Lekker aantrekkelijk voor de kleine teams al. Ipv 16 auto's voor hun worden het er dan 24 maximaal, weg kans op punten
als het aan ecclestone ligt hoeft dat daar niet vanaf te hangen tochquote:Op vrijdag 19 september 2014 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die kleine teams verdwijnen dan ook.
Ook een beetje een dooddoener he. Ook met 3 auto's per team is er een team de slechtste. Altijd. Elk jaar. En die worstelen dan achteraan.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:14 schreef nils7 het volgende:
"Ik zie liever Ferrari, of een willekeurig ander topteam, met drie auto's rijden dan dat ik teams achteraan zie worstelen."
Maar heb je altijd kans op uitvallers bij de grote teams waardoor je een keer kunt scoren. Die kans wordt door 3 auto's per team dus nog veel kleiner, waardoor die teams het nog moeilijker gaan krijgen. Op deze manier blijven er straks maar 4 of 5 teams over.quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ook een beetje een dooddoener he. Ook met 3 auto's per team is er een team de slechtste. Altijd. Elk jaar. En die worstelen dan achteraan.
Of dat dan Lotus of Williams of Mercedes of McLaren of Ferrari of Red Bull of Toro Rosso of Force India is doet er niet zo veel toe; er zullen altijd verliezers zijn die eigenlijk niet meekunnen met de rest.
Het geheel wordt er in elk geval niet echt competitiever van denk ik zomaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |