Je moet biefstuk voelen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:54 schreef emmyemmy het volgende:
Nog ene vraag trouwens.. Ik heb een groot stuk hert van 400 gram (biefstuk). Hoe lang moet ik deze bakken? Ik ben erg slecht in biefstuk bakken, altijd net iets te rauw of te doorbakken.. Vriend wil 'm medium.
Hij was perfect, vriend zn avond helemaal perfect gemaakt met de biefstukquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je moet biefstuk voelen.
Je haalt een biefstuk uit de koeling ruim een uur voor je hem bakt.
Je maakt het braadvet heet en kruid de biefstuk (GEEN ZOUT!!! zout maakt je vlees nat en kan je het niet meer goed bakken)
Nu bak je die biefstuk, af en toe draaien en met een vinger voelen hoe die aanvoelt
Voelt die als je wang, is ie rood
Als het puntje van je kin, is ie medium
Als het puntje van je neus, dan is ie well done.
Als je voorhoofd, volledig verpest en doorbakken.
Oeiquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:26 schreef RobinOok het volgende:
Je vlees niet zouten is een beetje ouderwets.
Ik zout het juist wel. Voor het maillard effect.
Achteraf zouten geeft niet hetzelfde effect.
Truequote:Op woensdag 15 oktober 2014 07:08 schreef RobinOok het volgende:
Als je het zout vlak voor je het de pan in gooit wordt er echt geen vocht onttrokken hoor. Het is geen zoutzuur of zo.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je voorhoofd, volledig verpest en doorbakken.
Ach, ik heb wel vaker goede biefstuk gebakken, maar ik eet de mijne graag zo rauw mogelijk, maar m'n vriend wil 'm medium, dat vind ik vaak nog wel lastig. Vroeg me voornamelijk af of het met hert anders isquote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
True
Maar ken je doelgroep, dit was een kan niet mislukken handleiding voor iemand die nooit een goede biefstuk voor elkaar kreeg, nu wel.
Ah, nu snap ik de reden achter antislipgrepen. Logisch wel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Uitbenen kan ik je victorinox aanraden, zeer goede antislip grepen waar je ook met glibberige handen kracht mee kan zetten. Zal je iedere slager bevestigen
De theorie daarachter?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 19:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah, nu snap ik de reden achter antislipgrepen. Logisch wel.
Kan je me toevallig ook iets vertellen over de verschillende vormen van de messen?
gaat mij ook even om het gemak. Is het lastig afwassen? Ben een complete nul op dit gebied...quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:22 schreef Molo het volgende:
Elektrische rijstkokers zijn er in verschillende maten, ook voor gezinnen. Gewoon online kopen of in de toko, kost niet veel en is handig. Werken prima die dingen
Nee, is heel makkelijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:26 schreef Againzender het volgende:
[..]
gaat mij ook even om het gemak. Is het lastig afwassen? Ben een complete nul op dit gebied...
Ze zijn inderdaad niet duur zeg! Ik was uitgegaan van veel meer geld maar voor 30 euro kan je nog eens twee mesjes proberen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De theorie daarachter?
Nee, niet echt.
Moet je gewoon proberen, ze zijn niet duur, neem een setje
klinkt goed, ik ga verder zoekenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee, is heel makkelijk.
Anti aanval (teflon) laagje in de pan, kwestie van direct omspoelen of een minuut laten weken als het aangekoekt is.erover spoelen en klaar
Ik kook rijst gewoon in een pan, geen ervaring met rijstkokers.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:02 schreef Againzender het volgende:
Piet, of een ieder die dit topic volgt, ik heb een uitdaging. Ooit waren mijn vrouw en ik met ons tweeen, maar ondertussen zijn daar nog drie hongerige jongens bij gekomen.
Probleem nu is dat onze rijststomer die op het fornuis gaat niet meer genoeg rijst kan bevatten om ons allemaal te voeden.
Wat zijn de ervaringen met elektrische rijststomers? Scheelt ook weer een pit op het fornuis..
Of heeft iemand een beuk-stomer voor een fornuis?
Ik hoor graag ervaringen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |