abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144452648
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zeker, heb jij de cijfers ervan?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_144452657
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom voor alles altijd weer dit soort onzinnige vergelijkingen er bij halen? Kunnen we ons niet gewoon op de Russische agressie richting in dit topic? Dit is gewoon een op zichzelf staand conflict.
Dus enkel in Oekraine is politieke instabiliteit nadelig, daarom dat we de rellen op Maidan steunden, want die hebben stabiliteit gebracht...
pi_144452679
God mensen, moet er nu echt nog uitgelegd worden dat 'macht' economieen beinvloed?
pi_144452703
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:20 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De internationale rechtsorde is enerzijds van groot belang en anderzijds een kasplantje. Het is typisch iets waar het lijntje kan breken waardoor een andere wereldorde ontstaat. Je weet dus niet waar de overgang ligt tussen een kleine breuk en een aardverschuiving.
Dat weet je inderdaad niet en daarom is het koffiedik kijken. Jouw aannames zijn ook subjectief die niet hard te maken zijn.
pi_144452721
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat weet je inderdaad niet en daarom is het koffiedik kijken. Jouw aannames zijn ook subjectief die niet hard te maken zijn.
Ja, gewoon je bek houden dus. Alles is subjectief. Klaar.
pi_144452730
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat besef ik zeker.
Oh? waarom vraag je dan elke keer om die cijfers? dat is dan weer een vreemde actie van je.
quote:
Daarom zeg ik ook dat het moeilijk is om voor- of tegenstander hiervan te zijn omdat het lastig is de consequenties van beide partijen te becijferen.
Je kan het ook beredeneren, juist omdat het niet direct in cijfers uit te drukken is.
pi_144452749
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:22 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, gewoon je bek houden dus. Alles is subjectief. Klaar.
Beetje vervelende dooddoener inderdaad.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_144452763
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:20 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dus enkel in Oekraine is politieke instabiliteit nadelig, daarom dat we de rellen op Maidan steunden, want die hebben stabiliteit gebracht...
Ik zou net zo verontwaardigd zijn wanneer Oekraïne een stuk Rusland, Polen of Wit-Rusland zou annexeren.
pi_144452781
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:20 schreef waht het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat zijn prachtige cijfers van effecten op een land waarbij conflicten in buurlanden voor nadelige effecten zorgen. Echter is Oekraïne geen buurland van ons dus deze cijfers zou je - samen met tig andere redenen - niet op Nederland kunnen doortrekken.
pi_144452811
Wow, de EU heeft eindelijk Vladimir Zhirinovsky op de sanctielijst gezet. Je vraagt je af wat de prioriteiten zijn, als men begint met de hoofden van terorisme en drugsbestrijding, mensen waarmee we moeten samenwerken, en nu pas de persoon die dagelijks uitzinnige uitspraken doet.
pi_144452864
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:21 schreef LelijKnap het volgende:
God mensen, moet er nu echt nog uitgelegd worden dat 'macht' economieen beinvloed?
Zienswijze kan alleen maar eendimensionaal denken helaas.
pi_144452900
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:24 schreef meth1745 het volgende:
Wow, de EU heeft eindelijk Vladimir Zhirinovsky op de sanctielijst gezet. Je vraagt je af wat de prioriteiten zijn, als men begint met de hoofden van terorisme en drugsbestrijding, mensen waarmee we moeten samenwerken, en nu pas de persoon die dagelijks uitzinnige uitspraken doet.
Parlementsleden in de ban doen is altijd een lastige.
pi_144453003
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat zijn prachtige cijfers van effecten op een land waarbij conflicten in buurlanden voor nadelige effecten zorgen. Echter is Oekraïne geen buurland van ons dus deze cijfers zou je - samen met tig andere redenen - niet op Nederland kunnen doortrekken.
Nee maar wel op bondgenoten van ons, voldoende reden om erover na te denken.
pi_144453005
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh? waarom vraag je dan elke keer om die cijfers? dat is dan weer een vreemde actie van je.

[..]

Je kan het ook beredeneren, juist omdat het niet direct in cijfers uit te drukken is.
Omdat ik geen PVV-tokkie ben die op de onderbuik aan het redeneren is. Je bent net een gelovige: alleen jouw mening zou goed zijn en de standpunten van anderen zouden fout zijn. We hebben geen cijfers; het enige wat we doen zijn subjectieve aannames op tafel leggen.

Ja, instabiliteit is nadelig voor onze economie, indien de instabiliteit dermate groot is. Echter, het effect van landjepik op de Krim is relatief klein en bovendien is het effect daarvan niet makkelijk op de economische instabiliteit van Nederland te becijferen. Ik zou ook kunnen zeggen dat we helemaal geen nadelig effect heeft maar ik heb de cijfers er niet van dus ik houd mijn mond daarover. Jij hebt ook geen cijfers ervan maar jij pretendeert de grote heilige waarheid te spelen.
pi_144453086
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:30 schreef waht het volgende:

[..]

Nee maar wel op bondgenoten van ons, voldoende reden om erover na te denken.
Op Polen en Oekraïne zeer waarschijnlijk zeker. Daar zou je vervolgens de handelsstromen met Nederland ervan in kaart moeten brengen en dan zou je de effecten ervan kunnen modelleren. Nadenken en modellen opstellen dus.
pi_144453144
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zienswijze kan alleen maar eendimensionaal denken helaas.
Waarom stem je niet op de PVV of word je een gelovige? Je past er prima bij: vanuit de onderbuik redeneren en aannames doen zonder dit hard te kunnen maken.
pi_144453154
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Op Polen en Oekraïne zeer waarschijnlijk zeker. Daar zou je vervolgens de handelsstromen met Nederland ervan in kaart moeten brengen en dan zou je de effecten ervan kunnen modelleren. Nadenken en modellen opstellen dus.
Dat doorrekenen gebeurt veelvuldig binnen allerhande instituten, hoeven wij niet te doen gelukkig.
pi_144453187
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:34 schreef waht het volgende:

[..]

Dat doorrekenen gebeurt veelvuldig binnen allerhande instituten, hoeven wij niet te doen gelukkig.
Jammer dat ze het effect van landjepik op de Krim op onze Nederlandse economie (nog) niet becijferd hebben.
pi_144453199
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:30 schreef Zienswijze het volgende:
Omdat ik geen PVV-tokkie ben
Subjectieve aanname.

quote:
Je bent net een gelovige:
Subjectieve aanname.

quote:
alleen jouw mening zou goed zijn en de standpunten van anderen zouden fout zijn.
Subjectieve aanname.

quote:
. We hebben geen cijfers;
Subjectieve aanname.

quote:
et enige wat we doen zijn subjectieve aannames op tafel leggen.
Subjectieve aanname.
quote:
Ja, instabiliteit is nadelig voor onze economie
Subjectieve aanname.

quote:
indien de instabiliteit dermate groot is.
Subjectieve aanname.

quote:
Echter, het effect van landjepik op de Krim is relatief klein
Subjectieve aanname.

quote:
bovendien is het effect daarvan niet makkelijk op de economische instabiliteit van Nederland te becijferen.
Subjectieve aanname.

quote:
Ik zou ook kunnen zeggen dat
Subjectieve aanname.
pi_144453237
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:35 schreef Zienswijze het volgende:
Jammer dat ze het effect van landjepik op de Krim op onze Nederlandse economie (nog) niet becijferd hebben.
Subjectieve aanname.
pi_144453240
quote:
Russia and China Gang Up on U.S. Dollar as Economic Ties Deepen

BEIJING — Russia and China pledged on Tuesday to settle more bilateral trade in ruble and yuan and to enhance cooperation between banks, First Deputy Prime Minister Igor Shuvalov said, as Moscow seeks to cushion the effects of Western economic sanctions.

Shuvalov told reporters in Beijing that he had agreed an economic cooperation pact with Chinese Vice Premier Zhang Gaoli that included boosting use of the ruble and yuan for trade transactions.

The pact also lets Russian banks set up accounts with Chinese banks, and makes provisions for Russian companies to seek loans from Chinese firms.

"We are not going to break old contracts, most of which were denominated in dollars," Shuvalov said. "But, we're going to encourage companies from the two countries to settle more in local currencies, to avoid using a currency from a third country."

Spurred on by their often fraught relations with the U.S., Russia and China have long advocated reducing the role of the dollar in international trade.

The quest to limit the dollar's dominance became more urgent for Moscow this year when U.S. and European governments slapped sanctions on Russia to penalize the country for supporting separatist rebels in Ukraine.

Washington and Brussels have excluded Russia's state banks and top energy firms from capital markets, applying measures that mean even companies not blacklisted will struggle to raise large loans outside their domestic market.

For China, curtailing dollar's influence fits well with its ambitions to increase the clout of the yuan and turn it into a global reserve currency one day. With 32 percent of its $4 trillion foreign exchange reserves invested in U.S. government debt, Beijing wants to curb investment risks in dollars.

Chinese firms' proposals to invest in more than 30 projects in Russia were also discussed, Shuvalov said. The projects, some of which were valued at several hundred million dollars, included building roads and bridges, resource development, agricultural production and transportation facilities, he added.

Alexander Misharin, first deputy head of state-owned monopoly Russian Railways, was quoted by Prime news agency on Tuesday as saying Chinese investors were ready to stump up 400 billion rubles ($10.7 billion) for the construction of a high-speed rail link between Moscow and Kazan, a city 800 kilometers east of the capital.

Also on Tuesday, Rusnano head Anatoly Chubais said the state-backed technology investment firm had invited Chinese partners to create a joint fund for investment in nanotechnology.

Zhang will visit Moscow in October for further talks on bilateral cooperation, particularly in the traditional energy sector, Shuvalov said.

China and Russia signed a $400 billion gas supply deal in May, securing the world's top energy user a major source of cleaner fuel and opening a new market for Moscow as it risks losing European clients over the Ukraine crisis.
http://www.themoscowtimes(...)s-deepen/506721.html
pi_144453273
quote:
Op Polen en Oekraïne zeer waarschijnlijk zeker.
Subjectieve aanname.
quote:
Daar zou je vervolgens de handelsstromen met Nederland ervan in kaart moeten brengen
Subjectieve aanname.

quote:
en dan zou je de effecten ervan kunnen modelleren.
Subjectieve aanname.
pi_144453277
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:05 schreef meth1745 het volgende:
Ja, stabiliteit is zo belangrijk, daarom dat we de Arabische lente toejuichten, dat we Libië bombardeerden, dat we ons uit Afghanistan terugtrekken ondanks alle voorspellingen dat het daar een puinhoop zal worden...
Ja, je kunt aan de wanorde in sommige regio's goed zien hoe schadelijk dat is. Maar ook een verstikkende autoritaire orde is zeer schadelijk, zoals in N-Korea.
The view from nowhere.
pi_144453284
quote:

[..]

Omdat ik geen PVV-tokkie ben die op de onderbuik aan het redeneren is.
Dat vraag ik me helaas ernstig af.
quote:
Je bent net een gelovige: alleen jouw mening zou goed zijn en de standpunten van anderen zouden fout zijn. We hebben geen cijfers; het enige wat we doen zijn subjectieve aannames op tafel leggen.
Ja, dat geopolitiek subjectief is lijkt me duidelijk.

quote:
Ja, instabiliteit is nadelig voor onze economie, indien de instabiliteit dermate groot is. Echter, het effect van landjepik op de Krim is relatief klein en bovendien is het effect daarvan niet makkelijk op de economische instabiliteit van Nederland te becijferen. Ik zou ook kunnen zeggen dat we helemaal geen nadelig effect heeft maar ik heb de cijfers er niet van dus ik houd mijn mond daarover. Jij hebt ook geen cijfers ervan maar jij pretendeert de grote heilige waarheid te spelen.
Instabiliteit veroorzaken in een belangrijk buurland van de EU op zo'n wijze dat het ook over kan slaan op EU landen is niet iets wat je zo makkelijk weg kan wuiven.
pi_144453302
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waarom stem je niet op de PVV of word je een gelovige? Je past er prima bij: vanuit de onderbuik redeneren en aannames doen zonder dit hard te kunnen maken.
Jij weigert de nuance te zien, ik niet :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')