Jij misschien. Als ik op de fiets zit gebruik ik het constantquote:Op woensdag 10 september 2014 10:01 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wie geeft een fuck om siri dan? Dat gebruik je 5 minuten voor de leuk en daarna nooit meer.
driequote:Op woensdag 10 september 2014 10:05 schreef Godtje het volgende:
[..]
[..]
Nu al twee mensen kennelijk.
Dit is hardware matig het grootste verschil ooit (volgens mij?) Als het gaat over nieuwe software snufjes, dan krijg je die wel weer over iOS 9. Niets innovatiefs, allemaal al gebeurd, maar nu gaan voor een iPhone 5s is ook een slechte keuze.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
twijfel tussen 5s en 6. honderd euro voor wat schermresolutie en A8.
Dan gaan mensen zeuren dat ze genoeg hebben aan 16GB en niet willen betalen voor de extra 32GB. Voor die prijs mag je sowieso wel 128GB verwachten naar mijn meningquote:Op woensdag 10 september 2014 09:44 schreef HostiMeister het volgende:
Wat een zaad idee, dan haal je de 32GB versie uit je assortiment, en laat je als basis die 16GB versie staan. Anno 2014 beetje jammer, breng dan gewoon een 32GB versie uit als basismodel, kom mensen nog een beetje tegenmoet.
Plus ik ben nog niet uit wat ik van het model moet vinden, misschien als ik hem een keer vast heb.
Mwah 128GB is echt overdreven, op mijn iPad heb ik (volgens mij) 32GB en dat is echt genoeg, op mijn iPhone 16GB en soms loop ik daar tegenaan, maar dat heeft misschien te maken met het feit dat ik zelden iets weggooi wat ik bijvoorbeeld nooit luisterquote:Op woensdag 10 september 2014 10:19 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Dit is hardware matig het grootste verschil ooit (volgens mij?) Als het gaat over nieuwe software snufjes, dan krijg je die wel weer over iOS 9. Niets innovatiefs, allemaal al gebeurd, maar nu gaan voor een iPhone 5s is ook een slechte keuze.
[..]
Dan gaan mensen zeuren dat ze genoeg hebben aan 16GB en niet willen betalen voor de extra 32GB. Voor die prijs mag je sowieso wel 128GB verwachten naar mijn mening
Dat is volgens mij juist de slimme marketingtruuc van Apple.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:29 schreef Black-Death het volgende:
Ik heb niet alles kunnen volgen, maar blijven de kleuren van de iPhone 6 hetzelfde als bij de 5S?
Dus ik twijfel nog tussen 16 en 64 gb.
Fout. Apple is groot geworden door elk jaar producten een klein beetje te tweaken. De kritiek dat 'er geen innovatie meer is' hoor je letterlijk al 15 jaar lang elk jaar.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
Moet hij nu de innovatie voor apple gaan verzinnen? Dan is het ook geen innovatie meer.
Dit is gewoon bestaande dingen overnemen van andere. Ik zeg niet dat er iets mis mee is maar het is zeker geen innovatie. Iets waar apple juist weer groot mee was geworden.
De iPod, iPhone en iPad werden ook niet innovatief genoemd bij de launch. Volgens jouw beredenering lopen ze al 15 jaar achter de feiten aan.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:30 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dus de watch is innovatief? Nee, sorry, dat is hij niet. Het is een logische stap in de ontwikkeling van de markt. Een stap die door andere fabrikanten al gemaakt is. Apple loopt in deze achter de feiten aan, iets wat ze bij de introductie van de iPad mini ook al deden.
Precies. Ik heb ook weinig zin om dan nog eens 100 euro te betalen. Af en toe bijhouden is primaquote:Op woensdag 10 september 2014 10:31 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij juist de slimme marketingtruuc van Apple.
16GB vind je net té weinig, 64GB is volop. En dat voor 'maar' ¤100 meer. Die stap zal men dus eerder nemen als de stap van 16 naar 32GB voor ¤100 meer.
Zelf blijf ik bij de 16GB. Als de telefoon vol zit met 10GB aan foto's dan zet ik ze gewoon op mijn PC. Regelmatig bijhouden en 16GB is voldoende.
Ik geloof een week later dan in duitsland. 20-30 september.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:40 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Precies. Ik heb ook weinig zin om dan nog eens 100 euro te betalen. Af en toe bijhouden is prima
Al enig idee wanneer hij in NL uitkomt?
26 sept bij de Apple store Nederland voor zover ik heb begrepen.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:40 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Precies. Ik heb ook weinig zin om dan nog eens 100 euro te betalen. Af en toe bijhouden is prima
Al enig idee wanneer hij in NL uitkomt?
Merci.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:41 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
26 sept bij de Apple store Nederland voor zover ik heb begrepen.
Ik heb ook "maar" 16GB. Nog geen ruimtetekort gehad (heb hem sinds 15 augustus).quote:Op woensdag 10 september 2014 10:31 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij juist de slimme marketingtruuc van Apple.
16GB vind je net té weinig, 64GB is volop. En dat voor 'maar' ¤100 meer. Die stap zal men dus eerder nemen als de stap van 16 naar 32GB voor ¤100 meer.
Zelf blijf ik bij de 16GB. Als de telefoon vol zit met 10GB aan foto's dan zet ik ze gewoon op mijn PC. Regelmatig bijhouden en 16GB is voldoende.
“people don't know what they want until you show it to them.”quote:Op woensdag 10 september 2014 10:42 schreef HeatWave het volgende:
Altijd zo leuk dat mensen innovatie eisen, maar als je 1 voorbeeld wil horen van wat ze nog missen op hun apparaat blijft het totaal stil...
Dat mag je vinden. Maar het gezeik van mensen dat de camera 1 milimeter uitsteekt vind ik nergens op slaan.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:46 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Hoesjes zijn suf, ik wil een nakende telefoon in mijn hand hebben en niet het toestel besparen voor de tweedehands koper na mij.
Wow, ben je in die hele maand nog nergens tegenaan gelopen qua ruimte tekort? Goed hoor!quote:Op woensdag 10 september 2014 10:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik heb ook "maar" 16GB. Nog geen ruimtetekort gehad (heb hem sinds 15 augustus).
oh ik ben het zeker met je eens dat een significant deel van de prijs een soort "sponsoring" (lees winstmarges) is.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:20 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je kunt wel met een flauwe auto analogie komen, maar die slaat nergens op in dit geval. De OPO is ook een high end toestel. Natuurlijk heeft de iPhone een veel mooier, strakker design met meer kwaliteitsmaterialen, is de camera waarschijnlijk beter, en betaal je premium voor iOS. Maar 300% premium is wel heel erg veel, zeker voor een smartphone.
Ik ga het wel doen, want ik ben een zwakke gadgetfreak. Maar echt reëel zijn die prijzen niet. Zeker niet die van de 16GB modellen.
Beetje stretchy op de gok 3 maten maken.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:19 schreef Snoepje5 het volgende:
Toch vraag ik het me af hoe het mogelijk is dat er nu al bepaalde hoesjes voor de iPhone 6 (plus) beschikbaar zijn. Ik geloof er niks van dat er dergelijke winkels zijn die bijv. al dummies hebben gekregen om accessoires alvast te maken. Moet dan toch op de pure gok zijn?
Zo ver in kan vinden niet op tweakers, kieskeurig en beslist.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:13 schreef JDx het volgende:
Is er ergens nog een webshop die de 5 verkoopt? Dus niet de 5S, maar gewoon de 5?
Ik had de 3GS 16GB en nu de 5s 16Gb. Zo heel af en toe heb ik ruimtetekort, maar t valt reuze meequote:Op woensdag 10 september 2014 11:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wow, ben je in die hele maand nog nergens tegenaan gelopen qua ruimte tekort? Goed hoor!
Jammer.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:22 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Zo ver in kan vinden niet op tweakers, kieskeurig en beslist.
Wel is dit natuurlijk een prima alternatief lijkt me, een refurbished iPhone 5:
http://leapp.nl/iphone/iphone5/iphone-5-16gb.html
Ik ook. Daar komt bij dat ik de afgelopen jaren op iOS behoorlijk wat geld heb uitgegeven aan apps en spellen die ik nog regelmatig gebruik. Het feit dat die naadloos naar een nieuwe iPhone gekopieerd worden weegt voor mij ook erg mee. Ik heb geen zin om bijvoorbeeld TomTom opnieuw aan te schaffen.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:10 schreef crv het volgende:
[..]
oh ik ben het zeker met je eens dat een significant deel van de prijs een soort "sponsoring" (lees winstmarges) is.
dus wat dat betreft gaat de auto-analogie ook op
maar ik denk dat dat bij andere merken net zo is. De Marges die gehanteerd worden in het algemeen zullen zeker rond de 40% zijn. idem bij Samsung Nokia of whatever merk.
ik ben niet echt een gadget freak. echter ik wil ook geen gezeik met zo'n ding. hadden als test een windows phone gekocht voor mijn vrouw, wat een des-ilusie.
Werk technisch ook met HTC, Nokia en Samsung "gespeeld" maar ik blijf apple toch het intuitiefst en stabielst vinden en dat vindt ik belangrijk
Je haalt 2 dingen door elkaar: alles komt in de app die foto's laat zien.quote:Op woensdag 10 september 2014 08:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Jij had het over drag & drop. Als je je iPhone als schijf opent, staan ze zeer zeker niet in een map die Photos heet. Maar by all means, blijf zo vreselijk uit de hoogte doen. Als dat goed is voor je zelfvertrouwen moet je daar vooral mee doorgaan.
Dergelijke bedrijven krijgen de juiste verhoudingen gewoon binnen met een leuke NDA erop. Dan mag je je hoesje wel laten zien maar verder niets vrijgeven.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:19 schreef Snoepje5 het volgende:
Toch vraag ik het me af hoe het mogelijk is dat er nu al bepaalde hoesjes voor de iPhone 6 (plus) beschikbaar zijn. Ik geloof er niks van dat er dergelijke winkels zijn die bijv. al dummies hebben gekregen om accessoires alvast te maken. Moet dan toch op de pure gok zijn?
Smart2have?quote:Op woensdag 10 september 2014 11:13 schreef JDx het volgende:
Is er ergens nog een webshop die de 5 verkoopt? Dus niet de 5S, maar gewoon de 5?
Maar jij bent dan ook niet één van de slimstequote:Op woensdag 10 september 2014 10:59 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Maar het gezeik van mensen dat de camera 1 milimeter uitsteekt vind ik nergens op slaan.
Nog geen maand dus. Maar goed, een paar flinke apps en je bent aardig door je ruimte heen.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik heb ook "maar" 16GB. Nog geen ruimtetekort gehad (heb hem sinds 15 augustus).
Ik reken pas over een maand uit wat ik eventueel kwijt ben. Komt bij dat ik de verzekering eens moet bellen over mijn 4S + dure hoes.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:47 schreef Snoepje5 het volgende:
Wordt weer rekenen over 2 weken met sim only en abonnementen. Alhoewel ik er volgens mij wel al achter ben dat sim only veel voordeliger is inmiddels. 11 euro voor 500 mb en 100 belminuten en dan gewoon 799 neerleggen voor de 6 plus. 1063 euro voor 2 jaar.
Als ik nu al uitreken wat een iPhone 5S bij tmobile kost met abonnement, kom je met 500mb en 90 belminuten al boven de 1060 uit, voor de iphone 5S dus. Koop je de iPhone 5S nu los voor ongeveer 630 euro en leg je 264 bij voor de sim only, ben je 894 euro kwijt, 173 euro goedkoper als via tmobile met abonnement.
-Waterdichtheidquote:Op woensdag 10 september 2014 10:42 schreef HeatWave het volgende:
Altijd zo leuk dat mensen innovatie eisen, maar als je 1 voorbeeld wil horen van wat ze nog missen op hun apparaat blijft het totaal stil...
-Waterdicht is idd een goeie.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:40 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
-Waterdichtheid
-Meer zeggenschap over fotomanagement
-Drag n Drop zonder iTunes
-NFC niet enkel voor eigen standaard gebruiken
Just to name a few.
Zijn echt 4 dingen die me totaal niet boeien. Sowieso dat iTunes heb ik niet eens geïnstalleerd, al die mensen met oordopjes overal, zo irritant.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:40 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
-Waterdichtheid
Just to name a few.
Je jij denkt in middelen en niet in doelen, Apple wel. Apple denkt: we willen betalen met onze iPhones, wat hebben we daarvoor nodig? Niet: we hebben NFC, wat kunnen we daarmee doen?quote:Op woensdag 10 september 2014 11:40 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
-Waterdichtheid
Just to name a few.
Maar geen innovatie, aangezien oa Sony het al doet. Toch zou het mooi zijn.quote:
Zelfde laken een pak: het zou een aanpassing zijn en een welkome daarin, maar niets wat nog niet eerder is gedaan.quote:-Dat is geen innovatie, dat is een werkwijze en dus subjectief
Samequote:-same
Aangezien menig OV-poortje al gaat flippen als ik tegelijk OV-chip en bankpas aanbied zit er wel een toekomst in. Maar ik zie liever dat ik al die onzin kan registreren op 1 pas dan dat ik met 30 passen rond hoef te banjeren. Die ene pas kan dan net zo goed mijn telefoon zijn.quote:-Eens,maar eerst maar eens in de praktijk zien hoe dit werkt en of het uberhaupt gebruik gaat worden door winkels.
Dat zeg ik. Mensen roepen vooral om een inhaalslag en dat betreft begint het goed met een groter scherm (wel jammer dat het oude formaat daarmee compleet vervalt overigens) maar blijft het daar ook bij.quote:Maar dat zijn dus geen nieuwe dingen, waterdicht is mooi, maar bestaat al en zou dus als jatwerk gezien worden.
gewoon ¤800 voor een telefoon betalenquote:Op woensdag 10 september 2014 10:47 schreef Snoepje5 het volgende:
Wordt weer rekenen over 2 weken met sim only en abonnementen. Alhoewel ik er volgens mij wel al achter ben dat sim only veel voordeliger is inmiddels. 11 euro voor 500 mb en 100 belminuten en dan gewoon 799 neerleggen voor de 6 plus. 1063 euro voor 2 jaar.
Als ik nu al uitreken wat een iPhone 5S bij tmobile kost met abonnement, kom je met 500mb en 90 belminuten al boven de 1060 uit, voor de iphone 5S dus. Koop je de iPhone 5S nu los voor ongeveer 630 euro en leg je 264 bij voor de sim only, ben je 894 euro kwijt, 173 euro goedkoper als via tmobile met abonnement.
Dat heeft niks met dom zijn te maken. Ik ben niet dom. Iedereen heeft weleens een misverstand ergens over.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:36 schreef very het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook niet één van de slimste![]()
De reden dat het kut is is omdat nu je grote telefoon niet stabiel ligt wanneer je hem plat op de tafel legt (zoals ik hem eigenlijk altijd gebruik achter mijn computer).
Ik begrijp mensen niet die zeggen "800 euro voor een telefoon betalen". Je gebruikt je telefoon véél vaker en intensiever voor veel zaken dan een laptop tegenwoordig. Je hebt de kracht en functionaliteit van een iPad in je broekzak mét een belfunctie. Waarom leggen mensen wel zonder morren 800 euro neer voor een Windows ultrabook, maar klagen ze als een telefoon wat duurder wordt? De prijs is niet eens zoveel hoger dan voorheen.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:49 schreef byah het volgende:
[..]
gewoon ¤800 voor een telefoon betalen
Ja man, want na een hele dag naar gezeik van clienten geluisterd te hebben mag ik me vooral niet ontspannen met muziek van eigen smaak, of strips lezen in mijn pauze die ik er per iTunes op heb mogen zetten of uberhaubt vakantiefoto's erop zetten om ze bij mijn ouders/oma/oudtante te kunnen laten zien, stel je voor!quote:Op woensdag 10 september 2014 11:45 schreef JDx het volgende:
[..]
Zijn echt 4 dingen die me totaal niet boeien. Sowieso dat iTunes heb ik niet eens geïnstalleerd, al die mensen met oordopjes overal, zo irritant.
Je neemt jouw norm als maat voor iedereen, das best autistisch te noemen. Ik heb meelij met de jongeren die geen fatsoenlijke oordopjes kunnen betalen (lees: overlast veroorzaken door slechtzittende oordoppen op hoog volume of door muziek op speaker af te spelen), maar als ik met oordoppen zit heeft niemand daar last van, ook op de weg niet. In de auto boeit het me geen hol maar vervangt het anno nu wel een stapel CD's op langere trajecten.quote:Op de fiets is gevaarlijk, in de auto heb je een autoradio en in de trein, ok, misschien als je er langer dan 15 minuten in zit, maar hou dat ding wel stil.
Hoeft niet, maar dat terzijde.quote:Waterdicht? Why? Onnodig duurder maken.
Dat je die twee los ziet zegt al genoeg.quote:Fotomanagement, zou op zich wel mapjes willen kunnen maken, maar is dat niet meer iOS ipv de tel?
quote:Op woensdag 10 september 2014 11:45 schreef JDx het volgende:
[..]
Zijn echt 4 dingen die me totaal niet boeien. Sowieso dat iTunes heb ik niet eens geïnstalleerd, al die mensen met oordopjes overal, zo irritant.
Op de fiets gebruik ik mijn oordopjes ook, maar zet ze wel erg zacht zodat ik het overige verkeer nog gewoon goed kan horen. In de auto gebruik ik ze soms als handsfreeset en in de trein zou ik zelfs voor 2 minuten al afleiding willen.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:45 schreef JDx het volgende:
Op de fiets is gevaarlijk, in de auto heb je een autoradio en in de trein, ok, misschien als je er langer dan 15 minuten in zit, maar hou dat ding wel stil.
Zodat ik hem bijvoorbeeld tijdens regen op mijn fiets kan dragen zonder achterlijke hoes eromheen. Of zodat mijn vriendin mijn telefoon in de wc kan laten vallen zonder dat ie gelijk naar de klote isquote:Op woensdag 10 september 2014 11:45 schreef JDx het volgende:
Waterdicht? Why? Onnodig duurder maken.
Innovatie hoeft niet perse hardware technisch te gebeurenquote:Op woensdag 10 september 2014 11:45 schreef JDx het volgende:
Fotomanagement, zou op zich wel mapjes willen kunnen maken, maar is dat niet meer iOS ipv de tel?
quote:Op woensdag 10 september 2014 11:56 schreef DW457 het volgende:
Wat vinden jullie overigens van de nieuwe Bookbook?
quote:Op donderdag 4 september 2014 22:05 schreef Dimens het volgende:
[..]
Beetje matig zo'n boek. Je hebt zeer weinig functionaliteit en voor alle extra functionaliteit uit het boek moet je extra betalen. En het ergste is nog wel dat je die extra functionaliteit ook nog eens zelf in elkaar moet zetten met matige instructies. Blijk dat dit met mijn iPhone niet hoeft.
Het boek is net als de freemium apps op iOS. Je mag even kijken wat het is maar moet betalen als je echt iets wil.
Ik vind het ook wel een gemis dat je alleen statisch content hebt. Ze hebben het ook wel over de input lag van de user input die 0ms (instantly) zou zijn maar je hebt totaal geen dynamisch content. Ik zou wel een beetje lag willen en dan wel dynamisch content willen zoals bij iOS.
Ik heb er wel meer op aan te merken. Ze kunnen Apple wel kleineren maar dit product komt absoluut niet in de buurt van een Apple product.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |