abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144774725
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:18 schreef Curchulain het volgende:

[..]

50 is inderdaad nogal veel. Op de bierfestivals waar ik ben geweest is zo'n 10-12 per dag toch wel mijn limiet geweest. En dat is dan echt over bijna een hele dag uitgespreid. Maar dan hebben we het over 20cc. Het heerschap onder de link zal nog geen 5cc per bier geprobeerd hebben.
Ik heb een keer 45 aangetikt, 12 van mezelf en de rest een paar slokken van anderen. Doen we niet meer, echt een overkill aan verschillende smaken.
pi_144781861
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:30 schreef Iwanius het volgende:
Vanmiddag even dit Edelweiss biertje gedronken voor de eerste keer.Niet verkeerd al zeg ik het zelf. Van de tap trouwens.
Die heb ik pas ook op. Is inderdaad een goed biertje.
pi_144781890
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Untappd. Ik vind het echt geweldig, is een soort combinatie tussen logboek en sociaal netwerk. Je kunt vrienden toevoegen, biertjes aanraden, foto's toevoegen, "badges" (achievements) halen.

Enige nadeel is dat ik nu alleen nog maar naar bier kan kijken als "wel gedronken" en "niet gedronken". :D :@
Is dat beetje hetzelfde als ratebeer?
pi_144785642
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:40 schreef mckroket het volgende:
Ik heb nog nooit een pompoenbier op hoor... nog nooit gezien ook trouwens. Volgens mij maken onze nederlandse en belgische vrienden dit niet echt?
Jopen mashing pumpkins
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_144794629
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:31 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Is dat beetje hetzelfde als ratebeer?
Ik ken Ratebeer niet, maar als ik zo lees lijkt Uptappd me iets toegankelijker (met foto's, achievements en vrienden) en Ratebeer iets technischer (met meer informatie en verkooppunten).
pi_144794825
Ik voer alleen maar "nieuwe" dingen in bij Untappd. Dus niet die 15 Grolsch op een uitgaansavond.

Heb trouwens het nieuwe Grolsch Amberbier gekocht. Vanavond eens proeven.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_144796579
Ik gebruik Untappd eigenlijk ook vooral voor mezelf, ken maar één ander iemand die erop zit :P.
Maar wel ideaal als je weer eens in de winkel staat en niet precies meer weet welke varianten van een bier je nou wel en niet hebt gehad.
Schip ahoy!
pi_144796690
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 17:37 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja die moet ik ook nog even kopen. Is het wat?

Wel onverwacht deze meegenomen bij de Albert Heijn (!):
pi_144796716
quote:
11s.gif Op maandag 22 september 2014 18:38 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Oh ja die moet ik ook nog even kopen. Is het wat?

Wel onverwacht deze meegenomen bij de Albert Heijn (!):
[ afbeelding ]
ZOMG! Welke AH? Wat koste het? Dat vind ik zo een lekker biertje. :9
(Mijn lievelingsslijter heeft het ook wel, trouwens, Punk IPA)
pi_144796734
Heb m nog niet open, want nog geen eten. Heb nu ook wijn. :') Misschien wordt het wel morgen, maar ik zal je laten weten wat ik er van vond!
pi_144796779
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 18:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]

ZOMG! Welke AH? Wat koste het? Dat vind ik zo een lekker biertje. :9
(Mijn lievelingsslijter heeft het ook wel, trouwens, Punk IPA)
Een niet eens zo'n grote Albert Heijn in het centrum van Haarlem. Misschien nieuw wisselend assortiment of iets want veel bierschappen waren leeg en prijskaartjes lagen er afgehaald op een stapeltje.

Was ¤2,49 wat niet duur is maar ook niet goedkoop als ik even Google.
pi_144796831
quote:
10s.gif Op maandag 22 september 2014 18:42 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Een niet eens zo'n grote Albert Heijn in het centrum van Haarlem. Misschien nieuw wisselend assortiment of iets want veel bierschappen waren leeg en prijskaartjes lagen er afgehaald op een stapeltje.

Volgens mij betaal ik bij m'n slijter iets minder of net zo veel inderdaad.

Zag ook al dat ze bij mijn AH met het bier aan het rommelen waren ja. :Y Ben benieuwd. Hefstbockjes erin iig.
pi_144796982
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik gebruik Untappd eigenlijk ook vooral voor mezelf, ken maar één ander iemand die erop zit :P.
Maar wel ideaal als je weer eens in de winkel staat en niet precies meer weet welke varianten van een bier je nou wel en niet hebt gehad.
Dit. Daarnaast vind ik het ook handig om even te checken wat voor bier het precies is als ik het zo snel niet op een label kan vinden, en of ik het misschien wat zal vinden (voor een bier dat gemiddeld 3 sterren krijg ben ik minder snel geneigd een 6 pack mee te nemen dan iets wat tegen de 4 sterren aan zit).

Voorheen keek ik nog wel eens op beeradvocate, maar die hebben geen mobiele versie van de site, dus resize ik me elke pagina een ongeluk. Met untappd is het dan wat makkelijker.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_144799284
quote:
10s.gif Op maandag 22 september 2014 18:42 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Flink aan de prijs. Bij de man van de drank in r'dam (wat een dure zaak is) betaal ik twee euro voor een koud blikje.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_144800410
De AH (en dan vooral de XL) heeft sowieso een enorm groot aanbod speciaalbier, daar verbaas ik me elke keer over. Waar je in de gemiddelde supermarkt het met twee tripels en wat Heineken Oud Bruin moet doen heb je daar tientallen bieren, ook relatief onbekende en zeldzame dingen.

Net bij de AH een Sancti Adalberti Tripel, La Trappe Isid'or en een Chimay Rood meegenomen. Had ik alle drie nog niet eerder in een supermarkt gezien. :D

En trouwens vorige week een sixpack La Trappe Witte Trappist gekocht voor ¤2,10. Die ging uit het assortiment. :7

[ Bericht 9% gewijzigd door Tchock op 22-09-2014 20:20:18 ]
pi_144800714
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 17:37 schreef Lonaa het volgende:
Ik voer alleen maar "nieuwe" dingen in bij Untappd. Dus niet die 15 Grolsch op een uitgaansavond.

Ik ook. Tenzij ik iets heel speciaals vaker dan eens drink, dan wil ik het nog wel een keer doen, maar je gaat inderdaad niet elk biertje inchecken. :P
pi_144805015
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 20:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ook. Tenzij ik iets heel speciaals vaker dan eens drink, dan wil ik het nog wel een keer doen, maar je gaat inderdaad niet elk biertje inchecken. :P
Nee precies.

Ik blijf wel vaak bij m'n bekende biertjes trouwens.
Wat ik echt lekker vind om goed de tijd voor te nemen is een Cuvee du Chateau. :9
pi_144807730
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 21:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee precies.

Ik blijf wel vaak bij m'n bekende biertjes trouwens.
Wat ik echt lekker vind om goed de tijd voor te nemen is een Cuvee du Chateau. :9
Ken ik niet. Ik ben mijn eigen smaak nog een beetje aan het ontwikkelen, al weet ik wel dat ik véél meer van blonde bieren en tripels houd dan van dubbels en stouts.
pi_144810693
Voor de "grap" eens een echt zuur bier geproefd, alvinne sigma. Man man dat is niet te zuipen. Grappigge vond ik ervan dat op ratebeer er allerlei proefnotities te lezen zijn met allerlei soorten smaken en als allermooiste " medium sourness". Ik proef dus helemaal niks behalve een extreem zuur goedje. Een bret vind ik wel lekker en funky, dit zure type bier vind ik echt helemaal niks.
:p
Ook nog de horn dog barleywine van flying dog op. Die vond ik ook niks jammer genoeg :( ik proefde de alcohol heel erg, alsof ik een sterke drank dronk. Dan is 355ml erg veel.
Niet zon goed avondje dus voor mij.
pi_144811661
Ik eindig met een overheelijke green flash westcoast ipa. Dit maakt veel goed!
  dinsdag 23 september 2014 @ 02:14:43 #121
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_144812269
Oh joy! Het is weer Driftwood Sartori Harvest-dag :) Wetgehopte IPA met verse Centennial hopbloemen,dit jaar iets milder en meer fruitig dan voorgaande jaren.

Paar flesjes kunnen scoren, vorige week woensdag gebotteld, kijken hoe het zich ontwikkelt over de komende 2 weken. En dit is pas het begin van het wethop seizoen, yumyum. Kijk ik altijd meer naar uit dan naar de pumpkin bieren (die ik overigens ook wel binnen kan houden).
  dinsdag 23 september 2014 @ 03:03:35 #122
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_144812530
Sinds vandaag een 75cl-fles Stille Nacht Reserva 2010 thuis staan. Gaat op de vroege avond van 31 december (kerst is toch maar slempen) open. Nu al heel erg benieuwd. Thanks aan m'n collega's, duurste bier dat ik tot nu toe ga drinken..
  † In Memoriam † dinsdag 23 september 2014 @ 08:18:51 #123
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_144813365
Nog mensen die as. weekend naar Borefts Bierfestival gaan?
Carpe Libertatem
pi_144813489
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 08:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Nog mensen die as. weekend naar Borefts Bierfestival gaan?
:Y
  † In Memoriam † dinsdag 23 september 2014 @ 08:32:13 #125
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_144813510
Even Uilenzeik van de tap drinken bij het Uiltje. :D
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')