Nee, ze zijn verdacht (op basis van dit stuk), dus nog niet veroordeeld en dus nog niet crimineel. Zou zomaar kunnen dat die cijfers heel anders liggen. Daarbij zou het ook kunnen dat autochtonen inderdaad minder snel verdacht worden (wat is daar de reden van?) en dat het aandeel van allochtonen in deze cijfers gelijk blijven. In dat geval neemt het aandeel van de allochtonen alsnog toe omdat de verhouding verschuift. Statistiek is maar net hoe je het interpreteert.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:29 schreef Prospos het volgende:
Vorig jaar werd er toch aangegeven dat de tweede/derde generatie allochtone criminelen niet meer als buitenlander werden bestempeld om zo de cijfers omhoog te krikken? En nog blijven ze gemiddeld crimineler dan de autochtoon.
FEITEN EN STATISTIEKEN!1!quote:Op woensdag 10 september 2014 09:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
Discriminerend en racistisch eenzijdig rechts geschreven stuk zeg![]()
TR gemacht
Inderdaad, verkeerd gelezen. Net wakker.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:33 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, ze zijn verdacht (op basis van dit stuk), dus nog niet veroordeeld en dus nog niet crimineel. Zou zomaar kunnen dat die cijfers heel anders liggen. Daarbij zou het ook kunnen dat autochtonen inderdaad minder snel verdacht worden (wat is daar de reden van?) en dat het aandeel van allochtonen in deze cijfers gelijk blijven. In dat geval neemt het aandeel van de allochtonen alsnog toe omdat de verhouding verschuift. Statistiek is maar net hoe je het interpreteert.
Moggequote:Op woensdag 10 september 2014 09:38 schreef Prospos het volgende:
[..]
Inderdaad, verkeerd gelezen. Net wakker.
quote:Op woensdag 10 september 2014 09:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
TR gemacht
Racistisch van de autochtone jongeren. Hoe durven ze sneller minder crimineel te worden dan allochtonen. Alleen maar om Marokkanen in een slecht daglicht te stellenquote:Op woensdag 10 september 2014 09:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
TR gemacht
Echt volbloed nazi's zijn het dat ze zo ver gaan om hun medemens in een kwaad daglicht te zettenquote:Op woensdag 10 september 2014 09:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Racistisch van de autochtone jongeren. Hoe durven ze sneller minder crimineel te worden dan allochtonen. Alleen maar om Marokkanen in een slecht daglicht te stellen
Dat is dan ook een fabeltje.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:29 schreef Prospos het volgende:
Vorig jaar werd er toch aangegeven dat de tweede/derde generatie allochtone criminelen niet meer als buitenlander werden bestempeld om zo de cijfers omhoog te krikken?
Zich bezig houden met cybercrime en dan zulk slecht nederlands schrijven dat je denkt dat het echt Nigerianen zijnquote:Op woensdag 10 september 2014 09:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Echt volbloed nazi's zijn het dat ze zo ver gaan om hun medemens in een kwaad daglicht te zetten
quote:Op woensdag 10 september 2014 09:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Racistisch van de autochtone jongeren. Hoe durven ze sneller minder crimineel te worden dan allochtonen. Alleen maar om Marokkanen in een slecht daglicht te stellen
Grappig dat jij een soort dagtaak hebt om de hele dag door op tientallen berichten te antwoorden dat het allemaal niet zo erg isquote:Op woensdag 10 september 2014 09:47 schreef Mutant01 het volgende:
Ah ik zie dat de verongelijkte moderators het topic al de nek hebben omgedraaid. Huilie huilie, de grote boze allochtoon komt ons opeten.
Ironisch is dat deze post afkomstig is van iemand die er een dagtaak aan heeft om de problematiek aan de lopende band te overdrijven.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Grappig dat jij een soort dagtaak hebt om de hele dag door op tientallen berichten te antwoorden dat het allemaal niet zo erg is
Zie je de ironie nou echt niet in?.
Er wordt niets overdreven. Jij kan niet met de realiteit omgaan.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ironisch is dat deze post afkomstig is van iemand die er een dagtaak aan heeft om de problematiek aan de lopende band te overdrijven.
Interessanter is echter dat ik nergens heb gesteld 'dat het allemaal niet zo erg is'.
Zo zie je maar weer, eye of the beholder.![]()
Als je zelf in Nederland bent geboren en je ouders eveneens, ben je een autochtoon, dus de derde generatie zou deels autochtoon zijn.quote:
Je zegt twee dingen die totaal niet samenhangen met mijn post. Maar dat doe je wel vaker.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er wordt niets overdreven. Jij kan niet met de realiteit omgaan.
Er staat toch duidelijk ook tweede generatie in de post die ik citeer. Nog los van het feit dat de derde generatie wel degelijk nog separaat door het CBS geregistreerd wordt. Of dat laatste ook geldt voor criminaliteit is een tweede. Uit de bevolkingsstatistieken valt het aantal derde generatie kinderen gewoon te halen.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Als je zelf in Nederland bent geboren en je ouders eveneens, ben je een autochtoon, dus de derde generatie zou deels autochtoon zijn.
Aha, dat laatste was me onbekend.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er staat toch duidelijk ook tweede generatie in de post die ik citeer. Nog los van het feit dat de derde generatie wel degelijk nog separaat door het CBS geregistreerd wordt. Of dat laatste ook geldt voor criminaliteit is een tweede. Uit de bevolkingsstatistieken valt het aantal derde generatie kinderen gewoon te halen.
Het is gewoon een observatie. Je schiet zoals zovelen in de krampachtige reflex om maar niet de realiteit onder ogen te hoeven zien.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je zegt twee dingen die totaal niet samenhangen met mijn post. Maar dat doe je wel vaker.
Uhuh, ik overdrijf die tientallen berichten die ik allemaal zelf heb verzonnen en gepostquote:Op woensdag 10 september 2014 10:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ironisch is dat deze post afkomstig is van iemand die er een dagtaak aan heeft om de problematiek aan de lopende band te overdrijven.
Interessanter is echter dat ik nergens heb gesteld 'dat het allemaal niet zo erg is'.
Zo zie je maar weer, eye of the beholder.![]()
Waar heb je het over echt. Probeer het eens feitelijk te onderbouwen in plaats van deze achterlijke verdachtmakingen.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is gewoon een observatie. Je schiet zoals zovelen in de krampachtige reflex om maar niet de realiteit onder ogen te hoeven zien.
Neenee, je overdrijft in je posts. De berichten zijn berichten. Daar valt niets aan te overdrijven, tenzij het door een labiele krant is geschreven. Het gaat dan ook niet om de berichten, maar je reactie op die berichten.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:27 schreef HeatWave het volgende:
Uhuh, ik overdrijf die tientallen berichten die ik allemaal zelf heb verzonnen en gepost.
Laat maar eens zien dan. Is toch een feit, dan moet het zo aan te tonen zijn. Kom maar op! Ik wacht met smart op de posts waarin ik dit soort berichten allemaal afdoe als onwaar.quote:Nee, feit is dat jij elk bericht, meerdere dag, allemaal weer afdoet als onwaar. En als je dat dus al een paar duizend keer gedaan hebt zou er een lichtje moeten gaan branden dat je misschien een tikje fout zit met je mening.
quote:Op woensdag 10 september 2014 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
Dit belooft een prachtig topic te worden.
Vreemd ja. Waarom zou iemand zijn ogen sluiten voor een dergelijke dalende trend? Dat is toch voor iedereen goed nieuws?quote:Op woensdag 10 september 2014 10:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is gewoon een observatie. Je schiet zoals zovelen in de krampachtige reflex om maar niet de realiteit onder ogen te hoeven zien.
Dat moet kLowJow, anders ben ik dingen aan het ontkennen. Dus ik moet mijn ogen sluiten voor het positieve.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:30 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Vreemd ja. Waarom zou iemand zijn ogen sluiten voor een dergelijke dalende trend? Dat is toch voor iedereen goed nieuws?
@Mutant: waarom sluit je hiervoor je ogen?
Dank, er valt ook duidelijk te zien dat de derde generatie nog amper kan wegen op de criminaliteitscijfers, aangezien deze voor het grootste deel nog amper de luiers uit is.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
http://statline.cbs.nl/St(...)5&HDR=G2,T&STB=G1,G3
Maar dat is een constatering die ik elk jaar opnieuw moet uitleggen. Problematisch is dat zodra ik dat uitleg ik de wind van voren krijg van de Heatwavejes en Richestoreragsjes. Want ja - dat is een nuance die niet gemaakt mag worden. Dat zou immers betekenen dat ik de problematiek ontken!quote:Op woensdag 10 september 2014 10:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Dank, er valt ook duidelijk te zien dat de derde generatie nog amper kan wegen op de criminaliteitscijfers, aangezien deze voor het grootste deel nog amper de luiers uit is.
Je eerste post in dit topic alleen al. Het in het belachelijke trekken en zeiken op de moderators in plaats van ingaan op de inhoud.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar heb je het over echt. Probeer het eens feitelijk te onderbouwen in plaats van deze achterlijke verdachtmakingen.
Ach en wee.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je eerste post in dit topic alleen al. Het in het belachelijke trekken en zeiken op de moderators in plaats van ingaan op de inhoud.
Dat staat niet in lijn met je zojuist genoemde constatering. Dat ik zeik op de belachelijke reacties van moderators is mijn goed recht. De reacties waarin zij alles in het belachelijke trekken, trek ik weer in het belachelijke. Wat een ernstige daad van mij! Probeer het nog eens.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je eerste post in dit topic alleen al. Het in het belachelijke trekken en zeiken op de moderators in plaats van ingaan op de inhoud.
Uhuh, de geweldige nuancering "dat is dan ook een fabeltje" nee, ik was overtuigd hoorquote:Op woensdag 10 september 2014 10:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dat is een constatering die ik elk jaar opnieuw moet uitleggen. Problematisch is dat zodra ik dat uitleg ik de wind van voren krijg van de Heatwavejes en Richestoreragsjes. Want ja - dat is een nuance die niet gemaakt mag worden. Dat zou immers betekenen dat ik de problematiek ontken!
De dalende trend is positief, maar dat het aantal criminelen van allochtone komaf relatief gezien alleen maar toeneemt is natuurlijk negatief. En daar lezen sommigen makkelijk overheen. Ook ben ik benieuwd hoe die cijfers precies worden gemeten. Er kunnen ook simpelweg minder verdachten zijn door capaciteitsproblemen bij de politie of minder aangiften e.d.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:30 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Vreemd ja. Waarom zou iemand zijn ogen sluiten voor een dergelijke dalende trend? Dat is toch voor iedereen goed nieuws?
@Mutant: waarom sluit je hiervoor je ogen?
Dat dit kan op FOK!quote:
Kom jij nog met feitelijk bewijs?quote:Op woensdag 10 september 2014 10:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uhuh, de geweldige nuancering "dat is dan ook een fabeltje" nee, ik was overtuigd hoor.
Alweer, na jarenlang dezelfde zetten? Nee, je weet het prima zelf.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kom jij nog met feitelijk bewijs?
Dat het een fabeltje is kan je gewoon uit de statistieken en dit onderzoek halen. Hoe hebben ze dit anders kunnen meten slimmerik.
Je kunt natuurlijk ook gewoon kiezen voor de 'het glas is halfvol'-benadering en blij zijn met het feit dat jeugdcriminaliteit over de hele linie afneemt.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De dalende trend is positief, maar dat het aantal criminelen van allochtone komaf relatief gezien alleen maar toeneemt is natuurlijk negatief. En daar lezen sommigen makkelijk overheen. Ook ben ik benieuwd hoe die cijfers precies worden gemeten. Er kunnen ook simpelweg minder verdachten zijn door capaciteitsproblemen bij de politie of minder aangiften e.d.
Als je een echte vent bent dan kom je gewoon met een onderbouwing van je verdachtmakingen. Niets 'na jarenlang' weer dezelfde zetten. Want in de praktijk komt het er gewoon op neer dat je mij beticht van ontkennen van problematiek, terwijl dat uit helemaal niets blijkt.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alweer, na jarenlang dezelfde zetten? Nee, je weet het prima zelf.
O ja?quote:
En hoe verhoudt het zich tot de relatieve toename van allochtone jongeren in zijn geheel?quote:Op woensdag 10 september 2014 10:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De dalende trend is positief, maar dat het aantal criminelen van allochtone komaf relatief gezien alleen maar toeneemt is natuurlijk negatief. En daar lezen sommigen makkelijk overheen. Ook ben ik benieuwd hoe die cijfers precies worden gemeten. Er kunnen ook simpelweg minder verdachten zijn door capaciteitsproblemen bij de politie of minder aangiften e.d.
De definitie van allochtoon is nimmer aangepast. 3e generatie staat formeel altijd al te boek als autochtoon, dat neemt niet weg dat in de cijfers nog steeds de trends van deze generatie separaat gevolgd worden.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:40 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
O ja?
De definitie van het woord allochtoon is anders echt wel aangepast ergens al was dat volgens mij niet afgelopen jaar. 3e generatie staat nu te boek als autochtoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |