abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144774725
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:18 schreef Curchulain het volgende:

[..]

50 is inderdaad nogal veel. Op de bierfestivals waar ik ben geweest is zo'n 10-12 per dag toch wel mijn limiet geweest. En dat is dan echt over bijna een hele dag uitgespreid. Maar dan hebben we het over 20cc. Het heerschap onder de link zal nog geen 5cc per bier geprobeerd hebben.
Ik heb een keer 45 aangetikt, 12 van mezelf en de rest een paar slokken van anderen. Doen we niet meer, echt een overkill aan verschillende smaken.
pi_144781861
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:30 schreef Iwanius het volgende:
Vanmiddag even dit Edelweiss biertje gedronken voor de eerste keer.Niet verkeerd al zeg ik het zelf. Van de tap trouwens.
Die heb ik pas ook op. Is inderdaad een goed biertje.
pi_144781890
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Untappd. Ik vind het echt geweldig, is een soort combinatie tussen logboek en sociaal netwerk. Je kunt vrienden toevoegen, biertjes aanraden, foto's toevoegen, "badges" (achievements) halen.

Enige nadeel is dat ik nu alleen nog maar naar bier kan kijken als "wel gedronken" en "niet gedronken". :D :@
Is dat beetje hetzelfde als ratebeer?
pi_144785642
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:40 schreef mckroket het volgende:
Ik heb nog nooit een pompoenbier op hoor... nog nooit gezien ook trouwens. Volgens mij maken onze nederlandse en belgische vrienden dit niet echt?
Jopen mashing pumpkins
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_144794629
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:31 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Is dat beetje hetzelfde als ratebeer?
Ik ken Ratebeer niet, maar als ik zo lees lijkt Uptappd me iets toegankelijker (met foto's, achievements en vrienden) en Ratebeer iets technischer (met meer informatie en verkooppunten).
pi_144794825
Ik voer alleen maar "nieuwe" dingen in bij Untappd. Dus niet die 15 Grolsch op een uitgaansavond.

Heb trouwens het nieuwe Grolsch Amberbier gekocht. Vanavond eens proeven.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_144796579
Ik gebruik Untappd eigenlijk ook vooral voor mezelf, ken maar één ander iemand die erop zit :P.
Maar wel ideaal als je weer eens in de winkel staat en niet precies meer weet welke varianten van een bier je nou wel en niet hebt gehad.
Schip ahoy!
pi_144796690
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 17:37 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja die moet ik ook nog even kopen. Is het wat?

Wel onverwacht deze meegenomen bij de Albert Heijn (!):
pi_144796716
quote:
11s.gif Op maandag 22 september 2014 18:38 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Oh ja die moet ik ook nog even kopen. Is het wat?

Wel onverwacht deze meegenomen bij de Albert Heijn (!):
[ afbeelding ]
ZOMG! Welke AH? Wat koste het? Dat vind ik zo een lekker biertje. :9
(Mijn lievelingsslijter heeft het ook wel, trouwens, Punk IPA)
pi_144796734
Heb m nog niet open, want nog geen eten. Heb nu ook wijn. :') Misschien wordt het wel morgen, maar ik zal je laten weten wat ik er van vond!
pi_144796779
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 18:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]

ZOMG! Welke AH? Wat koste het? Dat vind ik zo een lekker biertje. :9
(Mijn lievelingsslijter heeft het ook wel, trouwens, Punk IPA)
Een niet eens zo'n grote Albert Heijn in het centrum van Haarlem. Misschien nieuw wisselend assortiment of iets want veel bierschappen waren leeg en prijskaartjes lagen er afgehaald op een stapeltje.

Was ¤2,49 wat niet duur is maar ook niet goedkoop als ik even Google.
pi_144796831
quote:
10s.gif Op maandag 22 september 2014 18:42 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Een niet eens zo'n grote Albert Heijn in het centrum van Haarlem. Misschien nieuw wisselend assortiment of iets want veel bierschappen waren leeg en prijskaartjes lagen er afgehaald op een stapeltje.

Volgens mij betaal ik bij m'n slijter iets minder of net zo veel inderdaad.

Zag ook al dat ze bij mijn AH met het bier aan het rommelen waren ja. :Y Ben benieuwd. Hefstbockjes erin iig.
pi_144796982
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik gebruik Untappd eigenlijk ook vooral voor mezelf, ken maar één ander iemand die erop zit :P.
Maar wel ideaal als je weer eens in de winkel staat en niet precies meer weet welke varianten van een bier je nou wel en niet hebt gehad.
Dit. Daarnaast vind ik het ook handig om even te checken wat voor bier het precies is als ik het zo snel niet op een label kan vinden, en of ik het misschien wat zal vinden (voor een bier dat gemiddeld 3 sterren krijg ben ik minder snel geneigd een 6 pack mee te nemen dan iets wat tegen de 4 sterren aan zit).

Voorheen keek ik nog wel eens op beeradvocate, maar die hebben geen mobiele versie van de site, dus resize ik me elke pagina een ongeluk. Met untappd is het dan wat makkelijker.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_144799284
quote:
10s.gif Op maandag 22 september 2014 18:42 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Flink aan de prijs. Bij de man van de drank in r'dam (wat een dure zaak is) betaal ik twee euro voor een koud blikje.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_144800410
De AH (en dan vooral de XL) heeft sowieso een enorm groot aanbod speciaalbier, daar verbaas ik me elke keer over. Waar je in de gemiddelde supermarkt het met twee tripels en wat Heineken Oud Bruin moet doen heb je daar tientallen bieren, ook relatief onbekende en zeldzame dingen.

Net bij de AH een Sancti Adalberti Tripel, La Trappe Isid'or en een Chimay Rood meegenomen. Had ik alle drie nog niet eerder in een supermarkt gezien. :D

En trouwens vorige week een sixpack La Trappe Witte Trappist gekocht voor ¤2,10. Die ging uit het assortiment. :7

[ Bericht 9% gewijzigd door Tchock op 22-09-2014 20:20:18 ]
pi_144800714
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 17:37 schreef Lonaa het volgende:
Ik voer alleen maar "nieuwe" dingen in bij Untappd. Dus niet die 15 Grolsch op een uitgaansavond.

Ik ook. Tenzij ik iets heel speciaals vaker dan eens drink, dan wil ik het nog wel een keer doen, maar je gaat inderdaad niet elk biertje inchecken. :P
pi_144805015
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 20:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ook. Tenzij ik iets heel speciaals vaker dan eens drink, dan wil ik het nog wel een keer doen, maar je gaat inderdaad niet elk biertje inchecken. :P
Nee precies.

Ik blijf wel vaak bij m'n bekende biertjes trouwens.
Wat ik echt lekker vind om goed de tijd voor te nemen is een Cuvee du Chateau. :9
pi_144807730
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 21:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee precies.

Ik blijf wel vaak bij m'n bekende biertjes trouwens.
Wat ik echt lekker vind om goed de tijd voor te nemen is een Cuvee du Chateau. :9
Ken ik niet. Ik ben mijn eigen smaak nog een beetje aan het ontwikkelen, al weet ik wel dat ik véél meer van blonde bieren en tripels houd dan van dubbels en stouts.
pi_144810693
Voor de "grap" eens een echt zuur bier geproefd, alvinne sigma. Man man dat is niet te zuipen. Grappigge vond ik ervan dat op ratebeer er allerlei proefnotities te lezen zijn met allerlei soorten smaken en als allermooiste " medium sourness". Ik proef dus helemaal niks behalve een extreem zuur goedje. Een bret vind ik wel lekker en funky, dit zure type bier vind ik echt helemaal niks.
:p
Ook nog de horn dog barleywine van flying dog op. Die vond ik ook niks jammer genoeg :( ik proefde de alcohol heel erg, alsof ik een sterke drank dronk. Dan is 355ml erg veel.
Niet zon goed avondje dus voor mij.
pi_144811661
Ik eindig met een overheelijke green flash westcoast ipa. Dit maakt veel goed!
  dinsdag 23 september 2014 @ 02:14:43 #121
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_144812269
Oh joy! Het is weer Driftwood Sartori Harvest-dag :) Wetgehopte IPA met verse Centennial hopbloemen,dit jaar iets milder en meer fruitig dan voorgaande jaren.

Paar flesjes kunnen scoren, vorige week woensdag gebotteld, kijken hoe het zich ontwikkelt over de komende 2 weken. En dit is pas het begin van het wethop seizoen, yumyum. Kijk ik altijd meer naar uit dan naar de pumpkin bieren (die ik overigens ook wel binnen kan houden).
  dinsdag 23 september 2014 @ 03:03:35 #122
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_144812530
Sinds vandaag een 75cl-fles Stille Nacht Reserva 2010 thuis staan. Gaat op de vroege avond van 31 december (kerst is toch maar slempen) open. Nu al heel erg benieuwd. Thanks aan m'n collega's, duurste bier dat ik tot nu toe ga drinken..
  † In Memoriam † dinsdag 23 september 2014 @ 08:18:51 #123
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_144813365
Nog mensen die as. weekend naar Borefts Bierfestival gaan?
Carpe Libertatem
pi_144813489
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 08:18 schreef Boze_Appel het volgende:
:Y
  † In Memoriam † dinsdag 23 september 2014 @ 08:32:13 #125
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_144813510
Even Uilenzeik van de tap drinken bij het Uiltje. :D
Carpe Libertatem
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 september 2014 @ 08:53:33 #126
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_144813757
Een délirium in Amsterdam…
Dochter van moedercafé Delirium in Brussel is open http://lekkerbier.blogspo(...)n-amsterdam.html?m=1
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_144814504
Jazeker B_A! Ik ga vrijdagmiddag.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator dinsdag 23 september 2014 @ 10:36:19 #128
45833 crew  Fogel
pi_144815786
quote:
:Y Zaterdag.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_144815823
quote:
Zaterdag ben ik present.

Was gisteren bij de Plus en daar is de herfstbok in de aanbieding. 25% korting en ze hebben best veel. Helaas alleen 4 of 6 packs en geen losse flesjes op Brugse Bok na. Die laatste heb ik dan maar genomen en beviel goed.
pi_144817376
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 20:10 schreef Tchock het volgende:
De AH (en dan vooral de XL) heeft sowieso een enorm groot aanbod speciaalbier, daar verbaas ik me elke keer over. Waar je in de gemiddelde supermarkt het met twee tripels en wat Heineken Oud Bruin moet doen heb je daar tientallen bieren, ook relatief onbekende en zeldzame dingen.

Net bij de AH een Sancti Adalberti Tripel, La Trappe Isid'or en een Chimay Rood meegenomen. Had ik alle drie nog niet eerder in een supermarkt gezien. :D

En trouwens vorige week een sixpack La Trappe Witte Trappist gekocht voor ¤2,10. Die ging uit het assortiment. :7
Mijn ervaring is dat Jan Linders meer speciaal bier heeft dan de XL. Veel verder dan 10 grote merken komen de XL's in Eindhoven in ieder geval niet.
De Chimay Rood en Isid'or heeft toch iedere supermarkt tegenwoordig?
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_144817548
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 11:37 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat Jan Linders meer speciaal bier heeft dan de XL. Veel verder dan 10 grote merken komen de XL's in Eindhoven in ieder geval niet.
De Chimay Rood en Isid'or heeft toch iedere supermarkt tegenwoordig?
Gek dat dat zo veel verschilt. In de Randstad hoef je echt niets te verwachten bij Coop, Dirk, Hoogvliet, kleine AH's of Jumbo. Jan Linders ken ik niet :+
pi_144820481
Belgische supermarkten _O_

pi_144822237
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 11:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Gek dat dat zo veel verschilt. In de Randstad hoef je echt niets te verwachten bij Coop, Dirk, Hoogvliet, kleine AH's of Jumbo. Jan Linders ken ik niet :+
Net bij de AH in de stad geweest (die is iets groter dan de AH in de wijk) en daar een Punk meegenomen. :9
pi_144826804
ik heb een cuvée Delphine vintage 2012 gevonden en meegenomen. binnenkort eens proberen :D de black albert is sowieso geweldig, en ik heb ook nog 2 verschillende black damnations staan. daar zoek ik nog een gepast moment voor.
pi_144830933
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 19:42 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Flink aan de prijs. Bij de man van de drank in r'dam (wat een dure zaak is) betaal ik twee euro voor een koud blikje.
Inmiddels hingen er prijskaartjes bij de nieuwe bieren en bij de Brewdog Punk stond ¤2,02 dus dat is dan wel een nette prijs.

Heb hem gescand en volgens het systeem was ie ¤2,59 (dat is wat ik er ook voor betaalde, was zelf in de war met ¤2,49 want het was ¤2,59!), maar dat klopt dus waarschijnlijk niet. Het biertje naast deze Brewdog, een andere nieuwe IPA, had wel een prijskaartje van ¤2,59 dus lijkt er op dat ze elkaar verwisseld hebben.

Tegen zo'n vakkenvuller doorgegeven die er werk van zou maken maar dat moet ik nog maar zien :P Volgende keer even manager opzoeken.
pi_144831524
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:21 schreef Saind het volgende:

[ afbeelding ]
Zeer zeker, stond echt even te kijken toen ik zag dat de Oostenrijkse trappist gewoon in de carrefour te vinden was.
pi_144846206
Gisteren dat Grolsch Amber geprobeerd.
Niet heel bijzonder. Een soort licht herfstbokje. Niet vies, maar niet iets waar ik geld aan uit wil geven.
pi_144847057
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:21 schreef Saind het volgende:

[ afbeelding ]
Inderdaad.
Als ik voor m'n werk op Zaventem ben, kan ik me ook nooit beheersen om even langs de Delhaise te gaan op het plein bij Cargo. Even langs 2x 12,5meter bier...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_144847383
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Inderdaad.
Als ik voor m'n werk op Zaventem ben, kan ik me ook nooit beheersen om even langs de Delhaise te gaan op het plein bij Cargo. Even langs 2x 12,5meter bier...
Dit was ook de Delhaize. Was met de racefiets dus heb uiteindelijk maar drie flessen meegenomen, maar wel de moeite om wat vaker heen te fietsen
pi_144849220
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:44 schreef Saind het volgende:

[..]

Dit was ook de Delhaize. Was met de racefiets dus heb uiteindelijk maar drie flessen meegenomen, maar wel de moeite om wat vaker heen te fietsen
Rugtasje op, lekker fietsen, 'boodschapjes' doen, terug fietsen en daarna lekker op de bank een biertje doen.
Klinkt als een ideale zaterdagbezigheid ^O^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_144881573
Ik drink nu een cuvee delphine. Manman wat een godendrank. Verrassend zacht en doordrinkbaar. Een hint van vanille, siroopachtige vloeistof met de gebruikelijke hints van chocolade en koffie. Eigenlijkmoet ik dit b2b proeven met een black albert om echt de verschillen te proeven, maar dat vind ik te zonde (om 2 van zulke heerlijkheden tegelijk te drinken). Wel jammer dat ik niet alles kan ontleden (ik kan dat niet helaas) want dan maak ik jullie vast heel erg enthousiast!
pi_144882244
Nooit van gehoord, maar klinkt oké.
Iemand hier die nieuwe speciaalbieren van Grolsch al op? Ik vond ze in de supermarkt dus liggen koud voor de komende dagen!
Schip ahoy!
pi_144882811
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 07:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Iemand hier die nieuwe speciaalbieren van Grolsch al op? Ik vond ze in de supermarkt dus liggen koud voor de komende dagen!
Ja, zie 4 posts boven je.
pi_144885158
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 07:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb gisteren de pale ale geprobeerd, best aardig
  donderdag 25 september 2014 @ 11:18:36 #145
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_144886247
Heb dinsdag een bier mogen proeven als "proef persoon".
Heb de voorwaarden niet goed bekeken of ik er verder wat over mag zeggen.

Maar het zou een zomers bier moeten worden onder de vlag van een "soort Rum merk met kokos smaak".
Maar het was niet om te nassen helaas :(

De Mongozo's die ik op had hadden een betere smaak...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_144886400
Malibu bier, gatverdamme.
pi_144888329
toch kudos voor degene die dat kan verzinnen.
lijkt me echt vreselijk...
pi_144889989
The horror..... Aan de andere kant zie op festivals de meest rare smaken en soms is het best geslaagd, laatst bier met koriander op, heerlijk!
Whiskyplankje
pi_144892331
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2014 19:09 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Inmiddels hingen er prijskaartjes bij de nieuwe bieren en bij de Brewdog Punk stond ¤2,02 dus dat is dan wel een nette prijs.

Heb hem gescand en volgens het systeem was ie ¤2,59 (dat is wat ik er ook voor betaalde, was zelf in de war met ¤2,49 want het was ¤2,59!), maar dat klopt dus waarschijnlijk niet. Het biertje naast deze Brewdog, een andere nieuwe IPA, had wel een prijskaartje van ¤2,59 dus lijkt er op dat ze elkaar verwisseld hebben.

Tegen zo'n vakkenvuller doorgegeven die er werk van zou maken maar dat moet ik nog maar zien :P Volgende keer even manager opzoeken.
Hier in de buurt stond ie ook voor 2,59.
quote:
2s.gif Op donderdag 25 september 2014 08:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, zie 4 posts boven je.
:D Had ik niet gezien; wel iets naar boven gescrold maar niet zo ver :P

Dat Malibubier klinkt matig, dus zal het wel weer goed doen bij de vrouwen :D. Vanavond maar eens één van die Grolschjes proberen denk ik.
Schip ahoy!
pi_144894323
die pale ale van grolsch... wat een marketing gezever is dat zeg..
quote:
COMMERCIAL DESCRIPTION
In de jaren 1300-1400 betekende Ale “bier met hop”. In de Middeleeuwen gingen kloosters hun brouwtechniek verbeteren en rond 1550 werd hop een onmisbaar ingrediënt van bier. Bier met hop was smakelijker en het bier bedierf door hop minder snel. Pale Ales zijn bieren met een lichtere kleur door het gebruik van lichte moutsoorten. Qua smaak zijn ze vaak bitterder dan normale bieren. Traditioneel zijn Ales bovengistende bieren ( d.w.z. de gist stijgt naar boven i.p.v. dat het zakt naar de onderkant van de vergistingskuipen). Tegenwoordig kunnen een aantal brouwerijen op basis van traditionele recepturen en met moderne technieken echter ook ondergistende Ales brouwen, waar onze Kruidige Pale Ale er één van is. Hij is gebrouwen met drie soorten Amerikaanse hop. Dit zorgt voor een kruidige en aangenaam bittere smaak. Het heeft een heldere, gouden kleur en een fijne, licht bruisende schuimkraag. De Kruidige Pale Ale past erg goed bij gebakken, gegrild en gestoofd vlees. Alcoholpercentage: 6%
hebben ze dat ale verhaal verzonnen? ik ben geen geschiedenis deskundige maar volgens mij is het onzin.
bovendien, 3 soorten amerikaanse hopen maken het kruidig? welke amerikaanse hop ken je die een kruidige smaak heeft? dan hebben ze net al die lekkere hoppen die je kon gebruiken niet gebruikt die lekker fris zijn :(
pi_144895417
quote:
2s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:26 schreef Karstman het volgende:
The horror..... Aan de andere kant zie op festivals de meest rare smaken en soms is het best geslaagd, laatst bier met koriander op, heerlijk!
Ik denk dat iedereen hier wel eens bier met koriander op heeft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_144896119
Las net op FB dat Grolsh met een 30 cl fles komt en dat 33 cl verdwijnt. Meteen natuurlijk allemaal reacties dat het dan zeker goedkoper wordt. De reactie van Grolsh: de prijs van een kratje Grolsch wordt door de retailer (supermarkt/slijterij) of horecaondernemer bepaald. Wij geven alleen een verkoopadviesprijs, maar bepalen niet de uiteindelijke verkoopprijs.

:') :') kansloos
pi_144896290
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:15 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen hier wel eens bier met koriander op heeft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LoL wist ik niet. Ik vond het in deze wel duidelijker aanwezig dan in Hoegaarden, hoewel het ongeveer 800 jaar geleden is dat ik dat gedronken heb.
Whiskyplankje
pi_144897286
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:39 schreef larry_flynt het volgende:
Las net op FB dat Grolsh met een 30 cl fles komt en dat 33 cl verdwijnt. Meteen natuurlijk allemaal reacties dat het dan zeker goedkoper wordt. De reactie van Grolsh: de prijs van een kratje Grolsch wordt door de retailer (supermarkt/slijterij) of horecaondernemer bepaald. Wij geven alleen een verkoopadviesprijs, maar bepalen niet de uiteindelijke verkoopprijs.

:') :') kansloos
:') Ik koop ook uit principe geen Palm meer. Kutflesjes.
pi_144898210
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Typische slinkse truc om de prijs omhoog te duwen. Met name in de horeca trouwens, als ze het niet op tap hebben (in het geval van Palm dus).

De 25 cl flesjes geuze, daar heb ik geen problemen mee; daar zijn tenslotte geen 30 of 33 cl flesjes van (wel 37,5 cl).
pi_144898387
quote:
Zoals het ernaar uitziet vrijdagmiddag; zaterdag heb ik andere verplichtingen.
pi_144898409
30cl is toch wel het traditionele Nederlandse pijpje?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_144898510
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:01 schreef Felagund het volgende:
30cl is toch wel het traditionele Nederlandse pijpje?
Jep, die bruine standaardflesjes. Maar Grolsch had altijd een slagje groter (zoals nog een paar bieren trouwens).
pi_144912994
30cc is hollandse zuinigheid.
pi_144913740
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daar ben ik ook nog eens door gefopt ja. Eens een kistje in de aanbieding gekocht om er thuis pas achter te komen dat het sinds kort 6 liter per krat was ipv de vroegere 8. Sindsdien nooit meer gekocht, afzetterij, gewoon een prijsverhoging van 33%. Bovendien is het overrated :P
Schip ahoy!
pi_144913760
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 01:00 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Daar ben ik ook nog eens door gefopt ja. Eens een kistje in de aanbieding gekocht om er thuis pas achter te komen dat het sinds kort 6 liter per krat was ipv de vroegere 8. Sindsdien nooit meer gekocht, afzetterij. Bovendien is het overrated :P
Ik vind het wel lekker bier hoor. Maar als je dan de prijs wil verhogen, verhoog dan gewoon de prijs in plaats van minder bier aan te bieden als ogenschijnlijk hetzelfde. Zo onsympathiek. ;(
pi_144918950
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jep, die bruine standaardflesjes. Maar Grolsch had altijd een slagje groter (zoals nog een paar bieren trouwens).
Nee hoor, pas sinds ze hun eigen design fles hebben en dat is nog niet zo gek lang, daarvoor ook gewoon standaard Nederlandse bruine pijpjes.

Ah, sinds 2007 is dat volgens wiki.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 01:00 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Daar ben ik ook nog eens door gefopt ja. Eens een kistje in de aanbieding gekocht om er thuis pas achter te komen dat het sinds kort 6 liter per krat was ipv de vroegere 8. Sindsdien nooit meer gekocht, afzetterij, gewoon een prijsverhoging van 33%. Bovendien is het overrated :P
En dit klopt ook niet, voor die wijziging werd Palm in NL verkocht in 30cl flesjes, niet 33cl.
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:25:54 #163
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_144919304
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 14:42 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Hier in de buurt stond ie ook voor 2,59.

[..]

:D Had ik niet gezien; wel iets naar boven gescrold maar niet zo ver :P

Dat M*l*b*bier klinkt matig, dus zal het wel weer goed doen bij de vrouwen :D. Vanavond maar eens één van die Grolschjes proberen denk ik.
Mijn vriendin vond t niet lekker...
Maar goed dat was er maar 1 van de velen, ik had het vrouwelijk en fris en zoet/fruitig verwacht.
Niks mis met een vrouwen bier (als je je daarop instelt als je het proeft) maar daar kwam het niet in de buurt van (buiten de geur).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_144919517
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:14 schreef Helly het volgende:

[..]

Nee hoor, pas sinds ze hun eigen design fles hebben en dat is nog niet zo gek lang, daarvoor ook gewoon standaard Nederlandse bruine pijpjes.

Ah, sinds 2007 is dat volgens wiki.
Toen was ik veertien :D
pi_144935835
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Toen was ik veertien :D
Ik word oud :'(
pi_144936925
quote:
Tja wat de jury zegt zal me aan me reet roesten. Beste als in brouwtechnisch misschien, maar ik ken bijna geen saaiere categorie bier in smaak ( op enkele uitzonderingen na) dan een belgische blonde..
pi_144937013
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:09 schreef mckroket het volgende:

[..]

Tja wat de jury zegt zal me aan me reet roesten. Beste als in brouwtechnisch misschien, maar ik ken bijna geen saaiere categorie bier in smaak ( op enkele uitzonderingen na) dan een belgische blonde..
Maar toch zijn de winnaars van de WBA wel steevast erg lekkere biertjes in hun categorie, in mijn ervaring.
pi_144937802
Net terug van Borefts. Daar zaten toch ook wel wat winnaars bij hoor! Paar mooie sours, IPA, porters en stouts gedronken. Winnaars een oude Lambic van Cantillion, Brown Sour van Brekeriet, Earl Grey IPA, Oatmeal Stout van Rocket Brewing en Salty Dog van Toccalmatto. Grote verliezer, Uilezeik en Nothing Left of Lager van 't Uijltje.

Ook leuk Hop Frost, ijs met bier erin verwerkt, mooie en lekkere combinaties.
Whiskyplankje
pi_144938285
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:27 schreef Karstman het volgende:
Net terug van Borefts. Daar zaten toch ook wel wat winnaars bij hoor! Paar mooie sours, IPA, porters en stouts gedronken. Winnaars een oude Lambic van Cantillion, Brown Sour van Brekeriet, Earl Grey IPA, Oatmeal Stout van Rocket Brewing en Salty Dog van Toccalmatto. Grote verliezer, Uilezeik en Nothing Left of Lager van 't Uijltje.

Ook leuk Hop Frost, ijs met bier erin verwerkt, mooie en lekkere combinaties.
Uiltje vind ik ook vaak tegenvallen. Was het druk?
pi_144938578
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:35 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Uiltje vind ik ook vaak tegenvallen. Was het druk?
De Meneer de Uijl op Mortlach vaten was wel weer lekker. En ja het was druk zoals gewoonlijk. maar niet overdreven, het liep lekker door.
Whiskyplankje
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 september 2014 @ 23:02:10 #172
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_144942555
Van de Tongerlo vind ik eigenlijk alleen de tripel echt lekker
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_144943012
Ik zit hier aan een Gulden Draak en ben stiekem van mening nu dat die in elke categorie had moeten winnen ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_144944070
Wel een achterlijke verkiezing trouwens. Als 't serieus zou zijn dan zou ik toch wat meer variatie verwachten in plaats van onder The Americas tig keer Sam Adams en Rogue te zien.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_144944526
Earl grey ipa van emelisse is zeker een winnaar. Paar maanden geleden op van het vat. Een van de betere nederlandse ipas. Alleen, waar te koop?
pi_144945042
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:13 schreef CaLeX het volgende:
Ik zit hier aan een Gulden Draak en ben stiekem van mening nu dat die in elke categorie had moeten winnen ;)
Die heeft dacht ik ooit wel eens wat gewonnen. Ff geen zin om te zoeken nu hehe ik ben op mn werk.
pi_144945096
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:54 schreef mckroket het volgende:
Earl grey ipa van emelisse is zeker een winnaar. Paar maanden geleden op van het vat. Een van de betere nederlandse ipas. Alleen, waar te koop?
Ze schonken hem uit fles dus hij zou beschikbaar moeten zijn.
Whiskyplankje
pi_144946460
Zo, na de boodschappen nog even bier gewinkeld; een Arrogant Bastard van Stone voor vanavond, een Moloko van Three Floyds, en een 4-pack Green Bullet Triple IPA van Green Flash (waarvan er ook al 1 in de koelkast ligt voor vanavond). Heb er trek in na een tergende week op werk.
pi_144947394
Naar emelisse in zeeland gaan is ong 45 min rijden voor me.. dat doe ik pas als ik leeg ben aan ipas, heb er nu nog een boel thuis staan!
  Moderator zaterdag 27 september 2014 @ 09:16:47 #180
45833 crew  Fogel
pi_144948907
Ik ga zo naar Borefts. Zin in!
Heb ook de beer dinner special besteld, ben benieuwd.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_144951361
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:16 schreef Fogel het volgende:
Ik ga zo naar Borefts. Zin in!
Heb ook de beer dinner special besteld, ben benieuwd.
Veel plezier het is prima bier weer!
Whiskyplankje
pi_144956496
Mijn super kleine plaatselijke AH heeft er weer heel veel bieren bij. Punk IPA, Bierkenners gevraagd IPA ( :') ) en iets van 15 Bockbieren.

Maar ik liep net door de supermarkt en zag een biertje in een krat van een medewerker liggen dat ik echt nog nooit gezien had. Dus ik meegenomen. Blijkt aan de kassa 2,65 te kosten :') Fuuu. Is dit lekker? :D

pi_144957112
Heeft goede reviews op http://www.ratebeer.com/beer/anchor-ipa/239999/, meestal vind ik dat wel een goede indicatie.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_144974572
Bij ons in de niet super kleine AH gekeken dankzij jullie. Er was wel wat te vinden, zoals jopen bok, kwak en wat trappisten en andere usual suspects. Helaas geen ipas zoals jullie noemen :( maandag miss maar naar een iets grotere AH. Zon anchor ipa en punki ipa zijn goed te doen.
Wat is die bierkenners gezocht ipa eigenlijk?
Ik ben trouwens benieuwd naar de brand ipa, die komt als het goed is in januari. Van de brand bier brouwwedstrijd.
pi_144977581
Gisteren twee bieren op van bierkenners gezocht. Leuke poging van Grolsch, maar naar mijn idee is het pils met een extra smaakje.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_144986098
Het probleem is dat ze dit nog steeds voor de massa doen. Oftwel, marketing en niets bijzonders aan smaak, die wij als "echte" liefhebbers zoeken. De grote bedrijven mikken op de mensen die op een terras een westmalle tripel oid nemen.
pi_144988554
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 16:56 schreef mckroket het volgende:
Het probleem is dat ze dit nog steeds voor de massa doen. Oftwel, marketing en niets bijzonders aan smaak, die wij als "echte" liefhebbers zoeken. De grote bedrijven mikken op de mensen die op een terras een westmalle tripel oid nemen.
Vind een Westmalle tripel anders erg lekker hoor :@
pi_144990317
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 04:07 schreef mckroket het volgende:
Wat is die bierkenners gezocht ipa eigenlijk?
Ik had er ook nog nooit van gehoord. Het is blijkbaar van Grolsch (al staat dat er niet op) maar er staat niets over online. Of zijn dat die bieren waar jullie het ook over hadden?
pi_144990329
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 16:56 schreef mckroket het volgende:
Ik snap je punt wel, maar wat er mis is met een Westmalle Tripel niet.
pi_144994155
En ook bij mijn AH Punked en Anchor Brew IPA, gelijk maar 2 flesjes van Anchor meegenomen, nog nooit op.
Whiskyplankje
pi_144997198
Mijn ah heeft het niet....
pi_145008252
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 18:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel, maar wat er mis is met een Westmalle Tripel niet.
Ik bedoel niet dat de westmalle tripel vies is, maar ik bedoel dat je westmalle tripel toch wel op veel terassen kan kopen in nederland. Of er staat enkel "trappist" op de kaart. Iedereen die iets van bier denkt te weten neemt dan zon "trappist". Er is helemaal niks mis met westmalle tripel, alleen dit is zon soort standaard speciaalbier geworden voor "bierkenners" (die dus ook gezocht worden :p) samen met duvel en kwak.( die zijn ook heel goed hoor!)
pi_145014970
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 04:19 schreef mckroket het volgende:

[..]

Ik bedoel niet dat de westmalle tripel vies is, maar ik bedoel dat je westmalle tripel toch wel op veel terassen kan kopen in nederland. Of er staat enkel "trappist" op de kaart. Iedereen die iets van bier denkt te weten neemt dan zon "trappist". Er is helemaal niks mis met westmalle tripel, alleen dit is zon soort standaard speciaalbier geworden voor "bierkenners" (die dus ook gezocht worden :p) samen met duvel en kwak.( die zijn ook heel goed hoor!)
Ahh, oké. Fair enough!
pi_145027121
ook ff zon anchor ipa gefixt. zo meteen ff proberen.
pi_145027806
prima ipa!
volle mout smaak (maar niet zoet). lichte citrus tonen, lekker bitter.
meer benoemen kan ik niet, maar er is nog meer. de hopsoorten die gebruikt zijn zijn echt goed.
quote:
Hops
Cascade, Bravo, Apollo

Dry Hops
Cascade, Apollo, Citra, Nelson Sauvin, Haas, Experimental No. 431
pi_145028688
Amerikaanse cascade neem ik aan?
Whiskyplankje
pi_145029630
waarom niet zou ik denken? (het is een Amerikaans bier)
pi_145029972
Zal wel inderdaad. Heb op Borefts een hele verhandeling gekregen over de verschillen tussen europese en amerikaanse cascade gekregen van een random bierdrinker :)
Whiskyplankje
pi_145030343
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2014 19:52 schreef Karstman het volgende:
Zal wel inderdaad. Heb op Borefts een hele verhandeling gekregen over de verschillen tussen europese en amerikaanse cascade gekregen van een random bierdrinker :)
Enlighten us zou ik zeggen
pi_145031456
Weet er niet veel meer van maar het idee was dat de Amerikanen een heel ander smaakpalet hebben dan wij Europeanen. Cascade is veel bitterder (dacht ik) dan de hoppen die we in Europa gebruiken. En omdat ze dat in Amerika een stuk lekkerder vonden werd cascade vooral daar verbouwd en gebruikt. Nu PA's CPA's en IPA's hier ook populairder worden wordt ook in Europa cascade hop verbouwd en gebruikt maar die smaakt weer net anders dan de Amerikaanse. Het is een beetje als met wijn. Een Merlot druif die in frankrijk wordt verbouwd smaakt anders dan eentje die in Chili wordt verbouwd. Dus...
Whiskyplankje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')