Een zoete kruidige smaakquote:Op maandag 13 oktober 2014 16:26 schreef MutedFaith het volgende:
Dan ga ik dat ook eens proberen. Ik heb sowieso geen idee wat ik er van moet verwachten.
goeie vraag, heb ze nog nooit gemaakt, ziet er in Mexicaanse keukens zo mooi uit, hoe ze die bakken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:00 schreef fespo het volgende:
ik zoek een goed recept voor bloem tortilla's.
op internet kom ik van alles tegen, met of zonder: water, melk(?!), olie, bakpoeder, margarine(AH)
Kopen bij de "Turk"...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:00 schreef fespo het volgende:
ik zoek een goed recept voor bloem tortilla's.
op internet kom ik van alles tegen, met of zonder: water, melk(?!), olie, bakpoeder, margarine(AH)
175-200 graden, tot ze gaar zijn. Hoe lang dat duurt kan ik je niet zeggenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:12 schreef emmyemmy het volgende:
Ik heb hier nieuwe aardappeltjes die ik wil halveren en in de oven wil gooien.
Hoe lang en hoeveel graden?
Heb je een indicatie? Meer tegen de 20 minuten of meer tegen de 40 minuten?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
175-200 graden, tot ze gaar zijn. Hoe lang dat duurt kan ik je niet zeggen
Je moet biefstuk voelen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:54 schreef emmyemmy het volgende:
Nog ene vraag trouwens.. Ik heb een groot stuk hert van 400 gram (biefstuk). Hoe lang moet ik deze bakken? Ik ben erg slecht in biefstuk bakken, altijd net iets te rauw of te doorbakken.. Vriend wil 'm medium.
Hij was perfect, vriend zn avond helemaal perfect gemaakt met de biefstukquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je moet biefstuk voelen.
Je haalt een biefstuk uit de koeling ruim een uur voor je hem bakt.
Je maakt het braadvet heet en kruid de biefstuk (GEEN ZOUT!!! zout maakt je vlees nat en kan je het niet meer goed bakken)
Nu bak je die biefstuk, af en toe draaien en met een vinger voelen hoe die aanvoelt
Voelt die als je wang, is ie rood
Als het puntje van je kin, is ie medium
Als het puntje van je neus, dan is ie well done.
Als je voorhoofd, volledig verpest en doorbakken.
Oeiquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:26 schreef RobinOok het volgende:
Je vlees niet zouten is een beetje ouderwets.
Ik zout het juist wel. Voor het maillard effect.
Achteraf zouten geeft niet hetzelfde effect.
Truequote:Op woensdag 15 oktober 2014 07:08 schreef RobinOok het volgende:
Als je het zout vlak voor je het de pan in gooit wordt er echt geen vocht onttrokken hoor. Het is geen zoutzuur of zo.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je voorhoofd, volledig verpest en doorbakken.
Ach, ik heb wel vaker goede biefstuk gebakken, maar ik eet de mijne graag zo rauw mogelijk, maar m'n vriend wil 'm medium, dat vind ik vaak nog wel lastig. Vroeg me voornamelijk af of het met hert anders isquote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
True
Maar ken je doelgroep, dit was een kan niet mislukken handleiding voor iemand die nooit een goede biefstuk voor elkaar kreeg, nu wel.
Ah, nu snap ik de reden achter antislipgrepen. Logisch wel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Uitbenen kan ik je victorinox aanraden, zeer goede antislip grepen waar je ook met glibberige handen kracht mee kan zetten. Zal je iedere slager bevestigen
De theorie daarachter?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 19:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah, nu snap ik de reden achter antislipgrepen. Logisch wel.
Kan je me toevallig ook iets vertellen over de verschillende vormen van de messen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |